Behalve dan dat er een piloot op de deur staat de bonzen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarbij, een dergelijke daling veroorzaakt geen paniek en als er niets omgeroepen wordt dan kan enkel de ervaren passagier vragen gaan stellen na verloop van tijd.
Tijdens 9/11 is er wel gebeld, maar volgens mij waren dat vliegtuigen met sateliet telefoons.quote:
Het geluid is natuurlijk in de cockpit opgenomen met de deur dicht, trappen en bonsen valt natuurlijk een stuk beter te analyseren, ik betwijfel of je een eventuele paniek hoort op zo een opname.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:57 schreef Rabieluh het volgende:
Ik denk niet dat passagiers het hebben kunnen zien, maar zoiets zou je toch moeten horen?
Anders zet je als terrorist een mes op de keel van het cabinepersoneel om de code af te dwingen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:01 schreef MakkieR het volgende:
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
Dat is wel een puntje ja. Ligt eraan hoever voor impact dit gebeurde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Behalve dan dat er een piloot op de deur staat de bonzen.
Neem aan dat ze wel iets gemerkt hebben anders ga je niet proberen de cockpitdeur te forceren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op.quote:
En een noodprococedure om de deur te openen die ook niet werkt. Lijkt me vrij sterk inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op.
Kapotte autopiloot en een piloot die toevallig net buiten bewustzijn raakt wanneer de copiloot niet aanwezig is, lijkt me onwaarschijnlijk.
Volgens het gelekte bericht hoort men alleen de 2e piloot, niet een half vliegtuig in paniek die de deur staat in te beuken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Neem aan dat ze wel iets gemerkt hebben anders ga je niet proberen de cockpitdeur te forceren.
Bij sommige toestellen kun je via SATCOM bellen met de cabinehandsets van de bemanning. Er is geen noodsignaal knop.. Althans niet in de toestellen die ik ken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Volgens het gelekte bericht hoort men alleen de 2e piloot, niet een half vliegtuig in paniek die de deur staat in te beuken.
Vraagje, heeft cabinepersoneel ook de mogelijkheid een noodsignaal uit te zenden
Zou dan die hoek niet anders zijn?Zie:quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op.
Een kapotte autopiloot en een piloot die toevallig net buiten bewustzijn raakt wanneer de copiloot niet aanwezig is, lijkt me onwaarschijnlijk.
Dan is de piloot iets heel belangrijks vergeten, en de autopilot maakt geen automatische descent.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
Het kan ook gewoon nog zo zijn dat de piloot in de cockpit buiten bewustzijn was door het wegvallen van de druk, de auto-piloot hierop de noodprocedure heeft gestart (dalen!) en de piloot en purser buiten de cockpit de code niet wisten.
In dit soort situaties is het altijd een opstapeling van meerdere factoren.
Er was gisteren een expert op de radio die zij dat dat wel gebeurd bij het wegvallen van druk e.d.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dan is de piloot iets heel belangrijks vergeten, en de autopilot maakt geen automatische descent.
Dan nog had de persoon buiten de cockpit probleemloos moeten binnenkomen (tenzij dat door de piloot in de cockpit werd tegengehouden).quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
Het kan ook gewoon nog zo zijn dat de piloot in de cockpit buiten bewustzijn was door het wegvallen van de druk, de auto-piloot hierop de noodprocedure heeft gestart (dalen!) en de piloot en purser buiten de cockpit de code niet wisten.
In dit soort situaties is het altijd een opstapeling van meerdere factoren.
Lekkere expert dan. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Er bestaat een soortgelijk systeem, maar niet op de A320.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er was gisteren een expert op de radio die zij dat dat wel gebeurd bij het wegvallen van druk e.d.
Nee, dus niet. Kijk het filmpje maar eens. Als je de code niet weet en er zit in de cockpit niemand die je binnen kan laten houdt het heel snel op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan nog had de persoon buiten de cockpit probleemloos moeten binnenkomen (tenzij dat door de piloot in de cockpit werd tegengehouden).
Áls de andere piloot de noodprococedure start moet iemand dat actief afbreken in de cockpit ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:19 schreef Biancavia het volgende:
Maar kunnen we concluderen dat de piloot niet buiten bewustzijn was, omdat hij zelf iets gedaan moet hebben waardoor de andere piloot niet meer naar binnen kon?
Kan wel, maar dan moet je verder in BNW ;-)quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
Komt er gewoon op neer dat we zonder die FDR er nooit achter zullen komen.
We kunnen wel van alles gaan roepen nu, maar we hebben gewoon te weinig informatie.
De transcripties van de CVR zullen al een stuk opheldering gaan geven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
Komt er gewoon op neer dat we zonder die FDR er nooit achter zullen komen.
We kunnen wel van alles gaan roepen nu, maar we hebben gewoon te weinig informatie.
Bij BNW moet ik altijd hier aan denken:quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:22 schreef Perox het volgende:
[..]
Kan wel, maar dan moet je verder in BNW ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |