ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op 13 juli 1998 botste treinstel 434 nabij Weert als trein 6455 met een tractor. Hierbij ontspoorde het treinstel en kwam in het profiel van het nevenspoor terecht. Op dat moment kwam uit de andere richting werktrein 63495 gereden met de locomotieven 6404 + 6489. Het treinstel raakte beschadigd aan de kop en aan de zijwand. Ook van de 6404 werd de zijwand opengereten. Het treinstel werd tijdelijk in Eindhoven geparkeerd en werd later doorgevoerd naar Haarlem. Op 20 juli 1998 werd het stel binnen genomen van herstel van de zwaar beschadigde Bk. Op 10 december 1998 kwam het treinstel met de herstelde Bk weer in dienst.
Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef greavy het volgende: Nummering gaat toch automatisch omhoog? Dan zal er iemand het nummer nogmaals omhoog hebben gezet?
Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef greavy het volgende: Nummering gaat toch automatisch omhoog? Dan zal er iemand het nummer nogmaals omhoog hebben gezet?
Op dinsdag 24 maart 2015 10:07 schreef Ajaxfan het volgende: Gesloten poortjes op Diemen sinds gisteren en wat doen wij dan? Wij zetten gewoon als NS 6 man personeel voor in totaal 4 toegangspoortjes neer.
Voor elk poortje 1 persoon en nog voor elk perron iemand die zorgt dat mensen niet via de overweg het perron op lopen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor elk poortje 1 persoon en nog voor elk perron iemand die zorgt dat mensen niet via de overweg het perron op lopen?
Er zijn maar twee perrons. Met elk blijkbaar 2 toegangspoortjes direct naast elkaar.
Edit: Wat ik bedoel te zeggen is dat beide perrons maar aan 1 kant poortjes hebben, dus dat "bij elk toegangspoortje" dan betekent dat twee servicemensen direct naast elkaar staan.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2015 11:34:59 ]
Er zijn maar twee perrons. Met elk blijkbaar 2 toegangspoortjes direct naast elkaar.
Edit: Wat ik bedoel te zeggen is dat beide perrons maar aan 1 kant poortjes hebben, dus dat "bij elk toegangspoortje" dan betekent dat twee servicemensen direct naast elkaar staan.
Allicht maar de kop en je quotes doen wat anders vermoeden. Daarbij komt dat ik geen blendle-abonnement heb.
Tsja, citaatrecht en zo. Als ik het hele artikel hier neerplemp ontvangt de auteur geen inkomsten meer.
Blendle is overigens wel de moeite waard, je betaalt echt enkel voor wat je leest en als je het artikel achteraf vond tegenvallen kun je je geld terugvragen.
Allicht maar de kop en je quotes doen wat anders vermoeden. Daarbij komt dat ik geen blendle-abonnement heb.
Je kunt een gratis acount afsluiten met 2 euro 50 welkomstegoed, vervolgens kun je het artikel lezen en via een link aan het einde van het artikel je geld terugeisen omdat het artikel niet voldeed aan je verwachtingen
Whoot ik heb echt genoten vandaag jonge. Eerst een kwartiertje langer uitslapen want ik kon toch niet op tijd op kantoor zijn dus boejje Toen kwam er een Virmpje 6 voorrijden, stampvol, maar ik kon wel zitten EN ik had koffie In Arnhem stralend weer, beetje heiig, dus snel even wat foto's kunnen maken van een GTW, het bordje en de aanstormende ICE.
In de ICE nam ik plaats in de BordBistro alwaar ik lekker posh met mijn credit card wapperde om een kop koffie af te rekenen, en lekker zoefzoef langs al die pauper nep-intercitystops als Ede-Wageningen, Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist boenderen, Voll Gas Vlak voor Utrecht Centraal keurig van de gelegenheid gebruik kunnen maken om het bordje van Utrecht Vaartsche Rijn te scoren
Tussen de middag lekker posh geluncht in de stad, drie spiezen kipsaté met friet en mayonaise Nog net geen glas wijn erbij want werk
Op de terugweg een half uur langer doorgewerkt zodat ik keurig uitkwam voor de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, waar ik me opnieuw in de BordBistro nestelde achter een koel glas Bitburger Keurig op tijd kwamen we aan in Arnhem, voor de laatste etappe terug naar huis: een DDZ-6 Heerlijke treinen zijn dat
En gelukkig zat er een supermooie dame tegenover me, dat kon er ook nog wel bij
206 km, 1 nieuw bordje, meer dan 50 foto's gemaakt of zo Wat een dag, ik heb echt genoten! Ik ga niet eens de GtbV claimen, het was het allemaal waard. Wauw.
Op dinsdag 24 maart 2015 19:05 schreef derLudolf het volgende: 'Vind ik leuk' Maar hoezo ging je zonder toeslag met de ICE (dat heb je vanochtend hier gevraagd toch?)
Als ik de keus heb, dan neem ik de betere trein natuurlijk. Zat net te kijken welke trein er in Arnhem zou aansluiten richting Utrecht, en toen dacht ik. Hee. Maar ja, moet het wel kunnen en zo
Als ik de keus heb, dan neem ik de betere trein natuurlijk. Zat net te kijken welke trein er in Arnhem zou aansluiten richting Utrecht, en toen dacht ik. Hee. Maar ja, moet het wel kunnen en zo
Ik bedoelde, hoezo nog je zonder toeslag in de ICE?
Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
ik heb AltijdVoordeel. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor ze, om toeslag met 20 of 40 % korting te implementeren. "dan maar geen toeslag" zoiets.
Op dinsdag 24 maart 2015 19:26 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens heb ik beide keren minstens drie conducteurs gezien, maar controleren vonden ze niet nodig
Op dinsdag 24 maart 2015 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: ik heb AltijdVoordeel. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor ze, om toeslag met 20 of 40 % korting te implementeren. "dan maar geen toeslag" zoiets.
Oh, dat is een abonnement dús reis je zonder toeslag.
Op dinsdag 24 maart 2015 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: ik heb AltijdVoordeel. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor ze, om toeslag met 20 of 40 % korting te implementeren. "dan maar geen toeslag" zoiets.
Tot de NS de volgende keer zijn gtbv afwijst met als reden. 'U heeft zonder extra kosten veel meer foto-oppertunities gehad en dat vinden wij voldoende compensatie.'
Tot de NS de volgende keer zijn gtbv afwijst met als reden. 'U heeft zonder extra kosten veel meer foto-oppertunities gehad en dat vinden wij voldoende compensatie.'
Op dinsdag 24 maart 2015 18:50 schreef Dr_Flash het volgende: Whoot ik heb echt genoten vandaag jonge. Eerst een kwartiertje langer uitslapen want ik kon toch niet op tijd op kantoor zijn dus boejje Toen kwam er een Virmpje 6 voorrijden, stampvol, maar ik kon wel zitten EN ik had koffie In Arnhem stralend weer, beetje heiig, dus snel even wat foto's kunnen maken van een GTW, het bordje en de aanstormende ICE.
In de ICE nam ik plaats in de BordBistro alwaar ik lekker posh met mijn credit card wapperde om een kop koffie af te rekenen, en lekker zoefzoef langs al die pauper nep-intercitystops als Ede-Wageningen, Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist boenderen, Voll Gas Vlak voor Utrecht Centraal keurig van de gelegenheid gebruik kunnen maken om het bordje van Utrecht Vaartsche Rijn te scoren
Op de terugweg een half uur langer doorgewerkt zodat ik keurig uitkwam voor de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, waar ik me opnieuw in de BordBistro nestelde achter een koel glas Bitburger Keurig op tijd kwamen we aan in Arnhem, voor de laatste etappe terug naar huis: een DDZ-6 Heerlijke treinen zijn dat
En gelukkig zat er een supermooie dame tegenover me, dat kon er ook nog wel bij
206 km, 1 nieuw bordje, meer dan 50 foto's gemaakt of zo Wat een dag, ik heb echt genoten! Ik ga niet eens de GtbV claimen, het was het allemaal waard. Wauw.
twee mannen staan op het perron. man: "Het maakt niet uit hoe vol de trein is ik heb altijd plek" andere man: "Heeft u een eerste klas kaartje?" man: "Nee, en ik hoef geen kaartje te kopen" andere man: "Hoe doet u dat dan?" man: "Ik ben de machinist "
Zeker En morgen zoek ik de complicaties op met de Pimpel die omgeleid wordt over Zwolle.
Toen ik nog een ov-jaarkaart had, deed ik dat wekelijks, dagje treinen. En dan op willekeurige perrons in en uit stappen, rugzak mee met versnaperingen. (kostte me niets extras)
Toen ik nog een ov-jaarkaart had, deed ik dat wekelijks, dagje treinen. En dan op willekeurige perrons in en uit stappen, rugzak mee met versnaperingen. (kostte me niets extras)
Anders ik wel! Voor mijn 18e had ik echt nog nooit een bus of trein van binnen gezien. Toen kreeg ik een OV Studentenkaart. Net in het jaar dat ik 5 en 6 VWO in 1 jaar moest doen
Hele wereld gezien, en diploma gehaald met een Studenten-tien: 2 zevens 3 zessen 2 vijven. Minimum effort, maximum result
FYI: In het VK heet een conducteur een 'Guard', al is de naam 'train manager' ook gangbaar. Daarnaast hebben ze ook 'revenue protection officers', (vaak) vliegende controleploegen die enkel vervoerbewijzen controleren en boetes uitdelen.
Nog steeds geen oorzaak gevonden voor de problemen tussen Doornik en Rijsel? Tenminste dat begrijp ik uit het uitblijven van berichten op Het Grote Blote Tieten Forum?
Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Peterselieman het volgende: Nog steeds geen oorzaak gevonden voor de problemen tussen Doornik en Rijsel? Tenminste dat begrijp ik uit het uitblijven van berichten op Het Grote Blote Tieten Forum?
De "oorzaak" is dat er een overspanning binnen een bepaalde (hoge) frequentieband zit, waardoor niet al het materieel er gevoelig voor is. Verder is er nog geen definitieve oplossing bekend ... De prognose staat volgens de NMBS nog steeds op "onbepaald".
De "oorzaak" is dat er een overspanning binnen een bepaalde (hoge) frequentieband zit,
dat wordt door iets veroorzaakt lijkt me
quote:
waardoor niet al het materieel er gevoelig voor is. Verder is er nog geen definitieve oplossing bekend ... De prognose staat volgens de NMBS nog steeds op "onbepaald".
handig dan. Zal zeker nog wel een jaar of twee duren of niet?
Men heeft de afgelopen periode diverse proefritten gereden met divers materieel. Er heeft ook een Thalys en TGV gereden, maar ook de MR96, HLE13, Astride en ander aldaar toegelaten elektrisch materieel. Gezien men nog niet tot een oplossing gekomen lijkt, zal het wel ingewikkeld zijn... Het loopt al sinds 11 januari 2015, toen de lijn gesloten werd voor al het Elektrische verkeer. Er mogen nu alleen nog maar dieseltreinen rijden.
Op dinsdag 24 maart 2015 23:15 schreef greavy het volgende: Men heeft de afgelopen periode diverse proefritten gereden met divers materieel. Er heeft ook een Thalys en TGV gereden, maar ook de MR96, HLE13, Astride en ander aldaar toegelaten elektrisch materieel. Gezien men nog niet tot een oplossing gekomen lijkt, zal het wel ingewikkeld zijn... Het loopt al sinds 11 januari 2015, toen de lijn gesloten werd voor al het Elektrische verkeer. Er mogen nu alleen nog maar dieseltreinen rijden.
Waarschijnlijk een gevalletje "Als er zich ergens een trein bevindt van type X terwijl type Y daar rijdt, en de energie wordt geleverd door Tihange 3 terwijl het water in de Schelde zich boven Z bevindt, dan..."
Op dinsdag 24 maart 2015 23:32 schreef greavy het volgende: Froyennes ligt daar inderdaad ook. Heb begin deze maand eigenlijk niet op de bordjes daar gelet.
laatste keer dat ik keek stonden er vier, allemaal finaal ondergeklierd.
In België rijden er tijdelijk M6-stammen (dubbeldekkers) met I11-stuurrijtuigen (enkeldeks) om de M6-stuurrijtuigen in de werkplaats te kunnen binnenhalen voor inbouw ETCS.
Op dinsdag 24 maart 2015 23:47 schreef greavy het volgende: Was hier al bekend dat de Delhaize Shop&Go op Antwerpen Centraal en de Einstein Coffee-kiosken op Antwerpen Centraal ook van NS Stations België zijn?
Wacht. Je bedoelt "van een NMBS Retail-achtig vergelijkbaar iets" toch?
Op dinsdag 24 maart 2015 23:47 schreef greavy het volgende: Was hier al bekend dat de Delhaize Shop&Go op Antwerpen Centraal en de Einstein Coffee-kiosken op Antwerpen Centraal ook van NS Stations België zijn?