Bestaan die nog dan? En zijn die veel zuiniger dan de oude modellen?quote:
Dat is wel afhankelijk van hoe ver je weg zit.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:14 schreef Catch22- het volgende:
Ligt dus heel erg aan je budget. En je moet je ook afvragen hoeveel UHD op 50" toevoegt. Dat verschil zie je niet zo heel gauw hoor.
Die Sasung zag ik inderdaad, beetje goedkope reeks, keek helemaal niet naar een UHD, maar door die prijs dacht ik hee... misschien toch interessant.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:14 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/revie(...)h-voor-800-euro.html
http://tweakers.net/revie(...)lbaar-uhd-beeld.html
http://tweakers.net/revie(...)v-voor-de-massa.html
&
http://tweakers.net/categorie/621/televisies/reviews/
Ligt dus heel erg aan je budget. En je moet je ook afvragen hoeveel UHD op 50" toevoegt. Dat verschil zie je niet zo heel gauw hoor.
Ik vond zelf die Panasonic er wel leuk uit komen. Als je een losse player hebt, kan je daar goed 4k op gooienquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Die Sasung zag ik inderdaad, beetje goedkope reeks, keek helemaal niet naar een UHD, maar door die prijs dacht ik hee... misschien toch interessant.
Maar goed, de resolutie van m'n plasma is 1024x768
Heb alles los, versterker, mediaplayer, decoder etc... dat hou ik ook graag zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vond zelf die Panasonic er wel leuk uit komen. Als je een losse player hebt, kan je daar goed 4k op gooien
Als je de toekomst omarmt neem je juist geen genoegen met SmartTV. Wat een zooi is dat meestal.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:57 schreef very het volgende:
Geen SmartTV willen. Niet de toekomst omarmen
Toch handig dat je dan gewoon netflix kunt installeren zonder verdere randapparatuur. Toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als je de toekomst omarmt neem je juist geen genoegen met SmartTV. Wat een zooi is dat meestal.
Dan liever een chromecast, Android TV, Apple TV of wat dan ook, op 9/10 tv's is zo'n smarttv app gewoonweg kut.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:02 schreef very het volgende:
[..]
Toch handig dat je dan gewoon netflix kunt installeren zonder verdere randapparatuur. Toch?
Kwestie van de goede uitzoekenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan liever een chromecast, Android TV, Apple TV of wat dan ook, op 9/10 tv's is zo'n smarttv app gewoonweg kut.
Om profijt te hebben van de UHD resolutie MOET je bij LCD-televisie een hogere paneelfrequentie dan 50Hz hebben en daarbij een goedwerkende beeldinterpolatie-algoritme. Heeft de televisie dit niet, dan zal een FHD LCD-televisie met 100Hz-paneel beter presteren en scherper beeld weergeven tijdens bewegingen. Dit wordt ook bevestigd door de verschillende reviewers:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:02 schreef JDx het volgende:
Nou zijn de 4K tv's steeds goedkoper aan het worden, maar zag ik al dat er flink wat 50hz tv's tussen zaten en verder waren het ook niet de meest luxe modellen.
Kan je voor hetzelfde budget beter een topmodel FullHD tv nemen of is het beeld van een UltraHD tv tegenwoordig al beter (dus niet alleen resolutie, maar ook helderheid, herz etc) dan een FullHD panel?
Naast de opties zit er ook verschil in kwaliteit tussen deze toestellen. De series 6-modellen van Samsung beschikken allemaal over een 100Hz paneel (met een enkele uitzondering) waar de series 8-modellen een 200Hz FHD-paneel of 100Hz UHD-paneel hebben. De series 8-modellen zijn tegenwoordig ook allemaal curved en dat zou ik afraden. Leuke marketing, maar heeft meer nadelen dan voordelen.quote:En wat is het verschil precies tussen bijvoorbeeld een 6000 of 8000 serie van Samsung, gaat het alleen om opties of is de kwaliteit ook beter?
Thanks voor de uitgebreide info!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Om profijt te hebben van de UHD resolutie MOET je bij LCD-televisie een hogere paneelfrequentie dan 50Hz hebben en daarbij een goedwerkende beeldinterpolatie-algoritme. Heeft de televisie dit niet, dan zal een FHD LCD-televisie met 100Hz-paneel beter presteren en scherper beeld weergeven tijdens bewegingen. Dit wordt ook bevestigd door de verschillende reviewers:
Samsung HU6900:
And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.
Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.
DigitalVersus
To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.
HDTVTest
LG UB800V
We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.
DigitalVersus
Andere goedkope modellen komen weer met andere nadelen. Zoals Philips zonder HDMI 2.0 en HEVC-decoder of Panasonic zonder HEVC-decoder. Daarvoor moet je naar de duurdere betere modellen kijken, alhoewel ik die ook afraad aangezien die ook niet gemaakt zijn op de toekomst. De huidige UHD-televisies zijn namelijk niet in staat om de al zeer waarschijnlijke specificaties van Ultra HD Blu-Ray correct af te spelen.
Daarnaast is formaat en afstand ook belangrijk om mee te nemen in de keus. Zelf geef je aan 4 meter van het toestel vandaan te zitten. Op 50" ga je het verschil dan niet zien. Daarvoor zal de televisie twee keer zo groot moeten zijn wil je profijt hebben van de UHD-resolutie op die afstand.
[..]
Naast de opties zit er ook verschil in kwaliteit tussen deze toestellen. De series 6-modellen van Samsung beschikken allemaal over een 100Hz paneel (met een enkele uitzondering) waar de series 8-modellen een 200Hz FHD-paneel of 100Hz UHD-paneel hebben. De series 8-modellen zijn tegenwoordig ook allemaal curved en dat zou ik afraden. Leuke marketing, maar heeft meer nadelen dan voordelen.
De series 7 van Samsung met een FHD-paneel beschikt vanaf 46" ook over 200Hz. Voor de modellen met een UHD-paneel geldt ook dat deze 100Hz is.
Overigens zou ik nu geen topmodel kopen. De huidige topmodellen zijn nauwelijks beter of soms zelfs slechter dan bepaalde goedkopere modellen zoals de Sony W8 als het aankomt op beeldkwaliteit. Veel topmodellen worden momenteel geleverd met een IPS-paneel van matige kwaliteit. Anno 2014 / 2015 kun je beter een toestel met VA-paneel kopen. Het geld wat je vervolgens bespaard, leg je weg om over enkele jaren een OLED-televisie met mogelijk UHD-paneel te kopen. Tegen die tijd heeft SmartTV hopelijk ook stappen gemaakt en is het niet meer zo'n drama als het nu is.
Decoder met smart tv functiesquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:57 schreef very het volgende:
Ik gebruik m'n tv ook puur als scherm.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Decoder met smart tv functies
En zelfs dat is eigenlijk ruk. Net zoals autofabrikanten snappen TV fabrikanten niks van multimedia. Je kan beter een goede niet smart tv kopen.
Eens, niet dat Apple alles foutloos doet, maar ze dwingen de concurrentie echt vaak tot meer hun best doen iig.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:39 schreef Dimens het volgende:
Als het aan mij ligt, dan mag Apple zich wel met de markt van SmartTV en IPTV gaan bemoeien. Net zoals met de smartphone en de tablets zag je wat bedrijven het proberen, maar echt iets goeds kwam er niet vanaf. Sinds de iPhone en iPad is dat verbeterd en hebben de concurrenten ineens ook goede apparaten.
Nu zag ik op Tweakers een leuk artikel dat er geruchten gaan over een Apple televisie en een Apple settopbox waar ik wel een beetje warm van werd. Hopelijk gaat dat de wereld van televisies eens goed aanpakken. Zappen, grote afstandsbedieningen en moeten kijken wat er op dat moment op televisie is, is niet meer van deze tijd. Netflix is een goed voorbeeld van hoe het moet.
Toen ik deze plasma kocht was er ook nog geen HD televisie beschikbaar via Ziggo en de enige HD downloads waren wat trailers.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens, niet dat Apple alles foutloos doet, maar ze dwingen de concurrentie echt vaak tot meer hun best doen iig.
Leuk die hogere reso's. maar er is geen content te vinden. Liever eens een smartTV die het ook echt doet bijv.
De resolutie van UHD is eigenlijk ook niet zo heel interessant voor dergelijke apparaten. Veel interessanter zijn de bijkomende technieken die Ultra HD Blu-Ray en mogelijk ook andere aanbieders. Verschillende fabrikanten en content-aanbieders zijn een UHD Alliance begonnen om dit mogelijk te kunnen maken. Hogere contrasten en meer kleuren zijn veel interessanter dan wat pixels die je in de meeste gevallen toch al niet meer kan zien.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Toen ik deze plasma kocht was er ook nog geen HD televisie beschikbaar via Ziggo en de enige HD downloads waren wat trailers.
Echt wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:14 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/revie(...)h-voor-800-euro.html
http://tweakers.net/revie(...)lbaar-uhd-beeld.html
http://tweakers.net/revie(...)v-voor-de-massa.html
&
http://tweakers.net/categorie/621/televisies/reviews/
In ieder geval meer dan dat gezwets van jou.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Goede post. Lekker duidelijk. Voegt echt iets toe aan dit topic.
SmartTVquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:57 schreef very het volgende:
Dagelijks. De hele dag hoor.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
SmartTV![]()
Heb je het uberhaupt ooit gebruikt?
Die W85 was erg goed uit de tests gekomen, paar honderd duurder, maar dat zou ik dan eerder doen.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:53 schreef Jaden het volgende:
UHD is nog veel te zeldzaam, alleen interessant voor Netflix of Youtube. Voor mij is Full HD meer dan genoeg en Smart tv hoeft van mij niet. Ik heb een Apple TV 3 die erg goed bevalt en die is later gemakkelijker te vervangen dan een duur betaalde Smart tv functie waar je muurvast aan zit.
Zit zelf nu te kijken naar de nieuwste Sony Bravia W70C. Alleen jammer dat Sony die modellen niet levert in de grotere formaten. Dan misschien toch een ander model. Een groter formaat TV dan de 40" nu vind ik veel belangrijker dan al die andere poespas.
Ik lees overal 900, maar of dat ook ECHT zo is weet ik niet. Maar zal dan wel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:50 schreef JDx het volgende:
Kan iemand met zekerheid zeggen hoeveel Hz deze TV werkelijk heeft?
http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)6&Blocks=0&View=Grid
Ja wellicht weer nep hertz enzo.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:54 schreef very het volgende:
[..]
Ik lees overal 900, maar of dat ook ECHT zo is weet ik niet. Maar zal dan wel.
900 UCI schijnt in het echt iets van 100Hz te zijn, zie hem hier niet tussen staan, wel 800 en 1000.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:54 schreef very het volgende:
[..]
Dit soort waardes zijn pure marketingwaardes waar je niets aan hebt. Paneelfrequenties zijn interessanter om naar te kijken aangezien die wel wat zeggen, maar ook niet altijd.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:54 schreef very het volgende:
[..]
UCI is de UHD-variant van MCI, maar is gewoon een leuk marketingnaampje. Het paneel zelf is inderdaad 100Hz. Echter is het beeldinterpolatie-algoritme wat LG voor deze televisie gebruikt niet echt super. Net als de UB800 en eigenlijk alle andere modellen, presteert LG hier slecht in.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:58 schreef JDx het volgende:
[..]
900 UCI schijnt in het echt iets van 100Hz te zijn, zie hem hier niet tussen staan, wel 800 en 1000.
http://www.rtings.com/inf(...)flow-vs-lg-trumotion
Yep, sla hem over, las ook al over vegen bij voetbal kijken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dit soort waardes zijn pure marketingwaardes waar je niets aan hebt. Paneelfrequenties zijn interessanter om naar te kijken aangezien die wel wat zeggen, maar ook niet altijd.
[..]
UCI is de UHD-variant van MCI, maar is gewoon een leuk marketingnaampje. Het paneel zelf is inderdaad 100Hz. Echter is het beeldinterpolatie-algoritme wat LG voor deze televisie gebruikt niet echt super. Net als de UB800 en eigenlijk alle andere modellen, presteert LG hier slecht in.
Zelf zou ik deze televisie overslaan. De Sony W8 bijvoorbeeld presteert over het algemeen gewoon veel beter, ook als het op scherpte tijdens bewegingen aankomt.
Thanks, daar kan je inderdaad de werkelijke refreshrate aangeven, zit nu op deze selectie:quote:Op zondag 31 mei 2015 16:31 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij houdt dimens dat bij in de Tweakers pricewatch
hang je em toch aan de muur.quote:
Ophangen dan wil ik graag geen kabels zien, dat is helaas niet mogelijk in een huur appartement. Maar het klopt wel dat die nieuwe modellen een veel dunnere rand hebben inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:42 schreef fathank het volgende:
[..]
hang je em toch aan de muur.
Grote TV ben je zo aan gewend.
Inderdaad. En als je de baas in huis bent dan hang je er gelijk een paar extra op.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:42 schreef fathank het volgende:
[..]
hang je em toch aan de muur.
Grote TV ben je zo aan gewend.
Ja alleen is de achterwand bij mij daar niet echt geschikt voor.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan iedereen Philips Ambilight aanraden trouwens, het geeft een heel mooi effect, je hersenen denken op de een of andere manier het beeld groter
Zou ik ook doen. Nu een 4k scherm kopen is niet zo handig, aangezien de 4k specs pas net zijn vastgesteld en ze nu dus nog niet voldoen aan die spec.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:23 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja alleen is de achterwand bij mij daar niet echt geschikt voor.
Ben nu op Tweakers aan het lezen en krijg toch steeds meer het idee om voor een goede FullHD te gaan in plaats van een UHD.
tegen de tijd dat er voldoende content is op UHD ben jij al een (wellicht twee) tv's verder.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:23 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja alleen is de achterwand bij mij daar niet echt geschikt voor.
Ben nu op Tweakers aan het lezen en krijg toch steeds meer het idee om voor een goede FullHD te gaan in plaats van een UHD.
Ook kan bijvoorbeeld mijn mediaplayer het niet aan, ik vind een externe mediaplayer toch wel fijner. Gebruik mijn TV echt alleen als scherm.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Nu een 4k scherm kopen is niet zo handig, aangezien de 4k specs pas net zijn vastgesteld en ze nu dus nog niet voldoen aan die spec.
Doe al sinds 2008 met de huidige. Die is nog 1024x768 lol.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tegen de tijd dat er voldoende content is op UHD ben jij al een (wellicht twee) tv's verder.
Zoals ik al eerder zei, er zijn anno 2015 nauwelijk zenders die in full hd uitzendenquote:Op maandag 1 juni 2015 17:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Doe al sinds 2008 met de huidige. Die is nog 1024x768 lol.
Ik kijk geen tv, nooit, hoogstens Discovery voor het slapen op de slaapkamer.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, er zijn anno 2015 nauwelijk zenders die in full hd uitzenden
Zit inderdaad te denken aan de W805 van Sony en dan 50 of 55 inch moet ik ff goed meten thuis.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:58 schreef MultiBanaan het volgende:
Sowieso voor Full HD gaan, aangezien je die lage resolutie gewend bent wordt het beeld sowieso al scherper voor je, en met die paneelgrootte op die afstand zien je ogen het verschil toch niet
http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html
Denk dat je binnen 2 dagen je plasma terughangt. LED = onkijkbaar slecht beeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:02 schreef JDx het volgende:
Momenteel doen wij het nog steeds met een 42" Panasonic Viera plasma tv.
Maar eigenlijk wil ik graag richting de 50" en dan het liefst een zuinige LED tv.
tegenwoordig heb je best prima led tvs hoorquote:Op maandag 1 juni 2015 19:23 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Denk dat je binnen 2 dagen je plasma terughangt. LED = onkijkbaar slecht beeld.
Het probleem met LCD is inherent aan de gebruikte technologie. Een 'prima' LCD is onmogelijk.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
tegenwoordig heb je best prima led tvs hoor
dan ga je die extra pixels niet waarnemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:19 schreef JDx het volgende:
Budget ben ik nog niet uit, 1000, misschien 1500.
Zit ongeveer 4 meter van het scherm.
Heb het ff precies gemeten, maar het is maar 2,80 meter van scherm tot ogen.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:18 schreef n8n het volgende:
[..]
dan ga je die extra pixels niet waarnemen.
Vind het vooral afleiden. En de beeldkwaliteit van de meeste Philips word ik nou ook niet echt warm.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan iedereen Philips Ambilight aanraden trouwens, het geeft een heel mooi effect, je hersenen denken op de een of andere manier het beeld groter
Heb een 40" Philips TV op de slaapkamer en vind het niet geweldig nee.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Vind het vooral afleiden. En de beeldkwaliteit van de meeste Philips word ik nou ook niet echt warm.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |