abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 23:27:25 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151247194
quote:
Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along

Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."

'Alles geven'

De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."

Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.

De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''

Winnen

Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."

"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.



[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 31-03-2015 23:43:05 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 23:27:54 #2
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151247217
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:26 schreef ijs_beer het volgende:
Tja, als je dan dit ziet
[ afbeelding ]

Dan vraag je je af hoe dat zo snel gegaan is... bedoel dit was 2009.

Maar meest jammere vind ik toch, dat het niet een lied is in de stijl van haar vorige album is, want dat vond ik echt tof. En dan hoor je dat ze aan een nieuw album met Anouk werkt, maar ondertussen wel met dit gemiddelde ding op de proppen komen. Hoewel ik het wel de finale zie halen, is het gewoon zo jammer. Want er had meer in gezeten, zelfs bij Trijn.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 maart 2015 @ 23:29:46 #3
163650 Greys
pi_151247299
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Het is alles mijn favoriete zangers, maar er had meer in gezeten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:35:37 #4
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151247564
Niet door (mijn gok)
Moldavië
Finland
Estland
Albanië
Roemenië
Georgië

Rest wel, wij dus ook. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151247664
Bijzondere OP trouwens, Anouk is een hoer en Waylon Mr. snats..
En Cornald Maas denkt dat we winnen, al zal die dat wel echt zo bedoelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 23:41:55 #6
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151247794
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bijzondere OP trouwens, Anouk is een hoer en Waylon Mr. snats..
En Cornald Maas denkt dat we winnen, al zal die dat wel echt zo bedoelen.
Whut? Hoe komt dat er terug in?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 maart 2015 @ 23:42:44 #7
163650 Greys
pi_151247821
Even gekeken, dat staat er kennelijk al sinds vele delen in, maar dat leest geen hond natuurlijk meer :')
'Grapje' van Maanvis geloof ik, het begon bij zijn OP.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 maart 2015 @ 23:43:29 #8
163650 Greys
pi_151247847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
Niet door (mijn gok)
Moldavië
Finland
Estland
Albanië
Roemenië
Georgië

Rest wel, wij dus ook. :7
Roemenië gaat wel door denk ik.
Estland staat knetterhoog in de polls, dus die gaan ook wel door.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 23:43:44 #9
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151247853
Aangepast. 8-)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:49:34 #10
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151248047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Roemenië gaat wel door denk ik.
Estland staat knetterhoog in de polls, dus die gaan ook wel door.
Ik heb bij Roemenië getwijfeld, vooral omdat ik me er niks van kan herinneren heb ik het hierbij gezet. Ik heb vanmiddag het hele nummer geluisterd en ik kan me er serieus helemaal niks van voor de geest halen. Ik weet niet eens wat voor soort nummer het is. Het was gewoon helemaal weg zodra het nummer was afgelopen, heb ik nog nooit meegemaakt. :@

Estland kan best hoog staan, maar wat ik ze live heb horen zingen was van een niveau wat ik ook nog wel haal. :X
Misschien iets overdreven, maar ik vond het live echt zeer ondermaats, als ze dat op hét podium ook doen kunnen ze gewoon echt niet door. :7
(of ze winnen glansrijk met de strategie van Azerbeidzjan een paar jaar terug :+ )
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151251115
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
Niet door (mijn gok)
Moldavië
Finland
Estland
Albanië
Roemenië
Georgië

Rest wel, wij dus ook. :7
Ik kan me niet voorstellen dat we van deze 6 andere dan Moldavië en Finland achter ons houden. :X
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 1 april 2015 @ 10:05:03 #12
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151253898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 06:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat we van deze 6 andere dan Moldavië en Finland achter ons houden. :X
We gaan er nog wel meer achter ons laten. Servië en Denemarken gaan we ook gewoon kloppen. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 11:39:52 #13
375570 crew  Cyan9
pi_151256868
Waar zijn trouwens die mooie promotie foto's van Trijntje? Ze stond er daar prima op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 13:05:26 #14
163650 Greys
pi_151259477
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:05 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

We gaan er nog wel meer achter ons laten. Servië en Denemarken gaan we ook gewoon kloppen. :7
Wat heb jij geslikt Roozj? Want dan wil ik dat ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 1 april 2015 @ 13:29:58 #15
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151260355
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat heb jij geslikt Roozj? Want dan wil ik dat ook.
I just dranks my spezial thea!

Nee, maar serieus.
Gisteren voor het eerst alle nummers in onze semi bekeken en mn eerste indruk ervan genoteerd. Ik vind veel van de inzendingen echt niet indrukwekkend, sommige ronduit slecht zelfs. :7

Bijna alle inzendingen scoren bij mij een 6 of lager. Er zijn er maar twee die beter scoren, België en Griekenland.
Dat wil dus zeggen dat, imo, de top 10 zal bestaan uit twee goede en acht onvoldoende inzendingen. Zo bekeken schat ik onze kansen echt niet slecht in.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 13:39:48 #16
375570 crew  Cyan9
pi_151260731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

I just dranks my spezial thea! [ afbeelding ]

Nee, maar serieus.
Gisteren voor het eerst alle nummers in onze semi bekeken en mn eerste indruk ervan genoteerd. Ik vind veel van de inzendingen echt niet indrukwekkend, sommige ronduit slecht zelfs. :7

Bijna alle inzendingen scoren bij mij een 6 of lager. Er zijn er maar twee die beter scoren, België en Griekenland.
Dat wil dus zeggen dat, imo, de top 10 zal bestaan uit twee goede en acht onvoldoende inzendingen. Zo bekeken schat ik onze kansen echt niet slecht in.
Dat vind ik ook eigenlijk. Ik heb niet het idee dat wij in de sterke halve finale zitten, maar juist in de zwakkere. Hoezeer ik ook m'n best doe, ik vind het enorm lastig om 10 acts uit te kiezen die terecht door mogen naar de finale. In de tweede halve finale vind ik dat minder moeilijk, daar heb ik zelfs ietwat te weinig plek. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 1 april 2015 @ 13:41:44 #17
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151260843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook eigenlijk. Ik heb niet het idee dat wij in de sterke halve finale zitten, maar juist in de zwakkere. Hoezeer ik ook m'n best doe, ik vind het enorm lastig om 10 acts uit te kiezen die terecht door mogen naar de finale. In de tweede halve finale vind ik dat minder moeilijk, daar heb ik zelfs ietwat te weinig plek. ;)
Tweede moet ik vanmiddag nog even gaan bekijken, maar ik hoop dat die een stuk sterker is. Anders gaan we een slecht jaar tegemoet.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151263545
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bijzondere OP trouwens, Anouk is een hoer en Waylon Mr. snats..
En Cornald Maas denkt dat we winnen, al zal die dat wel echt zo bedoelen.
Laat Maas zich vanaf nu voor zo ver het het het ESF aangaat alsjeblieft enkel bezig houden met commentaar geven op het ESF en niet 'deskundig' advies geven aan de TROS. O~)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151263798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:23 schreef Greys het volgende:
De song is naar verluidt geen doorsnee nummer op maat van de songwedstrijd. 'Onze eerste doelstelling was om een nummer te kiezen dat absoluut niet klinkt als een typisch Songfestivallied', zo zei Philippe Coppens van Sony Music Entertainment in 'De ochtend'. De tekst werd geschreven door de Amerikaanse singer-songwriter Beverly Jo Scott.

De song werd geproducet door Luuk Cox/Shameboy (Stromae, My little cheap dictaphone, Girls in Hawaii) en gemasterd door Stuart Hawkes van de Londense studio Metropolis (Sam Smith, Lorde, Amy Winehouse).

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:34 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Goede strategie, zouden wij ook moeten doen. :+
Alleen al het feit dat er meerdere vakmannen of vakvrouwen bij zijn betrokken die hun sporen hebben verdiend is een enorme toevoeging. Als zo'n producer dit ondermaatste (want niet af) liedje had gekregen dan zou hij direct aangeven dat hij hier niet mee kan werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151264151
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook eigenlijk. Ik heb niet het idee dat wij in de sterke halve finale zitten, maar juist in de zwakkere. Hoezeer ik ook m'n best doe, ik vind het enorm lastig om 10 acts uit te kiezen die terecht door mogen naar de finale. In de tweede halve finale vind ik dat minder moeilijk, daar heb ik zelfs ietwat te weinig plek. ;)
Een paar keer extra luisteren helpt om de liedjes wat meer te gaan waarderen, zo zijn de nummers van Albanië, Roemenië of Georgië best aardig (alleen misschien niet de doorsnee West-Europese smaak). Maar ik ben het er wel mee eens dat er achter de 6-7 betere liedjes een hoop meuk van ongeveer hetzelfde niveau zit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151264238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Alleen al het feit dat er meerdere vakmannen of vakvrouwen bij zijn betrokken die hun sporen hebben verdiend is een enorme toevoeging. Als zo'n producer dit ondermaatste (want niet af) liedje had gekregen dan zou hij direct aangeven dat hij hier niet mee kan werken.
Ons liedje is geschreven door Anouk, die in zekere zin haar sporen ook wel heeft verdiend. Alleen koos Trijn net een liedje uit dat al een tijdje aan het verstoffen was op de plank, en wat vermoedelijk hooguit eens als opvuller op een album ofzo had moeten komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 15:20:59 #22
163650 Greys
pi_151264292
Nou vooruit, dan ga ik vanavond ook de eerste halve finale nog eens echt goed luisteren. Misschien kan ik met wat moeite dan tot die enigszins hoopvolle conclusie komen ook.

Al zit ik dus met het punt van persoonlijke smaak dat ik bv een Roemenië dan misschien wat 'nietszeggend' vind, maar wél gewoon een mooi liedje. De crap van Nederland is ook nietszeggend maar dan óók nog eens irriterend met die vele snerpende herhalingen. Dat is dus de reden dat ik denk dat mensen bij Nederland halverwege serieus gewoon gaan hopen dat het bijna voorbij is :@ En dat een Roemenië dan wel doorgaat, want enigszins nietszeggend maar tenminste totaal niet irriterend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 15:21:26 #23
163650 Greys
pi_151264309
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ons liedje is geschreven door Anouk, die in zekere zin haar sporen ook wel heeft verdiend. Alleen koos Trijn net een liedje uit dat al een tijdje aan het verstoffen was op de plank, en wat vermoedelijk hooguit eens als opvuller op een album ofzo had moeten komen.
.... en wat met de stem van Anouk zélf misschien al een stuk minder vervelend had geklonken :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151264336
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ons liedje is geschreven door Anouk, die in zekere zin haar sporen ook wel heeft verdiend
. Alleen koos Trijn net een liedje uit dat al een tijdje aan het verstoffen was op de plank, en wat vermoedelijk hooguit eens als opvuller op een album ofzo had moeten komen.
Vandaar dat ik "meerdere" vet had gedrukt! 1 iemand die zijn/haar sporen heeft verdiend is onvoldoende. Ieder mens maakt weleens fouten en ieder mens heeft blinde vlekken. Daarnaast acht ik het net als jij niet uitgesloten dat Anouk bewust niet een van haar betere liedjes heeft gedoneerd voor het ESF. Ook dat voorkom je door meerdere goede vakmensen die hun sporen hebben verdiend te gebruiken. Zo'n producer zou er direct doorheen prikken. Dat kunnen de trutjes van de TROS natuurlijk niet die het met het advies van Maas moeten doen. Hij is een rima kerel hoor maar hij is geen muzikant die zijn sporen heeft verdiend. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151264406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:20 schreef Greys het volgende:
Nou vooruit, dan ga ik vanavond ook de eerste halve finale nog eens echt goed luisteren. Misschien kan ik met wat moeite dan tot die enigszins hoopvolle conclusie komen ook.

Al zit ik dus met het punt van persoonlijke smaak dat ik bv een Roemenië dan misschien wat 'nietszeggend' vind, maar wél gewoon een mooi liedje. De crap van Nederland is ook nietszeggend maar dan óók nog eens irriterend met die vele snerpende herhalingen. Dat is dus de reden dat ik denk dat mensen bij Nederland halverwege serieus gewoon gaan hopen dat het bijna voorbij is :@ En dat een Roemenië dan wel doorgaat, want enigszins nietszeggend maar tenminste totaal niet irriterend.
Het enige pluspuntje voor Nederland is dat veel mensen al wat gedronken hebben, ondertussen babbelen en hierdoor hopelijk toch niets meekrijgen van de helft van het liedje. Aiaiai.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Sport woensdag 1 april 2015 @ 15:24:38 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151264409
We gaan het niet redden hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 15:25:33 #27
163650 Greys
pi_151264433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het enige pluspuntje voor Nederland is dat veel mensen al wat gedronken hebben, ondertussen babbelen en hierdoor hopelijk toch niets meekrijgen van de helft van het liedje. Aiaiai.
Ze moet al als vierde, toch?
Dan benne demense nog niet dronken genoeg :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 1 april 2015 @ 15:28:59 #28
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151264548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ons liedje is geschreven door Anouk, die in zekere zin haar sporen ook wel heeft verdiend. Alleen koos Trijn net een liedje uit dat al een tijdje aan het verstoffen was op de plank, en wat vermoedelijk hooguit eens als opvuller op een album ofzo had moeten komen.
Dit lied heeft best wat potentieel in zich, hoor. Dat wil zeggen, als het gezongen wordt door Anouk zelf (andere stem) en niet in zo'n pop-sausje gedompeld wordt (andere stijl). Als ik me dat voorstel klinkt het nummer al heel wat beter, maar daar hebben we nu niet zo veel aan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 1 april 2015 @ 15:32:20 #29
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151264665
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het enige pluspuntje voor Nederland is dat veel mensen al wat gedronken hebben, ondertussen babbelen en hierdoor hopelijk toch niets meekrijgen van de helft van het liedje. Aiaiai.
Maar mensen babbelen vooral door de tussenstukjes om te praten over het vorige nummer en wie er nu komt. Als ze wat gedronken hebben babbelen ze misschien wel wat langer door, maar dan missen ze dus alleen het begin en gaan ze pas echt luisteren vanaf het stuk waar Trijntje alleen nog maar AIAIAIAIAIAIAAAAI staat te zwaaien. :'(
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † woensdag 1 april 2015 @ 15:39:57 #30
43556 miss_dynastie
pi_151264936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het enige pluspuntje voor Nederland is dat veel mensen al wat gedronken hebben, ondertussen babbelen en hierdoor hopelijk toch niets meekrijgen van de helft van het liedje. Aiaiai.
Met een beetje pech missen ze de voorste helft en horen ze alleen aiaiaiaiaiai :'(
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 16:04:32 #31
375570 crew  Cyan9
pi_151265773
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een paar keer extra luisteren helpt om de liedjes wat meer te gaan waarderen, zo zijn de nummers van Albanië, Roemenië of Georgië best aardig (alleen misschien niet de doorsnee West-Europese smaak). Maar ik ben het er wel mee eens dat er achter de 6-7 betere liedjes een hoop meuk van ongeveer hetzelfde niveau zit.
Ik vind Georgië top. Alleen zijn er genoeg andere nummers die ik slecht vind of die m'n smaak niet zijn. Denk hierbij aan:

Armenië
Finland
Moldavië
Albanië
Wit-Rusland
Denemarken
Roemenië
Servië

En Rusland zit voor mij op het randje. Genoeg mogelijkheden voor Trijntje zou je zeggen, als m'n persoonlijke smaak een beetje matched met het algemene stemgedrag. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151266393
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze moet al als vierde, toch?
Dan benne demense nog niet dronken genoeg :{
Ik had het over de zogenaamde finale. ;)
Zelfs met dit liedje plaatsen we ons nog wel voor het ESF in onze poule.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151266434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:32 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar mensen babbelen vooral door de tussenstukjes om te praten over het vorige nummer en wie er nu komt. Als ze wat gedronken hebben babbelen ze misschien wel wat langer door, maar dan missen ze dus alleen het begin en gaan ze pas echt luisteren vanaf het stuk waar Trijntje alleen nog maar AIAIAIAIAIAIAAAAI staat te zwaaien. :'(
Aiaiaiaiai.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 april 2015 @ 16:59:38 #34
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151267759
In onze semi denk ik persoonlijk dat door zullen gaan, in deze volgorde:

1 België
2 Griekenland
3 Macedonië
4 Rusland
5 Hongarije
6 Armenië
7 Wit Rusland
8 Nederland
9 Denemarken
10 Servië / Georgië

Ik zou voor die laatste plaats persoonlijk Servië zetten, maar omdat er voor Georgië eigenlijk geen concurrent is in deze semi gaan zij door.

Niet door zijn dus:
11 Servie / Georgie
12 Roemenie
13 Albanie
14 Estland
15 Moldavie
16 Finland

Dit alles is op basis van mijn eerste indruk van de liedjes. Ik heb ze allemaal 1 keer gehoord, behalve Nederland dan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 18:24:06 #35
163650 Greys
pi_151269848
Ik zie zó veel liefhebbers van Estland overal, ik kan bijna niet geloven dat die niet door zouden gaan. Als ik de reacties moet geloven eindigen ze in de finale in de top 10...

(Maar ik vind het een gedrocht qua zang, dus ik hoop dat je gelijk hebt :D )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 18:24:32 #36
163650 Greys
pi_151269861
En Finland heeft te veel Scandinavische vrindjes om niet door te gaan denk ik. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151270059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:24 schreef Greys het volgende:
En Finland heeft te veel Scandinavische vrindjes om niet door te gaan denk ik. :@
Alleen Denemarken (en Estland).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151270305
Ik zou zelf overigens dit zeggen voor kwalificatie (uiteraard kan dat op basis van de repetities veranderen):

1. Rusland
2. Estland
3. België
4. Albanië
5. Roemenië
6. Georgië
7. Griekenland
8. Wit Rusland
9. Armenië
10. Denemarken
-----------------
11. Moldavië
12. FYR Macedonië
13. Nederland
14. Servië
15. Finland
16. Hongarije
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 1 april 2015 @ 19:02:10 #39
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151271215
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:24 schreef Greys het volgende:
Ik zie zó veel liefhebbers van Estland overal, ik kan bijna niet geloven dat die niet door zouden gaan. Als ik de reacties moet geloven eindigen ze in de finale in de top 10...

(Maar ik vind het een gedrocht qua zang, dus ik hoop dat je gelijk hebt :D )
Het liedje zelf is best leuk. Het zal ook best goed klinken in de studioversie met een stevige auto-tune erop oid, maar ik vind het echt te slecht gezongen door beide om een finaleplaats te rechtvaardigen.

Maar ja, dat weerhield Azerbeidzjan ook niet van winnen een paar jaar terug. :N
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 19:15:29 #40
163650 Greys
pi_151271750
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Alleen Denemarken (en Estland).
Oh kak, ik vergeet steeds (de leeftijd, de leeftijd :@ ) dat niet iedereen mag stemmen per halve finale :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151277687
quote:
Halve finale te volgen in trein

De eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival 2015 wordt dit jaar voor het eerst live uitgezonden in de trein. Dat heeft een woordvoerder van de NS bevestigd. “Het Eurovisie Songfestival is een evenement van nationaal belang,” stelt Hugo Times, woordvoerder van het vervoersbedrijf. “Als Nederlandse Spoorwegen vinden wij het daarom vanzelfsprekend dat de inzending door iedereen bekeken kan worden, ook onderweg. Zeker in een jaar waarin Trijntje ons vertegenwoordigd, vinden wij het toepasselijk om het festival in treinen uit te zenden.”

Niet in elke trein
Het Songfestival is in veel treintoestellen te volgen, maar niet in ieder rijtuig, benadrukt de NS. “We tonen de beelden van de eerste halve finale in iedere trein met schermen waar normaal de reisinformatie wordt vertoond,” aldus de woordvoerder. “Het geluid is te horen via het omroepsysteem.” Voor wie toch liever in stilte wil reizen zijn oordopjes verkrijgbaar op verschillende stations. “Dat is vooral ook handig voor tijdens de inzending van Finland,” licht de woordvoerder toe.

Vertraging
De AVROTROS verleent medewerking aan de livestream in de trein. Om het technisch haalbaar te maken, wordt de eerste halve finale in Nederland met een paar minuten vertraging uitgezonden. Hoever die vertraging oploopt durft een woordvoerder van de omroep nog niet te zeggen. “Wij zullen als omroep berichten zodra wij daar meer over weten,” staat in verklaring.

Het is niet bekend of ook andere treinvervoerders als Arriva en Veolia meedoen aan de actie. De eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival 2015 wordt op 19 mei 2015 gehouden in Wenen.
Ook interessant http://songfestivalvisie.(...)lgen-de-trein/13470/
Of is het een grap... :{w
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 21:48:13 #42
163650 Greys
pi_151277835
Dat is hoop ik een 1 april grap, want het geluid van het omroepsysteem in treinen is crap :D
Of niet meer tegenwoordig? Ik ben al een flinke poos niet meer in een trein geweest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 1 april 2015 @ 21:48:24 #43
43556 miss_dynastie
pi_151277848
1 april lijkt me ja.
  woensdag 1 april 2015 @ 21:51:37 #44
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151277981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:48 schreef Greys het volgende:
Dat is hoop ik een 1 april grap, want het geluid van het omroepsysteem in treinen is crap :D
Of niet meer tegenwoordig? Ik ben al een flinke poos niet meer in een trein geweest.
Laatste keer dat ik in de trein zat was het idd zo'n walkie-talkie geluid, amper verstaanbaar. :')

Zal wel een grap zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151277988
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:44 schreef grazz het volgende:

[..]

Of is het een grap... :{w
Natuurlijk is het een grap! De oordopjes en de sneer richting Finland verraden het, mocht je tot daar nog twijfelen. Dit is een middel om gratis reclame te krijgen, de PR-jongens hebben hun werk blijkbaar goed gedaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 april 2015 @ 21:53:31 #46
163650 Greys
pi_151278045
Ik vind het eerder anti-reclame, met zo'n slechte kutgrap :D :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151278123
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:48 schreef Greys het volgende:
Dat is hoop ik een 1 april grap, want het geluid van het omroepsysteem in treinen is crap :D
Of niet meer tegenwoordig? Ik ben al een flinke poos niet meer in een trein geweest.
Ja, het geluid is nog steeds crap. Voor een deel omdat de speakers crap zijn en voor een deel omdat flink wat speakers kapot zijn en pas na een hele lange tijd eens worden vervangen.
Vergelijk het maar met die flutspeakertjes in je telefoon en laptop (voor wie er een heeft) die hooguit een paar Euro kosten (wat te horen is :')), alleen moeten ze in de trein een groter vermogen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151278204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:53 schreef Greys het volgende:
Ik vind het eerder anti-reclame, met zo'n slechte kutgrap :D :')
Ze hebben precies gekregen wat ze willen, aandacht. Of dat mensen het een goede of een slechte grap vinden maakt weinig uit, het effect wat zij beogen wordt in dezelfde mate gehaald terwijl het niets kost.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 april 2015 @ 21:58:08 #49
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_151278223
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een grap! De oordopjes en de sneer richting Finland verraden het, mocht je tot daar nog twijfelen. Dit is een middel om gratis reclame te krijgen, de PR-jongens hebben hun werk blijkbaar goed gedaan.
En dat ze het over uitzenden met Vertraging hebben :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_151278235
Komt denk ik niet van de NS, maar van die website zelf. Matige poging tot grappig zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151278276
Het zou trouwens ook nog een actie van die website kunnen zijn: "we moeten een 1-april grap bedenken..."
Ik begin het de laatste jaren wat vermoeiend te vinden. Ik ben altijd een voorstander van een goede grap maar het moet dan wel een goede grap zijn, 1 die je niet ziet aankomen en waar iedereen hard mee moet lachen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151278381
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:58 schreef MaLo het volgende:

[..]

En dat ze het over uitzenden met Vertraging hebben :')
Ik zou nu wel graag willen weten of dat het technisch haalbaar is. Ik weet dat je internet kan ontvangen op een trein (dat is al geïmplementeerd bij sommige bedrijven), als je 8mbit/s kan ontvangen dan kan je in 1080p iets laten zien. Leuk voor een voetbalwedstrijd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151279328
Ik heb de hele dag al dat ik overal in trap. :')
~The present is all there is~
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 22:38:46 #54
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151279918
Snippet van d'r nieuwe album:

https://instagram.com/p/02yKNvvcuj/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_151283531
Help!
Nu zit het deuntje van Trijntje wel in mijn hoofd. Ik kan niet zeggen dat het mij bevalt zoals met CATS het geval was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151283555
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:38 schreef ijs_beer het volgende:
Snippet van d'r nieuwe album:

https://instagram.com/p/02yKNvvcuj/
Voor wat het waard is, dit vind ik vele malen beter klinken dan het liedje waarmee ze gaat optreden voor het ESF. Het is maar een klein fragmentje maar meestal is dat genoeg om in te schatten wat het liedje ongeveer is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151283614
Zoiets zou ik graag eens op het ESF zien: Iemand die daadwerkelijk goed kan zingen, een instrument kan bespelen maar ook hip is (kijk maar eens naar de clip).

Dit zullen de Anouk-liefhebbers wel kunnen waarderen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † donderdag 2 april 2015 @ 20:07:43 #58
368283 ato
pi_151305573
Edsilia zit in het achtergrond koor, verbaasd mij niet.

Maar stiekum vind ik het wel leuk..als wij toch goed live willen overkomen..
Life can be a bitch, so like it..
pi_151312532
Op Esctips worden ook dit jaar weer diverse podcasts geplaatst, met voorspellingen over het komende ESF. In de eerste van dit jaar wordt de 1e helft van de 1e HF besproken, met onder meer Nederland vanaf 15.40. Overigens wordt vooral het beeld bevestigd dat hier ook al gevormd was:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151313864
En de Duitsers hadden hun eerste previewshow: http://www.eurovision.de/(...)en,songcheck238.html

De twitterberichten aan de zijkant zijn 50% positief, 50% minder positief. Veelal: een (vervelende) oorworm. Het panel geeft een gemiddelde van 6.7. The common linnets waren meende ik vorig jaar één van hun favorieten.
~The present is all there is~
  † In Memoriam † donderdag 2 april 2015 @ 22:50:27 #61
368283 ato
pi_151314869
Klopt THE common Linnits waren ook hun favoriet ...

Valt nog mee wat Trijntje scoort...
Life can be a bitch, so like it..
pi_151315564
Het is heerlijk gemiddeld, dus dikke kans dat dat betekent dat uiteindelijk geen mens er de telefoon voor pakt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151318964
Precies, The Vulture, daar ben ik ook bang voor. Ik vind Walk Along een prima nummer, maar inderdaad gemiddeld; het is niet iets wat eruit springt. Dat zorgt er al gauw voor dat een nummer niet blijft hangen en daardoor op een van de laatste plaatsen eindigt. Ik hoop echt dat Pannecoucke er iets moois van weet te maken, want met een nederlaag van Nederland krijgen we straks weer een hele nationale discussie dat de vorige resultaten slechts toevalstreffers waren en dat het toch nog steeds een Oostblokfeestje is, bla bla. En dan wil volgend jaar niemand meer en beginnen we weer van voren af aan met de ellende.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_151319310
Wat ik al zei, iemand moet 20e worden. Denk nog steeds dat we die finale nog wel halen, want de halve finale waar wij in zitten bevat gewoon niet zoveel kwaliteit. Maar in de finale pak je misschien een paar losse puntjes, en dat is het dan wel.

Ik denk niet dat het beleid ineens gaat veranderen. Met kwaliteitsnummers scoorden we goed. Dit nummer heeft gewoon niet genoeg kwaliteit. Dat is geen reden om volgend jaar maar weer de winnaar van een één of andere kuttige talentenjacht te sturen, of iemand uit het volksmuziekregister. Daar zijn de relatieve successen van de afgelopen jaren nog te vers voor.

Wat ik in die podcast ook weer hoorde, is dat iedereen maare op de show gaat vertrouwen. De regisseur wordt een beetje overhyped. Trijntje kan fatsoenlijk zingen, die knakker kan een goede show neerzetten, maar van diarree kun je geen drollen kleien.
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2015 @ 07:33:40 #65
368283 ato
pi_151319315
Ja het is echt een niemanddalletje ( zeg ik het goed :-))

1 more night was dat ook, dat werd aantrekkelijker gemaakt door het perfecte optreden.

Optreden moet het echt beter maken, ik vind semi 1) ook niet zo sterk.

Maar gisteren gingen de geruchten dat mogelijk Edsilia in het achtergrondkoor zit, mogelijk ook de andere dames van Ladies of soul?

Zal leuk zijn als Candy een saxophone stuk laat horen. Is het toch nog eninigszins verrassend.
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:20:39 #66
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_151319605
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef grazz het volgende:
En de Duitsers hadden hun eerste previewshow: http://www.eurovision.de/(...)en,songcheck238.html

De twitterberichten aan de zijkant zijn 50% positief, 50% minder positief. Veelal: een (vervelende) oorworm. Het panel geeft een gemiddelde van 6.7. The common linnets waren meende ik vorig jaar één van hun favorieten.
Der erste #ESC #songcheck ist gelaufen und "Rhythm Inside" von @loicnottet liegt im Voting-Durchschnitt vorn. l

ESC Deutschland | @eurovisionde
23:41 Uhr via twitter

*O*
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 3 april 2015 @ 09:52:44 #67
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151320891
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:03 schreef Fred_B het volgende:
Op Esctips worden ook dit jaar weer diverse podcasts geplaatst, met voorspellingen over het komende ESF. In de eerste van dit jaar wordt de 1e helft van de 1e HF besproken, met onder meer Nederland vanaf 15.40. Overigens wordt vooral het beeld bevestigd dat hier ook al gevormd was:

Zij zien Nederland niet naar de finale gaan, maar ze zien wel Finland als een mogelijke top 5 kandidaat.
Ik ga er voor mijn eigen gemoedsrust dus maar even vanuit dat ze er flink naast zitten. :7
(hopelijk in beide gevallen. :@ )
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 10:10:21 #68
375570 crew  Cyan9
pi_151321282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zij zien Nederland niet naar de finale gaan, maar ze zien wel Finland als een mogelijke top 5 kandidaat.
Ik ga er voor mijn eigen gemoedsrust dus maar even vanuit dat ze er flink naast zitten. :7
(hopelijk in beide gevallen. :@ )
Ik ga er ook gewoon vanuit dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben, zoals wel meer "songfestivalkenners."
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151322311
Ik geloof ook niet dat kenners het vaak goed hebben.
pi_151335155
Vind dit jaar geen enkel nummer echt leuk. Dat is ook voor het eerst in pakweg 20 jaar.
pi_151339808
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:25 schreef Poepz0r het volgende:
Vind dit jaar geen enkel nummer echt leuk. Dat is ook voor het eerst in pakweg 20 jaar.
Er springt inderdaad niet echt een nummer uit. Denk dat het dit jaar dan ook wel meer om de algehele act zal gaan.
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2015 @ 21:31:53 #72
368283 ato
pi_151342335
Oh ik vind juist dat er dit jaar veel goede liedjes bij zitten, zeker 20 vind ik goed daarna leuk en meer dan aardig. Daarna saai, minder leuk,vermoeiend... Nederlands staat op nr 39..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2015 @ 21:46:20 #73
368283 ato
pi_151342974
Ik ga toch iets positiefs zeggen over onze inzending, zij gaat ons positief verrassen..
Life can be a bitch, so like it..
pi_151344113
Ze staat op 39 van de 40? :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151347736
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:40 schreef iBenny het volgende:

[..]

Er springt inderdaad niet echt een nummer uit. Denk dat het dit jaar dan ook wel meer om de algehele act zal gaan.
Noorwegen? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151347870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zij zien Nederland niet naar de finale gaan, maar ze zien wel Finland als een mogelijke top 5 kandidaat.
Ik ga er voor mijn eigen gemoedsrust dus maar even vanuit dat ze er flink naast zitten. :7
(hopelijk in beide gevallen. :@ )
Ik ben het nu aan het luisteren, ik neem aan dat ze Finland een kans geven omdat het opvalt (de freak van het jaar factor), niet omdat ze het muzikaal gezien goed vinden?
Zolang ze er maar naast zitten voor Finland.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:46:09 #77
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151347967
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het nu aan het luisteren, ik neem aan dat ze Finland een kans geven omdat het opvalt (de freak van het jaar factor), niet omdat ze het muzikaal gezien goed vinden?
Zolang ze er maar naast zitten voor Finland.
Ik meen me te herinneren dat een van hun echt zei het leuk te vinden.
Was geloof ik ook degene die in Finland woont, misschien heeft dat er mee te maken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151349088
Net het stukje gesprek gehoord over de Nederlandse deelname, de man die het eerst sprak gaf perfect aan wat er mis is met het liedje: vergeetbaar (volgens mij bestaat het woord niet, ten onrechte dan, ik vertaal het vanuit "forgettable). enkel refrein, weinig lagen, geen opbouw, geen crescendo, weinig substantie.
De twede man gaf aan dat het liedje wat zou kunnen zijn als het beter zou zijn uitgewerk: "lui geschreven", weinig verrassends.
Beide heren hebben gelijk. Het komt er dus op neer dat het liedje niet af is, alles wat het is is een idee voor wat een liedje zou kunnen worden. Wij Nederlanders wisten dat al, ons verrast het niet aangezien het letterlijk van de laptop van Anouk werd gehaald en het daar stond als eerste kladversie om eventueel ooit nog iets mee te gaan doen. Dat zij dat direct kunnen horen zegt veel, zij zijn niet biased zoals wij Nederlanders dat zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † zaterdag 4 april 2015 @ 08:24:49 #79
368283 ato
pi_151351682
Ach wie weet zijn wij positief verrast in Mei..
Life can be a bitch, so like it..
pi_151351776
Ik denk dat Anouk wel degelijk straks ook op dat podium staat, dat de achtergrond zangeressen het liedje zo invullen dat het wel af is.
  † In Memoriam † zaterdag 4 april 2015 @ 08:47:20 #81
368283 ato
pi_151351808
Ik hoop zo supermama,even terug naar de puntentelling.


Nederland is best wel gegroeid bij bepaalde lande. Maar Oekraïne en Moldavie en ook SAN Marino vinden ons niets..
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 08:47 schreef ato het volgende:
Ik hoop zo supermama,even terug naar de puntentelling.


Nederland is best wel gegroeid bij bepaalde lande. Maar Oekraïne en Moldavie en ook SAN Marino vinden ons niets..
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 08:49 schreef ato het volgende:
De laatse 2 jaren zijn wij wel populair bij de Scandinavische landen..
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:03 schreef ato het volgende:
Azerbeidzjan geeft ons nooit punten..
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:10 schreef ato het volgende:
Albanië en Marino geeft de laatse tij weinig punten aan Nederland
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:13 schreef ato het volgende:
Montenegro vind ons ook niets
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:17 schreef ato het volgende:
Malta geeft ook geen punten meer aan ons
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:40 schreef ato het volgende:
Albanië ook niet meer
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:01 schreef ato het volgende:
Sorry ik was dronken..
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:02 schreef ato het volgende:
Of nog niet wakker
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:57 schreef ato het volgende:
En mijn excuses


[ Bericht 92% gewijzigd door Peter op 04-04-2015 18:48:54 ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_151364846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Noorwegen? :?
Mwoah. Vind die er ook niet echt uit springen.
pi_151367030
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 18:54 schreef iBenny het volgende:

[..]

Mwoah. Vind die er ook niet echt uit springen.
Vanmiddag alle liedjes in startvolgorde beluisterd en inderdaad. Hoewel ik Noorwegen hoog heb staan, springt het er niet echt uit. Na Noorwegen komen nog een aantal landen die veel toegankelijkere nummers brengen en Noorwegen doen vergeten. Het zou me niet verbazen als Noorwegen erg laag gaat eindigen en misschien niet eens de finale haalt.

Nederland klinkt in mijn oren tussen Belgie en Finland in verfrissend. En in de recap springt het er zeker uit. Zoals al eerder gezegd gaat (imo) Trijntje gewoon naar de finale. Belgie kan de eerste semi wel eens gaan winnen. In Finland geloof ik niet zo. Veel mensen denken dat Griekenland een zekere finalist is. Niet in mijn ogen/oren. Zeer zwak lied. Tegen het einde is men Griekenland al lang vergeten. Ik denk dan ook dat ze voor het eerst de finale gaan missen.
~The present is all there is~
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 13:47:41 #84
368283 ato
pi_151385941
Ik vind Griekenland ook helemaal niets, Noorwegen weer wel.
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 5 april 2015 @ 23:27:48 #85
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151406823
Jullie weten dat ik een voorstander ben van Emerald (als volgende deelneemster) omdat zij een van de weinige Nederlandse artiesten is die internationaal enig succes heeft, hier nog maar eens een bewijs dat haar muziek internationaal erg goed in de smaak valt: Deze serie is een paar maanden geleden begonnen en een van de positieve punten die in de reviews steeds weer naar voren kwam (sowieso bijna alleen maar lovende reviews, ik raad jullie aan om naar de eerste aflevering te kijken) was dat de muziek in deze serie zo goed is.

Haar muziek is alles behalve kleurloos en het blinkt op een positieve manier uit, dat kan je goed gebruiken op het ESF. Iedereen onthoudt het en de meeste mensen denken er positief over dus zou het veel stemmen krijgen.
Zou de TROS het durven?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 5 april 2015 @ 23:35:54 #86
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151406989
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:01 schreef grazz het volgende:

[..]

Vanmiddag alle liedjes in startvolgorde beluisterd en inderdaad. Hoewel ik Noorwegen hoog heb staan, springt het er niet echt uit. Na Noorwegen komen nog een aantal landen die veel toegankelijkere nummers brengen en Noorwegen doen vergeten. Het zou me niet verbazen als Noorwegen erg laag gaat eindigen en misschien niet eens de finale haalt.

Nederland klinkt in mijn oren tussen Belgie en Finland in verfrissend. En in de recap springt het er zeker uit. Zoals al eerder gezegd gaat (imo) Trijntje gewoon naar de finale. Belgie kan de eerste semi wel eens gaan winnen. In Finland geloof ik niet zo. Veel mensen denken dat Griekenland een zekere finalist is. Niet in mijn ogen/oren. Zeer zwak lied. Tegen het einde is men Griekenland al lang vergeten. Ik denk dan ook dat ze voor het eerst de finale gaan missen.
Zou het kunnen gebeuren dat Griekenland sympathie-votes gaat krijgen omwille van die crisis?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151407611
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou het kunnen gebeuren dat Griekenland sympathie-votes gaat krijgen omwille van die crisis?
Nee joh, dat sympathie-voting valt altijd reuze mee. Rusland werd vorig jaar ook niet afgestraft en Oekraïne kreeg ook niet opvallend hoge punten.
pi_151408442
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jullie weten dat ik een voorstander ben van Emerald (als volgende deelneemster) omdat zij een van de weinige Nederlandse artiesten is die internationaal enig succes heeft, hier nog maar eens een bewijs dat haar muziek internationaal erg goed in de smaak valt: Deze serie is een paar maanden geleden begonnen en een van de positieve punten die in de reviews steeds weer naar voren kwam (sowieso bijna alleen maar lovende reviews, ik raad jullie aan om naar de eerste aflevering te kijken) was dat de muziek in deze serie zo goed is.

Haar muziek is alles behalve kleurloos en het blinkt op een positieve manier uit, dat kan je goed gebruiken op het ESF. Iedereen onthoudt het en de meeste mensen denken er positief over dus zou het veel stemmen krijgen.
Zou de TROS het durven?
Mooi om te zien dat haar muziek wordt gebruikt. Dat kan ervoor zorgen dat ze ook in de VS doorbreekt, of is dat al gebeurd? Ik volg haar carrière niet echt.

Wat betreft de AVRO-TROS. Die durven zeker :Y , maar ik denk dat de vraag is: Wil Caro zelf wel?
~The present is all there is~
pi_151408668
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 00:34 schreef grazz het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat haar muziek wordt gebruikt. Dat kan ervoor zorgen dat ze ook in de VS doorbreekt, of is dat al gebeurd? Ik volg haar carrière niet echt.
Ik weet niet of dat ze in de USA is doorgebroken, in de UK blijkbaar wel tot op zekere hoogte aangezien ze werd uitgenodigd voor Strictly Come Dancing. De muziek verdient het. Ik heb een zwak voor deze groep (zij doet het niet alleen) omdat ze het levende bewijs zijn dat als iets goed genoeg is dat het dan uiteindelijk wel door het publiek wordt gevonden. Er wordt vaak geklaagd door artiesten die niet goed genoeg zijn dat DJ's hun muziek niet draaien, ook niet als ze het leuk vinden, omdat er vaste lijsten zijn, platenmaatschappijen een flinke vinger in de pap hebben etc. , op zich zijn die klachten wel terecht maar als iets echt goed is dan komt het publiek er wel achter.

quote:
Wat betreft de AVRO-TROS. Die durven zeker :Y , maar ik denk dat de vraag is: Wil Caro zelf wel?
Laat hen het eerst eens vragen, dan komen we er vanzelf achter. :)
Ik zou het niet laten als ik haar was, het kan alleen maar je carrière helpen als je met een goed liedje komt, ze hebben (de groep) al genoeg muziek klaar liggen zodat mensen die dat liedje goed vinden direct meer muziek van haar kunnen vinden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 6 april 2015 @ 02:15:36 #90
368283 ato
pi_151409590
Caro is bekend in Europa, maar niet in Amerika.

Helaas komt de UK met een soort remake van Caro...

Dus ook al wil Caro volgend jaar wel voor Nederland, wij komen niet meer met iets vernieuwends..
Life can be a bitch, so like it..
pi_151411157
En ze wilt zelf ook niet.
pi_151421119
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou het kunnen gebeuren dat Griekenland sympathie-votes gaat krijgen omwille van die crisis?
Nee, maar Griekenland heeft een vrij sterke diaspora, wat kan leiden tot punten uit o.a. de Benelux en Australië. Ook stemmen er aardig wat landen uit de eigen regio mee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151421194
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 02:15 schreef ato het volgende:
Caro is bekend in Europa, maar niet in Amerika.

Helaas komt de UK met een soort remake van Caro...

Dus ook al wil Caro volgend jaar wel voor Nederland, wij komen niet meer met iets vernieuwends..
Het origineel is altijd beter dan een kopie. :)
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:28 schreef Unites het volgende:
En ze wilt zelf ook niet.
Laten de TROS het eerst eens aan haar vragen, dan komen we er vanzelf wel achter of dat ze wil. Zomaar een gek idee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151421271
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het origineel is altijd beter dan een kopie. :)

[..]

Laten de TROS het eerst eens aan haar vragen, dan komen we er vanzelf wel achter of dat ze wil. Zomaar een gek idee.
http://www.mediacourant.n(...)en-aan-songfestival/
pi_151422146
quote:
Dat is 2 jaar geleden. De kans is aanwezig dat ze van gedachte is veranderd na de deelname van Ilse en Anouk, al zet het weinig zoden aan de dijk dat vorig jaar waarschijlijk iemand heeft gewonnen omdat hij een transsexueel is.
"Vroeger wel, maar het is een beetje een circus geworden."
Bovendien ga je er toch al snel anders over nadenken wanneer het concreet wordt. Het succes van TCL toont aan dat als je met een goed liedje komt dat het dan je carrière kan helpen, wat geheel logisch is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151423259
Caro's carriere is zowat de enige die niet internationaal geholpen hoeft te worden...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151424283
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:43 schreef TheVulture het volgende:
Caro's carriere is zowat de enige die niet internationaal geholpen hoeft te worden...
Het hoeft niet maar het kan wel helpen (fanbasevergroting).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 6 april 2015 @ 18:31:33 #98
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_151424733
Caro Emerald _O_
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_151437923
Ergens zou ik het wel tof vinden als Maaike Ouboter zou gaan. Lekker klein en in het Nederlands.

pi_151437947
Ik weet niet of dit waar is, maar daar komen we over 5 weken ofzo wel achter tijdens de eerste repetitie.

Reactie van iemand op escnation;
Rumour has it that NL will come with a special animation act in Vienna
Trjntje will be in a sort of animation film !! ?Hopefully it will not be turned down like Ukraine 2013. She will need it to score some points. - Posted by Trine is Fine on 31 Mar, 22:39:10


Vandaag op songfestivalweblog:
Zoals ik al eerder vermeld heb, Trijntje speelt op het podium de hoofdrol in een tekenfilm

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
  dinsdag 7 april 2015 @ 00:46:36 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151438744
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:01 schreef iBenny het volgende:
Ergens zou ik het wel tof vinden als Maaike Ouboter zou gaan. Lekker klein en in het Nederlands.

Ik zou het geweldig vinden, ook omdat ik benieuwd ben hoe het publiek en de 'vakjury's' zouden reageren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151440304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:02 schreef grazz het volgende:
Ik weet niet of dit waar is, maar daar komen we over 5 weken ofzo wel achter tijdens de eerste repetitie.

Reactie van iemand op escnation;
Rumour has it that NL will come with a special animation act in Vienna
Trjntje will be in a sort of animation film !! ?Hopefully it will not be turned down like Ukraine 2013. She will need it to score some points. - Posted by Trine is Fine on 31 Mar, 22:39:10


Vandaag op songfestivalweblog:
Zoals ik al eerder vermeld heb, Trijntje speelt op het podium de hoofdrol in een tekenfilm

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijg heel erg een zuurstokken-K3-gevoel hierbij.
pi_151440318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou het geweldig vinden, ook omdat ik benieuwd ben hoe het publiek en de 'vakjury's' zouden reageren.
Ik zal wel weer de zuurpruim zijn, maar ik ben zó ontzettend klaar met al die singer-songwriters. De meesten hebben niet een fantastische stem, de meesten kunnen niet goed een instrument bespelen, en de teksten van de meesten zijn eigenlijk gewoon een gedicht, maar omdat ze graag de gekwelde kunstenaar willen zijn prevelen ze het in een microfoon terwijl ze zichzelf begeleiden met een zielig gitaartje of een paar noten op een piano.

Ik kan er hélemaal niets mee. En ik denk dat vakjury's er net zo over denken. Doe dan lekker mee aan een dichtwedstrijd, maar met muziek heeft het weinig te maken.
  ESF Reporter dinsdag 7 april 2015 @ 07:24:57 #104
87554 Cee
Welluk?
pi_151440326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 07:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zal wel weer de zuurpruim zijn, maar ik ben zó ontzettend klaar met al die singer-songwriters. De meesten hebben niet een fantastische stem, de meesten kunnen niet goed een instrument bespelen, en de teksten van de meesten zijn eigenlijk gewoon een gedicht, maar omdat ze graag de gekwelde kunstenaar willen zijn prevelen ze het in een microfoon terwijl ze zichzelf begeleiden met een zielig gitaartje of een paar noten op een piano.

Ik kan er hélemaal niets mee. En ik denk dat vakjury's er net zo over denken. Doe dan lekker mee aan een dichtwedstrijd, maar met muziek heeft het weinig te maken.
Amen.
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2015 @ 08:42:03 #105
43556 miss_dynastie
pi_151440883
Maaike Ouboter heeft voor mijn gevoel iets te goed naar Toon Hermans gekeken en denkt daardoor dat ze het zelf ook heel goed kan, maar ik geloof dat ik vrij alleen sta in dat standpunt :P
pi_151441887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 08:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Maaike Ouboter heeft voor mijn gevoel iets te goed naar Toon Hermans gekeken en denkt daardoor dat ze het zelf ook heel goed kan, maar ik geloof dat ik vrij alleen sta in dat standpunt :P
Nee hoor, het is gewoon een doorsnee zangeres. En op het ESF heb je geen juryleden die na het liedje in beeld komen om te zeggen hoe hevig ze onder de indruk zijn, maar bepaalt het publiek gewoon zelf bij de borrelnootjes en de stukjes kaas dat ze het een gaapliedje vinden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151442145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 07:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zal wel weer de zuurpruim zijn, maar ik ben zó ontzettend klaar met al die singer-songwriters. De meesten hebben niet een fantastische stem, de meesten kunnen niet goed een instrument bespelen, en de teksten van de meesten zijn eigenlijk gewoon een gedicht, maar omdat ze graag de gekwelde kunstenaar willen zijn prevelen ze het in een microfoon terwijl ze zichzelf begeleiden met een zielig gitaartje of een paar noten op een piano.

Ik kan er hélemaal niets mee. En ik denk dat vakjury's er net zo over denken. Doe dan lekker mee aan een dichtwedstrijd, maar met muziek heeft het weinig te maken.
_O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 10:37:22 #108
375570 crew  Cyan9
pi_151442989
Ik ben ook niet echt onder de indruk van die singer-songwriters.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151446597
Ik zat gisteren in een café met een Canadees, Rus en Spanjaard toen plots Trijntje uit de speakers galmde. De Rus vond het verschrikkelijk, de Canadees gaapte en de Spanjaard had geen mening. Voorproefje voor wat komen gaat volgende maand ben ik bang...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 april 2015 @ 13:56:37 #110
163650 Greys
pi_151447812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 07:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zal wel weer de zuurpruim zijn, maar ik ben zó ontzettend klaar met al die singer-songwriters. De meesten hebben niet een fantastische stem, de meesten kunnen niet goed een instrument bespelen, en de teksten van de meesten zijn eigenlijk gewoon een gedicht, maar omdat ze graag de gekwelde kunstenaar willen zijn prevelen ze het in een microfoon terwijl ze zichzelf begeleiden met een zielig gitaartje of een paar noten op een piano.

Ik kan er hélemaal niets mee. En ik denk dat vakjury's er net zo over denken. Doe dan lekker mee aan een dichtwedstrijd, maar met muziek heeft het weinig te maken.
_O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151450245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef Mestras het volgende:
Ik zat gisteren in een café met een Canadees, Rus en Spanjaard toen plots Trijntje uit de speakers galmde. De Rus vond het verschrikkelijk, de Canadees gaapte en de Spanjaard had geen mening. Voorproefje voor wat komen gaat volgende maand ben ik bang...
Jij bent zeker wetenschapper? Wet van de kleine getallen en zo? Overhaaste generalisatie?
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2015 @ 15:58:07 #112
368283 ato
pi_151451230
Ik zat met diverse buitenlanders afgelopen zondag in een kroeg die meebrulden met Trijntje..

Nee wij zijn niet de wetenschappers..

Ik hoor juist van mensen die weinig hebben met het ESF dat zij het wel een leuk liedje vinden.

Als dat zo is met de animatiefilm? Ach als het leuk en proffessioneel over komt waarom niet..
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:01:37 #113
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_151451353
Wat is er toch aan de hand met het VK?! Ze sturen de laatste jaren echt SHIT songs (2011 was wel oké though) en dat terwijl ze vroeger echt een van de sterkste landen waren. Kwam wsl ook door de nationale taal-regel, maar goed. Inzendingen als 'Puppet on a string', 'Power to all our friends', 'Boom bang-a-bang', 'Save your kisses for me' en 'Love shine a light' zullen we niet zo snel vergeten. Het ligt dus ook echt aan de kwaliteit die afwijkt tegenwoordig...
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:41:28 #114
40566 Ericr
Livewrong
pi_151459164
quote:
Op 19 mei treedt Trijntje Oosterhuis met Walk Along aan in de eerste halve finale op het Eurovisie Songfestival. Ze treedt in de voetsporen van haar goede vriendin Anouk, die twee jaar geleden negende werd en natuurlijk van The Common Linnets. Ilse DeLange en Waylon werden ongelooflijk knap tweede in Kopenhagen.

Nihil
Heel Nederland hoopt nu op de eerste Nederlandse Songfestival-winst in 40 jaar toen Teach-In de eerste plek veroverde met Ding-a-Dong. Het ex-The Voice of Holland-jurylid boort desgevraagd die hoop meteen de grond in. „De kans dat ik over Ilse en Waylon heen ga is nul, dat weet iedereen. Daar moet je reëel in zijn en daar moet je ook niet op inzetten.”

Je reet eraf zingen
En het kan nog erger. De kans dat Trijntje de halve finale niet overleeft is ook nog dik aanwezig. Is de zangeres zich er wel van bewust dat ze heel Holland pardoes weer in het Songfestivaltrauma kan storten waar we net zijn uitgeklommen? „Die druk leg ik mezelf niet op. Je moet hier open en onbevangen ingaan en alles geven wat je hebt, meer niet.”

„Ik ben nu al 25 jaar zangeres en dit was een van de dingen die ik nog eens graag wilde doen. Het kwam op m’n pad. Ik voel me heel verantwoordelijk om er al het mogelijke aan te doen, maar ik ga niet uitdragen dat ik wel even over Ilse en Waylon heen ga. Dat weet je niet en dat mag je nooit zeggen. Je moet gewoon je reet eraf zingen en hopen dat je daarvoor beloond wordt.”
http://www.televizier.nl/(...)l-niet.5803307.lynkx

Nummers mogen toch maar 3 minuten duren? Als ze haar reet er af wil zingen heb je 3 jaar nodig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 april 2015 @ 21:01:27 #115
163650 Greys
pi_151463215
Dat ze zegt dat ze niet inzet op winst vind ik echt zó slecht. Ze is zich al aan alle kanten aan het indekken. Je gaat er heen voor de winst, punt. Ze roept nu overal 'dat ze het leuk vond om dat ook eens te doen'. Bedankt voor die geweldige instelling Trijn :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:10:40 #116
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151463629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:01 schreef Greys het volgende:
Dat ze zegt dat ze niet inzet op winst vind ik echt zó slecht. Ze is zich al aan alle kanten aan het indekken. Je gaat er heen voor de winst, punt. Ze roept nu overal 'dat ze het leuk vond om dat ook eens te doen'. Bedankt voor die geweldige instelling Trijn :')
Toevallig is dat het credo van de Special Olympics, op zich past dat dan wel weer.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 april 2015 @ 21:16:54 #117
163650 Greys
pi_151463919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:10 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Toevallig is dat het credo van de Special Olympics, op zich past dat dan wel weer.
Zelfs die gaan veel fanatieker voor de winst. :(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151466152
Da's niet alleen bij Trijntje het geval, maar ik kan me niet herinneren dat we de afgelopen jaren artiesten stuurden die heel duidelijk lieten merken voor de winst te willen gaan, zelfs the commonn linnets dachten daar erg bescheiden over na. Er zou eens iemand moeten opstaan en echt durven zeggen, en ook menen, voor de winst te willen gaan. Ik weet ook niet wat het doel van de AVRO-TROS is, waarschijnlijk iets in de lijn van 'in de komende 10 jaar, minstens 5 x de finale halen en verder vrolijk mee blijven doen'. Misschien zouden zij zich daar eens duidelijk over moeten uitlaten: binnen 5 jaar vindt het songfestival in NL plaats *O* (en dat laatste zie ik ook echt wel gebeuren eerlijk gezegd)
~The present is all there is~
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:12:34 #119
202348 Susi
Temple of Love
pi_151466990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.televizier.nl/(...)l-niet.5803307.lynkx

Nummers mogen toch maar 3 minuten duren? Als ze haar reet er af wil zingen heb je 3 jaar nodig.
Jezelf indekken heet dit.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:27:28 #120
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151467704
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:01 schreef Greys het volgende:
Dat ze zegt dat ze niet inzet op winst vind ik echt zó slecht. Ze is zich al aan alle kanten aan het indekken. Je gaat er heen voor de winst, punt. Ze roept nu overal 'dat ze het leuk vond om dat ook eens te doen'. Bedankt voor die geweldige instelling Trijn :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@

Maar ff serieus, wel beter dan steeds artiesten benaderen die er helemaal geen zin in hebben. Al denk ik wel dat de bereidheid van andere artiesten staat of valt met het succes van hun voorgangers, dus in dat opzicht moet ze wel ff haar best gaan doen. }:|
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:33:58 #121
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151468040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@

Maar ff serieus, wel beter dan steeds artiesten benaderen die er helemaal geen zin in hebben. Al denk ik wel dat de bereidheid van andere artiesten staat of valt met het succes van hun voorgangers, dus in dat opzicht moet ze wel ff haar best gaan doen. }:|
Jullie geven die andere artiesten weinig krediet. Zij zien toch wel het verband tussen de inspanningen van de voorgangers en de verdiende 9de/2de plaats (die eigenlijk de eerste plaats had moeten zijn) en het verband tussen Trijntjes minder zorgvuldige voorbereiding (dat begint al bij de selectie van het liedje) en de tegenvallende plaats indien gaat gebeuren wat wij verwachten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:38:24 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151468291
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:56 schreef grazz het volgende:
Da's niet alleen bij Trijntje het geval, maar ik kan me niet herinneren dat we de afgelopen jaren artiesten stuurden die heel duidelijk lieten merken voor de winst te willen gaan, zelfs the commonn linnets dachten daar erg bescheiden over na. Er zou eens iemand moeten opstaan en echt durven zeggen, en ook menen, voor de winst te willen gaan. Ik weet ook niet wat het doel van de AVRO-TROS is, waarschijnlijk iets in de lijn van 'in de komende 10 jaar, minstens 5 x de finale halen en verder vrolijk mee blijven doen'. Misschien zouden zij zich daar eens duidelijk over moeten uitlaten: binnen 5 jaar vindt het songfestival in NL plaats *O* (en dat laatste zie ik ook echt wel gebeuren eerlijk gezegd)
Er zijn Nederlandse artiesten die het voor Nederland binnen zouden kunnen slepen, als de TROS zo verstandig zou zijn om die paar artiesten bereid te krijgen om mee te doen dan is het mogelijk. Ik weet alleen niet of dat het voor die artiesten goede reclame is dat de omroep die een bepaald soort muziek de ganse tijd uitzendt (niveau BZN, Alberts, Smit, ...) het ESF doet. Zou dat invloed hebben? Stel dat een wat hippere omroep het ESF zou overnemen, zouden A-artiesten dan meer gemotiveerd zijn?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:42:46 #123
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151468578
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jullie geven die andere artiesten weinig krediet.
Klopt, ik hoor na de 3js Jan nog steeds gillen: "Dit kan niet meer mis gaan!"
quote:
Zij zien toch wel het verband tussen de inspanningen van de voorgangers en de verdiende 9de/2de plaats (die eigenlijk de eerste plaats had moeten zijn) en het verband tussen Trijntjes minder zorgvuldige voorbereiding (dat begint al bij de selectie van het liedje) en de tegenvallende plaats indien gaat gebeuren wat wij verwachten.
Ik help het je hopen, maar ik ben serieus bang dat dit niet zo gaat zijn.
Anouk ging er ook niet heen met de instelling dat ze het wel kon winnen, maar ze heeft, onbedoeld denk ik, wel een voorbeeld gezet. Ilse en Waylon gingen er heen, mede vanwege het succes van Anouk, maar vooral om hun nieuwe album op de kaart te zetten. (wat imo de beste insteek is)

Een afgang voor Trijntje zou best een aantal artiesten kunnen doen besluiten om toch maar niet mee te doen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:49:12 #124
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151468945
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn Nederlandse artiesten die het voor Nederland binnen zouden kunnen slepen, als de TROS zo verstandig zou zijn om die paar artiesten bereid te krijgen om mee te doen dan is het mogelijk. Ik weet alleen niet of dat het voor die artiesten goede reclame is dat de omroep die een bepaald soort muziek de ganse tijd uitzendt (niveau BZN, Alberts, Smit, ...) het ESF doet. Zou dat invloed hebben? Stel dat een wat hippere omroep het ESF zou overnemen, zouden A-artiesten dan meer gemotiveerd zijn?
We hebben alleen niet zo veel hippe omroepen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:50:45 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151469040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:42 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Klopt, ik hoor na de 3js Jan nog steeds gillen: "Dit kan niet meer mis gaan!"
Ik had het dan ook over goede artiesten, niet over een willekeurige verzameling heren uit Volendam. ;)
Met respect voor de heren en het prachtige dorp Volendam, zij verhouden zich tot die paar echt goede Nederlandse artiesten van internationaal niveau (Emerald, Clark mag je er misschien onder rekenen) zoals de modale voetballer van FC Dordrecht zich verhoudt tot de modale basisspeler van een top-20 club.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 22:59:51 #126
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151469497
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over goede artiesten, niet over een willekeurige verzameling heren uit Volendam. ;)
Met respect voor de heren en het prachtige dorp Volendam, zij verhouden zich tot die paar echt goede Nederlandse artiesten van internationaal niveau (Emerald, Clark mag je er misschien onder rekenen) zoals de modale voetballer van FC Dordrecht zich verhoudt tot de modale basisspeler van een top-20 club.
Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben, echter steken de 3j's nog wel ruim boven het muziekfeestopplein-niveau uit hoor.

Voor de Nederlandse topartiesten moet er wel iets te halen zijn natuurlijk op 't songfestival en ik vraag me af of zij daar voor hun iets inzien. Als je enigzinds bekend bent in Europa, zoals Emerald, Within Temptation, of een van de Top dj's.
Iemand als 'n Alain Clark kan het natuurlijk gebruiken om zichzelf in de Europese schijnwerpers te zetten, voor hun is het waarschijnlijk veel interessanter. Maar, zijn dat de artiesten waarmee je een overwinning gaat binnenhalen.\?

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 07-04-2015 23:05:05 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:01:58 #127
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151469608
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over goede artiesten, niet over een willekeurige verzameling heren uit Volendam. ;)
Met respect voor de heren en het prachtige dorp Volendam, zij verhouden zich tot die paar echt goede Nederlandse artiesten van internationaal niveau (Emerald, Clark mag je er misschien onder rekenen) zoals de modale voetballer van FC Dordrecht zich verhoudt tot de modale basisspeler van een top-20 club.
Nou vooruit, daar heb je een punt. :')

Staat nog steeds dat Trijn best een grote naam is. Mensen kunnen toch wat zenuwachtiger worden over een eigen deelname als ze zien dat zo iemand slecht scoort, ook al vinden ze haar nummer zelf ook niet geweldig.

Het argument wat de meeste artiesten hadden in onze "droge periode" was dat het een circus was, dat er geen ruimte was voor echte muziek (Ilse zei vorig jaar geloof ik ook dat ze nu mee deed omdat Anouk had laten zien dat er voor echte muziek ook een plaats was oid). Al scoorden andere landen wel goed met goede muziek.
Dat argument was dan ook vooral om de echte reden dat ze niet mee wilde doen niet te hoeven geven. Ze waren bang om af te gaan, om gezichtsverlies te lijden.

Als Trijntje dit nu maar goed genoeg verpest komen vanzelf die kriebels weer naar boven en gaan andere artiesten vanzelf weer twijfelen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151469785
Het hangt er ook vanaf welk liedje er wint mocht Trijn falen, want als Zweden, Noorwegen, Estland of Italie bijvoorbeeld wint dan kan niemand zeggen dat er geen kwaliteit gewonnen heeft... als Finland wint is dat een ander verhaal
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151469948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.televizier.nl/(...)l-niet.5803307.lynkx

Nummers mogen toch maar 3 minuten duren? Als ze haar reet er af wil zingen heb je 3 jaar nodig.
_O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:12:27 #130
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151470105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Het hangt er ook vanaf welk liedje er wint mocht Trijn falen, want als Zweden, Noorwegen, Estland of Italie bijvoorbeeld wint dan kan niemand zeggen dat er geen kwaliteit gewonnen heeft... als Finland wint is dat een ander verhaal
Goede muziek scoorde in voorgaande jaren ook goed, maar dat wilde wij (wij = onze "kenners") niet zien, omdat we er zelf niet tussen zaten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151470253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:12 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Goede muziek scoorde in voorgaande jaren ook goed, maar dat wilde wij (wij = onze "kenners") niet zien, omdat we er zelf niet tussen zaten.
Da's waar...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:30:02 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151470813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:59 schreef ijs_beer het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben, echter steken de 3j's nog wel ruim boven het muziekfeestopplein-niveau uit hoor.
Natuurlijk maar dat is volstrekt onvoldoende voor een internationaal podium. De 3j's zouden het geweldig doen bij een optreden in een of andere kroeg of zo, ik denk dat ze niet eens nationale exposure zouden hebben gekregen als ze niet uit Volendam zouden komen.

quote:
Voor de Nederlandse topartiesten moet er wel iets te halen zijn natuurlijk op 't songfestival en ik vraag me af of zij daar voor hun iets inzien. Als je enigzinds bekend bent in Europa, zoals Emerald, Within Temptation, of een van de Top dj's.
Het grote voordeel van het ESF is dat heel erg veel mensen ermee in aanraking komen. Een deel van die mensen kent die topartiest nog niet ondanks dat deze persoon de muziek direct goed vindt (omdat iemand in dat land nog niet zo bekend is) en komt dankzij het ESF voor het eerst in aanraking me deze artiest. Daar zit m.i. een grote toegevoegde waarde, ook voor artiesten zoals Emerald en Clark, ik vermoed net als jij dat Clark er nog veel meer aan hebben omdat hij wat te bieden heeft maar nog relatief onbekend is.

quote:
Iemand als 'n Alain Clark kan het natuurlijk gebruiken om zichzelf in de Europese schijnwerpers te zetten, voor hun is het waarschijnlijk veel interessanter. Maar, zijn dat de artiesten waarmee je een overwinning gaat binnenhalen.\?
Ik denk dat je met hem een top-10 plaats zou halen, of dat je zou winnen hangt van het liedje af. Met Emerald is het m.i. gemakkelijker om te winnen aangezien zij meer onderscheidend is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:37:22 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151471086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dat argument was dan ook vooral om de echte reden dat ze niet mee wilde doen niet te hoeven geven. Ze waren bang om af te gaan, om gezichtsverlies te lijden.
Ik twijfel er niet aan dat dit het voornaamste argument is om niet mee te willen doen, echter lijkt het mij dat elke goede artiest wel inziet dat Trijntje al op de verkeerde voet is begonnen door voor een slecht (in het bijzonder omdat het niet af is, wat die heren letterlijk aangeven terwijl zij het verhaal niet kennen!) liedje te kiezen. Ook volgens buitenlanders die exact dezelfde conslusies trekken over de tekortkomingen van het liedje als die wij hier trokken.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:03 schreef Fred_B het volgende:
Op Esctips worden ook dit jaar weer diverse podcasts geplaatst, met voorspellingen over het komende ESF. In de eerste van dit jaar wordt de 1e helft van de 1e HF besproken, met onder meer Nederland vanaf 15.40. Overigens wordt vooral het beeld bevestigd dat hier ook al gevormd was:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Net het stukje gesprek gehoord over de Nederlandse deelname, de man die het eerst sprak gaf perfect aan wat er mis is met het liedje: vergeetbaar (volgens mij bestaat het woord niet, ten onrechte dan, ik vertaal het vanuit "forgettable). enkel refrein, weinig lagen, geen opbouw, geen crescendo, weinig substantie.
De twede man gaf aan dat het liedje wat zou kunnen zijn als het beter zou zijn uitgewerk: "lui geschreven", weinig verrassends.
Beide heren hebben gelijk. Het komt er dus op neer dat het liedje niet af is, alles wat het is is een idee voor wat een liedje zou kunnen worden. Wij Nederlanders wisten dat al, ons verrast het niet aangezien het letterlijk van de laptop van Anouk werd gehaald en het daar stond als eerste kladversie om eventueel ooit nog iets mee te gaan doen. Dat zij dat direct kunnen horen zegt veel, zij zijn niet biased zoals wij Nederlanders dat zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:39:38 #134
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151471159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:12 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Goede muziek scoorde in voorgaande jaren ook goed, maar dat wilde wij (wij = onze "kenners") niet zien, omdat we er zelf niet tussen zaten.
Precies, daar gaat het om! Het was het niet onder ogen willen zien van het feit dat je faalde omdat je niet goed genoeg was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 8 april 2015 @ 00:25:41 #135
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_151472434
Allemaal leuk en aardig, DJ's willen sturen, maar het lied moet live gezongen worden én een goed gebouwde songtekst hebben sinds Nocturne in 1995 :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_151472589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:01 schreef LetsGame het volgende:
Wat is er toch aan de hand met het VK?! Ze sturen de laatste jaren echt SHIT songs (2011 was wel oké though) en dat terwijl ze vroeger echt een van de sterkste landen waren. Kwam wsl ook door de nationale taal-regel, maar goed. Inzendingen als 'Puppet on a string', 'Power to all our friends', 'Boom bang-a-bang', 'Save your kisses for me' en 'Love shine a light' zullen we niet zo snel vergeten. Het ligt dus ook echt aan de kwaliteit die afwijkt tegenwoordig...
Ik woon zelf in het VK en merk dat veel fans hier van het ESF die ik ken het niet veel uitmaakt. Wel ken ik er een aantal die het niet veel kijken en die vinden het wel prima wat er gebeurt. Sowieso heb ik het idee dat het hier minder 'leeft' dan in Nederland. Het overgrote deel van de mensen hier die ik ken kijken het ESF misschien wel, maar het is niet erg belangrijk voor ze. Ook heb je hier zelden dat er bij bepaalde praatprogramma's veel over gesproken wordt en sowieso de hele media laat het een beetje rusten.
Vorig jaar heb ik de finale in een Engelse pub gekeken en ik zag maar weinig enthousiasme voor de eigen inzending. Het maakt niemand echt iets uit; wél kijken veel mensen het, maar het is zeker geen happening zoals in Nederland dat iedereen er maandenlang over praat.
Overigens ben ik een grote fan van de inzending van dit jaar. Ik geef gelijk toe dat het geen meesterwerk is, maar ik hou er erg veel van. Wel vrees ik voor de podiumpresentatie. Vorig jaar vond in Molly ook prima, maar het optreden leek nergens op. Dit jaar zie ik het nog rampzaliger aflopen, zeker met in mijn achterhoofd het beeld dat de Britten vorige jaren hebben afgeleverd. Ik hoop echt dat ze het dit jaar anders aanpakken, want het nummer vind ik erg leuk.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2015 @ 09:19:45 #137
43556 miss_dynastie
pi_151475264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 00:35 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik woon zelf in het VK en merk dat veel fans hier van het ESF die ik ken het niet veel uitmaakt. Wel ken ik er een aantal die het niet veel kijken en die vinden het wel prima wat er gebeurt. Sowieso heb ik het idee dat het hier minder 'leeft' dan in Nederland. Het overgrote deel van de mensen hier die ik ken kijken het ESF misschien wel, maar het is niet erg belangrijk voor ze. Ook heb je hier zelden dat er bij bepaalde praatprogramma's veel over gesproken wordt en sowieso de hele media laat het een beetje rusten.
Vorig jaar heb ik de finale in een Engelse pub gekeken en ik zag maar weinig enthousiasme voor de eigen inzending. Het maakt niemand echt iets uit; wél kijken veel mensen het, maar het is zeker geen happening zoals in Nederland dat iedereen er maandenlang over praat.
Overigens ben ik een grote fan van de inzending van dit jaar. Ik geef gelijk toe dat het geen meesterwerk is, maar ik hou er erg veel van. Wel vrees ik voor de podiumpresentatie. Vorig jaar vond in Molly ook prima, maar het optreden leek nergens op. Dit jaar zie ik het nog rampzaliger aflopen, zeker met in mijn achterhoofd het beeld dat de Britten vorige jaren hebben afgeleverd. Ik hoop echt dat ze het dit jaar anders aanpakken, want het nummer vind ik erg leuk.
Happening, Nederland, iedereen? Ik denk dat je dat ook niet moet overschatten hoor, hier op het forum misschien, maar in het dagelijks leven valt het reuze mee, op een klein beetje common linnets-koorts na de tweede plek na ;)
pi_151475623
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Happening, Nederland, iedereen? Ik denk dat je dat ook niet moet overschatten hoor, hier op het forum misschien, maar in het dagelijks leven valt het reuze mee, op een klein beetje common linnets-koorts na de tweede plek na ;)
Precies. Ik en mijn vrienden kijken het (dat is wel een echte happening) maar de mensen in onze omgeving vinden het maar een rare gewoonte.
pi_151475679
Ik vind het zelf een erg groot verschil, onder fans inderdaad. In Nederland willen we het toch graag goed doen ook al is het nummer ruk. Gaat Nederland niet door, dan heeft de hele media het erover of we moeten stoppen of niet en wat er anders moet. Als het VK laag scoort heeft echt niemand het erover en is niemand teleurgesteld. Ik was echt een beetje verbaasd toen ik het vorig jaar met hen keek dat eigenlijk niemand de uitslag veel uitmaakte.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_151476594
In NL zaten de afgelopen twee jaar 4 en volgens mij vorig jaar zelfs 5 miljoen mensen voor de TV, da's echt huge
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 8 april 2015 @ 11:09:24 #141
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151477649
De UK mist natuurlijk ook de spanning van de halve finale. Als je het risico loopt om niet in de grote show te zitten is het veel leuker en spannender wanneer dat wel zo is. De UK zit elk jaar sowieso in de finale, dan kan ik me voorstellen dat de prik er wel een beetje uit gaat.

Er zal ook veel minder openbare discussie zijn over wie er moet gaan, omdat er van kwalificatie geen sprake is. Het maakt niet uit wie je stuurt, je zit immers toch al in de eindronde.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151482998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:01 schreef Greys het volgende:
Dat ze zegt dat ze niet inzet op winst vind ik echt zó slecht. Ze is zich al aan alle kanten aan het indekken. Je gaat er heen voor de winst, punt. Ze roept nu overal 'dat ze het leuk vond om dat ook eens te doen'. Bedankt voor die geweldige instelling Trijn :')
Dit. Blijf dan thuis. :{
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2015 @ 17:35:01 #143
368283 ato
pi_151488531
Nederland was minder enthousiast over het songfestival t/m 1992. Toen ging Paul de Leeuw zijn tv programma doen met Ruth Jacott in de hoofdrol en Ruth werd 6e en zong samen met Paul de Leeuw ' blijf bij mij' het songfestival leefde weer op.

Tot 2003 en daarna wel erg magere jaren kwamen en het niet halen van het de finale...

Maar sinds Anouks optreden en verleden jaar leeft het weer erg hier.

Nogmaals wij kunnen blijven speculeren of het liedje goed of niet goed genoeg is.

Laten wij hopen dat het toch goed gebracht wordt en de finale haalt, want ja dan wordt het weer afzien.

Mij maakt het niet uit hoe hoog of laag Nederland eindigt, er zijn ' erger' liedjes geweest die hoog eindigde.

En volgend jaar weer graag weer iets eigenzinnigs ..Kovacs please..

Even over de opmerking van Trijntje, dat zij niet voor de overwinning gaat is dom.

Maar maakte Waylon ook geen domme opmerkingen over België ( dikke zanger etc.) en dat het een poppenkast (ESC) was etc..?

Daar kwam hij van terug..

[ Bericht 13% gewijzigd door Peter op 08-04-2015 18:56:07 ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_151490968
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn Nederlandse artiesten die het voor Nederland binnen zouden kunnen slepen, als de TROS zo verstandig zou zijn om die paar artiesten bereid te krijgen om mee te doen dan is het mogelijk. Ik weet alleen niet of dat het voor die artiesten goede reclame is dat de omroep die een bepaald soort muziek de ganse tijd uitzendt (niveau BZN, Alberts, Smit, ...) het ESF doet. Zou dat invloed hebben? Stel dat een wat hippere omroep het ESF zou overnemen, zouden A-artiesten dan meer gemotiveerd zijn?
Hmm, misschien. TROS is nu gefuseerd met de AVRO. Vind persoonlijk de TROS een heel vervelend oubollig imago hebben, kan me voorstellen dat er artiesten zijn die er niet mee geassocieerd willen worden. De AVRO is wat neutraler in mijn beleving en heeft ook al laten zien goede producties neer te kunnen zetten. Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit denk ik hoor. Anouk en The Common Linnets zijn voorbeelden van artiesten die niet bij de (AVRO-)TROS passen, maar zolang ze hun eigen ding mogen doen zijn ze al snel over te halen gok ik. Zal vast voor veel A-artiesten een voorwaarde kunnen zijn. A-artiesten zijn ook geen garanties. Alexander Rybak, Lena, Loreen, Emmilie, Conchita hadden ook geen sterrenstatus in eigen land. Toch ben ik ook benieuwd hoe een BNN het zou aanpakken.
~The present is all there is~
pi_151494896
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:08 schreef grazz het volgende:

[..]

Hmm, misschien. TROS is nu gefuseerd met de AVRO. Vind persoonlijk de TROS een heel vervelend oubollig imago hebben, kan me voorstellen dat er artiesten zijn die er niet mee geassocieerd willen worden. De AVRO is wat neutraler in mijn beleving en heeft ook al laten zien goede producties neer te kunnen zetten. Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit denk ik hoor. Anouk en The Common Linnets zijn voorbeelden van artiesten die niet bij de (AVRO-)TROS passen, maar zolang ze hun eigen ding mogen doen zijn ze al snel over te halen gok ik. Zal vast voor veel A-artiesten een voorwaarde kunnen zijn. A-artiesten zijn ook geen garanties. Alexander Rybak, Lena, Loreen, Emmilie, Conchita hadden ook geen sterrenstatus in eigen land. Toch ben ik ook benieuwd hoe een BNN het zou aanpakken.
Ik had ooit de hoop dat 3FM er zich mee zou gaan bemoeien maar de laatste jaren denk ik alleen maar: bespaar ons in hemelsnaam die 491 Serious Talents of singer-songwriters die het lokale buurthuis nog niet vol krijgen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 20:56:50 #146
375570 crew  Cyan9
pi_151495511
Ik ben er, ondanks alles, ook nog steeds van overtuigd dat je niet perse een A-artiest nodig hebt om tot een goed resultaat te komen. Zoals grazz ook zegt, dat is bij buitenlandse winnaars ook lang niet altijd het geval.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151496705
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:56 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben er, ondanks alles, ook nog steeds van overtuigd dat je niet perse een A-artiest nodig hebt om tot een goed resultaat te komen. Zoals grazz ook zegt, dat is bij buitenlandse winnaars ook lang niet altijd het geval.
Die roep om een A-artiest kwam gedeeltelijk ook door de bedroevend amateuristische acts van o.a. Joan, Treble, Edsilia en de 3JS. Met het succes van de act van vorig jaar is nu bij iedereen het kwartje wel gevallen dat dit niet alleen aan de uitvoerende ligt, maar dat je ook voor dit soort zaken een topper kunt inzetten (zoals d'n Pannecoucke).
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:28:27 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151499707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik had ooit de hoop dat 3FM er zich mee zou gaan bemoeien maar de laatste jaren denk ik alleen maar: bespaar ons in hemelsnaam die 491 Serious Talents of singer-songwriters die het lokale buurthuis nog niet vol krijgen :')
Dat is wat te negatief maar inderdaad, hoe meer talenten je in de schijnwerpers zet hoe minder kwaliteit je gemiddeld etaleert. Je kan beter 1 of 2 keer per jaar een groter talent in de schijnwerpers zetten en dan stevig doorpakken dan het maandelijks doen en het halfslachtig aanpakken. In ieder geval siert het Radio 3 dat ze een poging waagt om talent een kans te geven, de meeste zenders doen dat niet, daar mag alleen worden gedraaid wat de platenmaatschappijen leveren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 8 april 2015 @ 22:36:23 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151500131
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:56 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben er, ondanks alles, ook nog steeds van overtuigd dat je niet perse een A-artiest nodig hebt om tot een goed resultaat te komen. Zoals grazz ook zegt, dat is bij buitenlandse winnaars ook lang niet altijd het geval.
Natuurlijk, al vind ik die van vorig jaar een ongelukkig voorbeeld wegens die T-factor. Die T-factor alleen was misschien niet genoeg om te winnen, misschien had hij een van de betere optredens/liedje maar ik sluit me aan bij het deel van de internationale pers die TCL beter vond.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 8 april 2015 @ 22:44:09 #150
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151500459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:35 schreef ato het volgende:
Nogmaals wij kunnen blijven speculeren of het liedje goed of niet goed genoeg is.
quote:
Dit heeft een laag speculatief gehalte, alles wat ze stellen over het liedje is een feit: geen opbouw, lui geschreven, weinig lagen, enkel refrein, geen crescendo, vergeetbaar, geen substantie, weinig verrassend.
Wat feiten zijn dubbel benoemd maar dat doet er weinig toe, je kan al deze woorden met 2 woorden samenvatten: niet af. De buitenlandse kenners horen dat het liedje niet af is terwijl zij niet de voorkennis hebben die wij hebben: dat het liedje door Trijntje van Anouk's laptop werd geplukt waar het stond tussen ideetjes die nog niet uitgewerkt waren. Zij horen dus aan het liedje wat wij al wisten voordat we een noot hadden gehoord. Niet af mag je rustig gelijk stellen aan niet goed genoeg.

Anderzijds weet je op het ESF nooit, je kan zomaar met een liedje wat niet goed genoeg is hoog eindigen. :s)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151516599
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 00:25 schreef LetsGame het volgende:
Allemaal leuk en aardig, DJ's willen sturen, maar het lied moet live gezongen worden én een goed gebouwde songtekst hebben sinds Nocturne in 1995 :P
Er zit wel talent in Nederland. Eva Simons kan voor een dancenummer echt een goede keuze zijn _O_
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_151516620
Als Trijntje niet in zo'n saai zwart pak verschijnt :r
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 april 2015 @ 16:11:46 #153
163650 Greys
pi_151518462
Oh gelukkig, Trijntje gaat ZONDER HAKKEN optreden op het Eurovisie.
Ja, stel je voor dat ze haar moeke-imago van zich af zou schudden :')

http://www.nu.nl/lifestyl(...)en-songfestival.html

Trijntje Oosterhuis draagt geen hakken op Songfestival
Trijntje Oosterhuis is inmiddels bezig met de voorbereidingen voor het Eurovisie Songfestival, en weet al zeker dat ze geen hakken zal dragen.
Dat vertelt ze donderdag aan Televizier.

Ze wijst erop dat ze binnen drie minuten moet presteren. "Als ik twee uur lang lekker in een kroegje sta, dan kan ik heen en weer lopen en dansen op hakken en dan heb ik de tijd om het publiek mee te nemen, maar op het Songfestival moet ik dan in een liedje en drie minuten voor elkaar krijgen", aldus de zangeres.

"Als ik dat op hakken ga doen, weet ik nu al dat het er niet uit zal zien. Ik kan goed onder druk presteren, maar dan voel ik me niet in balans, niet geaard", vervolgt ze.

:') :') :')
Het wordt met de dag erger _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Vis een optie? donderdag 9 april 2015 @ 16:23:44 #154
70532 loveli
N
pi_151518823
Frizzle Sizzle revisited.
crap in = crap out
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2015 @ 16:31:51 #155
43556 miss_dynastie
pi_151519050
Op blote voeten, net als het Teardropsmeisje *O* en Michelle, die voor Nederland roemloos ten onder ging, maar die vergeten we even _O-
pi_151519123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:23 schreef loveli het volgende:
Frizzle Sizzle revisited.
Frizzle Sizzle O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 april 2015 @ 16:45:18 #157
163650 Greys
pi_151519426
Die gaat gewoon op lompe platte schoenen :'(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151520087
quote:
Really looking forward to her staging. According to what I know, she will use this new augmented reality technique. Really cool stuff, you probably won't even think she's on a stage when you see it.
:X
pi_151520560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Op blote voeten, net als het Teardropsmeisje *O* en Michelle, die voor Nederland roemloos ten onder ging, maar die vergeten we even _O-
Ik dacht eerder aan Joss Stone die ook op blote voeten optreedt. Gelijk hebben ze trouwens! Of dat het voor het ESF gaat werken weet ik niet maar een professionele artiest moet op het podium dat doen waar hij/zij zichzelf prettig bij voelt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151520654
Als ze niet op hakken kan lopen, dan is het toch prima als ze dat ook niet doet? Ben allang blij dat ze zich niet in galaoutfit hijst. Toch een beetje Addams Family als Trijn het doet.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 18:12:48 #161
375570 crew  Cyan9
pi_151521740
Er zijn genoeg winnaars die geen hakken aan hadden.. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151521882
Om punten te scoren kun je er beter uitzien als een girl-next-door, dan dat je in een galajurk verschijnt. Sowieso lijkt het me handig dat ze gewoon aantrekt waar ze zich comfortabel mee voelt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151522321
Klompen! :+
dag
pi_151522437
Zou de insteek van Pannenkoek- geen idee hoe je t spelt - letterlijk iig zijn: op hete kolen lopen, zoiets dan?
De nadruk op het "walk along" lijkt wel, zo zonder schoenen...

[ Bericht 2% gewijzigd door superrmama op 09-04-2015 18:40:48 (foutje) ]
pi_151522769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:32 schreef Peter het volgende:
Klompen! :+
Sieneke heeft die kans al gehad. :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151523084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:10 schreef Jif het volgende:
[QUOTE=Vinnie;1434103]Really looking forward to her staging. According to what I know, she will use this new augmented reality technique. Really cool stuff, you probably won't even think she's on a stage when you see it.
:X
[/quote]

Cool :D gewoon slim als het waar is. Oekraine, de Grieken, Zweden...ook zij weten hoe ze een lied moeten verkopen en daarin kun je behoorlijk ver gaan, al is augmented reality (is er een NLs woord voor?) missch een stap te ver, hoeveel werk is dit? I mean, waarom zou het productieteam van de ORF/EBU dit goedkeuren? Straks wil elk land een soort gelijk iets, ze moeten toch ergens een grens leggen voor wat er mogelijk is. Oekraine zou in 2013 ook een bepaalde effect willen toevoegen aan het optreden, dat werd toen niet goed gekeurd. Aan de andere kant maakte Roemenie vorig jaar gebruik van een hologram...
~The present is all there is~
pi_151523250
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:10 schreef Jif het volgende:
[QUOTE=Vinnie;1434103]Really looking forward to her staging. According to what I know, she will use this new augmented reality technique. Really cool stuff, you probably won't even think she's on a stage when you see it.
:X
[/quote]

Enkele voorbeelden




Hoop niet dat het er goedkoop uit gaat zien ai-ai-ai-ai-ai, nee komt vast goed *O*
~The present is all there is~
  donderdag 9 april 2015 @ 19:04:35 #168
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151523304
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:11 schreef Greys het volgende:
Oh gelukkig, Trijntje gaat ZONDER HAKKEN optreden op het Eurovisie.
Ja, stel je voor dat ze haar moeke-imago van zich af zou schudden :')

http://www.nu.nl/lifestyl(...)en-songfestival.html

Trijntje Oosterhuis draagt geen hakken op Songfestival
Trijntje Oosterhuis is inmiddels bezig met de voorbereidingen voor het Eurovisie Songfestival, en weet al zeker dat ze geen hakken zal dragen.
Dat vertelt ze donderdag aan Televizier.

Ze wijst erop dat ze binnen drie minuten moet presteren. "Als ik twee uur lang lekker in een kroegje sta, dan kan ik heen en weer lopen en dansen op hakken en dan heb ik de tijd om het publiek mee te nemen, maar op het Songfestival moet ik dan in een liedje en drie minuten voor elkaar krijgen", aldus de zangeres.

"Als ik dat op hakken ga doen, weet ik nu al dat het er niet uit zal zien. Ik kan goed onder druk presteren, maar dan voel ik me niet in balans, niet geaard", vervolgt ze.

:') :') :')
Het wordt met de dag erger _O-
Ze heeft groot gelijk dat ze geen hakken gaat dragen, zou ik ook niet doen. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 9 april 2015 @ 19:14:27 #169
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151523676
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:02 schreef grazz het volgende:

[..]

Enkele voorbeelden




Hoop niet dat het er goedkoop uit gaat zien ai-ai-ai-ai-ai, nee komt vast goed *O*
Ben benieuwd hoe dat gaat overkomen.
In die filmpjes lijkt het er iig op dat het niet "live" te zien is, alleen op een scherm. Leuk voor de mensen thuis in dat geval, maar een beetje raar als het halve publiek straks in beeld komt met een "wtf is zij aan het doen :? " uitdrukking op het gezicht. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151524030
Wow...die filmpjes vind ik wel gaaf zeg! Zeer benieuwd!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151524892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat gaat overkomen.
In die filmpjes lijkt het er iig op dat het niet "live" te zien is, alleen op een scherm. Leuk voor de mensen thuis in dat geval, maar een beetje raar als het halve publiek straks in beeld komt met een "wtf is zij aan het doen :? " uitdrukking op het gezicht. :')
Haha, dat lijkt me ook een wtf momentje ja. Ik heb ff verder gegoogled:

quote:
Talpa omarmt augmented reality bij The Voice
Tijdens de halve finale van The Voice of Holland een spectaculaire primeur plaats. In nauwe samenwerking met Egripment en producent Talpa werden door Prographics zowel op een 15 meter telescopische camera crane als op een rijdende camera op dolly tegelijk live augmented reality effecten toegevoegd, die de optredens van de kandidaten verrijkten. Zo stond finaliste Emmaly tijdens haar nummer ‘Beautiful’ in een prachtige kathedraal en kreeg David bij zijn optreden een bezoek van niemand minder dan Michael Jackson. Met ruim 2 miljoen kijkers was TVOH afgelopen vrijdag het best bekeken programma op TV. Prographics was verantwoordelijk voor het 3D design en samen met DutchView verantwoordelijk voor de operationele uitvoer. Daarbij is Talpa een TV-producent die graag investeert in de allernieuwste techniek.

Extra laag
Tijdens de halve finale werden live levensechte elementen aan de show toegevoegd. Mede dankzij Egripment werden voor het eerst in de wereld op de 15 meter lange telescopische camera crane zeer spectaculaire effecten in camerashots mogelijk. Augmented reality ontstaat door een extra laag met virtuele 3D graphics over het bestaande camerabeeld heen te leggen. Dat gebeurt door de graphics rendermachine te koppelen aan de tracking informatie van een camera. De graphics engine weet zo continu waar de camera zich bevindt en hoe het 3D-model met de camerapositie moet meebewegen. Door de berekeningen, die realtime worden uitgevoerd voor de twee augmented-camera’s, moesten de feeds van de normale camera’s en audio worden afgestemd door DutchView om zo geheel sync live te kunnen broadcasten.

Effecten
Tijdens de opening van de show in kerstsferen werden ijskristallen en de kerstwens ‘Merry Xmas’ in glazen letters toegevoegd. Tijdens het liedje ‘De Verzoening’ van Sjors van der Panne werd het studioplafond volgehangen met honderden gloeilampen en bij de start van het nummer van O’Gene viel virtueel een doek naar beneden. Ook werden alle titels van de singles van de kandidaten in 3D letters in het decor geplaatst. Absolute hoogtepunten waren het virtuele Michael Jackson silhouet die tijdens de eerste maten van het nummer David Dam meedanste en uit elkaar spatte en de spectaculaire kathedraal die in de studio werd geplaatst, waarin Emmaly Brown haar nummer ‘Beautiful’ zong.
Dit is dus een veel beter voorbeeld
~The present is all there is~
pi_151525788
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wow...die filmpjes vind ik wel gaaf zeg! Zeer benieuwd!
Dit leidt wel genoeg van het liedje af voor kwalificatie ja :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151526072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit leidt wel genoeg van het liedje af voor kwalificatie ja :)
Precies. Het lied blijft ruk :)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 april 2015 @ 20:13:24 #174
163650 Greys
pi_151526111
Maar dat zien de mensen in de zaal dus inderdaad niet.
Dus er zal weinig OEH en AHH te horen zijn want voor hen wordt het waarschijnlijk een nóg saaiere on stage show zo. Of begrijp ik het nou verkeerd? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151526393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar dat zien de mensen in de zaal dus inderdaad niet.
Dus er zal weinig OEH en AHH te horen zijn want voor hen wordt het waarschijnlijk een nóg saaiere on stage show zo. Of begrijp ik het nou verkeerd? :@
Ach, dat valt denk ik wel mee. Het publiek vantevoren even wijzen dat ze beter even op het scherm kunnen kijken om de magie van Pannecoucke te mogen beleven lost al een groot deel op.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151527013
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:56 schreef grazz het volgende:
Cool :D gewoon slim als het waar is. Oekraine, de Grieken, Zweden...ook zij weten hoe ze een lied moeten verkopen en daarin kun je behoorlijk ver gaan, al is augmented reality (is er een NLs woord voor?) missch een stap te ver, hoeveel werk is dit? I mean, waarom zou het productieteam van de ORF/EBU dit goedkeuren? Straks wil elk land een soort gelijk iets, ze moeten toch ergens een grens leggen voor wat er mogelijk is. Oekraine zou in 2013 ook een bepaalde effect willen toevoegen aan het optreden, dat werd toen niet goed gekeurd. Aan de andere kant maakte Roemenie vorig jaar gebruik van een hologram...
Bij augmented reality krijg je zoiets als dit: Ik zie niet in waarom je er geen gebruik van zou maken. Laat elk land wat dat wil dit maar doen. Ofwel dat ofwel echt back to basic zodat het wel puur om de muziek gaat. Dan alleen nog maar een live bandje of een live orkest zonder enige truckage.
Ik denk dat het voor Trijntje een flinke steun in de rug zou zijn, ze zou zich niet meer druk hoeven te maken om hoe ze overkomt, je laat het decor het werk doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151527216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar dat zien de mensen in de zaal dus inderdaad niet.
Dus er zal weinig OEH en AHH te horen zijn want voor hen wordt het waarschijnlijk een nóg saaiere on stage show zo. Of begrijp ik het nou verkeerd? :@
Het optreden van vorige jaar was voor het publiek volgens mij ook niet echt heel interessant. Ik denk dat het vele malen belangrijker is dat het thuispubliek vermaakt wordt, dan het publiek in de zaal.
pi_151527341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar dat zien de mensen in de zaal dus inderdaad niet.
Dus er zal weinig OEH en AHH te horen zijn want voor hen wordt het waarschijnlijk een nóg saaiere on stage show zo. Of begrijp ik het nou verkeerd? :@
De mensen in de zaal zien het niet, althans niet op het podium. Je zou wel grote schermen kunnen plaatsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151527429
quote:
Ha, jij herinnerde je het ook nog. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151527720
Zou wel tof zijn :Y

We kunnen volgend jaar Johnny Logan wel weer eens vragen om een lied te schrijven, iets lekker hips en moderns zoals in 2005:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151528576
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Zou wel tof zijn :Y

We kunnen volgend jaar Johnny Logan wel weer eens vragen om een lied te schrijven, iets lekker hips en moderns zoals in 2005:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Johnny Logan als jurylid in het jaar van Sieneke was ook een doorslaand succes :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:21:20 #182
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151529275
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:45 schreef grazz het volgende:

[..]

Haha, dat lijkt me ook een wtf momentje ja. Ik heb ff verder gegoogled:

[..]

Dit is dus een veel beter voorbeeld
Dat ziet er idd al een stuk beter uit ja! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar dat zien de mensen in de zaal dus inderdaad niet.
Dus er zal weinig OEH en AHH te horen zijn want voor hen wordt het waarschijnlijk een nóg saaiere on stage show zo. Of begrijp ik het nou verkeerd? :@
Die zaal zal toch ook wel vol schermen hangen?
Vorig jaar zagen ze daarop ook de snelweg van het eerste shot, dacht ik. Kan me vergissen. :@

Maar zelfs als dat niet zo is, de meeste stemmen komen van mensen die niet in de zaal staan. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151529467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:21 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat ziet er idd al een stuk beter uit ja! :D

[..]

Die zaal zal toch ook wel vol schermen hangen?
Vorig jaar zagen ze daarop ook de snelweg van het eerste shot, dacht ik. Kan me vergissen. :@

Maar zelfs als dat niet zo is, de meeste stemmen komen van mensen die niet in de zaal staan. :7
In de tijd van Edsilia en Glennis Grace enzo moesten we elk jaar het excuus horen dat Nederland het in de zaal zelf wel heel erg goed deed (en dat het daarom zo raar was dat we ons niet hadden gekwalificeerd). Maar de zaal doet totaal niet ter zake, het is immers een televisie-show. Sterker nog, overdreven interactie met de zaal doet eerder afbreuk aan de manier waarop een inzending contact maakt met de kijker thuis.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 21:30:06 #184
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151529731
De sterkste perfomances (is dat een woord? :P ) zijn degenen die de kijker even mee weten te krijgen in een andere wereld. Zoals Euphoria in 2012 en CATS vorig jaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 9 april 2015 @ 21:51:53 #185
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151530934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In de tijd van Edsilia en Glennis Grace enzo moesten we elk jaar het excuus horen dat Nederland het in de zaal zelf wel heel erg goed deed (en dat het daarom zo raar was dat we ons niet hadden gekwalificeerd). Maar de zaal doet totaal niet ter zake, het is immers een televisie-show. Sterker nog, overdreven interactie met de zaal doet eerder afbreuk aan de manier waarop een inzending contact maakt met de kijker thuis.
Ik heb hier ook helemaal niks op tegen, net als vorig jaar. ;)

Die mensen in de zaal moeten al blij zat zijn dat ze daar zijn. :7 (Moet ik nl nog meemaken)
Ik denk echter wel dat de oplettende aanwezigen er wel wat van zullen meekrijgen. Zoals ik zei, volgens mij hangen er altijd wel schermen in de zaal.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151530986
Het is een SONGfestival, als je af moet vallen of ahankenkelijk bent van een act die je neerzet? Neen, dan hoor je daar niet, vind ik...
  donderdag 9 april 2015 @ 21:54:17 #187
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151531060
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef superrmama het volgende:
Het is een SONGfestival, als je af moet vallen of ahankenkelijk bent van een act die je neerzet? Neen, dan hoor je daar niet, vind ik...
In dat geval moeten ze het op de radio gaan uitzenden. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 21:55:50 #188
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151531146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef superrmama het volgende:
Het is een SONGfestival, als je af moet vallen of ahankenkelijk bent van een act die je neerzet? Neen, dan hoor je daar niet, vind ik...
Waarom zou je niet alle mogelijkheden gebruiken om je nummer zo goed mogelijk te presenteren?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2015 @ 22:06:54 #189
368283 ato
pi_151531775
Is dit waar? Dan vind ik het goed nieuws, over de staging.

Maar heeft het liedje wel nodig..

Inderdaad werd er ook gezegd over Common linnits, dit ziet men niet in de zaal etc.

Toch scoorde het goed.. Ik krijg erg zin in ESF
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2015 @ 22:08:47 #190
368283 ato
pi_151531908
Inderdaad gaat het niet meer alleen om het liedje.. Nederland krijgt het eindelijk ook door..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2015 @ 22:09:36 #191
368283 ato
pi_151531970
Maar een mooi gezongen lied kan ook goed op tv overkomen..

Kijk maar naar CL verleden jaar
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2015 @ 23:07:36 #193
368283 ato
pi_151534672
Hahaha kan mij het ook een beetje voorstellen. Voor mij altijd een gevoelige vraag..

Maar wat reageert die Glennis vreselijk zeg.. Edsilia daarentegen weer top..
Life can be a bitch, so like it..
pi_151534778
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef Jif het volgende:

[..]

Het optreden van vorige jaar was voor het publiek volgens mij ook niet echt heel interessant. Ik denk dat het vele malen belangrijker is dat het thuispubliek vermaakt wordt, dan het publiek in de zaal.
Dit idd.
~The present is all there is~
pi_151534892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ha, jij herinnerde je het ook nog. :)
Mwah...niet echt :@ al vond ik Emmaly wel goed. Het artikel noemt haar optreden en toen wist ik het weer. Ik weet nog dat ik het best indrukwekkend vond om te zien. Benieuwd wat ze ermee kunnen. En uberhaupt benieuwd of het ook echt waar is dat Trijntje en co dit gaan gebruiken.
~The present is all there is~
  donderdag 9 april 2015 @ 23:21:52 #196
40566 Ericr
Livewrong
pi_151535215


Maar goed dat ze in haar comfortzone zit, wel een beetje ruime zone zo te zien.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 23:55:35 #197
375570 crew  Cyan9
pi_151536429
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:45 schreef grazz het volgende:

[..]

Haha, dat lijkt me ook een wtf momentje ja. Ik heb ff verder gegoogled:

[..]

Dit is dus een veel beter voorbeeld
Dat met die kathedraal vond ik echt heel erg gaaf gedaan, daar zijn echt wel mooie dingen mee te creëren.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 10 april 2015 @ 00:18:13 #198
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151536962
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat met die kathedraal vond ik echt heel erg gaaf gedaan, daar zijn echt wel mooie dingen mee te creëren.
Compleet orkest en een groep mooie mannen op het podium genereren ofzo. 6 persoonsregel niet gebroken, staan immers niet echt op het podium. O-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151554170
quote:
They should better have a plan B, because i don't think it will be accepted.
quote:
I know they already send a plan to the organisation. If it is not posible to do that they already know that.
quote:
The stage in Vienna is build by a dutch company, the information about Trijntjes songpresentation comes from inside and another source.
There are special posibilitys with this stage that made it possible to do this on a spectaculair way.
THE team from trijntje are working on this for weeks now, it is still changing every day, they still finetuning the hole act together.
quote:
It is already accepted!
w/
pi_151554222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:18 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Compleet orkest en een groep mooie mannen op het podium genereren ofzo. 6 persoonsregel niet gebroken, staan immers niet echt op het podium. O-)
Een orkest van mooie mannen :9 :Y.
dag
  Moderator vrijdag 10 april 2015 @ 18:25:38 #201
375570 crew  Cyan9
pi_151556019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Een orkest van mooie mannen :9 :Y.
Deed Joan daar ook niet een poging toe? :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151556069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Deed Joan daar ook niet een poging toe? :P
Een orkest, niet een paar wannabe-soapfiguren, die een viool vasthouden alsof het een vliegenmepper is. :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151557027
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een orkest, niet een paar wannabe-soapfiguren, die een viool vasthouden alsof het een vliegenmepper is. :P
_O- wat erg was dat
~The present is all there is~
pi_151557288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een orkest, niet een paar wannabe-soapfiguren, die een viool vasthouden alsof het een vliegenmepper is. :P
Ik zat dat optreden vandeweek nog te bekijken, ze had gewoon hetzelfde moeten doen als bij het NSF. Dit zag er helemaal bespottelijk uit, terwijl die meisjes nog schattig waren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:10:32 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151557336
Wat een geneuzel dat je geen orkest mag laten optreden. :@
Hebben we dat aan de dwergstaatjes te danken die geen goed orkest kunnen regelen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:12:54 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151557416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:07 schreef Jif het volgende:
[QUOTE=GRE;1434392]They should better have a plan B, because i don't think it will be accepted.
quote:
I know they already send a plan to the organisation. If it is not posible to do that they already know that.
quote:
The stage in Vienna is build by a dutch company, the information about Trijntjes songpresentation comes from inside and another source.
There are special posibilitys with this stage that made it possible to do this on a spectaculair way.
THE team from trijntje are working on this for weeks now, it is still changing every day, they still finetuning the hole act together.
quote:
It is already accepted!
w/
[/quote]

Kijk, zo doen Nederlanders dat! Ervoor zorgen dat je een mannetje in de organisatie hebt die de techniek bepaalt. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151557791
Als dit door gaat behoren de dagen met de slechtgeklede heupwiegende backings definitief tot het verleden O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151558495
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 19:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zat dat optreden vandeweek nog te bekijken, ze had gewoon hetzelfde moeten doen als bij het NSF. Dit zag er helemaal bespottelijk uit, terwijl die meisjes nog schattig waren
Dat was inderdaad beter, al had het van mij gewoon zonder indianenpak gemogen. Dat heeft immers buiten Nederland geen mens begrepen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 10 april 2015 @ 20:44:46 #209
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151560634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Een orkest van mooie mannen :9 :Y.
Precies, helemaal om Trijntje heen staand, iedereen blij. :s)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:36:04 #210
202348 Susi
Temple of Love
pi_151564732
Het klinkt tof *O*
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2015 @ 23:25:47 #211
368283 ato
pi_151566370
Staging van Trijntje klinkt veelbelovend.

Over Joan, die had een geweldige staging tijdens de nationale finale. Totaal plaatje klopte.

Maar plots moet er van alles veranderd worden, arm kind. Vandaar dat zij ook vals (nerveus) klonk.
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:27:03 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151566409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 19:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat was inderdaad beter, al had het van mij gewoon zonder indianenpak gemogen. Dat heeft immers buiten Nederland geen mens begrepen.
Dat onderstreepte de amateuristische wijze waarop het in die tijd gebeurde. :)
Niet eraan denken dat het er om gaat hoe men in het buitenland stemt. Niets ten nadele van dat meisje. Zet er een team omheen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:31:14 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151566548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:25 schreef ato het volgende:
Staging van Trijntje klinkt veelbelovend.

Over Joan, die had een geweldige staging tijdens de nationale finale. Totaal plaatje klopte.

Maar plots moet er van alles veranderd worden, arm kind. Vandaar dat zij ook vals (nerveus) klonk.
Ik had het toen der tijd niet gevolgd, eerder in het jaar hoorde ik voor het eerst haar optreden (finale). Het klonk inderdaad kattenvals, wat de oorzaak is weet ik niet (ik denk altijd graag dat echt goede zangers geen valse noot kunnen zingen maar misschien dat als je voldoende gestresst bent dat dat verander) maar ik kan me er wat bij voorstellen dat het allemaal niet beter wordt als je last minute van alles verandert, zeker bij zo'n kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-04-2015 00:17:30 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151566783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat onderstreepte de amateuristische wijze waarop het in die tijd gebeurde. :)
Niet eraan denken dat het er om gaat hoe men in het buitenland stemt. Niets ten nadele van dat meisje. Zet er een team omheen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het toen der tijd gevolgd, eerder in het jaar hoorde ik voor het eerst haar optreden (finale). Het klonk inderdaad kattenvals, wat de oorzaak is weet ik niet (ik denk altijd graag dat echt goede zangers geen valse noot kunnen zingen maar misschien dat als je voldoende gestresst bent dat dat verander) maar ik kan me er wat bij voorstellen dat het allemaal niet beter wordt als je last minute van alles verandert, zeker bij zo'n kind.
Ongetwijfeld waren het gewoon zenuwen, want ze heeft ook heel vaak zonder problemen gezongen. Op het ESF ging het echter zowel voor de jury als voor het publiek fout. Ik heb wel de indruk dat Joan gewoon een lief en ietwat naïef meisje is, dat eigenlijk gewoon geholpen had moeten worden door mensen met kennis van zaken. Dat was duidelijk niet het geval, getuige het optreden dat veel weg had van de bonte avond van de plaatselijke speeltuinvereniging. Wat dat betreft mogen we nu de handen dichtknijpen dat we Hans Pannecoucke hebben, dan heb je in elk geval een sterke act.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † zaterdag 11 april 2015 @ 00:04:56 #215
368283 ato
pi_151567475
Ik heb Joan gezien tijdens de Nederlandse finale live en was onder de indruk.
Lekker liedje, leuke act en stem naast Pearl.

Het was zo'n verschil in Baku.

Jammer...
Life can be a bitch, so like it..
pi_151615744
Ook al moet je de polls niet serieus nemen, geven die een situatie een situatie waar ik bang voor ben. Bij ESCnation staat Nederland zo'n beetje steeds tussen de 15de en 25de plaats. Het lied hoort dus zeker niet bij de slechtste en is dus OK volgens de anderen. OK liedjes komen vaak net niet aan de punten en eindigen daardoor niet hoog. Je hebt juist een liedje nodig die je kunt haten of niet.

In deze poll haalt Nederland voorlopig als 6de (in de eerste semi) de finale om vervolgens als 24e te eindigen.
leven zoals het leven is
pi_151619318
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:37 schreef Jason22 het volgende:
Ook al moet je de polls niet serieus nemen, geven die een situatie een situatie waar ik bang voor ben. Bij ESCnation staat Nederland zo'n beetje steeds tussen de 15de en 25de plaats. Het lied hoort dus zeker niet bij de slechtste en is dus OK volgens de anderen. OK liedjes komen vaak net niet aan de punten en eindigen daardoor niet hoog. Je hebt juist een liedje nodig die je kunt haten of niet.

In deze poll haalt Nederland voorlopig als 6de (in de eerste semi) de finale om vervolgens als 24e te eindigen.
De Common Linnets zaten ook zo rond die plek
  zondag 12 april 2015 @ 21:06:40 #218
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151625173
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 19:12 schreef iBenny het volgende:

[..]

De Common Linnets zaten ook zo rond die plek
Ja, maar dat was m.i. te wijten aan een totaal verkeerde inschatting van de kenners, het liedje werkte onwijs goed, alleen was het op een dermate subtiele manier dat niet iedereen dat direct kan waarnemen als hij analytisch luistert. Het was een beetje het Come Away With me (album) effect. Door een zachte wind worden opgetild, voortkabbelen en uiteindelijk weer zachtjes op de grond worden geplaatst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anders gezegd: het liedje was heel erg understated maar wel hartstikke lekker. Het ging niet vervelen ondanks dat het best wel voorspelbaar was, je werd er graag door mee genomen. Het visuele maakte het natuurlijk af, er is geen twijfel over mogelijk dat dat hielp.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † zondag 12 april 2015 @ 23:42:49 #219
368283 ato
pi_151632313
Op zichdoet Nederland het niet zo slecht hoor in de polls hoor.

En ik hoor dat Trijntje weer in Oostenrijk is vanwege het intro filmpje, maar ik weet zeker dat het vanwege de staging daar is.

Volgens mij gaat Nederland echt ons verrassen...
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 13 april 2015 @ 19:17:00 #220
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_151654574
Zometeen op Ned 2:


De Wandeling, met de winnares Getty Kaspers (Teach In). Zij wonnen.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 19:50:11 #221
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151655990
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 23:42 schreef ato het volgende:
Op zichdoet Nederland het niet zo slecht hoor in de polls hoor.

En ik hoor dat Trijntje weer in Oostenrijk is vanwege het intro filmpje, maar ik weet zeker dat het vanwege de staging daar is.

Volgens mij gaat Nederland echt ons verrassen...
Alle kandidaten komen in Oostenrijk voor het intro filmpje, dus in dat opzicht zouden ze er allemaal al voor de staging geweest moeten zijn? ;)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † maandag 13 april 2015 @ 20:55:16 #222
368283 ato
pi_151658944
Ach ik hou het luchtig en positief Ijsbeer..
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 21:21:49 #223
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_151660426
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:55 schreef ato het volgende:
Ach ik hou het luchtig en positief Ijsbeer..
Dat is altijd goed! *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_151666752
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 23:42 schreef ato het volgende:
Op zichdoet Nederland het niet zo slecht hoor in de polls hoor.

En ik hoor dat Trijntje weer in Oostenrijk is vanwege het intro filmpje, maar ik weet zeker dat het vanwege de staging daar is.

Volgens mij gaat Nederland echt ons verrassen...
Jawel, we doen het wel slecht in de polls. Rond plaats 20 noem ik althans slecht.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 12:50:51 #225
375570 crew  Cyan9
pi_151675769
We zitten nog zo in de flow van geen finale dat we een 20ste plaats in de finale niet slecht meer vinden. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2015 @ 17:14:07 #226
368283 ato
pi_151682850
Op diverse polls staan 'wij' 10e, 12e en veel rond de 20e en 25e polls. Vergeleken met voorgaande jaren vind ik het zo slecht nog niet.
Life can be a bitch, so like it..
pi_151683242
We zijn de afgelopen twee jaar dan ook erg verwend, maar voor deze prono's zou je in de tijd van Treble en Sieneke een moord hebben gedaan ja :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151683445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:29 schreef TheVulture het volgende:
We zijn de afgelopen twee jaar dan ook erg verwend, maar voor deze prono's zou je in de tijd van Treble en Sieneke een moord hebben gedaan ja :D
De selectie van Treble voor het Songfestival is net zo'n zwarte bladzijde in de geschiedenis als de Holocaust en de builenpest. Ik heb bijna huilend van schaamte voor de televisie gezeten.
pi_151683586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De selectie van Treble voor het Songfestival is net zo'n zwarte bladzijde in de geschiedenis als de Holocaust en de builenpest. Ik heb bijna huilend van schaamte voor de televisie gezeten.
Er was dat jaar nu ook niet veel beters te kiezen, al vond ik dat bandje nog wel aardig
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151685088
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Er was dat jaar nu ook niet veel beters te kiezen, al vond ik dat bandje nog wel aardig
Dat bandje was net zo nietszeggend als de 3JS, dus Treble was op dat moment wel een logische keuze. Jammer dat ze op het ESF zelf binnen 5 seconden volledig buiten adem waren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:46:58 #231
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_151685366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat bandje was net zo nietszeggend als de 3JS, dus Treble was op dat moment wel een logische keuze. Jammer dat ze op het ESF zelf binnen 5 seconden volledig buiten adem waren.
En ze moesten direct na Lordi. Dat hielp ook niet echt, iedereen keek nog verbaasd naar het scherm toen Treble begon.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 18:51:00 #232
375570 crew  Cyan9
pi_151685512
Opzich zou ik zo'n soort nummer ook wel leuk vinden, lekker relaxed vrolijk nummertje. Voor in 2016 ergens.


En ja, dat is Voice winnares Julia van der Toorn, maar nu met artiesten naam.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2015 @ 20:06:22 #233
368283 ato
pi_151688672
Klinkt stukken beter dan die stomme Accapella achtige muziek, ook ziet ze er beter uit.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2015 @ 20:13:16 #234
368283 ato
pi_151688975
Nationaal festival in 2006 was superslecht..jammer dat Behave het rockbandje matig over kwamen live.. Was nog het beste van alle slechte liedjes.
Life can be a bitch, so like it..
pi_151690044
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:51 schreef Cyan9 het volgende:
Opzich zou ik zo'n soort nummer ook wel leuk vinden, lekker relaxed vrolijk nummertje. Voor in 2016 ergens.


En ja, dat is Voice winnares Julia van der Toorn, maar nu met artiesten naam.
Alsjeblieft niet zeg :r x10.000

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 20:39:41 ]
pi_151802486


quote:
Vanmiddag in het Vondelpark Amsterdam kwam Maria-Elena Kyriakou uit Griekenland het eerst de bus uit. De kop is eraf vandaag de persconferentie van Eurovision in Concert. Vanavond treden er 24 landen op in de Melkweg. Gekkenhuis! Gezelligheid! ‪#‎ESF15‬ ‪#‎marina‬-elenakyriakou ‪#‎melkweg‬ ‪#‎eurovisoininconcert‬
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 april 2015 @ 22:29:32 #237
163650 Greys
pi_151811855
De Trijn is 'ready to rock' op Eurovision in Concert, tweet ze.
Hoezee :') LEKKAH ROCKEN WHAIHAIHAIIIII

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2015 @ 22:50:17 #238
43556 miss_dynastie
pi_151812469
Wehkamplook past geweldig bij d'r Wehkampclip vind ik :7 :')
pi_151812926
Wel een beetje de geforceerde hippe look terwijl je gewoon een uitgezakt molenpaard van 40+ bent :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 april 2015 @ 23:09:24 #240
163650 Greys
pi_151813097
NIKS MIS MET 40+. 8.gif
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2015 @ 23:27:07 #241
43556 miss_dynastie
pi_151813656
Ik vind het echt zo'n huisvrouwenuitdeachterhoekgaaneendagjemetdetreinnaarAmsterdam-look, al giebelend over de nieuwerwetse fratsen als de OV-chip. Je ziet ze weleens :')
pi_151813963
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het echt zo'n huisvrouwenuitdeachterhoekgaaneendagjemetdetreinnaarAmsterdam-look, al giebelend over de nieuwerwetse fratsen als de OV-chip. Je ziet ze weleens :')
Paar volle tassen met zooi van de Libelle Zomerweek aan elke arm en Trijn is helemaal af.

Nou ja, misschien nog een kort en pittig kapsel.
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2015 @ 23:39:54 #243
43556 miss_dynastie
pi_151814018
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Paar volle tassen met zooi van de Libelle Zomerweek aan elke arm en Trijn is helemaal af.

Nou ja, misschien nog een kort en pittig kapsel.
Dit permanentje plus slechte verfbeurt vormen een goede tweede. Haar stylist moet haar haten :')
pi_151814210
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:51 schreef Cyan9 het volgende:
Opzich zou ik zo'n soort nummer ook wel leuk vinden, lekker relaxed vrolijk nummertje. Voor in 2016 ergens.


En ja, dat is Voice winnares Julia van der Toorn, maar nu met artiesten naam.
Ik vind het niet geschikt voor het ESF.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † zondag 19 april 2015 @ 01:20:45 #245
368283 ato
pi_151816064
Zij klonk best goed live in Amsterdam, alleen had zij vreselijke kleding aan..
Life can be a bitch, so like it..
pi_151818133
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het echt zo'n huisvrouwenuitdeachterhoekgaaneendagjemetdetreinnaarAmsterdam-look, al giebelend over de nieuwerwetse fratsen als de OV-chip. Je ziet ze weleens :')
_O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151819766


Optreden valt me wat tegen...
In de polls dalen we ook steeds verder. Deze week bij escunited van plaats 24 naar 30.

Op zich moet ik toch wel toegeven dat ik de studioversie van Walk Along na heel vaak te hebben beluisterd toch wel leuk en pakkend vind.

Maar... ik weet 80% zeker dat we de finale niet gaan halen.
  Admin zondag 19 april 2015 @ 11:39:07 #248
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151819982
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:09 schreef Greys het volgende:
NIKS MIS MET 40+. [ afbeelding ]
Met haar 40+ wel :6
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 19 april 2015 @ 12:03:28 #249
43556 miss_dynastie
pi_151820405
Het werd steeds valser :')
  † In Memoriam † zondag 19 april 2015 @ 12:18:58 #250
368283 ato
pi_151820760
Ik was in de zaal en ik vond het juist goed live klinken. Kan je zien dat meningen verschillen..

Ach The Common Linnits vond ik tegenvallen verleden jaar in Amsterdam en volgens mij zakten zij ook in de polls. Maar wij weten het resultaat...
Life can be a bitch, so like it..
pi_151820888
Het is té gewoon allemaal, ik heb nog wel wat hoop op Pannecoucke maar dit gaat in het beste geval met hangen en wurgen de finale halen om daar roemloos 23e te worden of we zijn op woensdag al weer thuis...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zondag 19 april 2015 @ 12:34:50 #252
368283 ato
pi_151821089
Ja alles zal afhangen van de act, ik was wel positief verrast toen ik in de zal was en live hoorde.

Maar er moet zeker nog wat bijgeschaafd worden..
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 april 2015 @ 17:34:22 #253
163650 Greys
pi_151830885
quote:
12s.gif Op zondag 19 april 2015 11:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Met haar 40+ wel :6
Ja dát wel inderdaad. 8-)
Misschien moeten we haar eens mee uit winkelen nemen yv.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151830999
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:25 schreef TheVulture het volgende:
Het is té gewoon allemaal, ik heb nog wel wat hoop op Pannecoucke maar dit gaat in het beste geval met hangen en wurgen de finale halen om daar roemloos 23e te worden of we zijn op woensdag al weer thuis...
Ik kan ook geen enkele manier bedenken om hier iets van te maken. Zelfs de liedjes die in het verleden ogenschijnlijk alleen maar goed scoorden vanwege de bijzondere act, zoals de Oekraïense zandkunstenares of Dima Bilans kunstschaatser waren inzendingen die op zichzelf nog wel een bepaald publiek trokken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 april 2015 @ 17:44:43 #255
163650 Greys
pi_151831204
Deed België ook mee aan EIC? En zo ja, hoe was dat live?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 april 2015 @ 18:01:55 #256
163650 Greys
pi_151831755
Zweden, Servië en Frankrijk waren kennelijk volgens het publiek het allerbeste tijdens Eurovision in Concert.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151832102
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 17:44 schreef Greys het volgende:
Deed België ook mee aan EIC? En zo ja, hoe was dat live?
Nee.
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 18:01 schreef Greys het volgende:
Zweden, Servië en Frankrijk waren kennelijk volgens het publiek het allerbeste tijdens Eurovision in Concert.
Servië is een typische publieksfavoriet, die uiteindelijk toch niet scoort. De Franse zangeres ziet er slechter uit dan Trijn, dus daar verwacht ik ook niet zo heel veel van. Zweden heeft wel bevestigd de topfavoriet te zijn :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 april 2015 @ 18:21:26 #258
163650 Greys
pi_151832337
Stel dat Zweden weer wint.... als dan IEMAND ooit nog durft te roepen dat het een Oostblokfeestje is dat Songfestival krijgen ze direct een klap voor de bakkes met die winnaars van de laatste jaren :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151832378
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 18:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Servië is een typische publieksfavoriet, die uiteindelijk toch niet scoort. De Franse zangeres ziet er slechter uit dan Trijn, dus daar verwacht ik ook niet zo heel veel van. Zweden heeft wel bevestigd de topfavoriet te zijn :Y
Ik snap de hype rond Zweden echt niet... Sinds ze in 2012 met een geweldig, zo niet fenomenaal nummer hebben gewonnen, lijkt hun inzending ieder jaar in eens fantastisch te zijn, terwijl ik toch vind dat hun doorsnee popnummers uit de afgelopen drie jaar toch niet allemaal even goed zijn.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 18:40:31 #260
375570 crew  Cyan9
pi_151833008
Ik snap wel waarom het nummer van Zweden heel veel mensen aanspreekt en waarom het een favoriet is voor de winst, maar voor mij hoeft het eigenlijk niet. Doe mij dan maar een wat meer afwijkend nummer als dat van Slovenië. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 april 2015 @ 19:17:27 #261
163650 Greys
pi_151834362
Australië zit nu live te zingen bij Live 4 You achter de piano.
Ik ben voor hem *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 april 2015 @ 19:17:49 #262
163650 Greys
pi_151834377
(En ik vind Zweden idd 'wel leuk', maar absoluut geen winnaar....)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151835352
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:26 schreef Unites het volgende:

Optreden valt me wat tegen...
In de polls dalen we ook steeds verder. Deze week bij escunited van plaats 24 naar 30.

Op zich moet ik toch wel toegeven dat ik de studioversie van Walk Along na heel vaak te hebben beluisterd toch wel leuk en pakkend vind.

Maar... ik weet 80% zeker dat we de finale niet gaan halen.
Ik vind het juist veel sterker dan in studio. Door enige variatie in het zingen, klinkt het ook interessanter. Maar dat komt ook omdat ik het lied ook al tig keer gehoord heb. Ze heeft veel energie op het podium. Dit zie ik nog steeds de finale halen.
~The present is all there is~
pi_151837516
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 18:40 schreef Cyan9 het volgende:
Ik snap wel waarom het nummer van Zweden heel veel mensen aanspreekt en waarom het een favoriet is voor de winst, maar voor mij hoeft het eigenlijk niet. Doe mij dan maar een wat meer afwijkend nummer als dat van Slovenië. :)
Ik denk dat het Zweedse liedje als enige de potentie heeft om overal in Europa een redelijke hoeveelheid punten te scoren, in tegenstelling tot andere favorieten als Rusland, Australië of Italië.

Al denk ik dat de hitpotentie in bijv. NL vrijwel 0 is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 19 april 2015 @ 20:40:15 #265
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_151838003
Naar mijn smaak is Zweden iets te gelikt, maar Stockholm 2016 zie ik wel zitten (of Malmö weer)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 19 april 2015 @ 23:38:00 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151846050
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:26 schreef Unites het volgende:

Optreden valt me wat tegen...
In de polls dalen we ook steeds verder. Deze week bij escunited van plaats 24 naar 30.

Op zich moet ik toch wel toegeven dat ik de studioversie van Walk Along na heel vaak te hebben beluisterd toch wel leuk en pakkend vind.

Maar... ik weet 80% zeker dat we de finale niet gaan halen.
De studioversie is goed geproduced maar het liedje blijft natuurlijk even voorspelbaar en saai. Ik heb ook naar deze versie geluisterd, ik word er niet enthousiaster van. Het zou me heel erg verbazen als ze met dit liedje in de bovenste helft zou eindigen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:18 schreef ato het volgende:
Ik was in de zaal en ik vond het juist goed live klinken. Kan je zien dat meningen verschillen..

Ach The Common Linnits vond ik tegenvallen verleden jaar in Amsterdam en volgens mij zakten zij ook in de polls. Maar wij weten het resultaat...
Een veel sterker liedje, totaal niet te vergelijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151846086
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De studioversie is goed geproduced maar het liedje blijft natuurlijk even voorspelbaar en saai. Ik heb ook naar deze versie geluisterd, ik word er niet enthousiaster van. Het zou me heel erg verbazen als ze met dit liedje in de bovenste helft zou eindigen.
Maar gelukkig hoeven wij Nederlanders niet op ons zelf stemmen. :P
leven zoals het leven is
  † In Memoriam † zondag 19 april 2015 @ 23:40:55 #268
368283 ato
pi_151846134
In de zaal vond ik Zweden, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Australië, Monte Negro, Oostenrijk en ook Nederland ( ook al heb ik weinig met het liedje en vooral was zij vreselijk gekleedt) sterk overkomen
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 19 april 2015 @ 23:42:21 #269
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151846185
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:39 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Maar gelukkig hoeven wij Nederlanders niet op ons zelf stemmen. :P
Dat is sowieso een geluk wanneer het liedje en het optreden wel goed zouden zijn. :)
Het lijkt wel alsof Nederlanders moeite hebben met in te schatten of dat iets goed is of niet. Als het goed is dan zeiken we en als het slecht is dan maken we onszelf wijs dat het niet kansloos is. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151846286
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is sowieso een geluk wanneer het liedje en het optreden wel goed zouden zijn. :)
Het lijkt wel alsof Nederlanders moeite hebben met in te schatten of dat iets goed is of niet. Als het goed is dan zeiken we en als het slecht is dan maken we onszelf wijs dat het niet kansloos is. :?
Precies! Eigenlijk kun je nog niet eens een voorspelling maken, behalve als je naar veel buitenlandse reacties kijkt. En wat al die zogenoemde experts zeggen in Nederland maar ook in het buitenland, zeg ik 'Tja'. :P
leven zoals het leven is
  zondag 19 april 2015 @ 23:47:09 #271
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151846353
quote:
12s.gif Op zondag 19 april 2015 11:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Met haar 40+ wel :6
Ja en nee. Op zich maakt die leeftijd geen zak uit maar zo'n liedje moet je echt niet zingen als vrouw van 40+
Het liedje is sowieso slecht (want niet af) maar het pas al helemaal niet bij een vrouw die ietwat op leeftijd is. Als zij iets in de hoek van jazz of blues zou hebben uitgekozen dan had het al veel meer kans van slagen gehad. Een intiem sfeertje met weinig beweging en veel inleving in het liedje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 april 2015 @ 23:51:21 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151846500
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:45 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Precies! Eigenlijk kun je nog niet eens een voorspelling maken, behalve als je naar veel buitenlandse reacties kijkt. En wat al die zogenoemde experts zeggen in Nederland maar ook in het buitenland, zeg ik 'Tja'. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
"geen opbouw, lui geschreven, weinig lagen, enkel refrein, geen crescendo, vergeetbaar, geen substantie, weinig verrassend."
Wat feiten zijn dubbel benoemd maar dat doet er weinig toe, je kan al deze woorden met 2 woorden samenvatten: niet af. De buitenlandse kenners horen dat het liedje niet af is terwijl zij niet de voorkennis hebben die wij hebben: dat het liedje door Trijntje van Anouk's laptop werd geplukt waar het stond tussen ideetjes die nog niet uitgewerkt waren. Zij horen dus aan het liedje wat wij al wisten voordat we een noot hadden gehoord. Niet af mag je rustig gelijk stellen aan niet goed genoeg.
In vet gedrukt letterlijk hun commentaar. Waarbij ik maar even het woord vergeetbaar heb bedacht, ik weet niet of dat het bestaat maar zo niet dan is dat een omissie in het groene boekje.
Deze buitenlanders zien het naar mijn mening heel erg scherp.
De eerste opmerking: "ik had aanvankelijk niets opgeschreven over de Nederlandse inzending, ik was het vergeten." Dat zegt veel over hoe kleurloos het liedje is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151846589
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]


[..]

Deze buitenlanders zien het naar mijn mening heel erg scherp.
De eerste opmerking: "ik had aanvankelijk niets opgeschreven over de Nederlandse inzending, ik was het vergeten." Dat zegt veel over hoe kleurloos het liedje is.
Veel zal afhangen van de stage en graphics. Als ze dat goed doen moet een finale plek erin zitten, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
leven zoals het leven is
  † In Memoriam † zondag 19 april 2015 @ 23:54:34 #274
368283 ato
pi_151846608
Ik zeg finale
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 19 april 2015 @ 23:54:43 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151846614
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Het werd steeds valser :')
Let op, dat kan soms nogal vertekenen bij een slechte registratie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 april 2015 @ 23:55:12 #276
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151846631
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:54 schreef ato het volgende:
Ik zeg finale
Plaatsing een finale noemen. :|W
@ESF

Het zal ervan af hangen hoe slecht de concurrentie is in 'onze' poule. Plaatsing zal wellicht lukken als er veel slechte inzendingen zijn maar op het ESF gaan we kleurloos bij de onderste helft eindigen. We zullen wat sympathypunten krijgen van onze buren en misschien van nog een paar landen een laag aantal punten (1, 2 of 3) om ons belonen voor de vorige twee edities. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 20 april 2015 @ 00:18:40 #277
368283 ato
pi_151847210
Ik zag haar live in Amsterdam en zij klonk goed.

Ik vind haar en het liedje niet veel aan, ik neem aan dat zij een goede act neer gaat zetten. Vandaar dat ik zeg finale.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 01:29:59 #278
375570 crew  Cyan9
pi_151848550
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Plaatsing een finale noemen. :|W

Doe alsjeblieft niet zo moeilijk. Kom je de halve finale door, dan sta je gewoon in de finale. Dat is wat het is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151861460
Waaaaa...(nzinnig?)
Daarvoor wordt vooral gekeken naar de Vlaamse wonderregisseur Hans Pannecoucke. Hij maakte van Calm after the Storm een meeslepend tv-sprookje in zwart-wit en is al weken bezig Walk Along tijdens de halve finale op dinsdag 19 mei televisieproof te hebben. Want als er één les is getrokken uit het festival van vorig jaar, dan is het het toegenomen belang van beeld. De tv-registratie weegt inmiddels bijna even zwaar als de kwaliteit van het liedje.

,,Hans probeert ons optreden er uit te laten zien als een videoclip. Ik geef me helemaal aan hem over,'' vertelt Trijntje. Over de richting ervan zegt ze: ,, Hans' visie is dat de cameravoering mijn sterke eigenschappen benadrukt. Hysterie en hoepelrokken hoef je dus niet te verwachten in Wenen, maar wel een optreden met veel dynamiek en snelle beelden.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-songfestival.dhtml
~The present is all there is~
  maandag 20 april 2015 @ 19:23:44 #280
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151868014
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 15:57 schreef grazz het volgende:
Waaaaa...(nzinnig?)
Daarvoor wordt vooral gekeken naar de Vlaamse wonderregisseur Hans Pannecoucke. Hij maakte van Calm after the Storm een meeslepend tv-sprookje in zwart-wit en is al weken bezig Walk Along tijdens de halve finale op dinsdag 19 mei televisieproof te hebben. Want als er één les is getrokken uit het festival van vorig jaar, dan is het het toegenomen belang van beeld. De tv-registratie weegt inmiddels bijna even zwaar als de kwaliteit van het liedje.

,,Hans probeert ons optreden er uit te laten zien als een videoclip. Ik geef me helemaal aan hem over,'' vertelt Trijntje. Over de richting ervan zegt ze: ,, Hans' visie is dat de cameravoering mijn sterke eigenschappen benadrukt. Hysterie en hoepelrokken hoef je dus niet te verwachten in Wenen, maar wel een optreden met veel dynamiek en snelle beelden.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-songfestival.dhtml
Prima, maar ik hoop wel dat het er beter uit gaat zien dan de officiële videoclip. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151868048
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 15:57 schreef grazz het volgende:
Want als er één les is getrokken uit het festival van vorig jaar, dan is het het toegenomen belang van beeld. De tv-registratie weegt inmiddels bijna even zwaar als de kwaliteit van het liedje.
Toch nog redelijk op tijd, 15 jaar na de introductie van de televoting.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 20 april 2015 @ 19:27:17 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151868123
quote:
8s.gif Op maandag 20 april 2015 01:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Doe alsjeblieft niet zo moeilijk. Kom je de halve finale door, dan sta je gewoon in de finale. Dat is wat het is.
Dat is de overtreffende trap van een eufemisme. :)
We noemen het de finale zodat die mensen die zich niet plaatsen zich minder een loser voelen. Ik zeg liever dat de mensen die het niet redden om zich te plaatsen niet meedoen aan het ESF. Het maakt verder niet uit, ik moet er gewoon hard mee lachen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 20 april 2015 @ 19:28:35 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151868158
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 15:57 schreef grazz het volgende:
Waaaaa...(nzinnig?)
Daarvoor wordt vooral gekeken naar de Vlaamse wonderregisseur Hans Pannecoucke. Hij maakte van Calm after the Storm een meeslepend tv-sprookje in zwart-wit en is al weken bezig Walk Along tijdens de halve finale op dinsdag 19 mei televisieproof te hebben. Want als er één les is getrokken uit het festival van vorig jaar, dan is het het toegenomen belang van beeld. De tv-registratie weegt inmiddels bijna even zwaar als de kwaliteit van het liedje.

,,Hans probeert ons optreden er uit te laten zien als een videoclip. Ik geef me helemaal aan hem over,'' vertelt Trijntje. Over de richting ervan zegt ze: ,, Hans' visie is dat de cameravoering mijn sterke eigenschappen benadrukt. Hysterie en hoepelrokken hoef je dus niet te verwachten in Wenen, maar wel een optreden met veel dynamiek en snelle beelden.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-songfestival.dhtml
Wat zouden haar sterke visuele eigenschappen zijn? Ik insinueer niets, ik vraag het me oprecht af.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 april 2015 @ 19:31:29 #284
163650 Greys
pi_151868279
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja en nee. Op zich maakt die leeftijd geen zak uit maar zo'n liedje moet je echt niet zingen als vrouw van 40+
Het liedje is sowieso slecht (want niet af) maar het pas al helemaal niet bij een vrouw die ietwat op leeftijd is. Als zij iets in de hoek van jazz of blues zou hebben uitgekozen dan had het al veel meer kans van slagen gehad. Een intiem sfeertje met weinig beweging en veel inleving in het liedje.
We doelden vooral op haar 'Kijk mij eens een frisse jonge slanke huppelende hinde zijn in mijn glittertopjesssssss whaiaiaiaiaaiiiiiii" uitstraling terwijl dat haar eerder gewoon een beetje belachelijk maakt. Ook de tekst van het liedje past veel meer bij een jonge meid.

Als ze inderdaad een charmante ballad of een lekker jazzy nummer had gezongen en niet zo graag jong had willen zijn was er niks aan de hand qua leeftijd :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 20 april 2015 @ 19:32:45 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151868333
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:31 schreef Greys het volgende:
Als ze inderdaad een charmante ballad of een lekker jazzy nummer had gezongen en niet zo graag jong had willen zijn was er niks aan de hand qua leeftijd :)
Helaas, de mensen in haar omgeving hebben haar niet tegen zichzelf beschermd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 april 2015 @ 19:38:10 #286
163650 Greys
pi_151868556
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas, de mensen in haar omgeving hebben haar niet tegen zichzelf beschermd.
Ja, helaas.
Of ze probeerden het wel maar de Trijn heeft gewoon haar zin doorgedramd want ja ze wilde nou eenmaal ook graag een keer lol trappen op een songfestival zoals Anouk dat deed en het ooit meemaken dus laat me lekker gaan met een half afgemaakt niemendalletje van een ander dat helemaal niet bij me past LAAT ME LEKKER. Zoiets.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151868987
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:31 schreef Greys het volgende:

[..]

We doelden vooral op haar 'Kijk mij eens een frisse jonge slanke huppelende hinde zijn in mijn glittertopjesssssss whaiaiaiaiaaiiiiiii" uitstraling terwijl dat haar eerder gewoon een beetje belachelijk maakt. Ook de tekst van het liedje past veel meer bij een jonge meid.

Als ze inderdaad een charmante ballad of een lekker jazzy nummer had gezongen en niet zo graag jong had willen zijn was er niks aan de hand qua leeftijd :)
Als het niet bij de persoon past, krijg je inderdaad iets wat niet werkt, zoals dit:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151869259
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat zouden haar sterke visuele eigenschappen zijn? Ik insinueer niets, ik vraag het me oprecht af.
Geen flauw idee. Misschien haar jurk of hoe d'r haar wordt gedaan? Het is toch een beetje als een collega op het werk die je bij gebrek aan beter maar complimenteert dat ze zo'n leuke bril heeft ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 20 april 2015 @ 19:56:52 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151869309
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 19:55 schreef Fred_B het volgende:
Het is toch een beetje als een collega op het werk die je bij gebrek aan beter maar complimenteert dat ze zo'n leuke bril heeft ofzo.
Precies mijn gedachte.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 april 2015 @ 20:14:43 #290
163650 Greys
pi_151870166
Nou ja jongens, als de Trijn maar lol heeft in Wenen he, daar gaat het tenslotte allemaal om :{w
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † maandag 20 april 2015 @ 21:20:11 #291
368283 ato
pi_151873198
Hahaha wat een negativiteit, ik wacht 19 mei af, nee eerder over 3 weken zijn de rehearsals al begonnen.

Als het inderdaad een leuk totaal beeld heeft ( let wel goed camerwerk en misschien toch nog iets verrassends qua vocaal of liedje..) gun ik het finale en ben dan toch wel weer blij.

Redt het de finale niet ben ik niet al te getreurd, want het liedje vond ik al vlak en te repetitief.
En dan is er misschien ook iets mis gegaan met het tv optreden.

Tot nu toe probeer ik positief te denken.

Oh ja vandaag bij RTL boulevard zei Boggie uit Hongarije eerlijk " niet mijn muziek/ding" over Walk along..
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 20 april 2015 @ 21:47:14 #292
40566 Ericr
Livewrong
pi_151874558
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:23 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Prima, maar ik hoop wel dat het er beter uit gaat zien dan de officiële videoclip. :7
Andre van Duin is groot geworden door een scheve bek te trekken, wie weet Traincha er mee bereikt. Vrees dat ze ontspoort, die clip was het toppunt van wansmaak. Die obligate hoed van haar zal ze waarschijnlijk ook Wenen dragen dan.
pi_151876061
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Andre van Duin is groot geworden door een scheve bek te trekken, wie weet Traincha er mee bereikt.
Trijntje die als Corrie van Gorp in een bak water valt _O_
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 20 april 2015 @ 23:20:08 #294
40566 Ericr
Livewrong
pi_151878591


Ze gaat dus zonder ondergoed optreden zo te zien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is Vincent Bijlo haar stylist of zo?
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 02:13:06 #295
375570 crew  Cyan9
pi_151881919
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is de overtreffende trap van een eufemisme. :)
We noemen het de finale zodat die mensen die zich niet plaatsen zich minder een loser voelen. Ik zeg liever dat de mensen die het niet redden om zich te plaatsen niet meedoen aan het ESF. Het maakt verder niet uit, ik moet er gewoon hard mee lachen.
Wat fijn dat je zo veel plezier kan beleven aan het feit dat iemand het totaal niet met je eens is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151890044
quote:
Op 15 mei, een paar dagen voor het Eurovisie Songfestival, verschijnt het nieuwe album Walk Along van Trijntje Oosterhuis. Alle 11 nummers op het album zijn geschreven en geproduceerd door Anouk. Natuurlijk staat ook de gelijknamige single, waarmee Trijntje op 19 mei ons land gaat vertegenwoordigen, op het nieuwe album.
Ik ben benieuwd of die andere 10 nummers allemaal nog slechter zijn dan Walk Along...
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151896199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of die andere 10 nummers allemaal nog slechter zijn dan Walk Along...
Ik denk dat ze alle 10 beter zijn... ergens hoop ik ook dat het helemaal fout loopt in de halve finale, want dit is weer precies een traject waarbij er totaal niet is nagedacht. Als ze namelijk toch al een album met Anouk wilde maken dan had je dat idee gewoon in november kunnen lanceren en op je gemak in maart het meest geschikte lied kunnen kiezen. Net zoals Anouk en TCL wel deden, maar nee nu wordt er eerst een halfbakken redelijk traditionele inzending gekozen en gaan we daarna de goede kwalitatieve liedjes pas maken, het album is dus belangrijker :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 21 april 2015 @ 18:48:12 #298
214634 luchtverkeersleider
Ready for take off
pi_151899642
quote:
*Zucht*, wéér die hand / vuist / dat vingertje :N
Wie kan haar dat nog binnen een maand afleren?
pi_151901162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of die andere 10 nummers allemaal nog slechter zijn dan Walk Along...
Oh dat zal ongetwijfeld zo zijn, fijn voor de Trijntje fans die haar album willen kopen. Voor het ESF maakt het nu geen drol meer uit.
~The present is all there is~
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2015 @ 20:36:56 #300
368283 ato
pi_151903701
Nee geen interresse in haar cd, ik ben geen fan.

Alhoewel ik adore wrecked (heette haar laatste cd en idem hitje niet zo?) als single wel lekker vond om te horen.

Ach ik hoop nog steeds op een wonder 21 mei, goed gebracht en goed camera werk.
Ook finale...
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 april 2015 @ 22:52:04 #301
163650 Greys
pi_151910169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of die andere 10 nummers allemaal nog slechter zijn dan Walk Along...
Allemaal béter dan Walk Along is ook mijn gok...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')