Zeiden ze ook waarom niet?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens 2 gepensioneerde piloten bij DWDD zou het geen enkel nut hebben. Snap ik niet.
Ik wel, want het is een veiligheidsmaatregel uit de categorie "we hebben twee terroristen opgepakt met bommen in hun schoenen dus vanaf nu moet iedereen op blote voeten het vliegtuig in". Want dan blaast niemand meer een vliegtuig op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens 2 gepensioneerde piloten bij DWDD zou het geen enkel nut hebben. Snap ik niet.
De maatregelen die nu ineens worden getroffen zijn ouur schijnveiligheid om de buitenwereld te laten zien dát er zogenaamd iets gebeurt. Hoe vaak is er op de duizenden en duizenden vluchten iets soortgelijks misgegaan? Juist, verwaarloosbaar weinig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Nou het is nu wel voor de 3e keer in 3 jaar gebeurd dat een zelfmoordactie tot een crash leidt dus het is op het totaal aantal vluchten misschien miniscuul maar qua impact wel enorm, ik zou de regel minimaal twee man in de cockpit wel toejuichen
Dat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wel, want het is een veiligheidsmaatregel uit de categorie "we hebben twee terroristen opgepakt met bommen in hun schoenen dus vanaf nu moet iedereen op blote voeten het vliegtuig in". Want dan blaast niemand meer een vliegtuig op.
Gelul dus.
Spannend. Banden met terroristen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:36 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 22:35:56BREAKING: Reports that German police have found "something of significance" in the home of #Germanwings co-pilot Andreas Lubitz. reageer retweet
Dat is fundamenteel wat anders.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wel, want het is een veiligheidsmaatregel uit de categorie "we hebben twee terroristen opgepakt met bommen in hun schoenen dus vanaf nu moet iedereen op blote voeten het vliegtuig in". Want dan blaast niemand meer een vliegtuig op.
Gelul dus.
Als hij echt dood wilt op deze manier maakt een extra persoon ook niet uit. Dat was nu extra makkelijk voor hem, maar als ze nu alle regels aanpassen en een piloot wil in de toekomst op die manier sterven dan doet hij dat ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar hij kan dan nooit juist door het alleen zijn ineens een opwelling krijgen.
Je schoenen worden standaard gescand tegenwoordigquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelul dus.
en hoeveel van die patienten vermoorden het personeel om aan pillen of een mes te raken?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:39 schreef Whipper het volgende:
[..]
Als hij echt dood wilt op deze manier maakt een extra persoon ook niet uit. Dat was nu extra makkelijk voor hem, maar als ze nu alle regels aanpassen en een piloot wil in de toekomst op die manier sterven dan doet hij dat ook.
Wij kunnen patiënten ook alles.afnemen. Alle messen, pillen, scherpe voorwerpen, veters. En dan hangen ze zich op aan de gordijnen.
De noodcode om de deur te openen werd actief geblokkeerd vanuit de cockpit, dus de piloot had het wel doorquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:37 schreef Collide het volgende:
Zou de piloot die naar het toilet was ooit geweten hebben dat de co-piloot hem bewust niet binnen liet of kon het ook zo zijn dat de piloot dacht dat hij onwel was geworden oid?
Dit wordt onderschat denk ik, kan best een grote rol hebben gespeeld. Het idee dat niets hem nog tegen kon houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar hij kan dan nooit juist door het alleen zijn ineens een opwelling krijgen.
2x zelfsquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De noodcode om de deur te openen werd actief geblokkeerd vanuit de cockpit, dus de piloot had het wel door
Gelukkig mis je het punt compleet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je schoenen worden standaard gescand tegenwoordig
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:39 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is fundamenteel wat anders.
Een bom kun je nog elders verstoppen als dat niet gecontroleerd wordt, maar een piloot kan met de genoemde maatregel helemaal niet meer in z'n eentje een actie ondernemen.
De piloot heeft zelf ook geen wapens e.d. bij zich, dus die zou dan met fysiek geweld zijn copiloot om moeten leggen, en dan heeft die piloot heel wat meer mogelijkheden om hulp in te schakelen. De drempel om zoiets in je uppie te ondernemen is dan veel hoger, want de kans dat je uiteindelijk alsnog in de cel beland en je hele idee niet door gaat, is aanwezig.
Nee want we verschillen van mening over schijnveiligheidquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig mis je het punt compleet.
Een enkeling probeert het op zijn minst. fysiek geweld in de psychiatrie is niet zeldzaam.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
en hoeveel van die patienten vermoorden het personeel om aan pillen of een mes te raken?
Dan moet je dat zeggen, in plaats van verder te lullen over een niet bestaand voorbeeld over schoenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee want we verschillen van mening over schijnveiligheid
Ze gooit de deur open en maakt paniekquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Alle alarmbellen af laten gaan en zo goed en kwaad als het gaat de copiloot weer proberen binnen te laten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Piloot doet de deur weer dicht en we zijn weer terug bij af.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze gooit de deur open en maakt paniek
Dan zou het gigantisch snel moeten gaan, anders kan stewardess Hannie om hulp brullen en dan komt de copiloot al snel half schijtend de wc uitgerend.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |