Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Ja, dat klopt helemaal.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
quote:
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
[..]
Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
of de piloot de stewardess te grazen neemt en met z'n knuppel de autopiloot uitzetquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
Er zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden nodig voor het scenario dat het geen opzet was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
Kennissen van mij vliegen daar, en die hebben allemaal direct een vast contract aangeboden gekregen. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of hoe het Duitse arbeidsrecht werkt verderquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:25 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
De oorzaak ligt niet in het slot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De oorzaak ligt niet in het slot.
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf?
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Ja, dan is de oorzaak dus niet het slot, maar de piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
Duitsers nemen privacy gelukkig nog wel serieus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:34 schreef MadameMossel het volgende:
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet.
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Ik weet dat dat in een B777 mogelijk is met de cabine-handsets. A320, geen idee. Vraag is of je daar de tijd voor gaat nemen als je ziet dat de kist rap naar beneden gaat. Het is niet dat ze op de grond iets voor je kunnen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef Loekie1 het volgende:
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld?
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen.
Zijn die opnames al.officieel bevestigd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me.
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me.
Nee, het is uitgelekt maar geen reden om er aan te twijfelen dat het klopt als NYT het brengt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zijn die opnames al.officieel bevestigd?
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:
[..]
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?
Ik het laatste in ieder geval.
Ik heb het over mensen die dit traject regelmatig vliegen ,, zakenlui of cabinepersoneel ..quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:45 schreef awiebo het volgende:
[..]
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel?
Ik het laatste in ieder geval.
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakkenquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:49 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen.
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur?
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
Hier ook, ik heb minder dan 10 vluchten in mijn leven gemaakt, en de eerste pas op mijn 28equote:Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best.
Via gsm? Geen kans vanaf die hoogte en zodra hoogte voor gsm binnen bereik kwam waren ze boven de Alpen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef yvonne het volgende:
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
buiten bewustzijn dan zou de deur te openen zijn geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:51 schreef Blester het volgende:
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn?
Nee, aankloppen is hoe het in de praktijk gaat. Stuk snellerquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet.
cabinepersoneel ??quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik.
Microfoon? Je kunt hooguit even bellen vanuit de cabine naar de cockpit, maar als er niemand opneemt..quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen.
Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is.
Behalve dan dat er een piloot op de deur staat de bonzen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarbij, een dergelijke daling veroorzaakt geen paniek en als er niets omgeroepen wordt dan kan enkel de ervaren passagier vragen gaan stellen na verloop van tijd.
Tijdens 9/11 is er wel gebeld, maar volgens mij waren dat vliegtuigen met sateliet telefoons.quote:
Het geluid is natuurlijk in de cockpit opgenomen met de deur dicht, trappen en bonsen valt natuurlijk een stuk beter te analyseren, ik betwijfel of je een eventuele paniek hoort op zo een opname.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:57 schreef Rabieluh het volgende:
Ik denk niet dat passagiers het hebben kunnen zien, maar zoiets zou je toch moeten horen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |