Er zijn mensen die vandaag alweer op het vliegtuig zijn gestapt en dezelfde route hebben genomen als het verongelukte vliegtuig. Mietjequote:
Die stonden niet op de wiki pagina's van KLM en Lufthansa dus die heb ik even gemist.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lufthansa 1993:
6 januari
14 september
KLM:
April 1994
Martinair:
21 december 1992
(Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM)
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vluchtquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lufthansa 1993:
6 januari
14 september
KLM:
April 1994
Martinair:
21 december 1992
(Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM)
Dat was een vlucht van Malaysia Air waar ook een KLM vluchtnummer aan was gehangen. Dat is dan ook de enige link met KLM die die vlucht met KLM had.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vlucht
Dat is toch ook nog niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Dat lijkt me vrij prematuur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn
of:
Eng dat ik vandaag nog zo gelukkig en dankbaar was, en dan zie je hoe plotseling het leven inderdaad opeens kan stoppen #Germanwings
Of Israelisch nieuws
BREAKING PHOTO: Eyal Baum, 40 year-old jew killed in today's horrific #GermanWings crash. (Photo taken 3 week ago)
twitter:leamakhoulfan twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:10listen to this amazing new talent lea makhoul ♥https://t.co/EADCTEWwXB #LeaMakhoul#Germanwings http://t.co/eLHKY3OUoO reageer retweet
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt....
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijksquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt....
Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben,quote:Maar misschien wel het grootste probleem is dat passagiers massaal weg blijven. Op internet circuleren foto's van akelig lege vluchten en vertrekhallen. Ook onder het personeel bestaat angst om te vliegen. In de periode na de ramp met MH17 was er een piek in het aantal werknemers dat zelf ontslag nam. De meest gehoorde reden: druk van angstige familieleden om te stoppen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]twitter:leamakhoulfan twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:10listen to this amazing new talent lea makhoul ♥https://t.co/EADCTEWwXB #LeaMakhoul#Germanwings http://t.co/eLHKY3OUoO reageer retweet
Ja, kan ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:47:48Worst descent by a German in the French Alps since Schumacher. #Germanwings reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:01It's great to see that the French have finally grown a pair of balls and taken down a German Aircraft.... but the war ended 70 years ago reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:51:47It makes my ski holiday plans a lot easier now that airlines are flying direct to the Alps. #Germanwings reageer retweet
Maar dat kan dus irrationeel zijn, net zoals hier dat de dames niet willen vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijks
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben,
Dit lijkt me de meest plausibele reden eigenlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:58 schreef heywoodu het volgende:
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:47:48Worst descent by a German in the French Alps since Schumacher. #Germanwings reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:01It's great to see that the French have finally grown a pair of balls and taken down a German Aircraft.... but the war ended 70 years ago reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:51:47It makes my ski holiday plans a lot easier now that airlines are flying direct to the Alps. #Germanwings reageer retweet
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
quote:light 9525 crashed after an eight-minute descent into a snowy, mountainous region of the Alps about 400 miles southeast of Paris,
Dat idee krijg je er bijna wel bij ja, omdat ze zo steady naar beneden vlogen, recht op die berg af...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
light 9525 crashed after an eight-minute descent into a snowy, mountainous region of the Alps about 400 miles southeast of Paris,
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uit
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dachtquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijn
http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologiequote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dacht
En bij de MH370 is die kans ook aanwezigquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologie
Hier nog een zelfmoord piloot..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1071848.stm
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:16 schreef TheVulture het volgende:
Die Telegraaf-verslaggever wordt nu al 3 keer te kakken gezet door Baksteen
Die man heeft ook echt een vrij simpele populistische uitstraling
Waarom is Benno een eindbaas? Ik zeg niet dat hij dat niet is, maar hij heeft ook niet de wijsheid in pacht lijkt mequote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:39 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis.
is wel heel generaliserend. Ik kom vaak in de Languedoc, daar is Parijs een ver-van-mn-bed-show. Ik woon dichter bij Parijs dan zij!.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:14 schreef OEM het volgende:
[..]![]()
Daar zal echter geen Fransoos over vallen, aangezien Parijs het centrum van de wereld is in hun ogen
Ja ze zijn doodquote:Op woensdag 25 maart 2015 00:38 schreef mijntjexx het volgende:
Er werd vandaag ook gezegd (NOS) dat er een aantal mensen van Turkse komaf in het vliegtuig zaten, daar al wat meer over bekend?
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Booslims?quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:22 schreef Eenskijken het volgende:
zeer vreemd nog.. ik denk stiekem toch nog aan een kaping en terrorisme.. komt de laatste tijd zo veel voor...
Het meeste daarvan is nog gebaseerd op het populaire "kijk mij eens ik ben piloot" gedrag terwijl ryanair ze zonder schaamte degradeert tot buschauffeurs in de lucht. Dat stoot veel piloten tegen het zere been. Bij KLM mogen ze nog wel met opgeheven hoofd en 4 streepjes door de hallen van schiphol glijden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend.
In de pilotenscene is er ontzettend veel kritiek op de werkwijze van en de arbeidsvoorwaarden bij de échte prijsvechters zoals RyanAir (GermanWings is toch een andere categorie zoals eerder gezegd). Hoe er omgegaan wordt met ziekte, hoeveel druk er op de piloten staat omtrent fuel en andere operationele targets die gehaald moeten worden...
Uiteraard wil ik niet generaliseren, maar er zijn aanzienlijk veel piloten die denken dat het bij RyanAir sooner or later een keer flink mis gaat.
Kortom: ik voel me vele malen veiliger in een KLM danwel Lufthansa kist dan in toestellen van prijsvechters die het beter doen in de statistieken. Als je je iets meer verdiept in bovengenoemde zou misschien deze mening met me delen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |