ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op 13 juli 1998 botste treinstel 434 nabij Weert als trein 6455 met een tractor. Hierbij ontspoorde het treinstel en kwam in het profiel van het nevenspoor terecht. Op dat moment kwam uit de andere richting werktrein 63495 gereden met de locomotieven 6404 + 6489. Het treinstel raakte beschadigd aan de kop en aan de zijwand. Ook van de 6404 werd de zijwand opengereten. Het treinstel werd tijdelijk in Eindhoven geparkeerd en werd later doorgevoerd naar Haarlem. Op 20 juli 1998 werd het stel binnen genomen van herstel van de zwaar beschadigde Bk. Op 10 december 1998 kwam het treinstel met de herstelde Bk weer in dienst.
Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef greavy het volgende: Nummering gaat toch automatisch omhoog? Dan zal er iemand het nummer nogmaals omhoog hebben gezet?
Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef greavy het volgende: Nummering gaat toch automatisch omhoog? Dan zal er iemand het nummer nogmaals omhoog hebben gezet?
Op dinsdag 24 maart 2015 10:07 schreef Ajaxfan het volgende: Gesloten poortjes op Diemen sinds gisteren en wat doen wij dan? Wij zetten gewoon als NS 6 man personeel voor in totaal 4 toegangspoortjes neer.
Voor elk poortje 1 persoon en nog voor elk perron iemand die zorgt dat mensen niet via de overweg het perron op lopen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor elk poortje 1 persoon en nog voor elk perron iemand die zorgt dat mensen niet via de overweg het perron op lopen?
Er zijn maar twee perrons. Met elk blijkbaar 2 toegangspoortjes direct naast elkaar.
Edit: Wat ik bedoel te zeggen is dat beide perrons maar aan 1 kant poortjes hebben, dus dat "bij elk toegangspoortje" dan betekent dat twee servicemensen direct naast elkaar staan.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2015 11:34:59 ]
Er zijn maar twee perrons. Met elk blijkbaar 2 toegangspoortjes direct naast elkaar.
Edit: Wat ik bedoel te zeggen is dat beide perrons maar aan 1 kant poortjes hebben, dus dat "bij elk toegangspoortje" dan betekent dat twee servicemensen direct naast elkaar staan.
Allicht maar de kop en je quotes doen wat anders vermoeden. Daarbij komt dat ik geen blendle-abonnement heb.
Tsja, citaatrecht en zo. Als ik het hele artikel hier neerplemp ontvangt de auteur geen inkomsten meer.
Blendle is overigens wel de moeite waard, je betaalt echt enkel voor wat je leest en als je het artikel achteraf vond tegenvallen kun je je geld terugvragen.
Allicht maar de kop en je quotes doen wat anders vermoeden. Daarbij komt dat ik geen blendle-abonnement heb.
Je kunt een gratis acount afsluiten met 2 euro 50 welkomstegoed, vervolgens kun je het artikel lezen en via een link aan het einde van het artikel je geld terugeisen omdat het artikel niet voldeed aan je verwachtingen
Whoot ik heb echt genoten vandaag jonge. Eerst een kwartiertje langer uitslapen want ik kon toch niet op tijd op kantoor zijn dus boejje Toen kwam er een Virmpje 6 voorrijden, stampvol, maar ik kon wel zitten EN ik had koffie In Arnhem stralend weer, beetje heiig, dus snel even wat foto's kunnen maken van een GTW, het bordje en de aanstormende ICE.
In de ICE nam ik plaats in de BordBistro alwaar ik lekker posh met mijn credit card wapperde om een kop koffie af te rekenen, en lekker zoefzoef langs al die pauper nep-intercitystops als Ede-Wageningen, Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist boenderen, Voll Gas Vlak voor Utrecht Centraal keurig van de gelegenheid gebruik kunnen maken om het bordje van Utrecht Vaartsche Rijn te scoren
Tussen de middag lekker posh geluncht in de stad, drie spiezen kipsaté met friet en mayonaise Nog net geen glas wijn erbij want werk
Op de terugweg een half uur langer doorgewerkt zodat ik keurig uitkwam voor de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, waar ik me opnieuw in de BordBistro nestelde achter een koel glas Bitburger Keurig op tijd kwamen we aan in Arnhem, voor de laatste etappe terug naar huis: een DDZ-6 Heerlijke treinen zijn dat
En gelukkig zat er een supermooie dame tegenover me, dat kon er ook nog wel bij
206 km, 1 nieuw bordje, meer dan 50 foto's gemaakt of zo Wat een dag, ik heb echt genoten! Ik ga niet eens de GtbV claimen, het was het allemaal waard. Wauw.
Op dinsdag 24 maart 2015 19:05 schreef derLudolf het volgende: 'Vind ik leuk' Maar hoezo ging je zonder toeslag met de ICE (dat heb je vanochtend hier gevraagd toch?)
Als ik de keus heb, dan neem ik de betere trein natuurlijk. Zat net te kijken welke trein er in Arnhem zou aansluiten richting Utrecht, en toen dacht ik. Hee. Maar ja, moet het wel kunnen en zo
Als ik de keus heb, dan neem ik de betere trein natuurlijk. Zat net te kijken welke trein er in Arnhem zou aansluiten richting Utrecht, en toen dacht ik. Hee. Maar ja, moet het wel kunnen en zo
Ik bedoelde, hoezo nog je zonder toeslag in de ICE?
Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
ik heb AltijdVoordeel. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor ze, om toeslag met 20 of 40 % korting te implementeren. "dan maar geen toeslag" zoiets.
Op dinsdag 24 maart 2015 19:26 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens heb ik beide keren minstens drie conducteurs gezien, maar controleren vonden ze niet nodig
Op dinsdag 24 maart 2015 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: ik heb AltijdVoordeel. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor ze, om toeslag met 20 of 40 % korting te implementeren. "dan maar geen toeslag" zoiets.
Oh, dat is een abonnement dús reis je zonder toeslag.
Op dinsdag 24 maart 2015 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: ik heb AltijdVoordeel. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor ze, om toeslag met 20 of 40 % korting te implementeren. "dan maar geen toeslag" zoiets.
Tot de NS de volgende keer zijn gtbv afwijst met als reden. 'U heeft zonder extra kosten veel meer foto-oppertunities gehad en dat vinden wij voldoende compensatie.'
Tot de NS de volgende keer zijn gtbv afwijst met als reden. 'U heeft zonder extra kosten veel meer foto-oppertunities gehad en dat vinden wij voldoende compensatie.'
Op dinsdag 24 maart 2015 18:50 schreef Dr_Flash het volgende: Whoot ik heb echt genoten vandaag jonge. Eerst een kwartiertje langer uitslapen want ik kon toch niet op tijd op kantoor zijn dus boejje Toen kwam er een Virmpje 6 voorrijden, stampvol, maar ik kon wel zitten EN ik had koffie In Arnhem stralend weer, beetje heiig, dus snel even wat foto's kunnen maken van een GTW, het bordje en de aanstormende ICE.
In de ICE nam ik plaats in de BordBistro alwaar ik lekker posh met mijn credit card wapperde om een kop koffie af te rekenen, en lekker zoefzoef langs al die pauper nep-intercitystops als Ede-Wageningen, Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist boenderen, Voll Gas Vlak voor Utrecht Centraal keurig van de gelegenheid gebruik kunnen maken om het bordje van Utrecht Vaartsche Rijn te scoren
Op de terugweg een half uur langer doorgewerkt zodat ik keurig uitkwam voor de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, waar ik me opnieuw in de BordBistro nestelde achter een koel glas Bitburger Keurig op tijd kwamen we aan in Arnhem, voor de laatste etappe terug naar huis: een DDZ-6 Heerlijke treinen zijn dat
En gelukkig zat er een supermooie dame tegenover me, dat kon er ook nog wel bij
206 km, 1 nieuw bordje, meer dan 50 foto's gemaakt of zo Wat een dag, ik heb echt genoten! Ik ga niet eens de GtbV claimen, het was het allemaal waard. Wauw.
twee mannen staan op het perron. man: "Het maakt niet uit hoe vol de trein is ik heb altijd plek" andere man: "Heeft u een eerste klas kaartje?" man: "Nee, en ik hoef geen kaartje te kopen" andere man: "Hoe doet u dat dan?" man: "Ik ben de machinist "
Zeker En morgen zoek ik de complicaties op met de Pimpel die omgeleid wordt over Zwolle.
Toen ik nog een ov-jaarkaart had, deed ik dat wekelijks, dagje treinen. En dan op willekeurige perrons in en uit stappen, rugzak mee met versnaperingen. (kostte me niets extras)
Toen ik nog een ov-jaarkaart had, deed ik dat wekelijks, dagje treinen. En dan op willekeurige perrons in en uit stappen, rugzak mee met versnaperingen. (kostte me niets extras)
Anders ik wel! Voor mijn 18e had ik echt nog nooit een bus of trein van binnen gezien. Toen kreeg ik een OV Studentenkaart. Net in het jaar dat ik 5 en 6 VWO in 1 jaar moest doen
Hele wereld gezien, en diploma gehaald met een Studenten-tien: 2 zevens 3 zessen 2 vijven. Minimum effort, maximum result
FYI: In het VK heet een conducteur een 'Guard', al is de naam 'train manager' ook gangbaar. Daarnaast hebben ze ook 'revenue protection officers', (vaak) vliegende controleploegen die enkel vervoerbewijzen controleren en boetes uitdelen.
Nog steeds geen oorzaak gevonden voor de problemen tussen Doornik en Rijsel? Tenminste dat begrijp ik uit het uitblijven van berichten op Het Grote Blote Tieten Forum?
Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Peterselieman het volgende: Nog steeds geen oorzaak gevonden voor de problemen tussen Doornik en Rijsel? Tenminste dat begrijp ik uit het uitblijven van berichten op Het Grote Blote Tieten Forum?
De "oorzaak" is dat er een overspanning binnen een bepaalde (hoge) frequentieband zit, waardoor niet al het materieel er gevoelig voor is. Verder is er nog geen definitieve oplossing bekend ... De prognose staat volgens de NMBS nog steeds op "onbepaald".
De "oorzaak" is dat er een overspanning binnen een bepaalde (hoge) frequentieband zit,
dat wordt door iets veroorzaakt lijkt me
quote:
waardoor niet al het materieel er gevoelig voor is. Verder is er nog geen definitieve oplossing bekend ... De prognose staat volgens de NMBS nog steeds op "onbepaald".
handig dan. Zal zeker nog wel een jaar of twee duren of niet?
Men heeft de afgelopen periode diverse proefritten gereden met divers materieel. Er heeft ook een Thalys en TGV gereden, maar ook de MR96, HLE13, Astride en ander aldaar toegelaten elektrisch materieel. Gezien men nog niet tot een oplossing gekomen lijkt, zal het wel ingewikkeld zijn... Het loopt al sinds 11 januari 2015, toen de lijn gesloten werd voor al het Elektrische verkeer. Er mogen nu alleen nog maar dieseltreinen rijden.
Op dinsdag 24 maart 2015 23:15 schreef greavy het volgende: Men heeft de afgelopen periode diverse proefritten gereden met divers materieel. Er heeft ook een Thalys en TGV gereden, maar ook de MR96, HLE13, Astride en ander aldaar toegelaten elektrisch materieel. Gezien men nog niet tot een oplossing gekomen lijkt, zal het wel ingewikkeld zijn... Het loopt al sinds 11 januari 2015, toen de lijn gesloten werd voor al het Elektrische verkeer. Er mogen nu alleen nog maar dieseltreinen rijden.
Waarschijnlijk een gevalletje "Als er zich ergens een trein bevindt van type X terwijl type Y daar rijdt, en de energie wordt geleverd door Tihange 3 terwijl het water in de Schelde zich boven Z bevindt, dan..."
Op dinsdag 24 maart 2015 23:32 schreef greavy het volgende: Froyennes ligt daar inderdaad ook. Heb begin deze maand eigenlijk niet op de bordjes daar gelet.
laatste keer dat ik keek stonden er vier, allemaal finaal ondergeklierd.
In België rijden er tijdelijk M6-stammen (dubbeldekkers) met I11-stuurrijtuigen (enkeldeks) om de M6-stuurrijtuigen in de werkplaats te kunnen binnenhalen voor inbouw ETCS.
Op dinsdag 24 maart 2015 23:47 schreef greavy het volgende: Was hier al bekend dat de Delhaize Shop&Go op Antwerpen Centraal en de Einstein Coffee-kiosken op Antwerpen Centraal ook van NS Stations België zijn?
Wacht. Je bedoelt "van een NMBS Retail-achtig vergelijkbaar iets" toch?
Op dinsdag 24 maart 2015 23:47 schreef greavy het volgende: Was hier al bekend dat de Delhaize Shop&Go op Antwerpen Centraal en de Einstein Coffee-kiosken op Antwerpen Centraal ook van NS Stations België zijn?
Op dinsdag 24 maart 2015 23:47 schreef greavy het volgende: Was hier al bekend dat de Delhaize Shop&Go op Antwerpen Centraal en de Einstein Coffee-kiosken op Antwerpen Centraal ook van NS Stations België zijn?
ik wist wel dat NS Stations haar werkterrein uit wilde breiden richting buitenland, maar wist niet hoever ze daar al mee waren
Maar dan nog, als de overmacht van de trein zo groot was, waarom dan zes portalen krom?
op volle snelheid geraakt, dus een langere remweg. Precies in een zodanige hoek dat er palen om gingen of omgetrokken werden. De karakteristieken van een V'tje waardoor dit treintype vaker ontspoort en zo nog meer schade veroorzaakt. Palen die niet (meer) berekend zijn op de krachten die er vrij zijn gekomen.
Kortom: een combinatie van omstandigheden waarbij alles net even slechter ging en meer schade veroorzaakte dan je normaal zou verwachten.
tsja, hoe kun je anders bijvoorbeeld in Stavoren met een negendelige Speno een watersportwinkel binnenrijden of op Den Haag Centraal een winkel om zeep helpen?
Er is simpelweg niet een enkele oorzaak, maar altijd een combinatie van factoren.
Whatever. Maar ik geloof er niks van dat een halve kilometer spor zo terminaal naar de ratsmodee is dat er VIER DAGEN geen treinen kunnen rijden, terwijl het een zo verwaarloosbaar nietig voertuig was dat ze daarvan niet eens meer het merk kunnen achterhalen. Kom op, neem je moeder in de maling, maar niet mij.
Het blijkt toch te kunnen zoals we hebben gezien. Was het geen Plan V geweest, maar bijvoorbeeld een SLT dan was de schade mogelijk een flink stukje geringer geweest.
Op woensdag 25 maart 2015 00:23 schreef Peterselieman het volgende: Het blijkt toch te kunnen zoals we hebben gezien. Was het geen Plan V geweest, maar bijvoorbeeld een SLT dan was de schade mogelijk een flink stukje geringer geweest.
En! Als het een een vrachtwagen met een lading plastic explosieven geweest zou zijn zou het boem gezegd hebben! Just sayin'.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Plan V heeft nooit baanruimers gekregen omdat het toch al bijna buiten dienst zou gaan. Samen met de lichte constructie van de bakken van plan V onstpoort het veel sneller dan ander materieel bij een aanrijding op een overweg. Als je dan een afspaninrichting bij een overnameveld naar beneden trekt moet je 6 kilometer bovenleiding opnieuw ophangen. Dat betekent over 6 km afstand iedere meter 2 boutjes aandraaien. Dat is best een hoop werk en dat moet allemaal met de hand door speciaal daarvoor opgeleid bovenleidingspersoneel worden gedaan. En van dat laatste hebben we niet nog even een flink blik van in de kast staan.
Op woensdag 25 maart 2015 00:23 schreef Peterselieman het volgende: Het blijkt toch te kunnen zoals we hebben gezien. Was het geen Plan V geweest, maar bijvoorbeeld een SLT dan was de schade mogelijk een flink stukje geringer geweest.
Nou dat denk ik niet. Dan was de trein degene geweest waarvan je het merk niet meer kon achterhalen
Op woensdag 25 maart 2015 09:17 schreef Dr_Flash het volgende: Het zoveelste gevalletje overmacht, botte pech, noem het hoe je wilt. Het zal wel. Ik ga maar weer thuis werken vandaag.
Geen avontuurlijk tochtje via Arnhem of Zwolle deze keer?
Nou dat denk ik niet. Dan was de trein degene geweest waarvan je het merk niet meer kon achterhalen
Toen die SLT een kusje gaf aan een VIRM-6 bij Amsterdam kwam de SLT er veel beter vanaf dan de VIRM. Die SLT rijdt allang weer rond, de VIRM staat nog steeds in de werkplaats v.z.i.w...
Rotterdam: "Dames en heren, vanwege een defecte bovenleiding is het treinverkeer tussen Schiedam en Delft op dit moment beperkt. We houden u op de hoogte."
Inmiddels is de reisinformatie aan het instorten: ik zit nu in een trein die niet meer op de borden staat, ik weet dus ook niet of hij nog gaat rijden.
Op woensdag 25 maart 2015 09:53 schreef James1988 het volgende: Rotterdam: "Dames en heren, vanwege een defecte bovenleiding is het treinverkeer tussen Schiedam en Delft op dit moment beperkt. We houden u op de hoogte."
Inmiddels is de reisinformatie aan het instorten: ik zit nu in een trein die niet meer op de borden staat, ik weet dus ook niet of hij nog gaat rijden.
En gister kon ik niet inloggen "vanwege onderhoud" aan Mijn NS. En nu doet de reishistorie het niet. Straks maar weer eens kijken, want ik wil 2 GtbV-claims indienen ....
Afgelopen weekend werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch. Aldaar reden bussen. Mensen met AH-dagkaartjes en zulke actiekaartjes werden door onwetend personeel tegengehouden "want die zijn niet in de NS-bussen geldig, alleen in de trein". Wilden ze toch mee, moesten ze gewoon betalen. Want je kon alleen met de OV-chipkaart reizen, en een E-ticket, zoals de AH uitgaf, was dus niet geldig. Daardoor zijn er dit weekend diverse reizigers geweest die dubbel betaald hebben, omdat ze toch graag mee wilden, en dus bij de mobiele paaltjes bij de bussen hadden ingecheckt en later weer uitgecheckt .....
Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef dcm360 het volgende: Ondertussen meldt de reisplanner dat de beperkingen voorbij zijn. Fijn, dan hoef ik minder te rennen naar een trein eerder.
Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef greavy het volgende: Afgelopen weekend werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch. Aldaar reden bussen. Mensen met AH-dagkaartjes en zulke actiekaartjes werden door onwetend personeel tegengehouden "want die zijn niet in de NS-bussen geldig, alleen in de trein". Wilden ze toch mee, moesten ze gewoon betalen.
Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef greavy het volgende: Afgelopen weekend werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch. Aldaar reden bussen. Mensen met AH-dagkaartjes en zulke actiekaartjes werden door onwetend personeel tegengehouden "want die zijn niet in de NS-bussen geldig, alleen in de trein". Wilden ze toch mee, moesten ze gewoon betalen. Want je kon alleen met de OV-chipkaart reizen, en een E-ticket, zoals de AH uitgaf, was dus niet geldig. Daardoor zijn er dit weekend diverse reizigers geweest die dubbel betaald hebben, omdat ze toch graag mee wilden, en dus bij de mobiele paaltjes bij de bussen hadden ingecheckt en later weer uitgecheckt .....
Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef greavy het volgende: Afgelopen weekend werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch. Aldaar reden bussen. Mensen met AH-dagkaartjes en zulke actiekaartjes werden door onwetend personeel tegengehouden "want die zijn niet in de NS-bussen geldig, alleen in de trein". Wilden ze toch mee, moesten ze gewoon betalen. Want je kon alleen met de OV-chipkaart reizen, en een E-ticket, zoals de AH uitgaf, was dus niet geldig. Daardoor zijn er dit weekend diverse reizigers geweest die dubbel betaald hebben, omdat ze toch graag mee wilden, en dus bij de mobiele paaltjes bij de bussen hadden ingecheckt en later weer uitgecheckt .....
Sorry hoor, maar als conducteur heb je ze dan niet alle 24 in het kratje zitten. Man man man
Nah, valt mee. Maar ik vind het wel apart dat er een prognose wordt afgegeven van 6 uur voor iets wat uiteindelijk 'mee lijkt te vallen'.
In other news: Baden-Württemberg gaat een eigen leasebedrijf opzetten om zo wat meer concurrentie te krijgen bij aanbestedingen van treinvervoer. DB krijgt vaak gunstigere leningen van banken dan private bedrijven, waardoor DB een voordeel heeft. Door een eigen leasebedrijf op te zetten wil het Land dat voordeel wegnemen in de hoop dat de biedingen omlaag gaan in prijs.
In Zweden heeft men ook zoiets bedacht: AB Transitio is daar de eigenaar van vrijwel al het rollend materieel dat wordt gebruikt door private vervoerders zoals Skånetrafiken en Värmlandstrafik. Transitio is dan weer in handen van een twintigtal Zweedse regio's.
Nah, valt mee. Maar ik vind het wel apart dat er een prognose wordt afgegeven van 6 uur voor iets wat uiteindelijk 'mee lijkt te vallen'.
Vast zo'n fantastische machinist die gelijk denkt dat hij zeven kilometer aan bovenleiding naar beneden heeft getrokken..
quote:
In other news: Baden-Württemberg gaat een eigen leasebedrijf opzetten om zo wat meer concurrentie te krijgen bij aanbestedingen van treinvervoer. DB krijgt vaak gunstigere leningen van banken dan private bedrijven, waardoor DB een voordeel heeft. Door een eigen leasebedrijf op te zetten wil het Land dat voordeel wegnemen in de hoop dat de biedingen omlaag gaan in prijs.
In Zweden heeft men ook zoiets bedacht: AB Transitio is daar de eigenaar van vrijwel al het rollend materieel dat wordt gebruikt door private vervoerders zoals Skånetrafiken en Värmlandstrafik. Transitio is dan weer in handen van een twintigtal Zweedse regio's.
En vervolgens zijn de treinen die Baden-Wurttemberg moet kopen veel duurder dan in een DB raamcontract..
Geen avontuurlijk tochtje via Arnhem of Zwolle deze keer?
[..]
Toen die SLT een kusje gaf aan een VIRM-6 bij Amsterdam kwam de SLT er veel beter vanaf dan de VIRM. Die SLT rijdt allang weer rond, de VIRM staat nog steeds in de werkplaats v.z.i.w...
Nee, de SLT zou nog in Haarlem moeten staan. Is nog steeds niet hersteld, terwijl van de VIRM een aantal bakken terzijde zijn gesteld en naar Amersfoort zijn gesleept. Een van de kopbakken rijdt inmiddels in een andere stam rond.
[ Bericht 3% gewijzigd door Peterselieman op 25-03-2015 11:27:20 ]
Nee, de SLT zou nog in Haarlem moeten staan. Is nog steeds niet hersteld, terwijl van de VIRM een aantal bakken terzijde zijn gesteld en naar Amersfoort zijn gesleept. Bij mijn weten is de VIRM naar Amersfoort gesleept, maar rijdt een van de kopbakken inmiddels in een andere stam rond
Ohja, dat was het. Die SLT wordt dan gebruikt om de inbouw van toiletten te testen of zoiets.
sowieso is de constructie van de SLeT niet berekend op een toiletunit met opvangbak. Daarnaast kun je verschillende interieurconfiguraties uitproberen.
Ik maak me vooral zorgen om het feit dat SLT één grote open ruimte is. Als er iemand een stevige ochtendfax heeft verstuurd gaan zo 20, 30 reizigers van hun graat als de deur openzwaait. In de andere treinen kies je er tenminste nog zelf voor om op het balkon te gaan zitten waar het comfort nou eenmaal wat lager is.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
sowieso is de constructie van de SLeT niet berekend op een toiletunit met opvangbak. Daarnaast kun je verschillende interieurconfiguraties uitproberen.
Maar echt haast lijken ze niet te hebben
Ik vind dit iets heel raars. Het is niet alsof er gigantische transformatoren vervoerd moeten worden. Als een SGM een toilet kan dragen, kan een SLT dat ook. Ook rijden we stiekem in treinen van papier maché rond? Nou dan
En configuraties proberen kun je heel goed op een computer Maar ik wil niet te negatief overkomen
Ik vind dit iets heel raars. Het is niet alsof er gigantische transformatoren vervoerd moeten worden. Als een SGM een toilet kan dragen, kan een SLT dat ook. Ook rijden we stiekem in treinen van papier maché rond? Nou dan
mja, niet papier maché, maar wat extra gewicht aan de ene zijde heeft wel invloed op de gewichtsverdeling. Daarvoor moet je compenseren in een steviger constructie. Is geen hogereschoolwiskunde.
quote:
En configuraties proberen kun je heel goed op een computer Maar ik wil niet te negatief overkomen
Uiteraard en daarom blijf ik het vreemd vinden dat het stel nog nooit hersteld is.
Ik maak me vooral zorgen om het feit dat SLT één grote open ruimte is. Als er iemand een stevige ochtendfax heeft verstuurd gaan zo 20, 30 reizigers van hun graat als de deur openzwaait. In de andere treinen kies je er tenminste nog zelf voor om op het balkon te gaan zitten waar het comfort nou eenmaal wat lager is.
Niet alleen in SLT ga je dat krijgen, maar dat heb je nu ook al in de Desiro, Dosto's bij DB (bij het invalidentoilet), BR425, Flirt, GTW, etc etc
Op woensdag 25 maart 2015 11:38 schreef Peterselieman het volgende: mja, niet papier maché, maar wat extra gewicht aan de ene zijde heeft wel invloed op de gewichtsverdeling. Daarvoor moet je compenseren in een steviger constructie. Is geen hogereschoolwiskunde.
Die paar honderd kilo?
Zal ik ook eens met een paar man aan de linkerkant gaan staan, helemaal tegen het raam. In die fietsenafdeling bijvoorbeeld.
Zal ik ook eens met een paar man aan de linkerkant gaan staan, helemaal tegen het raam. In die fietsenafdeling bijvoorbeeld.
Misschien gaatie wel over de kop dan
Voor eventjes niet. Wel voor de vervorming over een bepaalde tijd (jaar of 5-10-20?) Een boekenplank (een metertje lang, alleen op de uiteinden opgehangen aan de muur) met een paar boeken in het midden houdt het ook makkelijk. Alleen is 'ie over een paar jaar toch wat doorgebogen.
Ik vind railcatering echt irritant. Zit je huiswerk te maken en zoek je expres geen contact omdat je niks hoeft. Komt ze nog steeds naast je staan "Goeiemorgen koffie cappuccino?"
Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef xcachet het volgende: Ik vind railcatering echt irritant. Zit je huiswerk te maken en zoek je expres geen contact omdat je niks hoeft. Komt ze nog steeds naast je staan "Goeiemorgen koffie cappuccino?"
Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef greavy het volgende: Afgelopen weekend werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch. Aldaar reden bussen. Mensen met AH-dagkaartjes en zulke actiekaartjes werden door onwetend personeel tegengehouden "want die zijn niet in de NS-bussen geldig, alleen in de trein". Wilden ze toch mee, moesten ze gewoon betalen. Want je kon alleen met de OV-chipkaart reizen, en een E-ticket, zoals de AH uitgaf, was dus niet geldig. Daardoor zijn er dit weekend diverse reizigers geweest die dubbel betaald hebben, omdat ze toch graag mee wilden, en dus bij de mobiele paaltjes bij de bussen hadden ingecheckt en later weer uitgecheckt .....
Tijdens de grote werkzaamheden in Tilburg vorig jaar vroeg ik aan zo'n hesje waar de incheckpaal bij de bussen in Breda stond. Zegt'ie "joh, stap maar gewoon in". Ook prima.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tijdens de grote werkzaamheden in Tilburg vorig jaar vroeg ik aan zo'n hesje waar de incheckpaal bij de bussen in Breda stond. Zegt'ie "joh, stap maar gewoon in". Ook prima.
Vroegah werd er zelden op gecontroleerd, en kon je zonder kaartje instappen. Tegenwoordig is de controle beter, maar weet het (ingehuurde) personeel niet altijd alles....
Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef xcachet het volgende: Ik vind railcatering echt irritant. Zit je huiswerk te maken en zoek je expres geen contact omdat je niks hoeft. Komt ze nog steeds naast je staan "Goeiemorgen koffie cappuccino?"
Oordopjes in, met je eigen werk bezig blijven en inderdaad geen contact zoeken. Werkt prima.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Vroegah werd er zelden op gecontroleerd, en kon je zonder kaartje instappen. Tegenwoordig is de controle beter, maar weet het (ingehuurde) personeel niet altijd alles....
Ik ben nog nooit gecontroleerd bij treinvervangend busvervoer. De laatste keer dat de intercity tussen Den Bosch en Utrecht niet verder reed dan Geldermalsen vanwaar de reis per bus verder moest zag ik ook de halve trein uitchecken in Geldermalsen. Als de NS niet in staat is de controle door capabele mensen uit te laten voeren bij werkzaamheden, lijkt het me trouwens beter om dan maar geen controle uit te voeren.
Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef dcm360 het volgende: Mocht iemand nog benieuwd zijn hoe het ondertussen zit met de draaideuren van station Delft: ze zijn weggehaald.
En nu? Gewoon open gaten? Of vervangen door schuifdeuren of zo?
Op woensdag 25 maart 2015 14:00 schreef Fiorano het volgende: Zag volgens mij de 1617 van Raillion op een vrachtwagen richting Apeldoorn gaan. Zag eruit als goed veel oud ijzer
Ik vermoed dat je de 1 niet helemaal juist hebt gezien, vanochtend is op de Crailoo de 1607 op een dieplader geladen voor de sloop, aldus de berichten op Somda.
Op woensdag 25 maart 2015 14:00 schreef Fiorano het volgende: Zag volgens mij de 1617 van Raillion op een vrachtwagen richting Apeldoorn gaan. Zag eruit als goed veel oud ijzer
Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek
...Maar sta er op het perron niet van te kijken als de trein die je wilt nemen niet op de borden staat, zelfs niet in de overzichten met 7/14/21 eerstvolgende treinen.
Mono heeft er weer wat aspirant-collega's bij. Op een filmpje zie je toevallig verbruikscijfers van een GTW langs komen. In dit geval staat de teller op 1,08 liter per kilometer:
Op woensdag 25 maart 2015 22:12 schreef Basekid_NZ het volgende: De sprinter Maastricht Randwyck --- Roermond was vandaag een heuze dubbeldekker (DD-AR?)
Over die kwestie van de treinvervangende bussen tussen Den Bosch en Nijmegen afgelopen weekend heeft NS kenbaar gemaakt alle extra gemaakte kosten terug te storten, als degene zich meldt. Uiteraard kunnen ze ook niet anders, want hun AH-dagkaartje was gewoon geldig.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 26-03-2015 02:34:28 ]
Op woensdag 25 maart 2015 17:57 schreef Peterselieman het volgende: Mono heeft er weer wat aspirant-collega's bij. Op een filmpje zie je toevallig verbruikscijfers van een GTW langs komen. In dit geval staat de teller op 1,08 liter per kilometer:
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het Veetje dat nog in Deventer staat van de aanrijding bij Teuge gaat vanmiddag door VolkerRail naar de Dijksgracht gebracht worden. VR 51920: Deventer 15.49, Zwolle 16.21/28, Kampen Zuid 16.44, Swifterbant 17.04/20, Lelystad 17.32, Almere Centrum 17.50, Weesp 18.01, Watergraafsmeer 18.05/27, Dijksgracht 18.36
Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef greavy het volgende: Het Veetje dat nog in Deventer staat van de aanrijding bij Teuge gaat vanmiddag door VolkerRail naar de Dijksgracht gebracht worden. VR 51920: Deventer 15.49, Zwolle 16.21/28, Kampen Zuid 16.44, Swifterbant 17.04/20, Lelystad 17.32, Almere Centrum 17.50, Weesp 18.01, Watergraafsmeer 18.05/27, Dijksgracht 18.36
Tsja, wel handig trouwens dat hij na vertrektijd van de IC naar Deventer in Zwolle aankomt ook
Mag dat ding echt met 80 gesleept worden?
En trouwens, over de Gooilijn liggen ook zat goederenpaden, gaan ze er van uit dat 12:00 ook niet gehaald wordt dat hij over Almere gaat?
Ze zouden elkaar op het emplacement bij Zwolle ergens moeten tegenkomen. Ik denk dat het 60km/h is, want ik zie zijn pad iets achterlopen op het reguliere goederenpad. Hij gaat zelfs 8 minuten later uit Swifterbant weg, dus dan zal het een 60km/h pad zijn. Waarom men voor de Hanzelijn kiest is mij een raadsel. Deze drgl kreeg ik net doorgestuurd, en is dus ook zo ingelegd.
Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef greavy het volgende: Het Veetje dat nog in Deventer staat van de aanrijding bij Teuge gaat vanmiddag door VolkerRail naar de Dijksgracht gebracht worden. VR 51920: Deventer 15.49, Zwolle 16.21/28, Kampen Zuid 16.44, Swifterbant 17.04/20, Lelystad 17.32, Almere Centrum 17.50, Weesp 18.01, Watergraafsmeer 18.05/27, Dijksgracht 18.36
Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef FredvZ het volgende: Weet niet of het bekend was, maar ze hebben de draaideuren weg gehaald in Delft. Zijn nu een soort van tochtgaten.
En je merkt duidelijk dat het een agressieloos station is: de poortjes zijn dicht.
Op donderdag 26 maart 2015 09:35 schreef greavy het volgende: Het Veetje dat nog in Deventer staat van de aanrijding bij Teuge gaat vanmiddag door VolkerRail naar de Dijksgracht gebracht worden. VR 51920: Deventer 15.49, Zwolle 16.21/28, Kampen Zuid 16.44, Swifterbant 17.04/20, Lelystad 17.32, Almere Centrum 17.50, Weesp 18.01, Watergraafsmeer 18.05/27, Dijksgracht 18.36
Vanmorgen stonden er nog twee mannetjes dat treinstel uitgebreid te onderzoeken. Zit trouwens best een flinke deuk bovenin waar er een bovenleidingportaal op terecht is gekomen!
Op donderdag 26 maart 2015 11:54 schreef Dr_Flash het volgende: 12:48 gaat de laatste stopbus uit Twello naar Apeldoorn. Die zal wel ingehaald worden door de sprinter van 12:59
De sprinter van 12:59 naar Enschede rijdt nog steeds niet trouwens.
Al het materieel staat aan de verkeerde kant
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
De eerste IC die doorrijdt van Deventer rg Apeldoorn wordt IC 1742, Deventer vertrek 12:32 met een VIRM6. De eerste Sprinter naar Apeldoorn wordt die van 12:54 met SGM3. Vanuit Apeldoorn is de eerste trein een extra Sprinter 29625 met VIRM4 naar Deventer (eindpunt), die om 12:34 vertrekt. Om 12:48 vertrekt de eerste IC uit Apeldoorn naar Deventer en verder.
Vader neemt autistische zoon wekelijks drie kwartier de roltrap op in Antwerpen Centraal Elke zaterdag nemen Marc Van Rooy, zijn zoontje Jeno (10) en 'mijnheer konijn' de trein naar Antwerpen-Centraal. Om er drie kwartier lang roltrappen op en af te lopen. Jeno is autistisch en lijdt aan een ongeneeslijke ziekte. Hoelang de guitige jongen nog te leven heeft, weet niemand. "Voor iedere Kerstmis die we samen kunnen meemaken, ben ik dankbaar", zegt zijn papa. Zie de link voor meer informatie.
Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef greavy het volgende: Vader neemt autistische zoon wekelijks drie kwartier de roltrap op in Antwerpen Centraal Elke zaterdag nemen Marc Van Rooy, zijn zoontje Jeno (10) en 'mijnheer konijn' de trein naar Antwerpen-Centraal. Om er drie kwartier lang roltrappen op en af te lopen. Jeno is autistisch en lijdt aan een ongeneeslijke ziekte. Hoelang de guitige jongen nog te leven heeft, weet niemand. "Voor iedere Kerstmis die we samen kunnen meemaken, ben ik dankbaar", zegt zijn papa. Zie de link voor meer informatie.
Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef greavy het volgende: De eerste IC die doorrijdt van Deventer rg Apeldoorn wordt IC 1742, Deventer vertrek 12:32 met een VIRM6. De eerste Sprinter naar Apeldoorn wordt die van 12:54 met SGM3. Vanuit Apeldoorn is de eerste trein een extra Sprinter 29625 met VIRM4 naar Deventer (eindpunt), die om 12:34 vertrekt. Om 12:48 vertrekt de eerste IC uit Apeldoorn naar Deventer en verder.
13:14 en 13:18 vertrekken de laatste stopbussen uit Twello nog. Daarna wordt alles vertreind Busvervangend treinvervoer, wat zeg je me daarvan
Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef Monopoly het volgende: Dat van Harderwijk gaat dus maar een jaartje duren? Knap. Ziet er uit als een aardig project ja.
Zoiets...
Wel diverse keren stremmingen op Amersfoort - Zwolle
Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef Monopoly het volgende: Dat van Harderwijk gaat dus maar een jaartje duren? Knap. Ziet er uit als een aardig project ja.
Mwah, het gaat vooral om een nieuwe tunnel onder het station door, dat hoeft ook geen jaren te duren. Stationsgebouw stelt niet veel voor.
Jup, ik zie het. In de nieuwsbrief over de stationsomgeving is de wethouder van Harderwijk ook blij.
quote:
Pieter Teeninga is verheugd dat bij de huidige werkzaamheden rekening gehouden wordt met de eventuele uitbreiding met een derde spoor en de verlenging van het perron voor een intercity- stop, of de kwartierverbinding van Randstadspoor.
Siemens heeft vandaag een record-opdracht in de wacht gesleept van de metropoolregio Rhein-Ruhr. De gemeenten die betrokken zijn bij het nieuwe railtransportconcept Rhine-Ruhr Express (RRX) hebben Siemens opdracht gegeven voor de levering van 82 samengestelde Desiro HC-treinen met elektrische aandrijving en voor de levering van onderhoudsdiensten voor een periode van 32 jaar.
Met een totaal volume van meer dan ¤1,7 miljard is dit de grootste regionale railtransportorder die Siemens ooit in Duitsland heeft binnengehaald. “Dit is een enorm succes voor de railbusiness van Siemens.Onze uiterst moderne trein is goed nieuws voor miljoenen forenzen in het Rijn- en Ruhrgebied in Duitslands dichtstbevolkte regio,” reageert Siemens Mobility directeur Jochen Eickholt.
De Rhein -Rhur Express moet de verkeersproblemen in Noordrijnland-Westfalen helpen oplossen. Nu heeft de deelstaat met ongeveer 10 miljoen inwoners te kampen met grote druk op het openbaar vervoer en het autoverkeer. De belangrijkste verbinding van RRX loopt tussen Keulen en Dortmund.