Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 16:22 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
[ Bericht 4% gewijzigd door Qunix op 25-03-2015 13:54:14 ] | |
n8n | maandag 23 maart 2015 @ 16:42 |
Ekte-ekte height data van somewhere random noord Amerika map-data: http://cl.ly/aLWN/dem-smooth-crop.png (4.7MB png-bestand) map opgeslagen zoals die nu is (alleen waterniveaus aangepast): http://cl.ly/aKko/North%20American%20River.crp Hoe je het zelf kan maken: http://scrawkblog.com/201(...)-create-height-maps/ [ Bericht 23% gewijzigd door n8n op 23-03-2015 16:47:16 ] | |
Vinno | maandag 23 maart 2015 @ 17:05 |
"Commercial demand fix" mod kan nu uit de OP toch, na de patch? | |
Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 17:14 |
Check! En heb OV UI en Terraform tool toegevoegd. | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 17:40 |
Toppertje | |
Marcus_Zaagius | maandag 23 maart 2015 @ 18:12 |
http://forum.paradoxplaza(...)ow-to-build-a-Busway Voor degene die nog interesse hebben in het opzetten van een vrije busbaan. | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 18:52 |
It's all good man. | |
tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 19:14 |
En ook nog boven los polos! | |
tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 19:15 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412611977 Neuschwanstein! | |
Tocqueville | maandag 23 maart 2015 @ 19:17 |
Ik wilde die Medical Tower dinges, maar daarvoor moest je wat gebouwen unlocken. Maar voor die gare gebouwen moest ik weer dingen doen. Zoals de Health onder de 20% krijgen en de Crime boven de 50%. Dat probeerde ik dus, maar toen gingen al mijn citizens dood en ik kreeg nog steeds niet de juiste percentages. Nu sta ik een miljoen in de min Drie keer raden wie er ook nog eens geen save game heeft... | |
ElmarO | maandag 23 maart 2015 @ 19:23 |
ElmarO | maandag 23 maart 2015 @ 19:32 |
Een nieuwe asset van Gula: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412540256 | |
n8n | maandag 23 maart 2015 @ 19:33 |
Nu alleen deze nog | |
AlchemistOfSorrows | maandag 23 maart 2015 @ 19:33 |
Dat is toch die artist van Maxis? | |
ElmarO | maandag 23 maart 2015 @ 19:35 |
Yup. | |
AlchemistOfSorrows | maandag 23 maart 2015 @ 19:37 |
Echt tof dat ie assets maakt voor Cities, denk dat hij net zo teleurgesteld was in Simcity als meeste spelers | |
Peter_Aragorn | maandag 23 maart 2015 @ 19:37 |
Pff. Even een paar dagen niet kijken hier. To... Much... Mods... :p | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 19:58 |
Ik wil een asset die je ergens afgelegen kunt ploppen met dé caravan Heb nog geen pizza's op daken gevonden in m'n stad. Hopelijk plopt die snel ergens Ondertussen met een campus bezig geweest Het gat moet nog vol lopen met water, en rechts moeten nog wat appartementjes gebouwd worden a la studentenwoningen. Voor sportievelingen, mensen met groene vingers en feestbeesten die op het strand willen liggen. Later moet ik er nog een bieb inpassen maar dat komt wel goed | |
Romanus | maandag 23 maart 2015 @ 20:45 |
Echt heel logisch denken ze helaas nog niet na. | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 20:50 |
Die afrit upgraden naar gewone snelweg kan wel eens helpen. Iedereen wil linksaf slaan en ze hebben daar maar 1 baan voor | |
Drankster | maandag 23 maart 2015 @ 20:55 |
deze | |
Sejt | maandag 23 maart 2015 @ 21:17 |
Wie is C:S aan het spelen in het echt? | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 21:55 |
Russen zeker Blauw = snelwegbus, pendelt tussen 4 van deze krengen Groen = Werkbus, gaat rechts richting de industrie Rood = Stadsbus, gaat links de kuststad in. Continu volle bussen ook Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnen | |
Drizzt_DoUrden | maandag 23 maart 2015 @ 21:58 |
Vind het al heel wat dat er mensen naar die bushalte willen lopen. Hier pakken ze de auto om 4 straten verder naar de winkel te gaan. En ja, ik heb enkele buslijnen aangelegd | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 22:01 |
Om de 6 huizenblokken knal ik er altijd 1 neer. Staat overal wel volk. En amper auto's op de weg Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij. | |
ElmarO | maandag 23 maart 2015 @ 22:03 |
Stiekem is dat meerijden best ontspannend. Wat is je car saved percentage? Ik heb namelijk het idee dat ik een aantal buslijnen eens opnieuw moet gaan inrichten, maar of ik daar zin in heb. | |
mschol | maandag 23 maart 2015 @ 22:03 |
gewoon A-B lijnen maken, niet A-B-C-D D-E-F-A lijnen | |
Divje | maandag 23 maart 2015 @ 22:08 |
Meerijden is leuk , zo zie je de stad ook eens op een andere manier. Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes | |
Binamin | maandag 23 maart 2015 @ 22:19 |
Die no-trafficlights mod is echt super!!!!! | |
ElmarO | maandag 23 maart 2015 @ 22:19 |
Yup, heb er een paar rond de 50%, maar de meeste hangen rond de 20-25%. | |
einschtein | maandag 23 maart 2015 @ 22:33 |
Ik zag hier een Holm (Hölmen?) map, was dat een zelf gefabriceerde map, of? Of heeft iemand anders nog een leuke map? | |
Sejt | maandag 23 maart 2015 @ 23:17 |
Ik heb deze zelf gedownload om later te proberen. Ziet er gaaf uit http://steamcommunity.com(...)searchtext=innsbruck Daarnaast heb ik zelf een hoogtemap van Trondheim in Noorwegen geďmporteerd, maar ik moet nog alles aanmaken qua wegen, grondstoffen, etc. | |
jogy | maandag 23 maart 2015 @ 23:43 |
De perfecte rotonde . | |
AlchemistOfSorrows | maandag 23 maart 2015 @ 23:43 |
Ik heb net met die ground level cam eens rondgelopen, toch een stuk toffer dan ik dacht
| |
AlchemistOfSorrows | maandag 23 maart 2015 @ 23:44 |
Verrek, da's eigenlijk nog best slim ook om van het lane switching probleem af te zijn | |
Shrewd | maandag 23 maart 2015 @ 23:46 |
Ik denk niet dat deze rotonde een hoge verkeersdruk aan kan. Sluit er eens een cargo treinstation of haven aan, goede test is dat. | |
jogy | maandag 23 maart 2015 @ 23:48 |
Juist wel, ik heb het zo neergezet dat alles wat aan komt precies terecht komt waar het heen wil zodat ze elkaar helemaal niet meer tegenkomen . | |
jogy | maandag 23 maart 2015 @ 23:50 |
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt . | |
AlchemistOfSorrows | maandag 23 maart 2015 @ 23:55 |
Je zou ff met de traffic query mod moeten kijken of ze gebruiken maken van alle lanes | |
jogy | maandag 23 maart 2015 @ 23:57 |
Met deze constructie boeit het niet heel erg omdat ze elkaar praktisch niet tegenkomen. Maar ik zal die query tool hoe dan ook wel gebruiken want die is gewoon geil . | |
TigerXtrm | maandag 23 maart 2015 @ 23:59 |
Deze aanzetten tijdens het spelen en gaan | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:00 |
Wtf, zomaar uit het niets een overstroming. Wie zei dat er geen scenario's waren. Moet ik potverdikkie nog dijken aan gaan leggen ook. | |
EnGCatjuh | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:09 |
Die was van mij Dat is de heightmap van Stockholm. Ik heb zelf deze maar er staan er meer in de workshop. | |
EnGCatjuh | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:10 |
Draait de verkeerde kant op | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:14 |
Dat zou best eens kunnen . | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:25 |
Hah, zo lang niet gehoord dit. Ik kan het me niet herinneren, maar, gaat raar klinken dit, ik krijg een gevoel dat het 7 uur 's ochtends is, ik deze toontjes al uren lang achter elkaar heb gehoord en ik denk "oke, toch maar 's slapen nu.". | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:29 |
Oké, dit is dan wel weer mijn grootste falen. Leuk man, no car despawn . | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:34 |
niet zelf gemaakt Wat zou er gebeuren als ik elke kruising op dit ding van stoplichten voorzie Nu nog niet zoveel aangezien die bus de enige is die 'm gebruikt maar oke. | |
Qunix | dinsdag 24 maart 2015 @ 01:16 |
Heerlijk!!! | |
TigerXtrm | dinsdag 24 maart 2015 @ 01:18 |
Je zou bijna denken dat ze het despawnen er met een reden hebben ingebouwd Wel leuk voor de extra challenge natuurlijk. | |
AlchemistOfSorrows | dinsdag 24 maart 2015 @ 01:34 |
Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uit | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 02:14 |
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=409429211 | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 07:49 |
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222 Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:21 |
Het maakt het inderdaad extra uitdagend maar in dit geval heb ik het hele gebied gewoon gesloopt en doe ik het vanavond opnieuw. . | |
Kreator | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:38 |
Denk dat ik vd week maar weer eens opnieuw begin. Heb wel een leuke stad gebouwd met freeform wegen e.d. maar zit nu op 30k en het ziet er niet uit. Krijg je met voortschrijdend inzicht. . | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 08:51 |
Hoe supertof is dit Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van start | |
Kreator | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:03 |
Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure. . | |
Trebo | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06 |
Knap hoor. | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06 |
Bedankt. Ik hoop dat men er plezier van heeft. Mooiste is dat er dus straks hopelijk in veel steden een Feyenoord-stadion staat. | |
Vinno | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06 |
Tof man!! Deze gozer heeft ook een boel toffe gebouwen/industrie gebouwen: Klikje Ik vind zijn stijl en kleurgebruik echt heel erg tof | |
Lastpost | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06 |
Held. Vanmiddag ook even een prominente plek geven in m'n stad. | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:07 |
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers . Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner? . | |
Binamin | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:19 |
http://www.reddit.com/r/C(...)k_two_musthave_mods/ | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:20 |
Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt. 1. De precieze settings voor exporten naar fbx. In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is. 2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen. 3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. Bezint voor ge begint, zeg maar. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken. 4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld. 5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet. 6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten. Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. | |
JaqenHghar | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:29 |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:31 |
Dank . Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen. | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:31 |
Die bizarre experimenten zijn wel tof. | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:36 |
Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor. Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.) En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten. | |
SoldMayor | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:15 |
Ziet er tof uit zo. | |
JaqenHghar | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:22 |
Misschien een idee om dit in de OP te zetten in een spoilertje ofzo? Desnoods wil ik het wel even wat opleuken en de stappen verwerken in een tutorial flyer dingetje. In ieder geval heel tof dat je dit zo even hebt uitgelegd Dat scheelt ons weer. | |
GeorgeMichael | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:24 |
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's. Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad | |
mschol | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50 |
windmolens all the way | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53 |
Heb je vrachtstations gebouwd? | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53 |
En dat. | |
Zocalo | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:02 |
Is deze downloadbaar? Lijkt me ideaal! | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:04 |
Kan je goed zelf maken hoor, zal denk ik ook wel ergens te vinden zijn. Die van mij is iig geen asset . Gewoon goed nadenken waar je je op en afrit neergooit en niet bang zijn om ook de binnenkant van de ring te gebruiken . | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:17 |
nice nice nice | |
Qunix | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:19 |
De 3D Blender tutorial mag naar mij ge PM't worden, zet ik hem in de OP. Ik ga ook wat proberen. Lijkt me tof! Is Blender te doen voor iemand die nooit iets gedaan heeft met 3D modelling? | |
GeorgeMichael | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:26 |
Volgens mij kon ik dat nog niet. Ik zat rond de 3000 inwoners. | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:19 |
Ik had voorheen alleen maar maps gemaakt voor Half-Life en CS, dus het is wel te doen op zich. Heb vandaag en morgen niet zoveel tijd maar zal in de loop van de week kijken of ik een simpel proces kan neerpennen van begin in Blender tot het eindproduct met: 1. Blender model / settings voor Skylines. 2. UV wrap / texturen. 3. Export naar Skylines. Voorop staat dat ik zelf ook nog vrij nieuw ben, dus vooral bij modelen/texturen zullen er vast nog betere manieren zijn dan ik tot nu toe heb ontdekt. Enige wat ik kan aangeven is een manier waarop het lukt, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. | |
TigerXtrm | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:42 |
Godsamme het houdt niet op | |
Binamin | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:44 |
Zo grappig. Telkens op mijn werk schrijf ik de mods op die ik wil downloaden als ik Fok en Reddit langs ga. Als ik dan thuis ben, dan zoek ik ze allemaal op en download ik ze . Elke dag is er wel iets bij. Wel jammer dat steam op mijn werk is geblokkeerd. | |
Kreator | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:03 |
http://gfycat.com/WarmLegitimateFlyingfox | |
Vinno | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:12 |
Vet | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:19 |
Zit er nu al een paar minuten naar te staren. De wegen zijn zowel het grootste probleem als het grootste genot. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:40 |
Nice... | |
Grifte | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:41 |
Geweldig. Tuurlijk kan het altijd beter, maar ondanks de beperkingen betreft grootte etc ziet hij er prachtig uit. De Kuip | |
Rabieluh | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:19 |
Wow, de Kuip, hoe vet man . | |
mschol | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:15 |
zo, skylines ook maar weer opgestart.. hmm.. height too high bij het plaatsen van een trein station? | |
BarryOSeven | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:22 |
Hele dag verheugd om te spelen, nu ben ik eindelijk klaar met werk en heb ik barstende koppijn. Dan maar genieten van de creativiteit van anderen. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:23 |
Wel tof SuperHarregarre; je staat in de top10 van de reddit artikelen van cities . Of zie ik dat niet goed? Totaal geen verstand van reddit. http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/ < plekje 9 | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:24 |
Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsen | |
BarryOSeven | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:27 |
Vast een Romein | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:27 |
Amsterdammert | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:35 |
. Schitterend | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:41 |
Heb zin om net zoals jij zei zo'n stadiongebied te maken, maar slaat een beetje als kut op dirk om dat nu al te doen met 9500 inwoners en not enough money | |
mschol | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:43 |
| |
Black-Hole | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:44 |
Voor iedereen die wat inspiratie tekort komt om mooie steden te maken: | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:48 |
Merk nu pas dat je bij die zonable voetpaden kan instellen dat er wél trucks op rijden. | |
over_hedge | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:49 |
is sinds paar dagen ja. Is geupdate | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:52 |
Gewoon RDK vragen, die kunnen het voor 'n budget bedrag | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 16:53 |
Dat later minder budget blijkt dan gedacht? Moet continu schuiven in het budget om uit de rode cijfers te blijven, schommel tussen -200 en +500 per week Dus, ik wacht nog wel even | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:14 |
De Kuip al bijna 1000 downloads | |
TigerXtrm | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:24 |
Park aangelegd midden in de stad | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:26 |
Groot Central Park idee? Heb weer een nieuw objective, de bergen in! | |
TigerXtrm | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:27 |
Ja zoiets. Heeft geen functie verder, ziet er alleen mooi uit. Helaas moeten parken percé aan een auto weg worden gezet | |
NeuNeu | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:27 |
Als ik naar screenshots kijk zie ik heel veel dezelfde gebouwen. Zal Paradox later denk je nog nieuwe gebouwen toevoegen of ben je echt afhankelijk van mods? | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:31 |
Parken aanleggen met zonable voetpaden een idee? | |
TigerXtrm | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:33 |
Ooooh werken die voetpaden zo? Ik dacht dat die voetpaden groeiden net als huizen ofzo Ik dacht al, wtf heb je daar nou aan | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:35 |
Haha Nee, heel simpel, gewoon zo'n voetpad aanleggen en er een park tegenaan plakken | |
Black-Hole | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:36 |
Geen idee of Paradox dat zal doen (vermoed van wel) maar er zijn al heel veel assets in de workshop te vinden voor meer diversiteit. Zelf heb ik heel vee; assets van Pruett2333 die voor de nodige diversiteit zorgen. | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:38 |
Er werd gesproken over een European Buildings pack die samen met tunnels in een update komen. | |
einschtein | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:41 |
Tree brush. Kun je mooi even Forest Industry boosten. | |
maturon | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:47 |
Ik heb wat problemen met me cemeteries en crematoriums, Ik leeg me cemeteries om en om zodat ze niet overbelast zijn en ook heb ik ongeveer op elke 5 cemeteries 2crematoriums of is dat te weinig? met de radius schijnt voor de rest wel alles goed te zijn, maar wie weet? | |
Quyxz_ | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:54 |
Hebben jullie die improved graphics & highway interchange mod al?
| |
OmniRocket | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:55 |
wow | |
DeeCruise | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:28 |
Als de game er toch zo uitzag... * DeeCruise veegt kwijl af Nice try though: http://static.hdw.eweb4.c(...)r-2560x1600-7801.jpg | |
Scorpie | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:31 |
Fappen | |
Kreator | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:32 |
Mijn link op Reddit heeft wel geholpen. http://www.reddit.com/r/C(...)or_a_stadium_i_love/ | |
Jorwol | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:40 |
0108daniel wil de Kuip ook graag, maar hij zou Cities Skylines alleen even "proberen" via een gedownloade versie. Blijkbaar duurt dat proberen wel lang dan | |
Trebo | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:45 |
Daar ben ik vorig jaar nog overheen gereden. | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:48 |
Haha Die heeft zich sinds de release ook niet meer laten zien hier. | |
AlchemistOfSorrows | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:54 |
Wat ik trouwens wel jammer vind is dat het spel niet uit zichzelf hele hoge gebouwen neerzet. Er zijn wel hoge gebouwen maar ik zou het toffer vinden als er vanuit zichzelf een gebouw ergens ontstond dat veel groter is dan de rest, gelukkig zijn er mods te vinden die je zelf neer kan zetten | |
mschol | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:08 |
wolkenkrabbers worden neergezet? de monumenten zijn verhoudingsgewijs, imho, onrealistisch belachelijk groot | |
BarryOSeven | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:14 |
He zit er eigenlijk ook een limiet aan de hoogte van een gebouw? Of zijn het alleen de tiles op de grond? Anders ff een lift naar mars mod maken | |
WaikikiWim | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:25 |
Leuk spel Gaat lekker ook, alleen ik krijg het verkeer niet helemaal goed. Heb het meeste wel 'onder controle', maar het verkeer blijft een beetje een bitch. Vorige game liep het finaal in de knoei dus wil nu elk rode puntje voor zijn http://nl.tinypic.com/view.php?pic=28l7vi8&s=8#.VRG5qeFVo24 Sowieso heb ik nog niet gewerkt met 2 banen/1 richtingsverkeer. Hoe passen jullie dit toe? Lijkt me dat het dan alleen maar meer opkropt in het centrum toch? Eigenlijk heb ik ook alleen de 'standaard' normale weg gebruikt, dus 2 baans (2 richtingen). | |
einschtein | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:47 |
Dat rode, dat komt doordat je twee kruisingen vlak bij elkaar hebt. Wat ik wel eens doe, is een baan één eenrichtingsweg woonwijk->ring, en een baan één eenrichtingsweg woonwijk->ring. Dus één weg voor naar binnen en één voor naar buiten. | |
Drebbelman | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:49 |
Het zou mooi zijn als je een park ook met de districttool kon aanwijzen. Op dit moment gelden alleen de echte parken als parken, terwijl ik ook heel was bos en voetpaden in en rond mijn stadje heb, wat technisch gezien jammergenoeg dus geen impact heeft. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:50 |
Enkel tegen geluidsvervuiling, dacht ik... | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:08 |
HAHAHA al m'n saves weg. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:09 |
| |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:10 |
Ja echt waar kutzooi. | |
TigerXtrm | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11 |
Niet in The Cloud gesaved? | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:13 |
Lijst met saves is helemaal leeg. | |
ElmarO | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:15 |
Dat is mooi klote. | |
mschol | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:18 |
mooi beginnen met een schone lei | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:18 |
In de content manager staan ze na een restart wel. Maar van daaruit kan ik ze niet laden.
Was net zo lekker bezig.. Hier trouwens een Flight Cimulator http://steamcommunity.com(...)13366627&searchtext= | |
einschtein | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:20 |
Geprobeerd om de game als administrator te openen? | |
einschtein | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:22 |
| |
Marcus_Zaagius | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:23 |
Spel is nog geen maand oud en nu al zoveel fantastische mods en assets. | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:23 |
Deed ik al vanaf het begin.. | |
Drebbelman | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:29 |
oef, das schrikken. komt kennelijk vaker voor. dit al geprobeerd? https://www.reddit.com/r/(...)id_my_saved_game_go/ | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:32 |
Probeer het nu Gefikst er zat 1 corrupte save tussen (de laatste, kan door een crash komen), heb die verwijderd en alle saves zijn weer te zien Ik vraag me echt af hoe de ontwikkelaars hier mee om gaan. Een flight simulator in een city builder Je vliegt trouwens overál doorheen en de controls zijn ff wennen, zat net onder de map en wist even niet hoe terug te gaan [ Bericht 15% gewijzigd door Divje op 24-03-2015 21:53:18 ] | |
Sejt | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:10 |
De Kuip ligt er mooi bij. SuperHarregarre | |
Vijf_voor | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:15 |
Ik begin bijna elke dag weer opnieuw omdat ik dan weer een 'grandioos' idee heb. Vervolgens faalt het idee en begin ik weer opnieuw | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:15 |
http://steamcommunity.com(...)11521749&searchtext= Is dit niet een 'meer waarheidsgetrouw' station voor er naast? | |
Qunix | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:47 |
Het modden gaat echt helemaal los | |
Avey | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:49 |
Ik heb totaal geen demand voor residential en al mijn fabrieken sluiten | |
einschtein | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:50 |
| |
Avey | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:55 |
Ja lach maar Ik heb overal parken en genoeg plek om te werken dus waarom wil er niemand in mijn stadje wonen? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:04 |
Auw. Zon 2 uur bezig geweest vanavond met mijn stadion park. Alles klaar, vond het zo tof. Dus, saven, quit, steam overlay aan, terug in game, UI uit, en screenshotjes maken. Quit, naar screenshot manager.. Hm, geen nieuwe screenshots. Verdorie. Terug naar game; laden, laden, groene vlakte. Alles leeg. Alles. Andere savegame corrupt. Weg. Alles. Is. Weg. | |
einschtein | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:06 |
Tijdelijk tax reducen? Je industrie die weggaat, is dat specifieke industrie? Misschien dat de resources op zijn: zoals olie. | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:08 |
Heb je nog een save van tijdens je werk of ben je alles kwijt? Ook al je savegames? Kijk even in de contentmanager bij je savegames, als er 1 tussen staat zonder thumbnail, die verwijderen. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:10 |
Mnee. Save de laatste.. Dagen, alleen maar via die cloud optie. He bah. Nouja, ook een kans om het nu anders te doen. | |
Divje | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:12 |
Probeer je corrupte save even te verwijderen had vandaag hetzelfde probleem redden wat er te redden valt!!1321einz En een autosave mod downloaden die om de 5 minuten saved is best handig | |
jogy | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:23 |
Ik erken mijn falen, ik zet de no car despawn uit . | |
ElmarO | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24 |
Mijn standaard snelwegrotonde voldeed niet meer, maar of dit nou een verbetering is. | |
Avey | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:26 |
Ik denk dat het probleem bij verkeer zit, de fabrieken kunnen hun rommel niet kwijt | |
jogy | woensdag 25 maart 2015 @ 00:05 |
Efteling . | |
Rezania | woensdag 25 maart 2015 @ 00:11 |
Je kan natuurlijk ook gewoon een extra treinstation neerzetten. | |
jogy | woensdag 25 maart 2015 @ 00:14 |
Op dezelfde plek maar ernaast? Werkt dat of pakken ze derperig gewoon de eerst? | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 00:14 |
er zit voor mij niet echt een drive in om lang met 1 save door te gaan helaas.. bij SC4 was dit wel het geval (maar dat kwam door de regio: elke keer een regiootje aanpassen en dan zorgen dat ze elkaar goed aanvulde..) ik wil nog 2 gebouwen unlocken: die ene boog (30k commercie vakjes) en de eiffeltoren (30k industrie..) geen idee hoe ik dat ga moeten doen ik moet er daarna nog 1 unlocken maar die is volgens mij onmogelijk (15k kinderen op basisschool) | |
Rezania | woensdag 25 maart 2015 @ 00:15 |
Eh, andere kant van je industriepark is beter. Maar wie weet! | |
jogy | woensdag 25 maart 2015 @ 00:16 |
Potver, wat een wijsheid . | |
AlchemistOfSorrows | woensdag 25 maart 2015 @ 00:18 |
Ik had laatst geprobeerd een trein verbinding op te zetten tussen een paar stations, maar het werkte voor geen meter Er flitsten soms treinen het station in en uit, dan waren ze 1 frame in beeld en weer weg Ik heb totaal geen idee wat ik fout deed | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 00:19 |
dat had ik vanavond ook, volgens mij een bug i.c.m. mod ofzo? | |
AlchemistOfSorrows | woensdag 25 maart 2015 @ 00:20 |
Dat idee had ik ook ja. Had er een aantal uitgezet die er wellicht mee te maken konden hebben, maar het deed helemaal niks | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 00:21 |
ik had lane changer, resolution ding iig aangezet.. eff kijken wat nog meer.. persistent resource view hoe kan ik die treee brush trouwens gebruiken? staat wel aan, maar kan er niks mee? | |
Rezania | woensdag 25 maart 2015 @ 00:22 |
| |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 00:28 |
mijn trein netwerkpareltje (de cargo trein rijdt trouwens achterstevoren ) | |
Rezania | woensdag 25 maart 2015 @ 00:49 |
Numpad, - en +. Door de rechtermuisknop ingedrukt te houden kan je bomen weghalen. | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 01:02 |
ah, thnx | |
RaXz | woensdag 25 maart 2015 @ 01:14 |
Nooit Simcopter gespeeld? Daar kon je door je Simcity 2000 steden heen vliegen en missies doen. | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 01:56 |
zo, nog even een overview van mijn stad met mods: | |
SuperHarregarre | woensdag 25 maart 2015 @ 07:33 |
Jezus, dat updaten van assets is echt kut met peren in CS. Gewoon twee uur bezig geweest om een simpele texturewijziging te doen bij het stadion zodat de kleuren wat minder fel zijn. Ik weet niet of hij bij jullie nu goed werkt of niet. Laat me even weten als je een error krijgt dat er een dubbele asset is. Bij mij is dat in ieder geval het geval, en het probleem is dat ik niet zomaar een asset kan gaan deleten bij mij want ze heten allemaal hetzelfde dus het kan zo maar dat ik 'm helemaal van de workshop gooi per ongeluk. Dat systeem is gewoon ruk, want je moet je dus als maker van de asset subscriben op je eigen asset, en dan moet je via de content manager je eigen asset zoeken en dan updaten. Maar als je dan iets wil wijzigen kan het voorkomen dat je een asset dubbel aanmaakt, zonder dat je 'm dubbel saved of wat dan ook. En dan heb je twee assets die hetzelfde heten en naar dezelfde workshop linken waardoor je dus geen idee hebt welke versie er nu daadwerkelijk op de workshop staat. Stressvolle shit dit. | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 07:46 |
Mooi! Hoe kom je aan die hoge bomen? Zitten die standaard in het spel? | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 07:48 |
Dit en Cities: http://idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/SARndbox/ Fap fap fap fap | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 08:05 |
Klopt, had ik ook al gedownload. Even vervangen. | |
Lastpost | woensdag 25 maart 2015 @ 08:21 |
Whehe gisteren speciaal een busbaan aangelegt in de stad zonder ander verkeer en het werkte nog ook. Nu eens aan het kijken naar duidelijke info over import/export en die zones+policy etc. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 08:50 |
Nou, ik heb steam support maar even gecontact of ze niet een save game in de cloud van gister avond net voor mijn gedoe hebben. Let's hope so. | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 08:50 |
Hmm vreemd.. ik krijg telkens dit bericht ingame: object reference not set to an instance of an object | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 09:11 |
http://steamcommunity.com(...)79329/?insideModal=1 ? | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 09:19 |
The Garbage Disposal Gate http://steamcommunity.com(...)13337739&searchtext=
| |
Qunix | woensdag 25 maart 2015 @ 09:30 |
| |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 09:45 |
Hmm.. ik heb een andere savegame geopend en daar had ik geen melding. Dan maar met die verder | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 10:08 |
Ben benieuwd of deze constructie gaat werken met een flinke traffic load. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 10:09 |
Straks eens die map uitproberen van die circle city Die 6 snelwegen intersection staat er nu op: http://steamcommunity.com(...)13134301&searchtext= | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2015 @ 10:22 |
Zitten standaard in het spel. Ik speel op een map die het Nordic theme heeft, en dan krijg je naaldbomen tot je beschikking. | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 10:36 |
Aaha.. even proberen dan. | |
Qunix | woensdag 25 maart 2015 @ 10:37 |
Traffic++ (Zonable Pedestrian Paths) http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409184143 Current features: - Zonable Pedestrian Paths (pavement and gravel) with support for public service vehicles and, optionally, delivery trucks; - Six-Lane Road with Bus Lanes (4 normal + 2 bus) - Bus lanes can be used by vehicles in emergency; - Options to customize certain aspects of the mod - the options can be found in the bar of the mod in the content manager. | |
Qunix | woensdag 25 maart 2015 @ 10:42 |
Tornado mod komt eraan! https://www.reddit.com/r/(...)ting_with_tornadoes/ Ik ben erg benieuwd wat de dev's vinden van de huidige mod community. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 10:46 |
Dat het spel beter wordt zonder dat zij er iets aan hoeven doen. Maakt t voor hen wel moeilijker updates te maken, rekening houdend met alle mods. | |
Black-Hole | woensdag 25 maart 2015 @ 11:34 |
Ziet er net uit alsof je riolering ontploft is | |
jogy | woensdag 25 maart 2015 @ 11:46 |
Ook een leuke ramp mod. Hele stad onder de stront. | |
Lastpost | woensdag 25 maart 2015 @ 11:55 |
Die moet ik uitproberen! Thanks. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 11:57 |
Staat er niet een save in deze map? Savegames slaat ie ook lokaal op. /Users/YOURUSER/Library/Application Support/Steam Op hoop van zegen! | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 11:59 |
Ga ik vanavond even checken. Punt is; het probleem waarom de save games niet goed opslaan was dat er geen schijfruimte vrij was.. Daarom pakte ik uitwanhoop maar de cloud, maar die ging dus ook fout. Vervolgens dus die lege map. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 12:04 |
Pffrt, lastig Had zelf gister dus dat ik al m'n saves kwijt leek te zijn, kon niks laden en zag de saves niet. Wél in de contentmanager, cloud & lokale saves. Zat een corrupte tussen die alles fuckte https://www.reddit.com/r/(...)id_my_saved_game_go/ heeft mij geholpen. Maar bij jou is het net even ander volgens mij | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 25 maart 2015 @ 12:05 |
Overigens vinden jullie die treinen bruikbaar? Voor mijn gevoel zijn ze veel duurder dan de metro en geen hond gebruikt ze. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 12:06 |
Yeah. Wel thanks voor je tips | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 12:07 |
Hoop dat het goed komt was benieuwd naar jouw stadiongebied | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 12:08 |
Lees de comments op steam even door - lijkt me nog redelijk buggy en je saves kunnen corrupt raken. | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 12:11 |
Mijn nieuwste transport hubs. Werken uitermate goed tot nu toe! Zie boven. Als je goede lijnen aanlegt, kunnen ze enorme hoeveelheden mensen meenemen. Goed, als in: A naar B en weer naar A, over goede afstand tussen bv. woonwijk en werk district, etc. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 12:15 |
Vet Maar, what happened bij dat metrostation? | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 12:15 |
Derp happened. Of Russische uitvoerders. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 12:15 |
Ik ook . Mijn gebied was zo leuk.. had allemaal screenshots gemaakt, van laag, veel mensen erbij op enzo, was net of er net wedstrijd was geweest en ze weg liepen. Was prachtig | |
TigerXtrm | woensdag 25 maart 2015 @ 12:16 |
| |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 12:19 |
Ze rollen zo die helling af het station binnen. Nohh, dat mag niet weg zijn | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 12:24 |
McDonalds in de fik met 4 highly educated medewerkers? Wat een noobs. | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2015 @ 12:26 |
Erg netjes, zeg. Als ik een keer een nieuwe stad ga maken, moet ik vanaf het begin al met zulke dingen rekening gaan houden. Mijn stadiongebied: | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 12:30 |
Naaldbomen Dat ziet er best vet uit | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 12:33 |
Erg mooi gebied. Betreffende de transport hubs is dit de 1e keer dat ze van te voren heb aangelegd, en daarna pas de wegen en de zones. Je kan gelijk zien dat het nut heeft. In other news: wat is de politie aan het doen? Expres files maken? Hij rijdt langzamer dan de rest en niemand durft 'm in te halen. Op zich realistisch | |
Rabieluh | woensdag 25 maart 2015 @ 12:36 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ngzaam-rijden-op-a58 | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 12:38 |
Fucking irritant, telkens wanneer ik een savegame open krijg ik elke 10 seconden een error: | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 12:40 |
Serieus, mijn stad zit vol met langzaam rijdende politie en Russische aannemers en automobilisten. | |
hoekandit | woensdag 25 maart 2015 @ 12:45 |
Betekent dit nu het einde van mijn eerste savegame? Normaal het spel afsluiten wil ook niet meer, moet via task manager. Mooi kut | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 12:49 |
Dit dus | |
over_hedge | woensdag 25 maart 2015 @ 12:51 |
Zeker de kuip neergezet? Dat krijg je er van. | |
Yi-Long | woensdag 25 maart 2015 @ 12:56 |
Schitterend man | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 12:58 |
http://steamcommunity.com(...)/611701999515147623/ http://steamcommunity.com(...)/611701999514479329/ Re-install, of het was iets met .NET framework. Toevallig een windows update gehad? Hier houdt m'n Bureaublad-beheer er steeds mee op als ik het spel speel sinds gisteren. | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2015 @ 12:59 |
Dank. En naaldbomen zijn inderdaad geweldig, al probeer ik er wel andere bomen doorheen te mixen. Anders wordt het wel erg eentonig. Ik moet me die mindset nog iets meer eigen maken. Maar het is inderdaad geweldig als je meteen kan zien dat het werkt. Misschien een bepaalde asset die vervelend doet? | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 13:05 |
Gister een update gehad, maar niks met .NET Framework. Ik zal het spel opnieuw installeren. | |
Binamin | woensdag 25 maart 2015 @ 13:07 |
Kun je eens een overview geven van je stad. Ver uitgezoomd. Ben benieuwd naar je metro/busnetwerk. | |
Kreator | woensdag 25 maart 2015 @ 13:08 |
Snap niet dat jullie je savegames niet gewoon opnummeren. Dan ben je nooit in 1x alles kwijt en een paar savegames extra boeit ook geen reet. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 13:10 |
Heb door m'n rammen-op-de-F1-knop obsessie een stuk of 80-90 autosaves per stad Wil weer een nieuw treinstation a la dit aan gaan leggen: Werkte verdomd efficiënt met die kleine wisselingen, maar het moet nog een stuk groter, inclusief grote busterminal en metrostations. Wil toch wel een stuk of 4 stations er in passen, en er moet genoeg buffer zijn voor de treinen.. En dan lijnen aanleggen naar elk deel van de stad. En natuurlijk 1 richting het stadion. Eerst sparen [ Bericht 18% gewijzigd door Divje op 25-03-2015 13:16:13 ] | |
ElmarO | woensdag 25 maart 2015 @ 13:13 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413502249 Maar ik wacht nog maar even met installeren. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 13:18 |
Er blijkt trouwens dat die limiet op een gegeven moment ook telt voor wegen, services en alles wat je kan bouwen http://steamcommunity.com(...)/611701999515894380/ | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 13:23 |
Gelukt, maaar al m'n mods weg.. Ik ben wel geabonneerd, maar zie ze ingame niet staan | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 13:23 |
Ik mag een weekje een iMac van werk lenen, onder het mom "Testen". Daar gaat ik dus Cities op spelen he. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 13:24 |
D'oh Opnieuw abonneren? Haha | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 13:25 |
Zit niks anders op ben ik bang. Overigens staan ze wel in m'n steam workshop ingame. Heel raar. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 13:29 |
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\workshop\content (of iets dergelijks) Staan je mods daar wel? http://www.reddit.com/r/C(...)when_subbed_anymore/ Mss staat daar een oplossing. Of niet, moet eerst zelf eens lezen wat ik post | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 13:31 |
Staat niks. Maar ben al aardig op weg met opnieuw abonneren | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 13:33 |
Volgens mij heb ik de locatie gepost waar je je mods naartoe kan verplaatsen als je offline wil spelen met mods/assets | |
hoekandit | woensdag 25 maart 2015 @ 13:38 |
Geen nieuwe geďnstalleerd na gisteren, toen alles nog gewoon normaal werkte. Heb meerdere saves ook die geven dezelfde fout. Ben maar overnieuw begonnen, stad was toch lelijk Wel jammer want emotionele waarde enzo (1e stad) +60000 inw + 8miljoen op de bank. Dus kon flink uitproberen en aankloten. | |
hoekandit | woensdag 25 maart 2015 @ 13:42 |
Annuleer bovenstaande berichten!! PC opnieuw opstarten helpt dus ook. | |
Qunix | woensdag 25 maart 2015 @ 13:45 |
Veel succes. Het is niet vooruit te branden met lage kwaliteit graphics. | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 13:48 |
Ik snap er geen reet van. Ik krijg die mods maar niet onder het kopje mods, alleen onder het kopje Steam Workshops. | |
Sejt | woensdag 25 maart 2015 @ 13:48 |
Even in een spoiler voor mobiele users. Laatste screenshot is van m'n laatste project. Grote woonwijk (sub-urb), transport hub met werk gebieden aan beide kanten. Wat ik geleerd heb tijdens deze stad: • Bussen moeten fungeren als feeders naar transport hubs • Bij low density mag ook het openbaar transport ruimer opgezet worden • Openbaar vervoer gericht op woon-werk verkeer • Stoplichten zijn zo slecht nog niet. Opvolgende rotondes kunnen complete opstoppingen veroorzaken En dan is er nog genoeg te leren. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 13:49 |
Jawel hoor, gaat prima werken . (tenminste, als ik het op mijn Macbook Pro prima kan spelen, moet dat op een iMac met dedicated grafische kaart helemaal lukken) | |
Qunix | woensdag 25 maart 2015 @ 13:55 |
Mac mini uit early 2012 heeft problemen. 5fps max en de instellingen zijn zo laag/uit mogelijk. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 13:58 |
Mac mini zal idd wel issues hebben. Heeft integrated graphics gok ik? Dit is een iMac uit 2011 dacht ik. Maar dus dedicated graphics, 20gb aan ram. Zal vast soepeler gaan zijn dan mijn huidige Macbook. | |
Qunix | woensdag 25 maart 2015 @ 13:58 |
Ah. Duidelijk. Ik heb 16GB ram, maar dat is het probleem niet. | |
valek | woensdag 25 maart 2015 @ 14:00 |
Ik heb overal metrostations en metrolijnen gelegd. Maar er rijdt geen metro. Ik snap er niets van. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 14:00 |
Nee, dat is dan het probleem niet nee . Je kan het nog met Bootcamp proberen icm. de directx9 opstart flag, dat leverde op mijn Macbook nog best wat performance winst op. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 14:01 |
Plaats even een screenshot van je metro lijnen enzo. Is wat makkelijker helpen | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 14:02 |
Heb je wel lijnen getrokken langs de metrostations? | |
valek | woensdag 25 maart 2015 @ 14:03 |
Doe ik vanavond. Zit nu niet voor mijn gamepc. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 14:17 |
Wtf AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Addons staan je mods mss daar? | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 14:47 |
ik heb alles eraf geflikkerd, zowel steam als CS, alles uit de mappen gegooid en alles opnieuw geinstalleerd. Nu doet alles het weer | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 14:49 |
Pff Maar gelukkig kan je weer spelen dus | |
bitterbal | woensdag 25 maart 2015 @ 14:52 |
Heb gister best veel assets gedownload maar de gene die ik al had zitten er nu niet meer tussen in het spel. Wel in de content lijst. Hebben jullie dit ook? | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 14:55 |
Ik schuif m'n kustlijn weer aan de kant, ga er later wel mee verder, ben totaal de inspiratie kwijt Nieuwe stad beginnen op deze map: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411678513 Naaldbomen edit: Wat n kutmap Iemand een aanrader wb Nordic theme? Wil wel naaldbomen. En voor de mensen die al die policy icons weg willen hebben bij de district namen http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410018672 [ Bericht 14% gewijzigd door Divje op 25-03-2015 15:08:15 ] | |
G3F | woensdag 25 maart 2015 @ 15:06 |
Is t ook mogelijk om in dx9 via OSx op te starten (zonder bootcamp dus) ? Zo ja; hoe? | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 15:15 |
Nee, OSX kent geen DirectX (da's Microsoft). | |
G3F | woensdag 25 maart 2015 @ 15:18 |
Thanks iig voor de opheldering! | |
bitterbal | woensdag 25 maart 2015 @ 15:33 |
Zat er al op te hopen, de Burj Kalifah [ Bericht 0% gewijzigd door bitterbal op 25-03-2015 15:43:12 ] | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 17:12 |
Inderdaad. Toch heb ik het idee dat veel mods elkaar verneuken. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 25 maart 2015 @ 17:34 |
Dit heb ik nou dus ook. Al wat bedacht of gewoon alle savegames weg donderen en opnieuw beginnen? | |
hoekandit | woensdag 25 maart 2015 @ 17:40 |
Savegames niet weggooien! Ik heb de PC opnieuw opgestart en het probleem was verholpen. | |
boik | woensdag 25 maart 2015 @ 18:04 |
ik wil ook zo creatief zijn bij mij komt het niet verder dan rechte wegen e.d. enzo | |
OmniRocket | woensdag 25 maart 2015 @ 18:13 |
Romanus | woensdag 25 maart 2015 @ 18:16 |
Hier ook een error gehad | |
boik | woensdag 25 maart 2015 @ 18:27 |
hahaha alsof ze het weten | |
TigerXtrm | woensdag 25 maart 2015 @ 18:28 |
| |
Scorpie | woensdag 25 maart 2015 @ 18:30 |
Briljant | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 maart 2015 @ 18:39 |
| |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 18:39 |
Godverdomme | |
Lastpost | woensdag 25 maart 2015 @ 18:43 |
Hahaha tering. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 18:50 |
http://steamcommunity.com(...)/611701999516587093/ Die error ligt dus waarschijnlijk aan die zonable pedestrian paths mod. | |
Romanus | woensdag 25 maart 2015 @ 18:59 |
Alleen aan de zonable add-on dus? Want die pedestrian paths waar wel service voertuigen kunnen rijden vind ik geniaal | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 19:00 |
Dat is die mod. Uitzetten of in Ghost mode zetten. | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 19:05 |
nice.... | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 19:35 |
Zojuist mijn cloud save nog maar 's proberen te laden, op hoop van zegen.. Nu geen lege map meer: Maar ja | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 19:51 |
Ik heb alle 'sport'-assests geabonneerd. Vanavond even aan de slag om een sport en ontspanningszone in te richten. | |
DjinN | woensdag 25 maart 2015 @ 19:52 |
Zo. Ff voor ¤18,50 een gamekey gekocht | |
DjinN | woensdag 25 maart 2015 @ 19:53 |
Als jullie beginnen, beginnen jullie dan eerst met een compleet wegennet aan te maken, en vullen jullie dan pas alles op ? | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 19:55 |
Eerst water. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 19:56 |
http://steamcommunity.com(...)13808664&searchtext= Die ook? | |
Trebo | woensdag 25 maart 2015 @ 19:57 |
Wauw.. nee, thnx! | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 19:58 |
Jongens en meisjes, wat moet ik nou.. wachten op steam support of ze een backup terug kunnen zetten van mijn cloud save, of gewoon domweg opnieuw beginnen.. iemand eerder contact gehad met Steam support en hoe snel ging dat dan? | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 19:59 |
steam support? kom over een maand maar weer terug... ja nee serieus: ze zijn over het algemeen echt bagger traag.. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 20:00 |
Geen idee.. Heb je die corrupte cloudsave al verwijderd? | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:00 |
Mja, heb alle folders en dergelijke save games ook getest; maar nada niks en noppes. Zie screenshot hierboven. Stad laad nu wel, maar ik zie geen gebouwen enzo | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 20:02 |
In je content manager saves vewijderd die niet goed zijn? En als je die Pedestrian Paths mod hebt, schakel 'm uit want die fuckt heel veel kapot nu | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:02 |
Had al zo'n idee . dank voor info | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:02 |
Zal dat nog eens proberen, maar geef het weinig tot geen kans . Brb. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 20:04 |
* Duimt voor Scrum* | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 20:04 |
anders nood scenario: ALLE mods uit.. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:05 |
. Het vervelende is ook nog.. telkens als ik 'm ga laden zie ik deze thumbnail: Dat was mijn stadionpark dus | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:08 |
Had ik al gedaan, maar niks noppes nada! Ik denk dat het opnieuw beginnen word. Verdorie verdorie verdorie. | |
mschol | woensdag 25 maart 2015 @ 20:10 |
ook assets e.d. uitgezet? gewoon basic game voor de test? | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 maart 2015 @ 20:14 |
Hoe zit dat trouwens met brede voetpaden (zoals Sejt ze maakt), zit dat standaard in de game of moet je enkele paden naast mekaar maken? Zal wel een hel zijn als het het tweede is en je wil een voetgangersbrug creëeren | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:14 |
Yep, het ligt echt aan de save games helaas. | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 20:16 |
Er staan dus geen savegames zonder thumbnails tussen? | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:17 |
Ja 1, maar als ik die verwijder geen enkel teken van leven op de andere saves. En als ik die corrupte laad, krijg ik het zelfde te zien als die screenshot hier ergens boven. En ik zie dus die thumbnail van mijn stadion park . GAFFERDAMME! Dat word opnieuw beginnen | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 20:19 |
Bij mij wou ie die niet verwijderen vanuit de content manager, moest 'm opzoeken in de steam map. Tussen 189 andere saves Maargoed, die zonder thumbnail is corrupt, maar je hebt ook 1 mét thumbnail die corrupt is? | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:21 |
Ja, als in; ik kan de games wel laden. Die niet corrupt zijn: lokaal; laad wel, maar toont een compleet lege map. De cloud save laad ook, maar laat dit zien: | |
Divje | woensdag 25 maart 2015 @ 20:23 |
Wat gebeurt er als je een nieuwe map laadt? Dan laat ie wel alles normaal zien? | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:27 |
Ff testen nog, ben nog 1 ding aan het proberen, daarna start ik nieuw spel. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:32 |
v0l |