quote:Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along
Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."
"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."
'Alles geven'
De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."
Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.
De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''
Winnen
Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."
"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
ook dat nogquote:Op maandag 23 maart 2015 21:20 schreef iBenny het volgende:
Als vierde optreden is toch een van de meest kansloze startposities?
Nope.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:20 schreef iBenny het volgende:
quote:That’s because ever since the start of the jury-televote split in 2009, the semi finals have only seen three out of twelve entries qualify from third in the running order – a dismal 25%, the worst percentage of any slot. (bron: wiwibloggs)
26%?quote:
Hoe hoger het getal, hoe minder kansen op kwalificatie. Als je als laatste moet of één na laatst zou je dus de meeste kansen hebben (hallo Toppers!). Startplek 3 zorgt voor de minste kwalificaties. Dag Belgiequote:Added up the placings for each slot since the introduction of the 2-semi system, and these are the average placings.
1 - 10.9
2 - 10.6
3 - 13.2
4 - 9.6
5 - 10.6
6 - 8
7 - 8.9
8 - 9.9
9 - 10.1
10 - 9
11 - 11.6
12 - 8.8
13 - 7.4
14 - 6.6
15 - 10.4
16 - 10.5
17 - 6.9
18 - 4
19 - 5.8
Alsof dat iets uitmaakt als je liedje en de uitvoering goed genoeg zijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:20 schreef iBenny het volgende:
Beter dan bij 5 en hoger?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:20 schreef iBenny het volgende:
Een goed lied gaat van elke startpositie door, denk aan Zweden dit jaar (en 2014, 2012, 2011). Maakt niet uit waar je dat lied plaatst, gaat hoe dan ook door.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsof dat iets uitmaakt als je liedje en de uitvoering goed genoeg zijn.
Alleen voor de twijfelgevalletjes (bij 2 of meer gelijkwaardige kandidaten voor 1 plek) doet het er toe. Als je daartoe behoort kan je beter maar niet meedoen aan de zogenaamde 'finale' van het ESF.
Dit is alleen geen goed lied.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:14 schreef grazz het volgende:
[..]
Een goed lied gaat van elke startpositie door, denk aan Zweden dit jaar (en 2014, 2012, 2011). Maakt niet uit waar je dat lied plaatst, gaat hoe dan ook door.
Vind het persoonlijk wel goed (zweden hebben we het nu over, toch?), maar ben er niet helemaal van onder de indruk. Het lied leunt op de graphics en Mans is een goede live performer. Benieuwd of Trijn & Co het nummer naar een hoger plan kunnen trekken. We weten nog helemaal niets, des te leuker is straks het verrassingseffect (in positieve zin ga ik van uitquote:
Ik had het gewoon over onze Trijnquote:Op maandag 23 maart 2015 22:19 schreef grazz het volgende:
[..]
Vind het persoonlijk wel goed (zweden hebben we het nu over, toch?), maar ben er niet helemaal van onder de indruk. Het lied leunt op de graphics en Mans is een goede live performer. Benieuwd of Trijn & Co het nummer naar een hoger plan kunnen trekken. We weten nog helemaal niets, des te leuker is straks het verrassingseffect (in positieve zin ga ik van uit).
Ben het met je eens dat het niet goed genoeg is om niet afhankelijk te zijn van een startplek. Het is in ieder geval niet zo goed als onze laatst 2 inzendingenquote:Op maandag 23 maart 2015 22:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik had het gewoon over onze Trijn
Zweden zou zich nog kwalificeren als het lied na een minuut zou worden afgebroken. Maar NL is gewoon een twijfelgeval, en dan maakt zo'n slechte loting wel een verschil.
Wat heeft 'Nederland' dan op het ESF te zoeken? Een beetje voor spek en bonen meedoen...quote:Op maandag 23 maart 2015 22:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik had het gewoon over onze Trijn
Zweden zou zich nog kwalificeren als het lied na een minuut zou worden afgebroken. Maar NL is gewoon een twijfelgeval, en dan maakt zo'n slechte loting wel een verschil.
Misschien maar Nederland heeft minstens vele tientallen componisten die betere liedjes schrijven. Anouk zelf heeft natuurlijk ook wat liedjes geschreven die beter zijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:50 schreef grazz het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat het niet goed genoeg is om niet afhankelijk te zijn van een startplek. Het is in ieder geval niet zo goed als onze laatst 2 inzendingenmaar kijkend naar de deelnemers van dit jaar, waarin ik persoonlijk veel liedjes middelmatig vind, vind ik het tussen andere middelmatige nummers er uitspringen. Als je het voor het eerst hoort (en de meeste kijkers horen het voor het eerst) is het echt niet zo slecht als sommige doen geloven. Je moet het alleen niet te vaak horen.
Dat laatste is nogal absurd, ja.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:59 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb het al vaker geroepen, maar iedereen is elkaar hier ook wel na aan het praten over wat voor een bagger dit is. Zelfs mensen die durven te beweren dat Sieneke en de Toppers betere inzendingen waren. Dan heb je sowieso een tik van de molen gehad.
Tja, het zegt wellicht meer over het publiek wat goktdan over het liedje. Natuurlijk hielp het optreden maar het liedje was ook gewoon goed.quote:Het is een matig nummer als je het vaker dan een keer of twee hoort, maar de finale moet je er zeker mee kunnen halen. Vorig jaar werd onze inzending in de (inter)nationale pers ook afgebrand en was het voor de halve finale bij de bookmakers zo goed als kansloos. Zie waar dat is geëindigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Meedoen is belangrijker dan winnenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heeft 'Nederland' dan op het ESF te zoeken? Een beetje voor spek en bonen meedoen...
Precies ditquote:Op maandag 23 maart 2015 18:35 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het zo'n fijn nummer en ben zo betrokken dit jaar.
Not,
Tis dat op de fp staat dat we de 19e moeten, anders had ik het nieteens geweten.
Zó leeft het
quote:Op maandag 23 maart 2015 23:57 schreef Greys het volgende:
DIT GAAT HELEMAAL GOED KOMEN JONGENS!!!!!![]()
![]()
HahahahahaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch, ik vind het liedje leuker dan ik zelf eigenlijk wil. Jammer dat het Trijntje is, past idd gewoon niet bij haar. Na het succes van calm after the storm, verwachtte ik dat alle andere landen met geweldige inzendingen zouden komen...ik vind t allemaal niks, eigenlijk.
![]()
JAAAAAAAASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
quote:
![]()
JAAAAAAAAAA WE GAAN NAAR DE FINALESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zijn nog niet veel reacties op, maar wij zitten daar wel in de meeste "finaleplaatsrijtjes".quote:
Zoiets werd vorig jaar ook over Calm After The Storm gezegdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:45 schreef TheVulture het volgende:
Het springt er wel uit in de recap maar toch heb ik mijn twijfels
Trijn en Anouk zijn trouwens samen een album aan het maken, je maakt mij niet wijs dat daar minimaal 3 liedjes tussen staan die in ieder geval een stuk eigentijdser en beter waren geweest dan Walk Along
Dat was in de basis al wel een eigentijdser liedje dan Walk Along, dat net zo goed onze inzending in 2004 had kunnen zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:56 schreef grazz het volgende:
[..]
Zoiets werd vorig jaar ook over Calm After The Storm gezegd
Je kunt inderdaad een goed lied hebben, maar als de uitvoerder niet overweg kan met de spanning en het optreden niet wordt begrepen...dan is dat erg zonde. Met Trijntje hebben we in elk geval iemand met veel ervaring. Ze moet alleen niet al te moeilijk gaan kijken, niet met d'r arm de hele tijd bewegingen maken die niet bij het lied passen (Glennis deed dat ook). Weet alleen niet of ze dat nog kan afleren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:22 schreef ato het volgende:
Ik heb weinig met de stem van Trijntje en het liedje. Wat ik wel van haar vind is dat zij proffessioneel is en haar vak goed kan uit oefenenen. Het is geen Joan die dood slaat vanwege de zenuwen ( ik vond het liedje vanJoan wel beter).
Nee. Daarom denk ik ook dat we het wel halen. Zitten veel slechtere liedjes in.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zeg jongens, als we straks niet doorgaan dan gaan we toch niet de schuld geven aan het deelnemersveld in onze halve finale of de startplaats?
ECHT WEL, OOSTBLOKFEESTJE IS HET!!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zeg jongens, als we straks niet mee mogen doen (= niet naar de zogenaamde finale mogen) dan gaan we toch niet de schuld geven aan het deelnemersveld in onze halve finale of de startplaats?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Het aantal punten dat de 3JS haalden was toen hoger dan het totale IQ van de vakjury (o.a. Daniël Dekker, René Froger, Hind, ...). Het enige liedje dat enigszins potentie had om op te vallen, werd de grond in geboord als 'goed, maar niet geschikt voor het ESF'. Waarna Froger nog op het briljante idee kwam om in het Nederlands te gaan zingen en dan een vertaalde ondertiteling op het beeld te projecterenquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:34 schreef Greys het volgende:
De 3Js zitten bij Tijd voor MAX (woensdag is mijn vrije dag en het regent dus erhm... ik zapte er toevallig langs![]()
) maar Dulles moet nog steeds lachen dat de vakjury van hun Nat. Songfestival destijds zei dat Weelderig Waardeloos ECHT NIET KON want 'je kunt niet met een rustig liedje in driekwartsmaat naar het Songfestival'. En daarna kwam Birds. Dat was ook een driekwartsmaat en minstens net zo rustig. Dus Dulles denkt nog steeds dat wij (het thuisstempubliek en de vakjury) het allemaal fout hadden door destijds Weelderig Waardeloos niet te kiezen.
EN GELIJK HEEFT IE.
In hun show laten ze Weelderig Waardeloos overgaan in Birds, lieten ze zien en horen.
Ze waren niet zuur maar zeiden lachend 'zie, het had wél gekund'.
Ik zit er zelf nog meer mee dan de Jees, maar oh oh oh wat was dát een gemiste kans toen om dat Weelderig Waardeloos niet in te zenden. We waren daar live in de studio aanwezig en het kwam zó mooi ingetogen over en het viel al heel erg op tussen hun eigen andere liedjes, kan je nagaan hoe het was opgevallen tussen de bombarie die dat jaar werd ingezonden door de andere landenquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het aantal punten dat de 3JS haalden was toen hoger dan het totale IQ van de vakjury (o.a. Daniël Dekker, René Froger, Hind, ...). Het enige liedje dat enigszins potentie had om op te vallen, werd de grond in geboord als 'goed, maar niet geschikt voor het ESF'. Waarna Froger nog op het briljante idee kwam om in het Nederlands te gaan zingen en dan een vertaalde ondertiteling op het beeld te projecteren
Ja. Het was een beeldschoon liedje, opvallend juist door al zijn eenvoud. Als ze dat toen hadden gestuurd... gewoon zonder gedoe, op een krukkie. Top 10 in de finale, denk ik. Zij hadden toen die goede trend van Nederland dus al in kunnen zetten. Ik snap best dat Jan Dulles nog steeds denkt 'als we dát toch eens...'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:36 schreef Aoibhin het volgende:
Ik ben het nu even terug gaan kijken. Wat een plaatsvervangende schaamte. Ik snap überhaupt niet waar ze het idee vandaan hebben gehaald dat 'rustig niet scoort'. En constant die opmerkingen dat ze bombarie nodig hebben om op te vallen, dan kies je toch überhaupt al niet voor een band als de 3JS?
Weelderig Waardeloos met een mooie act van Hans Pannecoucke zou het hele probleem in één klap hebben opgelostquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Het was een beeldschoon liedje, opvallend juist door al zijn eenvoud. Als ze dat toen hadden gestuurd... gewoon zonder gedoe, op een krukkie. Top 10 in de finale, denk ik. Zij hadden toen die goede trend van Nederland dus al in kunnen zetten. Ik snap best dat Jan Dulles nog steeds denkt 'als we dát toch eens...'.
KUTVAKJURY!
Ja. Echt, he?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Weelderig Waardeloos met een mooie act van Hans Pannecoucke zou het hele probleem in één klap hebben opgelost
Jij bent ook wel van het herhalen zo te lezen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog steeds heb ik het liedje van vorig jaar meer in mijn hoofd zitten dan het liedje van Anouk/Trijntje. Calm after te storm komt direct bij mij op en kan ik meteen meezingen, bij het liedje van Anouk/Trijntje moet ik nog steeds nadenken hoe dat ook alweer gaat. Ik heb er nog maar eens naar geluisterd, het liedje begint best aardig, ook voor een deel omdat Trijntje het goed heeft ingezongen (de studioversie) maar bij die eerste ronde aiaiaiaiai gaat het al vervelen, het duurt veel te lang, het zou zeker de helft korter moeten en de helft van het aantal keren moeten worden herhaald (het aantal keren dat je het refrein zingt).
Afrojack?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Greys het volgende:
Dotan favoriet voor Songfestival
van onze redactie
Dotan is dé favoriete artiest om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival.
Dat valt op te maken uit Het Grote Songfestival Boek dat deze week is verschenen.
Daarin staat een top 20 van artiesten die betrokkenen bij het evenement graag onze driekleur zien vertegenwoordigen. Het zijn niet de fans of tv-kijkers die de lijst in het boek hebben samengesteld, maar mensen uit het vak.
Alle veertig geïnterviewden in het boek zijn gevraagd om drie artiesten te noemen die ze graag Nederland zien vertegenwoordigen op het grootste muziekevenement ter wereld. Zo zijn onder anderen Frits Spits, Cornald Maas, Abdelkader Benali, Edsilia Rombley, Lenny Kuhr en Getty Kaspers geïnterviewd door auteurs Richard van de Crommert en Dave Boomkens.
Vorig jaar praatte de AVROTROS onder anderen met Alain Clark en Dotan over deelname aan het liedjesevenement, maar toen Anouk en Trijntje Oosterhuis een lied klaar hadden liggen, gaf de omroep daar de voorkeur aan.
WIE MOET DE KOMENDE JAREN NEDERLAND VERTEGENWOORDIGEN?
1. Dotan
2. Jett Rebel
3. Kensington
4. O’g3ne
5. Mr. Probz
6. Alain Clark
7. Wende Snijders
8. Afrojack
9. Janne Schra
10. Kovacs
11. Maaike Ouboter
12. Bo Saris
13. Caro Emerald
14. Niels Geusebroek
15. Eva Simons
Deze namen zijn het meest genoemd door de geïnterviewden van Het Grote Songfestival Boek.
http://www.telegraaf.nl/p(...)utm_campaign=twitter
Al was het niet mijn favoriete lied, hij heeft wel gelijk. En niet alleen Birds, maar ook daarvoor hebben genoeg landen bewezen dat het kan. Een vakjury heb je toch ook niks aan? Ze beinvloeden alleen maar de kijker (althans het gedeelte dat zich laat beinvloeden...). Ik weet niet meer wie er in de jury zaten, maar laten we dat nooit meer doen. Als er ooit weer een NF komt dan graag naar de scandinavische landen kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:34 schreef Greys het volgende:
De 3Js zitten bij Tijd voor MAX (woensdag is mijn vrije dag en het regent dus erhm... ik zapte er toevallig langs![]()
) maar Dulles moet nog steeds lachen dat de vakjury van hun Nat. Songfestival destijds zei dat Weelderig Waardeloos ECHT NIET KON want 'je kunt niet met een rustig liedje in driekwartsmaat naar het Songfestival'. En daarna kwam Birds. Dat was ook een driekwartsmaat en minstens net zo rustig. Dus Dulles denkt nog steeds dat wij (het thuisstempubliek en de vakjury) het allemaal fout hadden door destijds Weelderig Waardeloos niet te kiezen.
EN GELIJK HEEFT IE.
In hun show laten ze Weelderig Waardeloos overgaan in Birds, lieten ze zien en horen.
Ze waren niet zuur maar zeiden lachend 'zie, het had wél gekund'.
Nummer had meer opgevallen maar ze hadden waarschijnlijk dezelfde pakken gedragen en zelfs bij weelderig waardeloos rond gehuppeldquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zit er zelf nog meer mee dan de Jees, maar oh oh oh wat was dát een gemiste kans toen om dat Weelderig Waardeloos niet in te zenden. We waren daar live in de studio aanwezig en het kwam zó mooi ingetogen over en het viel al heel erg op tussen hun eigen andere liedjes, kan je nagaan hoe het was opgevallen tussen de bombarie die dat jaar werd ingezonden door de andere landen![]()
Ze hadden allemaal gewoon naar Dulles moeten luisteren en ze hadden zelf moeten mogen kiezen.
Ik vind het eveneens zouteloze kutmuziek. Waar is het op gebaseerd dat dit internationaal in de smaak zou vallen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:48 schreef Mystikvm het volgende:
Lijstjes afzeiken, heerlijk!
Dotan mag van mij best. Ik vind het zouteloze kutmuziek, maar het heeft wel internationale allure en zou best kunnen scoren.
O'g3ne staat er nu al in, lolquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Greys het volgende:
van onze redactie
Dotan is dé favoriete artiest om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival.
Dat valt op te maken uit Het Grote Songfestival Boek dat deze week is verschenen.
Daarin staat een top 20 van artiesten die betrokkenen bij het evenement graag onze driekleur zien vertegenwoordigen. Het zijn niet de fans of tv-kijkers die de lijst in het boek hebben samengesteld, maar mensen uit het vak.
Alle veertig geïnterviewden in het boek zijn gevraagd om drie artiesten te noemen die ze graag Nederland zien vertegenwoordigen op het grootste muziekevenement ter wereld. Zo zijn onder anderen Frits Spits, Cornald Maas, Abdelkader Benali, Edsilia Rombley, Lenny Kuhr en Getty Kaspers geïnterviewd door auteurs Richard van de Crommert en Dave Boomkens.
Vorig jaar praatte de AVROTROS onder anderen met Alain Clark en Dotan over deelname aan het liedjesevenement, maar toen Anouk en Trijntje Oosterhuis een lied klaar hadden liggen, gaf de omroep daar de voorkeur aan.
1. Dotan
2. Jett Rebel
3. Kensington
4. O’g3ne
5. Mr. Probz
6. Alain Clark
7. Wende Snijders
8. Afrojack
9. Janne Schra
10. Kovacs
11. Maaike Ouboter
12. Bo Saris
13. Caro Emerald
14. Niels Geusebroek
15. Eva Simons
Deze namen zijn het meest genoemd door de geïnterviewden van Het Grote Songfestival Boek.
Het ligt net zo lekker in het gehoor als sommige internationale producties. Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar het klinkt niet Nederlands. Bij sommige artiesten kun je gewoon horen dat het uit Nederland komt. Jacqueline Govaert is zo'n voorbeeld. Miss Montreal ook. Daarvan weet je dat het nooit in het buitenland gaat scoren. Veel te middelmatige muziek.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het eveneens zouteloze kutmuziek. Waar is het op gebaseerd dat dit internationaal in de smaak zou vallen?
Jij snijdt in ieder geval iets belangrijks aan: wij moeten bekijken wat ze internationaal leuk vinden.
Het ging dan ook vooral om mijn eerste zin wat geen herhaling is: dat Calm After the Storm na een paar keer horen beter in het geheugen is opgeslagen en veel aangenamer is dan Anouks liedje zowel na een paar keer horen als na veelvuldig horen. Dat laatste had ik herhaald omdat ik tot dezelfde conclusie kom na het met frisse oren nog eens te hebben beluisterd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:37 schreef Unites het volgende:
[..]
Jij bent ook wel van het herhalen zo te lezen...
Yep, dat maakt niet uit voor het ESF.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:55 schreef Mystikvm het volgende:
Dotan heeft gewoon teveel nummers die op elkaar lijken, maar dat weten ze in het buitenland natuurlijk nog niet.
Beter dan het niet uit je hoofd kunnen krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:16 schreef yvonne het volgende:
Ik kan me met geen mogelijkheid het liedje in mn kop krijgen,, het is iedere keer:'oh ja' en dan ga ik stilletjes huilen.
6 of 8 klopt niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:06 schreef Greys het volgende:
Eens met (in volgorde van eensheid:)
1. Dotan
2. Caro Emerald
3. Mr. Probz
4. Jett Rebel
5. O’g3ne
6. Kensington
7. Bo Saris
8. Kensington
Waarbij bv Caro Emerald bv niet MIJN smaak is, maar ik weet zeker dat haar soort muziek en uitstraling zou scoren
Precies mijn punt eerder op de dag.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:16 schreef yvonne het volgende:
Ik kan me met geen mogelijkheid het liedje in mn kop krijgen,, het is iedere keer:'oh ja' en dan ga ik stilletjes huilen.
De TROS heeft het natuurlijk gecheckt met een paar mensen als Cornald Maas en Daniël Dekker. Die hebben er geen verstand van, maar de consensus is om de één of andere reden dat ze dat wel hebben, dus je kunt het de TROS niet helemaal kwalijk nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies mijn punt eerder op de dag.
Dat is voor mij geen goed teken qua hoe goed het liedje zal aanslaan bij het brede publiek, vooral niet gezien het genre of juist ontbreken van een genre (pop). Je kan deze keer de TROS weinig verwijten bij het selectieproces, ze hebben voortgezet waarmee ze bezig waren. De fout van de TROS is dat ze niet eerst even wat mensen die er verstand van hebben hebben laten luisteren naar het liedje of dat ze niet nadat het publiek heeft aangegeven dat het niet gaat werken aankaarten of dat het niet een goed idee is om een ander liedje te kiezen. Dat kan er eventueel ook best een van Anouk zijn (Birds werkte wel redelijk goed) als ze nog een goed liedje op de plank heeft liggen of heeft gereseveerd voor een nieuw album.
Als jij en ik begrijpen dat Cornald Maas zoveel verstand heeft van muziek als dat Gerard Joling heeft van voetbal dan zouden zij dat toch ook moeten zien?quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De TROS heeft het natuurlijk gecheckt met een paar mensen als Cornald Maas en Daniël Dekker. Die hebben er geen verstand van, maar de consensus is om de één of andere reden dat ze dat wel hebben, dus je kunt het de TROS niet helemaal kwalijk nemen.
Echt?quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Als ze in het buitenland een Nederlands jurylid zoeken komen ze ook bij Cornald en Daniel Dekker uit
Opvallend genoeg kiezen ze daar dan wel het beste lied dit jaar
http://www.ster.nl/upload(...)ei-2015.original.pdfquote:AT 21.00 INTERNATIONAAL SONGFESTIVAL MET VOORRONDES
Want dat is verplichtquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:48 schreef Jason22 het volgende:
Zoals gewoonlijk begint het songfestival om negen uur bij de npo:
[..]
http://www.ster.nl/upload(...)ei-2015.original.pdf
Klopt, maar toch wel leuk dat het dit jaar voor het eerst een Internationaal Songfestival is i.p.v. Eurovisie.quote:
Hebben ze 3fm om een lijstje gevraagd ofzo. De tering.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Greys het volgende:
van onze redactie
1. Dotan
2. Jett Rebel
3. Kensington
4. O’g3ne
5. Mr. Probz
6. Alain Clark
7. Wende Snijders
8. Afrojack
9. Janne Schra
10. Kovacs
11. Maaike Ouboter
12. Bo Saris
13. Caro Emerald
14. Niels Geusebroek
15. Eva Simons
Ja ho ff, ik wil het eurovisie deuntje hoor!quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Klopt, maar toch wel leuk dat het dit jaar voor het eerst een Internationaal Songfestival is i.p.v. Eurovisie.
Maas en kornuiten?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:36 schreef Aoibhin het volgende:
Ik ben het nu even terug gaan kijken. Wat een plaatsvervangende schaamte. Ik snap überhaupt niet waar ze het idee vandaan hebben gehaald dat 'rustig niet scoort'.
Omdat het verboden is om met een Nederlandstalige versie van de Italiaanse inzending mee te doenquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom staat Borsato trouwens niet op het lijstje?
Nee, ik had het over het Nationaal Songfestival 2011, over Froger, Daniel Dekker, Van Tijn, Hind en nog een of andere miep waarvan ik de naam niet meer weet.quote:
Precies, al zijn we door Anouk nu gelukkig wel verlost van verschrikkelijke nationale 'voorrondes' met een flutjury die vinden dat alleen herrie scoort. Voorrondes kunnen heel goed zijn, maar met de blamages van voor 2013 nog in het achterhoofd vind ik deze aanpak prima; om een al gevestigde artiest zelf alle ruimte te geven en al die zogenaamde TROS 'deskundigen' buitenspel te zetten. Walk Along vind ik artistiek gezien een stap terug op de vorige twee inzendingen, maar altijd nog liever een koppige professionele artiest die vasthoudt aan een eigen keuze dan dat een stelletje kneuzen de boel doodjureert en we uiteindelijk een blamage afleveren. Inderdaad, je hebt gelijk dat het truttige van de TROS het Songfestival geen goed heeft gedaan. Daarom ben ik maar wat blij dat die invloed nu uiterst beperkt is de laatste jaren, ook al vind ik Walk Along niet echt geweldig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Natuurlijk is dat je reinste bullshit, als iets goed is dan scoort het, het maakt niet uit of dat het een rustig of een uptempoliedje is. Ik denk dat veel mensen bij de TROS nog vastzitten in de truttige liedjes van vroeger terwijl je daar al lang niet mee scoort, ze zijn gewoon niet met de tijd mee gegaan. Zie ook de 'muziek' die de TROS vaak uitzendt, welk normaal mens in deze tijd luistert daar naar? Let op, het gaat hier om een wedstrijd waarbij je bij een breed publiek in de smaak moet vallen, niet bij enkel josti's.
Ik zie die oudere leeftijd niet als een nadeel. Wat heb jij liever, de jonge Cohen of de oudere Cohen? Ik weet het wel!quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Omdat het verboden is om met een Nederlandstalige versie van de Italiaanse inzending mee te doen
Nee, maar even zonder gekheid, ik denk dat Marco Borsato gewoon echt niet wil. Al na het debacle met Mrs.Einstein zo'n 20 jaar terug is hij benaderd, en nadien ongetwijfeld nog regelmatig, maar hij is nooit gegaan. Nu is het toch wel heel erg een wat oudere man die niemand buiten de Benelux kent geworden.
Als je dan in die vijver gaat vissen, zou ik eerder aan Jan Smit denken. Die weet zich ook overal vrij makkelijk populair te maken en heeft zelfs al bekendheid in meer landen.
Nou als ik mag passen graag en hetzelfde geldt voor Piempie Borsatoquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie die oudere leeftijd niet als een nadeel. Wat heb jij liever, de jonge Cohen of de oudere Cohen? Ik weet het wel!
Inderdaad. Hoeveel kritiek ik ook heb op het liedje en de matching tussen het liedje en Trijntje, liever een koppige Artiest die beslist dan een truttige TROS.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:55 schreef Aoibhin het volgende:
Precies, al zijn we door Anouk nu gelukkig wel verlost van verschrikkelijke nationale 'voorrondes' met een flutjury die vinden dat alleen herrie scoort. Voorrondes kunnen heel goed zijn, maar met de blamages van voor 2013 nog in het achterhoofd vind ik deze aanpak prima; om een al gevestigde artiest zelf alle ruimte te geven en al die zogenaamde TROS 'deskundigen' buitenspel te zetten. Walk Along vind ik artistiek gezien een stap terug op de vorige twee inzendingen, maar altijd nog liever een koppige professionele artiest die vasthoudt aan een eigen keuze dan dat een stelletje kneuzen de boel doodjureert en we uiteindelijk een blamage afleveren. Inderdaad, je hebt gelijk dat het truttige van de TROS het Songfestival geen goed heeft gedaan. Daarom ben ik maar wat blij dat die invloed nu uiterst beperkt is de laatste jaren, ook al vind ik Walk Along niet echt geweldig.
Elke levensfase heeft charmes.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou als ik mag passen graag en hetzelfde geldt voor Piempie Borsato
Ja 40 jaar geleden wonnen wij😀quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:36 schreef A_Fortiori het volgende:
Is het lang geleden, is het lang geleden
dat ons landje won met zijn ding dinge dong.
En een plaatje:quote:Trijntje Oosterhuis. Just rolls of the tongue doesn’t it. Do people vote for a name they can’t say? Do they also vote for a 42-year-old performing a plodding pop-song? I’m not certain they will and the juries will likely place the Netherlands below the likes of Belgium, Estonia, FYRoM, Russia, Denmark, Albania, Romania and Georgia. Given a lack of televote strength and a relevant song, I think the Netherlands will add to their non-qualification tally in Vienna.
Puike prestatiequote:Op donderdag 26 maart 2015 21:41 schreef grazz het volgende:
The common linnets hebben Duitsland's belangrijkste muziekprijs gewonnen voor beste newcomer international
Komt goedquote:The common linnets
Het liedje sloeg aan, net als het concept met de voorbijflitsende autosnelweg en de naar elkaar kijkende artiesten. "Eigenlijk zou ik na de eerste repetities voor de halve finales naar huis gaan, dat had ik mijn vrouw beloofd. Maar door het grote succes moest ik terugkeren. Mijn telefoon stond niet stil: Nederlandse journalisten wilden allemaal weten wat het idee achter de regie was." Dankzij het succes mag Hans Pannecoucke dit jaar de nieuwe inzending van Nederland voor het Eurovisiesongfestival opnieuw regisseren.
Trijntje Oosterhuis
Het liedje 'Walk along' van Trijntje Oosterhuis krijgt dus zijn creatieve inbreng. De verwachtingen zijn nu al hooggespannen. "Het wordt iets heel speciaals. Ik denk dat Nederland er op dit moment voor instaat dat het Songfestival weer draait om kwaliteit. Ergens ben ik wel trots dat ik daar deel van uitmaak."
http://www.hln.be/regio/n(...)hoogtepunt-a2169656/
Omdat dat net zo'n oubollige aanfluiting zou worden als wat we nu sturen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom staat Borsato trouwens niet op het lijstje?
Dat valt volgens mij wel mee. Trijntje zou het trouwens ook uitstekend doen als ze met een of ander jazz-liedje of zo zou meedoen maar dat durfde zij of de trutjes van TROS blijkbaar niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat dat net zo'n oubollige aanfluiting zou worden als wat we nu sturen.
Leeftijd boeit niet, uitgeblustheid wel. En Trijntje komt gewoon over als een te dikke, te moeie, te graag hip willen wezende moeke. En al best een tijd ook. Het is al heel lang niet meer de vrouw die daar stralend 'de zee' stond te zingen in de Arena. Die vrouw was ook scheel, maar daar had niemand het toen over, zeg maarquote:Op donderdag 26 maart 2015 21:38 schreef ato het volgende:
Oops dag Trijntje...
Maar ach Anouk en Ilse waren ook niet de jongsten. Maar die hadden weer een modern en eigentijds nummer.
Racoon is ook wel mijn voorkeur
Feit dat ze hebben gewonnen zorgt ervoor dat CATS en het album weer flink gedownload worden in Duitsland: http://kworb.net/itunes/artist/thecommonlinnets.htmlquote:Op donderdag 26 maart 2015 21:41 schreef grazz het volgende:
The common linnets hebben Duitsland's belangrijkste muziekprijs gewonnen voor beste newcomer international
Zo'n lied past ook 20 keer beter bij d'r dan Walk Along, met zo'n soort lied was ze moeiteloos de top 10 ingevlogenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:27 schreef ato het volgende:
Zie ik Trijntje bij Humberto en zij zingt een ' klein' liedje voor Marco Borsato ivm zijn Jubileum.
En ook al ben ik niet meer gecharmeerd van haar stem, toch zingt zij dit wel mooi...
Dit zingt zij met zo veel emotie..
Ik heb geen fragmentquote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:46 schreef ato het volgende:
Ja hulde...
Ik vond haar eens goed en het kwam even vanavond terug. Zelf Greys zal het mooi vinden..
Kan je het plaatsen Vulture?
Je hebt een punt, ik zie het haar nu eerlijk gezegd niet meer doen om datzelfde liedje op die manier te brengen en dat heeft inderdaad niets met de leeftijd te maken, zie hoe bijvoorbeeld Lenoard Cohen en Johnny Cash juist op hun best waren op oudere leeftijd. Het is een ander vak maar Sean Connery vond ik als 'oude' man zeker niet minder interessant dan als 'jonge' god. Een zekere rijpheid kan ook een enorm krachtig iets uitstralen als het authentiek is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Leeftijd boeit niet, uitgeblustheid wel. En Trijntje komt gewoon over als een te dikke, te moeie, te graag hip willen wezende moeke. En al best een tijd ook. Het is al heel lang niet meer de vrouw die daar stralend 'de zee' stond te zingen in de Arena. Die vrouw was ook scheel, maar daar had niemand het toen over, zeg maar
Ik heb gemengde gevoelens, voor mij is het geen TCL zonder Waylon aangezien hij het mee op de kaart heeft gezet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:41 schreef grazz het volgende:
Welk programma? Ik vind wel een fragmentje.quote:
Ken je mij, idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:32 schreef ato het volgende:
Ken je mij? Of zo iets, zong zij eens voor Marco toen zij beiden veel jonger waren.
Maar dit zong zij klein en best mooi..
Eens. Ik kan ook niet oprecht jubelen om hun buitenlandse succes omdat ze dat mede aan Waylon te danken hebben en doen alsof dat niet zo is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb gemengde gevoelens, voor mij is het geen TCL zonder Waylon aangezien hij het mee op de kaart heeft gezet.
Ik heb ook wel een beetje de indruk dat anderen zo'n soort liedje beter zouden kunnen doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef Greys het volgende:
Mooi liedje, dat 'Ken je mij'.
Maar ik kan het niet helpen, ik hoor het dan meteen in de stem van Lenny Kuhr of Herman van Veen.
Geluid uit en Nederlandse vlag op het podium?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ken je mij, idd.
Och, had ze maar zo iets gekozen voor het ESF.
Had Pannecoucke weer iets magisch mee kunnen doen.
Ik vind JB zo engquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Ik kan ook niet oprecht jubelen om hun buitenlandse succes omdat ze dat mede aan Waylon te danken hebben en doen alsof dat niet zo is.
Dat laatste denk ik dus echt. Dat er minder chemie van het scherm had geknald met Ilse en JB samen en dat ze dan geen tweede waren geworden. Ze onderschatten DE WENKBRAUW.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind JB zo eng.
Stel je toch eens voor dat hij op het podium had gestaan met het ESF. [ afbeelding ]
Dan was het gewoon niet zo succesvol geweest.
De Wenkbrauwquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik dus echt. Dat er minder chemie van het scherm had geknald met Ilse en JB samen en dat ze dan geen tweede waren geworden. Ze onderschatten DE WENKBRAUW.
Ik neem aan dat ze dan Jake hadden gestuurdquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind JB zo eng.
Stel je toch eens voor dat hij op het podium had gestaan met het ESF. [ afbeelding ]
Dan was het gewoon niet zo succesvol geweest.
Die heeft wel wenkbrauwen jaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan Jake hadden gestuurd
Ik denk niet dat ze met Jake slechter hadden gescoord, wenkbrauw of nietquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die heeft wel wenkbrauwen ja![]()
Maar niet De Wenkbrauw.
Met JB hadden ze denk ik sowieso wel slechter gescoord.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze met Jake slechter hadden gescoord, wenkbrauw of niet
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Leeftijd boeit niet, uitgeblustheid wel. En Trijntje komt gewoon over als een te dikke, te moeie, te graag hip willen wezende moeke. En al best een tijd ook. Het is al heel lang niet meer de vrouw die daar stralend 'de zee' stond te zingen in de Arena. Die vrouw was ook scheel, maar daar had niemand het toen over, zeg maar
Ja, hallo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:32 schreef Greys het volgende:
Mooi liedje, dat 'Ken je mij'.
Maar ik kan het niet helpen, ik hoor het dan meteen in de stem van Lenny Kuhr of Herman van Veen.
Mag hopen van wel.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan Jake hadden gestuurd
Eens, maar die Jake had moeiteloos in de schoenen van Waylon gepastquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik dus echt. Dat er minder chemie van het scherm had geknald met Ilse en JB samen en dat ze dan geen tweede waren geworden. Ze onderschatten DE WENKBRAUW.
Zij kan in twee verschillende camerashots tegelijk de huiskamer in kijken, da's de truc van Pannecoucke dit jaarquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
De Wenkbrauw.
Nipt verloren van De Baard van Conchita![]()
Had Trijntje maar zo'n troef als De Wenkbrauw
Mwah, ik vind Waylon qua uitstraling veel meer 'broeierig' en qua zang véél beter. Jake is zeker geen lelijkerd hoor en lijkt me serieus nog een heel sympathieke kerel ook, dus niks vervelends verder over hem, maar 'moeiteloos' zou ik niet zomaar durven stellenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar die Jake had moeiteloos in de schoenen van Waylon gepast
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zij kan in twee verschillende camerashots tegelijk de huiskamer in kijken, da's de truc van Pannecoucke dit jaar
Oh. Trouwens...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, hallo.
Dat is niet eerlijk naar Trijn, daar kan natuurlijk bijna niemand tegenop met dit soort liedjes.
Ik moet het ook steeds Googlen, want het zit totaal niet in mijn hoofd dit jaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Greys, wanneer is het songfestival ? Andere jaren weet ik het altijd😳 ik ben nu eerlijk gezegd niet zo erg bezig met het songfestival komt misschien door het liedje van Trijntje😀
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zij kan in twee verschillende camerashots tegelijk de huiskamer in kijken, da's de truc van Pannecoucke dit jaar
Eh, ok. Ik zal mn best doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh. Trouwens...
Hou zondagochtend 13 december even vrij in je agenda
13 December, Herman van Veen en Edith Leerkes, 11.00 uur zondagochtendconcert in de Doelen in Rotterdam, ¤ 13,60 per kaart.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Eh, ok. Ik zal mn best doen.
Gelukkig plan ik niet ver in de toekomst, dus ik denk dat ik nog wel een gaatje heb op die dag.
Omg, nou moeten we het eens gaan doen ook.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Greys het volgende:
[..]
13 December, Herman van Veen en Edith Leerkes, 11.00 uur zondagochtendconcert in de Doelen in Rotterdam, ¤ 13,60 per kaart.![]()
Dus als je er heen wilt moet je even gillen, ik kan kaarten regelen.
Die melancholie ligt haar duidelijk veel beter dan die gemaakte vrolijkheid.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ken je mij, idd.
Och, had ze maar zo iets gekozen voor het ESF.
Had Pannecoucke weer iets magisch mee kunnen doen.
Waylon zijn zang was prima maar zijn uitstraling heeft ook zeker geholpen, cowboyhoed en al. Het is dat Nederland de pech had met de sympathyvotes voor die transsexueel maar Ilse en Waylon waren zonder enige twijfel de beste vorig jaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Mwah, ik vind Waylon qua uitstraling veel meer 'broeierig' en qua zang véél beter. Jake is zeker geen lelijkerd hoor en lijkt me serieus nog een heel sympathieke kerel ook, dus niks vervelends verder over hem, maar 'moeiteloos' zou ik niet zomaar durven stellen
Raar hè bij mij dit jaar ook niet. Dank je voor de tipquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:08 schreef Greys het volgende:
Ik moet het ook steeds Googlen, want het zit totaal niet in mijn hoofd dit jaar.
19 - 21 - 23 mei.
Vind jij, ik vond Conchita in z'n geheel toch iets beter.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waylon zijn zang was prima maar zijn uitstraling heeft ook zeker geholpen, cowboyhoed en al. Het is dat Nederland de pech had met de sympathievotes voor die transsexueel maar Ilse en Waylon waren zonder enige twijfel de beste vorig jaar.
Een weinig fijngevoelige tour de force wat als ik het me juist herinner niet eens volledig zuiver is gezongen. No way dat hij had gewonnen als hij als man meedeed of vanaf zijn geboorte een vrouw was. Internationaal leek de consensus te zijn dat ze Nederland beter vonden, daar gaat het om. Maar goed, het maakt weinig uit, het gaat er niet om of dat je wint, het gaat er om of dat je iets moois neerzet waar mensen van genieten en wat dat betreft zijn Ilse en Waylon sowieso winnaars.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vind jij, ik vond Conchita in z'n geheel toch iets beter.
quote:Op zondag 29 maart 2015 15:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vind jij, ik vond Conchita in z'n geheel toch iets beter.
Nu ik alle nummers van de eerste halve finale heb gehoord, vind ik dat van Trijntje nog geeneens zo slecht. België springt er wat mij betreft wel echt uit, maar ik heb zo het vermoeden dat het live niet zo geweldig gaat klinken.
Indrukwekkend!quote:Op maandag 30 maart 2015 14:48 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik vind het zelfs beter klinken dat de clip
Als dat live is zeker goed!quote:Op maandag 30 maart 2015 14:48 schreef misteriks het volgende:
[..]
hij heeft dit vandaag op een aantal radiostations live gebracht jaquote:Op maandag 30 maart 2015 16:47 schreef ato het volgende:
Is de Belgische versie echt live? Dan is het erg goed, komt mij nog te demo over.
Ik vind het wel een goed nummer.
Geweldig zou ik het niet willen noemen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zou toch geweldig zijn als we hiermee niet de zogenaamde finale gaan halen. Dan gaan we volgned jaar tenminste weer 100% voor de muziek gaan in plaats van voor iets waarmee we denken te kunnen scoren ("een echt songfestivalliedje").
Dat heet positief denken.quote:Kunnen we alsjeblieft ophouden met de qualificatie een halve finale te noemen? Dat is nogal kansloos aangezien het de eerste ronde van het toernooi is en er slechts twee rondes bestaan.
Ligt t aan mij, of is hier het woord: arrogant van toepassing?! :-)quote:[b]Op maandag 30 maart 2015 17:09 schreef
Ik ben nog steeds bang dat half zingend Nederland dan gaat denken: "Zie je wel, je moet niet meedoen. Je komt er toch niet door. 2013 en 2014 waren puur geluk, toevalstreffers, uitzonderingen, sympathy votes en meer van dat."
Zijn we straks weer uitgeleverd aan het klasje wat via een willekeurig J. de Mol programma hun tijdelijke 'beroemdheid' heeft weten binnen te harken.
[..]
Dat heet positief denken.![]()
Dan kan je tegen mensen buiten Europa zeggen dat je het tot de halve finale geschopt hebt en dan denken ze dat het erg goed was.
Doel je op deel 1 of deel 2 van de post?quote:Op maandag 30 maart 2015 17:43 schreef superrmama het volgende:
[..]
Ligt t aan mij, of is hier het woord: arrogant van toepassing?! :-)
That's it, ik ben dit jaar voor Belgiëquote:Op maandag 30 maart 2015 14:48 schreef misteriks het volgende:
[..]
Het is in elk geval héél anders/opvallend.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef Cyan9 het volgende:
Het valt me trouwens op dat de UK het steeds beter gaat doen in Scorewiz. Zou dat dan toch meer kans maken?
http://tummiweb.com/scorewiz/poll/results
De UK bookies scoren hun eigen land vaker iets aan de hoge kant heb ik het gevoel..quote:Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef Cyan9 het volgende:
Het valt me trouwens op dat de UK het steeds beter gaat doen in Scorewiz. Zou dat dan toch meer kans maken?
http://tummiweb.com/scorewiz/poll/results
Omdat Trijntje al had aangegeven te willen en ze opportunistisch redeneerden dat ze die twee later nog een keer kunnen vragen?quote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Greys het volgende:
Ik word er echt een tikkie chagrijnig van als ik bedenk dat de Belgische inzending veel weg heeft van een Dotan nummer en de UK inzending best wat weg heeft van het Caro Emerald stijltje.
WAAROM KONDEN WIJ DIE NIET STUREN
Hmpf.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat Trijntje al had aangegeven te willen en ze opportunistisch redeneerden dat ze die twee later nog een keer kunnen vragen?
Ik was zelf een voorstander van Emerald.
Want Trijn kan niet later nog eens gevraagd worden? Zijn ze bang dat ze dan te oud is?quote:Op maandag 30 maart 2015 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat Trijntje al had aangegeven te willen en ze opportunistisch redeneerden dat ze die twee later nog een keer kunnen vragen?
Ik was zelf een voorstander van Emerald.
Denk jij dat ze later nog ja zou zeggen als ze haar dit jaar hadden geweigerd?quote:Op maandag 30 maart 2015 23:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Want Trijn kan niet later nog eens gevraagd worden?
Ja, da's het probleem, Trijn heeft sinds het nieuwe millennium niks meer op zo'n lijstje te zoeken. Zij had moeten gaan ipv mrs Einstein, toen was ze nog hot, maar da's een kleine twintig jaar te laat dusquote:Op dinsdag 31 maart 2015 02:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk jij dat ze later nog ja zou zeggen als ze haar dit jaar hadden geweigerd?
Trijntje hadden ze al binnen, dus die schrappen ze alvast van het lijstje.
Maar Scorewiz heeft niks met bookmakers te maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:18 schreef Peter het volgende:
[..]
De UK bookies scoren hun eigen land vaker iets aan de hoge kant heb ik het gevoel..
Ik ben echt voor Noorwegen, die komen de laatste jaren wel vaker sterk voor de dag maar dit liedquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:48 schreef Greys het volgende:
Ik weet niet of ik nou voor Italië of België moet zijn, HELP ME DAN
Ik heb Italië nog niet gehoord, dus ik kan je nog niet helpen!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:48 schreef Greys het volgende:
Oh ja die ook nog. Maar dan mekkert men straks weer dat ipv een Oostblokfeestje de laatste jaren een echt Scandinaviëfeestje is enzoquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben echt voor Noorwegen, die komen de laatste jaren wel vaker sterk voor de dag maar dit lied
Trijntje heeft geloof ik 24 views op Youtube (oke oke, pietsie overdrevenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb Italië nog niet gehoord, dus ik kan je nog niet helpen!
Ik ben nog even mn mening aan het vormen over de eerste semi nummers op volgorde. (ben nu bij de 2e pauze) Daarna ga ik wel even naar Italië luisteren. Die hebben vaker goede inzendingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Trijntje heeft geloof ik 24 views op Youtube (oke oke, pietsie overdreven) en deze Italiaanse mannen met hun inzending hebben er al meer dan 18 miljoen
![]()
![]()
Die Italiaan van 2 jaar terug was normaal gesproken ook fantastisch live, tot hij op het ESF podium stond.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:58 schreef ato het volgende:
Je moet ze live zien Roger, zij waren bij SAN Remo fantastisch..
Wel goed, maar hij kan stukken beter.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:01 schreef ato het volgende:
Oh ik vond hem wel goed op het ESF podium, beetje statisch maar wel goed.
Ja. maar vorig jaar lulden we niet alleen positief, geloof ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:09 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar lulden we delen en delen vol alleen over onze eigen inzending, nu zijn we er al lang over uitgepraat en hebben we het veel meer over andere inzendingen. Zegt wel genoeg, toch?
Zelfs Cornald krabbelde laatst al terug.Van "Met dit lied kunnen we winnen" naar "ja maar we zitten in een sterke halve finale"quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:09 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar lulden we delen en delen vol alleen over onze eigen inzending, nu zijn we er al lang over uitgepraat en hebben we het veel meer over andere inzendingen. Zegt wel genoeg, toch?
Ik zit nu die halve finale te luisteren, vind er weinig sterks aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zelfs Cornald krabbelde laatst al terug.Van "Met dit lied kunnen we winnen" naar "ja maar we zitten in een sterke halve finale"
Zelfs zijn stokpaardje "eigenzinnig" komt zelden nog voorbij
Ach ze hebben Trijntje gewoon niet durven te weigeren, en 19 mei zal blijken hoe pijnlijk die beslissing is
Netjes idd. Het soort Italiaanse muziek wat internationaal bekend is, beetje in de lijn van Safina met een beetje moderner stuk in het midden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Trijntje heeft geloof ik 24 views op Youtube (oke oke, pietsie overdreven) en deze Italiaanse mannen met hun inzending hebben er al meer dan 18 miljoen
![]()
![]()
Ik mag toch hopen van wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:22 schreef TheVulture het volgende:
En Jan Smit gaan ze ook niet durven weigeren
Dat is meestal met de halve finales. Maar België, Estland, Rusland, Albanië, Roemenië en Georgië hebben liedjes die op zich wel in de finale thuishoren. Griekenland, Wit-Rusland, Denemarken en Armenië zullen de 10 dan wel volmaken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zit nu die halve finale te luisteren, vind er weinig sterks aan.![]()
Bende middenmeuk met hier en daar een uitspringer naar boven/beneden.
Ik denk dat Jan niet zo slecht is hoor. Een leuk Eric Saade-achtig liedje erbij en dat kan best scoren.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:29 schreef TheVulture het volgende:
Jan Smit IS de TROS, die krijgt gegarandeerd carte blanche
België en Griekenland ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is meestal met de halve finales. Maar België, Estland, Rusland, Albanië, Roemenië en Georgië hebben liedjes die op zich wel in de finale thuishoren. Griekenland, Wit-Rusland, Denemarken en Armenië zullen de 10 dan wel volmaken.
Zo'n nummer vind ik zelfs Jan intussen te oud voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat Jan niet zo slecht is hoor. Een leuk Eric Saade-achtig liedje erbij en dat kan best scoren.
Plaats even een linkje naar beide, dan zal ik dadelijk luisteren en my 2 cents geven.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:48 schreef Greys het volgende:
Ik ga tussen die twee nog steeds voor België.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:48 schreef Greys het volgende:
Italië:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plaats even een linkje naar beide, dan zal ik dadelijk luisteren en my 2 cents geven.
Brussel 2016. klinkt goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:53 schreef Greys het volgende:
Dank Roger! Maar van België wil ik dan dit live clipje er even bij zetten
Want dat vind ik live dus beter dan in de videoclip....
(En ik wil best naar Brussel in 2016)
Dan ga ik, voor het evenwicht, ook nog even een live filmpje van de Italianen zoeken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:53 schreef Greys het volgende:
Dank Roger! Maar van België wil ik dan dit live clipje er even bij zetten
Want dat vind ik live dus beter dan in de videoclip....
(En ik wil best naar Brussel in 2016)
Daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben echt voor Noorwegen, die komen de laatste jaren wel vaker sterk voor de dag maar dit lied
Italië. Ook al is het een beetje cliché wat ze doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ga tussen die twee nog steeds voor België.
Italië is goed, maar het is muziek die ik wel ken van ze, België is 'nieuwer'.
[..]
Italië:
België:
Laten we dan maar hopen dat hij nooit mee wil doen!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:29 schreef TheVulture het volgende:
Jan Smit IS de TROS, die krijgt gegarandeerd carte blanche
Ik ben bang van wel. Volgens mij heeft hij dat vorig jaar tijdens het songfestival op tv nog vernoemd. Er komt waarschijnlijk dus nog een songfestival met Jantje Smit die Nederland vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat hij nooit mee wil doen!
Zou de TROS zo extreem dom, truttig en navelstaarderig zijn dat ze denkt dat dit een goed idee is?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:31 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. Volgens mij heeft hij dat vorig jaar tijdens het songfestival op tv nog vernoemd. Er komt waarschijnlijk dus nog een songfestival met Jantje Smit die Nederland vertegenwoordigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik dacht juist dat hij vorig jaar zei zich wel op zijn plek te voelen als commentator, maar niet zo snel als deelnemer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:31 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. Volgens mij heeft hij dat vorig jaar tijdens het songfestival op tv nog vernoemd. Er komt waarschijnlijk dus nog een songfestival met Jantje Smit die Nederland vertegenwoordigd.
Ooh, hier staat het:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat hij vorig jaar zei zich wel op zijn plek te voelen als commentator, maar niet zo snel als deelnemer.
Belgie, want Antwerpen (sorry Brussel, maar dat denk ik echt) is veel beter te doen dan Romequote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:48 schreef Greys het volgende:
Ik moet overigens wel zeggen dat Jan wel de juiste strategie heeftquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Ooh, hier staat het:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)ngfestival-niet.html
Hij doet alleen mee als hij denkt dat hij kan winnen. Ik denk dat hij dan beter niet mee kan doen..
Maar gelukkig zal het nog wel enkele jaren duren.
En volgens Jan maakt Trijntje ook veel kans dit jaar! Als Jan het denkt, dan gaat het dus helemaal goed komen!
Als de Walen winnen, krijgen we echt geen ESF in Antwerpen hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Belgie, want Antwerpen (sorry Brussel, maar dat denk ik echt) is veel beter te doen dan Rome
Maar volgend jaar zijn wel de Vlamen weer aan de beurt, toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als de Walen winnen, krijgen we echt geen ESF in Antwerpen hoor
Ze noemen hem ook de mannelijke Lorde want ik geloof dat hij dezelfde producer als Lorde heeft. Oid.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat nummer van Belgie had voor mijn gevoel ook van Lorde kunnen zijn, trouwens.
De enige locatie die zonder noemenswaardige investeringen dit event probleemloos aankan is het Sportpaleis in Antwerpen. Met de huidige regering (die een beetje de vl-wl tegenstelling probeert te overstijgen) is dat zelfs realistisch, iig meer realistisch dan dat Belgie het songfestival zal winnenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als de Walen winnen, krijgen we echt geen ESF in Antwerpen hoor
Goede strategie, zouden wij ook moeten doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze noemen hem ook de mannelijke Lorde want ik geloof dat hij dezelfde producer als Lorde heeft. Oid.Goed gehoord!
EDIT: oh nee, iets met gemasterd door blabla iets met Lorde:
De song is naar verluidt geen doorsnee nummer op maat van de songwedstrijd. 'Onze eerste doelstelling was om een nummer te kiezen dat absoluut niet klinkt als een typisch Songfestivallied', zo zei Philippe Coppens van Sony Music Entertainment in 'De ochtend'. De tekst werd geschreven door de Amerikaanse singer-songwriter Beverly Jo Scott.
De song werd geproducet door Luuk Cox/Shameboy (Stromae, My little cheap dictaphone, Girls in Hawaii) en gemasterd door Stuart Hawkes van de Londense studio Metropolis (Sam Smith, Lorde, Amy Winehouse).
Ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Goede strategie, zouden wij ook moeten doen.
Op zich was een lied geschreven door Anouk best een goed idee, maar om nou net dit standaarddeuntje uit die computer te trekken terwijl ze nu samen een album maken waar zonder twijfel beter materiaal op staat:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja.
LUISTER JE, TRIJNTJE? WE GINGEN ZO GOED OP DAT VLAK! TAAAAARUT!
Alleen al dat 'ik trek wel even iets van de plank wat je nog had liggen, mag ik even bladeren' is al om te janken. Daar ging het meteen al misquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich was een lied geschreven door Anouk best een goed idee, maar om nou net dit standaarddeuntje uit die computer te trekken terwijl ze nu samen een album maken waar zonder twijfel beter materiaal op staat:
Eens, dat is in de basis al de verkeerde aanpak, zelfs de J's namen nog de moeite om echte liedjes te schrijven, niet wetende dat ze genaaid werden door NL en juryquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Alleen al dat 'ik trek wel even iets van de plank wat je nog had liggen, mag ik even bladeren' is al om te janken. Daar ging het meteen al mis
Zij zijn goed! Wat slim ookquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zij zijn goed! Wat slim ook, drie jonge mannen sturen die zingen over Amore. Geen hond die de rest van de tekst verstaat, maar dat boeit niet. Talloze vrouwen smelten voor Italiaans, Italiaanse mannen en Amore. Het concept is geniaal in al zijn eenvoud.
Ja. Wat je ook van de J's vindt, die hebben het zeer goed aangepakt in de basis. Ze zijn er speciaal voor teruggetrokken (in Frankrijk ofzo?) om liedjes te schrijven. En ze wisten idd stiekem al welke het zou moeten worden - en daar hadden we alles behalve mee voor joker gestaan op het ESF - maar idd, zwaar genaaid door onzequote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, dat is in de basis al de verkeerde aanpak, zelfs de J's namen nog de moeite om echte liedjes te schrijven, niet wetende dat ze genaaid werden door NL en jury
Oh jaquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja.
Maar vergeet ook de smeltende mánnen niet.
Dat soort liedjes als Italië dit jaar stuurt, scoren eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zij zijn goed! Wat slim ook, drie jonge mannen sturen die zingen over Amore. Geen hond die de rest van de tekst verstaat, maar dat boeit niet. Talloze vrouwen smelten voor Italiaans, Italiaanse mannen en Amore. Het concept is geniaal in al zijn eenvoud.
Bij mij zouden ze wel punten scorenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat soort liedjes als Italië dit jaar stuurt, scoren eigenlijk nooit.
Ja, bij mij ook wel hoor, van mij mag Italië winnenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij mij zouden ze wel punten scoren. We zullen het zien
Ik zit even terug te denken aan Amaury (heette hij zo, uit Frankrijk?), maar die zong op het moment supreme knettervals, het begin. Welke optredens zijn er wat jou betreft nog meer vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat soort liedjes als Italië dit jaar stuurt, scoren eigenlijk nooit.
Lucht het op, Peet?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:15 schreef Peter het volgende:
Van die Italianen is er maar 1 knap. En het is een cliché nummer. En clip. En wat heeft die rooie bril een grote neus!
zo.
Ja. Hoger dan Trijntje komen ze wellicht wel, maar ik geloof niet dat ze in de top 3 komenquote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:15 schreef Peter het volgende:
Van die Italianen is er maar 1 knap. En het is een cliché nummer. En clip. En wat heeft die rooie bril een grote neus!
zo.
Maar, dat je niet op die nummers kunt komen zegt toch al genoeg dat ze nooit hoog gescoord hebben?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zit even terug te denken aan Amaury (heette hij zo, uit Frankrijk?), maar die zong op het moment supreme knettervals, het begin. Welke optredens zijn er wat jou betreft nog meer vergelijkbaar?
Deze bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zit even terug te denken aan Amaury (heette hij zo, uit Frankrijk?), maar die zong op het moment supreme knettervals, het begin. Welke optredens zijn er wat jou betreft nog meer vergelijkbaar?
Ik vind Popular van Eric Saade nog steeds wel leukquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar, dat je niet op die nummers kunt komen zegt toch al genoeg dat ze nooit hoog gescoord hebben?
Ik vond het lied zelf nooit echt veel hebben, al maakte degene die het zong wel heel wat goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vind Popular van Eric Saade nog steeds wel leuk(al was die live niet heel zuiver)
Maar dat zie ik geen Nederlander doen bij de Tros..
Ik vroeg me meer af of er uberhaupt wel écht vergelijkbare inzendingen warenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar, dat je niet op die nummers kunt komen zegt toch al genoeg dat ze nooit hoog gescoord hebben?
Maar dat maakt toch niet uit? Nummers die nooit meedoen scoren immers per definitie niet goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af of er uberhaupt wel écht vergelijkbare inzendingen waren
Op basis waarvan die uitspraak 'dit scoort nooit echt' gebaseerd zou kunnen zijn.
Afwijkende nummers kunnen prima scoren natuurlijk. Kijk naar Loreen.. of naar ook een leuke:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af of er uberhaupt wel écht vergelijkbare inzendingen waren
Op basis waarvan die uitspraak 'dit scoort nooit echt' gebaseerd zou kunnen zijn.
De Italiaanse inzending is natuurlijk wel veel gelikter om te zien, met mooiboy(s) en in het Italiaans. Dit is een beetje opera meets Balkanstoffigheidquote:
Mjah. Mjah. Net een beetje als die Mama-Belg van vorig jaar... het is het net niet. Ik denk dat die drie Italianen een stuk hoger gaan eindigen als ze het live tenminste een beetje indrukwekkend weten te zingenquote:
Wel in de top 10 finale denk ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja. Hoger dan Trijntje komen ze wellicht wel, maar ik geloof niet dat ze in de top 3 komen.
Klopt, die had de body en de kop om te scoren, maar zong niet goed..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Wel in de top 10 finale denk ik.
Maar kan het mis hebben hoor. Ik dacht ook dat deze geheid zou winnen:
Maar die kon de druk dus niet aan, dus zullen we nooit weten hoe hij gescoord zou hebben als hij wel zuiver zong op het Eurovisie. Meh.
Ik snap je nietquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar in de voorbije paar jaar hebben klassieke liedjes al dan niet gemixt met pop meestal niet zo heel sterk gescoord.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
De Italiaanse inzending is natuurlijk wel veel gelikter om te zien, met mooiboy(s) en in het Italiaans. Dit is een beetje opera meets Balkanstoffigheid
[..]
Mjah. Mjah. Net een beetje als die Mama-Belg van vorig jaar... het is het net niet. Ik denk dat die drie Italianen een stuk hoger gaan eindigen als ze het live tenminste een beetje indrukwekkend weten te zingen
Als 'dit soort nummers' nooit hebben meegedaan, hebben ze nooit goed gescoord natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap je niet![]()
Er werd hier gezegd dat 'dit soort nummers' (opera-achtig) nooit goed scoren op het Eurovisie. Ik vroeg me af op basis waarvan we dat kunnen concluderen.
En de Belg had een suffe tekst en was niet mooi genoegquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Klopt, die had de body en de kop om te scoren, maar zong niet goed..
Ah.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Als 'dit soort nummers' nooit hebben meegedaan, hebben ze nooit goed gescoord natuurlijk
Oh, die vond ik nou niks. Ik had de hele tijd het idee dat ik naar Urbanus zat te kijken, maar dan in een andere taal zodat ik de grapjes niet meekreeg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Afwijkende nummers kunnen prima scoren natuurlijk. Kijk naar Loreen.. of naar ook een leuke:
Vlak Tim Douwsma niet uitquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vind Popular van Eric Saade nog steeds wel leuk(al was die live niet heel zuiver)
Maar dat zie ik geen Nederlander doen bij de Tros..
Plus dat het toen ook wel echt een sterk jaar was imo.quote:
Erg eigenlijk dat ik bij zo'n post direct dat getergde Trijnhoofd erbij zie.quote:
Het lied is iig wel te vinden, tik gewoon why aiaiai in google en de eerste 3 links zijn voor Trijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Erg eigenlijk dat ik bij zo'n post direct dat getergde Trijnhoofd erbij zie.
Het lag aan zijn oortjequote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Klopt, die had de body en de kop om te scoren, maar zong niet goed..
quote:
Gooi er een groene jurk op en het is af.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:49 schreef ijs_beer het volgende:
[ afbeelding ]
He, flauw en oud grapje...
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gooi er een groene jurk op en het is af.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Haar Ladies-of Soul optreden toen ze bijna uit haar groene gevaarte werd geblazen door een windmachinequote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:00 schreef Greys het volgende:
Wat is dat met die groene jurk?
Ik heb iets gemist.
Was hem net aan het zoeken idd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Haar Ladies-of Soul optreden toen ze bijna uit haar groene gevaarte werd geblazen door een windmachine
Ik vind nog steeds dat Pannecoucke bij al haar komende optredens met een zware pollepel naast haar op het podium moet gaan staan. Elke keer dat haar hand omhoog wil: PATS!!, klap op de hand, zoals oma's in films doen als iemand een koekje wil pikken. Leert ze het vanzelf af.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:08 schreef Greys het volgende:
Oh man, dat hele optreden had ik nog nooit gezien.
Wat doet ze irritant met haar hand
En ze heeft veel te stevige dijen voor zo'n doorzichtig dingetje. Niks tegen stevige dijen, ik heb ze zelf ook, maar trek dan iets aan dat bij je figuur en leeftijd past.
Wat een huismoeke-gaat-los-op-Albert-Cuyp look
Hoeveel doen er ook alweer mee in de halve finale en hoeveel gaan er door?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
Moet wel eerlijk zeggen; ik heb vanmiddag mn 'first impressions' van de liedjes in onze semi neergepend, maar ik zie echt wel kansen voor Trijntje.
Als ik elk nummer een cijfer zou geven (schoolsysteem 1-10) dan kan ik Trijn een 6 geven en gaat ze nog steeds door met 3 nummers onder zich.
Ik zie nog hooguit kansen als ze Trijn in het donker zetten, Anouk stiekem de stem laten zingen en Waylon's Wenkbrauw heel groot vierenzestig keer op het grote scherm projecteren.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:20 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik had dat ook gemist, maar wat een afschuwelijk optreden![]()
Daar ligt nog heel veel werk voor Pannecoucke en co....
10 van de 16quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoeveel doen er ook alweer mee in de halve finale en hoeveel gaan er door?
Ik ben er helemaal uitEr gaan er tien door geloof ik, maar van de...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |