quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
60 km vanaf venlo meldde rlt z net.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef kweetutniet het volgende:
Nog even over de ligging van vliegveld Düsseldorf:
Vanuit Limburg vlieg je als het kan niet vanaf Schiphol. Als de bestemmingen het toelaten kies je hier voor Düsseldorf, Köln - Bonn, Zaventem, Eindhoven of Maastricht Aachen Airport en heel misschien nog voor Weeze. Allemaal binnen 60 tot 90 minuten bereikbaar. Dan ga je niet vliegen vanuit Schiphol !
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mensen spreken hun gedachtes erover uit, deal with it.
Of er niet zo over bitchen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dus omdat het niet mijn krant is moet ik maar gaan solliciteren?
Sterker nog. Vrijwel iedereen die ik ken in Groningen vliegt regelmatig via Dusseldorf. Ik vlieg zelf ook vaak via Dusseldorf omdat het via de autobahn vanuit Groningen net zo snel te bereiken is als Schiphol en de vluchten via Dusseldorf vaak goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef kweetutniet het volgende:
Nog even over de ligging van vliegveld Düsseldorf:
Vanuit Limburg vlieg je als het kan niet vanaf Schiphol. Als de bestemmingen het toelaten kies je hier voor Düsseldorf, Köln - Bonn, Zaventem, Eindhoven of Maastricht Aachen Airport en heel misschien nog voor Weeze. Allemaal binnen 60 tot 90 minuten bereikbaar. Dan ga je niet vliegen vanuit Schiphol !
Ik bitch er niet over, het valt me op. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik zeg en niet zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Of er niet zo over bitchen.
Altijd dat gekanker over de berichtgeving van bepaalde kranten en tv-zenders....
Waar zeur ik precies? Zeg alleen "wat een krant" schokkend!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Of er niet zo over bitchen.
Altijd dat gekanker over de berichtgeving van bepaalde kranten en tv-zenders....
Op AV Herald is het laatste ook de meest gangbare uitleg. Er wordt totaal niet afgeweken van de koers. Al verklaart dat dan weer niet de gelijkmatige daling.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef Gezicht het volgende:
Flight Security-expert beweert dat de oorzaak of een bewuste daad, of een explosieve decompressie is geweest.
Waren oude beelden volgens mij, ze laten nu niets meer zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
france24 heeft een vogeltje in de lucht.
[ afbeelding ]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog. Vrijwel iedereen die ik ken in Groningen vliegt regelmatig via Dusseldorf. Ik vlieg zelf ook vaak via Dusseldorf omdat het via de autobahn vanuit Groningen net zo snel te bereiken is als Schiphol en de vluchten via Dusseldorf vaak goedkoper zijn.
Eelde, maar die is klein, duur en heeft z'n beste tijd wel gehad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?
Bremen vind ik al een stuk beter dan Eelde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.
Skynews kan je vinden op Youtube.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
France 2 schijnt een heli daar te hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eelde, maar die is klein, duur en heeft z'n beste tijd wel gehad.
http://www.groningenairport.nl/voor-reizigers/bestemmingen/quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.
Het grote voordeel is wel dat je echt een wachttijd van niets hebt. Eén keer via Eelde gevlogen en ik kon een half uur voor vertrek op het vliegveld aankomen en wandelde zo via de douane m'n vliegtuig in.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://www.groningenairport.nl/voor-reizigers/bestemmingen/
Wel leuke bestemmingen maar Eelde kan gewoon niet concurreren met de grotere luchthavens. Mensen reizen graag een paar uur extra naar Dusseldorf, Bremen, Schiphol of eventueel zelfs Eindhoven. Parkeerruimte bij Eelde is beperkt en volgens mij is er geen tax-free zone.
Wat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef videonatic het volgende:
[..]
Saaie levens toch, er gebeurt eindelijk eens 'wat'
Tax-free is alleen interessant als je buiten de EU vliegt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef RingBewoner het volgende:
Parkeerruimte bij Eelde is beperkt en volgens mij is er geen tax-free zone.
Gewoon irisscan, Priviumgedoe, wandel je zo naar binnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het grote voordeel is wel dat je echt een wachttijd van niets hebt. Eén keer via Eelde gevlogen en ik kon een half uur voor vertrek op het vliegveld aankomen en wandelde zo via de douane m'n vliegtuig in.
Dat is waar maar daarmee ook het enige voordeel gehad. Nog een paar jaar gok ik en dan is het failliet. Wel jammer, niet zo lang geleden is de start- en landingsbaan nog verlengd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het grote voordeel is wel dat je echt een wachttijd van niets hebt. Eén keer via Eelde gevlogen en ik kon een half uur voor vertrek op het vliegveld aankomen en wandelde zo via de douane m'n vliegtuig in.
Dat klopt, ze hebben overigens wel een winkeltje dus ik heb jullie verkeerd geïnformeerd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Tax-free is alleen interessant als je buiten de EU vliegt.
twitter:RichelleVHP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:27:00@FRANCE24 reporter James André at French Civil Aviation Authority HQ: "#Germanwings plane did NOT report distress signal", no mayday. reageer retweet
Bedankt moraalridder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als we toch het totaal aantal slachtoffers weten, is het misschien wel gepast om eens een keer te vragen naar het aantal niet-Nederlandse slachtoffers. Dat geeft een beetje de betrokkenheid weer van Nederland met het buitenland. Het klinkt wat minder nationalistisch.
BNW is paar deuren verderop.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Hebben ze toch snel gedaan dan als het in de bergen is neergestort.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:31 schreef RingBewoner het volgende:
CNN meldt dat de eerste lichamen zijn geborgen.
En zelfs dan betaal je maar zelden echt minder dan in een reguliere winkel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Tax-free is alleen interessant als je buiten de EU vliegt.
Wat een enorme tegenstrijdige berichtgeving weer, het lijkt alleen maar erger te worden. "wel een signaal" "geen signaal".quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RichelleVHP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:27:00@FRANCE24 reporter James André at French Civil Aviation Authority HQ: "#Germanwings plane did NOT report distress signal", no mayday. reageer retweet
Met Transavia kan dat vanaf Eelde. Gran Canaria, Innsbruck, Salzburg, Faro, Mallorca en Heraklion.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.
Vaak kan je onderweg in die low-cost airlines je tax-free dingen kopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef RingBewoner het volgende:
Dat klopt, ze hebben overigens wel een winkeltje dus ik heb jullie verkeerd geïnformeerd.
Maar dat is dan vaak wel weer erg prijzig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Vaak kan je onderweg in die low-cost airlines je tax-free dingen kopen.
Tjah, de één roept dit, de ander roept dat. En iedereen neemt het van elkaar over om iets van nieuw nieuws te hebben over het geheel. Of het nu wel of niet zo is. Zo gaan die dingen nu eenmaalquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat een enorme tegenstrijdige berichtgeving weer, het lijkt alleen maar erger te worden. "wel een signaal" "geen signaal".
Zou toch in deze tijd verwachten dat er snel duidelijk zou zijn over in ieder geval dit feit.
Dat is wel vreemd, want het is ook niet plotseling uit de lucht gevallen als je Flightradar ziet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RichelleVHP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:27:00@FRANCE24 reporter James André at French Civil Aviation Authority HQ: "#Germanwings plane did NOT report distress signal", no mayday. reageer retweet
twitter:NUnl twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:33:28Woordvoerder Lufthansa: Er is géén aanwijzing dat er sprake is van terrorisme: http://t.co/l1QBpTBXvM #Germanwings http://t.co/zCAspccTG8 reageer retweet
Mooi, kunnen we stoppen met die onzin hier rond te bazuinen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NUnl twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:33:28Woordvoerder Lufthansa: Er is géén aanwijzing dat er sprake is van terrorisme: http://t.co/l1QBpTBXvM #Germanwings http://t.co/zCAspccTG8 reageer retweet
Met sigaretten en alcohol kan je wel grote besparingen maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En zelfs dan betaal je maar zelden echt minder dan in een reguliere winkel.
Volgens de piloot die de reporter heeft gesproken ben je daar niet mee bezig in zo'n situatie omdat het toch geen zin heeft om dat te doen op zo'n moment.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want het is ook niet plotseling uit de lucht gevallen als je Flightradar ziet.
Thrust reversers deployed?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Het is echt een vervelende hobby van hele rare mensen om op Twitter constant verkeerd nieuws de wereld in te slingeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Tjah, de één roept dit, de ander roept dat. En iedereen neemt het van elkaar over om iets van nieuw nieuws te hebben over het geheel. Of het nu wel of niet zo is. Zo gaan die dingen nu eenmaal
Bijtanken helicopters?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Stratotanker van de Franse luchtmacht maakt rondjes.
[ afbeelding ]
Nou, dit vind ik nog niet zo erg. Vind mensen die direct roepen dat het een aanslag is veel vervelender.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Wat een gespeculeer zonder kennis.
Dat gaat niet in de luchtquote:
Dat zou ik wel eens willen zien.quote:
Waarmee dan wel? Zowel de hoogte als koersgegevens op Flightradar doen vermoeden dat er vanuit de cockpit geen actie ondernomen werd/kon worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens de piloot die de reporter heeft gesproken ben je daar niet mee bezig in zo'n situatie omdat het toch geen zin heeft om dat te doen op zo'n moment.
Ik krijg hier een heel raar beeld bij van een stratotanker die aan benzineslangen allemaal helikopters achter zich aan sleurt met 600 kilometer per uur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Gewoon raampje open en jerrycans overgooienquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Met het vliegtuig in de lucht houden, aldus die piloot.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarmee dan wel? Zowel de hoogte als koersgegevens op Flightradar doen vermoeden dat er vanuit de cockpit geen actie ondernomen werd/kon worden.
Ik roep helemaal niet dat het een aanslag is Henkie. Ik vraag; Aanslag? Omdat dat goed zou kunnen aangezien er harde geluiden waren gehoord. Dat bijdehante gedoe van jou steeds, je bent zelf strontvervelend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, dit vind ik nog niet zo erg. Vind mensen die direct roepen dat het een aanslag is veel vervelender.
Hahaha idd.. er zijn wel heli's die bijtankcapaciteit hebben maar deze zeker niet, en dan ook niet achter een stratotanker maar achter een c-130...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik krijg hier een heel raar beeld bij van een stratotanker die aan benzineslangen allemaal helikopters achter zich aan sleurt met 600 kilometer per uur.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de lucht
Veel van de stratotankers hebben ook andere functies en aangezien ze veel brandstof mee kunnen nemen, kunnen ze ook lang in de lucht blijven.
Ik dacht dat dat wel ging met speciale helicopters (black hawks dacht ik), maar die zullen daar niet rondvliegen neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Maar dat zijn Amerikanen die kunnen dat wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef YokiKater het volgende:
Black Hawk Helicopter Aerial Refueling by KC-130 (2014)
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:41:14BREAKING: 15 victims on the #Germanwings #4U9525 were #German teenagers returning from school an exchange trip to Catalonia, #Spain reageer retweet
Was een reactie op die aanslag zure oen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Wat een gespeculeer zonder kennis.
Je speculeert zonder enige reden dat is pas strontvervelend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik roep helemaal niet dat het een aanslag is Henkie. Ik vraag; Aanslag? Omdat dat goed zou kunnen aangezien er harde geluiden waren gehoord. Dat bijdehante gedoe van jou steeds, je bent zelf strontvervelend.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:41:14BREAKING: 15 victims on the #Germanwings #4U9525 were #German teenagers returning from school an exchange trip to Catalonia, #Spain reageer retweet
twitter:AFP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:42:47#BREAKING Germanwings crew did not send distress signal: aviation official reageer retweet
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef misteriks het volgende:
Statistisch gezien goed nieuws voor mij, met 5 aeroflot vluchten voor de boeg vanaf volgende week. Maar echt lekker zit het tocht niet
Schiphol revisited.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
Lekker boeiend dat er 1 Nederlander een ticket heeft geboekt
Jij bent luchtvaartexpert? Vertel eens wat meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.
Ja en? Het blijft speculeren zonder kennis.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef starla het volgende:
[..]
Was een reactie op die aanslag zure oen.
Kan wel hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de lucht
Veel van de stratotankers hebben ook andere functies en aangezien ze veel brandstof mee kunnen nemen, kunnen ze ook lang in de lucht blijven.
Die Lufthansa update van vorig jaar misschien toch verkeerd uitgevoerd?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Aeroflot is al sinds begin jaren 90 niet meer neergegaan, je wordt er bang van hoe veilig ze zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef misteriks het volgende:
Statistisch gezien goed nieuws voor mij, met 5 aeroflot vluchten voor de boeg vanaf volgende week. Maar echt lekker zit het tocht niet
Klopt, maar wel met Aeroflot vliegenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Ja en?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ja en? Het blijft speculeren zonder kennis.
Veiligste maatschappij ever. (Sinds de 90's)quote:
Heiejd egequote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Veiligste maatschappij ever. (Sinds de 90's)
Slapen? Afstand van niks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.
Maar zo'n sterke daling, dat moet je merken. Of ze hebben echt zitten slapen in de cockpit.
Of ze kregen de auto-piloot niet uit, maar dan had je wel een may-day verwacht.
Dat ding is binnen 10 minuten 10 kilometer gedaald. Dat merk je toch wel?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.quote:
Waarschijnlijk gebaseerd op een Spiegel-artikel van 4 dagen geleden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Dit ja. De kans dat 2 vliegtuigen op dezelfde dag neerstorten is even groot als de kans dat er vandaag 1 neerstort en op 28 juli 2016 weer 1.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
DIt zijn altijd leuke vragen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Hoewel dat toch ook een opvallende combinatie zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.
Geen dodelijk ongeluk meer sinds 1996, daarvoor moet je even niet naar kijken.quote:
Lijkt me nogal sterk dat een straaljager dat ding heeft neergehaald, boven Frankrijk nota bene. Dat is nog een aardig stukje vliegen vanaf de dichtstbijzijnde 'schurkenstaat'.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Nee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ja. De kans dat 2 vliegtuigen op dezelfde dag neerstorten is even groot als de kans dat er vandaag 1 neerstort en op 28 juli 2016 weer 1.
Het is boeiend voor de nieuwswaarde misschien, niet boeiend voor iemand die verder kijkt dan zijn neus lang isquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.
Als op 10km hoogte de boel uit elkaar geklapt was zouden er denk ik ook wel meer berichten zijn over gevonden wrakstukken over een heel groot gebied.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:49 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Lijkt me nogal sterk dat een straaljager dat ding heeft neergehaald, boven Frankrijk nota bene. Dat is nog een aardig stukje vliegen vanaf de dichtstbijzijnde 'schurkenstaat'.
En een bom in het vliegtuig hoor je 10km lager niet, lijkt mij. Of het moet wel een bijzonder groot explosief zijn, maar dat krijg je toch never nooit ongezien in een vliegtuig.
Ah, dodelijk ongeluk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Geen dodelijk ongeluk meer sinds 1996, daarvoor moet je even niet naar kijken.
Ik bedoelde ook niet een straaljager. Die ooggetuigen dachten aan het geluid van een straaljager. En op dat moment vloog het vliegtuig al veel lager dan 10km, iets verder stortte hij neer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:49 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Lijkt me nogal sterk dat een straaljager dat ding heeft neergehaald, boven Frankrijk nota bene. Dat is nog een aardig stukje vliegen vanaf de dichtstbijzijnde 'schurkenstaat'.
En een bom in het vliegtuig hoor je 10km lager niet, lijkt mij. Of het moet wel een bijzonder groot explosief zijn, maar dat krijg je toch never nooit ongezien in een vliegtuig.
Dat klopt, maar al die moraalridders die janken dat het minder nieuws was als er geen Nederlanders aan boord waren snappen niet helemaal hoe nieuws werkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoewel dat toch ook een opvallende combinatie zou zijn geweest.
Theoretisch is die kans inderdaad aanwezig.quote:
Lukte wel. Soort van.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ah, dodelijk ongeluk.
Ze zijn nogal verdomde goed weggekomen met die crash in 2001 en 2008...
Een piloot met wat wodkda op die dacht zonder te kunnen landen zonder landingsgestel.
En dan zou er geen sprake zijn geweest van een gelijkmatige daling als dat er nu heeft plaats gevonden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als op 10km hoogte de boel uit elkaar geklapt was zouden er denk ik ook wel meer berichten zijn over gevonden wrakstukken over een heel groot gebied.
Dat ook nog ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
En dan zou er geen sprake zijn geweest van een gelijkmatige daling als dat er nu heeft plaats gevonden.
Ligt er aan welke data je gebruikt. De historische kans op 2 vliegtuig ongelukken per dag tegen 1. Dan heb je gelijk. Op het moment dat je 2 specifieke data aanwijst over 2 specifieke vliegtuigen is de kans even groot dat ze beide op hun datum neerstorten als wanneer die tweede specifieke data dezelfde datum zou zijn geweest.quote:
Gekaapt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou het toestel dan niet sneller dalen/als een blok uit de lucht vallen?
Het is geen vraag. Misschien voor mensen die niets van statistiek/kansberekening snappen..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:48 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
DIt zijn altijd leuke vragen.
Dat zou de radiostilte kunnen verklaren natuurlijk.quote:
Post ef je nr. dan bel ik jequote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef videonatic het volgende:
Let me know als er foto's zijn van de crash site ( ik ben hier alleen voor dat )
twitter:airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:53:30Photos show emergency services in French Alps after #Germanwings crash http://t.co/u27w9E6Wpv http://t.co/f7dvVTZ9WL - @ThorpeDave reageer retweet
Alles kan nog op het moment. We weten gewoon nog vrijwel niets eigenlijk.quote:
Natuurlijk is elk mensenleven gelijk maar voor de nieuwswaarde maakt het nogal uit of er Nederlanders bij betrokken zijn en zo ja, hoeveel dan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:53 schreef eight het volgende:
[..]
Ho ho, jij wilt toch niet beweren dat elk mensenleven, gelijk is?
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:53:41BREAKING UPDATE: The 2 teachers and 16 Students were from Joseph-König-Gymnasiums in the #German city of#Haltern. #4U9525 #Germanwings reageer retweet
Over 5 minuten komt Lufthansa met een persco die gaan dat wel vertellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef woxxel het volgende:
Gaan we vandaag nog te weten komen wat er gebeurd is, of duurt dat nog een paar dagen?
Wieso?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel aardig uitgesloten dacht ik zo.
Ik doelde vooral op dit:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ligt er aan welke data je gebruikt. De historische kans op 2 vliegtuig ongelukken per dag tegen 1. Dan heb je gelijk. Op het moment dat je 2 specifieke data aanwijst over 2 specifieke vliegtuigen is de kans even groot dat ze beide op hun datum neerstorten als wanneer die tweede specifieke data dezelfde datum zou zijn geweest.
Het is wel degelijk een vraag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:53 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Het is geen vraag. Misschien voor mensen die niets van statistiek/kansberekening snappen..
Probleem met de automatische piloot is genoemd als mogelijke oorzaak, terroristen zijn redelijk uitgesloten lees ik overal.quote:
Waarom?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel aardig uitgesloten dacht ik zo.
Soort Helios scenario maar dan met ingezette daling.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef niels0 het volgende:
Ik houd het op decompressie waardoor de piloten moesten dalen om weer luchtdruk te krijgen, maar te ver zijn gedaald en tegen een berg zijn gevlogen.
De daalsnelheid was heel regelmatig, maar bijna het dubbele van wat normaal is en geen koerswijziging.
Ja, maar hij reageerde op deze postquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ligt er aan welke data je gebruikt. De historische kans op 2 vliegtuig ongelukken per dag tegen 1. Dan heb je gelijk. Op het moment dat je 2 specifieke data aanwijst over 2 specifieke vliegtuigen is de kans even groot dat ze beide op hun datum neerstorten als wanneer die tweede specifieke data dezelfde datum zou zijn geweest.
Lijkt me Bayesiaanse kansberekening.quote:Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Fair enoughquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op dit:
Stel dat elk vliegtuig in de wereld bij elke vlucht evenveel kans heeft op neerstorten (is natuurlijk niet zo, onderhoud, omstandigheden etc) en die kans is 1 op 10 miljoen. Dan wijzigt de kans dat jouw vlucht morgen neerstort toch helemaal niks, of er vandaag nou 1 of 10 neerstorten?
twitter:SputnikInt twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:55:12#Russia ready to help search for #Germanwings crash survivorshttp://t.co/cPyZuRQLV4 #4U9525 http://t.co/KxyYzglSVl reageer retweet
Er was een radiostilte, hoe weten zij dat nou? Ze proberen gewoon de boel niet op te laaien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Probleem met de automatische piloot is genoemd als mogelijke oorzaak, terroristen zijn redelijk uitgesloten lees ik overal.
Onzin natuurlijk. In Afrika gaan elke minuut met gemak 150 mensen dood. Niemand die er een neuk om geeft.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Natuurlijk is elk mensenleven gelijk
Jij snapt niet hoe "nieuws" werkt dus stop maar met reageren hierquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:57 schreef eight het volgende:
[..]
Onzin niet. In Afrika gaan elke minuut met gemak 150 mensen dood. Niemand die er een neuk om geeft.
Rusland zit lekker communistisch te etteren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:56 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SputnikInt twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:55:12#Russia ready to help search for #Germanwings crash survivorshttp://t.co/cPyZuRQLV4 #4U9525 http://t.co/KxyYzglSVl reageer retweet
Als je een muntje tost heb je 50% kans op kop en 50% kans op munt. Iedere keer weer. Of je nou 1 of al 100 keer gegooid hebt. Dat geldt ook voor de loterij, dobbelstenen en vliegtuigcrashes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een vraag.
Het hangt volledig af van welke data je gebruikt en welke methode je gebruikt. Deze kunnen de persoon die ik quote zowel gelijk als ongelijk geven. Dat is de 'vraag' waar ik het over had.
Geen aanwijzingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat Lufthansa dat zelf meldt oen:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terrorisme___.html
Vliegtuig is gecrashed op zo'n 2000 meter hoogte in onbereikbare bergen / sneeuw. Dus nee, je kan er vanuit gaan dat ze die nog niet hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef richolio het volgende:
[..]
Alles kan nog op het moment. We weten gewoon nog vrijwel niets eigenlijk.
Is er al nieuws over de zwarte doos enzulks?
Waarom?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:57 schreef heywoodu het volgende:
Germanwings heeft inmiddels de eerste vlucht ook gecancelled, van Düsseldorf naar Zürich.
Niet bekendgemaakt.quote:
Jij denkt vanachter je toetsenbord meer te weten dan LH zelf? Knap.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Geen aanwijzingReddingswerkers hebben het gebied nog niet eens bereikt en ze komen met aanwijzingen. Grappig. Er was een radiostilte dus ze weten helemaal niks.
Je haalt het e.e.a. door elkaar merk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij snapt niet hoe "nieuws" werkt dus stop maar met reageren hier.
Moah vind ik ook niet. Levens van mensen zonder invloed (zoals het mijne ook is bijvoorbeeld) zijn toch echt vele malen onbelangrijker dan levens van mensen met veel invloed (een obama om maar iets te noemen).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef heywoodu het volgende:
"In het echt" is elk mensenleven gelijk, qua nieuws en interesse uiteraard totaal niet.
Hopelijk alleen vandaag, anders kan ik morgen de auto pakkenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet bekendgemaakt.
Update 14.55 Uhr: Inzwischen hat Germanwings den ersten Flug abgesagt. Die Gründe sind unklar. Es handelt sich um den Flug 4U9764 von Düsseldorf nach Zürich. Vor dem Schalter der Airline hat sich jetzt eine lange Schlange gebildet.
Ik haal niks door elkaar, iets wat altijd gebeurt is geen nieuws. Dat mensen in Afrika sterven is een dagelijks ding, een neerstortend vliegtuig met mogelijk Nederlanders daarin niet, wie snapt het nou niet dan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef eight het volgende:
[..]
Je haalt het e.e.a. door elkaar merk ik.
Iedereen is vervangbaar dus elk leven is gelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Moah vind ik ook niet. Levens van mensen zonder invloed (zoals het mijne ook is bijvoorbeeld) zijn toch echt vele malen onbelangrijker dan levens van mensen met veel invloed (een obama om maar iets te noemen).
Gokje: omdat de kist die die vlucht zou moeten uitvoeren ergens in Frankrijk op een berg ligt?quote:
Ja daar heb je ook wel weer een punt. Mijn dood verandert eventueel wat in de levens van directe familie en vrienden, de dood van andere mensen beïnvloedt soms honderden of nog veel meer mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Moah vind ik ook niet. Levens van mensen zonder invloed (zoals het mijne ook is bijvoorbeeld) zijn toch echt vele malen onbelangrijker dan levens van mensen met veel invloed (een obama om maar iets te noemen).
Neequote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Iedereen is vervangbaar dus elk leven is gelijk.
Tenzij het muntje door de geschiedenis heen zo vaak op bijvoorbeeld kop zou zijn gevallen dat er een statistisch significant verschil aantoonbaar is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je een muntje tost heb je 50% kans op kop en 50% kans op munt. Iedere keer weer. Of je nou 1 of al 100 keer gegooid hebt. Dat geldt ook voor de loterij, dobbelstenen en vliegtuigcrashes.
"is" en "vind ik" zijn 2 verschillende dingen, maar dat begrijp je hopelijk wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Iedereen is vervangbaar dus elk leven is gelijk.
Volgens jou zijn er problemen met automatische piloot. Wel aanwijzingen daarvoor dan? Ze weten niks en ze willen de boel natuurlijk ook niet opnaaien meteen met terrorisme.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij denkt vanachter je toetsenbord meer te weten dan LH zelf? Knap.
Lijkt mij dat die eerst de oorzaak willen weten. Als het een mankement was, gaan ze natuurlijk andere vliegtuigen daarop checken.quote:
quote:"Sébastien Giroux a vu l'A320 de Germanwings en train de perdre de l’altitude sur la zone du Vernet mardi matin, juste avant le crash. "Il n'y avait pas de fumée, rien d'autre, mais vu l'altitude qu'il avait, il ne pouvait pas passer les montagnes, c'était impossible", explique-t-il. "C'est impressionnant, on n'a pas le temps de réaliser", commente le propriétaire d'une scierie à Prads-Haute-Bleone, dans les Alpes-de-Haute-Provence."
Flikker nou toch op met je terrorisme en lees het nieuws. Er zijn een aantal verklaringen van LH geweest en die sluiten terrorisme uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:01 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Volgens jou zijn er problemen met automatische piloot. Wel aanwijzingen daarvoor dan? Ze weten niks en ze willen de boel natuurlijk ook niet opnaaien meteen met terrorisme.
Ja precies. Zelfs artiesten of sporters (inb4quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja daar heb je ook wel weer een punt. Mijn dood verandert eventueel wat in de levens van directe familie en vrienden, de dood van andere mensen beïnvloedt soms honderden of nog veel meer mensen.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
En toch blijft vliegen de veiligste manier om van A naar B te verplaatsen.
Post die verklaringen dan. Jij komt met een artikel, er zijn geen aanwijzingen voor terrorisme. Heb ik wat aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Flikker nou toch op met je terrorisme en lees het nieuws. Er zijn een aantal verklaringen van LH geweest en die sluiten terrorisme uit.
Nou ja, dat klopt wel. Een topsporter kan vele mensen inspireren, terwijl jij en ik buiten onze eigen kring waarschijnlijk niet eens bekend zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja precies. Zelfs artiesten of sporters (inb4) hebben meer invloed op, veel, levens tov jij en ik so to speak.
Maar dit alles geheel terzijde natuurlijk.
Ned1quote:
Dat is niet helemaal waar. Gewoon op je plek blijven en met de aarde meedraaien is de veiligste manier van verplaatsen. Alleen verplaats je je dan enkel in de ruimte en niet zozeer op de aardkorst....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
En toch blijft vliegen de veiligste manier om van A naar B te verplaatsen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terrorisme___.htmlquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Post die verklaringen dan. Jij komt met een artikel, er zijn geen aanwijzingen voor terrorisme. Heb ik wat aan.
Nou jij ondertussen al wel hoor!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat klopt wel. Een topsporter kan vele mensen inspireren, terwijl jij en ik buiten onze eigen kring waarschijnlijk niet eens bekend zijn.
Dat is hetzelfde artikel als net. Lekker duidelijk, echte verklaring ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terrorisme___.html
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Gewoon op je plek blijven en met de aarde meedraaien is de veiligste manier van verplaatsen. Alleen verplaats je je dan enkel in de ruimte en niet zozeer op de aardkorst....
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Gewoon op je plek blijven en met de aarde meedraaien is de veiligste manier van verplaatsen. Alleen verplaats je je dan enkel in de ruimte en niet zozeer op de aardkorst....
AHHAHAHAHAHHAHAHAHAHA Nu al grap van dit topicquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:06 schreef boik het volgende:
toch mooi dat zon 3e wereldland als spanje zijn administratie beter op orde heeft dan nederland regeltjesland
Sterk hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Geen dank (bruine) HolBewoner
Dan was het dus geen duikvlucht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef Ajacied422 het volgende:
het vliegtuig is acht minuten lang in een duikvlucht geweest
Weet je, blijf jij lekker bij je terroristenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde artikel als net. Lekker duidelijk, echte verklaring ook.
Nou, niet helemaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je een muntje tost heb je 50% kans op kop en 50% kans op munt. Iedere keer weer. Of je nou 1 of al 100 keer gegooid hebt. Dat geldt ook voor de loterij, dobbelstenen en vliegtuigcrashes.
Karakteristieke huisjes op de achtergond.quote:
Die zogenaamde verklaringen volgens jou zijn er dus helemaal niet. Kneusquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Weet je, blijf jij lekker bij je terroristen.
Google Translate desnoods. Maar oke.quote:
zo grappig vind ik het niet dat spanje meteen weet hoeveel spanjaarden er aan boord zijn en NL weer eens niks weetquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
AHHAHAHAHAHHAHAHAHAHA Nu al grap van dit topic
''routine''quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef eight het volgende:
Gisteren laatste controle gehad. sabotage dus. Case closed.
Jawel, lees het artikel maar. Enige verklaringen voor mogelijk een terroristische aanslag zijn er totaal niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:08 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Die zogenaamde verklaringen volgens jou zijn er dus helemaal niet. Kneus
Ik blijf bij alsquote:
Dat is een dagelijkse controlequote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef eight het volgende:
Gisteren laatste controle gehad. sabotage dus. Case closed.
waar baseer je dat opquote:
Als je 1 muntje tost heb je 2 opties:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:01 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Tenzij het muntje door de geschiedenis heen zo vaak op bijvoorbeeld kop zou zijn gevallen dat er een statistisch significant verschil aantoonbaar is.
Trouwens, is het appels met peren vergelijken.
Op de armoedequote:
Bedankt voor het dumpen van een link.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef BlauweTijger het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)aan-boord-A320.dhtml
Maar als een kant statistisch gezien vaker valt kan het een oneerlijk muntje zijn. Wat dat betreft kun je wel iets over de kansen van de toekomst zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je 1 muntje tost heb je 2 opties:
K 50%
M 50%
Als je 2 muntjes tost heb je 4 opties:
KK 25%
KM 25%
MK 25%
MM 25%
Zoals je ziet komt bij zowel het linker als het rechter muntje K als M in 50% van de gevallen voor. Net als bij de eerste, enkele, toss. Dit geldt altijd. Of je nou 1, 2, 100 of een miljoen muntjes, dobbelstenen of vliegtuigen tosst. Geen enkele invloed op verdere kansen. En als je het nog niet gelooft, ga aub even met je Wiskundedocent praten.
In jouw voorbeeld komen K en M in 75% van de opties voorquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je 1 muntje tost heb je 2 opties:
K 50%
M 50%
Als je 2 muntjes tost heb je 4 opties:
KK 25%
KM 25%
MK 25%
MM 25%
Zoals je ziet komt bij zowel het linker als het rechter muntje K als M in 50% van de gevallen voor. Net als bij de eerste, enkele, toss. Dit geldt altijd. Of je nou 1, 2, 100 of een miljoen muntjes, dobbelstenen of vliegtuigen tosst. Geen enkele invloed op verdere kansen. En als je het nog niet gelooft, ga aub even met je Wiskundedocent praten.
Nee jij hebt enige toevoeging hier, je loopt alleen maar te zeiken man, laat mensen even lekker.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bedankt voor het dumpen van een link.
twitter:Die_NinaS twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 15:12:40Germanwings geht davon aus, dass 67 deutsche Staatsbürger an Bord waren #germanwings #4U9525 reageer retweet
67 toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:14 schreef vuvuzela het volgende:
56 duitsers; andere nationaliteiten al bekend?
45 spanjaardenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:14 schreef vuvuzela het volgende:
56 duitsers; andere nationaliteiten al bekend?
Op de kermis zou je dan je geld terugkrijgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef Ajacied422 het volgende:
het vliegtuig is acht minuten lang in een duikvlucht geweest
Die zit een verdieping te laag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Deze is dan weer een stuk minder.
[ afbeelding ]
*spot de fokker*
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je 1 muntje tost heb je 2 opties:
K 50%
M 50%
Als je 2 muntjes tost heb je 4 opties:
KK 25%
KM 25%
MK 25%
MM 25%
Zoals je ziet komt bij zowel het linker als het rechter muntje K als M in 50% van de gevallen voor. Net als bij de eerste, enkele, toss. Dit geldt altijd. Of je nou 1, 2, 100 of een miljoen muntjes, dobbelstenen of vliegtuigen tosst. Geen enkele invloed op verdere kansen. En als je het nog niet gelooft, ga aub even met je Wiskundedocent praten.
67 versta ik op de Tagesschauquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:15 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
oh, ik hoorde net 56 op de persconferentie;misschien verkeerd veertaald
zijn er wel concrete aanwijzingen dat het geen aanslag is dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Op wie loop ik te zeiken dan? Ik geef mijn mening over alle mensen die hier proberen de wildste verhalen de wereld in willen slingeren over een aanslag terwijl daar totaal geen concrete aanwijzingen voor zijn.
Komt van het AD.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat ik moe word van al dat ongefundeerde gespeculeer.
Er zijn verklaringen van o.a. Lufthansa dat daar geen concrete aanwijzingen voor zijn, dat lijkt mij toch wat betrouwbaarder dan een fokker die even "aanslag?" uit zijn toetsenbord perst.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef aloa het volgende:
[..]
zijn er wel concrete aanwijzingen dat het geen aanslag is dan?
Er zijn geen concrete aanwijzingen dat het wel een aanslag is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef aloa het volgende:
[..]
zijn er wel concrete aanwijzingen dat het geen aanslag is dan?
De data is niet echt consistent met een aanslag, maar het kan natuurlijk iemand zijn die in de cockpit is beland. Of een zelfmoord van een van de piloten, of of of of of...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef aloa het volgende:
[..]
zijn er wel concrete aanwijzingen dat het geen aanslag is dan?
Dacht dat het wel werd gerekend tot een "no-fly zone" vanwege de scudraketten van ISIS op de grond net buiten Nice.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:18 schreef vuvuzela het volgende:
Er waren geen negatieve reisadviezen voor Duitsland, Spanje alsook Frankrijk!
maar het valt niet uit te sluiten!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Er zijn verklaringen van o.a. Lufthansa dat daar geen concrete aanwijzingen voor zijn, dat lijkt mij toch wat betrouwbaarder dan een fokker die even "aanslag?" uit zijn toetsenbord perst.
twitter:JeroenAkkermans twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 15:19:15Een woordvoerder v de gemeente Haltern (in NRW) bevestigt dat er 16 scholieren en 2 leraren aan boord vh toestel zaten reageer retweet
Betrouwbare bronnen... binnen enkele uren van een crash.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kom dan met een concrete aanwijzing dat het een aanslag is. Alle betrouwbare bronnen spreken dat momenteel tegen namelijk.
Er zijn nog geen concrete aanwijzingen, laat mensen lekker speculeren dat is het idee van een forumquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kom dan met een concrete aanwijzing dat het een aanslag is. Alle betrouwbare bronnen spreken dat momenteel tegen namelijk.
dat kan allemaal ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De data is niet echt consistent met een aanslag, maar het kan natuurlijk iemand zijn die in de cockpit is beland. Of een zelfmoord van een van de piloten, of of of of of...
Het wachten is op vluchtrecorders...
Dat zegt niets. Een aanslag is zowat het slechtste wat een luchtvaartmaatschappij kan overkomen, dus nogal logisch dat ze zeggen dat er nog geen aanwijzingen zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Er zijn verklaringen van o.a. Lufthansa dat daar geen concrete aanwijzingen voor zijn, dat lijkt mij toch wat betrouwbaarder dan een fokker die even "aanslag?" uit zijn toetsenbord perst.
We moeten maar wachten totdat het vliegtuig is gevondenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:21 schreef eight het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Een aanslag is zowat het slechtste wat een luchtvaartmaatschappij kan overkomen, dus nogal logisch dat ze zeggen dat er nog geen aanwijzingen zijn
Of er zijn gewoon echt geen aanwijzingen. Verder lijkt me een technisch mankement erger voor een luchtvaartmaatschappij, want dan is het hun eigen 'schuld', terwijl ze aan een aanslag weinig tot niks kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:21 schreef eight het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Een aanslag is zowat het slechtste wat een luchtvaartmaatschappij kan overkomen, dus nogal logisch dat ze zeggen dat er nog geen aanwijzingen zijn
Nee maar:quote:
Ja vast. Als ze aanwijzingen hadden dat het wel zo was dan zouden ze het nu wel wat minder ontkennen lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:21 schreef eight het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Een aanslag is zowat het slechtste wat een luchtvaartmaatschappij kan overkomen, dus nogal logisch dat ze zeggen dat er nog geen aanwijzingen zijn
Wel noodsignaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar:
- geen noodsignaal
- geen afwijking van de koers
- vliegtuig was in tact vlakt voor de crash; geen rook
Dit inderdaad. Alsof zo'n helikopter niet een foto/video kan maken. Beetje vreemd allemaal...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:23 schreef starla het volgende:
Nog niet 1 fricking foto van het wrakstuk?
We zijn 5 uur verder man.
Ik hou er niet van om sociaal gewenst gedrag te vertonen omdat anderen dat prettiger vinden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, de rest negeert het gewoon en dat is een stuk prettiger.
Als het onderhoud volgens de specs van de fabrikant is uitgevoerd...... neu..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Verder lijkt me een technisch mankement erger voor een luchtvaartmaatschappij, want dan is het hun eigen 'schuld'
Laatste wat ze hoorde van het vliegtuig was ''Emergency, Emergency'.quote:
Terrorisme kun je ook zo goed als voorkomen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Of er zijn gewoon echt geen aanwijzingen. Verder lijkt me een technisch mankement erger voor een luchtvaartmaatschappij, want dan is het hun eigen 'schuld', terwijl ze aan een aanslag weinig tot niks kunnen doen.
Alleen een melding van het systeem van de luchtleiding, niet van het vliegtuig zelf.quote:
Onjuist. ATC heeft zelf een noodsignaal uitgegeven omdat er geen contact meer met het vliegtuig viel te maken. Vanuit het vliegtuig zelf is niks ontvangen. Dus of:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb berichten gelezen waarin dat wel word bevestigd.
Dat is natuurlijk wel opmerkelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onjuist. ATC heeft zelf een noodsignaal uitgegeven omdat er geen contact meer met het vliegtuig viel te maken. Vanuit het vliegtuig zelf is niks ontvangen.
Meen dat bij ernstige problemen altijd een soort van back-up is voor de belangrijkste dingen waaronder radio.quote:
MH370quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel opmerkelijk.
Bedankt voor je leuke en verrassende bijnaam voor mij. Dat voegt zeker wel wat toequote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, jij bent de enige, allemaal even applaus voor BruineHolBewoner mensen..
Tering.twitter:stephaneguillon twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 12:30:12On me dit que l’airbus de la compagnie GermanWings avait été affrété par TF1 pour la saison 2 de Dropped. C’est une connerie ? reageer retweet
twitter:ACatInParis twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 15:25:52Another #Germanwings press conf due in around an hour. Still checking passenger details, no clear sign yet why plane crashed in Alps #4U9525 reageer retweet
De ramp vergelijken met een seriequote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wij zijn softies vergeleken met de Fransen zelf.Tering.twitter:stephaneguillon twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 12:30:12On me dit que l’airbus de la compagnie GermanWings avait été affrété par TF1 pour la saison 2 de Dropped. C’est une connerie ? reageer retweet
Kan geen Frans.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wij zijn softies vergeleken met de Fransen zelf.Tering.twitter:stephaneguillon twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 12:30:12On me dit que l’airbus de la compagnie GermanWings avait été affrété par TF1 pour la saison 2 de Dropped. C’est une connerie ? reageer retweet
Que?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wij zijn softies vergeleken met de Fransen zelf.Tering.twitter:stephaneguillon twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 12:30:12On me dit que l’airbus de la compagnie GermanWings avait été affrété par TF1 pour la saison 2 de Dropped. C’est une connerie ? reageer retweet
Dat heeft te maken met die helicoptercrash van vorige week met die franse sportlui erin. Flauw grapje voor lieden met een slechte smaak imhoquote:
quote:
"Mij is verteld dat de Airbus van het bedrijf GermanWings werd gecharterd door TF1 voor seizoen 2 van Dropped. Is dit onzin?"quote:
TF1 (publieke zender) heeft het vliegtuig gebruikt voor het 2e seizoen van Dropped (nav de helicoptercrash voor dat programma)quote:
Hij zegt dat hem is verteld dat TF1 het vliegtuig had gehuurd voor Dropped.quote:
Die lijst hebben ze maar wordt nog niet bekend gemaakt omdat eerst de familie van slachtoffers wordt ingelicht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:31 schreef raptorix het volgende:
Wat een gezeik toch altijd met: Het is niet duidelijk wie er aan boord waren! Tegenwoordig is alles digitaal, en roept men altijd: JA MAAR VANWEGE HET TERRORSISME!
Maar in dit soort gevallen is het kennelijk niet mogelijk om binnen 6 uur een lijst op te stellen met inzittenden.
Het lijkt me dat dat het beste is waar ze op kunnen hopen. Nalatigheid in onderhoud of andere te voorkomen technische mankementen is het slechtste wat ze kan overkomen. Aanslag is een probleem van de veiligheidsdiensten en het vliegveld.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:21 schreef eight het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Een aanslag is zowat het slechtste wat een luchtvaartmaatschappij kan overkomen, dus nogal logisch dat ze zeggen dat er nog geen aanwijzingen zijn
Dat is prima mogelijk hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:31 schreef raptorix het volgende:
Wat een gezeik toch altijd met: Het is niet duidelijk wie er aan boord waren! Tegenwoordig is alles digitaal, en roept men altijd: JA MAAR VANWEGE HET TERRORSISME!
Maar in dit soort gevallen is het kennelijk niet mogelijk om binnen 6 uur een lijst op te stellen met inzittenden.
Die lijst zal er gewoon zijn. Maar dat zijn waarschijnlijk enkel namen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:31 schreef raptorix het volgende:
Wat een gezeik toch altijd met: Het is niet duidelijk wie er aan boord waren! Tegenwoordig is alles digitaal, en roept men altijd: JA MAAR VANWEGE HET TERRORSISME!
Maar in dit soort gevallen is het kennelijk niet mogelijk om binnen 6 uur een lijst op te stellen met inzittenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |