abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:55:52 #1
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_151053208
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_151053223
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Infection het volgende:
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
Ja, deze zeker:

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:56:26 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151053229
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Infection het volgende:
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
Waarom is dat zo vreemd?
pi_151053237
According to Press Conference:
- the audio recording transcript of the last 30 mins is available ;
- the Captain was out of the cockpit ;
- once alone, the FO input descent orders ;
- a human breath sound is heard through the rest of the flight until impact.
pi_151053238
Zijn er al audiofragmenten vrijgegeven dan?
pi_151053242
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:55 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

http://www.lubitz-pr.de/index.php?id=39

Brandstapel met deze man
Dat lijkt me een ander..... Sowieso een beetje kansloos.
pi_151053248
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Infection het volgende:
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt.
Da's niet heel zeldzaam toch.
pi_151053249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:52 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Juist om te voorkomen dat iemand zich vanuit de cabine toegang verschaft tot de cockpit, bijvoorbeeld door een personeelslid te gijzelen.
ja inderdaad. Dan heb je dat risico natuurlijk weer. Een uitzonderlijk vreemde situatie dit.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151053255
Ik heb nu al medelijden met alle random duitsers die ook Andreas L heten...
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:57:17 #10
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151053263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:56 schreef Odaiba het volgende:
Zijn er al audiofragmenten vrijgegeven dan?
zal niet gebeuren
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:57:20 #11
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_151053264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:56 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Waarom is dat zo vreemd?
Omdat die mensen niets met jouw shizzle te maken hebben?
pi_151053269
http://www.parismatch.com(...)lotes-reveles-733026

LE VISAGE ET L'IDENTITÉ DU CO-PILOTE



Voici la photo et l'identité d'un des deux pilotes de l'Airbus A320 affrétées par Germanwings: le co-pilote Andreas G. L. (en photo). Les deux pilotes étaient originaires de la région de Düsseldorf.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053270
Hij had wrs een "volonté de détruire l’avion".
Onbedwingbare neiging het toestel te vernietigen.
I´m back.
pi_151053275
Zullen we niet random mensen met dezelfde naam gaan schandpalen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:58:02 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151053294
Tijd om piloten nóóit meer alleen in die cabine te laten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151053295
WTF, moedwillige daad dus. Terrorist of 'gewoon' levensmoe?
Flesje bier
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:58:33 #17
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_151053319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:57 schreef Ryan3 het volgende:
Hij had wrs een "volonté de détruire l’avion".
Onbedwingbare neiging het toestel te vernietigen.
Dafuq.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_151053335
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:58 schreef Gezicht het volgende:
WTF, moedwillige daad dus. Terrorist of 'gewoon' levensmoe?
Misschien had zijn vriendinnetje het uitgemaakt.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Andreas L.
Aanhang en familie hebben geen leven meer...
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:59:05 #20
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_151053352
OP geüpdate met huidige berichtgeving over de co-piloot.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_151053360
Erg ziek persoon, zielig voor iedereen. Alleen maar verliezers, ook de copiloot zelf.
pi_151053362
Dus eigenlijk had dit eventueel voorkomen kunnen worden als er niet zo'n extreem veiligheidssyteem op de toegang tot de cockpit had gezeten. Vreselijk.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:59:36 #23
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151053374
Lijkt me behoorlijk eng want alleen de piloot ziet de berg recht op zich afkomen. Dat je dan niet toch de neiging hebt om het nog te corrigeren...
pi_151053376
Leuke baan voor een jonge knaap zou je zeggen...
I´m back.
pi_151053377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:58 schreef Perrin het volgende:
Tijd om piloten nóóit meer alleen in die cabine te laten.
Zullen ze idd wel gaan aanpassen, alle faciliteiten in de cabine dus.
★★★
pi_151053387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:57 schreef NewHorizon het volgende:
Zullen we niet random mensen met dezelfde naam gaan schandpalen?
pi_151053389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Misschien had zijn vriendinnetje het uitgemaakt.
Dan spring je toch voor een trein ofzo.
Flesje bier
pi_151053396
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:53:17 OM: vlak voor de crash is gegil te horen van de passagiers. reageer retweet
:'(
pi_151053397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:58 schreef Perrin het volgende:
Tijd om piloten nóóit meer alleen in die cabine te laten.
Cockpit bedoel je?
Is al bij meerdere maatschappijen standaard procedure. Niet alleen voor dit soort gevallen, maar ook bij onwel worden enzo.
pi_151053410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:57 schreef Ryan3 het volgende:
Hij had wrs een "volonté de détruire l’avion".
Onbedwingbare neiging het toestel te vernietigen.
Ik zou het eerder vertalen als "Een wil om het vliegtuig te vernietigen."
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053416
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Dus eigenlijk had dit eventueel voorkomen kunnen worden als er niet zo'n extreem veiligheidssyteem op de toegang tot de cockpit had gezeten. Vreselijk.
quote:
Als een piloot of stewardess toegang wil moet hij 'aanbellen' met een telefoon, aldus Melkert. De piloot in de cockpit kan de deur dan opendoen.

'Gaat de deur dan niet open, bijvoorbeeld omdat de piloot bewusteloos is geraakt, dan is er een noodprocedure. Door het intoetsen van een code gaat een zoemer af in de cockpit. Als de piloot in de cockpit niks doet, gaat de deur na 30 seconden vanzelf even open.'

De copiloot in gecrashte Airbus had uiteindelijk dus altijd toegang tot de cockpit? Nee, zegt Melkert. 'De piloot in de cockpit kan de noodprocedure overrulen als hij niet wil dat de deur opengaat. Dat vereist wel een bewuste actie.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-open~a3927515/
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151053417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:58 schreef Perrin het volgende:
Tijd om piloten nóóit meer alleen in die cabine te laten.
Er zal wel het een en ander aangepast worden ja, misschien standaard 3 man in de cockpit op alle vluchten ofzo...

Wat verschrikkelijk voor alle nabestaanden dat hun geliefden er niet meer zijn omdat de piloot levensmoe is :'(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:00:48 #33
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_151053419
WTF :N
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_151053423
Er zijn dan ook veel maatschappijen waar het verplicht is dat een steward de cockpit ingaat als een van de piloten weggaat. Kan me herinneren dat een een of twee jaar terug een co-piloot in slaap was gevallen terwijl de andere piloot net even weg was. Uiteindelijk konden ze hem wekken.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_151053430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:59 schreef Voszje het volgende:
OP geüpdate met huidige berichtgeving over de co-piloot.
Goed zo Voszje. Ik ben net 2 uur beziggeweest de complete OP te verbouwen. :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:01:08 #36
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151053434
Vormen piloot en co-piloot altijd een vast team, of kan het zijn dat ze elkaar net voor de vlucht voor het eerst zien?
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:01:12 #37
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151053439
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Cockpit bedoel je?
Is al bij meerdere maatschappijen standaard procedure. Niet alleen voor dit soort gevallen, maar ook bij onwel worden enzo.
Ik wou net zeggen: bij sommige maatschappijen gaat er een steward(ess) de cockpit in wanneer er een piloot naar buiten komt.
pi_151053445
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:00 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dan spring je toch voor een trein ofzo.
Deed ze het per whatsapp, net toen de gezagvoerder zat te schijten, hij kon het toen even niet meer hebben, witte waas.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053446
Ziek :{
pi_151053447
Wat een plottwist. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_151053449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:01 schreef Coelho het volgende:
Vormen piloot en co-piloot altijd een vast team, of kan het zijn dat ze elkaar net voor de vlucht voor het eerst zien?
Dat laatste.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_151053465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Dus eigenlijk had dit eventueel voorkomen kunnen worden als er niet zo'n extreem veiligheidssyteem op de toegang tot de cockpit had gezeten. Vreselijk.
Ironisch ja... anti-terrorisme maatregelen zorgen er nu voor dat dit kon gebeuren...
PWBF
pi_151053473
Als klopt dat de passagiers weinig gemerkt hebben van de daling hebben ze dat waarschijnlijk te danken gehad aan de gezagvoerder.. Die had ook voor paniek onder hen kunnen zorgen. :{
pi_151053477
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:01 schreef Coelho het volgende:
Vormen piloot en co-piloot altijd een vast team, of kan het zijn dat ze elkaar net voor de vlucht voor het eerst zien?
Je vliegt vaak met mensen die je niet kent. Soms blijf je wel het hele blokje van een paar dagen bij elkaar.
pi_151053481
quote:
L'IDENTITÉ DU COPILOTE RÉVÉLÉE PAR LE PROCUREUR : ANDREAS LOUBITZ
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:02:40 #46
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151053484
En de marshall aan boord had niet het slot kunnen openschieten?
pi_151053497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:02 schreef poemojn het volgende:
Als klopt dat de passagiers weinig gemerkt hebben van de daling hebben ze dat waarschijnlijk te danken gehad aan de gezagvoerder.. Die had ook voor paniek onder hen kunnen zorgen. :{
Maar dat klopt dus niet. Er is gegil te horen. En natuurlijk merk je dat als je op de Alpen afdaalt, dat zie je gewoon door het raam.
pi_151053502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:01 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen: bij sommige maatschappijen gaat er een steward(ess) de cockpit in wanneer er een piloot naar buiten komt.
Dat maakt het wel weer makkelijker voor een steward om de boel te kapen natuurlijk. Alles heeft zijn voors en tegens.
pi_151053504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:02 schreef Coelho het volgende:
En de marshall aan boord had niet het slot kunnen openschieten?
Met een granaat krijg je die deur ook niet open.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_151053510
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:02 schreef Coelho het volgende:
En de marshall aan boord had niet het slot kunnen openschieten?
Deuren zijn tegenwoordig van kevlar, tegen boze terroristmannen met wapens. Krijg je bijna niet open.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')