abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150981276
Zwangerschap en Geboorte!

2015

28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui (tweeling)
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 25-03-2015 13:43:29 ]
Schudden voor gebruik
pi_150981287
wat schrikken LuDann!
Schudden voor gebruik
pi_150981352
Hier vandaag nog altijd geen extra keer tante.
Vandaag weer voor controle geweest en morgen moet ze terug om haar bloeddruk te bekijken, want die was wat hoog. Wellicht dat als die de pan uit blijft gaan het een keizersnede gaat worden.

* Stippelrientje mompelt iets met jongetjes in maart }:|
Schudden voor gebruik
pi_150981418
Hoezo ks en geen inleiding Stippel?
pi_150981641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:59 schreef L-E het volgende:
Hoezo ks en geen inleiding Stippel?
Ja, dat begreep ik ook niet helemaal...
Vanavond gaan we bij haar langs en dan hoop ik dat ze het beter kan uitleggen.

Misschien als de bloeddruk veeeeeeeeeel te hoog ineens is dat ze sneller willen ingrijpen ofzo?
Schudden voor gebruik
pi_150982087
Ik ben benieuwd :)

Hopen dat hij niet stijgt natuurlijk!

Vraag: hoeveel harde buiken 'mag' je hebben bij bijna 25 weken, weet iemand dat?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:18:05 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150982111
Stippel, de bloeddruk kan ook iets oplopen omdat de bevalling op het punt staat te beginnen meen ik. Maar voordat ze in gaan grijpen met een ks omdat de bloeddruk te hoog is zit je sowieso boven de 100 onderdruk.

LuDan ik zei tegen mijn moeder dat ik helemaal niet meer wil vliegen :@ er zijn het afgelopen jaar met maatschappijen die heel goed bekend staan toch rare dingen gebeurt. Ik vind het wel erg spannend worden zeg maar.

Ik vind het verhaal van Ehhe toch wel dichtbij komen. Vind het allemaal wel erg spannend worden :@ terwijl de navelstreng het bij mij nog steeds prima doet. We hebben nu ook afgesproken dat we voor vrijdag echt de babydingen allemaal klaar willen hebben. Mocht het nog wel een aantal weken kunnen blijven zitten is het prima, maar als het allemaal zo zou lopen als eerder beschreven (en die kans is heel klein, dat weet ik, maar toch) dan zijn we in ieder geval klaar. Moet misschien ook maar mijn vluchttas gaan maken :@
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:19:04 #8
259886 pessie
pi_150982141
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef L-E het volgende:
Ik ben benieuwd :)

Hopen dat hij niet stijgt natuurlijk!

Vraag: hoeveel harde buiken 'mag' je hebben bij bijna 25 weken, weet iemand dat?
In principe mogen ze geen pijn doen. En niet een uur lang elke zoveel minuten. Als je je zorgen maakt, bellen!
pi_150982246
Ik maak me geen zorgen! ;) Maar ze zijn al een aantal dagen goed aanwezig, zeg maar. Ik meen te hebben gelezen dat bij een derde dat heel gewoon is.

Pessie; goed voorbereid zijn kan veel rust geven, ik geef je groot gelijk!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:50 #10
259886 pessie
pi_150982370
Bij een derde is het zeker niet ongewoon L-E. Maar ze mogen gewoon geen pijn doen en niet regelmatig. Ik had het ook bij jouw termijn meer, maar aangezien ik steeds lager belastbaar bleek en dus steeds meer rust moest nemen gingen de harde buiken weg.
pi_150982446
Ik heb het met name in rust, wel gek. Nou, ik hou me rustig iig, dat kan nooit kwaad :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:56:28 #12
409579 LuDann
All the way
pi_150983473
Spanned Stippel! Hopen dat het gewoon een 'normale' bevalling kan worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef pessie het volgende:

LuDan ik zei tegen mijn moeder dat ik helemaal niet meer wil vliegen :@ er zijn het afgelopen jaar met maatschappijen die heel goed bekend staan toch rare dingen gebeurt. Ik vind het wel erg spannend worden zeg maar.

Er zijn inderdaad een paar high profile rampen gebeurd, daarom is er veel meer media aandacht voor en lijkt het alsof het veel vaker gebeurt. Ik las ergens dat 2014 juist een redelijk veilig jaar was waar het de aantallen vliegtuigrampen betreft, maar dat komt idd ook doordat er minder van die brakke kleine vliegtuigen in armere of slecht gereguleerde gebieden zijn neergestort.

Ik vind ook het eng, vind vliegen niet zo leuk meer als vroeger. En B_N vliegt toch zeker zo'n 4 tot 8 keer per maand gemiddeld, dus dat voelt niet een beetje ongemakkelijk. Maarja, hij kan moeilijk op de fiets.

quote:
Ik vind het verhaal van Ehhe toch wel dichtbij komen. Vind het allemaal wel erg spannend worden :@ terwijl de navelstreng het bij mij nog steeds prima doet. We hebben nu ook afgesproken dat we voor vrijdag echt de babydingen allemaal klaar willen hebben. Mocht het nog wel een aantal weken kunnen blijven zitten is het prima, maar als het allemaal zo zou lopen als eerder beschreven (en die kans is heel klein, dat weet ik, maar toch) dan zijn we in ieder geval klaar. Moet misschien ook maar mijn vluchttas gaan maken :@
Wij tellen hier ook een beetje de weken af tot 'levensvatbaarheid'. :@ Idioot misschien, maar zoiets zit bij mij ook wel in het achterhoofd. Maar alles komt vast goed, die baby blijft lekker zitten tot 'ie afgebakken is. :*
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:59:06 #13
409579 LuDann
All the way
pi_150983552
Ik heb trouwens een beetje onderschat hoe onhandig het fenomeen ''lektiet'' is. :')

Heb maar van de wasbare breastpads gekocht, want met die wegwerp bleef ik bezig. Maar die dingen blijven schuiven, zeker 's nachts. En dan een BH aandoen zonder dat ie meteen vies is moet ik ook nog even onder de knie krijgen. :P
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:14:01 #14
259886 pessie
pi_150984024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:59 schreef LuDann het volgende:
Ik heb trouwens een beetje onderschat hoe onhandig het fenomeen ''lektiet'' is. :')

Heb maar van de wasbare breastpads gekocht, want met die wegwerp bleef ik bezig. Maar die dingen blijven schuiven, zeker 's nachts. En dan een BH aandoen zonder dat ie meteen vies is moet ik ook nog even onder de knie krijgen. :P
Jij bent best vlot daarmee zeg! Ik zou zelf alleen echt geen tip weten voor je. Toen ik bij mijn eerste van die pads had kocht ik ze met plakstrip zodat ze aan de BH vastkleefden. Daarna nooit meer nodig gehad.

En dat aftellen tot levensvatbaarheid is heel herkenbaar, vond dat bij onze eerste echt een mijlpaal.

Eigenlijk wel goed om te weten dat het juist een relatief veilig jaar was. Ik heb zelf slechts eenmaal gevlogen, maar heb nog wel een aantal bestemmingen op mijn lijstje staan (o.a. Ijsland, en daar kom je volgens mij niet zonder vliegtuig :P ).
pi_150984048
LuDann nu al lektieten ja ;) pfff dat kan dus al heel vroeg?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:24:26 #16
409579 LuDann
All the way
pi_150984419
Plakstrip! Goede tip, ik heb ze zelf niet gezien met plakstrips, maar ik kan denk ik zelf wel iets knutselen eventueel.

En ik heb eigenlijk last van slechts 1 lektiet. Ik heb daar tot een paar jaar geleden een piercing gehad en dat is dan ook waar het uit lekt. Het is een redelijke hoeveelheid, niet constant maar met tussenpozen wil het voldoende zijn om een stroompje te vormen.

Heb al een paar keer flink gevloekt als B_N lachend naar me wees. ''Je lekt!". Vestje waar een grote veelbetekenende vlek op verscheen, dwars door BH en shirt heen. :')
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:26:33 #17
259886 pessie
pi_150984484
Ik vond zelf de natusan heel fijn, daar zit een uitsparing in voor de tepel die hem ook beter op zn plek houdt. Weet zelf niet hoe de wasbare zijn, wellicht met een stukje klittenband werken (niet doen als je dure mooie BH's hebt, dan gaan ze an gort vermoed ik :P )
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:26:54 #18
409579 LuDann
All the way
pi_150984495
Ik heb het trouwens nagevraagd bij de gyn, of dat iets kan zeggen waar het borstvoeding aangaat. Maar dat schijnt dus gewoon afwachten te zijn. De meeste mensen kunnen wel gewoon borstvoeding geven na een piercing gehad te hebben, las ik online.

Hoop dat ik niet al leeggelopen ben als de baby komt. ;( :+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:27:38 #19
259886 pessie
pi_150984520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het trouwens nagevraagd bij de gyn, of dat iets kan zeggen waar het borstvoeding aangaat. Maar dat schijnt dus gewoon afwachten te zijn. De meeste mensen kunnen wel gewoon borstvoeding geven na een piercing gehad te hebben, las ik online.

Je hebt alleen wat extra gaten :9 voor de baby
pi_150984549
Vraagje: ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap dat ik regelmatig bijna flauwval. Ik kan het tot nu toe gelukkig steeds voorkomen, maar ik vind het zo'n naar gevoel omdat het zo plotseling opkomt. En nooit als ik thuis ben en rustig op de bank zit :P

Ik let erop dat ik heel regelmatig iets eet en drink (heb ook altijd iets te eten bij me) en mijn ijzer en bloeddruk zijn prima. Heb het ook aangekaart bij de vk, maar volgens haar hoort het erbij.

Heeft iemand nog aanvullende ideeën/tips toevallig?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:32:24 #21
259886 pessie
pi_150984679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef Mineola het volgende:
Vraagje: ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap dat ik regelmatig bijna flauwval. Ik kan het tot nu toe gelukkig steeds voorkomen, maar ik vind het zo'n naar gevoel omdat het zo plotseling opkomt. En nooit als ik thuis ben en rustig op de bank zit :P

Ik let erop dat ik heel regelmatig iets eet en drink (heb ook altijd iets te eten bij me) en mijn ijzer en bloeddruk zijn prima. Heb het ook aangekaart bij de vk, maar volgens haar hoort het erbij.

Ik had het in het eerste trimester ook deze keer. Vooral heel vervelend eigenlijk. Is bij mij wel weer overgegaan toen de misselijkheid overging bij 16 weken. Ik dacht er ook altijd aan voldoende te eten en mijn ijzer was altijd prachtig.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:33:17 #22
409579 LuDann
All the way
pi_150984709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef pessie het volgende:
Ik vond zelf de natusan heel fijn, daar zit een uitsparing in voor de tepel die hem ook beter op zn plek houdt. Weet zelf niet hoe de wasbare zijn, wellicht met een stukje klittenband werken (niet doen als je dure mooie BH's hebt, dan gaan ze an gort vermoed ik :P )
Ik heb er nu een paar die een stof met een patroontje aan de voorkant hebben, dat zou voor meer frictie tussen BH en pad moeten zorgen zodat dat schuiven meevalt.

Klittenband zat ik ook aan te denken idd. Met BH's houd ik geen rekening meer, ik draag nu vooral sportBH's omdat die dingen blijven groeien. Die zijn goedkoop en hebben meer groeiruimte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Je hebt alleen wat extra gaten :9 voor de baby
Ja, wie weet gaat het wel makkelijker. :D

@Mineloa: ik had het vooral als er een grote overgang van koud naar warm was en bij snel opstaan. Heb jij bepaalde momenten dat je er meer last van hebt? Dan zou je dat soort situaties misschien wat meer kunnen ontwijken?
pi_150984720
Gefeliciteerd Kenteken en Ehhe! Jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest.
Heel fijn dat alles nu zo goed gaat *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150984821
ok, even teruglezen.

Hooray voor Sara en hartje! *O*

Kentekenplaat & Ehhe wow heftig maar klinkt als een sterke kleine meid! Succes de komende tijd

Faptist witte velletjes? Idd vliezen gebroken? Ben je er uberhaubt nog? Of ben je aan het bevallen? Spannend!!!

@ prenatal aanbiedingen, ik vind ze altijd een beetje een wassen neus. Als je op beslist.nl gaat kijken vind je dezelfde artikelen bijna altijd goedkoper.

Verder kan ik niet reageren vanaf mijn iphone, heeft iemand anders dat ook? stom vind ik dat.
pi_150984832
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef kooks11 het volgende:
Verder kan ik niet reageren vanaf mijn iphone, heeft iemand anders dat ook? stom vind ik dat.
Nee geen problemen mee!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:42:41 #26
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150985011
We zijn er nog!
Pijn is alweer gezakt. Ben wel heel erg moe. Blijf dus lekker in bed liggen.

Gelukkig luistert ze goed naar m'n mantra 'niet vandaag, niet vandaag'.
Iemand waar ik echt een pleurishekel aan heb is vandaag jarig namelijk.
Slechte reden he :p
Maar Hey,, hoogzwanger dus laat mij lekker m'n vreemde gedachten hebben. Haha.
pi_150985155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb er nu een paar die een stof met een patroontje aan de voorkant hebben, dat zou voor meer frictie tussen BH en pad moeten zorgen zodat dat schuiven meevalt.

Klittenband zat ik ook aan te denken idd. Met BH's houd ik geen rekening meer, ik draag nu vooral sportBH's omdat die dingen blijven groeien. Die zijn goedkoop en hebben meer groeiruimte.

[..]

Ja, wie weet gaat het wel makkelijker. :D

@Mineloa: ik had het vooral als er een grote overgang van koud naar warm was en bij snel opstaan. Heb jij bepaalde momenten dat je er meer last van hebt? Dan zou je dat soort situaties misschien wat meer kunnen ontwijken?
Lilypadz een idee? Die kleven uit zichzelf door een soort vacuüm. Sluit de boel helemaal af. Niet de meest ideale oplossing als je al borstvoeding geeft, maar als het alleen voor nachtelijke lekjetsers gaat tijdens de zwabberschap dan zou ik het overwegen. Kun je ook gewoon zonder beha slapen, lijkt me toch fijner dan met.
:)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:53:12 #28
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150985370
Weer ff bijgelezen...
Gefeliciteerd Ehhe en KTP! Gelukkig dat alles nu goed gaat!

En lekkende tieten; gelukkig nog niet. :X
Ik begin wel een enorme hekel aan ze te krijgen omdat mijn tepels echt supersupersuper gevoelig zijn nu. Schuurde er vanochtend met mijn slaapdronken hoofd mee langs een deur. Toen was ik meteen wakker. Er gaat niks boven even vloeken op de vroege morgen... :%
Oost west, mij best.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:56:23 #29
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150985492
quote:
Faptist witte velletjes? Idd vliezen gebroken? Ben je er uberhaubt nog? Of ben je aan het bevallen? Spannend!!!

@ prenatal aanbiedingen, ik vind ze altijd een beetje een wassen neus. Als je op beslist.nl gaat kijken vind je dezelfde artikelen bijna altijd goedkoper.
Ow ja Sara gefeliciteerd met de knipper! Onzeker zijn we allemaal, maar de eerste echo waar wel/niet de knipper op te zien zal zijn is toch het spannends vond ik.

En ik zie dat het bij Faptist al rustiger is geworden. Heb je de VK wel gebeld Faptist?

Ik vind die aanbiedingen ook een wassen neus. Ik heb ook al gezien dat Baby-dump vaak echt niet de goedkoopste is. Inderdaad goed kijken op beslist en op Google om prijzen te vergelijken!
Oost west, mij best.
pi_150986066
quote:
Dat heb ik inderdaad ook een beetje nu :@
In eerste instantie dacht ik bij alles: dat komt wel als ik verlof heb. Maar ik hoor nu van alle kanten steeds verhalen van mensen die echt een stuk eerder bevallen enzo.
Maar ik zie het ook weer voor me dat je dan met 36/37 weken alles helemaal gereed hebt en dan nog tot 42 weken op je baby zit te wachten :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef Mineola het volgende:

Is het een geval van lage bloeddruk? Want dan zouden zoute dropjes wel eens goed kunnen helpen, dat hielp bij mij best aardig :Y

@lektetten:
Da's inderdaad al vroeg LuDann! :o

Hier gelukkig tot nu toe nog geen last van. Maar bedenk me wel weer iets voor op m'n nog-te-halen-lijstje: wat helpt het beste om na de geboorte stuwing tegen te gaan / te verminderen (ik ga flesvoeding geven)?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:29:17 #31
259886 pessie
pi_150986805
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef faptist het volgende:
We zijn er nog!
Pijn is alweer gezakt. Ben wel heel erg moe. Blijf dus lekker in bed liggen.

Gelukkig luistert ze goed naar m'n mantra 'niet vandaag, niet vandaag'.
Iemand waar ik echt een pleurishekel aan heb is vandaag jarig namelijk.
Slechte reden he :p
Maar Hey,, hoogzwanger dus laat mij lekker m'n vreemde gedachten hebben. Haha.
Hm, voor hetzelfde geld lig je nu in het ziekenhuis met een ruggenprik ;)
Maar mocht je echt nog niet naar je vk gebeld hebben hoop ik toch echt dat je dat wel gaat doen :* En als je kindje wel vandaag zou worden is dit de dag van jouw kindje, niet de dag van mensen waar je een hekel aan hebt ;)

Twist, best spannend allemaal zo he :*
Als je het zo zeker weet, zou je het wellicht met je vk kunnen bespreken zodat je medicijnen kunt krijgen? Er zijn speciale medicijnen om de borstvoeding plat te leggen.

Oh ja, ik las eerder nog van klumsy dat frits begint in te dalen! Head first! *O*
pi_150986826
twist: ik moest een bh zo strak mogelijk aan doen. En dan zakt de stuwing vanzelf na een paar dagen. Volgens mij kun je het niet minderen. Alleen de last een Bertje verzachten met pads uit de vriezer. Of de koelkast. Dat weet ik niet meer.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150986924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik had het in het eerste trimester ook deze keer. Vooral heel vervelend eigenlijk. Is bij mij wel weer overgegaan toen de misselijkheid overging bij 16 weken. Ik dacht er ook altijd aan voldoende te eten en mijn ijzer was altijd prachtig.
Ik kokhals ook nog steeds ja, hoop dat het daarmee samenhangt! Het was even weg, net als het kokken, maar sinds een paar dagen dus weer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:
ik had het vooral als er een grote overgang van koud naar warm was en bij snel opstaan. Heb jij bepaalde momenten dat je er meer last van hebt? Dan zou je dat soort situaties misschien wat meer kunnen ontwijken?
Zou goed kunnen! Ik heb er vooral in het ov last van (drukke treinen) maar vanmorgen opeens ook in een warme omgeving ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef twist02 het volgende:
Is het een geval van lage bloeddruk? Want dan zouden zoute dropjes wel eens goed kunnen helpen, dat hielp bij mij best aardig
In het begin wel (95/58 of zoiets) en dropjes hielpen toen ook, maar bloeddruk is nu ok (vanmorgen 130/70, bovendruk is normaal rond 120).

Bedankt allemaal voor de reacties!

quote:
Kan je wel inloggen en meelezen? Want je kan fok niet in de privémodus bekijken, is dat het?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:29 schreef pessie het volgende:
Hm, voor hetzelfde geld lig je nu in het ziekenhuis met een ruggenprik
Dat dacht ik ook! :P Zo'n eerste duurt toch meestal wel even, dikke kans dat het toch morgen wordt dan!
pi_150986935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook een beetje nu :@
In eerste instantie dacht ik bij alles: dat komt wel als ik verlof heb. Maar ik hoor nu van alle kanten steeds verhalen van mensen die echt een stuk eerder bevallen enzo.
Maar ik zie het ook weer voor me dat je dan met 36/37 weken alles helemaal gereed hebt en dan nog tot 42 weken op je baby zit te wachten :+

[..]

Is het een geval van lage bloeddruk? Want dan zouden zoute dropjes wel eens goed kunnen helpen, dat hielp bij mij best aardig :Y

@lektetten:
Da's inderdaad al vroeg LuDann! :o

Hier gelukkig tot nu toe nog geen last van. Maar bedenk me wel weer iets voor op m'n nog-te-halen-lijstje: wat helpt het beste om na de geboorte stuwing tegen te gaan / te verminderen (ik ga flesvoeding geven)?
paracetamol en/of ibuprofen, strakke beha's, koude gelpads uit de vriezer. En eventueel grote hydrofielen om je borsten op klassieke manier op te binden, is echt heel erg uit-oma's-tijd maar bij vrouwen met méga stuwing wil dat nog wel eens helpen.

Niet iedereen die flesvoeding gaat geven krijgt mega-stuwing trouwens. Sommige vrouwen hebben er nauwelijks last van, anderen hebben 3 of 4 dagen enorme stuwing, weinig over te zeggen van tevoren.
pi_150987161
Top, thanks! ^O^

@pessie: medicijnen slik ik liever niet, omdat ik laatst las dat die behoorlijk heftige bijwerkingen kunnen veroorzaken. Dus dan kijk ik het liever even aan, misschien valt het zoals Mignonne zegt ook wel mee.

En meteen nog maar een vraag :P
Vandaag raadde een collega me aan om ongeveer vanaf nu dagelijks een paar koppen frambozenbladthee te drinken; dat zou bijdragen aan een vlottere bevalling en minder bloedverlies e.d. Ik kom die claims op internet ook wel tegen, maar heeft iemand hier wel eens 'echte' onderbouwing voor gehoord/gelezen?
Het is niet bedoeld om de bevalling op te wekken, dat ben ik totaal niet van plan!
pi_150987282
De medicatie om borstvoeding 'plat' te leggen wordt niet zomaar gegeven inderdaad vanwege de toch wel heftige mogelijke bijwerkingen. Tegenwoordig geven ze die medicatie eigenlijk alleen bij vrouwen voor wie het krijgen van stuwing een te pijnlijke herinnering aan de geboorte van hun kind is, zoals bij overlijden van het kind en afstaan van de baby.
In alle andere gevallen is het idee eigenlijk dat 1 of 2 dagen doorbijten beter is dan medicatie slikken.
pi_150987376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:32 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kan je wel inloggen en meelezen? Want je kan fok niet in de privémodus bekijken, is dat het?

Ja inloggen en meelezen gaat prima. ik kan ook een reactie typen, maar dan blijft hij eindeloos laden als ik op verzenden druk en het wordt dus nooit gepost...

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:39 schreef twist02 het volgende:

En meteen nog maar een vraag :P
Vandaag raadde een collega me aan om ongeveer vanaf nu dagelijks een paar koppen frambozenbladthee te drinken; dat zou bijdragen aan een vlottere bevalling en minder bloedverlies e.d. Ik kom die claims op internet ook wel tegen, maar heeft iemand hier wel eens 'echte' onderbouwing voor gehoord/gelezen?
Het is niet bedoeld om de bevalling op te wekken, dat ben ik totaal niet van plan!
Ik drink sinds 34 weken wel frambozenbladthee elke dag. Geen idee of t werkt, maar ik vind het wel lekker eigenlijk :-) Het stamt een beetje uit grootmoederstijd geloof ik, en of t een bakerpraatje is of dat t echt werkt, kan ik je binnen 3 weken laten weten :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:51:58 #38
259886 pessie
pi_150987577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:45 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Ja inloggen en meelezen gaat prima. ik kan ook een reactie typen, maar dan blijft hij eindeloos laden als ik op verzenden druk en het wordt dus nooit gepost...

Ik heb dat met de tablet, wat bij mij werkt is even op het home icoontje drukken en vanuit het menu weer fok ingaan, dan staat mijn reactie er wel en laad hij sneller in. Bij mij is het gewoon omdat de tablet zeeeeeeeer langzaam is.

Ik wist niet hoe het zat met bijwerkingen, ik weet alleen dat het bestaat :@

Kooks, ik heb inderdaad ook iets gelezen over frambozenbladthee. Maar heb er volgens mij geen wetenschappelijke benadering bij kunnen vinden.
pi_150987619
Ik trek mijn werk niet momenteel:
Een onderdeel is het in kaart brengen van de ontwikkelingsgeschiedenis van kinderen. Vaak startend met de geboorte. Te vaak zijn dat van die halve trauma verhalen (HELLP, spoedkeizersnedes zonder verdoving etc). En ik merk nu dat ik nu bij die verhalen denk "OH MY. HELP!". :X
pi_150987828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
Een onderdeel is het in kaart brengen van de ontwikkelingsgeschiedenis van kinderen. Vaak startend met de geboorte. Te vaak zijn dat van die halve trauma verhalen (HELLP, spoedkeizersnedes zonder verdoving etc). En ik merk nu dat ik nu bij die verhalen denk "OH MY. HELP!". :X
:* logisch.
Als je dat blijft spoken, praat erover met je verloskundige! Ik had laatst ook een fysiotherapeute die panisch was voor de bevalling omdat ze zich gespecialiseerd had in kindjes met een erbse parese. Mja ik snap dat je dan best een tikje nerveus wordt.
pi_150988123
he bah, sillie!

Ik heb op m'n werk een bureau dat in de hoogte kan, zodat ik ook staand kan werken. Heel fijn, alleen besloot het mechanisme ermee op te houden terwijl ik stond, en sta ik dus al 4 uur te werken (normaal max een half uurtje/uurtje staan). M'n benen zijn moe, en ik duw m'n buik steeds tegen de rand aan dus dat doet ook zeer...En het duurt nog erg lang voordat ze kunnen komen kijken. Morgen maar thuis werken, denk ik.
pi_150988171
quote:
Een vriendin die op de kinderafdeling in een ziekenhuis werkte had datzelfde probleem. Ze zag dagelijks wat er fout kon gaan. Die is toen bij een consultatiebureau gaan werken en toen had ze haar nachtrust weer terug.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:18:30 #43
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150988301
Ik heb m'n verloskundige niet gebeld hoor.
Zie haar/hem donderdag weer. Als het nou weer zou beginnen dan bel ik wel.
Ik ben misschien iets te nonchalant daarin, maar omdat de pijn gezakt is zie ik er geen reden meer toe.

Sillie,
Zoals de anderen al zeggen bespreek het met je vk.
Echt. Je zult er een hoop baat bij hebben.

Kooks,
Hier ook iPhone (5s) , maar heb die klacht niet. Geen idee dus.
Bestaat de fok mobiele site nog? Misschien dat die helpt?

Frambozenbladthee. Nog nooit van gehoord.
pi_150988352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef faptist het volgende:
Ik heb m'n verloskundige niet gebeld hoor.
Zie haar/hem donderdag weer. Als het nou weer zou beginnen dan bel ik wel.
Ik ben misschien iets te nonchalant daarin, maar omdat de pijn gezakt is zie ik er geen reden meer toe.

Sillie,
Zoals de anderen al zeggen bespreek het met je vk.
Echt. Je zult er een hoop baat bij hebben.

Kooks,
Hier ook iPhone (5s) , maar heb die klacht niet. Geen idee dus.
Bestaat de fok mobiele site nog? Misschien dat die helpt?

Frambozenbladthee. Nog nooit van gehoord.
Het klonk een beetje alsof je vliezen gebroken waren, vandaar dat pessie het zei :)

Als je een kraamverband omgekeerd in doet, met de plastic kant naar boven (niet de plakstrip gebruiken ;) :') ) en je blaast op je hand, ligt er dan vocht op het plastic? Zo ja, ff bellen :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:21:25 #45
409579 LuDann
All the way
pi_150988401
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Lilypadz een idee? Die kleven uit zichzelf door een soort vacuüm. Sluit de boel helemaal af. Niet de meest ideale oplossing als je al borstvoeding geeft, maar als het alleen voor nachtelijke lekjetsers gaat tijdens de zwabberschap dan zou ik het overwegen. Kun je ook gewoon zonder beha slapen, lijkt me toch fijner dan met.
Ik heb ze gezien ja, maar ik krijg vaak uitslag van de combinatie vocht + siliconen. Vind ze vrij prijzig om even uit te proberen, en op zich gaat het wel zo met deze pads. Ik ga het nog even aankijken want slapen met een BH is inderdaad wel erg vervelend.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:22:21 #46
259886 pessie
pi_150988427
Faptist, wat de pijn betreft zei ik ook niet dat je de verloskundige moest bellen. Ik doelde op bellen in verband met de witte vlokjes die je tegenkwam. Ik vind dat zelf eigenlijk klinken als gebroken vliezen. Kijk, voorweeën kunnen, prima, maar als er een vermoeden is van gebroken vliezen willen ze toch graag dat je overdag even belt. Dan kunnen ze langskomen om te kijken of je vliezen echt zijn gebroken. Als er niets aan de hand is prima, maar langdurig gebroken vliezen brengt ook risico's met zich mee.
Je vliezen kunnen ook een scheurtje hebben, dat er wat uit gesijpeld is, ook dan is het handig dat zij dat kunnen controleren.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:23:10 #47
259886 pessie
pi_150988459
Oh spuit 11 :')
pi_150988498
Zelf al antwoord op m'n eigen vraag gevonden (leve gratis toegang tot medische journals via m'n werk!) ;)

Voor wie ook nieuwsgierig is:
Heb één wetenschappelijk onderzoek naar het nut van frambozenbladthee kunnen vinden.

Er zijn sowieso geen nadelige effecten van het gebruik gevonden, dus het is in elk geval een typisch gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet".

Gunstige effecten die volgens de onderzoekers niet statistisch maar wel klinisch significant waren(?), zijn een kortere duur van de tweede fase van de bevalling (persfase), vaker spontaan gebroken vliezen en minder tangverlossingen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:26:05 #49
259886 pessie
pi_150988569
Ik geloof niet dat ik een kortere duur van de 2de fase wil :X ;) Mijn buurvrouw zei gisteren: "je bekken is nu zo zwak, dat kind rolt er zo uit" :') en bedankt.
Eerste kindje was minder dan een half uur persen, 2de kindje minder dan een kwartier. In dit tempo heb ik straks nog 7 minuten over...
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:26:33 #50
409579 LuDann
All the way
pi_150988587
quote:
Herkenbaar, ik schrijf mijn masterscriptie over vrouwen met EDS (de aandoening die ik zelf heb) en krijg regelmatig verhalen over hoe traumatisch de bevalling wel niet was en hoe sommigen klachten kregen die nooit meer over gingen (omdat ik duidelijk zwanger ben lokt dat vaak toch een praatje uit). Nu weet ik voor mezelf wel dat je vooral de negatieve dingen hoort, maar echt makkelijk is het niet.

Mij is geadviseerd om psychologische begeleiding te zoeken, iemand om mee te praten hierover. Ik denk dat een VK dit ook wel kan.
pi_150988663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:26 schreef pessie het volgende:
Ik geloof niet dat ik een kortere duur van de 2de fase wil :X ;) Mijn buurvrouw zei gisteren: "je bekken is nu zo zwak, dat kind rolt er zo uit" :') en bedankt.
Eerste kindje was minder dan een half uur persen, 2de kindje minder dan een kwartier. In dit tempo heb ik straks nog 7 minuten over...
een keer niezen en het is er uit!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:30:05 #52
259886 pessie
pi_150988721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een keer niezen en het is er uit!
:D Arme baby :X ik begreep laatst van een vriendin (manueel therapeut gespecialiseerd in KISS) dat juist zulke snelle bevallingen risico geven op KISS. Ik geloof dat ik haar dan erg vlot op kraambezoek zou laten komen :P
pi_150988742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:24 schreef twist02 het volgende:
Zelf al antwoord op m'n eigen vraag gevonden (leve gratis toegang tot medische journals via m'n werk!) ;)

Voor wie ook nieuwsgierig is:
Heb één wetenschappelijk onderzoek naar het nut van frambozenbladthee kunnen vinden.

Er zijn sowieso geen nadelige effecten van het gebruik gevonden, dus het is in elk geval een typisch gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet".

Gunstige effecten die volgens de onderzoekers niet statistisch maar wel klinisch significant waren(?), zijn een kortere duur van de tweede fase van de bevalling (persfase), vaker spontaan gebroken vliezen en minder tangverlossingen.
niet statistisch maar wel klinisch significant is sjiek voor "we hebben onze bevinding niet onomstotelijk kunnen bewijzen maar we vinden toch dat het werkt en willen het graag benoemen" *gechargeerd* ;)

soms is iets statistisch significant maar klinisch niet per se relevant, kan ook.
Zoals, om maar even bij jou te blijven ;) vrouwen met onbehandelde coeliakie kinderen krijgen die lichter zijn. Hoeveel lichter, 50-250 gram lichter. De resultaten waren klinisch significant en dus bewezen. Het is alleen de vraag of het boeit dat een kind van 3500+ kg 200 gram lichter is dan het had kunnen zijn. Wordt wat anders als het kind 2400 gram bij geboorte blijkt, uiteraard.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:32:47 #54
259886 pessie
pi_150988821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

niet statistisch maar wel klinisch significant is sjiek voor "we hebben onze bevinding niet onomstotelijk kunnen bewijzen maar we vinden toch dat het werkt en willen het graag benoemen" *gechargeerd* ;)

soms is iets statistisch significant maar klinisch niet per se relevant, kan ook.
Zoals, om maar even bij jou te blijven ;) vrouwen met onbehandelde coeliakie kinderen krijgen die lichter zijn. Hoeveel lichter, 50-250 gram lichter. De resultaten waren klinisch significant en dus bewezen. Het is alleen de vraag of het boeit dat een kind van 3500+ kg 200 gram lichter is dan het had kunnen zijn. Wordt wat anders als het kind 2400 gram bij geboorte blijkt, uiteraard.
Maar als je daarbovenop gaat kijken naar andere factoren kan het natuurlijk wel nut hebben om het te weten.
pi_150988824
quote:

[..]

dan zijn ze statistisch significant toch? Klinisch relevant lijkt me wat we in mijn vakgebied "substantial significance" noemen. Naast dat het sjieke sterretjes heeft heeft het in de echte wereld ook nog impact.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:33:33 #56
259886 pessie
pi_150988854
quote:

[..]

:X

_O-
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 16:34:30 #57
5428 crew  miss_sly
pi_150988887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:33 schreef pessie het volgende:

[..]

_O-
Ik zag hem ook :D Daarop maakt 200 gr echt niets meer uit :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150988914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dan zijn ze statistisch significant toch? Klinisch relevant lijkt me wat we in mijn vakgebied "substantial significance" noemen. Naast dat het sjieke sterretjes heeft heeft het in de echte wereld ook nog impact.
Mwah ik zie wel eens onderzoeken waarin gezegd wordt dat onder een steekproef van 10 vrouwen geen statistisch significant verschil werd waargenomen maar wel een klinisch relevant iets werd waargenomen (ik weet niet of iets klinisch significant kan zijn, meestal heb je het over relevant). In de praktijk betekent dat dan meestal dat het een opvallend iets was, maar toch niet statistisch significant en dus niet door te trekken naar een hele groep.
pi_150988928
Huh.... Hoe kom ik nou ineens op de 19de plaats terecht? :o

Deze zwanerschap gaat čcht 10 keer zo snel als die van Thijs!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150988931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:33 schreef pessie het volgende:

[..]

_O-
:') kuch
er lopen 600 door elkaar in mn hoofd :D nee dan maakt 200 gr. zéker niet meer uit nee :') :P
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:35:50 #61
259886 pessie
pi_150988933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een olifant van 200 gram zwaarder of lichter, dat kan niet statistisch significant zijn laat staan klimisch relevant ;)
pi_150988986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Da's inderdaad een beste baby! Een baby-olifant weegt maar 100 kg ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150988994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Een olifant van 200 gram zwaarder of lichter, dat kan niet statistisch significant zijn laat staan klimisch relevant ;)
vooruit vooruit, GRAM! geen kilogram :D
maar you catch my drift.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:38:24 #64
259886 pessie
pi_150989033
Er zijn nogal wat baby's geboren Laura!
En het is tijd voor een streepjesregen in WOHTS (maar dan blijf jij nog steeds stukje omhoog gaan ;) )

En Mignonne, ik ben voor 1x helder in mijn zwangerschap. Ik geloof dat ik hier even de rest van de dag van ga genieten ;)
pi_150989079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:38 schreef pessie het volgende:
En het is tijd voor een streepjesregen in WOHTS (maar dan blijf jij nog steeds stukje omhoog gaan ;) )

En Mignonne, ik ben voor 1x helder in mijn zwangerschap. Ik geloof dat ik hier even de rest van de dag van ga genieten ;)
groot gelijk :D
pi_150989096
quote:
Vandaar!

Ik ben een beetje afwezig, maar met een fijne reden: dankzij het ijzerinfuus (en de B12 tabletten) heb ik stukken meer energie en ben dus veel buiten/weg/sociaal aan het doen. Voelt stukken beter dan dat lusteloze gehang, en nu kan het nog! Over een paar weken heb ik de keuze waarschijnlijk niet meer.

Geniet van je heldere moment en lees het nog een paar keer terug. Altijd fijn!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:45:28 #67
409579 LuDann
All the way
pi_150989276
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwah ik zie wel eens onderzoeken waarin gezegd wordt dat onder een steekproef van 10 vrouwen geen statistisch significant verschil werd waargenomen maar wel een klinisch relevant iets werd waargenomen (ik weet niet of iets klinisch significant kan zijn, meestal heb je het over relevant). In de praktijk betekent dat dan meestal dat het een opvallend iets was, maar toch niet statistisch significant en dus niet door te trekken naar een hele groep.
Maar bij N=10 kan er toch sowieso niet van een statistisch significant verschil worden gesproken? /mierenneuk. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef McLaura het volgende:
Huh.... Hoe kom ik nou ineens op de 19de plaats terecht? :o

Deze zwanerschap gaat čcht 10 keer zo snel als die van Thijs!
Ik stond laatst ook raar te kijken dat ik opeens bijna in het midden sta, maar dat komt omdat er opeens een hoop bij zijn gekomen in de OP.
quote:

Eens. :Y Is alweer te lang geleden.
pi_150989431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar bij N=10 kan er toch sowieso niet van een statistisch significant verschil worden gesproken? /mierenneuk. :P

Daarom dus ook :) Er zijn zat onderzoeken te vinden die zich presenteren als casestudies en dan toch blapen over significantie en relevantie in de hoop het meer body te geven. Usually doesn't work.

En als je steekproef wel groot genoeg is en er komt geen statistische significantie uit dan is die er niet. Een klinische relevantie er overheen plakken is dan leuk maar in de praktijk is klinisch relevant maar statistisch niet significant dus niet bruikbaar.
pi_150989433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Als de populatie 20 is, dan kan dat vast wel! maar, dat zal weinig voorkomen.
pi_150989580
Ik dacht dat er echt "klinisch significant" stond maar nu twijfel ik of het niet "relevant" was...

Sowieso is het inderdaad altijd bijzonder ( :+ ) wanneer niet-significante resultaten tķch nog even extra benadrukt worden met andere termen ('trend' is ook zo'n mooie :') ).

@mignonne: da's wel interessant trouwens van dat geboorte gewicht. Ben benieuwd; tot nu toe liep ze steeds iets voor, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk.

Edit: lees nu pas dat het over onbehandelde coeliakie gaat, da's dus niet van toepassing :+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:56:39 #71
409579 LuDann
All the way
pi_150989671
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daarom dus ook :) Er zijn zat onderzoeken te vinden die zich presenteren als casestudies en dan toch blapen over significantie en relevantie in de hoop het meer body te geven. Usually doesn't work.

En als je steekproef wel groot genoeg is en er komt geen statistische significantie uit dan is die er niet. Een klinische relevantie er overheen plakken is dan leuk maar in de praktijk is klinisch relevant maar statistisch niet significant dus niet bruikbaar.
Ah zo. Ja, ik ben dat ook wel eens tegengekomen in artikelen. Het is zo overbodig om dan te noemen dat het niet significant is idd, dat spreekt toch vanzelf... Ben het met je eens, als je steekproef groot genoeg is en er blijkt geen significant verschil uit dan is er dus gewoon geen verschil. Een verschil is al snel significant (ik bedoel, de cut-off is .5, als je daar niet overheen komt moet je je er gewoon bij neerleggen dat er geen verschil is).
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als de populatie 20 is, dan kan dat vast wel! maar, dat zal weinig voorkomen.
Oh ja, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. :o :D
pi_150989685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:54 schreef twist02 het volgende:
Ik dacht dat er echt "klinisch significant" stond maar nu twijfel ik of het niet "relevant" was...

Sowieso is het inderdaad altijd bijzonder ( :+ ) wanneer niet-significante resultaten tķch nog even extra benadrukt worden met andere termen ('trend' is ook zo'n mooie :') ).

@mignonne: da's wel interessant trouwens van dat geboorte gewicht. Ben benieuwd; tot nu toe liep ze steeds iets voor, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk.
Maar jij hebt een glutenvrij dieet, dan gaat de vlieger niet meer op :) het ging echt om onbehandelde coeliakie.
Zo schijnen vrouwen met onbehandelde coeliakie ook verhoudingsgewijs meer/vaker meisjes te krijgen en zijn ze uiteraard (want samenhang met schildklierfunctie) vaker onvruchtbaar of hebben problemen zwanger te raken.

Al die verschillen verdwijnen zodra een glutenvrij dieet wordt gevolgd en zolang dit strak gevolgd wordt is coeliakie geen klinisch relevant ( :+ ) gegeven. Ik heb wel nog geprobeerd om te zoeken naar of er een samenhang is tussen ernst van vruchtbaarheidsklachten of bijv. lager geboorte gewicht en marsh-gradatie maar daar kon ik niet heel veel duidelijks over vinden.
pi_150989725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:56 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah zo. Ja, ik ben dat ook wel eens tegengekomen in artikelen. Het is zo overbodig om dan te noemen dat het niet significant is idd, dat spreekt toch vanzelf... Ben het met je eens, als je steekproef groot genoeg is en er blijkt geen significant verschil uit dan is er dus gewoon geen verschil. Een verschil is al snel significant (ik bedoel, de cut-off is .5, als je daar niet overheen komt moet je je er gewoon bij neerleggen dat er geen verschil is).

[..]

Oh ja, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. :o :D
haha ja maar ik denk dat je dan gewoon te hard baalt dat je niks knallends op tafel kan leggen en dat je het dus tķch graag wil publiceren :P
tenzij je juist aan probeerde te tonen dat er geen verschil was bijv. dan is het wel een yay moment.
pi_150989734
Hier spuit 11 maar holy... kentekenplaat :o Wat heftig! En wat fijn dat het zo mooi afloopt O+

[edit]

& volgende week vrijdag krijg ik een echo bij de huisarts :o

[ Bericht 36% gewijzigd door Bloesem. op 24-03-2015 18:16:00 ]
pi_150989743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:30 schreef pessie het volgende:

[..]

:D Arme baby :X ik begreep laatst van een vriendin (manueel therapeut gespecialiseerd in KISS) dat juist zulke snelle bevallingen risico geven op KISS. Ik geloof dat ik haar dan erg vlot op kraambezoek zou laten komen :P
Mmm...verwarrend. Frambozenbladthee kan dus leiden tot een snelle bevalling in de persfase, wat weer een hoger risico geeft op KISS syndroom. Ook leidt het tot minder tangbevallingen.

Maar met een tangbevalling heb je juist weer een hoger risico op KISS syndroom....

intruiging.... :')
pi_150989813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar jij hebt een glutenvrij dieet, dan gaat de vlieger niet meer op :) het ging echt om onbehandelde coeliakie.
Zo schijnen vrouwen met onbehandelde coeliakie ook verhoudingsgewijs meer/vaker meisjes te krijgen en zijn ze uiteraard (want samenhang met schildklierfunctie) vaker onvruchtbaar of hebben problemen zwanger te raken.

Al die verschillen verdwijnen zodra een glutenvrij dieet wordt gevolgd en zolang dit strak gevolgd wordt is coeliakie geen klinisch relevant ( :+ ) gegeven. Ik heb wel nog geprobeerd om te zoeken naar of er een samenhang is tussen ernst van vruchtbaarheidsklachten of bijv. lager geboorte gewicht en marsh-gradatie maar daar kon ik niet heel veel duidelijks over vinden.
Net niet snel genoeg met m'n ninja edit! :P

Heb wel wat extra controles van antistoffen gehad, maar verder zag m'n internist inderdaad geen reden tot zorgen :)
pi_150989853
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Net niet snel genoeg met m'n ninja edit! :P

Heb wel wat extra controles van antistoffen gehad, maar verder zag m'n internist inderdaad geen reden tot zorgen :)
Heb het destijds helemaal uitgeplozen voor ooit voor mn jongste :P voorbarig much? :Y)
ik laat bij een derde wel bloed afnemen bij de baby overigens voor een genotypering, ofwel via navenstrengbloed of met de hielprik mee, even kijken wat handiger is. Is dat niet iets voor jou om te overwegen?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:17:08 #78
259886 pessie
pi_150990286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:58 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Mmm...verwarrend. Frambozenbladthee kan dus leiden tot een snelle bevalling in de persfase, wat weer een hoger risico geeft op KISS syndroom. Ook leidt het tot minder tangbevallingen.

Maar met een tangbevalling heb je juist weer een hoger risico op KISS syndroom....

intruiging.... :')
Ik denk dat je bij een eerste sowieso wel een persfase hebt die lang genoeg duurt ;) Gemiddeld een uur, en als je dat wat zou verkorten zou dat best prettig zijn :P
pi_150991168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heb het destijds helemaal uitgeplozen voor ooit voor mn jongste :P voorbarig much? :Y)
ik laat bij een derde wel bloed afnemen bij de baby overigens voor een genotypering, ofwel via navenstrengbloed of met de hielprik mee, even kijken wat handiger is. Is dat niet iets voor jou om te overwegen?
Ja, dat was ik eigenlijk ook van plan inderdaad en de vk wilde daar ook wel aan meewerken. Maar mijn interniste weet er weinig van hoe dat in z'n werk gaat (streekziekenhuis). Heb nog wel contact opgenomen met het LUMC, omdat ik wist dat die het sowieso als onderdeel van het PreventCD onderzoek hebben gedaan. Maar daar kreeg ik van te horen dat ze het nu niet zomaar meer doen.
En dat ik beter een paar maanden na de geboorte met de kleine naar Leiden kan gaan om bloed te laten prikken (maar weet nog niet of we dat gaan doen, omdat het voordeel van navelstrengbloed mij nu juist leek dat de kleine er niets van meekrijgt...).
pi_150991520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:47 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat was ik eigenlijk ook van plan inderdaad en de vk wilde daar ook wel aan meewerken. Maar mijn interniste weet er weinig van hoe dat in z'n werk gaat (streekziekenhuis). Heb nog wel contact opgenomen met het LUMC, omdat ik wist dat die het sowieso als onderdeel van het PreventCD onderzoek hebben gedaan. Maar daar kreeg ik van te horen dat ze het nu niet zomaar meer doen.
En dat ik beter een paar maanden na de geboorte met de kleine naar Leiden kan gaan om bloed te laten prikken (maar weet nog niet of we dat gaan doen, omdat het voordeel van navelstrengbloed mij nu juist leek dat de kleine er niets van meekrijgt...).
Even aan je internist vragen of je bij de lokale kinderarts op gesprek kunt? Het idee is idd nou juist dat je je kind er niet na een paar maanden mee hoeft te belasten en ns bloed afnemen kost niet meer tijd/moeite/geld dan een reguliere afname.
pi_150991996
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Even aan je internist vragen of je bij de lokale kinderarts op gesprek kunt? Het idee is idd nou juist dat je je kind er niet na een paar maanden mee hoeft te belasten en ns bloed afnemen kost niet meer tijd/moeite/geld dan een reguliere afname.
Ja, ze had nog wel gebeld met de dienstdoende kinderarts toen volgens mij, maar die wist ook niet zo goed wat-ie ermee aan moest. Het afnemen is sowieso geen punt, want dat wilde de vk wel doen zei ze.
Volgens mij was het probleem meer wie het onderzoek aan moest vragen e.d.
pi_150993016
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:22 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, ze had nog wel gebeld met de dienstdoende kinderarts toen volgens mij, maar die wist ook niet zo goed wat-ie ermee aan moest. Het afnemen is sowieso geen punt, want dat wilde de vk wel doen zei ze.
Volgens mij was het probleem meer wie het onderzoek aan moest vragen e.d.
:D
wat een paarse krokodil :')

de huisarts of de kinderarts in dat geval. Je kind zal straks toch een familietraject in gaan van genotypering en afhankelijk daarvan jaarlijks prikken op antistoffen. Dat kan via de huisarts of via de kinderarts, als coeliakie geconstateerd wordt dan blijft hij/zij tot zn 18e onder controle van de kinderarts.
pi_150993124
Juk... Sinds gisteraaf weer zo misselijk! (ging aantal weken goed) Komt net alles eruit!

Ik had n broodje gehaald bij Bakker Bart en sindsdien was ik nog misselijker
pi_150994514
:O
op weg naar huis na een hele lange dag werken. Dankjewel storing waar ik de hele dag mee bezig ben geweest. Je was een goede afleiding voor mijn echo morgen

Oh en wisseldag week 8 :Z
pi_150994567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

wat een paarse krokodil :')

de huisarts of de kinderarts in dat geval. Je kind zal straks toch een familietraject in gaan van genotypering en afhankelijk daarvan jaarlijks prikken op antistoffen. Dat kan via de huisarts of via de kinderarts, als coeliakie geconstateerd wordt dan blijft hij/zij tot zn 18e onder controle van de kinderarts.
Ja, je krijgt het niet verzonnen zo :')

De huisarts is inderdaad ook wel een goede, trouwens :Y Als ik na de geboorte het vermoeden van coeliakie zou hebben, zou ik in eerste instantie ook daar aankloppen voor bloedonderzoek of een verwijzing. Dus dan is het eigenlijk ook wel logisch om dat nu te doen
pi_150996947
quote:
LuDan ik zei tegen mijn moeder dat ik helemaal niet meer wil vliegen er zijn het afgelopen jaar met maatschappijen die heel goed bekend staan toch rare dingen gebeurt. Ik vind het wel erg spannend worden zeg maar.
Ik snap dit wel, maar toch ook weer niet.
Statisch is in een auto stappen vele malen gevaarlijker dan vliegen...

Maar ik vlieg zelf ook redelijk veel voor mijn werk en iedere keer voor ik weg moet geef ik mijn zoon toch weer een extra dikke knuffel.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:04:21 #87
259886 pessie
pi_150999176
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:18 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik snap dit wel, maar toch ook weer niet.
Statisch is in een auto stappen vele malen gevaarlijker dan vliegen...

Maar ik vlieg zelf ook redelijk veel voor mijn werk en iedere keer voor ik weg moet geef ik mijn zoon toch weer een extra dikke knuffel.
Vliegen zit ook niet in min systeem zeg maar. Auto rijden wel. En ik leef in de illusie dat ik in de auto meer controle heb :+ al weet ik uitstekend hoe dichtbij een fataal ongeluk is.
pi_150999654
Wat -denk ik- onbewust ook meespeelt: in het geval van een auto-ongeluk heb je vele gradaties m.b.t. verwondingen. Bij een vliegtuig crash is het al snel einde verhaal zeg maar...

En daarbij inderdaad de 'alledaagsheid' van een autoritje vs. het speciale van vliegen.

Plus het feit dat wij mensen gewoon echt ontzettend slecht zijn in het accuraat inschatten van kansen :+ we beroepen ons liever op intuītieve ingevingen en gevoelsmatige schattingen.

1 + 1 = 3 zeg maar ;)
pi_150999859
Klopt hoor. Ik heb ook de totaal onredelijke angst iedere keer dat ik weer moet vliegen voor mijn werk, dat ik mijn zoontje nooit meer te zien krijg :')

Soms is het daarom wel slim even stil te staan bij de statistische kans, al heb je daar geen reet aan natuurlijk als het alsnog mis gaat :+
pi_151000568
Daui 8 weken alweer!

Nog nooit gevlogen en was ik ook niet van plan.

Kijk net in de spiegel, zit ik compleet onder de uitslag. Allemaal rode puntjes.
pi_151006478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:

Ja joh, ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen BV meer kon geven na een tepelpiercing. Ik heb er zelf ook 1 (nou ja, net weer uitgehaald) en bv kwam hier altijd goed op gang :Y Ken ook meerdere mensen die gevoed hebben na een piercing, nog nooit gehoord over problemen. Komt vast goed!

Hier nog geen lektieten gelukkig, altijd zo'n kliederbende vond ik ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151008957
Jee, Kentekenplaat & Ehhe, wat een schrik zo vroeg! Fijn at jullie in goede handen zijn, onze ervaring in het MZH is ook heel goed. Sterkte!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151008987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:18 schreef Skoap het volgende:
Klopt hoor. Ik heb ook de totaal onredelijke angst iedere keer dat ik weer moet vliegen voor mijn werk, dat ik mijn zoontje nooit meer te zien krijg :')

Soms is het daarom wel slim even stil te staan bij de statistische kans, al heb je daar geen reet aan natuurlijk als het alsnog mis gaat :+
Dit doe ik ook. Ik heb zelfs de eerste keer dat ik voor mijn werk moest gaan vliegen de ochtend voor de vlucht mijn hele begrafenis op papier gezet en in een enveloppe gestopt, dan was dat alvast maar geregeld :') :@ 8)7 _O-
pi_151009314
Nikola vandaag een echo toch? Hopelijk is jullie kleine meid gedraaid en niet meer in stuit!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151009320
Nikola :') Nikoos dus... Stomme autocorrect :P
pi_151009340
Nou Ehhe en Kentekenplaat! Wat een schrik inderdaad. Las vannacht jullie verhaal pas. Gelukkig ziet het er goed uit.
pi_151009417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef klumsy het volgende:
Nikola :') Nikoos dus... Stomme autocorrect :P
En ik maar mijn hoofd breken over wie je bedoelde :')
pi_151009519
Haha ja op mobiel kun je niet aanpassen :P
pi_151009545
Ow en nesteldrang!!! Zo maar eens de slaapkamer gaan doen, aangezien Frits bij ons op de kamer komt... Meeste is al gedaan, maar heb in m'n hoofd dat het klaar moet zijn en wel vandaag :')
pi_151009813
Vandaag naar de ha vanwege die uitslag. Assistente dacht een allergische reactie op iets, maar omdat ik zwanger ben moet ik echt even langskomen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:44:33 #101
259886 pessie
pi_151009839
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 07:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit doe ik ook. Ik heb zelfs de eerste keer dat ik voor mijn werk moest gaan vliegen de ochtend voor de vlucht mijn hele begrafenis op papier gezet en in een enveloppe gestopt, dan was dat alvast maar geregeld :') :@ 8)7 _O-
Envelop wel thuis gelaten hoop ik :7 . Nee, ik vind het deel eng dat je geen controle hebt. Je moet maar gaan zitten en hopen dat je x uren later ergens weer uitstapt. Ik hou ook niet van treinen en bussen trouwens.
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:46:01 #102
259886 pessie
pi_151009863
Stoel jeukt het ook? Allergische reactie klinkt wel aannemelijk. Ik kreeg zelf uitslag van zonnebrand crčme tijdens min eerste zwangerschap. Daarna nooit met gehad. Goed dat je naar de ha gaat.
pi_151009904
Ik heb gezondigd en vanochtend een kop koffie op. Ik werd compleet gestoord van mijn stoelgang (lees: ik voelde me net een konijn de afgelopen week) en ik hoopte dat de koffie net een klein zetje zou geven. En jahoor! *O* , men wat lucht dat op.
pi_151009920
Nee geen jeuk, dat vroeg ze me wel inderdaad. Ik voelde me niet goed, zodra ik n broodje gezond op had bij Bakker Bart.

Dus ik denk dat t daarvan is.
pi_151009921
Hoera voor poep! O+

Hoe zou het met faptist zijn?
pi_151009933
Hoezo drink je anders geen koffie?
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:51:34 #107
259886 pessie
pi_151009952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:48 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb gezondigd en vanochtend een kop koffie op. Ik werd compleet gestoord van mijn stoelgang (lees: ik voelde me net een konijn de afgelopen week) en ik hoopte dat de koffie net een klein zetje zou geven. En jahoor! *O* , men wat lucht dat op.
Is koffie drinken zondigen dan? Je mag best een kop koffie hoor, alleen geen pot.
Maar fijn dat de boel weer loopt.
pi_151009955
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:50 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hoezo drink je anders geen koffie?
Nee. Niet meer sinds ik zwanger ben eigenlijk. Ik weet dat het wel mag hoor, maar ik gebruik zoveel astma medicatie dat ik dacht dat alle beetjes "niet goed" elimineren dan beter zou zijn (iets met willen compenseren...). Bovendien is het wel prima zo hoor, ik mis het ook niet, maar gezien het mijn darmen boost is het wel een soort redmiddeltje nog :P.
pi_151009965
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:25 schreef klumsy het volgende:
Ow en nesteldrang!!! Zo maar eens de slaapkamer gaan doen, aangezien Frits bij ons op de kamer komt... Meeste is al gedaan, maar heb in m'n hoofd dat het klaar moet zijn en wel vandaag :')
Nesteldrang. O+
pi_151009967
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 07:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

pi_151009976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:23 schreef klumsy het volgende:
Haha ja op mobiel kun je niet aanpassen :P
ja wel hoor! Rechtsboven in je post op het potloodje klikken.
pi_151009986
Moet er niet aan denken dat ik mijn koffie in de ochtend niet meer zou mogen :@
pi_151010010
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Envelop wel thuis gelaten hoop ik :7 . Nee, ik vind het deel eng dat je geen controle hebt. Je moet maar gaan zitten en hopen dat je x uren later ergens weer uitstapt. Ik hou ook niet van treinen en bussen trouwens.
Ik word daar juist weer rustig van. Zo van: 'tja, nu kan ik er toch niets meer aan doen, laat ik maar wat gaan lezen/slapen/film kijken.'
pi_151010022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:53 schreef Skoap het volgende:
Ik dronk al niet elke ochtend structureel koffie, dus dat scheelt. Ik ben meer een thee mens. Alleen op mijn werk hebben we een koffie automaat waar heerlijke cappucino uitkomt. Die gun ik mezelf dan dus af en toe :Y
pi_151010029
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:53 schreef Skoap het volgende:
Nou! c_/ :9
pi_151010031
Groot gelijk hoor Sillie ^O^
pi_151010034
Ik ben wel over op cafeīnevrije koffie. En sinds gisteren smorgens kokhalzen. Ugh. }:|
pi_151010065
Koffie :r

(Kwaliteitspost, dit)
pi_151010100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:56 schreef L-E het volgende:
Koffie :r

(Kwaliteitspost, dit)
Ook geen Latte of cappucino? -O-
pi_151010124
Nee, L-E- drinkt alleen eikeltjeskoffie. :D
pi_151010157
Mijn associatievermogen doet momenteel dit: Eikeltjes.. Nootjes! Hazelnoot! Kinder Bueno!

3x raden waar ik nu zin in heb... -O-
pi_151010160
Ja, lekker rechstdraaiend biologisch enzo :9

Nee sillie, gewoon geen koffie. Mensen vinden dat altijd heel bijzonder, merk ik. Ik lust het gewoon niet.
pi_151010168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:02 schreef L-E het volgende:

Nee sillie, gewoon geen koffie. Mensen vinden dat altijd heel bijzonder, merk ik. Ik lust het gewoon niet.
Mijn man ook niet hoor :N

Daarom staat er bij ons ook niet zo'n elite bonen machine. Voor mij alleen vonden we het veel te duur. Zoveel dronk ik al niet en als ik zwanger ben maximaal 4 per dag. Lang leven Senseo! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151010188
ulgh senseo. ;(
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:05:31 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151010192
Ik vind koffie zo af en toe wel lekker als ik er echt zin in heb, maar nu ik zwanger ben vind ik t echt smerig :D thee <3 en heb 7up herontdekt :P ben sowieso meer een water/frisdranktype geloof ik :P

Rare dromen: check! En elke nacht dromen, dat deed ik eerder ook nooit. Droomde vannacht van een bloedwaterval op het toilet :'( en toen vriend de vk erover belde wilde ze pas komen als ik regelmatige buikkrampen had :') 10wk zwanger enzo :')
Daarna droomde ik dat ik toch ging bevallen, van een heel klein levensvatbaar progeria-achtig mensje. Het was een meisje en de volgende middag was ze al bijna volwassen.

Werd wakker met knallen de koppijn en galkots ;( meteen p.mol genomen en beschuit met hagelslag naar binnen gewerkt. Dat hielp gelukkig wel :) nu lekker op de bank.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:06:15 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151010201
Oh my God Sillie. Kinderbueno is hemel ;( en ik heb het niet :'(
pi_151010235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:05 schreef Limone het volgende:
ulgh senseo. ;(
Kan je net zo goed geen koffie drinken, brrr
pi_151010290
Ik vind het lekkerder dan bonen :D plus dat ik het met melk en suiker drink, schijnt het ook al te verpesten ;)
De eerste weken in de zwangerschap vind ik koffie trouwens echt ranzig. Alle soorten en smaken. Dat komt na een week of 12 weer goed :)

En nutella en kinderbueno vind ik niks aan. Hazelnoten :r
pi_151010305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:06 schreef pinquit het volgende:
Oh my God Sillie. Kinderbueno is hemel ;( en ik heb het niet :'(
Zag ook kinderbueono paaseitjes bij de Ah. Had ze bijna gekocht. Het zag er hetzelfde uit als de vulling in een bueno :9
pi_151010320
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:12 schreef Skoap het volgende:

[..]

Zag ook kinderbueono paaseitjes bij de Ah. Had ze bijna gekocht. Het zag er hetzelfde uit als de vulling in een bueno :9
Mnoohh! Dat klinkt te lekker :D
pi_151010328
Ik zag Nutella bons bons op de markt. Ga ik kopen!! :9~
pi_151010360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:13 schreef Limone het volgende:
Ik zag Nutella bons bons op de markt. Ga ik kopen!! :9~
Welke markt :o
Moet.Hebben.
pi_151010361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:11 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het lekkerder dan bonen :D plus dat ik het met melk en suiker drink, schijnt het ook al te verpesten ;)
De eerste weken in de zwangerschap vind ik koffie trouwens echt ranzig. Alle soorten en smaken. Dat komt na een week of 12 weer goed :)

Ok ok. Als kinderkoffie je lievelings is, dan maakt het niet zo veel uit. ;)

Wij hebben wel bonen, maar een trog filterkoffie vind ik ook niet te versmaden.
pi_151010372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:15 schreef Limone het volgende:

[..]

Ok ok. Als kinderkoffie je lievelings is, dan maakt het niet zo veel uit. ;)

Wij hebben wel bonen, maar een trog filterkoffie vind ik ook niet te versmaden.
Kinderkoffie. _O-
Je ligt helemaal in een deuk als ik vertel hoe ik mn thee drink :D
pi_151010403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:11 schreef Vlindur het volgende:

Dan is er sowieso niet zoveel koffie aan ;)

/ga gauw weer weg, hoor hier niet meer ;)
pi_151010407
Wij hebben ook een senseo. Ik drink geen koffie en mijn man houdt niet van senseo, maar toen mijn schoonmoeder na de geboorte van Sticker hier op visite kwam nam ze een senseo en een stoomstrijkijzer mee als kraamkado :D O+ :')
pi_151010416
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:15 schreef Skittles het volgende:

[..]

Welke markt :o
Moet.Hebben.
Appie Cuyp w/
pi_151010424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:17 schreef L-E het volgende:
Wij hebben ook een senseo. Ik drink geen koffie en mijn man houdt niet van senseo, maar toen mijn schoonmoeder na de geboorte van Sticker hier op visite kwam nam ze een senseo en een stoomstrijkijzer mee als kraamkado :D O+ :')
Was dat een hint? :D _O-
pi_151010436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:17 schreef L-E het volgende:
:D Is zij dan ook de enige die ze gebruikt?
pi_151010437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Was dat een hint? :D _O-
Hehe, ik heb me idd heel lang afgevraagd wat ze daar nou mee bedoelde ;(
pi_151010442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef Limone het volgende:

[..]

:D Is zij dan ook de enige die ze gebruikt?
De ene keer per jaar dat ze hier is, ja :D
pi_151010457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:02 schreef L-E het volgende:

High five! Ik ook niet :) Ik vind 't op mijn beurt weer bijzonder dat dat mensen zo verbaast.. Hallooo koffie is vies, bitter, blehhh ;)
pi_151010465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:20 schreef L-E het volgende:

[..]

De ene keer per jaar dat ze hier is, ja :D
Relaxt! Mijn moeder en schoonmoeder gaan ook altijd strijken als ze hier zijn.. ^O^
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:30:57 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151010637
De mijne niet :'( Die komen vooral met J spelen (en die vindt dat gelukkig heel tof!)

Alhoewel, als mijn moeder bij uitzondering hier thuis oppast ipv bij hen thuis, heb ik wel opeens een schone badkamer O+

O, en koffie lust ik gelukkig weer *O* . Hier nespresso, prima tussenvorm tussen senseo en bonen vonden wij (drinken toch max. 2 kopjes per dag, dus dan is t nog te betalen)
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:33:36 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151010693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:54 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik word daar juist weer rustig van. Zo van: 'tja, nu kan ik er toch niets meer aan doen, laat ik maar wat gaan lezen/slapen/film kijken.'
Dat heb ik ook. En als er wat gebeurt heeft het zo moeten zijn ofzo.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:39:15 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151010787
Ik zou er geloof ik niet heel gelukkig van worden als mijn moeder hier kwam schoonmaken en strijken :o :X
pi_151010810
Ik ben ook geen echte koffiedrinker. Lust het wel, maar drink liever thee. Maar afentoe een kopje vind ik wel lekker. Drink alleen nu ook amper thee, omdat ik om de een of andere reden water lekkerder vind op het moment. :')

Ik baal er eigenlijk nu al van dat ik straks van de zomer geen blikje energydrink mag, want dat is vast uit den boze qua cafeīne gehalte etc.?! Ik vind dat zo lekker als het snikheet is en dan zo'n ijskoud blikje energy. O+
pi_151010812
Ja jongens, wie regelt er een goede koffie met kinder bueno voor mij nu? :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151010862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:39 schreef pinquit het volgende:
Ik zou er geloof ik niet heel gelukkig van worden als mijn moeder hier kwam schoonmaken en strijken :o :X
Nee?

Ze strijken trouwens als M. op bed ligt hoor. Niet dat ze strijken belangrijker vinden. :o
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:50:24 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151011016
Nee tis meer dat ik dan het gevoel krijg dat ik t niet goed genoeg doe enzo ;)
pi_151011100
Vriend is vandaag jarig en ik wil biefstuk voor 'm gaan halen. Dat tezamen met gebakken uien en champignons en wit brood met jus.

Maar aangezien ik alleen doorbakken biefstuk mag, zoek ik een lekker alternatief voor mezelf. Iemand een suggestie?

Mag ik trouwens wel van de jus die van de biefstuk komt als deze medium rare is??
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:55:44 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151011158
Gewoon gebakken uien en champs met veel knoflook op brood? En als die jus mag: lekker dippen :9
pi_151011161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:50 schreef pinquit het volgende:
Nee tis meer dat ik dan het gevoel krijg dat ik t niet goed genoeg doe enzo ;)
Ohja, die moeder heb ik ook. Maar daarna is wel alles schoon (en ontsmet en chemisch gereinigd :') )
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:57:35 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151011209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:55 schreef Limone het volgende:

[..]

Ohja, die moeder heb ik ook. Maar daarna is wel alles schoon (en ontsmet en chemisch gereinigd :') )
Mn moeder is zo niet gelukkig :P want haar moeder is wel zo :D
Daarom zou ze t ook nooit doen :)
pi_151011257
Hmmm een alternatief voor biefstuk.. das wel een hele moeilijke Jantina :P

Gekruide kippenhaasjes? Varkenshaas maar dan doorbakken ipv rose (is beter te doen als doorgebakken biefstuk)? Kippenpootje grillen in de oven? Goede schnitzel?
pi_151011284
En of de jus mag, dat weet ik niet. Lijkt mij dat dat ook niet mag eerlijk gezegd!
pi_151011327
Blegh ik heb sinds gisteravond al buikpijn. Continu buikpijn helemaal onderin en aan de zijkanten (menstruatiepijnregio). Iemand daar bekend mee?

Alleen helemaal niks doen helpt. Paracetamol doet geen fluit :(
Nog 1,5 uur en dan ben ik vrij en ga ik de hele middag niks doen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:11:09 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151011576
Ben er niet bekend mee, coccinelle, ik zou er denk ik wel voor bellen naar de vk, zeker als het al sinds gisteren is. En jij hebt ook bloedverlies (gehad) toch? Ik zou het voor de zekerheid wel navragen.
pi_151011642
2,5 pagina over koffie, wat een heerlijke slowchat is het hier ook weer O+ Ik drink niet meer of minder koffie dan voordat ik zwanger was, max 2 per dag. Alleen op mn werk of thuis als iemand het voor me maakt, haha, zelf denk ik er niet echt aan.

Vliegen met man zonder kind willen we niet meer :@ ik jank al bij het idee dat wij neerstorten en onze beeeheeebie dan geeheeen ouhouders meer heeft :'( :'( :'( Ik alleen of hij alleen of met zn drieen is prima. Ik hou wel van vliegen, maar ik hou ook van lange autoritten, want het betekent voor mij dat we op weg zijn naar een leuke plaats en ik doe eigenlijk niks liever dan dat O+

Mijn moeder en schoonmoeder doen niks in ons huis, behalve voorlezen en spelen met kind. Ik doe zelf ook niks in ons huis trouwens. Stofzuigen is meer dan genoeg en we gaan toch verhuizen over een paar maanden, haha _O-

Jantina, entrecote of ribeye, is dat iets? En op brood? Heb dat nog nooit gehoord, is dat ipv gebakken aardappeltjes of frietjes of zo?
pi_151011643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:01 schreef coccinelle het volgende:
Blegh ik heb sinds gisteravond al buikpijn. Continu buikpijn helemaal onderin en aan de zijkanten (menstruatiepijnregio). Iemand daar bekend mee?

Bellen :Y
Misschien weten zij wat het is.
pi_151011659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:01 schreef coccinelle het volgende:

Ik zou daar even voor bellen....
pi_151011781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:55 schreef pinquit het volgende:
Gewoon gebakken uien en champs met veel knoflook op brood? En als die jus mag: lekker dippen :9
Dat was sowieso mijn idee. :9~ Maar dan wel met een stuk fleish erbij. :9

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:13 schreef Mineola het volgende:
Jantina, entrecote of ribeye, is dat iets? En op brood? Heb dat nog nooit gehoord, is dat ipv gebakken aardappeltjes of frietjes of zo?
Nooit van gehoord? Lekker joh! Wit brood in de biefstuk jus dopen... heerlijk! :9
Maar mag ik die jus? :{

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:59 schreef J0ycie88 het volgende:
En of de jus mag, dat weet ik niet. Lijkt mij dat dat ook niet mag eerlijk gezegd!
Ik zou zeggen, de jus is goed verhit geweest en de biefstuk is dichtgeschroeid, dus komt daarna niet meer in aanraking met rauw vlees / vloeistof. Maarja, dat is mijn redenatie. :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:25:49 #163
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151011990
quote:
Ik doe zelf ook niks in ons huis trouwens. Stofzuigen is meer dan genoeg en we gaan toch verhuizen over een paar maanden, haha _O-
O, wat klinkt dit heerlijk bekend :Y

Maar wij gaan niet verhuizen, oeps... Nou vooruit, af en toe doe ik de badkamer, en de toiletten worden wel regelmatig gepoetst, maar voor de rest heb ik geen tijd/ energie/ zin (lees: ik zit liever te fokken/lezen/ in bad/ in de tuin etc)...
pi_151011993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Nooit van gehoord? Lekker joh! Wit brood in de biefstuk jus dopen... heerlijk! :9
Maar mag ik die jus? :{

[..]

Ik zou zeggen, de jus is goed verhit geweest en de biefstuk is dichtgeschroeid, dus komt daarna niet meer in aanraking met rauw vlees / vloeistof. Maarja, dat is mijn redenatie. :')
Nee echt niet. Het klinkt niet zo aanlokkelijk, sorry!

Ik heb geen idee of mening over die jus, ik zou het laten denk ik, maar als jouw redenatie is en jij ziet er geen kwaad in, ga je het dan echt laten omdat iemand hier zegt dat zij denkt dat het niet mag? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

O, wat klinkt dit heerlijk bekend :Y

Maar wij gaan niet verhuizen, oeps... Nou vooruit, af en toe doe ik de badkamer, en de toiletten worden wel regelmatig gepoetst, maar voor de rest heb ik geen tijd/ energie/ zin (lees: ik zit liever te fokken/lezen/ in bad/ in de tuin etc)...
Haha ja dit :D Ik kan echt zo vaak pluseinzen op jouw posts de laatste tijd :D En yay voor bad en tuin, dat kan ik over een tijdje ook! *O*
pi_151012038
Nog in shock.
mag bij mij tweeling er achter :D
pi_151012056
Wooooooooo! Daui! Dubbele felicitatie dan! Dat zal ff wennen zijn ja!

Zitten tweelingen in de familie?
pi_151012087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Daui het volgende:
Nog in shock.
Wauw!! Da's big news.
Die shock snap ik wel wat :@ en wat mineola vraagt: komt het bij jullie in de familie vaker voor?
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:30:53 #168
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151012111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:03 schreef klumsy het volgende:
Nikola vandaag een echo toch? Hopelijk is jullie kleine meid gedraaid en niet meer in stuit!
Zo noemt m'n moeder me wel eens :')

Maar ze ligt er prima voor. Even was vrouw nog even in de stress omdat ze de hik boven voelde, maar waarschijnlijk hikte ze met dr hele lichaam. Alles goed gemiddeld, alleen benen worden gemeten op 38 weken en het is nu 35,5. Dus mevrouw groeit ook daarmee lekker door.

Verder bloeddruk goed, is het indalen al een beetje begonnen, dus terugdraaien zal ook niet zo snel meer gebeuren. Wel even extra geprikt op ijzerwaarde, maar dat was meer voor de zekerheid.

Dus allemaal prima *O*
pi_151012136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee echt niet. Het klinkt niet zo aanlokkelijk, sorry!

Ik heb geen idee of mening over die jus, ik zou het laten denk ik, maar als jouw redenatie is en jij ziet er geen kwaad in, ga je het dan echt laten omdat iemand hier zegt dat zij denkt dat het niet mag? :P

Haha, you gotta try it once!

Ik hoop eigenlijk dat iemand het antwoord weet. 8)7
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:32:13 #170
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151012145
En Daui... Dubbelgefeliciteerd dan!! Wauw!
pi_151012174
quote:
Nog in shock.
Wow Daui! Kan me voorstellen dat je in shock bent, maar wat gaaf! Je echo was goed dus? :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:34:42 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151012202
:D woah Daui *O*
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:50 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151012228
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:31 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Haha, you gotta try it once!

Ik hoop eigenlijk dat iemand het antwoord weet. 8)7
Jus van doorbakken biefstuk lijkt me hetzekfdr als de jus van medium bakken bief. Je moet alleen niet in dat vlees gaan prikken, want bloed
pi_151012230
quote:
Nog in shock.
Wow! *O* *O*

Nikoos, ik voel de hik ook overal :D Fijn dat ze er nu goed voor ligt!
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:37:13 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151012264
Daui, dubbel gefeliciteerd! Da's even schrikken, maar hopelijk wel ook dubbel leuk (en de echo was goed neem ik aan?)

Collega van me vertelde vorige week ook dat hij weer vader wordt. Hij heeft al 2 kleintjes (2 en 4 geloof ik). En nu dus ook een tweeling! Die moesten wel even slikken, en opeens allerlei praktische dingen gaan regelen geloof ik (huis eigenlijk te klein, 4 kinderen past niet in de auto), maar hij straalde wel helemaal natuurlijk!
pi_151012329
Daui gefeliciteerd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151012367
quote:
Ribeye en Entrecote is toch ook biefstuk? :? En beiden niet lekker als je het 'doodbakt', lijkt me...

*O* *O* Daui Tweeling!
pi_151012410
Daui, twee keer gefeliciteerd!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151012416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:41 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Ribeye en Entrecote is toch ook biefstuk? :? En beiden niet lekker als je het 'doodbakt', lijkt me...

*O* *O* Daui Tweeling!
Nee is toch heel ander vlees? Ik eet dat niet rauw normaal, biefstuk wel. Maar iemand anders misschien wel hoor, dat kan. Doodbakken is iets anders dan gaar ook he. Living on the edge, ik eet ook salami!
pi_151012639
Wowww Daui, heavy!! En heel tof *O*
pi_151012691
Hoi!
Paar weekjes afwezig geweest, wat kun je druk zijn als je verlof hebt! :s)
Bijlezen ben ik maar niet aan begonnen... :P

Update: vandaag 38 weken.
Er is ingedaald, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig van voel/merk.
Denk dat bébé nog wel even blijft zitten. :)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_151012726
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee is toch heel ander vlees? Ik eet dat niet rauw normaal, biefstuk wel. Maar iemand anders misschien wel hoor, dat kan. Doodbakken is iets anders dan gaar ook he. Living on the edge, ik eet ook salami!
Het is beiden ook biefstuk, dat je in principe medium rare 'hoort' te eten voor de beste smaak. Biefstuk is vooral een verzamelnaam van meerdere soorten vlees, als je het over biefstuk hebt wordt meestal Lendebiefstuk bedoeld, en net als Ossehaas, Ribeye en Entrecote is dit het lekkerst als t niet helemaal doorbakken is.

En true, je hoeft t ook niet helemaal dood te bakken, dus je kan in principe best biefstuk eten als t sap er maar niet meer uitloopt geloof ik. T mag best nog enigszins rosé zijn.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:55:10 #183
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151012732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:35 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wow! *O* *O*

Nikoos, ik voel de hik ook overal :D Fijn dat ze er nu goed voor ligt!
Ja, ze zat elke keer van ja nu voel ik het onderin, dus zal ze goed liggen en toen vanochtend weer boven, dus was ze bang dat ze weer gedraaid was.

Vanochtend soberso weer een mooi schouwspel mogen aanschouwen met een golvende buik :P
pi_151012811
Coccinelle ff bellen hoor!

Daui! Waauw! Hoe vinden jullie dat?
pi_151012836
Daui! :D Dubbel gefeliciteerd! *O* *O*

Wat fijn dat jullie dame goed ligt Nikooos. :s)

Jantina, ik neem meestal een varkenshaasje als man biefstuk neemt, ook erg lekker. :9
pi_151012935
Woah Daui! :o :D
Dubbele jompels! *O* *G*

quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:55 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ja, ze zat elke keer van ja nu voel ik het onderin, dus zal ze goed liggen en toen vanochtend weer boven, dus was ze bang dat ze weer gedraaid was.

Vanochtend soberso weer een mooi schouwspel mogen aanschouwen met een golvende buik :P
Fijn dat ze weer goed ligt! :Y
Herken het wel heel erg, ik twijfel elke dag wel een paar keer hoe ze nu weer ligt :')
pi_151012987
Flip draait de hele dag volgens mij, want die voel ik overal trappelen.

Maarja, pas 26 weken :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:06:06 #188
409579 LuDann
All the way
pi_151013036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:53 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ja joh, ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen BV meer kon geven na een tepelpiercing. Ik heb er zelf ook 1 (nou ja, net weer uitgehaald) en bv kwam hier altijd goed op gang :Y Ken ook meerdere mensen die gevoed hebben na een piercing, nog nooit gehoord over problemen. Komt vast goed!

Hier nog geen lektieten gelukkig, altijd zo'n kliederbende vond ik ;)
Fijn om van iemand met ervaring te lezen! *Boks* En kliederbende inderdaad, pff. Had ik een beetje onderschat, of beter nog, ik had er nooit bij stilgestaan.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:06:07 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151013037
Daui, gefeliciteerd! Ik zou ook heel erg in shock zijn. :o
pi_151013041
Daui, wat een mooi nieuws! *O* *O* Gefeliciteerd!!
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:07:36 #191
409579 LuDann
All the way
pi_151013079
Daui! :o Wow, dat is wel even schakelen zeker?

Nikoos mooi indalende beeb. *O*
pi_151013171
Daui! Gaaf!!
Hmm wie had de buikpijn? Ik zou ook even bellen.

Over 6 dagen hebben wij de eerste echo. Het lijkt weken geleden dat ik belde voor de afspraak :D tijd gaat best snel.
pi_151013243
Daui tweeling! *O* *O*
Cocci gewoon even bellen, beter te veel dan te weinig
En nu alweer de rest vergeten :') sorry
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:19:58 #194
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_151013433
Daui wat doe je!! :D :D :D
Gewoon 2 in een keer. *O* *O* Gefeliciteerd!!!
Stiekem hoopte ik bij ons ook een tweeling omdat het de eerste is. Dan waren we in een keer klaar. Had het helemaal niet erg gevonden. Maar het is vast wel ff schrikken. Komen de praktische dingen toch ineens wat anders uit. :s)
Zijn het voor jullie de eersten nu? Was verder wel alles goed met beiden?

Ik sluit me trouwens aan bij het koffie :r groepje. Ik lust het ook echt niet. Vind het wel lekker ruiken altijd, maar ik drink het liefst super slappe thee zonder suiker. c_/

De jus van een niet doorbakken biefstuk kan wel goed zijn, maar dan zou ik de jus nog wel even doorkoken als je de biefstuk al uit de pan hebt gehaald. Dan is de jus in ieder geval wel helemaal doorbakken zeg maar. En inderdaad in de jus doppen met wit brood. ^O^ :Y)
Oost west, mij best.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:20:09 #195
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151013441
Daui een tweeling :o Wauw, dubbel gefeliciteerd! *O*

Iemand zei iets over energydrink, ik weet niet meer wie? In mijn boekje van de VK staat dat 1 blikje energydrink mag.

Biefstuk :9~ :9~ Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik de dag dat ik bevallen ben biefstuk wil eten :9 Op brood, met jus.

Sinds een tijdje kan ik mijn baarmoeder voelen, maar nu heb ik af en toe dat ik voel dat het samentrekt/krampt. Herkenbaar voor iemand? Ik ga het morgen ook aan de VK vragen hoor, want dan heb ik een afspraak.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:21:11 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151013474
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef Selvaria het volgende:
Daui! :D Dubbel gefeliciteerd! *O* *O*

Wat fijn dat jullie dame goed ligt Nikooos. :s)

Jantina, ik neem meestal een varkenshaasje als man biefstuk neemt, ook erg lekker. :9
Maar die hoort eigenlijk ook licht rosé ;)
Kwak
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:24:13 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151013570
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:20 schreef MissBliss het volgende:
Daui een tweeling :o Wauw, dubbel gefeliciteerd! *O*

Iemand zei iets over energydrink, ik weet niet meer wie? In mijn boekje van de VK staat dat 1 blikje energydrink mag.

Biefstuk :9~ :9~ Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik de dag dat ik bevallen ben biefstuk wil eten :9 Op brood, met jus.

Sinds een tijdje kan ik mijn baarmoeder voelen, maar nu heb ik af en toe dat ik voel dat het samentrekt/krampt. Herkenbaar voor iemand? Ik ga het morgen ook aan de VK vragen hoor, want dan heb ik een afspraak.
Ik wou dat ook... Maar heb 'genoten' van ziekenhuisvoer :')

Uiteindelijk de tweede avond thuis biefstuk gekregen van vriendje,maar die had m niet zo lekker gebakken :@ en net op dat moment zat ik met een huilende baby die wilde drinken dus heb uiteindelijk koude friet met koude taaie biefstuk gegeten. wat een deceptie.

Nu slaapt M inmiddels zo geweldig dat ik t wel weer eens aandurf als avondmaaltijd. Goed idee!
Kwak
pi_151013572
Daui dat is wel een hele goede echo :D *O* *O*
Gefeliciteerd!
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:24:27 #199
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151013577
En :o en *O* voor Daui!
Kwak
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:28:29 #200
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151013719
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wou dat ook... Maar heb 'genoten' van ziekenhuisvoer :')

Uiteindelijk de tweede avond thuis biefstuk gekregen van vriendje,maar die had m niet zo lekker gebakken :@ en net op dat moment zat ik met een huilende baby die wilde drinken dus heb uiteindelijk koude friet met koude taaie biefstuk gegeten. wat een deceptie.

Nu slaapt M inmiddels zo geweldig dat ik t wel weer eens aandurf als avondmaaltijd. Goed idee!
Ik realiseer me dat het zo kan gaan, maar ik hou me nog even vast aan de illusie dat ik die dag het perfecte biefstukje eet :D
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151013732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Fijn om van iemand met ervaring te lezen! *Boks* En kliederbende inderdaad, pff. Had ik een beetje onderschat, of beter nog, ik had er nooit bij stilgestaan.
Ja bij mij hielp een naadloos hempje voldoende (door de tegendruk die dat geeft). Lijkt me behoorlijk vervelend met die pads en dat geklooi in de nacht :P

Oh ik kreeg mijn piercing er trouwens niet zelf opnieuw in, heb 'm uiteindelijk opnieuw laten zetten (ga ik nu niet meer doen, beetje klaar mee).
Sara
Merel
Ukje
pi_151013814
Mijn man bestelt na de bevalling een flinke schaal rauwe sushi haha
Ik heb trouwens wel biefstuk doorbakken in boter,, niet te snel anders wordt ie taai. Maar was lekker!
pi_151013829
quote:
Nog in shock.
WHOWH! :o O+
Schudden voor gebruik
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:33:00 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151013859
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik realiseer me dat het zo kan gaan, maar ik hou me nog even vast aan de illusie dat ik die dag het perfecte biefstukje eet :D
Het kan ook hoor! Het was niet bedoeld als wachtmaar, maar als huillachverhaal over een kraamtijd die nu al eeuwen geleden lijkt.
Kwak
pi_151013866
Wooowww dubbel gefeliciteerd Daui! Dat lijkt me wel een schok ja :D

Hier geen zin meer in koffie sinds het begin van de zwangerschap. Als collega's een kop halen dan ruik ik het van verre :X
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:34:07 #206
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151013897
Ik heb vriendje de tweede avond in t ziekenhuis trouwens broodjes kroket en roomboterkoekjes voor me laten halen. :9 Ik werd zo gallisch van dat smerige ziekenhuisvoer...
Kwak
pi_151013904
Mag in ik de OP? :@
De datum mag voorlopig op vrijdag 13 november, maar ik denk (hoop) dat dit nog gaat veranderen.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:36:54 #208
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151014001
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het kan ook hoor! Het was niet bedoeld als wachtmaar, maar als huillachverhaal over een kraamtijd die nu al eeuwen geleden lijkt.
Zo vatte ik het niet op hoor, ik kan me best voorstellen dat mn mooie plannetje in duigen valt om wat voor reden dan ook.
Ziggy played guitar
pi_151014029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb vriendje de tweede avond in t ziekenhuis trouwens broodjes kroket en roomboterkoekjes voor me laten halen. :9 Ik werd zo gallisch van dat smerige ziekenhuisvoer...
Mijn man heeft bij de Mac een Quarterpounder voor me gehaald toen ik een extra dag moest blijven wegens complicaties van de ruggenprik. Ik heb nooit meer zo'n lekkere hamburger gehad :)
pi_151014040
Daui: gefeliciteerd *O* *O*
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:39:10 #211
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151014078
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Zo vatte ik het niet op hoor, ik kan me best voorstellen dat mn mooie plannetje in duigen valt om wat voor reden dan ook.
Ja, maar je krijgt genoeg "wachtmaars" te horen de komende maanden, en ik weet hoe irritant ze zijn, dus wou er zelf maar niet aan meedoen.

(Al moet ik zeggen dat ik hier meelezende soms wel enige wachtmaarneigingen voel opkomen als het gaat over 'slechte nachten' :+ )
Kwak
pi_151014121
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, maar je krijgt genoeg "wachtmaars" te horen de komende maanden, en ik weet hoe irritant ze zijn, dus wou er zelf maar niet aan meedoen.

(Al moet ik zeggen dat ik hier meelezende soms wel enige wachtmaarneigingen voel opkomen als het gaat over 'slechte nachten' :+ )
Ik heb gisteren de eerste maanden van R.ienk terug gelezen hier. Omy. waar begin ik weer aan :'( :'( :'( :'(
pi_151014162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb gisteren de eerste maanden van R.ienk terug gelezen hier. Omy. waar begin ik weer aan :'( :'( :'( :'(
:D!

Ik ga dat teruglezen dus ook echt niet doen. Bijzonder hoe snel je dat weer uit je geheugen hebt gewist hoor, hoera voor moeder natuur :+
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:43:37 #214
409579 LuDann
All the way
pi_151014191
@Kwakz0r: Ignorance is bliss in sommige gevallen. 8-)

Koffie: drink ik nooit, vind het wel lekker. Het is hier alleen geen gewoonte, weet eigenlijk niet waarom.

Biefstuk met brood :9~

Ik ben niet zo heel erg voorzichtig met eten, biefstuk bak ik gewoon (maar ik houd wel van doorbakken, dat scheelt vast ook) en bij de Japanner geef ik aan dat ik zwanger ben en eet daarna vrijwel alles mee. Nu weet ik dat ik voldoende antistoffen tegen toxosplasmose heb en dat maakt me wat makkelijker.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:45:54 #215
409579 LuDann
All the way
pi_151014251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ja bij mij hielp een naadloos hempje voldoende (door de tegendruk die dat geeft). Lijkt me behoorlijk vervelend met die pads en dat geklooi in de nacht :P

Oh ik kreeg mijn piercing er trouwens niet zelf opnieuw in, heb 'm uiteindelijk opnieuw laten zetten (ga ik nu niet meer doen, beetje klaar mee).
Hier is de piercing er al jaren uit (het wilde maar niet genezen, heeft er maar zo'n anderhalf jaar ingezeten). Erg jammer vond ik dat, ik weet ook niet waar het aan lag, denk een allergische reactie. Ik vermoed alleen dat het nooit meer goed is dichtgegroeid.

Naadloos hempje heb ik geprobeerd, maar dat werd hem niet helaas.
pi_151014323
Oh mensen, hou op over biefstuk :P :9
pi_151014392
Ik ben ook niet zo voorzichtig met eten. Ik durf een stukje rose vlees wel aan eigenlijk :@
pi_151014463
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:48 schreef Kuukske het volgende:
Oh mensen, hou op over biefstuk :P :9
Dat wat zij zegt :{

Koffie lust ik niet, dus praat daar gerust over door!

Daui, wow! Dubbel gefeliciteerd dan maar! *O* *G*

Morgen ben ik 37 weken. Dan mag ik los! Zul je zien dat het nog 5 wk duurt...
pi_151014481
Daui een tweeling O+
pi_151014536
Oh Daui, wat een nieuws! Gefeliciteerd! En succes met deze schok te boven komen :)
pi_151014620
Ik ga nu even kinderbueno halen, doei he :7
pi_151014814
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
Ik ga er ook net om :')
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:02:49 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151014824
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:05:09 #224
409579 LuDann
All the way
pi_151014919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
Ik ga straks even biefstuk halen. :+

Kinderbueno heb ik hier nog liggen, in grootverpakking. :P
pi_151015081
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar die hoort eigenlijk ook licht rosé ;)
:9~ zeker! Maar blijft doorbakken toch een stuk lekkerder dan biefstuk-achtig vlees.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:10:22 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151015111
Oeh, kinderbueno heb ik ook nog... Maar ik denk dat J boos wordt als ik al zijn snoepjes opeet :@ }:|

En verder: ik heb zo veel mogelijk van de kraamtijd (ziekenhuisvoer, een week lang, blegh) uit mijn geheugen gewist. T moet deze keer gewoon leuker/ beter/ meer roze-wolkerig worden vind ik... Nieuwe ronde, nieuwe kansen enzo ;)

Biefstuk vind ik trouwens vies :') . Doe mij maar filet americain en een broodje gerookte zalm na de bevalling :Y)
pi_151015173
Daui, wow! Kan me goed voorstellen dat je nog in shock bent, toen wij één vruchtje zagen op de eerste echo was er toch wel enige opluchting... Maar dubbel gefeliciteerd!
pi_151015307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:10 schreef mousemicky het volgende:

Biefstuk vind ik trouwens vies :') . Doe mij maar filet americain en een broodje gerookte zalm na de bevalling :Y)
Dito! Heerlijk <3

Zowel over Filet Américain als over gerookte zalm lees je verschillende adviezen, maar ik neem liever geen risico's nu. Ze raden beide niet voor niks af voor zwangeren en kinderen. Zo'n e-coli bacterie lijkt me niet lekker.

Ik at altijd al het liefst kaas op brood of als tussendoortje (of gewoon altijd kaas :Y) ) en dat kan gewoon prima. Op boerenkaas na, maar dat overleef ik wel :)
pi_151015315
Haha, ik denk dat ik alle kilo's die er direct na de bevalling af zijn er zo weer aan heb gegeten. :D

Biefstuk :9~
Sushi :9~
Zachtgekookt eitje :9~
Filet Americain :9~
Wrap/broodje met gerookte zalm :9~
Een stuk of 5 droge Italiaanse worsten :9~
Twentse baklever :9~

Nog maximaal 9 weken te gaan. :6
pi_151015364
Zoals beloofd O+

het schattige neusje van onze wurm tijdens de SEO

Schudden voor gebruik
pi_151015478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Zoals beloofd O+

[ afbeelding ]
O+ *doinnng* Wat een lief wipneusje. O+
pi_151015522
Ik zal zo de echo posten. Ze waren moeilijk samen op de foto te krijgen. Ik begon te janken zodra ik de echokamer in liep. :) en toen kwam al snel een hartje en toen nog eentje. ik moest lachen en huilen tegelijkertijd. Maar we vinden het superleuk. Het is waarschijnlijk een tweeeiige tweeling met een dikke tussenwand. O+ O+

Oh en we hebben geen tweelingen in de familie
pi_151015672

Twee framboosjes
Sammie en Bob
pi_151015695
btw..Faptist al gespot vandaag?
pi_151015704
Wat leuk Daui, gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_151015806
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:26 schreef Daui het volgende:
[ afbeelding ]

Twee framboosjes
Sammie en Bob
Sammie en Bob O+

Een ECHTE tweeling... (ik bedoel dat niet gemeen naar de een - eīge tweelingen produceerders natuurlijk ;) ) Maar dat vind ik nog bijzonderderderderder O+
Schudden voor gebruik
pi_151015824
Wauw Daui gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
pi_151015975
Aaah Stippelrientje wat een mooie echo. O+
En een prima wipneus ^O^
pi_151016008
quote:
Stippel, de bloeddruk kan ook iets oplopen omdat de bevalling op het punt staat te beginnen meen ik. Maar voordat ze in gaan grijpen met een ks omdat de bloeddruk te hoog is zit je sowieso boven de 100 onderdruk.

Oke.

Nou de onderdruk was dus 90 en de gyno zegt hem niet boven de 95 te willen zien. Dan gaan ze gelijk inleiden en dat mag niet te lang duren (uuuuuren) ivm hartslag en eventueel nood van baby of iets in die geest en dan heeft ze een grotere kans om een keizersnede te krijgen.
Ze had een halve cm erbij in ontsluiting en verweektere bmm dus dat gaat tenminste de goede kant op. Alleen haar suiker was ruk en ook de avond toen wij daar waren. We zijn nog wel even saampjes op de foto gegaan (waar we overigens dan weer stom op kijken.... :') ) want 20 weken en 38 weken onder de zussen is toch wel bijzonder. Ze vond het fijn om even ook er over te praten en haar frusties eruit te gooien. Mijn zwager is ook al op van de zenuwen. Ik zei dat hij goed op mijn kleine zusje moest passen en ook haar grenzen aangeven als ze dat niet zelf kan. Daar moesten ze nog maar even voor gaan zitten, want hij wist helemaal niet wat haar wensen of grenzen waren :D Het zijn me er ook twee saampjes O+

Vandaag moest ze weer op controle. Bloeddruk was oke en we wachten nog op wat de plannen zijn voor vandaag. Of eindelijk blijven en actie *O* of dat ze morgen weer terug moet komen.

Zenuwslopend zo!

edit: ze is begonnen *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Stippelrientje op 25-03-2015 14:35:46 ]
Schudden voor gebruik
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:38:36 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_151016080
Daui! Wat tof!
disclaimer
pi_151016085
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef Daui het volgende:
Aaah Stippelrientje wat een mooie echo. O+
En een prima wipneus ^O^
Wij hebben echt stomme echo foto's. Onduidelijk, onscherpe, rare houdingen of onderdelen met tekst erbij. "Dit moet een voet zijn!" of zo :') Blij dat deze eens een keer wat echt laat zien :D

Tijd vliegt voorbij Daui, nog even en dan heb je twee heuze kindjes met armen en benen en neusjes op de echo te bewonderen ipv frambozen in hun zakjes O+
Schudden voor gebruik
pi_151016414
Beetje stom om er zo tussendoor te komen, maar wij hadden niet zo'n goede echo. We hadden de nekplooi en we mogen door voor de NIPT. -O-
pi_151016491
Oh Limone. Dat is toch wel even schrikken. Wanneer is dan de NIPT?
pi_151016503
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef Limone het volgende:
Beetje stom om er zo tussendoor te komen, maar wij hadden niet zo'n goede echo. We hadden de nekplooi en we mogen door voor de NIPT. -O-
Ik las dat een gezonde baby ook een dikke nekplooi kan hebben.
En het is niet stom :*
pi_151016642
quote:
Oh wat moeten jullie geschrokken zijn!

Heb je er al een afspraak voor kunnen maken?
Succes! :*
Schudden voor gebruik
pi_151016683
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:50 schreef Kuukske het volgende:
Oh Limone. Dat is toch wel even schrikken. Wanneer is dan de NIPT?
Maandag. En dan nog 13 dagen wachten op de uitslag.
pi_151016691
Spannend, Limone!

Sterkte met de wachttijd.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:57:14 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151016730
Oh Limone, bah. Afwachten dan maar, hoop dat de statistieken in jullie voordeel werken.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:00:50 #249
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151016860
Daui! Twee baby's in je buik!

Limoentje..wat ontzettend klote. Heel veel succes met het wachten op de NIPT en uitslag :*
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:02:22 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151016904
Meh Limone! :{ en dan nog zo lang wachten :o
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:04:37 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151016968
quote:
Hadden wij hier ook, nekplooi van 4.9 of 5 bij Silvijn. Helemaal goedgekomen, die kans is echt het grootste. Maar het is heel heel heel erg kut. Pm me maar als je iets wil weten of vragen :*
pi_151016989
oh bah Limone, wat stom. Succes bij het wachten...
pi_151017008
en Daui, een tweeling! De Duutser hoopte er ook op hier, maar gelukkig is het er maar 1..Kan me voorstellen dat je in shock bent!
pi_151017161
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef MissBliss het volgende:
Ik realiseer me dat het zo kan gaan, maar ik hou me nog even vast aan de illusie dat ik die dag het perfecte biefstukje eet
Dat is hier wel gelukt...
Luc is om 22h geboren dus die avond natuurlijk niet :D
Maar de dag erna wilde mijn man het gaan bakken, maar ik was zo moe dat lang beneden zitten om te eten mij echt gestolen kon worden :') ik heb geloof ik een broodje of zo gegeten.

De dag erna wel tournedos, als ik er aan denk ga ik weer kwijlen. Tournedos, roseval aardappeltjes uit de oven, zelf gemaakte truffelmayo en boontjes... MMMMMM :9
pi_151017187
quote:
ach nee toch -O-
:* Ik ga duimen dat alles gewoon helemaal prima is.
pi_151017205
Daui een tweeling wow!!! Dubbel gefeliciteerd!
Kan mij helemaal voorstellen dat je even in shock bent :*
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:13:55 #257
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151017237
Wat rot Limone! Maar genoeg kans dat er niets aan de hand is, als voel je je er nu waarschijnlijk alleen maar rot en onzeker door.

Er wordt voor je geduimd!
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:15:23 #258
259886 pessie
pi_151017280
Daui 2! *O* *G* even schrikken kan ik me voorstellen ja!

Limone, wat een rot nieuws :*

Ik heb een paar werken geleden heerlijke licht rosé entrecote gegeten.

Vanmorgen met min moeder de laatste spullen gekocht. Bij en speciaalzaak een nieuwe voedingsBH laten aanmeten *O* . ik weet nu in ieder geval dat ik 85D heb. Best een leuke van Anita , grijs met witte stippen. Beter dan lever kleurig :P en de easy base gekocht!
pi_151017299
Nou en of, de duimen gaan hier ook aan Limone.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:16:20 #260
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151017305
Limone wat kut -O- Sterkte met afwachten!
Ziggy played guitar
pi_151017493
Oh Limone, wat naar ;( sterkte met wachten komende tijd. :*

Ik had gister trouwens contact met de diabetesmiep en de waardes van afgelopen week waren zo goed (of verklaarbaar) dat ik nog maar 2 dagen per week hoef te prikken en over 2 weken pas weer belafspraak *O* Dat scheelt een gedoe!!!
pi_151017521
quote:
17s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef Lijnloos het volgende:
Ik had gister trouwens contact met de diabetesmiep en de waardes van afgelopen week waren zo goed (of verklaarbaar) dat ik nog maar 2 dagen per week hoef te prikken en over 2 weken pas weer belafspraak Dat scheelt een gedoe!!!
*O* *O* *O* wat goed!
pi_151017900
Oh Limone, dat is kut. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar kan me de onzekerheid wel voorstellen! Sterkte met afwachten.

Lijnloos, yeah voor de goede waarden en het minder prikken. Dat is nog eens fijn nieuws!
pi_151017937
Gefeliciteerd Daui!

Limone, sterkte met de onzekerheid. Was de nekplooi niet goed, de bloedtest of beide?

Wij hebben ook de nipt gedaan na slechte bloeduitslag en hoewel die onzekerheid en het wachten heel erg vervelend is, stelde de test zelf niets voor, en werden we ook al na 10 dagen gebeld met de uitslag (LUMC hier, vooraf zeiden ze 14 dagen), dus ik hoop dat jullie ook niet de volle tijd geduld hoeven hebben.

Ik weet niet welke kans je gehad hebt, maar een kans van 1:100 is nog steeds 99% kans op een baby zonder ernstige afwijking. En of de uitslag nou goed of slecht is, je hebt er zelf geen invloed meer op tot je de uitslag van de nipt hebt, dus ga je daar niet gek over maken voordat je meer weet. Dat was iig een gedachte die mij door die wachttijd heeft geholpen. Ik hoop dat jullie uitslag uiteindelijk ook goed is!
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:38:03 #265
409579 LuDann
All the way
pi_151017982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:15 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dito! Heerlijk <3

Zowel over Filet Américain als over gerookte zalm lees je verschillende adviezen, maar ik neem liever geen risico's nu. Ze raden beide niet voor niks af voor zwangeren en kinderen. Zo'n e-coli bacterie lijkt me niet lekker.

Ik at altijd al het liefst kaas op brood of als tussendoortje (of gewoon altijd kaas :Y) ) en dat kan gewoon prima. Op boerenkaas na, maar dat overleef ik wel :)
Dat eet ik beide ook niet nee. Ik vraag me wel af hoe groot de kans op e-coli nu eigenlijk is. Maar ik heb dan ook nog nooit een voedselvergiftiging oid gehad.

Ik bekijk het per situatie een beetje ook. Sushi van de supermarkt eet ik niet, maar als het vers aan mijn tafel klaargemaakt wordt in een goed restaurant dan wil ik wel smokkelen. Niet meteen met sashimi, maar dingen waarbij kruisbesmetting in theorie mogelijk zou zijn bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Zoals beloofd O+

[ afbeelding ]
Noh, zo lief. O+
quote:
Oh jeetje, wat klote. Puur alleen op basis van de nekplooi, of de combinatietest in zijn geheel?
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:43:00 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_151018128
Limoentje, ik duim heel erg voor een goede uitslag!!
disclaimer
pi_151018135
Daui een tweeling wat tof! Tweelingen zijn leuk weet ik uit ervaring. :+

Limone wat een onzekerheid. Ik duim voor een goede uitslag van de NIPT. :*
pi_151018207
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hadden wij hier ook, nekplooi van 4.9 of 5 bij Silvijn. Helemaal goedgekomen, die kans is echt het grootste. Maar het is heel heel heel erg kut. Pm me maar als je iets wil weten of vragen :*
O+ Ja! Ik dacht ook al aan jullie succesverhaal! We hadden een plooi van 3,2. Zouden dikke nekken iets voor jongetjes zijn? O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 25-03-2015 13:56:55 ]
pi_151018251
Ik heb vanmiddag met m'n moeder gordijnstof voor de babykamer gehaald! Tig marktkramen langs voor we eindelijk iets leuks vonden, en toen hadden ze er gelijk twee die naar mijn wens waren. Uiteindelijk zijn het de uiltjes geworden O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van dezelfde stof komt ook een lakentje (het is gewone stof, komt een laag zonwerende gordijnstof in voor de gordijnen, de zon schijnt vol op de toekomstige babykamer, dus het moest sowieso 2 laags worden)

Straks de muurverf halen zodat we misschien morgen al kunnen gaan verven!
pi_151018352
Hier ook geen biefstuk fan

Limone, he jasses. Hopelijk blijkt dalijk alles toch goed te zijn.

Ik ben bij de ha geweest. Werd doorgestuurd naar t ziekenhuis om bloed te prikken. Morgen bellen voor de uitslag.

Het was of uitslag v druk op m'n hoofd door t spugen. Dat ik allemaal mini bloeduitstortingen heb gekregen. Of iets anders, maar weet niet meer precies wat. Iets met dat mijn bloed dun is (normaal is dat heel dik bij mij) en dat ook belangrijk was om te weten voor de vk. Vaag verhaal, maar ik weet t niet meer precies.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:54:33 #271
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151018557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vanmiddag met m'n moeder gordijnstof voor de babykamer gehaald! Tig marktkramen langs voor we eindelijk iets leuks vonden, en toen hadden ze er gelijk twee die naar mijn wens waren. Uiteindelijk zijn het de uiltjes geworden O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van dezelfde stof komt ook een lakentje (het is gewone stof, komt een laag zonwerende gordijnstof in voor de gordijnen, de zon schijnt vol op de toekomstige babykamer, dus het moest sowieso 2 laags worden)

Straks de muurverf halen zodat we misschien morgen al kunnen gaan verven!
Supervette stof!
pi_151018628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:36 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Daui!

Limone, sterkte met de onzekerheid. Was de nekplooi niet goed, de bloedtest of beide?

Wij hebben ook de nipt gedaan na slechte bloeduitslag en hoewel die onzekerheid en het wachten heel erg vervelend is, stelde de test zelf niets voor, en werden we ook al na 10 dagen gebeld met de uitslag (LUMC hier, vooraf zeiden ze 14 dagen), dus ik hoop dat jullie ook niet de volle tijd geduld hoeven hebben.

Ik weet niet welke kans je gehad hebt, maar een kans van 1:100 is nog steeds 99% kans op een baby zonder ernstige afwijking. En of de uitslag nou goed of slecht is, je hebt er zelf geen invloed meer op tot je de uitslag van de nipt hebt, dus ga je daar niet gek over maken voordat je meer weet. Dat was iig een gedachte die mij door die wachttijd heeft geholpen. Ik hoop dat jullie uitslag uiteindelijk ook goed is!
Dank voor je reactie! De nekplooi was te dik. De kans kwam op 1:117. En je hebt gelijk hoor, wat betreft de kans en over het geen invloed meer hebben. Na een chocolademuffin ben ik wel weer gekalmeerd. :7

Wat een leuke gordijnen!
pi_151018715
Limoentje, dat is geen tof nieuws nee. Maandag 'al' NIPT gelukkig en dan afwachten. Dat zullen lange weken worden, maar ik duim voor een goeie uitslag!
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:59:22 #274
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151018718
chocolademuffins FTW! _O_
pi_151019027
Oh, en ik heb zin in biefstuk. Ik ga er maar niet van uit dat de Duutser die na de bevalling voor me bakt, want die eet geen vlees. Hopenlijk komt m'n vader langs om te koken, want die bakt de lekkerste biefstuk!
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:12:06 #276
409579 LuDann
All the way
pi_151019122
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:59 schreef Nikooos het volgende:
chocolademuffins FTW! _O_
Je lijkt mijn vriend wel, die jat de mijne altijd. ;( Maar goed, ik ben toch meer van de Oreo's. :9

[offtopic]

Ik moet echt een andere huishoudster zoeken... Het argument ''goedkoop + maakt goed schoon'' valt steeds meer in het niet tegenover standaard te laat opdagen, last minute afbellen, lopen klagen over geld en haar kinderen meenemen zonder mijn weet.

En nu heeft ze ook nog eens vorige week de kat aan de voordeur laten ontsnappen omdat ze bang voor hem is. Heb verdorie een halve dag lopen zoeken naar het beestje en ze heeft het me niet eens laten weten.

Wil d'r eigenlijk niet hier hebben met de baby straks, maar vind ''ontslaan'' ook weer zo moeilijk een een nieuwe is niet makkelijk gevonden.

[/offtopic]
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:17:44 #277
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151019331
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:12 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je lijkt mijn vriend wel, die jat de mijne altijd. ;( Maar goed, ik ben toch meer van de Oreo's. :9

[offtopic]

Ik moet echt een andere huishoudster zoeken... Het argument ''goedkoop + maakt goed schoon'' valt steeds meer in het niet tegenover standaard te laat opdagen, last minute afbellen, lopen klagen over geld en haar kinderen meenemen zonder mijn weet.

En nu heeft ze ook nog eens vorige week de kat aan de voordeur laten ontsnappen omdat ze bang voor hem is. Heb verdorie een halve dag lopen zoeken naar het beestje en ze heeft het me niet eens laten weten.

Wil d'r eigenlijk niet hier hebben met de baby straks, maar vind ''ontslaan'' ook weer zo moeilijk een een nieuwe is niet makkelijk gevonden.

[/offtopic]
Bah Oreo's :{
Liever nog brownies zelfs! O+

En dat hele verhaal van de schoonmaakster klinkt meer als ongemak dan gemak...
pi_151019363
quote:

[..]

[offtopic]

[/offtopic]
Klinkt niet makkelijk... maar als ik dat zo hoor zou ik dat niet in mijn huis willen hebben met een baby... Je hebt genoeg te doen dan volgens mij :9 .

Weet zelf sinds zaterdag dat "we" zwanger zijn (ik vind nog altijd dat ZIJ zwanger is, maar dat terzijde). Erg leuk en best snel gegaan allemaal. Als ik de laatste pagina's zo lees zijn we er nog lang niet... Maar het begin is er :) Eerste echo is op 17 april dus ben erg benieuwd!

Nu het feest van uitzoeken hoe alles zit met wat wanneer, testen, echo's en zorgverzekering (kan bij FBTO aanzetten wanneer ik wil). ole -O- . Al is de voorpret wel erg leuk *O*
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:21:27 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_151019452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Klinkt niet makkelijk... maar als ik dat zo hoor zou ik dat niet in mijn huis willen hebben met een baby... Je hebt genoeg te doen dan volgens mij :9 .

Weet zelf sinds zaterdag dat "we" zwanger zijn (ik vind nog altijd dat ZIJ zwanger is, maar dat terzijde). Erg leuk en best snel gegaan allemaal. Als ik de laatste pagina's zo lees zijn we er nog lang niet... Maar het begin is er :) Eerste echo is op 17 april dus ben erg benieuwd!

Nu het feest van uitzoeken hoe alles zit met wat wanneer, testen, echo's en zorgverzekering (kan bij FBTO aanzetten wanneer ik wil). ole -O- . Al is de voorpret wel erg leuk *O*
Dat is ook gewoon de waarheid :Y Zij is zwanger, jullie krijgen een kindje ;)
Van harte gefeliciteerd!

Hou er trouwens rekening mee dat de zorgkosten van zwangerschap altijd op de verzekering van de moeder worden verrekend :)
disclaimer
pi_151019575
Limone wat rot! ;( Dat worden twee lange weken voor jullie, hopelijk met een gunstige uitkomst :*
pi_151019610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon de waarheid :Y Zij is zwanger, jullie krijgen een kindje ;)
Van harte gefeliciteerd!

Hou er trouwens rekening mee dat de zorgkosten van zwangerschap altijd op de verzekering van de moeder worden verrekend :)
Jaaa daar had ik rekening mee gehouden. Alleen zij zit bij FBTO met standaard eigen risico, waarbij we normaal maximaal ER doen.

En succes Limone. Hopelijk de uitslag snel en goed terug en dan verder :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:27:08 #282
409579 LuDann
All the way
pi_151019631
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:17 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Bah Oreo's :{
Liever nog brownies zelfs! O+

En dat hele verhaal van de schoonmaakster klinkt meer als ongemak dan gemak...
Bah, brownies. :P En ja, is het ook inmiddels...
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Lekker genieten van de voorpret, het gaat in het begin langzaam maar voor je het weet vliegt de tijd voorbij.

En ben het helemaal met SQ eens, ik krijg een beetje jeuk van dat ''samen zwanger zijn''. :@

Die schoonmaakster wil ik niet meer hier hebben met de baby inderdaad, maar ik weet niet zo goed hoe ik zoiets moet brengen. Kan wel met haar opschieten verder en weet dat ze geldzorgen heeft.
pi_151019632
Oh Limone :*

Gedeeltelijke ziekmelding op mijn werk is niet goed gegaan. Ik ben wel ziekgemeld bij UWV maar ze hebben geen ziekte-uren voor me geschreven, dus ben alleen uitbetaald voor wat ik echt gewerkt heb (ongeveer 1/3 van wat ik niet-zwanger werk).

Baas was behulpzaam en zou er meteen achteraan gaan, maar bleh. Was er al bang voor, want ben de eerste echte zwangere hier...
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:27:46 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151019658
Limone :*
KuikenGuppy
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:36:31 #285
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151019927
Gefeliciteerd tharealmb! *mannenboks*
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:50 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151020261
quote:

Jullie zijn toch geen vriendinnen? Misschien moet je tmeer puur zien als een zakelijke overeenkomst. En aan bovenstaande te zien houdt zij zich zeker niet aan haar kant van de overeenkomst. Kinderen meenemen, seriously? Dat zou ik pertinent niet willen in mijn huis (maar goed, ik heb dus geen schoonmaakster omdat ik niemand in mijn huis wil zonder dat ik er zelf ben muv mijn (schoon)ouders).

Als zij graag haar schoonmaakbaan wil houden omdat ze het geld nodig heeft, zal ze zich als een goede 'werkneemster' moeten gedragen. Laatste kans geven dus, en anders exit? Misschien klink ik wat hard, maar ik kan slecht tegen zeurderige types die de kantjes er van af lopen...
pi_151020792
quote:

[offtopic]

[/offtopic]
Herkenbaar. ik zit een beetje in hetzelfde schuitje wat betreft schoonmaakster. Ik vind dat ik haar best redelijk betaal (12,50 p/u), en ze doet ook in principe alles (schoonmaken, bedden verschonen, wassen, strijken), maar ze luistert zeer slecht naar mijn 'aanwijzingen'.

Ik heb haar bijv. meerdere keren geadviseerd om mijn man's wollen truien niet in de wasmachine te doen omdat die gewoon krimpen en minder mooi worden, maar ze doet t toch en heeft zo al menig trui verpest, dat ik die truien dus nu serieus verstop voordat ze komt.

daarnaast gebruikt ze ongeveer een fles bleek per keer, en heb haar al vaker gevraagd om minder te gebruiken, zonder resultaat, dat ik haar nu, met als excuus de baby die eraankomt, heb verboden om nog bleekmiddel te gebruiken, omdat t hele huis als een soort chemisch toilet ruikt als ze is geweest.

Ze propt alles in laatjes wat ze vind, zo vol dat t soms gewoon daardoor beschadigt of stukgaat, en on top of it all kan ze niet aan mij laten weten op welk tijdstip van de dag ze komt. Als ik werk boeit t me niet zo, maar nu ik met verlof ben wil ik gewoon weten hoelaat ze komt.

Als ik dan nl thuis ben voorziet ze me 3 uur lang van tips en commentaar over hoe ik alles in mijn leven anders en beter zou kunnen doen, en daar bedank ik liever voor door op tijd t huis uit te vluchten :P

pff, t zit hoog merk ik haha. ik ga ook liever op zoek naar een andere, maar vind t heel moeilijk om haar te ontslaan. Ik heb t nu wel gelukkig voor elkaar gekregen dat ze nog maar 1 x in de twee weken komt, omdat ik zelf thuis ben en ook veel zelf kan doen, maar wil eigenlijk helemaal van haar af en een andere, die gewoon luistert :)
pi_151021059
Werknemers waar je je aan ergert omdat slecht functioneren of aanwijzingen opvolgen en je al tig waarschuwingen of aanwijzingen hebt gegeven.....

lijkt me duidelijk :D
Schudden voor gebruik
pi_151021200
Als ik het zo hoor, zijn er binnenkort 2 schoonmaaksters/huishoudelijke hulpen hun baantje kwijt. Tenminste, als het aan mij zou liggen wel. Die van LuDann houdt zich niet aan afspraken en die van Kooks evenmin, en de laatste vernielt ook nog dingen.

Ik zou er klaar mee zijn.
pi_151021535
Ik zou het niet eens willen, dat een ander de boel schoonmaakt. Maar idd, klinkt als disfunctioneren.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:23:37 #291
259886 pessie
pi_151021558
Ik ben al lang blij dat ik iemand heb :@ ze doet de badkamer, vloeren, wc, keuken, oppervlaktes en bijna elke week een klusje zoals een raam. Uiteraard niet precies zoals ik, maar dat komt wel weer. En ik moet elke week vertellen waar de spinnenwebben zitten, die mistte ze eerder altijd :') .
En altijd te laat komen hou ik ook niet van. Die van mij is altijd op tijd, was vanmorgen echt ongerust toen ze er niet op tijd was, maar verslapen, dat gebeurt iedereen wel eens, af en toe.

En dat dingen stuk gaan vind ik echt niet kunnen :N .
Maar die van mij maakt alleen schoon wat opgeruimd is.

Luna, frustrerend zeg :* hooop dat je baas het snel kan regelen.

Thare gefeliciteerd!

En 1st heeft en datum *O* echo gehad dus?
pi_151021976
Als je het moeilijk vind haar te ontslaan omdat ze d'r werk niet goed doet, zou je het altijd nog zo kunnen brengen dat jullie met de komst van de kleine er geen geld meer voor hebben :)
pi_151022037
Ik hou van onze schoonmaakster :D
We hadden het niet beter kunnen treffen O+ O+
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:39:31 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151022171
Ik wil wel een schoonmaakster, maar ben te lui om er 1 te zoeken, en te krenterig om er een te betalen... (lees: ik geef liever mijn geld uit aan uit eten gaan en leuke dingen doen met J.) ;(
pi_151022454
Limone :*
♥ J & S
pi_151022475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:16 schreef McLaura het volgende:
Als ik het zo hoor, zijn er binnenkort 2 schoonmaaksters/huishoudelijke hulpen hun baantje kwijt. Tenminste, als het aan mij zou liggen wel. Die van LuDann houdt zich niet aan afspraken en die van Kooks evenmin, en de laatste vernielt ook nog dingen.

Ik zou er klaar mee zijn.
Nou dat. Zeker die van Kooks, je hebt haar al meerdere keren erop aangesproken nota bene.

Ik wil wel een schoonmaakster, dat lijkt me zalig, maar ik ben idd te lui er een te zoeken en ik word ook niet dolenthousiast van het idee van een wildvreemde in huis al kan ik daar op zich nog over heen stappen. Kennelijk wil ik gewoon niet graag genoeg dus :D
Het is ook niet dat het me tijd zou besparen of zo, ik doe het nu immers ook niet :+
pi_151023407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:36 schreef Skoap het volgende:
Ik hou van onze schoonmaakster :D
We hadden het niet beter kunnen treffen O+ O+
Woont ze toevallig in de buurt van Amsterdam? :D
pi_151023712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:15 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Woont ze toevallig in de buurt van Amsterdam? :D
Half :D Ze woont in Almere.
pi_151023791
Die van ons hoefde ook niet meer terug te komen. Die was drie uur met de badkamer bezig waar ik zelfs als ik mn best eens doe binnen een half uur mee klaar ben. En dan had ze nog een rare plek gemist ook. :N
Ik zou het wel weer willen, maar hebben nu het geld er niet voor -O-

Truien verpesten zou bij mij ook echt een grens zijn trouwens :o
pi_151023856
Limone: dat is niet fijn. Gelukkig snel de nipt, ik duim!

Welkom tharealmb!
pi_151023888
Jeetje Limone dat is schrikken ;(
Hopelijk een goede uitslag bij de nipt, ik ga duimen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')