abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2015 @ 20:18:34 #181
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151201991
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Ik heb het niet over hyperventileren.

Maar vind het opmerkelijk dat hij zo'n rustige ademhaling had.

Ik vraag me oprecht af of hij wel nuchter was.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151203366
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef computergirl het volgende:

Waar baseer je dat op?
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:

Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Eigen ervaring en logica.
Als je hart tekeer gaat bij spanning, dan ga je zwaarder ademen.
Je maakt mij niet wijs dat als jij echt in spanning zit je normaal blijft ademen. Is ook logisch want je hart heeft meer toevoer nodig.
pi_151203612
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef computergirl het volgende:
Wat een boel cardiologen hier
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.

quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:

Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.
Al zie je bv bij biathlon ook dat ze tijdens het schieten hun ademhaling slechts heel kort een beetje in controle kunnen houden, terwijl ze hier volop op training om onder die spanning rustig te blijven.

Geldt voor sporten maar net zo goed bij gewoon erge spanning voor iets.
Niet voor niets is het rustig gaan ademhalen een tip voor als je in spanning zit. Omdat je dan zwaarder begint adem te halen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.

Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
En ook al ben je heel blij dat je sterft kan ik het me niet voorstellen dat je 100% rustig bent.
No way als je recht op een berg afvliegt, met dat gebonk en geschreeuw van de piloot achter je en later het geschreeuw van de passagiers.
pi_151204088
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.
De salarissen bij het lufthansa concern zijn meer dan goed. Hun studieschuld kunnen ze rustig afbetalen om vervolgens een zorgeloze toekomst tegemoet te gaan terwijl hun werk hun hobby is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151204636
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:


Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
pi_151205191
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Alsof het probleem dan is opgelost.

Piloten die zich somber voelen (door bijv. relatieproblemen) durven dan niet meer naar de huisarts, omdat ze bang zijn hun baan te verliezen.
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Doordat ze geen hulp krijgen gaat de somberheid steeds meer over in een depressie. En dan heb je opeens toch een depressieve piloot, met geen enkel zicht op vooruitgang/verbetering, in de cockpit zitten.
pi_151205417
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151205561
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.
pi_151205615
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
pi_151205690
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wèl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
pi_151205837
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.

En die opname neemt dan toch ook al het omgevingsgeluid op?
pi_151205895
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
pi_151205920
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan? :?
  maandag 30 maart 2015 @ 21:47:39 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151206030
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
censuur :O
pi_151206227
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.

Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn. Het wordt de hoogste tijd dat ze hun arrogantie laten varen en de vinger op de zere plek gaan leggen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206437
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
pi_151206489
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
pi_151206562
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Twee.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206618
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Twee.
En dat op hoeveel vluchten precies?
pi_151206623
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206680
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:59 schreef eight het volgende:

[..]

.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
pi_151206696
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
Wat ben ik, wikipedia?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206715
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Minstens 6
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206768
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
Niet 100% fit. Heb je een leesbril nodig ofzo?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206808
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
pi_151206926
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
Er staan er toch echt meer dan 2!
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151206961
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:05 schreef eight het volgende:

[..]

Er staan er toch echt meer dan 2!
Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.

quote:
Pilot suicide is a possibility (wreckage and black boxes not yet found)
pi_151207084
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef eight het volgende:

[..]

Niet 100% fit.
Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
pi_151207227
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staan er 3, waarvan bij 2 zeker is dat het om zelfmoord ging.

[..]

Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.

Dat zijn er dus sowieso al 5
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207291
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
Wat begrijp je niet aan 100% fit :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207301
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:12 schreef eight het volgende:

[..]

Tokyo, atlasgebergte, Singapore, Namibië en stille oceaan (MH370).
VS '99 is twijfelgeval.

Dat zijn er dus sowieso al 5
:')
pi_151207363
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

:')
Sterk onderbouwd
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207407
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.

http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
pi_151207408
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:16 schreef eight het volgende:

[..]

Sterk onderbouwd
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
pi_151207439
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:13 schreef eight het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 100% fit :?
Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
pi_151207455
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:16 schreef eight het volgende:

[..]

Sterk onderbouwd
De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
pi_151207509
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.

http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Lol:

Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board

Who farted?

Maar geen hoax, die site. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 22:21:20 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 22:20:44 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151207545
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef Physsic het volgende:
Weet iemand of deze website een hoax is?
Kan me haast niet voorstellen dat er zo veel problemen zijn met dit type vliegtuig.
Ik heb er random een paar gelezen, waarvan bijna elke vlucht een soort noodlanding moest maken of emerency descent in moest zetten. Soms incl. zuurstofmaskers, omdat er bijvoorbeeld nog ergens een deur open stond.
En dan heb ik niet eens verder terug gekeken dan februari.

http://www.aeroinside.com/incidents/type/a320/airbus-a-320
Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151207572
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, jij zegt dat iemand die zich 1 a 2 keer per jaar ziek meldt niet 100% fit is. Als je dat als stelregel gaat hanteren blijven er weinig mensen over.
? Waar zeg ik dat precies?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207615
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
Ik heb geen flauw idee, want volgens mij is er nog niemand die precies weet wat er gebeurd is. Jij wel?

Ik geef alleen maar aan dat het afschaffen van het beroepsgeheim van artsen echt een achterlijk idee is. Bovendien is daar het probleem niet mee opgelost en maak je het zeer waarschijnlijk juist erger (zoals de VS al had onderzocht).
pi_151207622
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:21 schreef eight het volgende:

[..]

? Waar zeg ik dat precies?
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn.
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:59 schreef eight het volgende:

[..]

.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef eight het volgende:

[..]

Niet 100% fit.
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus piloten die zich wel eens ziek melden zouden niet mogen vliegen?
pi_151207637
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vraag ging over de afgelopen 10 jaar.
'99 is meer dan 10 jaar geleden.
Je hebt gelijk. Eentje die ik noemde was zelfs van '82.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207665
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lol:

Virgin America A320 near Milwaukee on Mar 27th 2015, unusual odour on board

Who farted?

Maar geen hoax, die site. ;)
_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
pi_151207715
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef eight het volgende:

[..]

Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Mensen gaan te vaak uit van hun eigen belevingswereld omdat velen, en op Fok nog iets meer vermoed ik, zich erg moeilijk kunnen verplaatsen in anderen.
pi_151207736
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
Je vergelijkt een vliegmaatschappij met een type vliegtuig?
  maandag 30 maart 2015 @ 22:25:23 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151207740
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151207812
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Zucht.. dit heeft weinig zin. Wij zitten echt op een andere golflengte
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207836
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
Ja, maar van auto's ben ik daar wel redelijk van op de hoogte. Ik wist niet dat vliegtuigen bijna dagelijks een noodlanding moeten maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer in een vliegtuig stap, vliegtuigen gevaarlijk zijn of dat Lubitz onschuldig is.
Het verbaast me alleen, want ik wist het niet.
pi_151207936
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207964
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
:D !
pi_151208160
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
pi_151208466
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
Ja, bird strike is inderdaad wel een van de meest voorkomende inderdaad, samen met een rare geur in het vliegtuig.

Ik weet verder ook niet hoevaak incidenten voorkomen bij andere vliegtuigen, het viel me gewoon op. :)
Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.

Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
pi_151208594
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.

Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.

Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
pi_151208632
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
pi_151208662
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:43 schreef Physsic het volgende:

[..]


Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
quote:
Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151208803
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
pi_151208880
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:

Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:05 schreef eight het volgende:

Er staan er toch echt meer dan 2!
Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.

Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
pi_151208946
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:

Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
Als ik jou was zou ik geen scheet proberen te laten als je diarree hebt 8)7
Een scheet is ook heel wat anders dan heftige diarree, diarree kun je van sterven.
Dus in ernstige situatie is dat niet eens een vreemde reden om noodlanding te maken.
pi_151208967
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
Klopt. Vet remspoor ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')