Bron: http://www.nu.nl/economie(...)sland-niet-meer.htmlquote:Griekenland wil nauwer samenwerken met Rusland. Premier Alexis Tsipras wil dan ook niet langer de EU-sancties tegen Moskou steunen.
"We zijn het niet eens met de sancties. Het is een doodlopende weg", zei Tsipras zei dinsdag in Moskou tegen het Russische persbureau Itar-Tass.
Hij heeft tegen de EU-leiders al gezegd dat zij niet op kunnen rekenen dat Griekenland alle strafmaatregelen steunt. "Het is lente in de Grieks-Russische relatie", aldus Tsipras, die denkt dat Griekenland een brug kan zijn tussen het Westen en Rusland.
De Europese Unie heeft verschillende maatregelen genomen tegen Rusland, omdat president Vladimir Poetin niet genoeg zou doen om het conflict in Oost-Oekraïne op te lossen en omdat hij schiereiland de Krim heeft ingenomen.
Geen effect
Als reactie op de sancties verbood Rusland de invoer van landbouwproducten uit Europese landen. Griekenland heeft daar zwaar onder te lijden. Bovendien hoopte Tsipras op steun van Rusland nu hij overhoop ligt met de EU over nieuwe leningen.
Overigens heeft het dreigement van Tsipras geen effect op de huidige sancties. De EU besloot onlangs dat de sancties blijven gelden totdat het vredesakkoord voor het oosten van Oekraïne volledig is uitgevoerd. Alleen nieuwe strafmaatregelen of een aanscherping daarvan kan Griekenland blokkeren. Ieder lidstaat heeft namelijk vetorecht.
Het moet toch een straf zijn? En dat is het ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:58 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)sland-niet-meer.html
Een van de weinige en misschien wel het enige punt waar ik het met deze Griekse regering eens ben. De sancties tegen Rusland zijn contraproductief en lijden tot geen enkele verbetering.
Het is inderdaad een lastige situatie, want alles wat Rusland heeft gedaan is op zijn zachts gezegd niet correct. Aan de andere kant leiden die sancties ook niet tot ander gedrag van Rusland en snijden we onszelf in de vingers in een tijd wat we niet kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het moet toch een straf zijn? En dat is het ook.
Uiteraard leidt een sanctie niet tot ander gedrag, maar nogmaals het is toch een straf?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:05 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Het is inderdaad een lastige situatie, want alles wat Rusland heeft gedaan is op zijn zachts gezegd niet correct. Aan de andere kant leiden die sancties ook niet tot ander gedrag van Rusland en snijden we onszelf in de vingers in een tijd wat we niet kunnen gebruiken.
Straf om de straf is een slecht idee.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat vind jij. Ik vind het wel een goed idee.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:08 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Straf om de straf is een slecht idee.
Ja, maar het is natuurlijk wel lullig dat ook hier de Grieken weer slachtoffer worden van de hoogmoed van de EU.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Okéquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat vind jij. Ik vind het wel een goed idee.
Wordt nog wat als het straks zo ver is. De nsb-nazaten beginnen bij het idee al te kwispelenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Rusland = bazenland.
Russen zijn onze broeders.![]()
![]()
Zal de provincie goed doen dat ze ook weer eens 'nsb-nazaten' heeft kunnen typen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:20 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Wordt nog wat als het straks zo ver is. De nsb-nazaten beginnen bij het idee al te kwispelen
Ik verwacht niet dat de rusjes zich hiervoor laten lenen. In tegenstelling tot de Nsb-nazatenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:26 schreef SureD1 het volgende:
Gewoon een ordinaire onderhandelingstactiek van de Grieken...jij wil onze steun voor sancties Angela, dan doe maar eens wat aan onze schuld... zo doorzichtig als ik weet niet wat...
Omdat Griekenland Rusland nodig heeft? Oke..quote:
wie zijn de nsb-nazaten preciesquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:27 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de rusjes zich hiervoor laten lenen. In tegenstelling tot de Nsb-nazaten
Putin wordt er wel steeds minder populair door onder de Russische bevolking.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:05 schreef StarmanFR het volgende:
Aan de andere kant leiden die sancties ook niet tot ander gedrag van Rusland
Tot voor kort waren deze heerschappen bijzonder lastig te ontdekken. Nu er een nieuwe bezetting dreigt zie je ze ineens overal te voorschijn komen. De Rusland fanboys.quote:
ach so...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:58 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Tot voor kort waren deze heerschappen bijzonder lastig te ontdekken. Nu er een nieuwe bezetting dreigt zie je ze ineens overal te voorschijn komen. De Rusland fanboys.
of de hoogmoed van Griekenland.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het is natuurlijk wel lullig dat ook hier de Grieken weer slachtoffer worden van de hoogmoed van de EU.
hebben ze die laatste kaart niet al 3x getrokken?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:08 schreef SureD1 het volgende:
[..]
ach so...
volgens mij gaan dit soort zetten precies volgens Varoufakis' speltheorie ideeën...net als met die plannen, net zolang vage plannetjes in het Grieks inleveren in Brussel totdat ze op het punt staan om echt failliet te gaan en dan de EU voor het blok zetten...
de nood is schijnbaar nog niet hoog genoeg..ze laten het lekker 20 april worden (of wanneer waren ze ook alweer blut?)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:30 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
hebben ze die laatste kaart niet al 3x getrokken?
1 april toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:36 schreef SureD1 het volgende:
[..]
de nood is schijnbaar nog niet hoog genoeg..ze laten het lekker 20 april worden (of wanneer waren ze ook alweer blut?)
Pure politiek natuurlijk. Weinig van doen met internationaal recht en verontwaardiging daaromtrent.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uiteraard leidt een sanctie niet tot ander gedrag, maar nogmaals het is toch een straf?
Spierballen praat en laten zien dat je dat niet pikt op internationaal vlak.
Vraag je dit aan mij?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:24 schreef DustPuppy het volgende:
Dus dan maar niks doen want het werkt toch niet?
Onderhandelen lijkt immers ook geen zin te hebben, aangezien Rusland maar blijft volhouden dat ze geen partij zijn. En zodra ze van de tafel weg zijn gelopen doen ze toch weer hun eigen ding.
Dus wat we eigenlijk moeten doen is niks? Militair ingrijpen is ook geen optie namelijk.
Meer tegen TS, eigenlijk.quote:
Gheghe okee, was me ff niet duidelijk.quote:
De oorlogshandelingen van Putin in Ukraine zijn ook contraproductief. Wat gaat Griekenland daar aan doen?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:58 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)sland-niet-meer.html
Een van de weinige en misschien wel het enige punt waar ik het met deze Griekse regering eens ben. De sancties tegen Rusland zijn contraproductief en lijden tot geen enkele verbetering.
quote:Op woensdag 1 april 2015 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Griekenland geeft straks de middelvinger naar de EU en gaat lekker geld lurken van de Russen.
Er wordt momenteel een mooi schaakspel gespeeld door eindbaas Poetin.
De Russen hebben helemaal niets te bieden, die zitten zelf in een steeds dieper wordende economische crisis.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Griekenland geeft straks de middelvinger naar de EU en gaat lekker geld lurken van de Russen.
Zegt de Nederlander veilig vanuit z'n zolderkamer.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
De EU zou de Griekse vakantie-eilanden tijdelijk moeten bezetten en exploiteren totdat de Griekse schuld is terugbetaald door niet EU-klanten.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:24 schreef waht het volgende:
Vrij duidelijk dat Griekenland uit de euro stapt. Dan kan het weer de goedkope vakantiebestemming worden.
Ja maar dat had 210 miljard euro geleden moeten gebeuren.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:24 schreef waht het volgende:
Vrij duidelijk dat Griekenland uit de euro stapt. Dan kan het weer de goedkope vakantiebestemming worden.
Laat het een wijze les zijn. Domme keuzes door politici kosten miljarden.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar dat had 210 miljard euro geleden moeten gebeuren.
Maar de belofte is natuurlijk nog steeds dat "we" het terug krijgen met rentequote:Op woensdag 1 april 2015 11:36 schreef waht het volgende:
[..]
Laat het een wijze les zijn. Domme keuzes door politici kosten miljarden.
Dat was te verwachten uiteraard. Voorspelde ik gelukkig al maanden geleden.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat denkt Griekenland er eigenlijk mee op te schieten?quote:Op woensdag 1 april 2015 11:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat was te verwachten uiteraard. Voorspelde ik gelukkig al maanden geleden.
Dat de rol van het land nog verder gemarginaliseerd wordt en het zo weer uit de schijnwerpers geraakt zodat ze weer in alle stilte kunnen doen waar ze het best in zijn: helemaal niets.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat denkt Griekenland er eigenlijk mee op te schieten?
De EU sarren. Toenadering Rusland, grenzen open etc: op die manier troeven creëeren.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat denkt Griekenland er eigenlijk mee op te schieten?
Hoeveel geld hebben de Russen dan nog over?quote:Op woensdag 1 april 2015 11:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat was te verwachten uiteraard. Voorspelde ik gelukkig al maanden geleden.
Hoeveel geld heeft de EU? De geldpersen staan momenteel maximaal aan. Ik vind de vraag hoeveel geld een land heeft volkomen kunstmatig.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoeveel geld hebben de Russen dan nog over?
Rusland is financieel nog meer gebonden aan de EU dan Griekenland
Een beetje Krim 2.0 dus. Ook met de Krim schijnt het enorm goed te gaan na de Russische overname heb ik vernomen.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
De EU sarren. Toenadering Rusland, grenzen open etc: op die manier troeven creëeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |