1 2 3 4 | Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa |
1 2 3 4 | Tijd Positie Hoogte 09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G 09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G 09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G |
drogredenatie, depressie is meestal gewoon te genezen of psychische ziektes met een zelfmoord component zijn prima te controleren en niet iedereen kiest voor een gruwelijke manier...quote:Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Laten we iedereen die dood wil verplicht laten leven tenzij hij zich op gruwelijke wijze ombrengt... Lekker constructief zo!
Deze post bevat zoveel onzin dat ik er zelfmoordneigingen van krijg. Jij dwingt mij er gewoon toe.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:06 schreef Re het volgende:
[..]
drogredenatie, depressie is meestal gewoon te genezen of psychische ziektes met een zelfmoord component zijn prima te controleren en niet iedereen kiest voor een gruwelijke manier...
zo dwing je natuurlijk mensen met een depressive zelfmoord te laten plegen
Klopt ja. Heb er zelf mee te maken gehad (niet als machinist ofzo). Maar het is erg onpraktisch om de instellingen te verplaatsen omdat de meeste patiënten juist met het OV (moeten) reizen.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:58 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Het is een feit dat gemiddeld 3 personen per dag in Nederland voor de trein springt. Overigens is het zo, dat als er zich een psychiatrische instelling in de buurt van een station of spoor bevindt, de kans op springen veel hoger is. Helaas.
Het is misschien niet te genezen maar er zijn echt inmiddels wel andere inzichten die laten zien dat er voor veel mensen best een redelijke kwaliteit van leven te behalen is als ze aan zoiets lijden. Mits ze daar zelf actief iets aan doen of de juiste (en vooral niet teveel) medicatie kunnen vinden. Het is vaak lastiger dan voor een "gezond" persoon omdat de wil er wat minder is en ook het kunnen zien van de positieve veranderingen die het meebrengt. Het is misschien niet te genezen maar het beeld heerst nu wel teveel dat iedereen die aan depressies lijdt uiteindelijk niet te redden is of er vroegtijdig een eind aan maakt.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Deze post bevat zoveel onzin dat ik er zelfmoordneigingen van krijg. Jij dwingt mij er gewoon toe.
Niet als het toestel het zelf heeft gedaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:21 schreef remlof het volgende:
"Vliegtuig doelbewust neergestort" is natuurlijk wel heel brak Nederlands.
Zie m'n aanvulling, maar als TT kan dit echt niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet als het toestel het zelf heeft gedaan.
Eens, maar de inhoud van de topics is net zo goed niet van het hoogste niveau. De TT stoorde me ook al een tijdje.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Zie m'n aanvulling, maar als TT kan dit echt niet.
Waar zou ik zo'n behandeling kunnen krijgen?! Word 'n beetje moe van dat kutweer in Nederland.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:21 schreef eefje801 het volgende:
Er zijn steeds meer therapieën die mensen helpen buiten NL, bijvoorbeeld in woongroepen in een warmer land met minder prikkels en meer buitenlucht. Het schijnt echt goed te werken.
Moet zeggen dat het mij ook serieus erg fijn leekquote:Op maandag 30 maart 2015 13:26 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waar zou ik zo'n behandeling kunnen krijgen?! Word 'n beetje moe van dat kutweer in Nederland.
Ladies and gentlemen, welkom aan boord. Uw piloot zou eigenlijk in een prikkelarme kneuzenwoongroep op Ibiza moeten zitten maar wij van Lufthansa bieden hem hier met liefde de mogelijkheid zijn intensere gevoelens met u te leven en beleven. Keep calm and enjoy the flight.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:21 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Er zijn steeds meer therapieën die mensen helpen buiten NL, bijvoorbeeld in woongroepen in een warmer land met minder prikkels en meer buitenlucht. Het schijnt echt goed te werken.
Neerstorten is toch een werkwoord?quote:Op maandag 30 maart 2015 13:21 schreef remlof het volgende:
"Vliegtuig doelbewust neergestort" is natuurlijk wel heel brak Nederlands.
Dan is het net of dat vliegtuig een bewustzijn had, terwijl de co-piloot het heeft laten neerstorten.
Nee, correct Nederlands zou zijn dat je het vliegtuig doet neerstortenquote:Op maandag 30 maart 2015 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Neerstorten is toch een werkwoord?
Ik stort een vliegtuig neer
Jij stort een vliegtuig neer
Wij storten een vliegtuig neer
Volgens mij kan het zoals het er nu staat gewoon hoor al is jouw suggestie beter.
Ik heb er vannacht zelfs wakker van gelegenquote:Op maandag 30 maart 2015 13:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Eens, maar de inhoud van de topics is net zo goed niet van het hoogste niveau. De TT stoorde me ook al een tijdje.
Ik ben niet overtuigd.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, correct Nederlands zou zijn dat je het vliegtuig doet neerstorten
Wat een onzin! Feit is: mensen plegen zelfmoord, dus het is helemaal niet "te controleren". Daarbij ga je er nu vanuit dat mensen die zelfmoord plegen "ziek" zijn, i.p.v. gewoon zelf een keuze maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:06 schreef Re het volgende:
[..]
drogredenatie, depressie is meestal gewoon te genezen of psychische ziektes met een zelfmoord component zijn prima te controleren en niet iedereen kiest voor een gruwelijke manier...
zo dwing je natuurlijk mensen met een depressive zelfmoord te laten plegen
Ah, ik ben gelukkig niet de enige die de TT raar vindt. Een vliegtuig dat doelbewust neerstort, waar brengt de technologie ons?quote:Op maandag 30 maart 2015 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is ook niet zo belangrijk.. maar zoals de TT nu is klopt het taalkundig nog niet.
Zeg taalpurist..quote:Op maandag 30 maart 2015 14:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ah, ik ben gelukkig niet de enige die de TT raar vindt. Een vliegtuig dat doelbewust neerstort, waar brengt de technologie ons?
Hij laat een vliegtuig neerstorten.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zeg taalpurist..
Is deze zin fout?:
Hij stort een vliegtuig neer.
Dat is ook goed in mijn ogen.quote:
Wat een onvolwassen reactie zeg. Ik snap best dat dat niet voor iedereen werkt maar de door jou opgeschreven beeldvorming en aannames over vaak heel intelligente maar kwetsbare mensen is juist vaak de reden voor het taboe dat erop rust en waarom dit soort ongelukken juist vaker kunnen gebeuren. Kneuzenwoongroep nog welquote:Op maandag 30 maart 2015 13:31 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ladies and gentlemen, welkom aan boord. Uw piloot zou eigenlijk in een prikkelarme kneuzenwoongroep op Ibiza moeten zitten maar wij van Lufthansa bieden hem hier met liefde de mogelijkheid zijn intensere gevoelens met u te leven en beleven. Keep calm and enjoy the flight.
De autopiloot heeft anders wel een handje geholpen.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:21 schreef remlof het volgende:
"Vliegtuig doelbewust neergestort" is natuurlijk wel heel brak Nederlands.
Dan is het net of dat vliegtuig een bewustzijn had, terwijl de co-piloot het heeft laten neerstorten.
Ik denk dat geen enkele van de slachtoffers deze vlucht had genomen als ze wisten dat er een ontzettende kneus prachtig kwetsbaar mens in de cockpit zat.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:37 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat een onvolwassen reactie zeg. Ik snap best dat dat niet voor iedereen werkt maar de door jou opgeschreven beeldvorming en aannames over vaak heel intelligente maar kwetsbare mensen is juist vaak de reden voor het taboe dat erop rust en waarom dit soort ongelukken juist vaker kunnen gebeuren. Kneuzenwoongroep nog wel
In dat geval moeten we sowieso geen vrouwen piloot laten worden.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele van de slachtoffers deze vlucht had genomen als ze wisten dat er een ontzettende kneus prachtig kwetsbaar mens in de cockpit zat.
Vanuit het belang van de patiënt beredeneerd heb je natuurlijk gelijk, maar er zijn nou eenmaal bepaalde functies waar je gewoon 100% emotioneel stabiele, stressbestendige en communicatief vaardige mensen voor wilt hebben. Liever 100 mensen onterecht géén piloot dan 1 onterecht wél.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:37 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat een onvolwassen reactie zeg. Ik snap best dat dat niet voor iedereen werkt maar de door jou opgeschreven beeldvorming en aannames over vaak heel intelligente maar kwetsbare mensen is juist vaak de reden voor het taboe dat erop rust en waarom dit soort ongelukken juist vaker kunnen gebeuren. Kneuzenwoongroep nog wel
Denk er nog maar eens goed over na. Vrouwen zijn veel minder dan mannen geneigd anderen mee te nemen in hun zelfmoord.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:07 schreef waht het volgende:
[..]
In dat geval moeten we sowieso geen vrouwen piloot laten worden.
Goed plan wel.
absoluut en dat ben ik ook met je eens, dat moet goed bekeken worden en regelmatig. In het belang van iedereen. Maar erger me aan types als 11en30 met zo'n houding van "ze gingen op vakantie lekker onbezorgd en kijk wat er gebeurde!" Alsof het minder erg is als je met de trein naar je werk ging op het moment dat een machinist die inmiddels al vele suïcidalen op zijn voorruit uiteen heeft zien spatten de trein laat ontsporen. Het klinkt ietwat alsof men/ze er gewoon niet aan wil dat dit soort dingen nou eenmaal kunnen gebeuren. Dat je dat nooit 100% voorkomt en dat je niet een soort gevrijwaard bent van dit soort mogelijkheden omdat je nou eenmaal "zelf niet zo'n kneus" bent en er je hele leven de kans op maakt om het alsnog te wordenquote:Op maandag 30 maart 2015 15:10 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Vanuit het belang van de patiënt beredeneerd heb je natuurlijk gelijk, maar er zijn nou eenmaal bepaalde functies waar je gewoon 100% emotioneel stabiele, stressbestendige en communicatief vaardige mensen voor wilt hebben. Liever 100 mensen onterecht géén piloot dan 1 onterecht wél.
Maar vrouwen zijn wel kwetsbaar, nietwaar?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Denk er nog maar eens goed over na. Vrouwen zijn veel minder dan mannen geneigd anderen mee te nemen in hun zelfmoord.
twitter:AP twitterde op maandag 30-03-2015 om 15:20:12BREAKING: Prosecutors: Germanwings co-pilot was treated years ago for suicidal tendencies. reageer retweet
Jemig.... Ik vind dat toch wel heel heftig hoor. Ik ben all for second chances, maar toch...quote:Op maandag 30 maart 2015 15:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:AP twitterde op maandag 30-03-2015 om 15:20:12BREAKING: Prosecutors: Germanwings co-pilot was treated years ago for suicidal tendencies. reageer retweet
En dan vraag je het je af.... en dan? Tamelijk lastig om zoiets ter sprake te brengen. En al breng je het ter sprake.... en dan?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:30 schreef Perrin het volgende:
Zou nu niemand in zijn naaste omgeving zich hebben afgevraagd of het wel zo'n goed idee was dat hun vriend of familielid piloot werd?
En dan blijft alsnog de vraag: helpen procedures en protocollen?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:33 schreef Twiitch het volgende:
Denk dat veel piloten nu toch liever gezien hadden dat het een structurele fout in het type airbus was geweest. Hallo strengere eisen en (nog meer) jaarlijkse controles.
Ze missen echter de 'core' eigenschappen voor dit beroep.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Denk er nog maar eens goed over na. Vrouwen zijn veel minder dan mannen geneigd anderen mee te nemen in hun zelfmoord.
Zit er dik in. En dat ze denken laat maar zitten al die moeite want na deze shift ben ik van hem af.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:37 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En dan blijft alsnog de vraag: helpen procedures en protocollen?
10 tegen 1 dat opleiders, collega's en leidinggevenden van deze piloot al wel een raar soort 'niet pluis' gut feeling bij hem hebben gehad, maar als je alles dichttimmert met procotollen, ga je dan niet minder af op dat soort gevoelens? Juist omdat iedereen dan denkt 'het zal wel geregeld zijn'
De familieleden van de Amerikaanse slachtoffers zullen flink cashen.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:32 schreef 11en30 het volgende:
Persconferentie: no organic illness, psychotherapie gehad wegens suicidaal.
Wie aandelen heeft in Lufthansa kan ze het beste zsm verkopen.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De familieleden van de Amerikaanse slachtoffers zullen flink cashen.
Of vrouwen zijn gewoon minder goed in staat hun instabiliteit te verbergen, waardoor ze doorgaans door de mand vallen vóór ze veel schade aan kunnen richten (in ieder geval in hun werk)quote:Op maandag 30 maart 2015 15:38 schreef eight het volgende:
[..]
Ze missen echter de 'core' eigenschappen voor dit beroep.
Heb geen idee. Al is zelfs een zware depressie vaak nog goed te verbergen voor mensen buiten de directe sociale kring.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:37 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En dan blijft alsnog de vraag: helpen procedures en protocollen?
10 tegen 1 dat opleiders, collega's en leidinggevenden van deze piloot al wel een raar soort 'niet pluis' gut feeling bij hem hebben gehad, maar als je alles dichttimmert met procotollen, ga je dan niet minder af op dat soort gevoelens? Juist omdat iedereen dan denkt 'het zal wel geregeld zijn'
Zover komen ze niet eens. An sich zijn er weinig beroepen die vrouwen niet kunnen, maar piloot is er toch echt wel een van.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:41 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Of vrouwen zijn gewoon minder goed in staat hun instabiliteit te verbergen, waardoor ze doorgaans door de mand vallen vóór ze veel schade aan kunnen richten (in ieder geval in hun werk)
Mwa, slechts drie Amerikanen aan boord, de spanjaarden en duitsers zullen veel minder krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:41 schreef eight het volgende:
[..]
Wie aandelen heeft in Lufthansa kan ze het beste zsm verkopen.
Wat kan Lufthansa hier aan doen wanneer ze het niet hebben geweten? Niets dus. Suïcidale mensen lopen er nu eenmaal niet mee te koop, ze zetten nu juist vaak een grijs op en lijken voor hun omgeving vrolijke levensgenieters.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:40 schreef eight het volgende:
Een suïcidaal ex patiënt in het cockpit.. dan ben je lekker verantwoord bezig lufthansa
Idd, gewoon een kwestie van beroepsgeheim van behandelend arts (als die überhaupt wist dat zijn patiënt piloot was) vs algemeen belang.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat kan Lufthansa hier aan doen wanneer ze het niet hebben geweten?
Bestaat er Duitsland niet zoiets als een VOG? Met zo'n psychatrisch verleden ben je toch totaal ongeschikt om piloot te worden?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat kan Lufthansa hier aan doen wanneer ze het niet hebben geweten? Niets dus. Suïcidale mensen lopen er nu eenmaal niet mee te koop, ze zetten nu juist vaak een grijs op en lijken voor hun omgeving vrolijke levensgenieters.
Geen idee. Maar wanneer Lufthansa kan aantonen dat hun procedures kloppen (bijvoorbeeld het opvragen van het equivalent van een VOG/doktersverklaring), en er geen info bekend was welke gedeeld werd/kon worden waaruit bleek dat meneer piloot suïcidaal was, dan zijn ze niet laakbaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:46 schreef eight het volgende:
[..]
Bestaat er Duitsland niet zoiets als een VOG? Met zo'n psychatrisch verleden ben je toch totaal ongeschikt om piloot te worden?
Die gaat over juridische kwesties, geen medische.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:46 schreef eight het volgende:
[..]
Bestaat er Duitsland niet zoiets als een VOG?
z'n opleiding was wel onderbroken wegens psychische problemen...quote:Op maandag 30 maart 2015 15:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat kan Lufthansa hier aan doen wanneer ze het niet hebben geweten? Niets dus. Suïcidale mensen lopen er nu eenmaal niet mee te koop, ze zetten nu juist vaak een grijs op en lijken voor hun omgeving vrolijke levensgenieters.
Dat duikt achteraf op, maar was dat ook al bekend bij Lufthansa toen ze hem lieten vliegen op lijnvluchten?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
z'n opleiding was wel onderbroken wegens psychische problemen...
Hij had zijn opleiding bij Lufthansa toch nog onderbroken voor therapie/opname? Vraag me af in hoeverre ze niet op de hoogte waren of hadden kunnen zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wanneer Lufthansa kan aantonen dat hun procedures kloppen (bijvoorbeeld het opvragen van het equivalent van een VOG/doktersverklaring), en er geen info bekend was welke gedeeld werd/kon worden waaruit bleek dat meneer piloot suïcidaal was, dan zijn ze niet laakbaar.
Beroepsgeheim van artsen/psychiaters wellicht. Ik weet niet wat er op die ziektebriefjes in Duitsland staat die je als medewerker verplicht moet halen, maar ik kan me inbeelden dat daar alleen op staat dat deze persoon ziek verklaard is. Ze gaan natuurlijk niet de aard van de kwaal of het medische dossier aan de werkgever overhandigen aangezien dat de arbeidspositie van de medewerker in gevaar kan brengen.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij had zijn opleiding bij Lufthansa toch nog onderbroken voor therapie/opname? Vraag me af in hoeverre ze niet op de hoogte waren of hadden kunnen zijn.
Op een ziekbriefje staat hoeveel dagen je iet kunt werken wegens ziek. Niet wat je hebt, het is geen doktersverklaring met diagnose of andere medische info.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Beroepsgeheim van artsen/psychiaters wellicht. Ik weet niet wat er op die ziektebriefjes in Duitsland staat die je als medewerker verplicht moet halen, maar ik kan me inbeelden dat daar alleen op staat dat deze persoon ziek verklaard is. Ze gaan natuurlijk niet de aard van de kwaal of het medische dossier aan de werkgever overhandigen.
De sollicitatieprocedure van piloten zijn enorm uitvoerig. Alleen de eerste ronde bestaat al uit 3 dagen volop testen en interviews afleggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Beroepsgeheim van artsen/psychiaters wellicht. Ik weet niet wat er op die ziektebriefjes in Duitsland staat die je als medewerker verplicht moet halen, maar ik kan me inbeelden dat daar alleen op staat dat deze persoon ziek verklaard is. Ze gaan natuurlijk niet de aard van de kwaal of het medische dossier aan de werkgever overhandigen aangezien dat de arbeidspositie van de medewerker in gevaar kan brengen.
Oke, precies wat ik al verwachtte.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Op een ziekbriefje staat hoeveel dagen je iet kunt werken wegens ziek. Niet wat je hebt, het is geen doktersverklaring met diagnose of andere medische info.
In dit geval stond op het briefje dat hij van 19 tot 26 maart niet kon werken.
Ja, maar in een doktersverklaring staat niet wat iemand heeft. Daarnaast kan een HA best gefopt worden mocht het over depressie gaan. Een intelligent persoon kan ook gemakkelijk zo'n test neppen bij een psycholoog.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:53 schreef eight het volgende:
[..]
De sollicitatieprocedure van piloten zijn enorm uitvoerig. Alleen de eerste ronde bestaat al uit 3 dagen volop testen en interviews afleggen.
Het lijkt me toch aannemelijk dat er op een gegeven ogenblik een doktersverklaring moet worden overhandigd.
quote:Rampplek is 'hel op aarde'
De 42-jarige Duitse reddingswerker Gregory L. was als een van de eersten aanwezig op de rampplek in de Franse Alpen, vlak na de crash van het vliegtuig van Germanwings. Wat hij daar aantrof, wenst hij niemand toe. Tegenover Bild doet de Duitser zijn verhaal:''Dit is de hel op aarde."
"Overal vinden we lichaamsdelen en kleding. Het is bijna niet voor te stellen dat hier 150 lichamen liggen. Op sommige plaatsen liggen lichamen die minder zwaar toegetakeld zijn, maar dat is vooral op de hoger gelegen gebieden. Niemand is nog herkenbaar. Dat maakt het voor mij heel zwaar", vertelt de reddingswerker, die zijn baan omschrijft als 'pure horror'.
Hij zegt dat hij zich nooit had kunnen voorbereiden op het werk op de rampplek. "Het is moeilijk. De hele berg ruikt naar kerosine. Na enkele uren krijg je enorme hoofdpijn en word je duizelig.'' Samen met zijn collega's blijft hij de komende dagen zoeken naar de tweede zwarte doos.
Het Franse Openbaar Ministerie maakte zondag bekend dat van 78 personen DNA-resten zijn gevonden. Om deze personen te identificeren, zal het DNA worden vergeleken met DNA-stalen van de familieleden van de slachtoffers. Alle gevonden menselijke resten gaan naar een laboratorium in Seyne-les-Alpes. bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)hel_op_aarde___.html
Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn. Geen maatschappij die zich dat stigma door Lufthansa zal laten opspelden.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan blijf ik bij mijn standpunt dat Lufthansa naar alle waarschijnlijkheid niet laakbaar gehandeld heeft.
Kunnen ze ook nietquote:Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn.
Toch klopt er iets niet. Ik geloof niet dat het begintraject zo is opgezet dat dit soort zaken gemakkelijk te camoufleren zijn. Alle procedures in de luchtvaart worden ontzettend gedetailleerd vastgelegd waarbij niets aan het toeval wordt overgelaten. Dat rijmt niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, maar in een doktersverklaring staat niet wat iemand heeft. Daarnaast kan een HA best gefopt worden mocht het over depressie gaan. Een intelligent persoon kan ook gemakkelijk zo'n test neppen bij een psycholoog.
Ik ga er vanuit dat er iets gaat veranderen in de procedures. Ook aangezien je niet depressief hoeft te zijn op het moment dat ze je aannemen, maar dat dat ook later kan gebeuren.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn. Geen maatschappij die zich dat stigma door Lufthansa zal laten opspelden.
Juist als je het allemaal vastlegt in protocollen en tests kan een intelligent persoon die tests neppen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:03 schreef eight het volgende:
[..]
Toch klopt er iets niet. Ik geloof niet dat het begintraject zo is opgezet dat dit soort zaken gemakkelijk te camoufleren zijn. Alle procedures in de luchtvaart worden ontzettend gedetailleerd vastgelegd waarbij niets aan het toeval wordt overgelaten. Dat rijmt niet.
Dit dus.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn. Geen maatschappij die zich dat stigma door Lufthansa zal laten opspelden.
Alleen als een intelligent persoon hiervoor nooit onder behandeling is geweest. Dat is nu niet het geval. De informatie was ergens beschikbaar, de vraag is alleen waarom hier niets mee gedaan is.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:04 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Juist als je het allemaal vastlegt in protocollen en tests kan een intelligent persoon die tests neppen.
Suicidemans gaat gelijk krijgen: het systeem zal veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:00 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Kunnen ze ook niet
Met fMRI, EEG, PET etc kun je vast al meer zeggen over iemand geestesgesteldheid. Of door iemands slaappatroon en internetgebruik te monitoren.
Maar privacy en mensenrechten enzo
Die info was 'ergens beschikbaar'? Ik zou niet weten hoe mijn werkgever aan eventuele psychiatrische info van mij van 5 jaar geleden zou moeten komen. De ene kant heeft beroepsgeheim en ik kan overal nvt invullen bij vragen over depressie etc.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:08 schreef eight het volgende:
Alleen als een intelligent persoon hiervoor nooit onder behandeling is geweest. Dat is nu niet het geval. De informatie was ergens beschikbaar, de vraag is alleen waarom hier niets mee gedaan is.
Nee. Mensenrechten en zulks.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Suicidemans gaat gelijk krijgen: het systeem zal veranderen.
Passagiers hebben ook mensenrechten.quote:
Die kunnen ook de passagier naast zich gaan wurgenquote:
Lufthansa zal het boetekleed aan moeten trekken of de privacy gaat er wereldwijd nog meer aan. Ik denk het laatste. Enkele reis BNW iemand?quote:
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die info was 'ergens beschikbaar'? Ik zou niet weten hoe mijn werkgever aan eventuele psychiatrische info van mij van 5 jaar geleden zou moeten komen. De ene kant heeft beroepsgeheim en ik kan overal nvt invullen bij vragen over depressie etc.
Een piloot krijgt medische keuringen en daarbij moet ook een medische verklaring aan de keuringsarts worden overhandigd.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.
Ik kan mij niet voorstellen dat een simpel vragenlijstje invullen volstaat.
Lijkt me niet echt wenselijk dat werkgevers inzicht in het medische verleden van een werknemer krijgen. Schept een gevaarlijk precedent.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.
Ik kan mij niet voorstellen dat een simpel vragenlijstje invullen volstaat.
Dat mag die huisarts echt met niemand delenquote:[b]Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:[/b
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.
Ik kan mij niet voorstellen dat een simpel vragenlijstje invullen volstaat.
Dat dus.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef NewHorizon het volgende:
Wil je echt het medisch beroepsgeheim overboord zetten vanwege dit incident?
Dus die keuringsarts had als het goed is dus wel kennis van zijn psychatrisch verleden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een piloot krijgt medische keuringen en daarbij moet ook een medische verklaring aan de keuringsarts worden overhandigd.
Je bedoelt dat je daar gewoon makkelijker hulp bij moet krijgen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Nu bekend is dat-ie jaren geleden al zelfmoordplannen had: was er maar niet zo'n taboe, dan had-ie dat jaren geleden al fijn legaal, netjes en vooral alleen kunnen doen!
Dat is al gebeurd want het hele medische dossier van die gozer is uitgelekt.. vraag me af of niemand daarvoor op zijn kloten krijgt. Overigens heb ik er geen probleem mee verder dat in dit geval medische details worden gelektquote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wil je echt het medisch beroepsgeheim overboord zetten vanwege dit incident?
Als het goed is wel, althans... als dit ook voor Duitsland geldt.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:22 schreef eight het volgende:
[..]
Dus die keuringsarts had als het goed is dus wel kennis van zijn psychatrisch verleden.
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus.
Nee, dat zou ik niet willen.
Er bestaat toch ook gewoon zoiets als meldplicht voor bv. mishandeling e.d. Even lullig gezegd, dan mag het wel en gaat het over één leven. Hier gaat het om >150, en dan zou dat niet mogen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus.
Nee, dat zou ik niet willen.
Van iemand die het verschil niet weet tussen de Stille Oceaan en de Atlantische Oceaan (crash AF447) neem ik niet zomaar alles aan als zoete koek.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.sott.net/artic(...)h-Not-the-full-story
Deze al voorbij gekomen?
Kan een expert de betrouwbaarheid van dit beoordelen? Zo zegt men dat je geen adem kan horen via de CVR in een A320.. Klopt dat?
Medisch beroepsgeheimquote:Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.
In NL zijn de rollen van de behandelend arts en de keuringsarts gescheiden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een piloot krijgt medische keuringen en daarbij moet ook een medische verklaring aan de keuringsarts worden overhandigd.
Ha ja dat is wel een flinke blunder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Van iemand die het verschil niet weet tussen de Stille Oceaan en de Atlantische Oceaan (crash AF447) neem ik niet zomaar alles aan als zoete koek.
Nee, dit is te incidenteel. Kans nadert 0.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Ben je nog verder van huisquote:Op maandag 30 maart 2015 16:31 schreef loveli het volgende:
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Naja, false flags worden daar te pas en te onpas bijgehaald zie ik. Niet echt iets waar ik me verder in wil verdiepen. Wellicht komen er nog antwoorden nav de opmerkingen van de Franse piloot.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ha ja dat is wel een flinke blunder.
Maar die andere punten, als dat waar blijkt te zijn is dat toch wel veel groter nieuws?
Sowieso beetje louche site hoor zo te zien.
Ook nooit gaan autorijden trouwens. Er is niemand die je kan garanderen dat je geen suïcidale tegenligger treft die opeens het stuur omgooit.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.
Maar, maar, er is toch voor andere dingen wel een meldplicht? Ik ben helemaal niet voor KGB-achtige praktijken, en het kan best allemaal incidenteel zijn, maar je moet toch als arts ook wel de kans krijgen dit ergens neer te leggen als je echt zwaarwegende redenen hebt aan te nemen dat iemand in zo'n positie iets geks gaat doen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dit is te incidenteel. Kans nadert 0.
Alsof deze pasagiers daar wel wat aan hebben gehad.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.
Als hij de dag te voren tegen zijn huisarts had gezegd: Ik ga me niet ziek melden, ik ga morgen met een vol vliegtuig expres neerstorten! dan had deze arts contact met de politie mogen opnemen. Maar niet omdat hij jaren geleden door een psychiater wegens depressie (en daar vaak bij komende suicidale gedachten) behandeld is geweest.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:34 schreef Loveless85 het volgende:
Maar, maar, er is toch voor andere dingen wel een meldplicht? Ik ben helemaal niet voor KGB-achtige praktijken, en het kan best allemaal incidenteel zijn, maar je moet toch als arts ook wel de kans krijgen dit ergens neer te leggen als je echt zwaarwegende redenen hebt aan te nemen dat iemand in zo'n positie iets geks gaat doen?
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Za het volgende:
De geestelijke problemen van Lubitz waren van 6 jaar geleden (nog voor zijn vliegbrevet), toen is hij in behandeling geweest.
Volgens zijn artsen en familie was er geen sprake van psychische noch fysieke problemen.
Er is geen motief gevonden waarom Lubitz het vliegtuig bewust zou hebben laten crashen volgens de persconferentie, het OM wil niet meedoen aan speculatie omtrende de co-piloot.
Sommige mensen willen alle risico's naar 0% brengen. Onmogelijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.
Gewoon geduld hebben, die maatregel staat al klaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen.
Kun je beter nu al in je graf gaan liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Sommige mensen willen alle risico's naar 0% brengen. Onmogelijk.
Heb dat hele stuk niet gelezen maar van dat ademen kan volgens mij als hij z'n headset ophad prima geregistreerd zijn op een van de 4 kanalen die de CVR opneemt. (waarom hij die headset nog zou ophouden is een andere vraag):quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ha ja dat is wel een flinke blunder.
Maar die andere punten, als dat waar blijkt te zijn is dat toch wel veel groter nieuws?
Sowieso beetje louche site hoor zo te zien.
Zoals het een goed OM betaamd!quote:Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Za het volgende:
De geestelijke problemen van Lubitz waren van 6 jaar geleden (nog voor zijn vliegbrevet), toen is hij in behandeling geweest.
Volgens zijn artsen en familie was er geen sprake van psychische noch fysieke problemen.
Er is geen motief gevonden waarom Lubitz het vliegtuig bewust zou hebben laten crashen volgens de persconferentie, het OM wil niet meedoen aan speculatie omtrende de co-piloot.
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.
Oh ja joh? Jij weet meer? Vertel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Gewoon geduld hebben, die maatregel staat al klaar.
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kun je beter nu al in je graf gaan liggen.
Nee oké, maar in het hypothetische edoch waarschijnlijke geval dat het een kamikaze-actie was, vallen dit soort minimale risico's niet uit te sluiten. Zonder draconische maatregelen die weer andere kamikaze-acties niet kunnen uitsluiten en zo voort en zo verder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef Za het volgende:
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.
Het medisch dossier heeft niets opgeleverd, een technisch defect wordt nog steeds niet uitgesloten.
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef JeMoeder het volgende:
De aard van risico's is nu juist dat je ze niet 100% kunt uitsluiten, daarom blijven het ook risico's.
Juist. En kun je niet met de risico's die leven met zich meebrengt leven, kun je beter in je graf gaan liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef JeMoeder het volgende:
De aard van risico's is nu juist dat je ze niet 100% kunt uitsluiten, daarom blijven het ook risico's.
Neuh klopt, maar er komt natuurlijk op een gegeven moment wel een grijs gebied waarin je bv. weet dat hij NU suicidale gedachtes heeft, en je dan wellicht de link kan leggen met z'n beroep. Maar dat is inderdaad een vrij forse maatregel voor iets wat zo weinig voorkomt. Plus, waar trek je de grens? Wellicht rijdt eerdaags een buschauffeur van een klif af, of een heftruckchauffeur met z'n heftruck een winkelcentrum binnenquote:Op maandag 30 maart 2015 16:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als hij de dag te voren tegen zijn huisarts had gezegd: Ik ga me niet ziek melden, ik ga morgen met een vol vliegtuig expres neerstorten! dan had deze arts contact met de politie mogen opnemen. Maar niet omdat hij jaren geleden door een psychiater wegens depressie (en daar vaak bij komende suicidale gedachten) behandeld is geweest.
Risico's blijven risico's, ze zijn niet vermijdbaar. Je kan ze echter zo goed mogelijk aanpakken om de incidentie (voorkomendheid) ervan zo laag mogelijk te houden. En als ze dan toch voorkomen dan wil je er een goed vangnet voor creëren zodat de effecten ervan minimaal/verwaarloosbaar blijven.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Oh zo bedoelde je het, ik begreep je verkeerdquote:Op maandag 30 maart 2015 16:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist. En kun je niet met de risico's die leven met zich meebrengt leven, kun je beter in je graf gaan liggen.
Ze gaan wel degelijk uit van moord-zelfmoord door de copiloot maar wat zijn motief was is niet zeker en ze kunnen ook niet alle informatie die bij hun nu wel bekend is openbaar maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef Za het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.
Het medisch dossier heeft niets opgeleverd, een technisch defect wordt nog steeds niet uitgesloten.
De meeste mensen gaan thuis doodquote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!quote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken.
De maatschappij die daar beter/betrouwbaarder in wordt/is dan de rest zal de klanten winnen. Goede zaak.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukkenquote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Trouwens, die afgesloten deur was nou net zo'n maatregel om risico's te beperken. Kijk wat dat voor deze 149 mensen betekent heeft.
Of je krijgt een hartaanval door gebrek aan lichaamsbewegingquote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Knap dat leken de effectiviteit van veiligheidsmaatregelen objectief kunnen beoordelen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De maatschappij die daar beter/betrouwbaarder in wordt/is dan de rest zal de klanten winnen. Goede zaak.
Vliegen wordt alleen maar veiliger:quote:Op maandag 30 maart 2015 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!
Dat is de benadering van veiligheid in de luchtvaart, en dat is ook de reden dat er wereldwijd in de luchtvaart veel minder mensen omkomen dan alleen al door medische fouten in Nederlandse doofpotziekenhuizen.
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn
Precies!quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....
En suicidale geallieerden zeker.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.
Japanners stonden er om bekend suïcidaal te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
En suicidale geallieerden zeker.
Het aantal vervoerde personen ook niet. Maar het is wel een feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
Goed punt.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Feit blijft dat het aantal dodelijke slachtoffers nog altijd dalende is.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Grappige is dat rond die tijd volgens mij ook een piek bestaat in het aantal verkeersdoden op de weg, althans hier in Nederland, maar wrs ook internationaal in het westen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?
Dit was ook mijn eerste gedachte eigenlijk wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, wat had ie anders verwacht eigenlijk? Dat heb je op een crash site.
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Nee. Een luchtvaartmaatschappij moet jouw medisch dossier altijd in kunnen. Wil je niet dat je werkgever erachter komt dat je een labiele psycho bent dan kun je dus geen piloot worden. Prima zaak. Genoeg banen waar je al helemaal doorgelicht kan worden, deze erbij graag. Zullen de stabiele collega's met vrouw en kindjes thuis ook blij mee zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.
Tuurlijk geldt privacy ook buiten je huis.
En een busschauffeur achter het stuur? Mag die ook geen privacy meer hebben? Die kan nl. ook makkelijk 50 mensen meenemen in zijn dood.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Dit had eenvoudig voorkomen kunnen worden zonder extra kosten. In plaats van de sollicitant een zinloze vragenlijst in te laten vullen had zijn EPD even bekeken moeten worden. Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.
Als slechts bij 1 van de 10 miljard vluchten een suïcidale co-piloot in de cockpit zit en deze ook nog constant vergezeld wordt door een 2e persoon vind ik dat een prima te accepteren risico. 99,9% veiligheid tegen exorbitant hoge kosten weegt wmb niet op tegen 99,8% veiligheid met behoud van huidige prijzen.
Ook van de pilootquote:Op maandag 30 maart 2015 17:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukken
Ik denk dat als er een stewardess naast zit hij haar niet per se hoeft neer te hoeken. Lijkt me wel voldoende als hij de autopiloot uitzet en de knuppel maximaal naar voren duwt, zodat het vliegtuig in een stevig duikvlucht gaat. Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 't dat wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 'ie het wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.
Ach, deze man had daar ook geen moeite mee:quote:Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.
Iemand die is opgeleid om de A320 te vliegen kan die hulpmiddelen wel uitzettenquote:Op maandag 30 maart 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.
En misschien een basic training, autopilot aanzetten en 31000ft instellen, transponder op mayday.
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:16 schreef eight het volgende:
[..]
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.
Waarom zou je in godsnaam dat salaris verhogen terwijl er nog steeds op materiaal (zoals bijv. Locatiesensors) wordt bezuinigd?
Ik zou volgens mij op het laatst nog zachtjes 'sorry' zeggen of zoquote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Ja, heb je gelijk in, ook als je zelfmoord wilt plegen zul je je momenten van onzekerheid hebben. Het is niet hetzelfde als wat Herman Brood deed van een hoog gebouw afspringen. Maar een tergend langzaam verlopend proces van minutenlang. En als je twijfelt kun je nog ingrijpen na 5/6/7 minuten ook, en claimen dat je een black out had oid...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Als je hartslag door stress omhoog schiet ga je volgens mij ook hyperventileren enzo dus...maar ben geen dokter. (maar dat ben jij volgens mij ook nietquote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
In het algemeen zijn er inderdaad slechter betalende clubs jaquote:Op maandag 30 maart 2015 19:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
Precies, dat zei ik paar dagen geleden ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
In een roes?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Klopt wanneer je hartslag omhoog gaat ga je sneller en oppervlakkiger ademen, dit is niet waargenomen bij Lubitz.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Wat?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
Een verhaal is geen feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het verhaal over de kalme ademhaling.
Ik heb het niet over hyperventileren.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
quote:
Eigen ervaring en logica.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.quote:
Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
Alsof het probleem dan is opgelost.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
Twee.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
Minstens 6quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Niet 100% fit. Heb je een leesbril nodig ofzo?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
Er staan er toch echt meer dan 2!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.quote:
quote:Pilot suicide is a possibility (wreckage and black boxes not yet found)
Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).quote:Op maandag 30 maart 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.
[..]
Wat begrijp je niet aan 100% fitquote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:12 schreef eight het volgende:
[..]
Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.
Dat zijn er dus sowieso al 5
Sterk onderbouwdquote:
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.quote:
Lol:quote:Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.
http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klmquote:Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.
http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
? Waar zeg ik dat precies?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
Ik heb geen flauw idee, want volgens mij is er nog niemand die precies weet wat er gebeurd is. Jij wel?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn.
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
Je hebt gelijk. Eentje die ik noemde was zelfs van '82.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lol:
Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board
Who farted?
Maar geen hoax, die site.
Mensen gaan te vaak uit van hun eigen belevingswereld omdat velen, en op Fok nog iets meer vermoed ik, zich erg moeilijk kunnen verplaatsen in anderen.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:
[..]
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Je vergelijkt een vliegmaatschappij met een type vliegtuig?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Zucht.. dit heeft weinig zin. Wij zitten echt op een andere golflengtequote:
Ja, maar van auto's ben ik daar wel redelijk van op de hoogte. Ik wist niet dat vliegtuigen bijna dagelijks een noodlanding moeten maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer in een vliegtuig stap, vliegtuigen gevaarlijk zijn of dat Lubitz onschuldig is.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Ja, bird strike is inderdaad wel een van de meest voorkomende inderdaad, samen met een rare geur in het vliegtuig.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
Wat kun jij slecht lezen zeg....quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.quote:Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarreequote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Wauw eight....quote:
Als ik jou was zou ik geen scheet proberen te laten als je diarree hebtquote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree
Klopt. Vet remspoor ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree
Hou toch gewoon je mond jongen, je 'boerenverstand' heeft geen toegevoedge waardequote:Op maandag 30 maart 2015 22:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?
Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.
Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.
Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
Je leest maar half. Ik zei net al dat ik ook de eerdere ongelukken mee had geteld (oa '82 + '99).quote:Op maandag 30 maart 2015 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.
Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.quote:
Onzin.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
0,5% heb ik ergens gelezenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
Oh, oke! Dat weet ik ook niet. Ik zal zo eens kijken of ik dat ergens kan terugvinden met fatsoenlijke onderbouwing.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:
[..]
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
Heb even gegoogled en Airbus vliegtuigen (ook de A320) staan inderdaad vrij goed bekend!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:
[..]
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Je vergeet dat er ook meer vluchten plaatsvinden.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:14 schreef Physsic het volgende:
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.
Het percentage mag dan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantal vliegrampen agv sabotage door piloten groter is.
Kans op een fataal auto-ongeluk is veel groterquote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
quote:Op maandag 30 maart 2015 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.
Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.
Sinds die interesse bij mij is ontstaan voel ik mij ook niet zo op mijn gemak. Ergens is dit ook wel vreemd aangezien er bij mij juist ook bewondering is voor de professionaliteit binnen de luchtvaart.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
Wat zal je buurman blij zijnquote:Op maandag 30 maart 2015 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kijk altijd Aircrash Investigation afleveringen op mijn tablet als ik in het vliegtuig zit.
Ik las ooit dat er tien keer zo veel mensen omkomen op weg naar Disney World dan in het park...quote:Op maandag 30 maart 2015 23:22 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Kans op een fataal auto-ongeluk is veel groter
Naja, tijdens de vlucht zal hij wel wat meekrijgen. Eigen schuld natuurlijk, moet hij maar niet gapenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat heeft mijn buurman daarmee te maken?
Ik vlieg nooit samen met mijn buurman.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:59 schreef eight het volgende:
[..]
Naja, tijdens de vlucht zal hij wel wat meekrijgen. Eigen schuld natuurlijk, moet hij maar niet gapen
Ik ben wel benieuwd naar deze aflevering. Die van de MH370 was er al binnen een half jaar. Volgens mij is daar later nog een 2de aflevering over geweest.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik kijk erg graag naar Air Crash Investigation, maar ik word daarvan niet bang om te vliegen.
Je buurman tijdens de vlucht, droogklootquote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vlieg nooit samen met mijn buurman.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:04 schreef eight het volgende:
[..]
Je buurman tijdens de vlucht, droogkloot![]()
Juist dan wil ik graag vliegen, kans dat zulke dingen als in betreffende ACI 2 x gebeuren is nl. astronomisch vaag.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik kijk erg graag naar Air Crash Investigation, maar ik word daarvan niet bang om te vliegen.
quote:Op maandag 30 maart 2015 23:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.
Ik vergeet niks.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet dat er ook meer vluchten plaatsvinden.
Jij denkt echt dat ieder 'psychisch wrak' bij een screening door de mand valt?quote:Op maandag 30 maart 2015 23:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als dit psychische wrak normaal gescreend was geweest zou hij nergens aangenomen zijn en hadden 140 mensen die wel wat van hun leven maken nog geleefd.
Zeker als je de verhalen leest die wel goed zijn afgelopen! Waar de piloten in een korte tijd verschillende keuzes hebben moeten maken om het vliegtuig weer veilig aan de grond te krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:50 schreef eight het volgende:
[..]
Sinds die interesse bij mij is ontstaan voel ik mij ook niet zo op mijn gemak. Ergens is dit ook wel vreemd aangezien er bij mij juist ook bewondering is voor de professionaliteit binnen de luchtvaart.
De systemen zullen moeten veranderen. Die koekwaus heeft gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat ieder 'psychisch wrak' bij een screening door de mand valt?
En wat nou als een piloot na de screening pas een 'psychisch wrak' wordt?
Zal wel een aparte aflevering worden. Normaal focussen ze zich natuurlijk op het technische aspect. Hoe een keten van opeenvolgende missers, zowel techniek als menselijk, leidt tot de uiteindelijke ondergang van het toestel. Bij deze zaak speelt dat natuurlijk niet. Ze zullen er een psychologisch stukje van moeten maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:02 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar deze aflevering. Die van de MH370 was er al binnen een half jaar. Volgens mij is daar later nog een 2de aflevering over geweest.
Nou, kom jij maar met een oplossing die compleet waterdicht is en niet al te veel negatieve bijeffecten heeft.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De systemen zullen moeten veranderen. Die koekwaus heeft gewoon gelijk.
Mee eens. Dit kun je niet volledig ondervangen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, kom jij maar met een oplossing die compleet waterdicht is en niet al te veel negatieve bijeffecten heeft.
Daar zou je zomaar 'ns heel beroemd mee kunnen worden.
Het is niet volledig uit te sluiten.
Ja idd, vaak zat dat door goed ingrijpen van de piloten grote ongelukken voorkomen werden (dat vliegtuig wat op de Hudson landde komt bij me op, was net 'n week ofzo voordat ik zelf naar NYC zou vliegenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker als je de verhalen leest die wel goed zijn afgelopen! Waar de piloten in een korte tijd verschillende keuzes hebben moeten maken om het vliegtuig weer veilig aan de grond te krijgen.
Nou, dat zal ongetwijdeld een enorme geruststelling zijn geweest dan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 01:00 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja idd, vaak zat dat door goed ingrijpen van de piloten grote ongelukken voorkomen werden (dat vliegtuig wat op de Hudson landde komt bij me op, was net 'n week ofzo voordat ik zelf naar NYC zou vliegen).
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Als het vliegtuig vanuit de verkeerstoren kan worden bestuurd, dan zou dat ook zomaar 'ns gehackt kunnen worden!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:
Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
Maar wel grotendeels. Nog strenger controleren, om de zoveel tijd gesprekken, inzicht in gegevens, zoiets?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, kom jij maar met een oplossing die compleet waterdicht is en niet al te veel negatieve bijeffecten heeft.
Daar zou je zomaar 'ns heel beroemd mee kunnen worden.
Het is niet volledig uit te sluiten.
Ja maar dat heb je met kerncentrales ook. Ik denk dat het wel veilig te maken is.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als het vliegtuig vanuit de verkeerstoren kan worden bestuurd, dan zou dat ook zomaar 'ns gehackt kunnen worden!
Een gesprek op z'n tijd zal niet verkeerd zijn, maar daar sluit je niks mee uit. Sommige mensen is enorm goed in het verbergen van gevoelens.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:46 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar wel grotendeels. Nog strenger controleren, om de zoveel tijd gesprekken, inzicht in gegevens, zoiets?
Dat is ook niet waterdicht..aangezien het systeem nog altijd wordt ontworpen door de feilbare mens.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:
Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
Precies.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:54 schreef Isegrim het volgende:
Totale veiligheid is gewoon een illusie...
Het kan zelfs een impulsieve actie zijn geweest door de autopilot op 1000ft te zetten. Vanaf dat moment is er voor hem ook geen weg terug geweest. Als hij dat had moeten uitleggen, had ' ie nooit meer mogen vliegen en was z'n leven ook verwoest. Toen moest 'ie gewoon doorzetten....quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:06 schreef Injetta het volgende:
Wat ik niet echt kan vatten is dat hij iets spectaculairs wilde doen om zo 'beroemd' te worden. Wat heeft hij eraan? Hij is dood en kan dus op geen enkele manier 'genieten' van wat hij heeft gedaan. De menselijke geest kan hele vreemde kronkels hebben.
Leuk als het een luchtverkeersleider is ipv een piloot die doordraait ;")quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het hier naartoe gaat in de toekomst:
Zo snel mogelijk het besturingovernamesysteem, dat men op dit moment aan het ontwikkelen is in de vliegtuigen, inbouwen, als het volledig doorgetest is. In noodgevallen kan het cabinepersoneel dan een noodknop induwen, waarna het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld automatisch wordt bestuurd vanuit de dienstdoende verkeerstoren.
Hoe weten we dat hij beroemd wilde worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:06 schreef Injetta het volgende:
Wat ik niet echt kan vatten is dat hij iets spectaculairs wilde doen om zo 'beroemd' te worden. Wat heeft hij eraan? Hij is dood en kan dus op geen enkele manier 'genieten' van wat hij heeft gedaan. De menselijke geest kan hele vreemde kronkels hebben.
Dit is weer een hele andere discussie. Als arts moet je ook niet altijd alles willen doen om een patient in leven te houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Artsen of verpleegsters die toch niet altijd alles doen om een patient in leven te houden.
Overal zitten 'rotte appels' tussen. Ik denk niet dat je geen leven hebt als je constant uitgaat van alle dingen die er zouden kunnen gebeuren.
Ik bedacht ook al dat het gebons en gegil zinloos was, want er was geen weg terug. Zijn leven zou totaal verwoest zijn, want vliegen had er dan sowieso nooit meer in gezeten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Het kan zelfs een impulsieve actie zijn geweest door de autopilot op 1000ft te zetten. Vanaf dat moment is er voor hem ook geen weg terug geweest. Als hij dat had moeten uitleggen, had ' ie nooit meer mogen vliegen en was z'n leven ook verwoest. Toen moest 'ie gewoon doorzetten....
Het kan van alles zijn....
Ja, ok, maar dit sdoort artsen wil je toch ook niet in de buurt van je zelfstandig wonende lieve oma hebben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Harold_Shipmanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit is weer een hele andere discussie. Als arts moet je ook niet altijd alles willen doen om een patient in leven te houden.
Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:40 schreef Physsic het volgende:
Wauw, dit stuk tekst.. En dan vooral de comments. Je moet maar zin hebben om zo'n belachelijk verhaal te typen.
Als hij al die tijd nou had gestoken in onderzoek doen naar de feiten..
https://herstelderepubli(...)opt-weer-niets-van/
Er zat een glitterpak in zijn koffer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:17 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hoe weten we dat hij beroemd wilde worden?
Je kind/partner zal maar een van de slachtoffers zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.
Die zijn er volgens hun ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:57 schreef Leandra het volgende:
Je kind/partner zal maar een van de slachtoffers zijn.
Het is zo grof wat die figuren iedere keer roepen.. Alsof er geen nabestaanden zijn.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die zijn er volgens hun ook niet.
[ afbeelding ]
Who are these people kidding. It is obviously fake grieving and phony heart-ache. No such flight ever took off, let alone crashed. All these huggers are merely faking it for the cameras, one is even looking away from the person she is supposedly consoling.
Inderdaad, Daar krijg ik nou wurgneigingen van, dat soort idioten.quote:
Klopt zeker, maar op die maniwr bedoelde ik het eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit is weer een hele andere discussie. Als arts moet je ook niet altijd alles willen doen om een patient in leven te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |