abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151130009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:03 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Dacht ik al.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:47 schreef hpeopjes het volgende:
"Problemen hebben over iets" is geen goed Nederlands hoor.
"de kosten waarop" trouwens ook niet, en "bij bedrijf komen" en "eigen salaris zijn" ook niet.

Ben jij misschien een allochtoontje? Zo'n Marokkaantje met kroeshaar?
pi_151130104
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:47 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die recruiter heeft haar nota bene zelf benaderd, met de toevoeging dat e.e.a. zogenaamd "geheel vrijblijvend" zou zijn.

Dat was het toch ook? Tussen potentiele werkgever en haar was het gesprek volledig vrijblijvend.

quote:
"Problemen hebben over iets" is geen goed Nederlands hoor. Vraagje: wat is jouw niveau eigenlijk?
Hoog genoeg, gaat jou verder weinig aan en doet ook weinig ter zake in deze discussie.
Maar ik had haast, mijn nederige exuses voor de stijlfout, wist niet dat je er over viel.
Als je het echt wilt weten, dan kan ik vrij makkelijk volstaan met een nogal lullige opmerking dus zal ik achterwege laten.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:03:19 #228
67670 Skv
Cynist.
pi_151130220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:51 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

[..]

"de kosten waarop" trouwens ook niet, en "bij bedrijf komen" en "eigen salaris zijn" ook niet.

Ben jij misschien een allochtoontje? Zo'n Marokkaantje met kroeshaar?
Kolere, wat ben jij simpel zeg. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_151130394
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Dat was het toch ook? Tussen potentiele werkgever en haar was het gesprek volledig vrijblijvend.
Blijkbaar niet. Heb je de OP überhaupt wel gelezen? Daarin staat het volgende:
quote:
Nu komt de clou! Zegt ze dus dat ik dan niet meer ergens mag solliciteren waar zij me geïntroduceerd heeft, dat zowel ik als de eventuele werkgever dan in "overtreding" zijn. Vraag: is dit complete bullshit? Het lijkt mij toch sterk dat zij bepaald of ik al dan niet ergens mag solliciteren, onafhankelijk van of zij mij eventueel al kennen via haar? Misschien relevant; ik heb niets getekend.
TS heeft niets getekend, maar zou ineens wel "in overtreding" zijn (aldus de recruiter) als ze besluit zelf bij de betreffende werkgever te sollicicteren. In overtreding van wat precies, vraag ik me dan af?
quote:
Hoog genoeg, gaat jou verder weinig aan en doet ook weinig ter zake in deze discussie.
Toch wel, want normaal antwoorden kun je niet. Je pleurt hier wat onleesbaar gebrabbel neer en als iemand dan laat merken dat hij weinig van je gebrabbel begrijpt, antwoord je heel lomp met "dacht ik al".
quote:
Maar ik had haast, mijn nederige exuses voor de stijlfout, wist niet dat je er over viel.
Dit viel niet meer onder de noemer "stijlfout" hoor. Dit was gewoon gebrabbel van het niveau dat je normaal gesproken alleen mentaal uitgedaagden van islamitische gezindte hoort uitkramen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:13:00 #230
67670 Skv
Cynist.
pi_151130439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Heb je de OP überhaupt wel gelezen? Daarin staat het volgende:

[..]

TS heeft niets getekend, maar zou ineens wel "in overtreding" zijn (aldus de recruiter) als ze besluit zelf bij de betreffende werkgever te sollicicteren. In overtreding van wat precies, vraag ik me dan af?

[..]

Toch wel, want normaal antwoorden kun je niet. Je pleurt hier wat onleesbaar gebrabbel neer en als iemand dan laat merken dat hij weinig van je gebrabbel begrijpt, antwoord je heel lomp met "dacht ik al".

[..]

Dit viel niet meer onder de noemer "stijlfout" hoor. Dit was gewoon gebrabbel van het niveau dat je normaal gesproken alleen mentaal uitgedaagden van islamitische gezindte hoort uitkramen.
Omdat je nog steeds niet kan lezen: NEE ZE IS NIET IN OVERTREDING DE WERKGEVER IS IN OVERTREDING ALS HIJ HAAR ALSNOG INHUURT VIA DIE OMWEG.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_151130466
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Omdat je nog steeds niet kan lezen: NEE ZE IS NIET IN OVERTREDING DE WERKGEVER IS IN OVERTREDING ALS HIJ HAAR ALSNOG INHUURT VIA DIE OMWEG.
Laat gaan, te dom op te poepen en te onbeschoft om verder energie aan te besteden.
pi_151130544
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom zegt de recruiter dan tegen TS dat zij dan wel in overtreding is? Dus die recruiter liegt?

En dan vinden jullie het gek dat TS deze recruiter een "vuile rat" noemt? En dat zij deze leugenachtige, vuile rat haar fee niet gunt?
pi_151130564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:13 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Laat gaan, te dom op te poepen en te onbeschoft om verder energie aan te besteden.
Onbeschoft ben je zelf hoor, om de reden die ik eerder heb aangegeven. Met je "dacht ik al". :')
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:33:55 #234
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151130894
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Onbeschoft ben je zelf hoor, om de reden die ik eerder heb aangegeven. Met je "dacht ik al". :')
Je snapt het gewoon niet. Geen schande, maar doe dan niet alsof je het wel begrijpt. Recruiters zijn zeer nuttig voor menig bedrijf, ook als het je 15k voor een goede werknemer kost. De gemiddelde werkplaatsmedewerker zal dat echter niet kosten.

Ik heb ooit 7.5k gekost bij mijn vorige werkgever. Als je je bedenkt dat ik daar in 6 jaar tijd inclusief inwerkperiode die iedereen heeft minimaal 2 miljoen heb omgezet snap je wellicht dat je het in perspectief moet zien. En nee, zonder recruiter was ik daar niet terecht gekomen. En ik zal vast niet de enige zijn...
pi_151130945
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Waarom zegt de recruiter dan tegen TS dat zij dan wel in overtreding is? Dus die recruiter liegt?

En dan vinden jullie het gek dat TS deze recruiter een "vuile rat" noemt? En dat zij deze leugenachtige, vuile rat haar fee niet gunt?
Iemand die wil reageren op deze vragen???
pi_151130952
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ironisch dat iemand met normen en waarden zoals jij dat zegt.
pi_151131057
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ironisch dat iemand met normen en waarden zoals jij dat zegt.
Een recruiter die keihard tegen je liegt voor een paar centen, dat is pas onbeschoft.
pi_151131191
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:40 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Een recruiter die keihard tegen je liegt voor een paar centen, dat is pas onbeschoft.
Ik ga niet zo klakkeloos uit dat wat TS zegt ook daadwerkelijk zo is gegaan. Dat jij het aangrijpt om oplichting en fraude goed te praten moet je helemaal zelf weten.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:56:02 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151131443
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:36 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Niet relevant of de recruiter liegt. Het hele idee van onder de recruiter uit proberen te komen is gewoon erg zielig en onprofessioneel.
pi_151131633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef proletariaan het volgende:
Een heel goede avond,
maar het wordt toch "aan" mij verdient, en ik voel me daar niet chill bij.
Zodra jij werkt, wordt er aan jou verdient. Ga je dan ook aan de baas vragen of hij wat minder wil verdienen?
pi_151132015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet relevant of de recruiter liegt. Het hele idee van onder de recruiter uit proberen te komen is gewoon erg zielig en onprofessioneel.
Nee, dat vind ik echt dikke onzin. Dit is een argument van het niveau "het gaat altijd zo, dus moet jij je daar maar aan conformeren".
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:27:40 #242
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151132254
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik echt dikke onzin. Dit is een argument van het niveau "het gaat altijd zo, dus moet jij je daar maar aan conformeren".
Mag jij vinden. Gelukkig weten bedrijven wel beter.
pi_151132445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee dat is niet een argument van dat niveau. Het is een argument van: "zo gaat dat in de grote mensen wereld en als je je daar niet aan kan/wil conformeren met je misplaatste principes heb je niks bij ons te zoeken in een organisatie".

Je hamert op de parasitaire rol van een recruiter terwijl de werkgever het beschouwt als een synergie getuige het uitzetten van een wervingsopdracht.

Impliceren dat je mogelijke werkgever een beoordelingsfout maakt door met deze "rat" in zee te gaan zou je als principiële troela met de flexibiliteit van een kerkdeur dan ook verder moeten trekken: de fout om met de rat in zee te gaan heeft geleid tot het voorstellen van een verkeerde kandidaat: jij...
pi_151132707
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:36 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de recruiter lichtelijk geïrriteerd is geraakt door TS. Die recruiter stopt er tijd in (geheel in eigen belang natuurlijk) en krijgt vervolgens van de TS de vraag of ze niet met wat minder Fee genoegen zou kunnen nemen. De Fee welke een organisatie met het volle verstand overeenkomt en waar de potentiële werknemer in de eerste plaats helemaal niks mee te maken heeft en in de tweede plaats ook helemaal geen last van heeft.

Vind ik het niet zo vreemd dat zo'n recruiter dan (wellicht uit irritatie) iets roept dat niet helemaal zuiver is.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:02:03 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151133349
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Misschien lees je er overheen, maar ER IS EEN CONTRACT TUSSEN HET BEDRIJF EN DE RECRUITER GESLOTEN. Dat is het enige argument dat nodig is, en bovendien al duizend keer is genoemd.

Fucking hell zeg. :')
Waar staat dat precies?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:09:02 #246
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151133641
Was het geen mondelinge overeenkomst?

Het zou van goed fatsoen blijken die recruiter zijn marge te geven, maar hij kan je niets maken als je het onderhands regelt met een goed excuus.

Lijkt me namelijk een beetje stug dat je een als werknemer een contract aangaat met je recruiter. Genoeg recruiters waarbij dat niet hoeft.

Althans genoeg van dat soort Harry's gesproken en een traject in gegaan zonder ooit een contract getekend te hebben (tijdens de kennismaking, niet bij indiensttreding dan worden de contracten opgemaakt en ondertekend). Zowel als werknemer als werkgever.
pi_151148332
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:42 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de recruiter lichtelijk geïrriteerd is geraakt door TS. Die recruiter stopt er tijd in (geheel in eigen belang natuurlijk) en krijgt vervolgens van de TS de vraag of ze niet met wat minder Fee genoegen zou kunnen nemen. De Fee welke een organisatie met het volle verstand overeenkomt en waar de potentiële werknemer in de eerste plaats helemaal niks mee te maken heeft en in de tweede plaats ook helemaal geen last van heeft.

Vind ik het niet zo vreemd dat zo'n recruiter dan (wellicht uit irritatie) iets roept dat niet helemaal zuiver is.
Dit vind ik wel een goede verklaring.

Wel "apart" dat vrijwel iedereen in dit topic de TS onprofessioneel noemt, terwijl het hier dus gewoon de recruiter is die zich zéér inprofessioneel gedraagt.
pi_151148338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar staat dat precies?
Dat staat nergens expliciet. Maar de zogenaamde "deskundigen" die zich in het topic hebben gemeld, menen dat impliciet te kunnen opmaken uit het verhaaltje in de OP.
pi_151148895
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 08:40 schreef hpeopjes het volgende:
terwijl het hier dus gewoon de recruiter is die zich zéér inprofessioneel gedraagt.
Nieuw woord? inprofessioneel?

En wat doet de recruiter dan verkeerd? Die doet gewoon waar de TS en de recruiter samen overstemming over hebben bereikt; het regelen van een gesprek bij kennelijk een interessant bedrijf. De TS mist kennelijk het netwerk om zelf deze jobs te vinden, de recruiter stelt dat netwerk ter beschikking en krijgt daar een fee voor.

Of de recruiter hier dan 1 euro, 100euro, of 50.000euro voor krijgt maakt voor de TS natuurlijk geen drol uit. Die krijgt er echt geen hoger salaris door (ook al denk jij en de TS van wel).

Maar kennelijk wil jij en de TS niet begrijpen hoe recruitment werkt.

De TS kan natuurlijk gewoon eens direct contact opnemen met het bedrijf, buiten de recruiter om en ons laten weten hoe dat verder is verlopen.
pi_151149134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar staat dat precies?
Jij denkt dat een recruiter aan de slag gaat op basis van goed vertrouwen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')