Inderdaad, maar het kan als reactie op die ene post toch niets anders zijn dan 'hun'?quote:
Dit klinkt als een tienjarige.quote:[b]Op vrijdag 27 maart 2015 17:32 schreef Repokrev het volgende:[/b
Zorg betaal ik zelf. Klusjes in huis doe ik steeds meer.
Gekregen bij het huwelijk; nu met gratis miniatuurtjes.quote:
nee het is 'zij'. Maar ik wilde jou niet verbeteren, ik wilde degene verbeteren die jou ervoor verbeterde door; 'ze' te plaatsen. Ik heb een hekel aan mensen die taalfouten verbeteren, en helemaal als ze het dan ook nog eens fout doen. Het gaat erom of de boodschap over komt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het kan als reactie op die ene post toch niets anders zijn dan 'hun'?
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:23 schreef boik het volgende:
[..]
zoals het hoort!
hun willen kinderen, moment dat je volwassen wordt willen ze opeens geld zien.. rot op gekken
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je pikt het toch zeker niet dat ze ophouden met betalen als je op jezelf gaat wonen? Hun wilden kinderen dus laat hun dan maar betalen!
Lienekien bedoelde het sarcastisch en in dat geval mag 'hun' ook al is 'zij' correct.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:31 schreef danny081 het volgende:
[..]
nee het is 'zij'. Maar ik wilde jou niet verbeteren, ik wilde degene verbeteren die jou ervoor verbeterde door; 'ze' te plaatsen. Ik heb een hekel aan mensen die taalfouten verbeteren, en helemaal als ze het dan ook nog eens fout doen. Het gaat erom of de boodschap over komt.
Dus schijt eraan.
Je ouders hebben 21 jaar lang een week per maand voor jou gewerkt, vermoed ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
Hoezo minder dan modaal?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:27 schreef Pap89 het volgende:
Geen kostgeld hoeven betalen, wel gewoon na 18de zorgpremie enzovoort.
Maar was dan ook met 22 uit huis.
Snap dat wanneer de ouders het zelf van minder dan modaal moeten doen en een paar kinderen hebben die voorlopig niet van plan zijn uit huis te gaan, ze om kostgeld zullen vragen.
Zeker wanneer ze ook nog eens het halve huis leeg vreten, maar dat ligt dan meer aan hun opvoeding
De eerste week werk je voor de belastingdienst, de tweede week werk je voor je ouders, dat zal je leren dankbaar te zijn voor maanden met 5 weken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
Prioriteiten stellen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoezo minder dan modaal?
Met een partner en twee kinderen is ook 5000,- boven modaal alles behalve een vetpot. Moeten de ouders dan maar thuis blijven in het weekend zodat zij voor de kinderen kunnen zorgen die zich wel lam zuipen in de kroeg.
Je veegt je reet niet af met WC-papier?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Als ik wil red ik het makkelijk om met maximaal 200 euro al mijn eten te betalen de hele maand (ik denk zelfs minder), en dat beetje water dat je gebruikt om te douchen is niet meer dan 50 euro per maand hoor. Wat voor kosten hebben ze nog meer, omdat hij er nog woont ten opzichte met wanneer hij er niet woont?
Verder; kijk inderdaad naar de situatie van je ouders, als zij geen geld over houden dan is het wel zo aardig je steentje bij te dragen. Maar het zou beter zijn als jullie er met een andere oplossing uit kunnen komen (wat je net al noemde, je eigen studie betalen als je de kans krijgt te sparen en dergelijke).
Als het kind op z'n 21ste nog thuis woont, fulltime werkt en kennelijk niet wil begrijpen dat hij beduidend meer kost dan ¤ 200 per maand dan is het ook een prima methode als hij geen gat in z'n hand heeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:31 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen.
Je moet nogal naïef zijn om te denken dat kinderen geen aanzienlijk deel van het besteedbaar inkomen innemen.
Als ouders ken je je kind.
Dan zie je wat bij welke situatie past.
Heeft je kind een gat in je hand, dan is kostgeld sowieso een goed middel.
hunquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je pikt het toch zeker niet dat ze ophouden met betalen als je op jezelf gaat wonen? Hun wilden kinderen dus laat hun dan maar betalen!
Wat is dan de reden dat je niet zelfstandig wilt wonen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb inmiddels ruim een jaar een fulltime baan (met een salaris van tussen de 1650 en 1700 netto) en woon nog steeds thuis. Ik hoef geen kostgeld te betalen, maar bepaalde kosten die tijdens m'n studie voor mij betaald werden (zoals kapper, sportschool, kleding ed) betaal ik nu wel allemaal zelf.
250,- is een schijntje, en je houdt nog een dikke 750,- over je vangt nog 75 zorgtoeslag, laten we zeggen dat je 500 a 600 per maand kan sparen, nou dat is extreem veel, een gemiddeld gezin spaart de helft van dat bedrag niet eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:19 schreef Repokrev het volgende:
Ik rol binnenkort op mijn 21ste voor het eerst in een fulltime baan en mijn ouders hebben aangegeven dat wanneer ik fulltime werk, zij een deel van mijn salaris willen als kostgeld. Dit snap ik helemaal. Echter vragen zij dat ik, wanneer ik 1500 bruto ga verdienen (dus ongeveer 1000-1100 netto heb ik begrepen), 200-250 euro kostgeld moet betalen.
Ik vind 250 euro, een kwart van mijn salaris, teveel. Zij zijn het hier echter niet mee eens. Vanaf september wil ik ook op mijzelf gaan wonen en heb aangegeven veel te willen sparen om dit soepel te kunnen bekostigen. Dat dat voor hun en voor mij geen last wordt.
Hoe ging dit bij jullie thuis?
Ik ben op zoek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:36 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat je niet zelfstandig wilt wonen?
Dit was mijn tactiek toen ik 18 werd. M'n ouders begonnen over kostgeld en dat vond ik zo'n onzin. Toen bleek dat het onbespreekbaar was, ben ik dus gelijk het huis uit gegaan en heb alle financiële "hulplijntjes" doorgeknipt. Nooit meer een cent aan m'n ouders gevraagd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef Hamlapje het volgende:
Ga lekker gelijk het huis uit.
Dan kom je er wel achter dat 250 euro een schijntje is.
Dat klinkt niet echt alsof je een hele leuke relatie met je ouders hebt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 06:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dit was mijn tactiek toen ik 18 werd. M'n ouders begonnen over kostgeld en dat vond ik zo'n onzin. Toen bleek dat het onbespreekbaar was, ben ik dus gelijk het huis uit gegaan en heb alle financiële "hulplijntjes" doorgeknipt. Nooit meer een cent aan m'n ouders gevraagd.
En ja, dat viel best een beetje tegen in het begin. Maar goed, het is me wel gelukt
Ik kan me voorstellen dat dat zo klinktquote:Op zaterdag 28 maart 2015 06:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt alsof je een hele leuke relatie met je ouders hebt.
Dus op je 23 vroeg jij je mama om geld als je naar de kapper ging en kreeg je kleedgeld? Of ging ze met je mee?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb inmiddels ruim een jaar een fulltime baan (met een salaris van tussen de 1650 en 1700 netto) en woon nog steeds thuis. Ik hoef geen kostgeld te betalen, maar bepaalde kosten die tijdens m'n studie voor mij betaald werden (zoals kapper, sportschool, kleding ed) betaal ik nu wel allemaal zelf.
Mission accomplishedquote:Op zaterdag 28 maart 2015 06:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dit was mijn tactiek toen ik 18 werd. M'n ouders begonnen over kostgeld en dat vond ik zo'n onzin. Toen bleek dat het onbespreekbaar was, ben ik dus gelijk het huis uit gegaan en heb alle financiële "hulplijntjes" doorgeknipt. Nooit meer een cent aan m'n ouders gevraagd.
En ja, dat viel best een beetje tegen in het begin. Maar goed, het is me wel gelukt
Daar heb je veel mazzel mee ja; ik vind het wel een nette methode.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 08:05 schreef hvan het volgende:
Moest 200 pm betalen. Echter hebben mijn ouders zonder dat ik het wist 6 jaar lang dat geld op een aparte rekening gezet. Toen ik na 6 jaar een huis ging kopen stond er ineens ruim 15000 euro op mijn rekening. Vond ik wel heel tof natuurlijk en kon ik zeer goed gebruiken toen:). Uiteraard heb ik natuurlijk wel mazzel gehad met zulke ouders.
Maar ze hebben mij dus wel bewust laten worden al die tijd dat voor niets de zon op gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |