Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | |
11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sotsji | |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 27 maart | |||
03:00 - 04:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
07:00 - 08:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 28 maart | |||
07:00 - 08:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
10:00 - 11:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 18 maart | |||
09:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
quote:
Kan je evengoed delen hier toch? Iedereen hier die wel eens een GP bezocht heeft weet ook dat je de foto's die je op internet ziet zelf niet zo mooi kan maken.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:45 schreef opreis het volgende:
Heb voornamelijk tijdens de VT's wat fotos gemaak maar heb niet echt noemenswaardige camera/skills :p meer een aandenken voor mezelf
Dit. Het gaat niet bepaald op de kwaliteit, maar meer om de 'publieks ervaring' oid.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kan je evengoed delen hier toch? Iedereen hier die wel eens een GP bezocht heeft weet ook dat je de foto's die je op internet ziet zelf niet zo mooi kan maken.
Gooi anders degene die je zelf het best gelukt vind online hier
Nee echt, tis met iphone 4, en dan moet ik eerst kloten met uploaden en dat soort zooi :p. 90% van de fotos zijn de wagens op de pitstraight vanaf de zijkant, niets bijzonders aan :p. En toen ik na de race het circuit op ging met de andere fans was de zon veels te laag dus heb daar ook geen goede fotos kunnen maken :p.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kan je evengoed delen hier toch? Iedereen hier die wel eens een GP bezocht heeft weet ook dat je de foto's die je op internet ziet zelf niet zo mooi kan maken.
Gooi anders degene die je zelf het best gelukt vind online hier
Sky Sports is mijn inziens superieur aan Sport 1.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:02 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heb net als in Australië gekeken naar een gratis live stream waar Sport1 te zien was. Alleen was dit niet in HD en viel soms uit. Doordat vandaag Max goed heeft gereden maakt het kijken naar de formule1 weer interessant dan vorige jaar.
Heb net ook een abonnement genomen op Sport1. De aanbieding van 2 maanden geld nog tot 31 maart.
quote:Op zondag 29 maart 2015 19:14 schreef opreis het volgende:
de herinnering aan mn allereerste GP bezoek waarbij Max zn allereerste punten scoorden en er ook nog eens genoeg actie te zien was vanaf mijn positie zal me ook zonder fotos altijd bij blijven.
Mooi he. Gewoon 2 jaar jongerquote:Op zondag 29 maart 2015 20:06 schreef AF_ het volgende:
Ook nog even hier
Ik wil toch nog even een post wijden aan een van de grootste bazen die Nederland op dit moment te bieden heeft
En dan heb ik het natuurlijk over
[ afbeelding ]
En deze 17 jarige coureur komt natuurlijk uit
[ afbeelding ]
Net zoals zijn vader
En wat hij vandaag heeft gedaan![]()
met deze kekke bolide
[ afbeelding ]
Heeft hij vandaag punten gepakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar is zelfs Mark blij mee
En ik dan? Ik mis beidenquote:Op zondag 29 maart 2015 20:24 schreef Geralt het volgende:
[..]![]()
![]()
Jammer dat je nooit de V8's of nog beter de V10'en V12's gehoord hebt live op een circuit. Maargoed, jij was erbij toen Max zijn eerste punten pakte en wij niet.
Geweldig was dat. Je kon met je ogen dicht een rondje volgen als je de baanlayout kende. Dat hoge gejank, hopelijk komt het nog eens terug...quote:Op zondag 29 maart 2015 20:24 schreef Geralt het volgende:
[..]![]()
![]()
Jammer dat je nooit de V8's of nog beter de V10'en V12's gehoord hebt live op een circuit. Maargoed, jij was erbij toen Max zijn eerste punten pakte en wij niet.
Yep. Hij finischte net voor Vettel 👍quote:Op zondag 29 maart 2015 20:36 schreef Geralt het volgende:
Het valt me nu pas op dat Max de enige met een Renault motor is die niet op een ronde gezet is
Dat kan niet.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Yep. Hij finischte net voor Vettel 👍
Kun je beter SPT / Formula E kijken.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Volledig elektrisch lijkt me wel mooi
Dat viel mij direct op na de finish. Zijn pitstrategie was ook een tikje beter dan die van Sainz.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:36 schreef Geralt het volgende:
Het valt me nu pas op dat Max de enige met een Renault motor is die niet op een ronde gezet is
Herlings won op z'n vijftiende al 2 GP's en heeft er inmiddels 45 op z'n naam. Baas boven baas.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:06 schreef AF_ het volgende:
Ook nog even hier
Ik wil toch nog even een post wijden aan een van de grootste bazen die Nederland op dit moment te bieden heeft
En dan heb ik het natuurlijk over
[ afbeelding ]
En deze 17 jarige coureur komt natuurlijk uit
[ afbeelding ]
Net zoals zijn vader
En wat hij vandaag heeft gedaan![]()
met deze kekke bolide
[ afbeelding ]
Heeft hij vandaag punten gepakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar is zelfs Mark blij mee
Ik heb nog live de 1500cc 6 cilinder turbo van Renault in Zandvoort gehoord, in 1977, toen al...quote:Op zondag 29 maart 2015 20:24 schreef Geralt het volgende:
[..]![]()
![]()
Jammer dat je nooit de V8's of nog beter de V10'en V12's gehoord hebt live op een circuit. Maargoed, jij was erbij toen Max zijn eerste punten pakte en wij niet.
Beter in welke context? Sainz startte 15e... Verstappen verloor een plek, Sainz won er 7. Kun je net zo goed zeggen dat Max tegenviel en Sainz een veel betere race dan Max reed.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat viel mij direct op na de finish. Zijn pitstrategie was ook een tikje beter dan die van Sainz.
Sowieso denk ik dat Max niets gelogen heeft dat Alonso en Button zijn grootste voorbeelden zijn wat betreft de pitstrategiên, nu na 2 races heeft Max Sainz al eigenlijk al 2 keer verslagen. Voornamelijk op de pitstops. De pech van Sainz in Melbourne niet meegerekend.
Maar Jeffrey is geen Limburgerquote:Op zondag 29 maart 2015 20:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Herlings won op z'n vijftiende al 2 GP's en heeft er inmiddels 45 op z'n naam. Baas boven baas.
Ik heb race en Qualy op BBC gekeken, maar daar is de Verstappen verering minstens zo groot hoor. Eddy Jordan ging helemaal los gister toen Verstappen Q3 haalde en ook vandaag tijdens zijn inhaalacties werd ie echt helemaal de hemel in geprezen.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:14 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dit. Het gaat niet bepaald op de kwaliteit, maar meer om de 'publieks ervaring' oid.
Ben ik trouwens de enige dit zich ergert aan Kamphues? Die vent weet gewoon niets, stelt domme vragen, heeft het alleen over oninteressante zaken. Volgens mij gaan we het hele seizoen horen hoe geweldig getalenteerd Max wel niet is en hoe ongelofelijk hij dat vind.
Serieus? Waarom was hij steward?!quote:Is the FIA so short of suitable candidates that it has to draft in a motorbike racer to be its driver steward. Or was Mick Doohan a last-minute replacement? (Three Times Le Mans Winner) Allan McNish could have stepped in, he was there. Here’s Wikipedia’s summary of Mick’s brief F1 career: “After his success in Grand Prix motorcycle racing he got a chance to test a Formula One race car, the Williams FW19, at Circuit de Catalunya (in Spain) in April 1998. He found the car difficult to drive and crashed against a guard rail.”
Zet er maar niet al jouw geld op. Het kan natuurlijk, maar het kan ook nog aardig tegen gaan vallen.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:56 schreef alwaysonhold het volgende:
1 voorzichtige voorspelling/stelling op deze mooie racedag. Verstappen zit binnen 3 jaar bij een echt top team. Ferrari/Mercedes qua top. Durf er al mijn geld op te zetten, zeker als Red Bull de komende 24 maanden blijft tegen vallen. Jos regelt dat wel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Ook heel veelzeggend vond ik Q2. De druk op dat ene rondje was enorm. Max reed fantastisch, waar ik een rookie-foutje (zoals Sainz) zeer begrijpelijk zou vinden. Om het helemaal af te maken in de regen met slechts een paar honderdste achter P5.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:21 schreef alwaysonhold het volgende:
Crosspost reactie op alle critici nog steeds met betrekking tot Verstappen.
Ik volg F1 nu 18 jaar en kan wel zeggen dat ik denk te weten of een rookie uitzonderlijk is of niet. Sainz en Verstappen zijn allebei uitzonderlijk getalenteerd. Tevens wordt hierboven geschreven dat het F3 niveau vorig jaar tegen viel ( ander forum) Alle experts die er verstand van hebben gaven aan dan vorig jaar juist een heel goed deelnemersveld was.
Dat zag je ook aan de volwassenheid van het racen vorig jaar, weinig crashes bv. in die klasse. Verstappen gaat de komende races echt geen grote fouten maken, dan had hij dat vorig jaar of deze afgelopen races wel al gedaan. Verstappen is van zo een hoog niveau, dat hij alles aankan in een formule wagen. En dat zeg ik, omdat ik buiten Hamilton en Vettel de afgelopen jaren niet zo een groot talent heb gezien in het deelnemersveld in de F1. Verstappen is really something special.
De man reed 18 maanden geleden nog karts, en maakt de overstap zo gemakkelijk naar formule wagens dat het eng is. Snel en ontzettend constant qua ronde tijden dus rauwe race pace. Het is een geboren winnaar. Heilig van overtuigd.
Yep. Zijn coole reactie. I was just using the kart lines... Over de ideale race-lijnen. Held.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook heel veelzeggend vond ik Q2. De druk op dat ene rondje was enorm. Max reed fantastisch, waar ik een rookie-foutje (zoals Sainz) zeer begrijpelijk zou vinden. Om het helemaal af te maken in de regen met slechts een paar honderdste achter P5.
Kwalificatie in Australië dus gemist, Max moet snel naar de Formula Renault 2.0.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook heel veelzeggend vond ik Q2. De druk op dat ene rondje was enorm. Max reed fantastisch, waar ik een rookie-foutje (zoals Sainz) zeer begrijpelijk zou vinden. Om het helemaal af te maken in de regen met slechts een paar honderdste achter P5.
Met karting begint het he. Niet voor niks dat Senna heer en meester was in de regen. Hij presteerde in zijn eerste regenrace in de karts geen ene flikker en sinsdien ging hij telkens als het regende karten. Puur en alleen maar om de lijnen te begrijpen in de regen en om zo beter te worden.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:53 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Yep. Zijn coole reactie. I was just using the kart lines... Over de ideale race-lijnen. Held.
86% van de stemmers welquote:Op zondag 29 maart 2015 22:20 schreef Geralt het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)malaysia-grand-prix/
Even stemmen op the driver of the weekend.
PS: nee ik heb niet op Max gestemd
Ik zou Merhi stemmen, +3 ronde's in die Manor en dat met maar 23 ronde's in de VT's en 7 in de kwali.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:20 schreef Geralt het volgende:
http://thejudge13.com/201(...)malaysia-grand-prix/
Even stemmen op the driver of the weekend.
PS: nee ik heb niet op Max gestemd
een rookie in zijn 2de weekend vergelijken met een 4-voudig wereldkampioenquote:Op zondag 29 maart 2015 22:49 schreef twiFight het volgende:
Ik heb Vettel gestemd. Ondanks dat de Ferrari het qua kracht nog onderdoet voor de Mercedes heeft Vettel gewoon foutloos gereden dit weekend (za + zo). Ik heb Max wel wat foutjes zien maken, vooral in het begin van de race. Niet dat hij slecht reed, de torro rosso stond in feite ook out of position of de grid, maar perfect was het niet.
Ik vergelijk de twee niet, ik stemde op wie ik de rijder van het weekend vond. Maar goed, dat bepaalde mensen bij elke scheet over Max gelijk in de verdediging schieten ben ik al wel gewend hoor. Er zijn alleen mensen die F1 kijken om meer dan Max alleen.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
een rookie in zijn 2de weekend vergelijken met een 4-voudig wereldkampioen
Ja ik. Ik had op Kimi gestemd. Gefaal van het team in de Q door hem te laat naar buiten te sturen en toch een mooie P4 kunnen pakken.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vergelijk de twee niet, ik stemde op wie ik de rijder van het weekend vond. Maar goed, dat bepaalde mensen bij elke scheet over Max gelijk in de verdediging schieten ben ik al wel gewend hoor. Er zijn alleen mensen die F1 kijken om meer dan Max alleen.
Dat is het hem juist, ik denk dat hij minder plaatsen had kunnen verliezen als hij (nog) voorzichtiger gereden had. Dat hij plaatsen zou verliezen was wel duidelijk, de torro rosso is geen P6 auto. Ik heb hem een aantal keren zien proberen vast te houden aan een plek, waardoor hij dermate veel snelheid verloor dat hij amper een bocht uit kon komen. Natuurlijk wil je vechten voor je positie, maar het kan ook meer kwaad dan goed doen. Desalniettemin denk ik dat hij aan het einde van de race er uit heeft gehaald wat er in zat. P6 was niet realistisch geweest.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef Geralt het volgende:
Je kan de start en eerste rondes als foutjes zien of als gewoon voorzichtig doen en doorkomen. Ik denk dat het meer het laatste was.
Kimi ging goed ja. Jammer dat hij niet meer in beeld is geweest.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja ik. Ik had op Kimi gestemd. Gefaal van het team in de Q door hem te laat naar buiten te sturen en toch een mooie P4 kunnen pakken.
Zeker niet nee. Genoeg mensen die dachten dat Max kans had op een podium, maar dat is verre van realistisch in een normale racequote:
je zegt letterlijk Vettel was foutloos en en Verstappen niet. Wat nou niet vergelijkenquote:Op zondag 29 maart 2015 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vergelijk de twee niet, ik stemde op wie ik de rijder van het weekend vond. Maar goed, dat bepaalde mensen bij elke scheet over Max gelijk in de verdediging schieten ben ik al wel gewend hoor. Er zijn alleen mensen die F1 kijken om meer dan Max alleen.
IK heb ook net op Kimi gestemd, om precies de zelfde reden. Raar dat zij prestatie nergens echt uitgelicht word. Prima race van The Iceman.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja ik. Ik had op Kimi gestemd. Gefaal van het team in de Q door hem te laat naar buiten te sturen en toch een mooie P4 kunnen pakken.
Ja dat doen al die klotelimbo's toch jong!quote:
Wel op voorhand al verkloot door het team. En dat is niet de eerste keer.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
IK heb ook net op Kimi gestemd, om precies de zelfde reden. Raar dat zij prestatie nergens echt uitgelicht word. Prima race van The Iceman.
Jij begint over een rookie in zijn 2e weekend vergelijken met een 4 voudig wereldkampioen, niet ik. Ik vergelijk die twee niet en ik verwacht ook niet dat een rookie net zo goed rijdt als een meervoudig wereldkampioen. Ik reageerde op een poll wie ik de beste rijden van het weekend vond. Max staat bovenaan in die poll, maar Max reed m.i. niet perfect. Vettel wel en daarom heb ik op hem gestemd. Daarbij interesseert het mij geen drol of iemand voor het eerst een auto ziet of al 200 keer de wereld rond is geweest in een F1 wagen.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je zegt letterlijk Vettel was foutloos en en Verstappen niet. Wat nou niet vergelijken![]()
En waar precies schiet ik de verdediging? Denken dat ik alleen voor Max kijk
Kimi had zelf ook schuld aan zijn matige Q. Max liet een gat vallen en verdedigde vervolgens heel agressief waardoor hij net even ruimte had voor zich bij het ingaan van zijn snelle ronde, Kimi zat veel te dicht achter Erikson, die wel gewoon q3 haalt.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:45 schreef WEST het volgende:
Heb op kimi gestemd. Gepiepeld door ferrari in de Q lekke band in een begin van een rondje en toch P4 worden.
Wel, als je het tot in het extreme trekt, zou je je kunnen afvragen of de GP van Nederland weer op de kalender zal komen? In een tijdsbestek van 5/10 jaar, eerder niet.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:33 schreef Geralt het volgende:
Ik ben overigens benieuwd of Max net zo een grote fanclub weet te bewegen als Jos ooit deed.
Jos had destijds de grootste fanclub van alle coureurs. Met meer van deze resultaten als vandaag is Max ook goed op weg. F1 gaat weer echt leven in Nederland. Ik vind dat mooi.
Als het al komt dan Assen, of een nieuwe baan.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wel, als je het tot in het extreme trekt, zou je je kunnen afvragen of de GP van Nederland weer op de kalender zal komen? In een tijdsbestek van 5/10 jaar, eerder niet.
Daarin kan je de situatie vergelijken met die van Perez, zonder zijn prestaties van afgelopen jaren zouden we dit jaar denk ik nooit de GP van Mexico weer op de kalender hebben gehad. Een befaamde GP uit het verleden, net als die van Zandvoort in begin jaren 80.
Ik zie het niet gebeuren dat ze op Zandvoort gaan racen of het hele stuk van Gerlach/Hugenholtz moet verlegd worden. Eerder nog dat er toch iets van een soort Motorsports park komt in de Flevo polder zoals eerder wel eens voorgesteld is.
Sowieso staat Bernie daar niet om te trappelen, tenzij we ergens in Nederland een oliesjeik hebben die 50 miljoen kan ophoesten om zo'n track er door te pushen. Met alle verbouwingen die nodig zijn, plus dat zo'n event in Nederland sowieso al lastig is om winstgevend te maken is geld een oprechte issue en dan is de pik van Bernie al weer slap geworden. Die wil garanties van 10+ miljoen alleen al om F1 daar heen te halen.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren dat ze op Zandvoort gaan racen of het hele stuk van Gerlach/Hugenholtz moet verlegd worden. Eerder nog dat er toch iets van een soort Motorsports park komt in de Flevo polder zoals eerder wel eens voorgesteld is.
Niet alleen het circuit moet dusdanig aangepast worden maar ook buiten het circuit. De wegen naar Zandvoort zijn niet echt geschikt voor grote mensen massa's. Een circuit in de flevopolder kan beter. Zeker nu Lelystad airport er wel komt.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wel, als je het tot in het extreme trekt, zou je je kunnen afvragen of de GP van Nederland weer op de kalender zal komen? In een tijdsbestek van 5/10 jaar, eerder niet.
Daarin kan je de situatie vergelijken met die van Perez, zonder zijn prestaties van afgelopen jaren zouden we dit jaar denk ik nooit de GP van Mexico weer op de kalender hebben gehad. Een befaamde GP uit het verleden, net als die van Zandvoort in begin jaren 80.
Ik zie het niet gebeuren dat ze op Zandvoort gaan racen of het hele stuk van Gerlach/Hugenholtz moet verlegd worden. Eerder nog dat er toch iets van een soort Motorsports park komt in de Flevo polder zoals eerder wel eens voorgesteld is.
Vast wel. Je ziet nu al hoe kritiekloos iedere scheet van hem wordt bejubelt als zijnde de beste ooit...quote:Op zondag 29 maart 2015 23:33 schreef Geralt het volgende:
Ik ben overigens benieuwd of Max net zo een grote fanclub weet te bewegen als Jos ooit deed.
Het is voor Hollanders natuurlijk ook bijzonder om een landgenoot in de F1 te zien die niet als rijdende chicane fungeert...quote:Jos had destijds de grootste fanclub van alle coureurs.
Nee. Milieu- en andere "wij vinden racen niet leuk, dus moet het vooral ook niet mogen"-organisaties zullen zich met hand en tand verzetten, het geld zal er voor ontbreken, NL is geen interessante markt, enz.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:38 schreef Meike26 het volgende:
Wel, als je het tot in het extreme trekt, zou je je kunnen afvragen of de GP van Nederland weer op de kalender zal komen?
STR is momenteel (of iig op Sepang) kwa tempo duidelijk team 4. Dan is plek 7 en 8 uiteraard exact volgens verwachting... Of hoger is er uitvallers zijn bij de teams die meer tempo hebben.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:41 schreef nils7 het volgende:
STR blijkt toch het 4de/5de team dan is een 7de plek boven verwachting
Dat klopt maar voor een rookie die verwachting vol te maken is wel uiteraard erg goed.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
STR is momenteel (of iig op Sepang) kwa tempo duidelijk team 4. Dan is plek 7 en 8 uiteraard exact volgens verwachting... Of hoger is er uitvallers zijn bij de teams die meer tempo hebben.
Laat een hype bouwen maar aan Nederlanders over. Als zo'n sporter vervolgens teleurstelt krijgt ie het zwaar te verduren. Maar, het spijt me voor jou, ook internationaal is er een redelijke hype rondom Max.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vast wel. Je ziet nu al hoe kritiekloos iedere scheet van hem wordt bejubelt als zijnde de beste ooit...
[..]
Het is voor Hollanders natuurlijk ook bijzonder om een landgenoot in de F1 te zien die niet als rijdende chicane fungeert...
Die organisaties waar jij het over hebt gaan echt het probleem niet zijnquote:Op maandag 30 maart 2015 10:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Milieu- en andere "wij vinden racen niet leuk, dus moet het vooral ook niet mogen"-organisaties zullen zich met hand en tand verzetten, het geld zal er voor ontbreken, NL is geen interessante markt, enz.
Dan moet het wel op een plek komen waar mensen geen last van het geluid hebben. Gewoon midden in de noord oost polder bijvoorbeeld. Ruimte zat, goede toegangswegen.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:39 schreef Nymphetic13 het volgende:
Het zou mooi zijn als Max, met zijn populariteit, ervoor zorgt dat er een nieuw circuit in Nederland kan komen ter vervanging van Assen en Zandvoort. En dan niet alleen voor F1 maar ook voor WEC, DTM, Blancpain etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Gaat alleen lukken als je een multimiljardair zoals de baas van Red Bull kan vinden om dit alles te financieren of je moet hopen dat een oliemaatschappij investeert zoals Pertronas in Maleisië maar dat zie ik Shell hier niet zo snel doen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:39 schreef Nymphetic13 het volgende:
Het zou mooi zijn als Max, met zijn populariteit, ervoor zorgt dat er een nieuw circuit in Nederland kan komen ter vervanging van Assen en Zandvoort. En dan niet alleen voor F1 maar ook voor WEC, DTM, Blancpain etc
quote:Op maandag 30 maart 2015 11:12 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan moet het wel op een plek komen waar mensen geen last van het geluid hebben. Gewoon midden in de noord oost polder bijvoorbeeld. Ruimte zat, goede toegangswegen.Naast vliegveld Eindhoven is nog plek en daar zijn ze al gewend aan geluid + ligt al een testbaan en een kartbaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Nee is te ver wegquote:Op maandag 30 maart 2015 11:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
Naast vliegveld Eindhoven is nog plek en daar zijn ze al gewend aan geluid + ligt al een testbaan en een kartbaan.
Hij presteert naar behoren.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:10 schreef nils7 het volgende:
Dat klopt maar voor een rookie die verwachting vol te maken is wel uiteraard erg goed.
By far niet zoals in NL.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laat een hype bouwen maar aan Nederlanders over. Als zo'n sporter vervolgens teleurstelt krijgt ie het zwaar te verduren. Maar, het spijt me voor jou, ook internationaal is er een redelijke hype rondom Max.
Het is tot nu toe vooral too soon to tell.quote:Kan nog steeds alle kanten op gaan met zijn ontwikkeling. Grote tegenslagen in zijn carrière heeft 'ie nog niet gehad; hoe kan hij daar mee omgaan? En is hij wel echt beter dan Sainz? Maar tot nu toe is het zeer veelbelovend.
Geld is zeker ook een probleem (en dat schreef ik dan ook), maar NL is erg goed in het laten blokkeren van dit soort zaken.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die organisaties waar jij het over hebt gaan echt het probleem niet zijn. Geld.
Kun je nagaan hoe onmogelijk een NL GP is.quote:De schaatsbaan vind ik inderdaad een goed voorbeeld. Een bewezen populair format, meerdere keren per kaar cashen; alsnog enorm moeilijk om zoiets te bouwen. Voetbalstadions zijn denk ik ook ongeveer even duur als een racecircuit? Die zitten 17 keer per jaar vol, i.p.v. een of twee keer. Maar ook die gaan moeizaam, en hebben vaak problemen voor de club of gemeente tot gevolg.
Maar logistiek kut.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
Naast vliegveld Eindhoven is nog plek en daar zijn ze al gewend aan geluid + ligt al een testbaan en een kartbaan.
Welk circuit is Logistiek niet kut?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar logistiek kut.
Laat die kartbaan daar maar, daar heb ik tenminste wat aan.
En dan nog kan je alles perfect voor elkaar hebben, als Bernie het niet wilt, gebeurt t ook niet :-)quote:Op maandag 30 maart 2015 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geld is zeker ook een probleem (en dat schreef ik dan ook), maar NL is erg goed in het laten blokkeren van dit soort zaken.
[..]
Kun je nagaan hoe onmogelijk een NL GP is.
Dit, en het is voor Nederland niet echt rendabel om een nieuw F1 circuit uit de grond te stampen en draaiende te houden!quote:Op maandag 30 maart 2015 12:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
En dan nog kan je alles perfect voor elkaar hebben, als Bernie het niet wilt, gebeurt t ook niet :-)
*ratelt iets over Assenquote:Op maandag 30 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:
[..]
Dit, en het is voor Nederland niet echt rendabel om een nieuw F1 circuit uit de grond te stampen en draaiende te houden!
Ik bedoel vooral dat dan bij een GP het verkeer rondom Eindhoven muurvast komt te staan en daar zijn dan weer bepaalde mensen niet blij mee.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:46 schreef nils7 het volgende:
Welk circuit is Logistiek niet kut?
Van de snelweg naar de Hungaroring was (in 2003) alleen via zandwegen te bereiken!
Dat is toch net iets te kort door de bocht. Hij is niet alleen interessant vanwege zijn leeftijd, maar ook omdat hij (niet alleen in Nederland) wordt gezien als een van de grootste talenten die in de racewereld rondloopt. Niet voor niets zit hij nu al in een Toro Rosso. En ja, dat moet hij natuurlijk nog wel even waarmaken.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
By far niet zoals in NL.
Max is interessant vanwege zijn leeftijd. Meer niet. Daarmee krijg je aandacht, maar echt relevant is het niet.
Waarom wordt hij nou gezien als een van de grootste talenten? Omdat hij op zijn leeftijd al snel genoeg is om een stoeltje te krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:22 schreef 4-elements het volgende:
Dat is toch net iets te kort door de bocht. Hij is niet alleen interessant vanwege zijn leeftijd, maar ook omdat hij (niet alleen in Nederland) wordt gezien als een van de grootste talenten die in de racewereld rondloopt. Niet voor niets zit hij nu al in een Toro Rosso. En ja, dat moet hij natuurlijk nog wel even waarmaken.
Ja, eens dus.quote:En een F1-race in Nederland? Dat gaat nooit lukken. Een nieuwe circuit aanleggen is geen optie en ook een bestaand circuit aanpassen gaat teveel kosten. Los daarvan zal dit door milieugroeperingen en bomenknuffelaars worden vertraagd (lekker procederen tot aan de Raad van State toe) dan wel worden tegengehouden.
Je moet er inderdaad niet aan denken dat men straks zou afwisselen met Spa en een circuit in NL. Hou Spa maar ieder jaar aan... Vinden de rijders ook het fijnst, want het is ook een geweldig circuit om te rijden.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:34 schreef Dos37 het volgende:
Ik zit er eigenlijk ook niet zo op te wachten. Vind al races wil prima zo, België is lekker dichtbij.
Misschien wat voor Maldonadoquote:Op maandag 30 maart 2015 12:44 schreef tong80 het volgende:
Bernie Ecclestone denkt eraan om een Formule 1-race voor vrouwen te organiseren. De baas van de belangrijkste autosportklasse heeft dit in de Britse krant The Guardian gezegd. ,,Het is op dit moment alleen nog maar een idee, maar ik denk dat het super zou zijn voor de Formule 1 om in één weekend een race voor de mannen en de vrouwen te kunnen organiseren'', aldus de 84-jarige Ecclestone.
De wedstrijd voor de vrouwen zou dan voor die van de mannen moeten worden gehouden. Volgens Ecclestone zouden de vrouwelijke coureurs door een eigen WK ook makkelijker kunnen doorstromen naar de race van de mannen. ,,Het lukt nog niet echt voor vrouwen om door te breken. Maar het zou juist wel mooi zijn om ze er bij te hebben. Ik denk dat de vrouwen ook veel aandacht zullen trekken en dat maakt het interessanter voor sponsors'', stelt Ecclestone.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-in-Formule-1.dhtml
quote:Op zondag 29 maart 2015 23:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jij begint over een rookie in zijn 2e weekend vergelijken met een 4 voudig wereldkampioen, niet ik. Ik vergelijk die twee niet en ik verwacht ook niet dat een rookie net zo goed rijdt als een meervoudig wereldkampioen. Ik reageerde op een poll wie ik de beste rijden van het weekend vond. Max staat bovenaan in die poll, maar Max reed m.i. niet perfect. Vettel wel en daarom heb ik op hem gestemd. Daarbij interesseert het mij geen drol of iemand voor het eerst een auto ziet of al 200 keer de wereld rond is geweest in een F1 wagen.
Ben het wel enigszins met je eens hoor, het slaat wat door. Aan de andere kant is dat enthousiasme me ook juist mooi. Alleen, zoals ik al zei, als het dan wat minder gaat slaat het vaak door de andere kant op.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
By far niet zoals in NL.
Max is interessant vanwege zijn leeftijd. Meer niet. Daarmee krijg je aandacht, maar echt relevant is het niet.
[..]
Het is tot nu toe vooral too soon to tell.
Van de 1000 nieuwe [vul in eender welke legende in eender welke sport] blijken er 999 toch net effe minder goed te zijn...
Hoogteverschil moet je hebben, dat maakt Zandvoort ook zo mooi.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:54 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten gewoon een circuit bouwen in zee
Zandvoort opknappen voor F1quote:Op maandag 30 maart 2015 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoogteverschil moet je hebben, dat maakt Zandvoort ook zo mooi.
Das war einmal. F1 wordt minder Europees en meer mondiaal. Als een of andere sjeik een exacte kopie van het oude Zandvoort in de woestijn neerlegt ben ik ook blij.quote:
En met 3 zonnestralen in de lente sta je al een uur in Haarlem in de file.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:22 schreef 4-elements het volgende:
En een F1-race in Nederland? Dat gaat nooit lukken. Een nieuw circuit aanleggen is geen optie en ook een bestaand circuit aanpassen gaat teveel kosten. Los daarvan zal dit door milieugroeperingen en bomenknuffelaars worden vertraagd (lekker procederen tot aan de Raad van State toe) dan wel worden tegengehouden.
Beter inderdaad dan een Tilkebaan, gewoon Zandvoort, oude Hockenheim of Imola in de woestijn. Catalunya in de oorspronkelijke vorm.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Das war einmal. F1 wordt minder Europees en meer mondiaal. Als een of andere sjeik een exacte kopie van het oude Zandvoort in de woestijn neerlegt ben ik ook blij.
Kyalami, Laguna Seca, Brands Hatch, of je neemt bepaalde bochten van legendarische circuits over. Ik behoor niet tot de Tilke haters, het probleem zit hem in de locaties. Je moet heuvels, bergen of duinen in voor een mooi technisch baantje voor de betere coureurs.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Beter inderdaad dan een Tilkebaan, gewoon Zandvoort, oude Hockenheim of Imola in de woestijn. Catalunya in de oorspronkelijke vorm.
Doe dan maar de oude Nürburgring incl südschleife, in een variant die voldoet aan de veiligheidseisen.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Das war einmal. F1 wordt minder Europees en meer mondiaal. Als een of andere sjeik een exacte kopie van het oude Zandvoort in de woestijn neerlegt ben ik ook blij.
Ook fan van ja, komt bij dat het zo lekker kan regenen in de Eifel.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doe dan maar de oude Nürburgring incl südschleife, in een variant die voldoet aan de veiligheidseisen.
Dan heb je ook echt weer eens iets wat afwijkt en ook uitnodigt om een bijzondere strategie toe te passen.
Dat laat zich wat lastiger kopiëren in de woestijn...quote:Op maandag 30 maart 2015 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook fan van ja, komt bij dat het zo lekker kan regenen in de Eifel.
Wat goed is komt snel. Om het debuut van Raikkonen was destijds ook heel wat te doen, want hij had - net als Max - weinig ervaring met formuleauto's toen Sauber hem wilde inlijven. Zijn leeftijd, toen 21 jaar, was geen probleem, wel het gebrek aan ervaring. Inmiddels heeft hij wel bewezen dat Sauber destijds gelijk had om hem een kans te geven.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom wordt hij nou gezien als een van de grootste talenten? Omdat hij op zijn leeftijd al snel genoeg is om een stoeltje te krijgen.
Denk jij nou echt dat hij dezelfde aandacht gekregen had als hij 23 was?
Punt is dan ook dat hoe ver je ook bent op je 17e, het zegt niets over welk niveau je aan gaat tikken.
Google eens op Nii Lamptey (b.v.).quote:
Even twee dingen scheiden: Zijn prestaties en zijn leeftijd.quote:Om het debuut van Raikkonen was destijds ook heel wat te doen, want hij had - net als Max - weinig ervaring met formuleauto's toen Sauber hem wilde inlijven. Zijn leeftijd, toen 21 jaar, was geen probleem, wel het gebrek aan ervaring. Inmiddels heeft hij wel bewezen dat Sauber destijds gelijk had om hem een kans te geven.
Max heeft in de F3 zaken laten zien die - ook als hij al 20 jaar zou zijn - uitzonderlijk zijn. Daarom rijdt hij nu in de F1. Niet om zijn leeftijd. Wel krijgt hij veel aandacht vanwege zijn leeftijd.
Ik weet het ook niet precies met Tilke, ze zitten goed in elkaar, voor rijders uitdagend, snelle bochten, lastige stukken, paar goede inhaalpunten. Maar op een of andere manier komt het vaak niet tot een enerverende wedstrijd.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kyalami, Laguna Seca, Brands Hatch, of je neemt bepaalde bochten van legendarische circuits over. Ik behoor niet tot de Tilke haters, het probleem zit hem in de locaties. Je moet heuvels, bergen of duinen in voor een mooi technisch baantje voor de betere coureurs.
Voor een 17-jarige zijn de prestaties uitzonderlijk. Voor een normale F1 coureur niet, dat ben ik met je eens. Stil blijven staan is niet goed, hij moet zich inderdaad blijven ontwikkelen. De meeste F1 coureurs zijn dan ook op hun best rond hun 30ste (vooral vanwege de ervaring.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Google eens op Nii Lamptey (b.v.).
[..]
Even twee dingen scheiden: Zijn prestaties en zijn leeftijd.
Zijn prestaties zijn uiteraard goed genoeg voor de F1 en zijn ook gewoon naar behoren. Niets meer en niets minder, hij zet een auto die op basis van wat de auto kan in ieder geval goed is voor plek 7/8 neer op plek 7. Dat is dus goed, maar niet bijzonder (Vettel zet een auto die goed is voor plek 3/4 op 1, dat is bijzonder, maar dat Vettel uitzonderlijk is, heeft hij dan ook al bewezen).
Zijn leeftijd is wel bijzonder. En dat maakt dat hij bovenmatig aandacht krijgt en dat het feit dat hij een volwassen prestatie neerzet bijzonder.
In de topsport telt leeftijd echter maar zeer beperkt. Je mag meedoen op basis van prestatie. Je krijgt wel iets meer ruimte voor het maken van fouten, op basis van ervaring op laten doen, maar uiteindelijk moet je die ruimte ook niet overdrijven.
Hij zal gewoon stappen moeten maken. Ook hij. Als er geen progressie meer in zit dan richt men zich zo weer op een ander supertalent. Topsport is wat dat betreft keihard.
Ook voor hem is het het beste om hem nu niet overmatig te bejubelen. Net zo goed als dat hij best wat minder hard aangepakt mag worden als hij straks een fout maakt (en dat zal hij zeker doen, iedereen maakt fouten). Zeker op dit moment in zijn loopbaan is focus zo enorm belangrijk.
Nou denk ik dat hij best wel eens die focus op kan brengen, hij heeft het tegendeel in ieder geval nog niet laten zien. Maar gewoon in alle eerlijkheid constateren dat hij best een aardige auto onder zijn reet heeft en dat hij die heeft neergezet (met zijn teamgenoot) op de juiste plek in de eindklassering en dan een pluim omdat hij in het directe duel met zijn teamgenoot op dit moment scoort is m.i. beter voor hem dan nu al weer net te gaan doen alsof het slechts een kwestie van tijd is voordat hij wereldkampioen wordt.
Dat is geen kwestie van tijd, dat is een combinatie van veel talent, keihard met de juiste focus werken, de juiste keuzes maken op het juiste moment en ook veel geluk. Heel veel geluk.
Nee, een F1 coureur die op zijn best is op zijn 30e rijdt daar nog op zijn 30e. Als je niet veel beter wordt met de jaren rij je al snel in een andere klasse en dan kent het publiek je niet meer zo goed...quote:Op maandag 30 maart 2015 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
Voor een 17-jarige zijn de prestaties uitzonderlijk. Voor een normale F1 coureur niet, dat ben ik met je eens. Stil blijven staan is niet goed, hij moet zich inderdaad blijven ontwikkelen. De meeste F1 coureurs zijn dan ook op hun best rond hun 30ste (vooral vanwege de ervaring.
Ik raad je aan eens goed na te denken over hoe het nu precies komt dat Vettel vorig jaar ineens zo'n slecht jaar draaide. En dan heb ik het niet over het begin, maar vooral over het feit dat hij het maar niet om kon draaien (waar hij in andere jaren wel de focus had met het team om in een jaar waarbij de start niet zo best was aan het eind weer ogenschijnlijk met twee vingers in de neus wedstrijden te winnen). Een tip: denk na over wat zijn doel was.quote:Dat Vettel uitzonderlijk is heeft hij imho nog niet bewezen. Dat hij goed is wel. Jarenlang de beste auto gehad en dus de nummer 1 geweest en nu met een auto die goed is voor 3/4 naar 1. Deed Ricciardo vorig jaar ook een paar keer en toen liet Vettel het afweten. Is dus Ricciardo beter dan Vettel of lag de wagen Vettel vorig jaar niet (zonder geblazen diffuser, etc.) en dit jaar weer wel?
Dit weekend lag het in ieder geval meer aan de omstandigheden (strategie) dan aan de coureur.
Tuurlijk is het wel een zeer goede coureur. Maar uitzonderlijk in de categorie Schumacher, Senna, Alonso? Daar ben ik nog niet van overtuigd omdat hij altijd de beste auto heeft gehad en in het jaar dat dat niet het geval was het liet afweten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ricciardo.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
Ah natuurlijk, de mythe dat Vettel geen goede coureur is. Had niet gedacht dat we die nog zouden zien.
Hardnekkig idd.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
Ah natuurlijk, de mythe dat Vettel geen goede coureur is. Had niet gedacht dat we die nog zouden zien.
Hoe slecht vind jij Mark Webber dan wel niet? Werd met die auto nimmer tweede in het kampioenschap (dus niet één keer!) en een keer zelfs maar 6e!quote:Op maandag 30 maart 2015 15:07 schreef sasquatsch het volgende:
Tuurlijk is het wel een zeer goede coureur. Maar uitzonderlijk in de categorie Schumacher, Senna, Alonso? Daar ben ik nog niet van overtuigd omdat hij altijd de beste auto heeft gehad en in het jaar dat dat niet het geval was het liet afweten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ricciardo.
Veel minder inderdaad. Wel goed, maar niet zeer goed. Maar dat vond ik hem al bij Jaguar en Williams en zijn resultaten bij Red Bull hebben dat inzicht niet veranderd.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe slecht vind jij Mark Webber dan wel niet? Werd met die auto nimmer tweede in het kampioenschap (dus niet één keer!) en een keer zelfs maar 6e!
Dat hij altijd de beste auto heeft gehad is simpelweg niet waar.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tuurlijk is het wel een zeer goede coureur. Maar uitzonderlijk in de categorie Schumacher, Senna, Alonso? Daar ben ik nog niet van overtuigd omdat hij altijd de beste auto heeft gehad en in het jaar dat dat niet het geval was het liet afweten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ricciardo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |