De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Waar het hier helemaal niet over gaat:
"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)
Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef starla het volgende:
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.
Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest danquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef nostra het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef AchJa het volgende:
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
Nou ja, een verleden van depressie kan iets zeggen. (Hoeft niet natuurlijk.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef iRemco het volgende:
[..]
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Precies, even je kluis de cockpit mee in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Daarom gewoon dit in de cockpit:quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Inderdaad!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Tuurlijk niet. Op het moment dat iemand zich willens en wetens van kant wil maken lukt hem dat toch wel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 16:26:55BREAKING: Norwegian Air Shuttle says it will impose new rule that 2 people be on flight deck at all times. #4U9525 reageer retweet
Een combinatie zou goed zijn. Meer mogelijkheden voor controle vanaf de grond maar met piloten aan boord die gewoon het werk blijven doen zolang er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef danny081 het volgende:
[..]
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.
Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |