Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | |
3 | 12 april | Grand Prix van Bahrein | Sakhir | |
4 | 19 april | Grand Prix van China | Shanghai | |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | |
11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sotsji | |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 27 maart | |||
03:00 - 04:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
07:00 - 08:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 28 maart | |||
07:00 - 08:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
10:00 - 11:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 18 maart | |||
09:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Bek houwe, en ga zuipen.quote:
sector 3 verkloot en dat koste meer dan een seconde. S1 en S2 waren de tijden vergelijkbaar met Max dacht ik. Veel zat er niet tussen. S3 was 3seconde langzamer of iets.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij reed in de buurt van Max enkele auto lengtes dus dat zal geen seconde gekost moeten hebben
Link?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:50 schreef dery1990 het volgende:
Nu interview bij SkySports met Max en Jos.
Ik moest openen want laatste postquote:
Neen, ik had de laatste postquote:
Maakt me geen flikker uit hoor. Heel die ongeschreven regel van die de laattste post heeft MOET de nieuwe openen mag van mij gewoon door de pleequote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Neen, ik had de laatste postOw, blijkbaar niet
![]()
Volgende deel voor jouw dusquote:
Sainz is beter in kwalificeren, Max zijn racepace is beter. Zie ook Melbourne en zijn tijden op hard voordat ie uitviel.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:52 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik heb wel het idee dat onder normale omstandigheden Sainz Verstappen in elke kwali zoek gaat rijden. Die lijkt echt veel beter te zijn, in ieder geval als het over 1 rondje gaat. Geloof dat Max 1 vrije training van hem gewonnen heeft tot nu toe, onder normale omstandigheden.
Wel P6Godver, baas man
Nee tegen die tijd ben ik te dronkenquote:
Precies, dat is belangrijker uiteraard. Maar ben benieuwd of Max dat nog kan verbeteren. Enigszins vervelend als je je constant door het veld zou moeten vechten.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sainz is beter in kwalificeren, Max zijn racepace is beter. Zie ook Melbourne en zijn tijden op hard voordat ie uitviel.
En terechtquote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee tegen die tijd ben ik te dronken
Toch vond ik het verschil nu wel erg groot in Q1, dat moet wel beter. Had hem eigenlijk ook wel samen met Sainz in Q3 willen zien, in de regen schat ik Max hoger in.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sainz is beter in kwalificeren, Max zijn racepace is beter. Zie ook Melbourne en zijn tijden op hard voordat ie uitviel.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En terechtOp een P6 mag eigenlijk wel gedronken worden
In Q2 was het verschil ook groot, alleen dan in het voordeel van Maxquote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Toch vond ik het verschil nu wel erg groot in Q1, dat moet wel beter. Had hem eigenlijk ook wel samen met Sainz in Q3 willen zien, in de regen schat ik Max hoger in.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Q2 was het verschil ook groot, alleen dan in het voordeel van Max![]()
Bovendien was in VT2 dacht ik het verschil ook al groot in het voordeel van Max en in Q3 vergelijkbare tijd. Zat niet veel tussen.
Sainz gisteren geen fatsoenlijke quali sim kunnen rijden en in Vt3 hebben ze dat beide wel gedaan en was hij ook ruim 0,3 sneller.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Q2 was het verschil ook groot, alleen dan in het voordeel van Max
Bovendien was in VT2 dacht ik het verschil ook al groot in het voordeel van Max en in Q3 vergelijkbare tijd. Zat niet veel tussen.
twitter:bbcf1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 11:58:07Performance of the day? http://t.co/CST5ntU0Sx #MalaysianGP #bbcf1 http://t.co/JXrxxoyVjC
reageer retweet
Dat zij ik toch al?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:02 schreef LWD-Godius het volgende:
In q2 maakte Sainz een fout en ging van de baan in sector 3. Volgens mij gaf hij het zelf ook aan in een interview tegenover bbc.
janlul.comquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zij ik toch al?
Is dat interview van Sky terug te zien ergens?
Ow en tevens of iemand een redelijke livestream voor de race van morgen heeft. Voor iemand die geen tv heeft en op een tablet moet kijken.
Doe eens een stream geven danquote:
Zou hij dan ook gaan janken bij de persconferentie?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:12 schreef Geralt het volgende:
Vettel heeft overigens nog maar 2 wins nodig om Senna te evenaren. Die gaat dat dit seizoen wellicht wel doen met een beetje geluk (en/of pech bij de Mercs).
Geen idee. Van mij mag ie. Een van de mooiere sportmomenten van de laatste 20 jaar van Schumacher toen. Die werd door alles en iedereen gezien als een complete killer zonder enige emotie of gevoel. Mooie tranen waren dat toen. Prachtig om te zien. Vettel mag van mij hetzelfde doen, maar ik denk dat die wat minder indruk maken. De killer die Schumacher was is Vettel nooit geweest imoquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou hij dan ook gaan janken bij de persconferentie?
Gewoon pole position. In de Mercedes kan je die Carmen Jorda neerzetten en ze wordt nog tweede. Jammer dat ze zoveel sneller zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:10 schreef Geralt het volgende:
Max is nu 17 jaar 5 maanden en 28 dagen.
Dus nog ruim anderhalf jaar om een keer P2 te Q-en. Moet lukken
Hij heeft Senna nooit gekend, dat speelde bij Schumacher heel erg.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou hij dan ook gaan janken bij de persconferentie?
Zeker. Schumacher keek altijd op tegen Senna. En was erbij toen ie de pijp uit ging. Vettel was toen weet ik het, een jaar of 7 ofzo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft Senna nooit gekend, dat speelde bij Schumacher heel erg.
Schumacher heeft nog jaren tegen Senna geraced, Vettel was 7 toen ie verongelukte.. Groot verschil en zou het dus nogal tenenkrommend vinden als ie emotioneel gaat doenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee. Van mij mag ie. Een van de mooiere sportmomenten van de laatste 20 jaar van Schumacher toen. Die werd door alles en iedereen gezien als een complete killer zonder enige emotie of gevoel. Mooie tranen waren dat toen. Prachtig om te zien. Vettel mag van mij hetzelfde doen, maar ik denk dat die wat minder indruk maken. De killer die Schumacher was is Vettel nooit geweest imo
Vooral die laatste zin. Ik denk dat Max van alle F1 coureurs verreweg de meeste ervaring in de karts heeft. Zowel droog als natquote:“I studied a lot the rain lines from last year so that helped me a lot,” reveals Max Verstappen after qualifying sixth.
That is the best every qualifying performance from a teenager in F1 and it also equals his dad’s best F1 starting position.
As for how he took to the wet so easily it seems a quick graduation to F1 has helped:
"It was just karting lines," the Dutchman adds.
Dat was ik toch of is er al een nieuw topic?quote:
Zie de OPquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:31 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat was ik toch of is er al een nieuw topic?
Dat zijn we toch ook?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:30 schreef Twieki het volgende:
Een coureur waar we als Nederlanders trots op mogen zijn!
Emotie al wel zichtbaar voor over Senna ging, niet duidelijk of direct met Senna te maken heeft, dat noemen mss wel olie op het vuur en als je dan echt heel moe bent zoals ie aangaf dan kan je snel emotioneel raken. Hakkinnen werd zelfs emotioneel van Schumacher zn emotie.. De twee zogenaamde ijskonijnen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:24 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, filmpje er maar bij dan hè.
Alleen Ralph blijft koel.
Ik heb anders met veel plezier naar zijn eerste meters in zijn eerste GP gekeken en hij deed het tot het moment dat zn auto het begaf prima. Maargoed, de niet F1 kenner die verwacht natuurlijk meteen podiums en overwinningen van Max als ie de media hoort en dan valt het alleen maar tegen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:30 schreef Twieki het volgende:
Max heeft echt een hele nette F1-carrière gestart. Ja, twee weken geleden was het niet te zien voor de toeschouwers, maar dat lag niet aan hem, maar aan het materiaal.
Ik zag het. Maar hij moet goed zijn nu.quote:
Ja en waar HHF iemand "vermoorde" met zijn wielquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:33 schreef VacaLoca het volgende:
Was dat niet ook de race waar Verstappen geweldig reed, zelfs even op plek 4?
Senna was toen ook, samen met Prost, degene die de lat had gelegd. Dat is niet meer zo, qua statistieken zijn het Schumacher en notabene Vettel zelf die nu de te evenaren coureurs zijn waar het om de getalletjes gaat.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft Senna nooit gekend, dat speelde bij Schumacher heel erg.
Nouja Vettel moet wel eerst nog even Senna evenaren hequote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Senna was toen ook, samen met Prost, degene die de lat had gelegd. Dat is niet meer zo, qua statistieken zijn het Schumacher en notabene Vettel zelf die nu de te evenaren coureurs zijn waar het om de getalletjes gaat.
twitter:F1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 12:41:11BREAKING: Marussia's @robertomerhi & @WillStevens_ have been granted permission to start the #MalaysiaGP http://t.co/Vf1pmK5kYX reageer retweet
Was iets met die 107% regel toch? Dat zei me niksquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:44 schreef Googolplexian het volgende:
twitter:F1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 12:41:11BREAKING: Marussia's @robertomerhi & @WillStevens_ have been granted permission to start the #MalaysiaGP http://t.co/Vf1pmK5kYX reageer retweet
Waarom? Een heeft niet gereden in Q1 en de ander zat buiten de 107% toch? Of vergis ik me nu?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:44 schreef Googolplexian het volgende:
Uiteraard.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:44 schreef Googolplexian het volgende:
Misschien omdat Stevens er goed genoeg bijzat in de practices?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom? Een heeft niet gereden in Q1 en de ander zat buiten de 107% toch? Of vergis ik me nu?
Ik had ze niet van start laten gaan. Regels zijn regels.
Doen ze niet meer aan... De regel bestaat maar dat is het.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Was iets met die 107% regel toch? Dat zei me niks
Wutquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doen ze niet meer aan... De regel bestaat maar dat is het.
twitter:F1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 12:40:38BREAKING: @RGrosjean will now start in P10 tomorrow. He qualified in P8 but has been penalised for a pit lane infraction in Q2 #MalaysiaGP reageer retweet
107% komt in Q1 neer op een 1:46.218quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Was iets met die 107% regel toch? Dat zei me niks
Oh jaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en waar HHF iemand "vermoorde" met zijn wiel![]()
Volgens mij de eerste dooie sinds Senna. Dacht ik althans.
Uhm, whut?twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 12:41:20'@RGrosjean has been given a 2-place grid penalty for not leaving the pitlane in the order that the car arrived there reageer retweet
Hij is hem qua titels al voorbij. Hoewel ik Senna wat overschat vind is Vettel natuurlijk niet groter dan Senna. Het punt is dat dergelijke aantallen toen een andere waarde hadden dan nu, omdat de aanloop naar een topauto langer was etc. Dat soort statistieken zijn met name de laatste 10 jaar behoorlijk aan inflatie onderhevig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja Vettel moet wel eerst nog even Senna evenaren he
Of volgend jaar, of het jaar daarna. Er is eigenlijk al een tijdje geen twijfel meer dat hij dat 'record' gaat verbreken. Dan gaat hij er dus ook niet van huilen als het zover is.quote:Ik verwacht gezien de perstaties tot dusver van Ferrari dat Vettel dit jaar wel 2 overwinningen kan pakken. Mogelijkerwijs dan.
Die Ferrari was toen wel de Mercedes van zijn tijd, zal ik maar zeggen. Oppermachtig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:42 schreef Izzy73 het volgende:
Historische prestatie Verstappen![]()
De zesde plaats van Verstappen is de beste prestatie van een tiener sinds 1961. Toen reed Ricardo Rodriguez zich in Italië in zijn Ferrari naar de eerste startrij.
De telegraf
Dat andere wiel gaat ook meters recht de lucht in, als die op hoofd coureur terug was gevallen. ..quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:41 schreef Geralt het volgende:
Op 29 seconden. Die knakker had echt geen kans.
Die hemelsblauwe Benettonsquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:41 schreef Geralt het volgende:
Op 29 seconden. Die knakker had echt geen kans.
Ik was ook al met verbazing aan het kijken hoe kleurrijk dat het veld toen nog wasquote:
http://www.formula1.com/c(...)ults/qualifying.htmlquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:09 schreef Ferry_76 het volgende:
Die hoerensite van de FIA werkt ook nog steeds klote zeg.. De helft van de pagina's werkt niet, en de resultaten van de kwalificatie zijjn ook nog nergens te bekennen.
Leuk zo zonder tijden..quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/c(...)ults/qualifying.html
Verder ben ik het met je eens. Hoerenkutsite![]()
Schijnbaar in Q2 een paar auto's voorbij gestoken bij het licht met die file. Auto's die er eerder stonden dan hem.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Uhm, whut?twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 12:41:20'@RGrosjean has been given a 2-place grid penalty for not leaving the pitlane in the order that the car arrived there reageer retweet
Sectortijden bedoel je? De rondetijden staan er gewoon.quote:
In Chrome wel zie ik nu, in IE11 niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sectortijden bedoel je? De rondetijden staan er gewoon.
Mooi was dat, kan ik me nog goed herinneren.quote:
quote:
Dat interview wil ik ook nog wel eens terugkijken. Altijd leuk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Komt dat interview met Sky ergens te staan na afoop?
aah zo, duidelijk, dat kon ik iig niet uit die Tweet halen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Schijnbaar in Q2 een paar auto's voorbij gestoken bij het licht met die file. Auto's die er eerder stonden dan hem.
Viel me ook al op. Zal wel in de afronding liggenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:33 schreef Montov het volgende:
[..]
Qua sectortijden is Verstappen 2 tienden sneller dan Kvyat.
Als 'ie er zo lang over doet om zijn eerste overwinning te pakken, dan zit 'ie ook al op 120 races oid. En je eerste overwinning pas pakken als je 100+ races hebt gereden is niet zo'n goed teken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:44 schreef Geralt het volgende:
Max heeft nog om en nabij de 7 jaar om het record van jongste ooit met pole, overwinning, snelste ronde en elke ronde aan de leiding af te pakken van Vettel.
Dat is zegmaar net zo lang als dat het al geleden is dat Vettel won op Monza.
Zo lang heeft Max dus nog. Voor dat record dan.
Of hij heeft over 2 jaar geen zitje meer vanwege allemaal concurrentie....quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:44 schreef Geralt het volgende:
Max heeft nog om en nabij de 7 jaar om het record van jongste ooit met pole, overwinning, snelste ronde en elke ronde aan de leiding af te pakken van Vettel.
Dat is zegmaar net zo lang als dat het al geleden is dat Vettel won op Monza.
Zo lang heeft Max dus nog. Voor dat record dan.
Was wel een mooie uitspraak van iemand bij STR (volgens Olav Mol):quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Of hij heeft over 2 jaar geen zitje meer vanwege allemaal concurrentie....
Nouja, dat is dan natuurlijk wel het geval als Renault Toro Rosso over wil nemen. RedBull zal hem daar nooit laten rijden, het is hun grootste trots ná Vettel en Max in andere kleding/sponsor uiting dan RedBull? Zie ik niet van komen. Dan word het even ongezellig om de tafel met Kvyat en Sainz... "Ja sorry, dit is ons idee, jullie kunnen per .... voor Renault gaan rijden, wij gaan alleen verder met Max, veel plezier en succes jongens, en nog een fijne dag".quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was wel een mooie uitspraak van iemand bij STR (volgens Olav Mol):
"I hope he's still driving for us next year" (Olav : en dat dan in de meest positieve zin)
Ik ook, maar volgens mij doet STR niet aan schaalmodellen...?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:11 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het hoogste tijd voor een mooie 1:18 diecast van de STR10 van Max.
En dan bij voorkeur van Minichamps.
Ik zou kopen.
Heb je de inhaalactie van max op een williams nog terug kunnen vinden?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, dat is dan natuurlijk wel het geval als Renault Toro Rosso over wil nemen. RedBull zal hem daar nooit laten rijden, het is hun grootste trots ná Vettel en Max in andere kleding/sponsor uiting dan RedBull? Zie ik niet van komen. Dan word het even ongezellig om de tafel met Kvyat en Sainz... "Ja sorry, dit is ons idee, jullie kunnen per .... voor Renault gaan rijden, wij gaan alleen verder met Max, veel plezier en succes jongens, en nog een fijne dag".
Minichamps heeft er ook gedaanquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik ook, maar volgens mij doet STR niet aan schaalmodellen...?
Edit: 1:43 van Spark is al wel aangekondigd: http://www.gpworld.nl/artikel.php?artikelID=5584
ja en jaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:25 schreef Geralt het volgende:
Is de race op http://squirrelstreams.com/ volledig live te bekijken met een tablet?
Iemand van de mensen die vaak streamen die dat zo op voorhand weet?
Moet je daar nog registreren of iets dergelijks of is dat gewoon site openen en ju?quote:
Gewoon openen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Moet je daar nog registreren of iets dergelijks of is dat gewoon site openen en ju?
3 droeftoeters bij mekaar hoor. Jos grindbak. Overduidelijk geen enkel besef of verstand over dat soort zaken.quote:
Thanks, kan ik dat doorgeven aan iemand die er om vroeg en in Antwerpen zit in een hotel zonder zender die F1 uitzendtquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:30 schreef Beach het volgende:
[..]
Gewoon openen.
Werkt prima op mijn android tablet.
hopelijk heeft diegene wel flash danquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Thanks, kan ik dat doorgeven aan iemand die er om vroeg en in Antwerpen zit in een hotel zonder zender die F1 uitzendt
Nopequote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:36 schreef FlorentijnH het volgende:
Vraagje aan mensen met F1 Access: geeft een subscription via de website je ook toegang tot F1 Access in de app? Ik krijg het niet voor elkaar
Ach, papa Button is ook tot z´n dood achter Jenson aan blijven hobbelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:37 schreef VacaLoca het volgende:
Op een gegeven moment zal Jos wel meer naar de achtergrond moeten verdwijnen. Hopelijk is ie daar zelf niet te trots voor en beseft ie dat ie Max tot een bepaald punt nog kan helpen, maar dat voorbij dat punt Max juist verder kan komen dan Jos en volledig zijn eigen onderscheidende kwaliteiten laat gelden. Plus dat het nu nog wel kan dat je vader overal bij staat als je 17 bent en net begint maar later in het seizoen en vooral in zijn tweede seizoen kan je niet meer voor de dag komen met je vader steeds bij elke bespreking en bij elk interview.
Ik heb ergens gelezen dat dat nog komt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:36 schreef FlorentijnH het volgende:
Vraagje aan mensen met F1 Access: geeft een subscription via de website je ook toegang tot F1 Access in de app? Ik krijg het niet voor elkaar
Haha dat sowieso ja, wat kut. Ik ga niet 2x betalen, het is al zo duur...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:38 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
NopeZou een technische oorzaak hebben, of dat nou waar is of niet zijn het sws prutsers.
Je kunt per maand of per jaar betalen en voor de app koppel je dat aan je iphone of play store account. Voor de website koppel je het aan een creditcard.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Hoe werkt dat dan met die app? Koop je een seizoen en koppel je dat aan je e-mail?
Heeft een apple tablet dat tegenwoordig? Of zitten die nog altijd zonder flash anno 2015?quote:
Ja. Althans, de website. De app is nog niet koppelbaar dus, maar er staat in de voorwaarden dat dat wél gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Hoe werkt dat dan met die app? Koop je een seizoen en koppel je dat aan je e-mail?
Papa Massa is ook nog altijd veelvuldig op de circuits te vinden, evenals de pa van Lewis. Ik stoor me er niet aan dat Jos erbij is. Sterker nog, ik vind het hartstikke mooi dat hij toch weer in het F1 wereldje rondlooptquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, papa Button is ook tot z´n dood achter Jenson aan blijven hobbelen.
Geen idee. Ik blijf zover mogelijk van Apple vandaan.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heeft een apple tablet dat tegenwoordig? Of zitten die nog altijd zonder flash anno 2015?
Apple en Flash gaat niet gebeuren, maar de website doet het gewoon op een iPad. Geen Flash voor nodig gelukkigquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heeft een apple tablet dat tegenwoordig? Of zitten die nog altijd zonder flash anno 2015?
De versiering daargelaten is de essentie wel correct. Jos moet lekker wegblijven bij de camera's en op de achtergrond blijven en niet de hele tijd op de bagagedrager van Max met zijn kop de tv willen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
3 droeftoeters bij mekaar hoor. Jos grindbak. Overduidelijk geen enkel besef of verstand over dat soort zaken.
Mijn tip aan dergelijke mensen: Als je ergens geen kaas van gegeten hebt, ga dan ook niet pretenderen alsof dat wel zo is en proberen een beetje de popiejopie jongen uit te hangen met belegen grapjes die niet op waarheid gestoeld zijn.
Of die 2 losers wel verstand van voetbal hebben weet ik niet, want ik heb daar geen verstand van. En dus doe ik daar ook geen uitspraken over. Behalve dan over dat die lul van een Robben de helft van de tijd geblesseerd is, maar dat is gewoon een feit en geen mening.
Komkom, dat kereltje is 17. Die vind het waarschijnlijk zelf erg prettig dat zijn pa er gewoon bij is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De versiering daargelaten is de essentie wel correct. Jos moet lekker wegblijven bij de camera's en op de achtergrond blijven en niet de hele tijd op de bagagedrager van Max met zijn kop de tv willen.
ditquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De versiering daargelaten is de essentie wel correct. Jos moet lekker wegblijven bij de camera's en op de achtergrond blijven en niet de hele tijd op de bagagedrager van Max met zijn kop de tv willen.
Best knap om zoveel onzin in slechts 1 minuut 18 te proppenquote:
Wie kijkt er dan ook naar dat soort inteelt-tv...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
3 droeftoeters bij mekaar hoor. Jos grindbak. Overduidelijk geen enkel besef of verstand over dat soort zaken.
Mijn tip aan dergelijke mensen: Als je ergens geen kaas van gegeten hebt, ga dan ook niet pretenderen alsof dat wel zo is en proberen een beetje de popiejopie jongen uit te hangen met belegen grapjes die niet op waarheid gestoeld zijn.
Of die 2 losers wel verstand van voetbal hebben weet ik niet, want ik heb daar geen verstand van. En dus doe ik daar ook geen uitspraken over. Behalve dan over dat die lul van een Robben de helft van de tijd geblesseerd is, maar dat is gewoon een feit en geen mening.
Dat kereltje is volwassener dan het grootste gedeelte van dit forum.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Komkom, dat kereltje is 17. Die vind het waarschijnlijk zelf erg prettig dat zijn pa er gewoon bij is.
Zeker, maar toch denk ik dat ie het zelf prettig vind als zijn pa erbij is. Zeker zo die eerste paar races. Ga er maar aan staan.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dat kereltje is volwassener dan het grootste gedeelte van dit forum.
Heeft hij in een interview in de Formule1 toch ook aangegeven? Hij vind het erg prettig als hij na afloop van sessies even met zijn pa kan praten voor wat tips en tricks.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, maar toch denk ik dat ie het zelf prettig vind als zijn pa erbij is. Zeker zo die eerste paar races. Ga er maar aan staan.
Dat is het punt ook niet, maar dat hij steeds met zijn zoon voor de camera's staat en ook zijn zegje wil doen. Dat is niet gezond.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, maar toch denk ik dat ie het zelf prettig vind als zijn pa erbij is. Zeker zo die eerste paar races. Ga er maar aan staan.
quote:Max analyseert kwalificatie Kuala Lumpur
Geplaatst op 28 maart 2015 door Niels Hendrix
Na een eerste reactie na zijn sterke optreden in de kwalificatie voor de Grand Prix van Maleisië - zie daarvoor ons voorgaande artikel - analyseert Max Verstappen ten overstaan van de Nederlandse pers in Kuala Lumpur zijn dag.
Max vertelt: “Ik was blij dat het begon te regenen. Als de kwalificatie volledig droog zou zijn geweest, had ik het moeilijk gehad, omdat ik problemen had met de remmen. Op de natte baan tijdens het derde deel van de kwalificatie had ik weinig last van verkeer en had ik voldoende zicht voor me. Op de remmen na, functioneerde de auto goed. Het asfalt was alweer aardig droog en er was redelijk wat grip.”
De Scuderia Toro Rosso-coureur heeft weinig ervaring met het besturen van een Formule 1-auto in de regen. Toch koos hij er zelf voor om niet op regenbanden maar intermediates de baan op te gaan. “Het feit dat ik tijdens de wintertest in Jerez op regenbanden en intermediates heb gereden, heeft geholpen. Daardoor wist ik hoeveel grip intermediate banden hebben, ook al ligt er veel water.” Max kreeg ook nog een paar tips van vader Jos ingefluisterd. “Jos vertelde me goed op te passen met het rijden op de witte lijnen. En toen de safety car op tv in beeld kwam, te kijken waar de droge gedeelten op de baan waren. Dat heeft me wel geholpen.”
Op de droge baan worstelde Max deze zaterdag wel met zijn STR10. De 17-jarige coureur vervolgt: “Ondanks dat we de remmen hebben vervangen, blijven we daar een probleem houden. Dat moeten we voor de race zien op te lossen. Soms blokkeerde het linkervoorwiel en dan weer rechts. Er zit een groot temperatuurverschil tussen beide remmen. Als je geen vertrouwen in de remmen hebt, kun je niet laat in de ankers gaan. Dat is juist belangrijk op dit circuit, waar je vanuit hoge snelheid naar de haarspeldbocht remt en daar veel tijd kunt verliezen. Daar werken we dus nog aan.”
Vooruitkijkend naar de race, is Max realistisch over zijn zesde startpositie: “Het eindresultaat is afwachten. Met twee Williams-auto’s en een Ferrari achter me, kan ik daar gevechten mee verwachten. Die coureurs zijn gewoonlijk op het droog sneller. Met de Red Bulls voor me kan ik het gevecht wel aan gaan. Punten zijn zeker mogelijk, ik denk dat positie zeven of acht haalbaar is. We zullen zien hoe de race zich ontvouwt en hopelijk kunnen we maximaal profiteren van dea situatie.”
Beetje jammer van Gijp ja. Had weer een pilletje op zeker.quote:
Jamaar die staan niet erbij als hun zoon geïnterviewd wordt!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:03 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Beetje jammer van Gijp ja. Had weer een pilletje op zeker.
Is toch niks mis mee dat Jos erbij is. Het is zijn vader, manager en coach.
Jos staat gewoon rustig achterin de pits. Het is nou niet dat hij constant staat te zwaaien e.d.
Er zijn wel meer familieleden aanwezig in de pits bij andere coureurs.
Nu stond ie er toevallig bij en dat is niet gezond. Vorige keer bij die uitvalbeurt zette hij zn koptelefoon af en liep achter een scherm weg en toen was het een bokkelul dat hij kwaad en briesend wegliep.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, maar dat hij steeds met zijn zoon voor de camera's staat en ook zijn zegje wil doen. Dat is niet gezond.
Inderdaad, niks mis mee. Jos heeft Max zijn hele leven lang gecoacht.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar die staan niet erbij als hun zoon geïnterviewd wordt!
Dat is het hele probleem! Dat is echt niet gezond hoor!
Misschien wel eens aan gedacht dat die 2 gewoon samen over het circuit kuieren en gewoon aangesproken worden door verslaggevers van diverse media. Dan sta je er met zn tweeën bij ja.
Jos wil Max gewoon helpen en tips geven en waarschuwen voor mogelijke valkuilen waar hij zelf wel ingetrapt is destijds en hem zo goed mogelijk ondersteunen waar mogelijk. En als hij dan soms op tv zijn zegje doet heb ik daar verder geen enkel probleem mee. En Max ook niet zo te zien.
Dus ik vind het wel prima en ik zie geen beren op de weg
Het zou pas ongezond zijn wanneer die 2 elkaar niet konden luchten of zien.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, maar dat hij steeds met zijn zoon voor de camera's staat en ook zijn zegje wil doen. Dat is niet gezond.
Jawel hoor, maar stellen dat zn pa op moet rotten dan moeten de overige trotse pa's ook allemaal ophoeren. En daar hoor ik niemand over; over die andere pa's.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:24 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Pas op he, commentaar op max en jos is in dit topic niet toegestaan.
Weet je wat het is, de autosport carrière van Max staat in feite nog in de kinderschoenen. Andere coureurs doen er, zoals wel bekend, veel langer over om tot F1 te komen. Die worden in de lagere klassen meer begeleid door hun (al dan niet oud-racende) vader.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar stellen dat zn pa op moet rotten dan moeten de overige trotse pa's ook allemaal ophoeren. En daar hoor ik niemand over; over die andere pa's.
Beter een grindbak interview.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef Beach het volgende:
Ze zouden Jos wel een keer een podiuminterview kunnen laten doen.
En dan met Alonso, Button en Kimi op het podiumquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef Beach het volgende:
Ze zouden Jos wel een keer een podiuminterview kunnen laten doen.
Godver. Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef singha het volgende:
Yes, nog gelukt om kaartjes te regelen voor de race van morgen!
Hoop dat Max een mooie show kan laten zien. Mag best wel wat regenen, heb het er wel voor over om nat te worden.
2011, als je de link bekijkt....quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:37 schreef Geralt het volgende:
Wanneer was die foto? Toen Vettel naar Red Bull ging?
'Kijk zoon, dat was mijn eerste grindbak waar ik in reed.'quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:36 schreef High-on-Fire het volgende:
Never change a winning team.
[ afbeelding ]
Dit gebeurde ook redelijk onverwachts, en staat ook niet 3 jaar later in een upload folderquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:38 schreef Geralt het volgende:
Toen issie geupload. Dat zegt niks over de datum van maken he
Camera ligt al te laden hier in de hotel kamer (helaas maar een compact camera), hopelijk valt het verkeer van downtown KL naar het circuit mee.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Godver. Ik ben jaloers
Veel plezier morgen en foto's maken he
Misschien kun je die Meerkat app eens gebruiken en voor ons livestreamenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:47 schreef singha het volgende:
[..]
Camera ligt al te laden hier in de hotel kamer (helaas maar een compact camera), hopelijk valt het verkeer van downtown KL naar het circuit mee.
Heb kaarten voor C2, hillstand, maar gelukkig wel met gedeeltelijk een afdak ivm regen en zon. Nu ga ik maar stoppen met Fok! het is hier al 22:45 en proberen nog wat te slapen.
[ afbeelding ]
twitter:F1 twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:39:31On board with the brilliant @Max33Verstappen earlier as the 17-year-old secured P6 for the @ToroRossoSpy team http://t.co/TDypgO2cUL reageer retweet
De mono rail brengt je toch praktisch tot aan het circuit?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:47 schreef singha het volgende:
[..]
Camera ligt al te laden hier in de hotel kamer (helaas maar een compact camera), hopelijk valt het verkeer van downtown KL naar het circuit mee.
Heb kaarten voor C2, hillstand, maar gelukkig wel met gedeeltelijk een afdak ivm regen en zon. Nu ga ik maar stoppen met Fok! het is hier al 22:45 en proberen nog wat te slapen.
[ afbeelding ]
Letterlijk ja.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Weet je wat het is, de autosport carrière van Max staat in feite nog in de kinderschoenen.
Ik kom net van GPworld af en het er toevallig over gehad, kleine kans dat ie komt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:11 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het hoogste tijd voor een mooie 1:18 diecast van de STR10 van Max.
En dan bij voorkeur van Minichamps.
Ik zou kopen.
Ik heb wel access in de app maar dus niet op de site.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat dat nog komt.
Ik zit in F in het onderste stuk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:47 schreef singha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, die gaat naar KL Sentral vanwaar het nog ongeveer een uur isquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:34 schreef kepler het volgende:
[..]
De mono rail brengt je toch praktisch tot aan het circuit?
Waarom kleine kans? Spark heeft van vorig jaar een hoop in 1:18quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik kom net van GPworld af en het er toevallig over gehad, kleine kans dat ie komt.
Wel de 1:43 komt er, en uiteraard al gezegd dat ik die wilde.
Ja heb zelf ook liever 1:18.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom kleine kans? Spark heeft van vorig jaar een hoop in 1:18
Ik wil niet 1:43, ik wil 1:18
Wat gaaf! Veel plezier!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef singha het volgende:
Hoop dat Max een mooie show kan laten zien. Mag best wel wat regenen, heb het er wel voor over om nat te worden.
Ik begrijp het ook wel. Wacht maar over een paar jaar als ie zn eerste titel gepakt heeft; dan zijn er fans in overvloed en afzetmarkt meer dan voldoende en dan krijgen we wel een 1:18quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja heb zelf ook liever 1:18.
Het heeft te maken met de afzet had ie t over en daarom is er nu ook geen 1:18 STR, de laatste dateert al weer van 2008!!!
Hij legde het uit, stel er kijkt 25.000 man geregeld naar de F1.
Dan is zeg maar 1/10 fan van Verstappen.
Nou van die 2500 man hoeveel wil daar een autootje kopen van tegenwoordig 150 eurootjes.
Hij zei dat de Verstappen Fanclub geschrokken was van tegenwoordige prijs.
Waar vroeger de 1:43 weg gingen voor 30 euro geeft MiniChamps tegenwoordig al een adviesprijs van 75 euro (ruim het dubbele).
Denk dat er geen 2000 man is die een auto van Verstappen zou kopen op 1:18 voor 150 euro (de Spark versie dan).
Het blijft zakelijke bekijken en dan snap ik 't wel.
Ik zei tegen hem, pak dan de RB van 2015 een andere air-intake en bestickering en klaar ben je eigenlijk.
Jep. Daar moet dan wel bij gezegd worden dat papa Button echt enorm geliefd was op het paddock.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, papa Button is ook tot z´n dood achter Jenson aan blijven hobbelen.
Mazzelaar!!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef singha het volgende:
was bij australie ook alquote:
Zet de wekker op 6 uur, weet je zeker dat je op tijd bent.quote:
Dat ie de beste startplek van z'n pa Had geëvenaardquote:
Na de race in Australie begon het NOS journaal van 6 en 8 uur er zelfs meequote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat ie de beste startplek van z'n pa Had geëvenaard
Maar ze begonnen er wel mee
Ik verwacht het hele seizoen geen podium, of het moet echt een knotsgekke race worden. Normaliter staat sowieso beide Mercs voor hem en verder minimaal 1 Ferrari en 1 Williams en 1 Red Bull.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:20 schreef King_Merc het volgende:
Hmm kijk bij mn ouders,, heb beloofd als Max het podium haalt dat ze ieder 100 euro krijgen
,
Zou wel briljant zijn
Top 10 en voor sainz is meer dan genoegquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik verwacht het hele seizoen geen podium, of het moet echt een knotsgekke race worden. Normaliter staat sowieso beide Mercs voor hem en verder minimaal 1 Ferrari en 1 Williams en 1 Red Bull.
Denk dat we blij mogen zijn als hij die P6 vast kan houden. Ik denk dattie terugvalt naar P8 of P9. Mij allemaal om het even. Als ie hem maar netjes uitrijdt. Dan heeft ie in principe de zwaarste race van de kalender wel gehad qua lichamelijk enzo. Dus dan kan ie de rest makkelijk aan
Ik ook. Ik vond de race pace van Torro Rosso niet bijzonder in Australie, bijvoorbeeld dat Sainz de Nasr-train niet kon bijhouden en Force India een gevaar waren. Qua topsnelheid zijn ze volgens mij ook niet de snelsten, en dat is een groot probleem in Maleisie.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:00 schreef Geralt het volgende:
Denk dat we blij mogen zijn als hij die P6 vast kan houden. Ik denk dattie terugvalt naar P8 of P9.
als dat al gebeurt kun je imho beter de Sky uitzending in HD torrentenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef Fer het volgende:
Hoelaat moet ik mij videorecorder instellen op BBC? mocht ik verslapen
Het is een HD DVR, dus kan zelfs om 9.10 al starten met kijken. Maar geen idee, hoe zoiets gaat met zomertijd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als dat al gebeurt kun je imho beter de Sky uitzending in HD torrenten![]()
En 8 uur zomertijd voorbeschouwing....
Grootste probleem voor Max zijn de remmen. De motor is een stuk beter dan in melbourne en zowel Sainz als Max reden constant in de top 10 tijdens de trainingen. Maar als Max dezelfde problemen heeft met de remmen als in fp3 en q1 dan wordt top 10 lastig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik ook. Ik vond de race pace van Torro Rosso niet bijzonder in Australie, bijvoorbeeld dat Sainz de Nasr-train niet kon bijhouden en Force India een gevaar waren. Qua topsnelheid zijn ze volgens mij ook niet de snelsten, en dat is een groot probleem in Maleisie.
Wat is de weersverwachting voor de race?
Ja schei uit man, ik weet het ook niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef Fer het volgende:
Hoelaat moet ik mij videorecorder instellen op BBC? mocht ik verslapen
En gegarandeerd een monsoon in de laatste deel van de race.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:25 schreef Geralt het volgende:
Mooie tijden. Jammer dat ze het allemaal zo regelen dat we niet midden in de nacht een race hebben. Dat had charme. Dit is gewoon kut
Ja tot morgen en alles. Ik reageer niet heel veel denk ik want in de kroeg kijken enzo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:42 schreef Meike26 het volgende:
Sorry hoor, maar het staat al dagen in de OP, word elke pagina wel herhaald en als je het echt zo moeilijk vindt, neem de vroegste mogelijke starttijd * nog eens 10 extra minuten. Sleur jezelf je bed uit, drink 5 bakken koffie en zie dan maar hoe je gaat kijken. Ik sta om 7:45 zomertijd op. 10 minuten later lig ik op de bank beneden onder een warm kleedje tv te kijken, in het ergste geval, als ik geen research had gedaan naar echte starttijd, zou ik dus morgen 45 minuten van de voorbeschouwing missen en in laatste minuten van de startopstelling vallen. Maar dat is niet zo, lekker voorbeschouwing kijken op de BBC en om 9:00 gaan de lichtjes uit.
Iedereen fijne nachtrust en tot morgen![]()
Ja, om 9 uur 's ochtens?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja tot morgen en alles. Ik reageer niet heel veel denk ik want in de kroeg kijken enzo.
Veel plezier en hopen op een puntenfinish voor Max.
Verder hoop ik dat Kimi een beetje naar voren kan komen.![]()
Jep, 2 weken terug ook.quote:
Man, dat is hier nietquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jep, 2 weken terug ook.
Man of 20 daar, netjes allemaal aan de koffie. 1 koffie om precies te zijn. Om half 7 stonden de bitterballen al op tafel
32 euro achter gelaten.
Morgen ontbijt met eier en spek daar.
Heeft geen vergunning, maar de burgemeester vond het een goed idee, dus laat gaan laat gaan
Kom deze kant op dan. Was keigezellig vorige keer. Was om half 12 thuis ofzo.quote:
betaaldquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kom deze kant op dan. Was keigezellig vorige keer. Was om half 12 thuis ofzo.
En voordeel van een dorp, je betaald geen 2 euro nogwat voor een biertje.
Alsof ik nog nuchter ben en op d of t letquote:
Meh te ver weg voor dit tijdstip.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alsof ik nog nuchter ben en op d of t let
Hier is tussen roermond en weert
Het meest interessante van die clip vind ik wel dat Bssic niet goed nagedacht heeft voor de plek van hun stickers. Qua sponsoring en alles. Ik bedoel dat check je toch even? Beetje verder naar voren of naar achter en eventueel iets kleiner, maar bij elke onboardshot ben je in beeld met je naam. Nu staat er Bssic. Nee dat schiet op. Ik mag hopen dat ze daar niet god weet wat voor betaald hebbenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Interessant onboard shot van Hamilton in het Q2-gevecht tussen Ericsson-Raikkonen-Hamilton:
http://indavideo.hu/video/Kimi_beragadt
Regel werkt andersom. Binnen de 107% mag je sowieso starten en daarbuiten is het aan de stewards.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom? Een heeft niet gereden in Q1 en de ander zat buiten de 107% toch? Of vergis ik me nu?
Ik had ze niet van start laten gaan. Regels zijn regels.
Euj, dat is akelig dichtbijquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hoorde ik Max idd zeggen. Hebben ze dan een update doorgevoerd?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:09 schreef aesop het volgende:
[..]
Grootste probleem voor Max zijn de remmen. De motor is een stuk beter dan in melbourne en zowel Sainz als Max reden constant in de top 10 tijdens de trainingen. Maar als Max dezelfde problemen heeft met de remmen als in fp3 en q1 dan wordt top 10 lastig.
Als DST op je telefoon werkt dan wordt je 2 uur eerder wakker dan de race, anders 1 uur voor de race. De alarmtijd verandert niet met DST, alleen de klok zelf.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:53 schreef tralalala het volgende:
Of word ik dan juist 2 uur eerder wakker? ik snap het niet meer.
daar drinken er nog eentje op!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jetlag? Ik heb er een kater vanquote:Op zondag 29 maart 2015 07:24 schreef raptorix het volgende:
Enorme Jetlag opgelopen van dat gedoe met die klok.
quote:
Met de winterjas anderhalf uur lang in een Turks stoombad. Zo ongeveer voelt Max Verstappen zich zondag tijdens de GP van Maleisië, die bij 35 graden en extreem hoge luchtvochtigheid wordt verreden. Hoe heeft de Limburger zich hierop voorbereid?
Buiten de hospitalityunit van Toro Rosso heeft de cateringploeg van het team een gezellig terrasje ingericht.
Een loungebankje, stoeltjes en tafeltjes, wat palmboompjes om het tropische karakter te onderstrepen. Een prima plekje om onderuit te zakken met een cocktail bij de hand. Maar er is één probleem: er zit zelden iemand. De paddock, doorgaans een drukke verzamelplek voor coureurs, teambazen, monteurs, vips - of zij die dat pogen te zijn - en journalisten is in Sepang akelig leeg. Vrijwel iedereen duikt zo snel mogelijk ruimtes in waar de airco's op volle toeren draaien.
Hitte
Max Verstappen heeft minder last van de hitte. Zijn overall heeft hij afgestroopt tot heuphoogte, maar het brandwerend ondergoed dat als een winterse coltrui om zijn lijf zit moet een crime zijn. „Valt wel mee”, vindt hij, terwijl hij een koele handdoek om zijn nek slaat. „Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel last. Best wel lekker weer, toch?”
Verstappen is, zoals dat zo mooi heet, geacclimatiseerd. Na de race in Melbourne van twee weken geleden is hij met personal trainer Jake Aliker vertrokken naar Maleisië om zich op het vakantie-eiland Langkawi voor te bereiden op de extreme weersomstandigheden.
Appartement
Aliker, afkomstig uit de rugbysport, is sinds eind vorig jaar vrijwel permanent te vinden aan de zijde van Verstappen. Toro Rosso - of beter gezegd hoofdsponsor Red Bull - heeft voor hem een appartement in Maaseik gehuurd om dagelijks aan de fysieke en conditionele gesteldheid van de coureur te werken.
Ook waakt Aliker over het eet- en drinkpatroon van Verstappen en reist hij mee naar alle Grands Prix.
Inmiddels is de 29-jarige Brit een vertrouwenspersoon geworden. „Het klikt prima tussen ons. Dat is wel erg belangrijk als je met iemand vrijwel dagelijks urenlang optrekt”, zegt Verstappen.
Regime
Op Langkawi werd Verstappen door Aliker ruim een week lang aan een streng regime onderworpen om te wennen aan het tropische klimaat. Helemaal nieuw was die aanpak niet. In de winter verbleef Verstappen al een week in Engeland voor een hittetraining. „Daar deden ze tests onder normale omstandigheden en twee dagen later diezelfde training in een hittekamer.
Aardig was dat ik onder warme condities beter scoorde.” De goede scores waren geen aanleiding voor Aliker om Verstappen op Langkawi achterover te laten leunen.
Bountystranden
Erg veel tijd om te genieten van de witte bountystranden en het azuurblauwe water was er niet. „Belangrijkste was om zo veel mogelijk tijd door te brengen in de hitte”, vat Verstappen samen. „Je bent geneigd koele plekken op te zoeken waar de airco aan staat, maar dat was niet de bedoeling. Het lichaam heeft tijd nodig om te wennen aan de extreme omstandigheden.”
Transpireren
Aanvankelijk ervoer Verstappen vooral het veelvuldig transpireren als hinderlijk. „Dat was storend. Alles plakte, maar je raakt eraan gewend en na een tijdje stelt je lichaam zich erop in.” Al vrij snel werd Verstappen tot het uiterste getest middels een duurloop van anderhalf uur met race-ondergoed aan. „Ik dronk best veel, maar nog was ik erna twee kilo lichter.” Daar bleef het niet bij. Fietsen, tennissen, zwemmen, joggen en een loodzware intervaltraining op heuvelachtig parcours zorgden ervoor dat Verstappen tijdverdrijf had op Langkawi. „En elke dag in de sportschool krachttraining.”
Voorbereiding
De voorbereiding van Verstappen op de Grand Prix van Maleisië staat niet op zichzelf. Alle Formule 1-rijders vertrokken vanuit Australië meteen naar tropische oorden om te wennen aan de klamme hitte. „Ik denk dat niemand in de problemen komt”, zegt Jos Verstappen, die zelf drie keer aan de start verscheen in Maleisië en al die keren zonder problemen de finish haalde. „Daar zijn Formule 1-coureurs te getraind voor.”
Fysiek
Verstappen senior snijdt een heikel punt aan: de opvatting dat Formule 1-racen conditioneel en fysiek niet zwaar is. Robert Child van de Elite Sport Group uit Engeland deed er vorig jaar een studie naar en kwam tot de conclusie dat Formule 1-coureurs weliswaar niet specifiek op één onderdeel moeten uitblinken, maar dat de combinatie van uithoudingsvermogen, concentratie, kracht, reflexen en helderheid van geest (tactiek) in geen enkele andere sport zo samenkomen als in de Formule 1.
„Probleem is dat er in een race geen rustmomenten zitten. In dat opzicht is het te vergelijken met langeafstandslopen, waar het hart ook voortdurend volop moet werken. Maar een Formule 1- coureur moet daarbij al die tijd geconcentreerd blijven en heeft ook nog kracht nodig.”
Onderzoek
Child deed ook onderzoek naar de vochthuishouding bij wielrenners in de Tour de France en Formule 1- coureurs en kwam tot de conclusie dat uitdroging het grootste gevaar is in Maleisië en later dit seizoen in Singapore. Kracht- en concentratieverlies liggen dan op de loer. Een Formule 1-coureur verliest morgen in de race al gauw drie tot vier liter vocht, terwijl hij slechts maximaal één liter drinkt.
Een Tour-renner verliest volgens Child tot wel negen liter door transpiratie, maar is beter in staat dat tijdens de wedstrijd te compenseren door te drinken. „Daarom moet ik voorafgaand aan de race de hele tijd kleine slokjes drinken, zodat ik voldoende vocht binnen heb”, zegt Verstappen, die aangeeft nooit onder vergelijkbare omstandigheden te hebben geracet. „Het zal best zwaar worden, maar ik denk dat ik er klaar voor ben.”
Laten we het niet hopen 😣quote:Op zondag 29 maart 2015 07:34 schreef Jigzoz het volgende:
Q1 was trouwens nog best wel tricky voor Verstappen. Dat remprobleem zou ook vandaag nog wel eens een dingetje kunnen worden.
leuk om te zien ja.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:36 schreef High-on-Fire het volgende:
Never change a winning team.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:27 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
[..]
Dat interview wil ik ook nog wel eens terugkijken. Altijd leuk.
quote:Op zondag 29 maart 2015 07:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
leuk om te zien ja.
ik kan me nog een fanclubdag in Echt herinneren in 98 waarbij Max ook als klein mannetje rond aan het drentelen was. Grappig om te zien dat dat kleine mannetje, die toen een beetje in de schaduw van zijn vader meemocht nu al even de beste kwalificatie van Jos geevenaard heeft.Mooie tijd was dat. Was minstens 3x in de week een avond aan het karten toen. Jos was er in die tijd ook elke maand wel een keer of wat om ff de snelste tijd van de maand neer te zetten. Diverse keren sneller geweest dan Jos toen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
goed gesprokenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:42 schreef Meike26 het volgende:
Sorry hoor, maar het staat al dagen in de OP, word elke pagina wel herhaald en als je het echt zo moeilijk vindt, neem de vroegste mogelijke starttijd * nog eens 10 extra minuten. Sleur jezelf je bed uit, drink 5 bakken koffie en zie dan maar hoe je gaat kijken. Ik sta om 7:45 zomertijd op. 10 minuten later lig ik op de bank beneden onder een warm kleedje tv te kijken, in het ergste geval, als ik geen research had gedaan naar echte starttijd, zou ik dus morgen 45 minuten van de voorbeschouwing missen en in laatste minuten van de startopstelling vallen. Maar dat is niet zo, lekker voorbeschouwing kijken op de BBC en om 9:00 gaan de lichtjes uit.
Iedereen fijne nachtrust en tot morgen![]()
Streamquote:Op zondag 29 maart 2015 07:55 schreef Geralt het volgende:
Waar kijk je dat? Ik heb alles in 1 extra plus plus pakket maar Sky zit daar niet bij
Ben even de #Verstappen tweets aan het lezen. Je moet iets.twitter:bananabergf1 twitterde op zondag 29-03-2015 om 07:57:26I think I will like that Verstappen kid 😉 Want to see him scoring points today reageer retweet
Max zal echt maximaal 7e kunnen worden. Meer verwacht ik nietquote:Op zondag 29 maart 2015 08:05 schreef Jigzoz het volgende:
Voor 'm staan ook niet echt potentiële uitvallers...
Ik ook.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Max zal echt maximaal 7e kunnen worden. Meer verwacht ik niet
9 uur zomertijdquote:
Max gaat beide Red Bulls voorbij tijdens de start en dan ziet hij waarschijnlijk alleen de Williamsen nog voorbij komen dus finisht hij waar hij begon.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar als ie P12 wordt en 'm uitrijdt ben ik eigenlijk ook wel tevreden.
Wauw, je leert het wel.quote:
Oh, tijd genoeg om van te voren nog te douchen en de hond uit te laten danquote:
Waarom niet? Mocht starten toch ondanks 107%quote:
brandstofprobleem nog niet opgelostquote:Op zondag 29 maart 2015 08:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet? Mocht starten toch ondanks 107%
Onterecht, Senna en Schumacher zijn duidelijk slechter dan Max.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:13 schreef franklop het volgende:
Nu weet over max. EJ vergelijkt hem al met Senna en Schumacher
Is een Limburger hé.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Onterecht, Senna en Schumacher zijn duidelijk slechter dan Max.
Proost!quote:Op zondag 29 maart 2015 08:19 schreef Geralt het volgende:
Zo, pinnen en naar de kroeg. Doei mannen en Meike. Veel plezier allemaal en hopen op punten voor Max
Niet de voorbereiding maar race zondag, toen hebben ze die twee rookies gevolgd.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:19 schreef Max23 het volgende:
BBC alleen maar over Verstappen aan het praten en nu ook nog een reportage over hem en Sainz tijdens hun (voorbereiding van) race in Australië
Kamphuis hoort daar niet te zitten.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:18 schreef dl3b het volgende:
Oh die auto hoort daar niet te staan volgens Kamphuis
Uiteindelijk er van afgekomen wel inderdaad.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Onterecht, Senna en Schumacher zijn duidelijk slechter dan Max.
Toch zou Jos er niet elke keer bij moeten zijn, maar zal wel zo blijven.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Jongens. De BBC is geweldig. Ze hebben Max gevolgd voor zijn eerste GP. Geweldige beelden, ook hoe bezorgd Jos is. Kippenvel!!!
Veel plezier en proost, op een mooi resultaat voor Max!quote:Op zondag 29 maart 2015 08:19 schreef Geralt het volgende:
Zo, pinnen en naar de kroeg. Doei mannen en Meike. Veel plezier allemaal en hopen op punten voor Max
Juist.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kamphuis hoort daar niet te zitten.
Morgen
Voorlopig wel ja, niet zo gek op z'n 17e.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Toch zou Jos er niet elke keer bij moeten zijn, maar zal wel zo blijven.
Huillanders bakken toch niets van F1, daar heb je Limboos voor nodig.quote:
Pit reporter over Max: "he had major problems wit his brakes in quali. Still he managed to get 6th. This tells how special this kid is". Liefde voor BBC.quote:Op zondag 29 maart 2015 08:29 schreef Max23 het volgende:
Dan denk je dat ze klaar zijn met Max op de BBC, gaan ze weer verder over hem. Toch wel ernstig remprobleem gister dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |