Hopelijk leert zijn vriendin Nederlands van een anderquote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:50 schreef miro86 het volgende:
[..]
ZIJ = 3e persoon enkelvoud vrouwelijk
Zei = verleden tijd van zeggen, enkelvoud
Dit is nog erger dan dt fouten.
Dat zou je aan een ander moeten vragen, dat weet ik zo niet. Maar het kan geen kwaad dat op z'n minst aan te geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:39 schreef Haas11 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Heb je een bron bij deze quote?
--
heb hem gevonde, rijksoverheid.nl
Deze vlieger zou wel eens op kunnen gaan, aangezien het hele voorval zich voltrok op op een t-splitsing in smalle straatjes, met een pickup auto geparkeerd op de hoek van de straat. Er hangt meen ik zelfs zoon paraboolspiegel op de hoek. Zei had moeten remmen en rechts langs Nina moeten rijden nadat zei was afgeslagen.
Dit plus de algemene "fietser bescherming"...verdedigbaar?
Ze keek niet en ze gaf geen richting aan.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:26 schreef Evropa1 het volgende:
Bewijslast ligt bij gemotoriseerd voertuig of haar verzekering (artikel 185). Als zij niet all risk is verzekerd, dan zal de rechtsbijstand eventueel iets in gang zetten.
Maar het lijkt er gewoon op dat er geen bewijs is dat je vriendin aansprakelijk is. Ze reed, keek, sloeg af en zag de scooter te laat. Kan zelfs wijzen erop dat de scooter te hard ging, wie weet, laat het in het midden. De tegenpartij heeft een zorgverzekering, en als ze de schade 100% vergoed had willen hebben had ze een verzekering moeten afsluiten die haar schade dekt zelfs als zij aansprakelijk is.
En laatje vriendin een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten, dat is sowieso handig.
Tja als ik geen aansprakelijkheidsverzekering zou hebben, zou ik dat niet hard van de daken schreeuwen. Het is niet dat die figuur op de scooter alles zelf moet dokken, alleen de schade aan haar scooter. Werkverzuim en zorgkosten worden gewoon door zorgverzekering en werkgever geregeld (tenzij ze in een fase A uitzendcontract zit ofzo).quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze keek niet en ze gaf geen richting aan.
Ik vraag me eigenlijk af of iemand die niet is verzekerd dat ook echt toegeeftquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doen 9 van de 10 fietsers niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn eigen verzekering betaalt en die gaan claimen bij Nina, dus maak je niet druk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:10 schreef Nightquest777 het volgende:
We kunnen natuurlijk Nina met zn allen heel zielig vinden, maar laten we even beginnen bij het zielig vinden van de scooterrijder die flink gewond is geraakt door iemand die niet verzekerd is. Die moet maar afwachten of hij zn geld krijgt, en is buiten zijn schuld om sowieso het haasje.
Dat is alleen het geval als de brommerrijder een all risks verzekering heeft.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:31 schreef JoPiDo het volgende:
Zijn eigen verzekering betaalt en die gaan claimen bij Nina, dus maak je niet druk.
Aansprakelijk is aansprakelijk. Zo als het er naar uit ziet is die meid helemaal niet aansprakelijk, want inderdaad die ene wet.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:24 schreef probeer het volgende:
Beetje jammer dit zeg ..
Vriendin zat fout (niet opletten, geen richting aangeven). Vriendin niet verzekerd. Mooi weer spelen tegenover slachtoffer.
Maar dan toch op elke manier (zelfs fraude overwegend) proberen om onder de kosten uit te komen. En ja, blabla die ene verkeerswet .. Maar TS, voelt dit nou 'juist'? Want mij geeft het een nare bijsmaak.
Het wordt een beetje 'hoe naaien we die scooterrijder of de verzekering erbij'?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:24 schreef probeer het volgende:
Beetje jammer dit zeg ..
Vriendin zat fout (niet opletten, geen richting aangeven). Vriendin niet verzekerd. Mooi weer spelen tegenover slachtoffer.
Maar dan toch op elke manier (zelfs fraude overwegend) proberen om onder de kosten uit te komen. En ja, blabla die ene verkeerswet .. Maar TS, voelt dit nou 'juist'? Want mij geeft het een nare bijsmaak.
Ik snap wat je bedoelt, maar de vraag is ff hoe. De vriendin van TS moet de waarheid geweld aandoen. Dat vind ik een niet te missen punt om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Moet niet gekker worden zeg dat je gebruik maakt van de wet.
Begin eens met de OP; vierde regel (als je 'Hallo' meetelt).quote:Op zondag 29 maart 2015 20:11 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb het nog niet gelezen mss gemist maar als het ongeval gebeurde toen ze rechts afsloeg, houdt dat dan niet automatisch in de de scooter haar rechts inhaalde?
quote:Op zondag 29 maart 2015 20:23 schreef mrPanerai het volgende:
Hoe kom ik er dan ook weer bij dat ze rechts afsloeg![]()
![]()
Ook niet als er hierdoor voor de andere weggebruiker een overmachtssituatie ontstaat?quote:Op zondag 29 maart 2015 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is niet genoeg om de fietser aansprakelijk te stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |