Ik heb het niet over hyperventileren.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
quote:
Eigen ervaring en logica.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.quote:
Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
Alsof het probleem dan is opgelost.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
Twee.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
Minstens 6quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Niet 100% fit. Heb je een leesbril nodig ofzo?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
Er staan er toch echt meer dan 2!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.quote:
quote:Pilot suicide is a possibility (wreckage and black boxes not yet found)
Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).quote:Op maandag 30 maart 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.
[..]
Wat begrijp je niet aan 100% fitquote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:12 schreef eight het volgende:
[..]
Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.
Dat zijn er dus sowieso al 5
Sterk onderbouwdquote:
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.quote:
Lol:quote:Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.
http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klmquote:Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.
http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
? Waar zeg ik dat precies?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
Ik heb geen flauw idee, want volgens mij is er nog niemand die precies weet wat er gebeurd is. Jij wel?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn.
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
Je hebt gelijk. Eentje die ik noemde was zelfs van '82.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lol:
Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board
Who farted?
Maar geen hoax, die site.
Mensen gaan te vaak uit van hun eigen belevingswereld omdat velen, en op Fok nog iets meer vermoed ik, zich erg moeilijk kunnen verplaatsen in anderen.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:
[..]
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Je vergelijkt een vliegmaatschappij met een type vliegtuig?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Zucht.. dit heeft weinig zin. Wij zitten echt op een andere golflengtequote:
Ja, maar van auto's ben ik daar wel redelijk van op de hoogte. Ik wist niet dat vliegtuigen bijna dagelijks een noodlanding moeten maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer in een vliegtuig stap, vliegtuigen gevaarlijk zijn of dat Lubitz onschuldig is.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Ja, bird strike is inderdaad wel een van de meest voorkomende inderdaad, samen met een rare geur in het vliegtuig.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
Wat kun jij slecht lezen zeg....quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.quote:Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarreequote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Wauw eight....quote:
Als ik jou was zou ik geen scheet proberen te laten als je diarree hebtquote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree
Klopt. Vet remspoor ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |