quote:
Haha, speciaal voor jou meegedaan met deze foto
@Worteltjestaart; helemaal gelijk ja. Maar ik was al lang blij dat hij 0.8 seconde stil bleef zitten

Hij wil niet echt goed luisteren als ik "zit" roep...
Echt heel lastig dit keer om punten te geven, zo veel mooie foto's!
16 punten -
MoChe: Geweldig, vrijwel alles klopt. de kleuren, de ene bloem die opvalt door een andere kleur te hebben, de positie in het kader van deze bloem, scherptediepte die subtiel in de verte nog mooi verwerkt is! Enige wat mij opvalt is de gele gloed in de witte bloem, is dit van het nabewerken? of was de bloem echt een beetje geel kleurig? Qua foto zou het mooi zijn om specifiek deze bloem mooi wit te hebben, maar als de realiteit anders is dan is het een afweging die je zelf zou moeten maken.
15 punten -
Thrilled: Heeeel mooi! (paars!

). mooi onderwerp, licht goed zichtbaar. Goed scherp, mooie reflectie. Werkt goed als 1:1
14 punten -
Nalbandian: Prachtige compositie, goed scherp!
13 punten -
Ome Ron: Prachtig, werkt goed 1:1, mooie omgeving en houding van de personen past goed binnen de kaders.
12 punten -
NorgeT: Gave foto, vooral vanwege de schuine lijnen die het meeste opvallen, maar toch zie je dat de foto recht genomen is aan de horizon. Erg origineel!
11 punten -
OuweSok: Prachtige kleuren, mooie scherptediepte! Werkt goed in een 1:1 verhouding
10 punten -
Magnet: Wielrenner Luie wielrenner (

), technisch mooi uitgewerkt. Goede kadering hoe ze zit en welke kant ze op kijkt. werkt inderdaad goed 1:1 of landscape (landscape vooral als haar benen gestrekt waren)!
9 punten -
Flipmoehoe: Schattige foto, leuke pose van de hond, werkt goed 1:1
8 punten -
Koelkastje: Paars is mooi! Leuk perspectief, werkt goed 1:1! Misschien had de foto iets gedraaid kunnen zijn (zodat je symetrie had tussen de lampen zelf)
7 punten -
NielsGeode: Mooie foto, leuke pose. Low key is goed uitgevoerd, maar niet speciaal voor het thema. Die andere foto was inderdaad geweldig geweest, extra lege zwarte ruimte bovenin was geen optie daarbij om de foto toch 1:1 te houden?
6 punten -
85: Goed uitgewerkte HDR, niet overdreven.
5 punten -
The System: Leuke foto, jammer dat hij niet helemaal recht staat (heel subtiel, maar valt wel op). Wel mooie HDR bewerking, wederom niet overdreven.
4 punten -
Junglebeast: Leuke foto, jammer dat de hals/kop scheef staan. de veren zijn mooi gekaderd in het teken van het thema. (Lastig, ik weet het. zie mijn foto

)
3 punten -
SunChaser: De kleuren zijn een beetje bruin/gelig (Noordzee zeker?) Misschien dat de compositie iets beter had gekund, un is het niet speciaal. De 2e foto die je had heeft een betere compositie en zou ook zeker hoger op de lijst gekomen zijn!
2 punten -
Worteltjestaart: Mooi gekaderd, mis wel wat scherpte en iets meer levendigheid in de kleur van het zonlicht. Iets meer nabewerken zou deze foto mooier kunnen maken denk ik.
1 punten -
Kanovinnie: Jammer van de ruis, maar dit hoort een goede foto niet tegen te houden. Compositie zit aardig in elkaar met de verschillende "lagen"