abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:09:49 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151062390
Gaat niet werken op grote schaal. De enige reden dat het werkt op kleine schaal is de verbeterde concurrentiepositie van de ontvangers.

Overigens ben ik erg voor het afschaffen van alle toeslagen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151062407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Plus dat je toch echt vervangers moet vinden voor degene die dat laagbetaalde werk nu doen.
Minimumloon in Nederland kan omlaag. Je hebt meer te besteden en al het extra geld is een extra'tje dus je bent ook geneigd om voor minder loon te werken. Laagbetaald werk in Nederland wordt nu gedaan door Polen overigens.
We hebben trouwens ook nog eens een arbeidsoverschot bij laagbetaald werk.
/ Met een krappe bocht :P

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 26-03-2015 17:16:53 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:11:52 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151062452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk, jullie willen de werkenden dusdanig gaan belasten dat het compleet niet meer loont om te gaan werken waardoor mensen niet meer gaan werken en het kaartenhuis instort.

We gaan het experiment afwachten.
Met een basisloon loont het juist veel sneller om te gaan werken, en dat compenseert weer voor de IB verhoging.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_151062472
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weet jij iets over de haalbaarheid of wenselijkheid van een basisloon in combinatie met een vlaktaks? Als we de zaken willen vereenvoudigen is dat het eerste waar ik aan denk.
Sinds de uitvinding van de computer is de vlaktaks alleen maar irrelevanter geworden. De berekening van verschillende en progressieve tarieven is een fluitje van een cent geworden. In een tien jaar oud telefoontje zit genoeg rekenkracht om dat voor iedereen uit te rekenen. De vereenvoudiging van het belastingstelsel zit hem daar niet, en het simplisme van Henk en Ingrid lijkt me evenmin maatgevend voor de mate van complexiteit van het stelsel. Ik zie niet waarom iedereen zijn aangifte uit zijn hoofd zou moeten kunnen uitrekenen.

Principieel vind ik er wel wat voor te zeggen, alleen niet binnen overige fiscale en anderzins juridische kaders waarin inkomens en vermogens zich progressief ontwikkelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:12:58 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151062488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:06 schreef raptorix het volgende:
De reden waarom een basisinkomen in Nederland niet gaat werken is omdat het verschil tussen een uitkering en het minimuminkomen nihil is, kortom er gaat geen hond meer werken voor een minimum, volgens mij ligt het verschil ergens rond de 200 euro, en zelfs maar 600 euro tot een modaal inkomen.
Dat is echt onzin. Alle topverdieners roepen om het hardst dat zet ze niet om het geld gaat, maar dat ze 60 of 80 uur per week werken omdat het leuk en uitdagend is. Dus dat mensen massaal stoppen met werken is echt onzin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_151062735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk, jullie willen de werkenden dusdanig gaan belasten dat het compleet niet meer loont om te gaan werken waardoor mensen niet meer gaan werken en het kaartenhuis instort.
Nee, je hebt er gewoon niet goed over nagedacht, en daar heb ik bijn mijn argumenten geen rekening mee gehouden. Ik ga echt niet stoppen met werken om op een houtje te gaan bijten. Niemand wil zijn inkomen zomaar zien dalen tot 1500 per maand. Maar ik ga wel meer mensen aan het werk zetten.

quote:
We gaan het experiment afwachten.
Dit wordt geen experiment met het basisinkomen. Het wordt een experiment met het menselijk gedrag zonder arbeidsverplichting. Niet per se oninteressant in relatie tot het basisinkomen, maar toch heel wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_151062769
Ik ben voor
pi_151062878
quote:
De reden waarom een basisinkomen in Nederland niet gaat werken is omdat het verschil tussen een uitkering en het minimuminkomen nihil is, kortom er gaat geen hond meer werken voor een minimum, volgens mij ligt het verschil ergens rond de 200 euro, en zelfs maar 600 euro tot een modaal inkomen.
maar maar maar, je basisinkomen gaat niet omlaag als je werkt,
dus dan is het minimumloon + basisinkomen.
pi_151063000
quote:
Dat is dus juist waarom ons huidige uitkeringsstelsel zo moeilijk houdbaar is. Met een basisinkomen loont het wel om te gaan werken naast je basisinkomen. Mensen met een uitkering nu mogen er niet eens naast gaan werken en het huidige verschil tussen uitkering en subsidies of een minimumloon is inderdaad zeer weinig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151063082
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
Gaat niet werken op grote schaal. De enige reden dat het werkt op kleine schaal is de verbeterde concurrentiepositie van de ontvangers.

In het huidige stelsel, dat dus drastisch aan verandering toe is, kunnen mensen pertinent niet zonder toeslagen. Nog even voor de duidelijkheid: er zijn niet genoeg banen, de markt is verzadigd, dus mensen kunnen niet allemaal werken en ze kunnen helaas al helemaal niet de baan doen die ze zouden wensen.

Een basisinkomen is een uiteindelijk doel. Beginnen met regelvrije bijstand levert gemeenten geld op!
Niet links, niet rechts, maar vooruit!
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:40:49 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151063236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:34 schreef Zuyderzeik het volgende:

[..]

In het huidige stelsel, dat dus drastisch aan verandering toe is, kunnen mensen pertinent niet zonder toeslagen. Nog even voor de duidelijkheid: er zijn niet genoeg banen, de markt is verzadigd, dus mensen kunnen niet allemaal werken en ze kunnen helaas al helemaal niet de baan doen die ze zouden wensen.

Een basisinkomen is een uiteindelijk doel. Beginnen met regelvrije bijstand levert gemeenten geld op!
Niemand denkt dat toeslagen afschaffen zonder andere hervormingen een goed idee is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151063260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:34 schreef Zuyderzeik het volgende:

[..]

Nog even voor de duidelijkheid: er zijn niet genoeg banen, de markt is verzadigd,

Op dit moment heb je gelijk, zoals dit altijd zo is tijdens of net na een economische crisis. Tevens is het helemaal neit wenselijk dat het werkloosheidscijfer 0% is. Het idee dat er nooit meer genoeg banen bijkomen denken mensen altijd tijdens die periode.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_151063284
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

Dit zeg ik al tijden op Fok en dit is ook de reden dat experimenten goede resultaten geven, net zoals deze van de gemeentes
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_151063351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:26 schreef Soohr het volgende:

[..]

maar maar maar, je basisinkomen gaat niet omlaag als je werkt,
dus dan is het minimumloon + basisinkomen.
Het minimumloon gaat uiteraard omlaag met wat het basisinkomen is, zodat NL weer een laag lonenland wordt *O*
Op naar NL als wereldproductieland *O*
pi_151063676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het minimumloon gaat uiteraard omlaag met wat het basisinkomen is, zodat NL weer een laag lonenland wordt *O*
Op naar NL als wereldproductieland *O*
Alleen toepasbaar op mensen die dus op en nabij het minimumloon werken.
Maar liever dat ze dat doen en produceren dan niet toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_151063707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alleen toepasbaar op mensen die dus op en nabij het minimumloon werken.
Maar liever dat ze dat doen en produceren dan niet toch?
Nee hoor want alle lonen gaan gewoon netto naar beneden wat het basisinkomen wordt.

Dus NL wordt weer een productieland *O*
pi_151064012
Met een basisinkomen kun je opeens een hypotheek krijgen omdat je een vast inkomen hebt...
Dat is vast niet slecht voor de economie.

Ik ben bang dat er nog heel veel weerstand overwonnen moet worden om het basisinkomen ingevoerd te krijgen. Geld is immers macht, en mensen met geld/macht zullen daar niet zomaar afstand van doen. Denk aan werkgevers, politici.

Nu kan een werkgever naar zijn loonslaafwerknemer roepen voor jou 150 anderen (gemiddeld aantal sollicitanten per vacature). Met een basisinkomen zegt de werknemer dan gewoon: Doei!

Ik ben voor een basisinkomen.
pi_151064035
Top idee, want de arbeidsmarkt blijft maar krimpen.
pi_151064089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:10 schreef hb64 het volgende:
Met een basisinkomen kun je opeens een hypotheek krijgen omdat je een vast inkomen hebt...
Dat is vast niet slecht voor de economie.

Ik ben bang dat er nog heel veel weerstand overwonnen moet worden om het basisinkomen ingevoerd te krijgen. Geld is immers macht, en mensen met geld/macht zullen daar niet zomaar afstand van doen. Denk aan werkgevers, politici.

Nu kan een werkgever naar zijn loonslaafwerknemer roepen voor jou 150 anderen (gemiddeld aantal sollicitanten per vacature). Met een basisinkomen zegt de werknemer dan gewoon: Doei!

Ik ben voor een basisinkomen.
Voor werkgevers is het ook bijzonder gunstig omdat de loonkosten zullen dalen, het ontslagrecht sneller versoepeld zal worden en het minimumloon flink lager zal worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:13:57 #245
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151064098
quote:
Leg uit aub.
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:25:58 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_151064484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, je hebt er gewoon niet goed over nagedacht, en daar heb ik bijn mijn argumenten geen rekening mee gehouden. Ik ga echt niet stoppen met werken om op een houtje te gaan bijten. Niemand wil zijn inkomen zomaar zien dalen tot 1500 per maand. Maar ik ga wel meer mensen aan het werk zetten.

Ik lever zo'n 250 euro in de maand in, trek daar nog reiskosten vanaf en het wordt best aantrekkelijk om te stoppen.
En met mij velen aangezien ik niet extreem ver van een modaal salaris afzit.

En als je arbeid zwaar gaat belasten (en je hebt net meermalen vertelt dat je dat gaat doen) creeer je zo een communistische staat. Leuk voor mensen tot aan modaal, daarboven vertrekt snel uit het land. En zo wordt inderdaad Nederland een communistisch productieland. Nou fijn land wordt het dan maar niet heus.

Ik zie echt nog steeds 0 voordelen, behalve hippie achtige idealistische.
Het lost geen enkel bestaand probleem op (alleen voor wat uitkeringtrekkers die nu niet meer hoeven te solliciteren) maar creeert er wel talloze nieuwe bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nogmaals. Als je over de eerste 10.000 euro 15% extra belasting betaald. En de overige schijven blijven hetzelfde. Dan veranderd er netto 0.0 aan de beloning van je werk.

Het wordt anders als het aantal mensen dat een dergelijk belastbaar inkomen behaalt kleiner wordt.
7 miljoen werkenden * (10.000 * 15% ) = 10,5 miljard. Ik mis nog ergens 224 miljard euro.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_151064511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor werkgevers is het ook bijzonder gunstig omdat de loonkosten zullen dalen, het ontslagrecht sneller versoepeld zal worden en het minimumloon flink lager zal worden.
Het ontslagrecht gaat al veranderen per 1 juli 2015.
Voor werkgevers wordt het makkelijker en goedkoper om personeel te lozen. Dit zullen vooral oudere, dus duurdere, werknemers zijn. Die gaan echt niet makkelijk ander werk vinden.

De discussie om een basisinkomen zal toenemen. Het basisinkomen vervangt ook de AOW, en die onzinnige verhoging van de AOW-leeftijd is dan ook van de baan. Mensen kunnen wel werken, maar waar dan?
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:29:26 #248
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151064597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:26 schreef hb64 het volgende:

[..]

Het ontslagrecht gaat al veranderen per 1 juli 2015.
Voor werkgevers wordt het makkelijker en goedkoper om personeel te lozen. Dit zullen vooral oudere, dus duurdere, werknemers zijn. Die gaan echt niet makkelijk ander werk vinden.

De discussie om een basisinkomen zal toenemen. Het basisinkomen vervangt ook de AOW, en die onzinnige verhoging van de AOW-leeftijd is dan ook van de baan. Mensen kunnen wel werken, maar waar dan?
Meer mensen zullen parttime gaan werken. Er zullen meer uren vrijkomen op de arbeidsmarkt?
pi_151064709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:25 schreef Metro2005 het volgende:
7 miljoen werkenden * (10.000 * 15% ) = 10,5 miljard. Ik mis nog ergens 224 miljard euro.
Men weet nu wel dat het niet te betalen is (dat weten veel voorstanders ook), er zijn nog andere effecten die veel interessanter zijn om over te discuseren.
pi_151064725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Meer mensen zullen parttime gaan werken. Er zullen meer uren vrijkomen op de arbeidsmarkt?
Maar wat doe je dan in de overige tijd?
Vrijwilligerswerk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')