Het is dan ook niet zo erg om als jongere een woning te moeten delen, het is ronduit kut als je dat levenslang moet doen op onvrijwillige basis (twee vrienden/vriendinnen die samen een grotere woning delen is een heel ander verhaal).quote:Op zondag 29 maart 2015 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is toch geen probleem als mensen gemotiveerd worden samen te leven? Heel veel steuntrekkers hebben hun eigen woning, terwijl heel veel werkende jongeren in grote steden een huis delen! Omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
Fietsen gappen, basisschoolkinderen beroven, jeweetwel.quote:
Natuurlijk is dat kut, als je ook gewoon naast je vrij hoge bijstand huursubsidie en diverse andere subsidies krijgt, zodat je in je eigen huis ook kan blijven roken en drinken!quote:Op zondag 29 maart 2015 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is dan ook niet zo erg om als jongere een woning te moeten delen, het is ronduit kut als je dat levenslang moet doen op onvrijwillige basis
De bijstand is juist uiterst minimaal. Sinds de jaren 80 is daar enkel op bezuinigd, daar zit al lang geen speling meer op! Met dat inkomen kan je een beetje zuipen of roken van het vakantiegeld of door extreem ongezond te eten, niet van de bijstand zelf.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat kut, als je ook gewoon naast je vrij hoge bijstand
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htmquote:Op maandag 30 maart 2015 15:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De bijstand is juist uiterst minimaal. Sinds de jaren 80 is daar enkel op bezuinigd, daar zit al lang geen speling meer op!
1. Dat is inclusief vakantiegeldquote:Op maandag 30 maart 2015 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Heerlijk lijkt me dat. Niet meer om 6 uur je nest uit en 40 uur werken iedere week. Wanneer iedereen werkt zit je lekker aan het strand of in de tuin.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Omdat geld niet opeens minder rondjes gaat draaien in de economie, en omdat de ECB niet geld gaat bijdrukken / inflatie beleid aanpast.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
En waarom zou dat niet kunnen? Op papier zullen de inflatiecijfers ongetwijfeld nog prachtig zijn, maar daarmee wordt de werkelijkheid niet veranderd: als je geld steeds minder waard wordt, als je koopkracht steeds lager wordt ondanks dat je inkomen gelijk blijft, dan is dat inflatie.
Wat het nut dan is? Dat het gat tussen rijk en arm kleiner wordt. De armere klasse zit in een manipuleerbare situatie, meer mensen die willen werken voor zelfs onder het minimumloon.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Daar kan je niet van bestaan. Punt. Wat is dan het nut van zo'n 'basis'inkomen? Het is immers geen basisinkomen.
Die belasting zal nog steeds proportioneel toenemen. Mensen die niet zoveel verdienen zullen meer overhouden aan het basisinkomen dan dat ze er aan kwijt zijn.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
En dat is dus niet zo, want van 600 euro kan je niet bestaan. Als je 5 euro/uur verdient, betaal je dan overigens nog belasting? Lijkt me wel, want hoe wordt anders het basisinkomen gefinancierd. Van die 5 euro zal je derhalve niet meer dan een euro of 2 a 3 overhouden. Dat schiet niet op natuurlijk: een hele week werken voor 120 euro.
Mensen willen altijd meer verdienen.. Innoveren verdwijnt niet.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Een laag minimumloon is helemaal niet interessant voor de productiviteit: het dwingt nl niet tot innoveren als arbeid niets kost.
Werken is een keuze (in Nederland). Ook voor jou.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Heerlijk lijkt me dat. Niet meer om 6 uur je nest uit en 40 uur werken iedere week. Wanneer iedereen werkt zit je lekker aan het strand of in de tuin.
Waarom doe je dat dan niet?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Werken is een keuze (in Nederland). Ook voor jou.
En als je met je uitkering en toeslagen buiten de Randstad gaat zitten, dan kun je fatsoenlijker wonen dan menig HBO-er in de Randstad. En dan heb ik het niet eens over een paar avondjes even 'bijklussen' voor 100 euro.
Ik woon wel buiten de Randstad, maar werk hier met plezier. Maar ik klaag niet dat ik werk en geen uitkering heb, want die keuze is er ook voor mij.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet?
Blijkbaar maken de meeste mensen die keuze, dus staat niets invoering van een basisloon in de weg.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik woon wel buiten de Randstad, maar werk hier met plezier. Maar ik klaag niet dat ik werk en geen uitkering heb, want die keuze is er ook voor mij.
Vanuit dat perspectief wel. Al kan ik me ook voorstellen dat mensen 20 uur per week gaan werken om dat basisloon aan tevullen. Dat is nu natuurlijk geen optie.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar maken de meeste mensen die keuze, dus staat niets invoering van een basisloon in de weg.
Dat is wel een optie omdat er dan meer vacatures zijn voor mensen die nu geen baan hebben.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit dat perspectief wel. Al kan ik me ook voorstellen dat mensen 20 uur per week gaan werken om dat basisloon aan tevullen. Dat is nu natuurlijk geen optie.
Die vacatures moeten wel matchen. Een programmeur kan lekker 20 uur gaan werken, maar dat wil niet zeggen dat er een werkeloze dit over kan nemen.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is wel een optie omdat er dan meer vacatures zijn voor mensen die nu geen baan hebben.
Waarom is dat geen optie?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit dat perspectief wel. Al kan ik me ook voorstellen dat mensen 20 uur per week gaan werken om dat basisloon aan tevullen. Dat is nu natuurlijk geen optie.
Nee, dat klopt. Die 40 uur zijn ook helemaal niet gebaseerd op het aantal uren nodig om redelijk comfortabel te kunnen leven (je hebt natuurlijk ook nog ondewijs, gezondheidzorg etcetera), maar gewoon op wat goed te doen is inclusief reistijd. Dus iedere dag van 08:00 tot 17:00 van huis, zeg maar.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom is dat geen optie?
1 arbeidsuur per week per inwoner is ruim voldoende om in de behoefte aan voedsel te voorzien. Voor woningen (deel het aantal bouwvakkers maar door het aantal inwoners) zal het vergelijkbaar zijn. Voor de basis/luxe die we hebben, hoef je helemaal geen 40+ uur te werken.
Dat is een kwestie van grenzen sluiten.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:17 schreef Nintex het volgende:
Op zich is een basisinkomen een goed plan, maar als alleen Nederland dat invoert dan migreert binnen een week heel Afrika hier naartoe.
Maar je kan mensen ook niet uitsluiten, want ze moeten opeens concurreren met mensen die voor een lager salaris kunnen werken, terwijl de belastingen omhoog gaan...quote:Doe je het alleen voor Nederlandse burgers die minimaal 2 generaties hier gewoond/gewerkt hebben dan is het natuurlijk weer racisme.
Er is immers voor iedereen voldoende werkquote:Op maandag 30 maart 2015 23:23 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Waarom niet gewoon de uitkeringen een stuk verlagen om werken te stimuleren?
Iets met stemverlies voor heel veel partijen...quote:Op maandag 30 maart 2015 23:23 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Waarom niet gewoon de uitkeringen een stuk verlagen om werken te stimuleren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |