quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
60 km vanaf venlo meldde rlt z net.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef kweetutniet het volgende:
Nog even over de ligging van vliegveld Düsseldorf:
Vanuit Limburg vlieg je als het kan niet vanaf Schiphol. Als de bestemmingen het toelaten kies je hier voor Düsseldorf, Köln - Bonn, Zaventem, Eindhoven of Maastricht Aachen Airport en heel misschien nog voor Weeze. Allemaal binnen 60 tot 90 minuten bereikbaar. Dan ga je niet vliegen vanuit Schiphol !
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mensen spreken hun gedachtes erover uit, deal with it.
Of er niet zo over bitchen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dus omdat het niet mijn krant is moet ik maar gaan solliciteren?
Sterker nog. Vrijwel iedereen die ik ken in Groningen vliegt regelmatig via Dusseldorf. Ik vlieg zelf ook vaak via Dusseldorf omdat het via de autobahn vanuit Groningen net zo snel te bereiken is als Schiphol en de vluchten via Dusseldorf vaak goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef kweetutniet het volgende:
Nog even over de ligging van vliegveld Düsseldorf:
Vanuit Limburg vlieg je als het kan niet vanaf Schiphol. Als de bestemmingen het toelaten kies je hier voor Düsseldorf, Köln - Bonn, Zaventem, Eindhoven of Maastricht Aachen Airport en heel misschien nog voor Weeze. Allemaal binnen 60 tot 90 minuten bereikbaar. Dan ga je niet vliegen vanuit Schiphol !
Ik bitch er niet over, het valt me op. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik zeg en niet zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Of er niet zo over bitchen.
Altijd dat gekanker over de berichtgeving van bepaalde kranten en tv-zenders....
Waar zeur ik precies? Zeg alleen "wat een krant" schokkend!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Of er niet zo over bitchen.
Altijd dat gekanker over de berichtgeving van bepaalde kranten en tv-zenders....
Op AV Herald is het laatste ook de meest gangbare uitleg. Er wordt totaal niet afgeweken van de koers. Al verklaart dat dan weer niet de gelijkmatige daling.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:14 schreef Gezicht het volgende:
Flight Security-expert beweert dat de oorzaak of een bewuste daad, of een explosieve decompressie is geweest.
Waren oude beelden volgens mij, ze laten nu niets meer zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
france24 heeft een vogeltje in de lucht.
[ afbeelding ]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog. Vrijwel iedereen die ik ken in Groningen vliegt regelmatig via Dusseldorf. Ik vlieg zelf ook vaak via Dusseldorf omdat het via de autobahn vanuit Groningen net zo snel te bereiken is als Schiphol en de vluchten via Dusseldorf vaak goedkoper zijn.
Eelde, maar die is klein, duur en heeft z'n beste tijd wel gehad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Groningen zelf zat toch ook een vliegveld(je)?
Bremen vind ik al een stuk beter dan Eelde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.
Skynews kan je vinden op Youtube.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
France 2 schijnt een heli daar te hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een update met alle livestreams? CNN, France etc? (TV ligt er namelijk uit..)
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Via Eelde kun je enkel goedkoop naar Polen vliegen of je vliegt via Bremen, maar dat is ook niet echt een groot vliegveld. Voor een groot vliegveld is vanuit Groningen of Drenthe Dusseldorf vaak de eerste keus.
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eelde, maar die is klein, duur en heeft z'n beste tijd wel gehad.
http://www.groningenairport.nl/voor-reizigers/bestemmingen/quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.
Het grote voordeel is wel dat je echt een wachttijd van niets hebt. Eén keer via Eelde gevlogen en ik kon een half uur voor vertrek op het vliegveld aankomen en wandelde zo via de douane m'n vliegtuig in.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://www.groningenairport.nl/voor-reizigers/bestemmingen/
Wel leuke bestemmingen maar Eelde kan gewoon niet concurreren met de grotere luchthavens. Mensen reizen graag een paar uur extra naar Dusseldorf, Bremen, Schiphol of eventueel zelfs Eindhoven. Parkeerruimte bij Eelde is beperkt en volgens mij is er geen tax-free zone.
Wat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef videonatic het volgende:
[..]
Saaie levens toch, er gebeurt eindelijk eens 'wat'
Tax-free is alleen interessant als je buiten de EU vliegt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef RingBewoner het volgende:
Parkeerruimte bij Eelde is beperkt en volgens mij is er geen tax-free zone.
Gewoon irisscan, Priviumgedoe, wandel je zo naar binnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het grote voordeel is wel dat je echt een wachttijd van niets hebt. Eén keer via Eelde gevlogen en ik kon een half uur voor vertrek op het vliegveld aankomen en wandelde zo via de douane m'n vliegtuig in.
Dat is waar maar daarmee ook het enige voordeel gehad. Nog een paar jaar gok ik en dan is het failliet. Wel jammer, niet zo lang geleden is de start- en landingsbaan nog verlengd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het grote voordeel is wel dat je echt een wachttijd van niets hebt. Eén keer via Eelde gevlogen en ik kon een half uur voor vertrek op het vliegveld aankomen en wandelde zo via de douane m'n vliegtuig in.
Dat klopt, ze hebben overigens wel een winkeltje dus ik heb jullie verkeerd geïnformeerd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Tax-free is alleen interessant als je buiten de EU vliegt.
twitter:RichelleVHP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:27:00@FRANCE24 reporter James André at French Civil Aviation Authority HQ: "#Germanwings plane did NOT report distress signal", no mayday. reageer retweet
Bedankt moraalridder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als we toch het totaal aantal slachtoffers weten, is het misschien wel gepast om eens een keer te vragen naar het aantal niet-Nederlandse slachtoffers. Dat geeft een beetje de betrokkenheid weer van Nederland met het buitenland. Het klinkt wat minder nationalistisch.
BNW is paar deuren verderop.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Hebben ze toch snel gedaan dan als het in de bergen is neergestort.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:31 schreef RingBewoner het volgende:
CNN meldt dat de eerste lichamen zijn geborgen.
En zelfs dan betaal je maar zelden echt minder dan in een reguliere winkel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Tax-free is alleen interessant als je buiten de EU vliegt.
Wat een enorme tegenstrijdige berichtgeving weer, het lijkt alleen maar erger te worden. "wel een signaal" "geen signaal".quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RichelleVHP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:27:00@FRANCE24 reporter James André at French Civil Aviation Authority HQ: "#Germanwings plane did NOT report distress signal", no mayday. reageer retweet
Met Transavia kan dat vanaf Eelde. Gran Canaria, Innsbruck, Salzburg, Faro, Mallorca en Heraklion.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Helder. Best wel jammer eigenlijk, voor populaire vakantiebestemmingen zou het toch een aardig alternatief kunnen zijn.
Vaak kan je onderweg in die low-cost airlines je tax-free dingen kopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef RingBewoner het volgende:
Dat klopt, ze hebben overigens wel een winkeltje dus ik heb jullie verkeerd geïnformeerd.
Maar dat is dan vaak wel weer erg prijzig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Vaak kan je onderweg in die low-cost airlines je tax-free dingen kopen.
Tjah, de één roept dit, de ander roept dat. En iedereen neemt het van elkaar over om iets van nieuw nieuws te hebben over het geheel. Of het nu wel of niet zo is. Zo gaan die dingen nu eenmaalquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat een enorme tegenstrijdige berichtgeving weer, het lijkt alleen maar erger te worden. "wel een signaal" "geen signaal".
Zou toch in deze tijd verwachten dat er snel duidelijk zou zijn over in ieder geval dit feit.
Dat is wel vreemd, want het is ook niet plotseling uit de lucht gevallen als je Flightradar ziet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RichelleVHP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:27:00@FRANCE24 reporter James André at French Civil Aviation Authority HQ: "#Germanwings plane did NOT report distress signal", no mayday. reageer retweet
twitter:NUnl twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:33:28Woordvoerder Lufthansa: Er is géén aanwijzing dat er sprake is van terrorisme: http://t.co/l1QBpTBXvM #Germanwings http://t.co/zCAspccTG8 reageer retweet
Mooi, kunnen we stoppen met die onzin hier rond te bazuinen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NUnl twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:33:28Woordvoerder Lufthansa: Er is géén aanwijzing dat er sprake is van terrorisme: http://t.co/l1QBpTBXvM #Germanwings http://t.co/zCAspccTG8 reageer retweet
Met sigaretten en alcohol kan je wel grote besparingen maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En zelfs dan betaal je maar zelden echt minder dan in een reguliere winkel.
Volgens de piloot die de reporter heeft gesproken ben je daar niet mee bezig in zo'n situatie omdat het toch geen zin heeft om dat te doen op zo'n moment.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want het is ook niet plotseling uit de lucht gevallen als je Flightradar ziet.
Thrust reversers deployed?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Het is echt een vervelende hobby van hele rare mensen om op Twitter constant verkeerd nieuws de wereld in te slingeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Tjah, de één roept dit, de ander roept dat. En iedereen neemt het van elkaar over om iets van nieuw nieuws te hebben over het geheel. Of het nu wel of niet zo is. Zo gaan die dingen nu eenmaal
Bijtanken helicopters?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Stratotanker van de Franse luchtmacht maakt rondjes.
[ afbeelding ]
Nou, dit vind ik nog niet zo erg. Vind mensen die direct roepen dat het een aanslag is veel vervelender.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Wat een gespeculeer zonder kennis.
Dat gaat niet in de luchtquote:
Dat zou ik wel eens willen zien.quote:
Waarmee dan wel? Zowel de hoogte als koersgegevens op Flightradar doen vermoeden dat er vanuit de cockpit geen actie ondernomen werd/kon worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens de piloot die de reporter heeft gesproken ben je daar niet mee bezig in zo'n situatie omdat het toch geen zin heeft om dat te doen op zo'n moment.
Ik krijg hier een heel raar beeld bij van een stratotanker die aan benzineslangen allemaal helikopters achter zich aan sleurt met 600 kilometer per uur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Gewoon raampje open en jerrycans overgooienquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Met het vliegtuig in de lucht houden, aldus die piloot.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarmee dan wel? Zowel de hoogte als koersgegevens op Flightradar doen vermoeden dat er vanuit de cockpit geen actie ondernomen werd/kon worden.
Ik roep helemaal niet dat het een aanslag is Henkie. Ik vraag; Aanslag? Omdat dat goed zou kunnen aangezien er harde geluiden waren gehoord. Dat bijdehante gedoe van jou steeds, je bent zelf strontvervelend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, dit vind ik nog niet zo erg. Vind mensen die direct roepen dat het een aanslag is veel vervelender.
Hahaha idd.. er zijn wel heli's die bijtankcapaciteit hebben maar deze zeker niet, en dan ook niet achter een stratotanker maar achter een c-130...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik krijg hier een heel raar beeld bij van een stratotanker die aan benzineslangen allemaal helikopters achter zich aan sleurt met 600 kilometer per uur.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de lucht
Veel van de stratotankers hebben ook andere functies en aangezien ze veel brandstof mee kunnen nemen, kunnen ze ook lang in de lucht blijven.
Ik dacht dat dat wel ging met speciale helicopters (black hawks dacht ik), maar die zullen daar niet rondvliegen neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Maar dat zijn Amerikanen die kunnen dat wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef YokiKater het volgende:
Black Hawk Helicopter Aerial Refueling by KC-130 (2014)
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:41:14BREAKING: 15 victims on the #Germanwings #4U9525 were #German teenagers returning from school an exchange trip to Catalonia, #Spain reageer retweet
Was een reactie op die aanslag zure oen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Wat een gespeculeer zonder kennis.
Je speculeert zonder enige reden dat is pas strontvervelend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik roep helemaal niet dat het een aanslag is Henkie. Ik vraag; Aanslag? Omdat dat goed zou kunnen aangezien er harde geluiden waren gehoord. Dat bijdehante gedoe van jou steeds, je bent zelf strontvervelend.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:41:14BREAKING: 15 victims on the #Germanwings #4U9525 were #German teenagers returning from school an exchange trip to Catalonia, #Spain reageer retweet
twitter:AFP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:42:47#BREAKING Germanwings crew did not send distress signal: aviation official reageer retweet
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef misteriks het volgende:
Statistisch gezien goed nieuws voor mij, met 5 aeroflot vluchten voor de boeg vanaf volgende week. Maar echt lekker zit het tocht niet
Schiphol revisited.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
Lekker boeiend dat er 1 Nederlander een ticket heeft geboekt
Jij bent luchtvaartexpert? Vertel eens wat meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.
Ja en? Het blijft speculeren zonder kennis.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef starla het volgende:
[..]
Was een reactie op die aanslag zure oen.
Kan wel hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de lucht
Veel van de stratotankers hebben ook andere functies en aangezien ze veel brandstof mee kunnen nemen, kunnen ze ook lang in de lucht blijven.
Die Lufthansa update van vorig jaar misschien toch verkeerd uitgevoerd?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Aeroflot is al sinds begin jaren 90 niet meer neergegaan, je wordt er bang van hoe veilig ze zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef misteriks het volgende:
Statistisch gezien goed nieuws voor mij, met 5 aeroflot vluchten voor de boeg vanaf volgende week. Maar echt lekker zit het tocht niet
Klopt, maar wel met Aeroflot vliegenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Ja en?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ja en? Het blijft speculeren zonder kennis.
Veiligste maatschappij ever. (Sinds de 90's)quote:
Heiejd egequote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Veiligste maatschappij ever. (Sinds de 90's)
Slapen? Afstand van niks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.
Maar zo'n sterke daling, dat moet je merken. Of ze hebben echt zitten slapen in de cockpit.
Of ze kregen de auto-piloot niet uit, maar dan had je wel een may-day verwacht.
Dat ding is binnen 10 minuten 10 kilometer gedaald. Dat merk je toch wel?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.quote:
Waarschijnlijk gebaseerd op een Spiegel-artikel van 4 dagen geleden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Dit ja. De kans dat 2 vliegtuigen op dezelfde dag neerstorten is even groot als de kans dat er vandaag 1 neerstort en op 28 juli 2016 weer 1.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
DIt zijn altijd leuke vragen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Hoewel dat toch ook een opvallende combinatie zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.
Geen dodelijk ongeluk meer sinds 1996, daarvoor moet je even niet naar kijken.quote:
Lijkt me nogal sterk dat een straaljager dat ding heeft neergehaald, boven Frankrijk nota bene. Dat is nog een aardig stukje vliegen vanaf de dichtstbijzijnde 'schurkenstaat'.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |