abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52:42 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, check de OP nog eens.
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
So we just called him Fred
pi_151091267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:

Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord.

Ik weet niet hoe gemakkelijk je bij het bewusteloos vallen dat soort knoppen eventueel kunt aanraken?
Maar zoals ik al zei ik vind dat ook niet heel logisch. Maar dat het doelbewust is komt ook niet heel logisch over.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:

Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valt :P
Of dat logisch is met alle plekken waar die knoppen zitten weet ik niet. Maar is evt een optie.
pi_151091273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.

Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet.
Ik heb hier ook een bestand met de techniek voor de liefhebber. ADS-B S-mode, maar misschien is dat wat droge kost voor je.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:45 #104
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151091298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.

Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:54 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151091301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151091325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:

Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Is gewoon boerenverstand.
Ik heb ook al duidelijk gezegd dat je het in deze zieke mensenmaatschappij nooit zeker weet.

Maar als je gewoon logisch nadenkt dan klopt dat gewoon niet. Zelfs al doe je het bewust dan heb je een bepaalde spanning wat te merken is aan iemands ademhaling.
Maar ja uitzonderingen zijn er altijd, maar ik denk even na over wat logisch is.

Die mensjes trekken conclusies uit die opnames, dus die doen dat ook zonder enig begrip daarvan.
pi_151091329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.
Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd.
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop.
Stel, de Flight Management Computer had het gedaan, dan was de ingestelde waarde instantly van 38000 naar 96 gefloept.

[ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 14:02:19 ]
pi_151091363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is?
Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor.

Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent.
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
I´m back.
pi_151091389
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:

[..]

Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Make my day!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56:53 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151091398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever...
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151091406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?

Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.

Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.

Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...

Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:57:55 #112
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151091432
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet?
Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je?
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.

Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk.
Ik vind het allemaal verdacht.
So we just called him Fred
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:59:27 #113
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151091486
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151091533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders.
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.
I´m back.
pi_151091549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet.
pi_151091572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:59 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten.
Wie weten die code eigenlijk allemaal?
Make my day!
pi_151091619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaak
pi_151091634
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:

[..]

Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus.
pi_151091641
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:02 schreef agter het volgende:

[..]

Wie weten die code eigenlijk allemaal?
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:06:25 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151091701
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151091702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP.
Dat filmpje heb ik gezien.
Maar mij is niet duidelijk hoe dat werkt. Spreken ze voor iedere start een code met de voltallige crew af en stellen ze die code dan in? Wie stelt die code in? En wie zijn daarbij aanwezig? Checken ze hem ook, voor geval een verkeerde code ingevoerd is als code?
Make my day!
pi_151091708
quote:
Copiloot Andreas Lubitz zou ziek geweest zijn op het moment van de crash, maar verzweeg dat voor zijn werkgever Germanwings. Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring. Dat heeft justitie zojuist bekend gemaakt.

Onderzoekers van het Duitse Openbaar Ministerie doorzochten zijn huis en vonden een verscheurde doktersverklaring van Lubitz. Dat maakte justitie zojuist bekend. Ook zijn een computer, papieren en andere spullen meegenomen voor nader onderzoek.

Om welke ziekte het precies ging is nog niet duidelijk. ,,We gaan ervanuit dat hij de ziekte voor zijn werkgever en zijn collega's verzweeg", zeggen de onderzoekers.
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen
pi_151091742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Make my day!
pi_151091780
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:

[..]

Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Of een hersentumor...
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_151091786
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:07 schreef agter het volgende:

[..]

Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn.
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
pi_151091820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
Waarom?
Make my day!
pi_151091860
pi_151091901
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:10 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom?
Logisch nadenken

Vliegen is wat hij van jongsaf het liefste doet
Je moet aan strenge medische eisen voldoen om te vliegen
Hij heeft een doktersverklaring dus kennelijk is hij ziek
De doktersverklaring is verscheurd
Waarom verscheur je een doktersverklaring? Mogelijk omdat je de inhoud niet kan accepteren
Waarom kan hij zijn ziekte niet accepteren? Omdat het gevolgen heeft voor zijn loopbaan als piloot

[ Bericht 32% gewijzigd door Pleun2011 op 27-03-2015 14:16:57 ]
pi_151091907
quote:
Hij verfde zijn haar, of wat?
I´m back.
pi_151091910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.

Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk.
Ik vind het allemaal verdacht.
Mijn eerste vraag in een van de eerste topics was ook de vraag of een en ander gehacked kon worden.

Maar zelfs al ligt het aan het vliegtuig, een heleboel dingen kunnen uiteindelijk opgelost door piloten, daar worden ze juist tot in den treuren op getrained. Normaal vliegen is niet zo moeilijk, dat doet het toestel zelf.
Daarbij worden problemen normaal gesproken meteen doorgegeven zodra ze opgemerkt worden. Daar er goed zicht was, is een daling wel degelijk met het blote oog op te merken zelfs zonder instrumenten. Er worden geen toeters en bellen gehoord van alarmen, behalve op het moment dat de grond te dichtbij komt, dus die deed het in elk geval...
pi_151091912
quote:
Hardlopen. ;(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151091939
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef agter het volgende:

[..]

Dat filmpje heb ik gezien.
Maar mij is niet duidelijk hoe dat werkt. Spreken ze voor iedere start een code met de voltallige crew af en stellen ze die code dan in? Wie stelt die code in? En wie zijn daarbij aanwezig? Checken ze hem ook, voor geval een verkeerde code ingevoerd is als code?
Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen. ;)
pi_151092012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen. ;)
Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...
Make my day!
pi_151092038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten.
pi_151092085
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef agter het volgende:

[..]

Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...
Dat weet je ook niet als je wel bekend bent met de exacte procedures, toch ;)

Dat soort dingen zal sowieso onderzoek naar gedaan worden. Als er een code is gebruikt maakt dat best een herrie, dus dat zou al uit de CVR af te leiden moeten zijn.
pi_151092104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Logisch nadenken
Geen uitleg dus.
Make my day!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:17:18 #137
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151092107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.
Nee hoor. Niet bij zijn werkgever.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151092118
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:17 schreef agter het volgende:

[..]

Geen uitleg dus.
Post aangepast (zie boven)
pi_151092152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten.
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaan
pi_151092173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet bij zijn werkgever.
Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt.
I´m back.
pi_151092192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaan
Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo.
pi_151092224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo.
Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest..
pi_151092295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:20 schreef Pleun2011 het volgende:

Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest..
quote:
Mehrmals wurde er wegen Depressionen in seinen Flugschulkursen zurückgestuft. 2009 wurde bei Lubitz „eine abgeklungene schwere depressive Episode“ diagnostiziert

http://www.bild.de/news/i(...).bild.html#312121212
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:22:54 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151092328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt.
Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland.

Het enige verschil is dat er hier (ja, ik woon in Duitsland) meestal geen arbodienstachtige instantie wordt ingeschakeld.

Maar nogmaals, je meldt je dus gewoon zelf ziek bij je werkgever.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151092390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Ja, dus? Dat komt toch overeen met wat ik zeg? Dat hij in 2009 een diagnose depressie kreeg wil niet zeggen dat hij dat al de jaren erna ook is geweest..
pi_151092468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland.

Het enige verschil is dat er hier (ja, ik woon in Duitsland) meestal geen arbodienstachtige instantie wordt ingeschakeld.

Maar nogmaals, je meldt je dus gewoon zelf ziek bij je werkgever.
Maar zou er dus een arbo-dienst tussen hebben gezeten, dan had de arbo-arts adequaat kunnen handelen in dit geval.
I´m back.
pi_151092636
Imo was het gewoon handiger geweest indien ze gisteren op de persconferentie hadden gezegd 'We hebben redenen om aan te nemen dat de co piloot mogelijk etc., verder onderzoek zal zekerheid hieromtrend geven' ipv 'Copiloot liet Germanwings bewust crashen'.

Dat laatste is imo nl nog steeds niet zeker ondanks zijn angststoornis van 6 jaar geleden of verscheurde ziekenbriefje.
pi_151092688
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef agter het volgende:

[..]

Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...
Hoe kun je een verkeerde code instellen? Er is geen verkeerd.

Hij kan ook niet op dat lock knopje vallen. Het is nl een hendeltje tussen walletjes die hoger zijn. Alleen met vingers te bedienen. Er is overal aan gedacht...
Bovendien tussen de stoelen, of hij zit boven het hoofd, ook lastig tegen aan vallen.

En dan is er vervolgens nog met zijn lijf dat het zogenaamd niet meer (goed) doet aan een ander instrument nogal precies gedraaid?
Lijkt mij dat er eerder bruuske dingen woren gedaan, dat wordt dan gecorrigeerd en toeters en bellen gaan af. En je gaat wel proberen verbaal iets te uiten.

Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
pi_151092705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:31 schreef Za het volgende:

Dat laatste is imo nl nog steeds niet zeker ondanks zijn angststoornis van 6 jaar geleden of verscheurde ziekenbriefje.
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:33:42 #150
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niemand is verplicht om de website van de Telegraaf te bezoeken of de krant te kopen. Ik schat in dat 99% van de mensen weet wat ze daar kunnen verwachten. Wie er verontwaardigd over gaat doen het te zijn 'tegengekomen' is hypocriet bezig.
Dat mag jij vinden. Ik kom dit echter tegen op een andere site, die laat zien hoe bepaalde kranten het nieuws vanochtend brengen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:25 schreef Hadtjememaar het volgende:

[..]

vodje :')

Ze brengen het gewoon op een pakkende manier. Journalistiek is niet gratis dus ze moeten zorgen dat ze opvallen
Bild is telegraaf in het kwadraat, verschrikkelijke sensatiezoekerij die zich kan meten met News of the World. Dus ja, een vodje, het zou beter zijn om het niet te drukken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151092774
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Alentejana het volgende:
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.

[..]

Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
pi_151092836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Conscience do cost.
pi_151092897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Pleun2011 het volgende:

Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
pi_151092913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:39:39 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niks geen trol.

Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151092961
Wat een gezwets weer:



Die zit meer dan een meter af van:



En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".

Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:42:01 #157
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:48:15 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093189
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:

De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.

Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.

Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...

Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.

Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.

Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
pi_151093285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt.
pi_151093301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:

Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
pi_151093352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Wat een gezwets weer:

[ afbeelding ]

Die zit meer dan een meter af van:

[ afbeelding ]

En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".

Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
pi_151093402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeuren
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:05 #165
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.

Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.

Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
Wat probeer je nu te zeggen?

Mensen die zelfmoord plegen kunnen dat erg kalm en rustig (koel) doen.
Je hartslag heeft daarnaast geen directe verbinding met je ademhaling, kijk bijvoorbeeld naar sporters die met verhoogde hartslag een rustig ademritme aan houden om hun lichaam in de ruststand te krijgen.
En als derde hebben ze waarschijnlijk helemaal geen andere opnames van deze man zijn ademhaling waarmee ze iets zouden vergelijken. Dit soort zaken worden nooit gedownload uit de CVR wanneer er niets gebeurt is. Daarnaast is het vergelijken van ademhaling geen wetenschap waarmee de 'state-of-mind' van een persoon achterhaald kan worden.

Het moord-zelfmoord scenario is heel aannemelijk, maar de BAE had moeten wachten tot ze ook over de FDR data beschikte en dit had kunnen analyseren. Rare pseudo-wetenschappelijke prietpraat kan je echter direct aan de kant schuiven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je kijkt teveel Hollywoodfilms.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:50 #167
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit.

En nog iets: FUCKING GOOGLE. Redundancy is standaard in commerciële luchtvaart. Systemen zijn minimaal dubbel uitgevoerd, zij het niet drie- of vierdubbel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto:


Het door Fer geposte paneel zit in het midden onder de ramen. De deur-lock/unlock knop zie je helemaal onderin.
pi_151093493


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 27-03-2015 15:02:46 ]
pi_151093495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaalt :D
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:59:54 #171
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_151093572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:00:34 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093590
relatiecrisis & depressief volgens de guardian
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151093653
Maar je ziet dus:

Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.

Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03:26 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Fer het volgende:
Maar je ziet dus:

Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.

Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03:58 #175
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05:36 #177
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_151093756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Ja dat verandert de zaak natuurlijk
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05:58 #178
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093769
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:06:51 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151093806
Toen die 'rustige ademhaling' werd benoemd, werd dat in verband gebracht met ademhaling bij een hersenbloeding of hartaanval: de ademhaling was dus in zoverre rustig dat er niet uit afgeleid kon worden dat er zoiets anders aan de hand was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151093857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier 8-) Dus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151093909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 15:12:45 #182
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
Dan houdt het helemaal op inderdaad!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151094041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Indien zo, op gegeven moment behoort het tot het bereiken van de volwassenheid om te berusten in het gegeven dat je slechts één der talloos vele miljoenen bent, lijkt me.
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:30:40 #184
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_151094505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Beetje categorietje van vrouw die man van pedofilie beschuldigt om zo de voogdij te eisen, ook al is het ontkracht/bewezen onwaar te zijn, je komt nooit van zo'n stigma af.
jammer dat dit soort vrouwen nooit aan gepakt worden. als het dus bewezen is dat hij het niet gedaan heeft dan is er nog niets aan de hand voor de vrouw maar de man heeft hier door wel veel last had, dit soort valse beschuldigingen mogen van mij de hoogste staf krijgen minimaal 20 jaar
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_151094574
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier 8-) Dus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

quote:
Lubitz was born in Montabaur in the Rhineland-Palatinate area of Germany.[7] His mother was a piano teacher and his father was a business executive. Lubitz attended flying lessons at the local Luftsportclub Westerwald.[8] He trained as a pilot at the Lufthansa Flight Training school in Bremen.[8] Lubitz was a keen runner and ran the Frankfurt half-marathon in 2011, 2012 and 2013.[8]

In the years prior to the crash of Flight 9525, Lubitz had visited the United States at least once, having attended flight training in Arizona. Lubitz took time off from his flight training, due to an onset of depression. He later completed the training, and worked as a flight attendant before becoming a pilot for Lufthansa. During one visit to the US, Lubitz visited San Francisco, where he was photographed posing near the Golden Gate Bridge. Lubitz posted the photo to Facebook.[9]

Lubitz spent a year-and-a-half receiving psychiatric treatment. Several times he was forced to repeat his flying classes because of depression, before he successfully finished his training. In 2009 he was diagnosed with a Major Depressive Disorder. He was given a "special regular medical examination" by a doctor as well as the coding "SIC". This coding also appeared on his Medical Certificate.[10][11][12][13]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
I´m back.
pi_151094960
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

[..]

Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Vraag is hoe accuraat dat is natuurlijk. Iedereen roept elkaar na op het moment.
Overigens denk ik niet dat deze pagina nog lang bestaat: http://en.wikipedia.org/w(...)etion/Andreas_Lubitz
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:44:32 #187
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151095014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

[..]

Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Dat staat ook in het guardianartikel dat ik dom niet linkte in mijn eerdere post:
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151095933
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml

De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:12:34 #189
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151095976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml

De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.

Bah bah bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151096094
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”

Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.

Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.

EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.

Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.

“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.

Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny

Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.

Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
pi_151096140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”

Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.

Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.

EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.

Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.

“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.

Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny

Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.

Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?

Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
pi_151096228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?

Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
Er staat met twee personen in de cockpit. Ik bedoelde dat er gesproken wordt om zelfs drie personen in de cockpit te hebben standaard.
pi_151096248
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
pi_151096282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er staat met twee personen in de cockpit.
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
pi_151096331
Gewoon weer terug naar het gordijntje. Terroristen moeten gewoon tegengehouden worden door de medepassagiers en stewardessen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:26:12 #196
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151096412
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:

[..]

100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.

Bah bah bah.
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
pi_151096413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
En die diagnose was?
I´m back.
pi_151096435
In elk geval zijn er nu al bijna meer mensen gedood door deze antiterroristenmaatregel dan door terroristen zelf.
pi_151096440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
Wachten op de eerste folie à deux dan.
I´m back.
pi_151096717
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die diagnose was?
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')