abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151058703
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 15%.

Diverse platformen krijgen een officiële vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar µ als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:37:45 #2
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151058926
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Coelho het volgende:
Waarom is een bedrijf met een winstverwachting van 6-8 ton niet in staat om 3 ton voor te schieten?
Dit project zal wel een groot deel van die winst verwachting zijn.

Ik twijfel nog wat, het is natuurlijk geen super rente en korte looptijd. Maar aan de andere kant wel een goede Graydon en een dergelijk vastgoed project loopt meestal wel.

Maargoed ik moet ook nog het eea overmaken en dat loopt ook wel aardig op nu
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:54:38 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151059526
Is er al iets bekend over de mailing van mu?
pi_151059879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:54 schreef leolinedance het volgende:
Is er al iets bekend over de mailing van mu?
Nee, helaas.
Er is bij mij vandaag ook weer niets binnen gekomen. Ik wacht nog even af maar anders moet ik toch maar aan de concurrentie gaan denken.
pi_151060107
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, helaas.
Er is bij mij vandaag ook weer niets binnen gekomen. Ik wacht nog even af maar anders moet ik toch maar aan de concurrentie gaan denken.
Kom er maar in St1ppy :+
pi_151060582
Bij twee van mij projecten bij Lendico loopt nu een incassoprocedure. Weet iemand of deze kosten helemaal verhaald kunnen worden bij de kredietnemer of dat daar een maximum aan zit zodat je als kredietgever ook een gedeelde van de kosten moet dragen?
pi_151060806
15% wettelijk max incasso kosten
pi_151060840
Nu al twee incassoprocedures bij Lendico ? Dat is toch al héél snel want zolang is Lendico er toch nog niet. In hun vragen&antwoorden staat bovendien dat ze pas aan een incasso procedure beginnen nadat ze enkele aanmaningen hebben verzonden. Als daarop niet wordt gereageerd annuleren ze het krediety en wachten nog eens twee weken. Pas daarna begint het incassotraject. Ik vrees dat je hier met serieuze wanbetaling te maken hebt...
pi_151061065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Justme7005 het volgende:
Nu al twee incassoprocedures bij Lendico ? Dat is toch al héél snel want zolang is Lendico er toch nog niet. In hun vragen&antwoorden staat bovendien dat ze pas aan een incasso procedure beginnen nadat ze enkele aanmaningen hebben verzonden. Als daarop niet wordt gereageerd annuleren ze het krediety en wachten nog eens twee weken. Pas daarna begint het incassotraject. Ik vrees dat je hier met serieuze wanbetaling te maken hebt...
U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 595300735 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.

Lendico doet er alles aan om de kredietnemer het verschuldigde bedrag terug te laten betalen en is daarom direct begonnen met de incassoprocedure.

Lendico hanteert een proactieve incassoprocedure om ervoor te zorgen wanbetalingsverliezen worden beperkt. Indien een kredietnemer zich om wat voor reden dan ook niet houdt aan zijn/haar betalingsverplichtingen, dan zal Lendico deze kredietnemer eerst per e-mail en telefonisch herinneren aan zijn/haar verplichtingen. Blijft de betalingsachterstand vervolgens bestaan, dan dragen wij de zaak over aan onze interne afdeling incassomanagement. Zij zullen actief contact blijven opnemen met de kredietnemer en enkele aanmaningen sturen. Uiteraard wordt uw deel van de eventueel geïncasseerde bedragen direct aan u uitbetaald.
pi_151061120
Dat LFB Vastgoed ziet er wb inhoud van het project wel aardig uit wat mij betreft. Woningen daar (en vrijwel overal binnen de ring) verhuren echt prima, zeker als ze netjes opgeknapt zijn. In slechtere buurten dan deze gaat een opgeknapte woning van ~50 vierkante meter al voor ~1100 EUR in de maand, volledig kaal. En die zijn dan aardig rap verhuurd.

De looptijd is wel wat kort en blijkbaar gaat een behoorlijk deel van hun winst direct naar het aflossen van de lening.

[ Bericht 1% gewijzigd door troepjepdat op 26-03-2015 16:58:31 ]
pi_151061711
Lendico ook 1 project nu al achter met betalen (2 aflossingen achter de rug)
Lendico ga ik niet meer doen
pi_151061917
Lendico is toch een soort Isepankur/Bondora? Persoonlijke leningen voor (enorm) hoge rentes? Het is inderdaad wel risicovol als investeerder en je zult soms hebben dat er niet terugbetaald wordt, maar je kunt alsnog aardige rentepercentages krijgen, zolang je flink spreidt en je een niet al te hoge default rate hebt.

Ik heb met Lendico zelf overigens geen ervaring, maar kun je daarbij ook weer je investeringen verkopen?

De site doet me wel een beetje aan boober denken ;)
pi_151061927
What is wrong?

Al dagen geen mail gekeken...
జ్ఞ‌ా
pi_151062409
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef µ het volgende:
What is wrong?

Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:38:52 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151063195
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef µ het volgende:
What is wrong?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:10 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.
Meerdere dagen al zelfs :)
pi_151063276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

Meerdere dagen al zelfs :)
Klopt 😢
pi_151063512
hebben ze de site weer aangepast? eens zien.
జ్ఞ‌ా
pi_151063579
hmm als ik de check handmatig draai werkt het wel
జ్ఞ‌ా
pi_151063785
Krijg ze hier ook niet (of pas na een halve dag) binnen...
pi_151065172
LFB Vastgoed loopt wel aardig snel, maar loopt niet helemaal als een dolle vol. Reden lage rente met korte looptijd?

Ik overweeg om hem wel te doen. Ziet er opzicht wel goed uit lijkt mij. Liefst een iets hogere rente, maar jah, dat lukt niet altijd bij elk project.
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:04:03 #22
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_151065687
Ik vond die korte looptijd juist aantrekkelijk, want dan wordt het uitgekeerde bedrag tenminste snel hoger :)
pi_151065884
Dat wel, maar je krijgt feitelijk minder rente over je investering dan het project langer zou lopen. Als je nog niet veel projecten hebt lopen is het wel leuk dat je maandbedrag wat hoger is qua gevoel.
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:47:10 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151067567
Ik doe ook weer een klein bedrag in LBF, dankzij de korte looptijd heb je dan toch idd zoals BliepTuut al zegt een mooi bedrag per maand terug.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_151070808
Ik doe ook wel mee. Lekker vlotte return, ook al is de rente niet zo hoog. Verhuur in Amsterdam loopt eigenlijk altijd wel, moet wel heel gek zijn wil het niet lopen. Plus dat de holding erachter voor meer dan voldoende garant staat.

Wel apart trouwens dat die landschapsdonatie qua hoogte blijft wisselen. Ging van 750 naar 500, en staat nu op 1000 :?
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')