abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150981276
Zwangerschap en Geboorte!

2015

28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui (tweeling)
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 25-03-2015 13:43:29 ]
Schudden voor gebruik
pi_150981287
wat schrikken LuDann!
Schudden voor gebruik
pi_150981352
Hier vandaag nog altijd geen extra keer tante.
Vandaag weer voor controle geweest en morgen moet ze terug om haar bloeddruk te bekijken, want die was wat hoog. Wellicht dat als die de pan uit blijft gaan het een keizersnede gaat worden.

* Stippelrientje mompelt iets met jongetjes in maart }:|
Schudden voor gebruik
pi_150981418
Hoezo ks en geen inleiding Stippel?
pi_150981641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:59 schreef L-E het volgende:
Hoezo ks en geen inleiding Stippel?
Ja, dat begreep ik ook niet helemaal...
Vanavond gaan we bij haar langs en dan hoop ik dat ze het beter kan uitleggen.

Misschien als de bloeddruk veeeeeeeeeel te hoog ineens is dat ze sneller willen ingrijpen ofzo?
Schudden voor gebruik
pi_150982087
Ik ben benieuwd :)

Hopen dat hij niet stijgt natuurlijk!

Vraag: hoeveel harde buiken 'mag' je hebben bij bijna 25 weken, weet iemand dat?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:18:05 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150982111
Stippel, de bloeddruk kan ook iets oplopen omdat de bevalling op het punt staat te beginnen meen ik. Maar voordat ze in gaan grijpen met een ks omdat de bloeddruk te hoog is zit je sowieso boven de 100 onderdruk.

LuDan ik zei tegen mijn moeder dat ik helemaal niet meer wil vliegen :@ er zijn het afgelopen jaar met maatschappijen die heel goed bekend staan toch rare dingen gebeurt. Ik vind het wel erg spannend worden zeg maar.

Ik vind het verhaal van Ehhe toch wel dichtbij komen. Vind het allemaal wel erg spannend worden :@ terwijl de navelstreng het bij mij nog steeds prima doet. We hebben nu ook afgesproken dat we voor vrijdag echt de babydingen allemaal klaar willen hebben. Mocht het nog wel een aantal weken kunnen blijven zitten is het prima, maar als het allemaal zo zou lopen als eerder beschreven (en die kans is heel klein, dat weet ik, maar toch) dan zijn we in ieder geval klaar. Moet misschien ook maar mijn vluchttas gaan maken :@
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:19:04 #8
259886 pessie
pi_150982141
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef L-E het volgende:
Ik ben benieuwd :)

Hopen dat hij niet stijgt natuurlijk!

Vraag: hoeveel harde buiken 'mag' je hebben bij bijna 25 weken, weet iemand dat?
In principe mogen ze geen pijn doen. En niet een uur lang elke zoveel minuten. Als je je zorgen maakt, bellen!
pi_150982246
Ik maak me geen zorgen! ;) Maar ze zijn al een aantal dagen goed aanwezig, zeg maar. Ik meen te hebben gelezen dat bij een derde dat heel gewoon is.

Pessie; goed voorbereid zijn kan veel rust geven, ik geef je groot gelijk!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:50 #10
259886 pessie
pi_150982370
Bij een derde is het zeker niet ongewoon L-E. Maar ze mogen gewoon geen pijn doen en niet regelmatig. Ik had het ook bij jouw termijn meer, maar aangezien ik steeds lager belastbaar bleek en dus steeds meer rust moest nemen gingen de harde buiken weg.
pi_150982446
Ik heb het met name in rust, wel gek. Nou, ik hou me rustig iig, dat kan nooit kwaad :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:56:28 #12
409579 LuDann
All the way
pi_150983473
Spanned Stippel! Hopen dat het gewoon een 'normale' bevalling kan worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:18 schreef pessie het volgende:

LuDan ik zei tegen mijn moeder dat ik helemaal niet meer wil vliegen :@ er zijn het afgelopen jaar met maatschappijen die heel goed bekend staan toch rare dingen gebeurt. Ik vind het wel erg spannend worden zeg maar.

Er zijn inderdaad een paar high profile rampen gebeurd, daarom is er veel meer media aandacht voor en lijkt het alsof het veel vaker gebeurt. Ik las ergens dat 2014 juist een redelijk veilig jaar was waar het de aantallen vliegtuigrampen betreft, maar dat komt idd ook doordat er minder van die brakke kleine vliegtuigen in armere of slecht gereguleerde gebieden zijn neergestort.

Ik vind ook het eng, vind vliegen niet zo leuk meer als vroeger. En B_N vliegt toch zeker zo'n 4 tot 8 keer per maand gemiddeld, dus dat voelt niet een beetje ongemakkelijk. Maarja, hij kan moeilijk op de fiets.

quote:
Ik vind het verhaal van Ehhe toch wel dichtbij komen. Vind het allemaal wel erg spannend worden :@ terwijl de navelstreng het bij mij nog steeds prima doet. We hebben nu ook afgesproken dat we voor vrijdag echt de babydingen allemaal klaar willen hebben. Mocht het nog wel een aantal weken kunnen blijven zitten is het prima, maar als het allemaal zo zou lopen als eerder beschreven (en die kans is heel klein, dat weet ik, maar toch) dan zijn we in ieder geval klaar. Moet misschien ook maar mijn vluchttas gaan maken :@
Wij tellen hier ook een beetje de weken af tot 'levensvatbaarheid'. :@ Idioot misschien, maar zoiets zit bij mij ook wel in het achterhoofd. Maar alles komt vast goed, die baby blijft lekker zitten tot 'ie afgebakken is. :*
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:59:06 #13
409579 LuDann
All the way
pi_150983552
Ik heb trouwens een beetje onderschat hoe onhandig het fenomeen ''lektiet'' is. :')

Heb maar van de wasbare breastpads gekocht, want met die wegwerp bleef ik bezig. Maar die dingen blijven schuiven, zeker 's nachts. En dan een BH aandoen zonder dat ie meteen vies is moet ik ook nog even onder de knie krijgen. :P
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:14:01 #14
259886 pessie
pi_150984024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:59 schreef LuDann het volgende:
Ik heb trouwens een beetje onderschat hoe onhandig het fenomeen ''lektiet'' is. :')

Heb maar van de wasbare breastpads gekocht, want met die wegwerp bleef ik bezig. Maar die dingen blijven schuiven, zeker 's nachts. En dan een BH aandoen zonder dat ie meteen vies is moet ik ook nog even onder de knie krijgen. :P
Jij bent best vlot daarmee zeg! Ik zou zelf alleen echt geen tip weten voor je. Toen ik bij mijn eerste van die pads had kocht ik ze met plakstrip zodat ze aan de BH vastkleefden. Daarna nooit meer nodig gehad.

En dat aftellen tot levensvatbaarheid is heel herkenbaar, vond dat bij onze eerste echt een mijlpaal.

Eigenlijk wel goed om te weten dat het juist een relatief veilig jaar was. Ik heb zelf slechts eenmaal gevlogen, maar heb nog wel een aantal bestemmingen op mijn lijstje staan (o.a. Ijsland, en daar kom je volgens mij niet zonder vliegtuig :P ).
pi_150984048
LuDann nu al lektieten ja ;) pfff dat kan dus al heel vroeg?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:24:26 #16
409579 LuDann
All the way
pi_150984419
Plakstrip! Goede tip, ik heb ze zelf niet gezien met plakstrips, maar ik kan denk ik zelf wel iets knutselen eventueel.

En ik heb eigenlijk last van slechts 1 lektiet. Ik heb daar tot een paar jaar geleden een piercing gehad en dat is dan ook waar het uit lekt. Het is een redelijke hoeveelheid, niet constant maar met tussenpozen wil het voldoende zijn om een stroompje te vormen.

Heb al een paar keer flink gevloekt als B_N lachend naar me wees. ''Je lekt!". Vestje waar een grote veelbetekenende vlek op verscheen, dwars door BH en shirt heen. :')
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:26:33 #17
259886 pessie
pi_150984484
Ik vond zelf de natusan heel fijn, daar zit een uitsparing in voor de tepel die hem ook beter op zn plek houdt. Weet zelf niet hoe de wasbare zijn, wellicht met een stukje klittenband werken (niet doen als je dure mooie BH's hebt, dan gaan ze an gort vermoed ik :P )
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:26:54 #18
409579 LuDann
All the way
pi_150984495
Ik heb het trouwens nagevraagd bij de gyn, of dat iets kan zeggen waar het borstvoeding aangaat. Maar dat schijnt dus gewoon afwachten te zijn. De meeste mensen kunnen wel gewoon borstvoeding geven na een piercing gehad te hebben, las ik online.

Hoop dat ik niet al leeggelopen ben als de baby komt. ;( :+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:27:38 #19
259886 pessie
pi_150984520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het trouwens nagevraagd bij de gyn, of dat iets kan zeggen waar het borstvoeding aangaat. Maar dat schijnt dus gewoon afwachten te zijn. De meeste mensen kunnen wel gewoon borstvoeding geven na een piercing gehad te hebben, las ik online.

Je hebt alleen wat extra gaten :9 voor de baby
pi_150984549
Vraagje: ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap dat ik regelmatig bijna flauwval. Ik kan het tot nu toe gelukkig steeds voorkomen, maar ik vind het zo'n naar gevoel omdat het zo plotseling opkomt. En nooit als ik thuis ben en rustig op de bank zit :P

Ik let erop dat ik heel regelmatig iets eet en drink (heb ook altijd iets te eten bij me) en mijn ijzer en bloeddruk zijn prima. Heb het ook aangekaart bij de vk, maar volgens haar hoort het erbij.

Heeft iemand nog aanvullende ideeën/tips toevallig?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:32:24 #21
259886 pessie
pi_150984679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef Mineola het volgende:
Vraagje: ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap dat ik regelmatig bijna flauwval. Ik kan het tot nu toe gelukkig steeds voorkomen, maar ik vind het zo'n naar gevoel omdat het zo plotseling opkomt. En nooit als ik thuis ben en rustig op de bank zit :P

Ik let erop dat ik heel regelmatig iets eet en drink (heb ook altijd iets te eten bij me) en mijn ijzer en bloeddruk zijn prima. Heb het ook aangekaart bij de vk, maar volgens haar hoort het erbij.

Ik had het in het eerste trimester ook deze keer. Vooral heel vervelend eigenlijk. Is bij mij wel weer overgegaan toen de misselijkheid overging bij 16 weken. Ik dacht er ook altijd aan voldoende te eten en mijn ijzer was altijd prachtig.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:33:17 #22
409579 LuDann
All the way
pi_150984709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef pessie het volgende:
Ik vond zelf de natusan heel fijn, daar zit een uitsparing in voor de tepel die hem ook beter op zn plek houdt. Weet zelf niet hoe de wasbare zijn, wellicht met een stukje klittenband werken (niet doen als je dure mooie BH's hebt, dan gaan ze an gort vermoed ik :P )
Ik heb er nu een paar die een stof met een patroontje aan de voorkant hebben, dat zou voor meer frictie tussen BH en pad moeten zorgen zodat dat schuiven meevalt.

Klittenband zat ik ook aan te denken idd. Met BH's houd ik geen rekening meer, ik draag nu vooral sportBH's omdat die dingen blijven groeien. Die zijn goedkoop en hebben meer groeiruimte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Je hebt alleen wat extra gaten :9 voor de baby
Ja, wie weet gaat het wel makkelijker. :D

@Mineloa: ik had het vooral als er een grote overgang van koud naar warm was en bij snel opstaan. Heb jij bepaalde momenten dat je er meer last van hebt? Dan zou je dat soort situaties misschien wat meer kunnen ontwijken?
pi_150984720
Gefeliciteerd Kenteken en Ehhe! Jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest.
Heel fijn dat alles nu zo goed gaat *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150984821
ok, even teruglezen.

Hooray voor Sara en hartje! *O*

Kentekenplaat & Ehhe wow heftig maar klinkt als een sterke kleine meid! Succes de komende tijd

Faptist witte velletjes? Idd vliezen gebroken? Ben je er uberhaubt nog? Of ben je aan het bevallen? Spannend!!!

@ prenatal aanbiedingen, ik vind ze altijd een beetje een wassen neus. Als je op beslist.nl gaat kijken vind je dezelfde artikelen bijna altijd goedkoper.

Verder kan ik niet reageren vanaf mijn iphone, heeft iemand anders dat ook? stom vind ik dat.
pi_150984832
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef kooks11 het volgende:
Verder kan ik niet reageren vanaf mijn iphone, heeft iemand anders dat ook? stom vind ik dat.
Nee geen problemen mee!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:42:41 #26
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150985011
We zijn er nog!
Pijn is alweer gezakt. Ben wel heel erg moe. Blijf dus lekker in bed liggen.

Gelukkig luistert ze goed naar m'n mantra 'niet vandaag, niet vandaag'.
Iemand waar ik echt een pleurishekel aan heb is vandaag jarig namelijk.
Slechte reden he :p
Maar Hey,, hoogzwanger dus laat mij lekker m'n vreemde gedachten hebben. Haha.
pi_150985155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb er nu een paar die een stof met een patroontje aan de voorkant hebben, dat zou voor meer frictie tussen BH en pad moeten zorgen zodat dat schuiven meevalt.

Klittenband zat ik ook aan te denken idd. Met BH's houd ik geen rekening meer, ik draag nu vooral sportBH's omdat die dingen blijven groeien. Die zijn goedkoop en hebben meer groeiruimte.

[..]

Ja, wie weet gaat het wel makkelijker. :D

@Mineloa: ik had het vooral als er een grote overgang van koud naar warm was en bij snel opstaan. Heb jij bepaalde momenten dat je er meer last van hebt? Dan zou je dat soort situaties misschien wat meer kunnen ontwijken?
Lilypadz een idee? Die kleven uit zichzelf door een soort vacuüm. Sluit de boel helemaal af. Niet de meest ideale oplossing als je al borstvoeding geeft, maar als het alleen voor nachtelijke lekjetsers gaat tijdens de zwabberschap dan zou ik het overwegen. Kun je ook gewoon zonder beha slapen, lijkt me toch fijner dan met.
:)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:53:12 #28
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150985370
Weer ff bijgelezen...
Gefeliciteerd Ehhe en KTP! Gelukkig dat alles nu goed gaat!

En lekkende tieten; gelukkig nog niet. :X
Ik begin wel een enorme hekel aan ze te krijgen omdat mijn tepels echt supersupersuper gevoelig zijn nu. Schuurde er vanochtend met mijn slaapdronken hoofd mee langs een deur. Toen was ik meteen wakker. Er gaat niks boven even vloeken op de vroege morgen... :%
Oost west, mij best.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:56:23 #29
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150985492
quote:
Faptist witte velletjes? Idd vliezen gebroken? Ben je er uberhaubt nog? Of ben je aan het bevallen? Spannend!!!

@ prenatal aanbiedingen, ik vind ze altijd een beetje een wassen neus. Als je op beslist.nl gaat kijken vind je dezelfde artikelen bijna altijd goedkoper.
Ow ja Sara gefeliciteerd met de knipper! Onzeker zijn we allemaal, maar de eerste echo waar wel/niet de knipper op te zien zal zijn is toch het spannends vond ik.

En ik zie dat het bij Faptist al rustiger is geworden. Heb je de VK wel gebeld Faptist?

Ik vind die aanbiedingen ook een wassen neus. Ik heb ook al gezien dat Baby-dump vaak echt niet de goedkoopste is. Inderdaad goed kijken op beslist en op Google om prijzen te vergelijken!
Oost west, mij best.
pi_150986066
quote:
Dat heb ik inderdaad ook een beetje nu :@
In eerste instantie dacht ik bij alles: dat komt wel als ik verlof heb. Maar ik hoor nu van alle kanten steeds verhalen van mensen die echt een stuk eerder bevallen enzo.
Maar ik zie het ook weer voor me dat je dan met 36/37 weken alles helemaal gereed hebt en dan nog tot 42 weken op je baby zit te wachten :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef Mineola het volgende:

Is het een geval van lage bloeddruk? Want dan zouden zoute dropjes wel eens goed kunnen helpen, dat hielp bij mij best aardig :Y

@lektetten:
Da's inderdaad al vroeg LuDann! :o

Hier gelukkig tot nu toe nog geen last van. Maar bedenk me wel weer iets voor op m'n nog-te-halen-lijstje: wat helpt het beste om na de geboorte stuwing tegen te gaan / te verminderen (ik ga flesvoeding geven)?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:29:17 #31
259886 pessie
pi_150986805
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef faptist het volgende:
We zijn er nog!
Pijn is alweer gezakt. Ben wel heel erg moe. Blijf dus lekker in bed liggen.

Gelukkig luistert ze goed naar m'n mantra 'niet vandaag, niet vandaag'.
Iemand waar ik echt een pleurishekel aan heb is vandaag jarig namelijk.
Slechte reden he :p
Maar Hey,, hoogzwanger dus laat mij lekker m'n vreemde gedachten hebben. Haha.
Hm, voor hetzelfde geld lig je nu in het ziekenhuis met een ruggenprik ;)
Maar mocht je echt nog niet naar je vk gebeld hebben hoop ik toch echt dat je dat wel gaat doen :* En als je kindje wel vandaag zou worden is dit de dag van jouw kindje, niet de dag van mensen waar je een hekel aan hebt ;)

Twist, best spannend allemaal zo he :*
Als je het zo zeker weet, zou je het wellicht met je vk kunnen bespreken zodat je medicijnen kunt krijgen? Er zijn speciale medicijnen om de borstvoeding plat te leggen.

Oh ja, ik las eerder nog van klumsy dat frits begint in te dalen! Head first! *O*
pi_150986826
twist: ik moest een bh zo strak mogelijk aan doen. En dan zakt de stuwing vanzelf na een paar dagen. Volgens mij kun je het niet minderen. Alleen de last een Bertje verzachten met pads uit de vriezer. Of de koelkast. Dat weet ik niet meer.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150986924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik had het in het eerste trimester ook deze keer. Vooral heel vervelend eigenlijk. Is bij mij wel weer overgegaan toen de misselijkheid overging bij 16 weken. Ik dacht er ook altijd aan voldoende te eten en mijn ijzer was altijd prachtig.
Ik kokhals ook nog steeds ja, hoop dat het daarmee samenhangt! Het was even weg, net als het kokken, maar sinds een paar dagen dus weer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:
ik had het vooral als er een grote overgang van koud naar warm was en bij snel opstaan. Heb jij bepaalde momenten dat je er meer last van hebt? Dan zou je dat soort situaties misschien wat meer kunnen ontwijken?
Zou goed kunnen! Ik heb er vooral in het ov last van (drukke treinen) maar vanmorgen opeens ook in een warme omgeving ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef twist02 het volgende:
Is het een geval van lage bloeddruk? Want dan zouden zoute dropjes wel eens goed kunnen helpen, dat hielp bij mij best aardig
In het begin wel (95/58 of zoiets) en dropjes hielpen toen ook, maar bloeddruk is nu ok (vanmorgen 130/70, bovendruk is normaal rond 120).

Bedankt allemaal voor de reacties!

quote:
Kan je wel inloggen en meelezen? Want je kan fok niet in de privémodus bekijken, is dat het?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:29 schreef pessie het volgende:
Hm, voor hetzelfde geld lig je nu in het ziekenhuis met een ruggenprik
Dat dacht ik ook! :P Zo'n eerste duurt toch meestal wel even, dikke kans dat het toch morgen wordt dan!
pi_150986935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook een beetje nu :@
In eerste instantie dacht ik bij alles: dat komt wel als ik verlof heb. Maar ik hoor nu van alle kanten steeds verhalen van mensen die echt een stuk eerder bevallen enzo.
Maar ik zie het ook weer voor me dat je dan met 36/37 weken alles helemaal gereed hebt en dan nog tot 42 weken op je baby zit te wachten :+

[..]

Is het een geval van lage bloeddruk? Want dan zouden zoute dropjes wel eens goed kunnen helpen, dat hielp bij mij best aardig :Y

@lektetten:
Da's inderdaad al vroeg LuDann! :o

Hier gelukkig tot nu toe nog geen last van. Maar bedenk me wel weer iets voor op m'n nog-te-halen-lijstje: wat helpt het beste om na de geboorte stuwing tegen te gaan / te verminderen (ik ga flesvoeding geven)?
paracetamol en/of ibuprofen, strakke beha's, koude gelpads uit de vriezer. En eventueel grote hydrofielen om je borsten op klassieke manier op te binden, is echt heel erg uit-oma's-tijd maar bij vrouwen met méga stuwing wil dat nog wel eens helpen.

Niet iedereen die flesvoeding gaat geven krijgt mega-stuwing trouwens. Sommige vrouwen hebben er nauwelijks last van, anderen hebben 3 of 4 dagen enorme stuwing, weinig over te zeggen van tevoren.
pi_150987161
Top, thanks! ^O^

@pessie: medicijnen slik ik liever niet, omdat ik laatst las dat die behoorlijk heftige bijwerkingen kunnen veroorzaken. Dus dan kijk ik het liever even aan, misschien valt het zoals Mignonne zegt ook wel mee.

En meteen nog maar een vraag :P
Vandaag raadde een collega me aan om ongeveer vanaf nu dagelijks een paar koppen frambozenbladthee te drinken; dat zou bijdragen aan een vlottere bevalling en minder bloedverlies e.d. Ik kom die claims op internet ook wel tegen, maar heeft iemand hier wel eens 'echte' onderbouwing voor gehoord/gelezen?
Het is niet bedoeld om de bevalling op te wekken, dat ben ik totaal niet van plan!
pi_150987282
De medicatie om borstvoeding 'plat' te leggen wordt niet zomaar gegeven inderdaad vanwege de toch wel heftige mogelijke bijwerkingen. Tegenwoordig geven ze die medicatie eigenlijk alleen bij vrouwen voor wie het krijgen van stuwing een te pijnlijke herinnering aan de geboorte van hun kind is, zoals bij overlijden van het kind en afstaan van de baby.
In alle andere gevallen is het idee eigenlijk dat 1 of 2 dagen doorbijten beter is dan medicatie slikken.
pi_150987376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:32 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kan je wel inloggen en meelezen? Want je kan fok niet in de privémodus bekijken, is dat het?

Ja inloggen en meelezen gaat prima. ik kan ook een reactie typen, maar dan blijft hij eindeloos laden als ik op verzenden druk en het wordt dus nooit gepost...

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:39 schreef twist02 het volgende:

En meteen nog maar een vraag :P
Vandaag raadde een collega me aan om ongeveer vanaf nu dagelijks een paar koppen frambozenbladthee te drinken; dat zou bijdragen aan een vlottere bevalling en minder bloedverlies e.d. Ik kom die claims op internet ook wel tegen, maar heeft iemand hier wel eens 'echte' onderbouwing voor gehoord/gelezen?
Het is niet bedoeld om de bevalling op te wekken, dat ben ik totaal niet van plan!
Ik drink sinds 34 weken wel frambozenbladthee elke dag. Geen idee of t werkt, maar ik vind het wel lekker eigenlijk :-) Het stamt een beetje uit grootmoederstijd geloof ik, en of t een bakerpraatje is of dat t echt werkt, kan ik je binnen 3 weken laten weten :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:51:58 #38
259886 pessie
pi_150987577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:45 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Ja inloggen en meelezen gaat prima. ik kan ook een reactie typen, maar dan blijft hij eindeloos laden als ik op verzenden druk en het wordt dus nooit gepost...

Ik heb dat met de tablet, wat bij mij werkt is even op het home icoontje drukken en vanuit het menu weer fok ingaan, dan staat mijn reactie er wel en laad hij sneller in. Bij mij is het gewoon omdat de tablet zeeeeeeeer langzaam is.

Ik wist niet hoe het zat met bijwerkingen, ik weet alleen dat het bestaat :@

Kooks, ik heb inderdaad ook iets gelezen over frambozenbladthee. Maar heb er volgens mij geen wetenschappelijke benadering bij kunnen vinden.
pi_150987619
Ik trek mijn werk niet momenteel:
Een onderdeel is het in kaart brengen van de ontwikkelingsgeschiedenis van kinderen. Vaak startend met de geboorte. Te vaak zijn dat van die halve trauma verhalen (HELLP, spoedkeizersnedes zonder verdoving etc). En ik merk nu dat ik nu bij die verhalen denk "OH MY. HELP!". :X
pi_150987828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
Een onderdeel is het in kaart brengen van de ontwikkelingsgeschiedenis van kinderen. Vaak startend met de geboorte. Te vaak zijn dat van die halve trauma verhalen (HELLP, spoedkeizersnedes zonder verdoving etc). En ik merk nu dat ik nu bij die verhalen denk "OH MY. HELP!". :X
:* logisch.
Als je dat blijft spoken, praat erover met je verloskundige! Ik had laatst ook een fysiotherapeute die panisch was voor de bevalling omdat ze zich gespecialiseerd had in kindjes met een erbse parese. Mja ik snap dat je dan best een tikje nerveus wordt.
pi_150988123
he bah, sillie!

Ik heb op m'n werk een bureau dat in de hoogte kan, zodat ik ook staand kan werken. Heel fijn, alleen besloot het mechanisme ermee op te houden terwijl ik stond, en sta ik dus al 4 uur te werken (normaal max een half uurtje/uurtje staan). M'n benen zijn moe, en ik duw m'n buik steeds tegen de rand aan dus dat doet ook zeer...En het duurt nog erg lang voordat ze kunnen komen kijken. Morgen maar thuis werken, denk ik.
pi_150988171
quote:
Een vriendin die op de kinderafdeling in een ziekenhuis werkte had datzelfde probleem. Ze zag dagelijks wat er fout kon gaan. Die is toen bij een consultatiebureau gaan werken en toen had ze haar nachtrust weer terug.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:18:30 #43
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150988301
Ik heb m'n verloskundige niet gebeld hoor.
Zie haar/hem donderdag weer. Als het nou weer zou beginnen dan bel ik wel.
Ik ben misschien iets te nonchalant daarin, maar omdat de pijn gezakt is zie ik er geen reden meer toe.

Sillie,
Zoals de anderen al zeggen bespreek het met je vk.
Echt. Je zult er een hoop baat bij hebben.

Kooks,
Hier ook iPhone (5s) , maar heb die klacht niet. Geen idee dus.
Bestaat de fok mobiele site nog? Misschien dat die helpt?

Frambozenbladthee. Nog nooit van gehoord.
pi_150988352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef faptist het volgende:
Ik heb m'n verloskundige niet gebeld hoor.
Zie haar/hem donderdag weer. Als het nou weer zou beginnen dan bel ik wel.
Ik ben misschien iets te nonchalant daarin, maar omdat de pijn gezakt is zie ik er geen reden meer toe.

Sillie,
Zoals de anderen al zeggen bespreek het met je vk.
Echt. Je zult er een hoop baat bij hebben.

Kooks,
Hier ook iPhone (5s) , maar heb die klacht niet. Geen idee dus.
Bestaat de fok mobiele site nog? Misschien dat die helpt?

Frambozenbladthee. Nog nooit van gehoord.
Het klonk een beetje alsof je vliezen gebroken waren, vandaar dat pessie het zei :)

Als je een kraamverband omgekeerd in doet, met de plastic kant naar boven (niet de plakstrip gebruiken ;) :') ) en je blaast op je hand, ligt er dan vocht op het plastic? Zo ja, ff bellen :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:21:25 #45
409579 LuDann
All the way
pi_150988401
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Lilypadz een idee? Die kleven uit zichzelf door een soort vacuüm. Sluit de boel helemaal af. Niet de meest ideale oplossing als je al borstvoeding geeft, maar als het alleen voor nachtelijke lekjetsers gaat tijdens de zwabberschap dan zou ik het overwegen. Kun je ook gewoon zonder beha slapen, lijkt me toch fijner dan met.
Ik heb ze gezien ja, maar ik krijg vaak uitslag van de combinatie vocht + siliconen. Vind ze vrij prijzig om even uit te proberen, en op zich gaat het wel zo met deze pads. Ik ga het nog even aankijken want slapen met een BH is inderdaad wel erg vervelend.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:22:21 #46
259886 pessie
pi_150988427
Faptist, wat de pijn betreft zei ik ook niet dat je de verloskundige moest bellen. Ik doelde op bellen in verband met de witte vlokjes die je tegenkwam. Ik vind dat zelf eigenlijk klinken als gebroken vliezen. Kijk, voorweeën kunnen, prima, maar als er een vermoeden is van gebroken vliezen willen ze toch graag dat je overdag even belt. Dan kunnen ze langskomen om te kijken of je vliezen echt zijn gebroken. Als er niets aan de hand is prima, maar langdurig gebroken vliezen brengt ook risico's met zich mee.
Je vliezen kunnen ook een scheurtje hebben, dat er wat uit gesijpeld is, ook dan is het handig dat zij dat kunnen controleren.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:23:10 #47
259886 pessie
pi_150988459
Oh spuit 11 :')
pi_150988498
Zelf al antwoord op m'n eigen vraag gevonden (leve gratis toegang tot medische journals via m'n werk!) ;)

Voor wie ook nieuwsgierig is:
Heb één wetenschappelijk onderzoek naar het nut van frambozenbladthee kunnen vinden.

Er zijn sowieso geen nadelige effecten van het gebruik gevonden, dus het is in elk geval een typisch gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet".

Gunstige effecten die volgens de onderzoekers niet statistisch maar wel klinisch significant waren(?), zijn een kortere duur van de tweede fase van de bevalling (persfase), vaker spontaan gebroken vliezen en minder tangverlossingen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:26:05 #49
259886 pessie
pi_150988569
Ik geloof niet dat ik een kortere duur van de 2de fase wil :X ;) Mijn buurvrouw zei gisteren: "je bekken is nu zo zwak, dat kind rolt er zo uit" :') en bedankt.
Eerste kindje was minder dan een half uur persen, 2de kindje minder dan een kwartier. In dit tempo heb ik straks nog 7 minuten over...
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:26:33 #50
409579 LuDann
All the way
pi_150988587
quote:
Herkenbaar, ik schrijf mijn masterscriptie over vrouwen met EDS (de aandoening die ik zelf heb) en krijg regelmatig verhalen over hoe traumatisch de bevalling wel niet was en hoe sommigen klachten kregen die nooit meer over gingen (omdat ik duidelijk zwanger ben lokt dat vaak toch een praatje uit). Nu weet ik voor mezelf wel dat je vooral de negatieve dingen hoort, maar echt makkelijk is het niet.

Mij is geadviseerd om psychologische begeleiding te zoeken, iemand om mee te praten hierover. Ik denk dat een VK dit ook wel kan.
pi_150988663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:26 schreef pessie het volgende:
Ik geloof niet dat ik een kortere duur van de 2de fase wil :X ;) Mijn buurvrouw zei gisteren: "je bekken is nu zo zwak, dat kind rolt er zo uit" :') en bedankt.
Eerste kindje was minder dan een half uur persen, 2de kindje minder dan een kwartier. In dit tempo heb ik straks nog 7 minuten over...
een keer niezen en het is er uit!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:30:05 #52
259886 pessie
pi_150988721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een keer niezen en het is er uit!
:D Arme baby :X ik begreep laatst van een vriendin (manueel therapeut gespecialiseerd in KISS) dat juist zulke snelle bevallingen risico geven op KISS. Ik geloof dat ik haar dan erg vlot op kraambezoek zou laten komen :P
pi_150988742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:24 schreef twist02 het volgende:
Zelf al antwoord op m'n eigen vraag gevonden (leve gratis toegang tot medische journals via m'n werk!) ;)

Voor wie ook nieuwsgierig is:
Heb één wetenschappelijk onderzoek naar het nut van frambozenbladthee kunnen vinden.

Er zijn sowieso geen nadelige effecten van het gebruik gevonden, dus het is in elk geval een typisch gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet".

Gunstige effecten die volgens de onderzoekers niet statistisch maar wel klinisch significant waren(?), zijn een kortere duur van de tweede fase van de bevalling (persfase), vaker spontaan gebroken vliezen en minder tangverlossingen.
niet statistisch maar wel klinisch significant is sjiek voor "we hebben onze bevinding niet onomstotelijk kunnen bewijzen maar we vinden toch dat het werkt en willen het graag benoemen" *gechargeerd* ;)

soms is iets statistisch significant maar klinisch niet per se relevant, kan ook.
Zoals, om maar even bij jou te blijven ;) vrouwen met onbehandelde coeliakie kinderen krijgen die lichter zijn. Hoeveel lichter, 50-250 gram lichter. De resultaten waren klinisch significant en dus bewezen. Het is alleen de vraag of het boeit dat een kind van 3500+ kg 200 gram lichter is dan het had kunnen zijn. Wordt wat anders als het kind 2400 gram bij geboorte blijkt, uiteraard.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:32:47 #54
259886 pessie
pi_150988821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

niet statistisch maar wel klinisch significant is sjiek voor "we hebben onze bevinding niet onomstotelijk kunnen bewijzen maar we vinden toch dat het werkt en willen het graag benoemen" *gechargeerd* ;)

soms is iets statistisch significant maar klinisch niet per se relevant, kan ook.
Zoals, om maar even bij jou te blijven ;) vrouwen met onbehandelde coeliakie kinderen krijgen die lichter zijn. Hoeveel lichter, 50-250 gram lichter. De resultaten waren klinisch significant en dus bewezen. Het is alleen de vraag of het boeit dat een kind van 3500+ kg 200 gram lichter is dan het had kunnen zijn. Wordt wat anders als het kind 2400 gram bij geboorte blijkt, uiteraard.
Maar als je daarbovenop gaat kijken naar andere factoren kan het natuurlijk wel nut hebben om het te weten.
pi_150988824
quote:

[..]

dan zijn ze statistisch significant toch? Klinisch relevant lijkt me wat we in mijn vakgebied "substantial significance" noemen. Naast dat het sjieke sterretjes heeft heeft het in de echte wereld ook nog impact.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:33:33 #56
259886 pessie
pi_150988854
quote:

[..]

:X

_O-
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 16:34:30 #57
5428 crew  miss_sly
pi_150988887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:33 schreef pessie het volgende:

[..]

_O-
Ik zag hem ook :D Daarop maakt 200 gr echt niets meer uit :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150988914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dan zijn ze statistisch significant toch? Klinisch relevant lijkt me wat we in mijn vakgebied "substantial significance" noemen. Naast dat het sjieke sterretjes heeft heeft het in de echte wereld ook nog impact.
Mwah ik zie wel eens onderzoeken waarin gezegd wordt dat onder een steekproef van 10 vrouwen geen statistisch significant verschil werd waargenomen maar wel een klinisch relevant iets werd waargenomen (ik weet niet of iets klinisch significant kan zijn, meestal heb je het over relevant). In de praktijk betekent dat dan meestal dat het een opvallend iets was, maar toch niet statistisch significant en dus niet door te trekken naar een hele groep.
pi_150988928
Huh.... Hoe kom ik nou ineens op de 19de plaats terecht? :o

Deze zwanerschap gaat čcht 10 keer zo snel als die van Thijs!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150988931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:33 schreef pessie het volgende:

[..]

_O-
:') kuch
er lopen 600 door elkaar in mn hoofd :D nee dan maakt 200 gr. zéker niet meer uit nee :') :P
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:35:50 #61
259886 pessie
pi_150988933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een olifant van 200 gram zwaarder of lichter, dat kan niet statistisch significant zijn laat staan klimisch relevant ;)
pi_150988986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Da's inderdaad een beste baby! Een baby-olifant weegt maar 100 kg ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_150988994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Een olifant van 200 gram zwaarder of lichter, dat kan niet statistisch significant zijn laat staan klimisch relevant ;)
vooruit vooruit, GRAM! geen kilogram :D
maar you catch my drift.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:38:24 #64
259886 pessie
pi_150989033
Er zijn nogal wat baby's geboren Laura!
En het is tijd voor een streepjesregen in WOHTS (maar dan blijf jij nog steeds stukje omhoog gaan ;) )

En Mignonne, ik ben voor 1x helder in mijn zwangerschap. Ik geloof dat ik hier even de rest van de dag van ga genieten ;)
pi_150989079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:38 schreef pessie het volgende:
En het is tijd voor een streepjesregen in WOHTS (maar dan blijf jij nog steeds stukje omhoog gaan ;) )

En Mignonne, ik ben voor 1x helder in mijn zwangerschap. Ik geloof dat ik hier even de rest van de dag van ga genieten ;)
groot gelijk :D
pi_150989096
quote:
Vandaar!

Ik ben een beetje afwezig, maar met een fijne reden: dankzij het ijzerinfuus (en de B12 tabletten) heb ik stukken meer energie en ben dus veel buiten/weg/sociaal aan het doen. Voelt stukken beter dan dat lusteloze gehang, en nu kan het nog! Over een paar weken heb ik de keuze waarschijnlijk niet meer.

Geniet van je heldere moment en lees het nog een paar keer terug. Altijd fijn!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:45:28 #67
409579 LuDann
All the way
pi_150989276
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwah ik zie wel eens onderzoeken waarin gezegd wordt dat onder een steekproef van 10 vrouwen geen statistisch significant verschil werd waargenomen maar wel een klinisch relevant iets werd waargenomen (ik weet niet of iets klinisch significant kan zijn, meestal heb je het over relevant). In de praktijk betekent dat dan meestal dat het een opvallend iets was, maar toch niet statistisch significant en dus niet door te trekken naar een hele groep.
Maar bij N=10 kan er toch sowieso niet van een statistisch significant verschil worden gesproken? /mierenneuk. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef McLaura het volgende:
Huh.... Hoe kom ik nou ineens op de 19de plaats terecht? :o

Deze zwanerschap gaat čcht 10 keer zo snel als die van Thijs!
Ik stond laatst ook raar te kijken dat ik opeens bijna in het midden sta, maar dat komt omdat er opeens een hoop bij zijn gekomen in de OP.
quote:

Eens. :Y Is alweer te lang geleden.
pi_150989431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar bij N=10 kan er toch sowieso niet van een statistisch significant verschil worden gesproken? /mierenneuk. :P

Daarom dus ook :) Er zijn zat onderzoeken te vinden die zich presenteren als casestudies en dan toch blapen over significantie en relevantie in de hoop het meer body te geven. Usually doesn't work.

En als je steekproef wel groot genoeg is en er komt geen statistische significantie uit dan is die er niet. Een klinische relevantie er overheen plakken is dan leuk maar in de praktijk is klinisch relevant maar statistisch niet significant dus niet bruikbaar.
pi_150989433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Als de populatie 20 is, dan kan dat vast wel! maar, dat zal weinig voorkomen.
pi_150989580
Ik dacht dat er echt "klinisch significant" stond maar nu twijfel ik of het niet "relevant" was...

Sowieso is het inderdaad altijd bijzonder ( :+ ) wanneer niet-significante resultaten tķch nog even extra benadrukt worden met andere termen ('trend' is ook zo'n mooie :') ).

@mignonne: da's wel interessant trouwens van dat geboorte gewicht. Ben benieuwd; tot nu toe liep ze steeds iets voor, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk.

Edit: lees nu pas dat het over onbehandelde coeliakie gaat, da's dus niet van toepassing :+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:56:39 #71
409579 LuDann
All the way
pi_150989671
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daarom dus ook :) Er zijn zat onderzoeken te vinden die zich presenteren als casestudies en dan toch blapen over significantie en relevantie in de hoop het meer body te geven. Usually doesn't work.

En als je steekproef wel groot genoeg is en er komt geen statistische significantie uit dan is die er niet. Een klinische relevantie er overheen plakken is dan leuk maar in de praktijk is klinisch relevant maar statistisch niet significant dus niet bruikbaar.
Ah zo. Ja, ik ben dat ook wel eens tegengekomen in artikelen. Het is zo overbodig om dan te noemen dat het niet significant is idd, dat spreekt toch vanzelf... Ben het met je eens, als je steekproef groot genoeg is en er blijkt geen significant verschil uit dan is er dus gewoon geen verschil. Een verschil is al snel significant (ik bedoel, de cut-off is .5, als je daar niet overheen komt moet je je er gewoon bij neerleggen dat er geen verschil is).
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als de populatie 20 is, dan kan dat vast wel! maar, dat zal weinig voorkomen.
Oh ja, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. :o :D
pi_150989685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:54 schreef twist02 het volgende:
Ik dacht dat er echt "klinisch significant" stond maar nu twijfel ik of het niet "relevant" was...

Sowieso is het inderdaad altijd bijzonder ( :+ ) wanneer niet-significante resultaten tķch nog even extra benadrukt worden met andere termen ('trend' is ook zo'n mooie :') ).

@mignonne: da's wel interessant trouwens van dat geboorte gewicht. Ben benieuwd; tot nu toe liep ze steeds iets voor, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk.
Maar jij hebt een glutenvrij dieet, dan gaat de vlieger niet meer op :) het ging echt om onbehandelde coeliakie.
Zo schijnen vrouwen met onbehandelde coeliakie ook verhoudingsgewijs meer/vaker meisjes te krijgen en zijn ze uiteraard (want samenhang met schildklierfunctie) vaker onvruchtbaar of hebben problemen zwanger te raken.

Al die verschillen verdwijnen zodra een glutenvrij dieet wordt gevolgd en zolang dit strak gevolgd wordt is coeliakie geen klinisch relevant ( :+ ) gegeven. Ik heb wel nog geprobeerd om te zoeken naar of er een samenhang is tussen ernst van vruchtbaarheidsklachten of bijv. lager geboorte gewicht en marsh-gradatie maar daar kon ik niet heel veel duidelijks over vinden.
pi_150989725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:56 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah zo. Ja, ik ben dat ook wel eens tegengekomen in artikelen. Het is zo overbodig om dan te noemen dat het niet significant is idd, dat spreekt toch vanzelf... Ben het met je eens, als je steekproef groot genoeg is en er blijkt geen significant verschil uit dan is er dus gewoon geen verschil. Een verschil is al snel significant (ik bedoel, de cut-off is .5, als je daar niet overheen komt moet je je er gewoon bij neerleggen dat er geen verschil is).

[..]

Oh ja, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. :o :D
haha ja maar ik denk dat je dan gewoon te hard baalt dat je niks knallends op tafel kan leggen en dat je het dus tķch graag wil publiceren :P
tenzij je juist aan probeerde te tonen dat er geen verschil was bijv. dan is het wel een yay moment.
pi_150989734
Hier spuit 11 maar holy... kentekenplaat :o Wat heftig! En wat fijn dat het zo mooi afloopt O+

[edit]

& volgende week vrijdag krijg ik een echo bij de huisarts :o

[ Bericht 36% gewijzigd door Bloesem. op 24-03-2015 18:16:00 ]
pi_150989743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:30 schreef pessie het volgende:

[..]

:D Arme baby :X ik begreep laatst van een vriendin (manueel therapeut gespecialiseerd in KISS) dat juist zulke snelle bevallingen risico geven op KISS. Ik geloof dat ik haar dan erg vlot op kraambezoek zou laten komen :P
Mmm...verwarrend. Frambozenbladthee kan dus leiden tot een snelle bevalling in de persfase, wat weer een hoger risico geeft op KISS syndroom. Ook leidt het tot minder tangbevallingen.

Maar met een tangbevalling heb je juist weer een hoger risico op KISS syndroom....

intruiging.... :')
pi_150989813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar jij hebt een glutenvrij dieet, dan gaat de vlieger niet meer op :) het ging echt om onbehandelde coeliakie.
Zo schijnen vrouwen met onbehandelde coeliakie ook verhoudingsgewijs meer/vaker meisjes te krijgen en zijn ze uiteraard (want samenhang met schildklierfunctie) vaker onvruchtbaar of hebben problemen zwanger te raken.

Al die verschillen verdwijnen zodra een glutenvrij dieet wordt gevolgd en zolang dit strak gevolgd wordt is coeliakie geen klinisch relevant ( :+ ) gegeven. Ik heb wel nog geprobeerd om te zoeken naar of er een samenhang is tussen ernst van vruchtbaarheidsklachten of bijv. lager geboorte gewicht en marsh-gradatie maar daar kon ik niet heel veel duidelijks over vinden.
Net niet snel genoeg met m'n ninja edit! :P

Heb wel wat extra controles van antistoffen gehad, maar verder zag m'n internist inderdaad geen reden tot zorgen :)
pi_150989853
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Net niet snel genoeg met m'n ninja edit! :P

Heb wel wat extra controles van antistoffen gehad, maar verder zag m'n internist inderdaad geen reden tot zorgen :)
Heb het destijds helemaal uitgeplozen voor ooit voor mn jongste :P voorbarig much? :Y)
ik laat bij een derde wel bloed afnemen bij de baby overigens voor een genotypering, ofwel via navenstrengbloed of met de hielprik mee, even kijken wat handiger is. Is dat niet iets voor jou om te overwegen?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:17:08 #78
259886 pessie
pi_150990286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:58 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Mmm...verwarrend. Frambozenbladthee kan dus leiden tot een snelle bevalling in de persfase, wat weer een hoger risico geeft op KISS syndroom. Ook leidt het tot minder tangbevallingen.

Maar met een tangbevalling heb je juist weer een hoger risico op KISS syndroom....

intruiging.... :')
Ik denk dat je bij een eerste sowieso wel een persfase hebt die lang genoeg duurt ;) Gemiddeld een uur, en als je dat wat zou verkorten zou dat best prettig zijn :P
pi_150991168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heb het destijds helemaal uitgeplozen voor ooit voor mn jongste :P voorbarig much? :Y)
ik laat bij een derde wel bloed afnemen bij de baby overigens voor een genotypering, ofwel via navenstrengbloed of met de hielprik mee, even kijken wat handiger is. Is dat niet iets voor jou om te overwegen?
Ja, dat was ik eigenlijk ook van plan inderdaad en de vk wilde daar ook wel aan meewerken. Maar mijn interniste weet er weinig van hoe dat in z'n werk gaat (streekziekenhuis). Heb nog wel contact opgenomen met het LUMC, omdat ik wist dat die het sowieso als onderdeel van het PreventCD onderzoek hebben gedaan. Maar daar kreeg ik van te horen dat ze het nu niet zomaar meer doen.
En dat ik beter een paar maanden na de geboorte met de kleine naar Leiden kan gaan om bloed te laten prikken (maar weet nog niet of we dat gaan doen, omdat het voordeel van navelstrengbloed mij nu juist leek dat de kleine er niets van meekrijgt...).
pi_150991520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:47 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat was ik eigenlijk ook van plan inderdaad en de vk wilde daar ook wel aan meewerken. Maar mijn interniste weet er weinig van hoe dat in z'n werk gaat (streekziekenhuis). Heb nog wel contact opgenomen met het LUMC, omdat ik wist dat die het sowieso als onderdeel van het PreventCD onderzoek hebben gedaan. Maar daar kreeg ik van te horen dat ze het nu niet zomaar meer doen.
En dat ik beter een paar maanden na de geboorte met de kleine naar Leiden kan gaan om bloed te laten prikken (maar weet nog niet of we dat gaan doen, omdat het voordeel van navelstrengbloed mij nu juist leek dat de kleine er niets van meekrijgt...).
Even aan je internist vragen of je bij de lokale kinderarts op gesprek kunt? Het idee is idd nou juist dat je je kind er niet na een paar maanden mee hoeft te belasten en ns bloed afnemen kost niet meer tijd/moeite/geld dan een reguliere afname.
pi_150991996
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Even aan je internist vragen of je bij de lokale kinderarts op gesprek kunt? Het idee is idd nou juist dat je je kind er niet na een paar maanden mee hoeft te belasten en ns bloed afnemen kost niet meer tijd/moeite/geld dan een reguliere afname.
Ja, ze had nog wel gebeld met de dienstdoende kinderarts toen volgens mij, maar die wist ook niet zo goed wat-ie ermee aan moest. Het afnemen is sowieso geen punt, want dat wilde de vk wel doen zei ze.
Volgens mij was het probleem meer wie het onderzoek aan moest vragen e.d.
pi_150993016
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:22 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, ze had nog wel gebeld met de dienstdoende kinderarts toen volgens mij, maar die wist ook niet zo goed wat-ie ermee aan moest. Het afnemen is sowieso geen punt, want dat wilde de vk wel doen zei ze.
Volgens mij was het probleem meer wie het onderzoek aan moest vragen e.d.
:D
wat een paarse krokodil :')

de huisarts of de kinderarts in dat geval. Je kind zal straks toch een familietraject in gaan van genotypering en afhankelijk daarvan jaarlijks prikken op antistoffen. Dat kan via de huisarts of via de kinderarts, als coeliakie geconstateerd wordt dan blijft hij/zij tot zn 18e onder controle van de kinderarts.
pi_150993124
Juk... Sinds gisteraaf weer zo misselijk! (ging aantal weken goed) Komt net alles eruit!

Ik had n broodje gehaald bij Bakker Bart en sindsdien was ik nog misselijker
pi_150994514
:O
op weg naar huis na een hele lange dag werken. Dankjewel storing waar ik de hele dag mee bezig ben geweest. Je was een goede afleiding voor mijn echo morgen

Oh en wisseldag week 8 :Z
pi_150994567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
wat een paarse krokodil :')

de huisarts of de kinderarts in dat geval. Je kind zal straks toch een familietraject in gaan van genotypering en afhankelijk daarvan jaarlijks prikken op antistoffen. Dat kan via de huisarts of via de kinderarts, als coeliakie geconstateerd wordt dan blijft hij/zij tot zn 18e onder controle van de kinderarts.
Ja, je krijgt het niet verzonnen zo :')

De huisarts is inderdaad ook wel een goede, trouwens :Y Als ik na de geboorte het vermoeden van coeliakie zou hebben, zou ik in eerste instantie ook daar aankloppen voor bloedonderzoek of een verwijzing. Dus dan is het eigenlijk ook wel logisch om dat nu te doen
pi_150996947
quote:
LuDan ik zei tegen mijn moeder dat ik helemaal niet meer wil vliegen er zijn het afgelopen jaar met maatschappijen die heel goed bekend staan toch rare dingen gebeurt. Ik vind het wel erg spannend worden zeg maar.
Ik snap dit wel, maar toch ook weer niet.
Statisch is in een auto stappen vele malen gevaarlijker dan vliegen...

Maar ik vlieg zelf ook redelijk veel voor mijn werk en iedere keer voor ik weg moet geef ik mijn zoon toch weer een extra dikke knuffel.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:04:21 #87
259886 pessie
pi_150999176
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:18 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik snap dit wel, maar toch ook weer niet.
Statisch is in een auto stappen vele malen gevaarlijker dan vliegen...

Maar ik vlieg zelf ook redelijk veel voor mijn werk en iedere keer voor ik weg moet geef ik mijn zoon toch weer een extra dikke knuffel.
Vliegen zit ook niet in min systeem zeg maar. Auto rijden wel. En ik leef in de illusie dat ik in de auto meer controle heb :+ al weet ik uitstekend hoe dichtbij een fataal ongeluk is.
pi_150999654
Wat -denk ik- onbewust ook meespeelt: in het geval van een auto-ongeluk heb je vele gradaties m.b.t. verwondingen. Bij een vliegtuig crash is het al snel einde verhaal zeg maar...

En daarbij inderdaad de 'alledaagsheid' van een autoritje vs. het speciale van vliegen.

Plus het feit dat wij mensen gewoon echt ontzettend slecht zijn in het accuraat inschatten van kansen :+ we beroepen ons liever op intuītieve ingevingen en gevoelsmatige schattingen.

1 + 1 = 3 zeg maar ;)
pi_150999859
Klopt hoor. Ik heb ook de totaal onredelijke angst iedere keer dat ik weer moet vliegen voor mijn werk, dat ik mijn zoontje nooit meer te zien krijg :')

Soms is het daarom wel slim even stil te staan bij de statistische kans, al heb je daar geen reet aan natuurlijk als het alsnog mis gaat :+
pi_151000568
Daui 8 weken alweer!

Nog nooit gevlogen en was ik ook niet van plan.

Kijk net in de spiegel, zit ik compleet onder de uitslag. Allemaal rode puntjes.
pi_151006478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:

Ja joh, ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen BV meer kon geven na een tepelpiercing. Ik heb er zelf ook 1 (nou ja, net weer uitgehaald) en bv kwam hier altijd goed op gang :Y Ken ook meerdere mensen die gevoed hebben na een piercing, nog nooit gehoord over problemen. Komt vast goed!

Hier nog geen lektieten gelukkig, altijd zo'n kliederbende vond ik ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151008957
Jee, Kentekenplaat & Ehhe, wat een schrik zo vroeg! Fijn at jullie in goede handen zijn, onze ervaring in het MZH is ook heel goed. Sterkte!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151008987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:18 schreef Skoap het volgende:
Klopt hoor. Ik heb ook de totaal onredelijke angst iedere keer dat ik weer moet vliegen voor mijn werk, dat ik mijn zoontje nooit meer te zien krijg :')

Soms is het daarom wel slim even stil te staan bij de statistische kans, al heb je daar geen reet aan natuurlijk als het alsnog mis gaat :+
Dit doe ik ook. Ik heb zelfs de eerste keer dat ik voor mijn werk moest gaan vliegen de ochtend voor de vlucht mijn hele begrafenis op papier gezet en in een enveloppe gestopt, dan was dat alvast maar geregeld :') :@ 8)7 _O-
pi_151009314
Nikola vandaag een echo toch? Hopelijk is jullie kleine meid gedraaid en niet meer in stuit!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151009320
Nikola :') Nikoos dus... Stomme autocorrect :P
pi_151009340
Nou Ehhe en Kentekenplaat! Wat een schrik inderdaad. Las vannacht jullie verhaal pas. Gelukkig ziet het er goed uit.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151009417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:04 schreef klumsy het volgende:
Nikola :') Nikoos dus... Stomme autocorrect :P
En ik maar mijn hoofd breken over wie je bedoelde :')
pi_151009519
Haha ja op mobiel kun je niet aanpassen :P
pi_151009545
Ow en nesteldrang!!! Zo maar eens de slaapkamer gaan doen, aangezien Frits bij ons op de kamer komt... Meeste is al gedaan, maar heb in m'n hoofd dat het klaar moet zijn en wel vandaag :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')