En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.
Jammer dat Alonso het toen verprutste in Japan.
Canada 2014?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.
Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
Dat was in 2010quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:00 schreef lasters het volgende:
[..]
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!
Met Johnny Herbert.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:46 schreef Marks het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.
En ik ben dus ook niet per se van vroeger was alles beter, maar als ik dit filmpje zie, vol met kippevel zit en bijna tranen in de ogen krijg van de extremiteit, vraag ik me af waarom ik dat nu niet heb met de F1 van nu... Oa het geluid, maar ook het zichtbare gestoei met de monsters, naast de grindbakken en muren.
IMHO beste F1 filmpje van youtube die ik ken... Maximale kudos naar de Sauber van 2.30 in de regen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.quote:
Brakke banden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.quote:
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011...quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat waren vijf goede seizoenen.
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011...
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrovquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.
De rest kan ik in komen maar 2011?!!!
Dat heb ik dan helemaal gemist. Monaco was ook nog wel aardig maar was tegelijkertijd ook een anticlimax.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrov
Was echt een mooi jaar vond ik
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.
Ik vind dat een mager excuus.
2013quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
2013
[ afbeelding ]
Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Klopt. Maar dat is irrelevant.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
2013
[ afbeelding ]
Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is irrelevant.
2012 was het brakke jaar.
Dat was ook overdreven. Er waren nieuwe bandenregels en teams hadden moeite om te ontdekken wat het optimum was. Maar wat is daar mis mee? Ik heb liever 7 regenraces dan een optocht waarna Schumacher 13 van de 14 races wint.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
Ja, maar dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Vuurwerk bij de persconferentie vrijdag? Horner en Abiteboul zijn beide aanwezig. Alonso is bij de persconferentie op donderdag.
Over Red Bull gesproken, die zouden een Virtual Test Track willen bouwen voor het testen van de motor in combinatie met versnellingsbak en chassis, zoals Mercedes en Honda hebben. En dat zou weer zijn omdat ze zelf hun motor willen bouwen.
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....
En ook dat ze een Renault door Ilmor aangepast op de VTT van AVL hebben staan.
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Staat niets nieuws in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Weer een aardig verhaal van RTL GP:
https://www.rtlgp-magazin(...)-uit-de-paddock.html
Volgens mij zijn dat niet de geruchtenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.
Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.
Dat wou ik even zeggen.
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:35 schreef lasters het volgende:
[..]
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staanquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?
Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?
Of zijn de beste ergens daartussen in?
En zo ja, waar dan precies?
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
Ik dacht van de Rabobankquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef hmmmz het volgende:
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
Doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Hangt van de veiligheidseisen af.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |