abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:25:30 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151060703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Waar het hier helemaal niet over gaat:

"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)

Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:25:34 #77
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060706
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef starla het volgende:
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.

Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror.
Maar diep van binnen lach ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:25:36 #78
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151060708
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten.
pi_151060714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
pi_151060750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:27:06 #82
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151060757
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
_O-
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151060758
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:27:13 #84
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151060760
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
_O-
pi_151060789
Het was ook wel vlieg tuig hoor!
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:28:10 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060796
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef nostra het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
So we just called him Fred
pi_151060808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Oi!
pi_151060816
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.

Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:28:44 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151060818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
pi_151060820
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:29:08 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef AchJa het volgende:
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
So we just called him Fred
pi_151060835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef iRemco het volgende:

[..]

2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Nou ja, een verleden van depressie kan iets zeggen. (Hoeft niet natuurlijk.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060836
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Precies, even je kluis de cockpit mee in.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_151060860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Daarom gewoon dit in de cockpit:



Dat je dan moet schijten in elkaars bijzijn moet je dan maar ff aan wennen...
PWBF
pi_151060863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Inderdaad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060867
Je moet het verplicht stellen, want als je dat niet doet zal een piloot niet de ander het idee willen geven hem niet te vertrouwen. Als het verplicht is, is de piloot van dat schuldgevoel af.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:30:09 #97
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151060869
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:30:10 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151060872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
Tuurlijk niet. Op het moment dat iemand zich willens en wetens van kant wil maken lukt hem dat toch wel.
pi_151060878
NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 16:26:55 BREAKING: Norwegian Air Shuttle says it will impose new rule that 2 people be on flight deck at all times. #4U9525 reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:31:29 #100
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_151060925
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef danny081 het volgende:

[..]

Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.

Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
Een combinatie zou goed zijn. Meer mogelijkheden voor controle vanaf de grond maar met piloten aan boord die gewoon het werk blijven doen zolang er niks aan de hand is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')