SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had ze al gechecktquote:Op maandag 23 maart 2015 14:54 schreef Andyy het volgende:
1 is lizzie armitstead en 2 3 Emma Johansson trouwens.
Zag er vorig topic iemand op reageren
Dat wel ja. Dan maar van achter...quote:Op maandag 23 maart 2015 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen tetten heeft.
https://isdatjebidonofbenjehetzelf.wordpress.com/tag/liz-hatch/quote:Op maandag 23 maart 2015 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst dat die het met een wielrennert doet maar ben vergeten welke.
2011quote:Op maandag 23 maart 2015 15:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://isdatjebidonofbenjehetzelf.wordpress.com/tag/liz-hatch/
Zadelpen.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:50 schreef iScream. het volgende:
Welke fietsdrager gebruiken jullie voor carbon fietsen? Ik heb 1tje die normaal gesproken om de "staande buis" klemt, maar mn nieuwe fiets heeft een dusdanig dikke buis dat deze niet in de houder past.. Nu dus op zoek naar een nieuwe drager, beste optie is denk ik 1tje die de fiets bij de bovenbuis klemt he?
quote:Op maandag 23 maart 2015 16:02 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik heb zo'n "aero" carbon zadelpen, enige ronde vorm is het achterste stukje van de bovenbuis
Had je een mooie dakdrager van kunnen kopen.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:13 schreef iScream. het volgende:
[..]
Heb net een trekhaak op de auto laten zetten a 500 pleuro
Dat soort dragers worden door 2 mensen gebruikt.quote:
Achter de auto valt dat reuze mee... Wel flink door blijven rijden danquote:Op maandag 23 maart 2015 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik leg de fiets gewoon achter in de bak trouwens. Van zo'n drager wordt ie alleen maar vies.
Als het kan doe ik dat ook. Maar die keus heb je niet altijd.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik leg de fiets gewoon achter in de bak trouwens. Van zo'n drager wordt ie alleen maar vies.
Ik heb een giant, die worden niet gejatquote:Op maandag 23 maart 2015 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als het kan doe ik dat ook. Maar die keus heb je niet altijd.
Zou eerder bang zijn voor beschadiging & diefstal.
Ik moest dit weekend heel hard lachen toen een net iets te kleine man op klikschoentjes zn fiets bovenop z'n SUV probeerde te zetten.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als het kan doe ik dat ook. Maar die keus heb je niet altijd.
Zou eerder bang zijn voor beschadiging & diefstal.
Kunnen mooie filmpjes opleveren!quote:Op maandag 23 maart 2015 16:33 schreef Tommeke het volgende:
Die Tayler Wiles is echt lekker, maar helaas van de verkeerde kant
Mijn drager zet de fiets vast via de voorvork van de fiets. Geen enkele klemmen die om een buis waar dan ook zitten.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:13 schreef iScream. het volgende:
[..]
Heb net een trekhaak op de auto laten zetten a 500 pleuro
quote:Op maandag 23 maart 2015 16:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moest dit weekend heel hard lachen toen een net iets te kleine man op klikschoentjes zn fiets bovenop z'n SUV probeerde te zetten.
Had een stukje van John Cleese kunnen zijn.
Preciesquote:Op maandag 23 maart 2015 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen tetten heeft.
Dat shirt in het midden is best te pruimenquote:Op maandag 23 maart 2015 17:06 schreef DrNick het volgende:
http://cyclingtips.com.au(...)ycling-kits-in-2015/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja klopt, alleen hun motto komt niet echt overeen met de prijzen.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat shirt in het midden is best te pruimen
Zouden ze enkel bedoelen dat je nu alsnog een godsvermogen betaald alleen nu geen rijdend billboard bentquote:Op maandag 23 maart 2015 17:06 schreef DrNick het volgende:
http://cyclingtips.com.au(...)ycling-kits-in-2015/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe je 'm interpreteert...quote:Op maandag 23 maart 2015 17:40 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ja klopt, alleen hun motto komt niet echt overeen met de prijzen.
quote:Op maandag 23 maart 2015 17:42 schreef very het volgende:
[..]
Zouden ze enkel bedoelen dat je nu alsnog een godsvermogen betaald alleen nu geen rijdend billboard bent
Zou ook wel kunnen.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je 'm interpreteert...
"wij vinden het kut als je een miljard uitgeeft aan shirts én erbij loopt als een reclamebord" "bij ons geef je een miljard uit, en heb je een effen shirt"
Ja da's aan een ieder. Maar ze vallen wel in de 'luxe' categorie volgens mij.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:44 schreef Yankee het volgende:
Voor een mooi en goedzittend shirt vind ik dat wel een acceptabel bedrag
Oh absoluut. Dat niet iedereen er zo over denkt is mij al wel duidelijk, niks mis mee overigensquote:Op maandag 23 maart 2015 17:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja da's aan een ieder. Maar ze vallen wel in de 'luxe' categorie volgens mij.
Kijk hier heb je dus geen plaatje bij nodig.....quote:
die is lekkahquote:Op maandag 23 maart 2015 15:45 schreef CyclingGirl het volgende:
Marion Rousse gaat met Tony Gallopin.
Is niks verkeerds mee hoor.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:33 schreef Tommeke het volgende:
Die Tayler Wiles is echt lekker, maar helaas van de verkeerde kant
quote:Lately I got a Rolex for my birthday from my lesbian neighbours. They asked me what I would like to have. Just told them I wanna watch.
Assos al jaren hé. Maar daar is de innovatie ook een beetje opgedroogd sinds de koeien en de Zwitserse kruizen. Al zag ik dit weekend wel een schitterend wit Assos shirt, afgezet met Tricolore en gaut. Errug mooi maar ik woon niet in bella italiaquote:Op maandag 23 maart 2015 17:47 schreef quinoahipster het volgende:
Idd, ¤ 100 + voor een shirt met korte mouwen is toch fucking niet normaal.
Alleen sinds Rapha DENKEN mensen dat het normaal is. Ofzo.
Allemaal leuke koppies, maar veel te zwaar afgetraind. Haalt het niet bij Neerlands schoon, en dan bedoel ik niet Moniek Knol, maar Danielle Overgaag voordat ze door Lance en Arnie afgelikt werd. Altijd voor Tinus op kop sleuren de rits van het shirt minstens voor een derde open. Helaas was dat het pre digitaal tijdperk.....quote:
Is een kut pakoers. Allemaal stenen, sierkeitjes en drempels. Maar dat is in de meeste Brabantse dorpen tegenwoordig wel het geval. Zelfs op 't Heike is geen fatsoenlijk parkoers meer uit te zetten. Woensdrecht met de Rijzende Weg op de hoek van Non Plus Ultra is nog een van de weinige behoorlijke parkoersen daar in het West Brabantse.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
Zondag a.s. ronde van Steenbergen. Hmmm wel zin in misschien.
Ook, kijk maar naar Thomas Dekker. Anyway, in ieder geval voor mensen die zeg maar niet meer voor een shirt bij de Lidl hoeven te shoppen. En met Louis Garneau rij je in Europa ook redelijk exclusief.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:22 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Maar Assos shirts waren toch een beetje voor gesoigneerde grijze heren.
Ik mag hopen van wel! Je hebt er iig flink voor gewerkt.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef Patroon het volgende:
Ga woensdag weer een inspanningstest doen. Ben benieuwd wat de progressie in de lage zones is..
Bidonhouder? Hinthintquote:Op maandag 23 maart 2015 20:41 schreef iScream. het volgende:
Al een oplossing voor het fietsendragerprobleem gevondenKlem past mooi om de zadelpen heen, stukje bij de bestaande staande stang van de fietsendrager aanlassen en klaas is kees
Gebruik 'm trouwens ook alleen als ik 2 fietsen mee moet, anders gaat ie gewoon achter in de auto
Ja, uit de waardes van nu blijkt dat er progressie is, maar hoeveel precies en wat er nog mogelijk is zal uit de test blijken.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik mag hopen van wel! Je hebt er iig flink voor gewerkt.
quote:
quote:Op maandag 23 maart 2015 19:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is niks verkeerds mee hoor.
[..]![]()
Vind 'm nog steeds leuk.
Maar als het goed nat is werken schijfremmen wel beter, toch?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:36 schreef Tommeke het volgende:
Schijfremmen
Echt mien jong. Het is zwaarder, is iets minder aero en het ziet er vooral niet uit
En wiel wisselen gaat minder goed. Het is echt iets wat ons door de strot wordt gedrukt door fabrikanten om vooral nieuwe fietsen te kopen.
Want wees eerlijk, velgremmen remmen goed genoeg. Meer dan dat, want als je ze vol inknijpt ga je slippen.
Nee hoor; niet perse. Mits goede velgrand en remblokjes is de remkracht altijd wel voldoende om ook op nat wegdek tot stilstand te komen. En ach, wat heb je aan superieure remkracht als je geen grip op de natte weg hebt? Dan slip je en ga je op je muil.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:38 schreef very het volgende:
[..]
Maar als het goed nat is werken schijfremmen wel beter, toch?
Hoe vaak heb je al op een racefiets met schijven gereden dan?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Schijfremmen zijn goed voor MTB's en crossers. Niet voor wegracers.
Om hard op je muil te gaan wel ja.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:38 schreef very het volgende:
[..]
Maar als het goed nat is werken schijfremmen wel beter, toch?
Ja, zowel in het droog als nat zijn ze veel beter te doserenquote:Op maandag 23 maart 2015 21:47 schreef muzas het volgende:
Het ging er toch ook niet om dat ze 'harder' zouden remmen, maar meer dat ze beter te doseren zijn?
Op de fiets en wandel beurs 50 m over zo'n parcours met een wipwap en alles.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je al op een racefiets met schijven gereden dan?
Nooit last gehad op mijn mtb dat die schijven aanliepen. En wat maakt die 600 gram uit als ze nu al lood toevoegen om de fiets op gewicht te krijgen?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Om hard op je muil te gaan wel ja.
Maar eigenlijk zijn schijfremmen voor een racefiets een en al ellende. Speling is zo minimaal dat je altijd een imbussleutel bij je moet hebben om bij wiel er uit, wiel er in, die remklauw weer af te kunnen stellen zodattie niet aanloopt. Afgelopen winter was het bij iedere cross wiel er in, remklauw los en afstellen. En daarnaast blijft het geheel minimaal 600 gram zwaarder. Enige voordeel voor toerders is wellicht minder slijtage op full carbon wielen. Maar aan de andere kant krijgen die spaken en velgen het wel op een andere manier veel zwaarder te verduren.
Door het minimalistische ontwerp van race/cross fiets remschijven en klauwen luistert dat nauwkeuriger dan het toch veel grovere spul op een MTB. En die 600 gram... Je denkt toch niet dat er ook maar één racefiets is waar ze meer dan een pond lood aanhangen?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nooit last gehad op mijn mtb dat die schijven aanliepen. En wat maakt die 600 gram uit als ze nu al lood toevoegen om de fiets op gewicht te krijgen?
Als je naar die emonda kijkt hou je veel meer over. Je kan prima frames met schijven maken die nog steeds op acceptabel gewicht zitten.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Door het minimalistische ontwerp van race/cross fiets remschijven en klauwen luistert dat nauwkeuriger dan het toch veel grovere spul op een MTB. En die 600 gram... Je denkt toch niet dat er ook maar één racefiets is waar ze meer dan een pond lood aanhangen?Dat lood is om de tolerantie van de kleinste kaders op te vangen. Aan een 56 er frame hangt echt geen lood. Iedere fabrikant zou dat gewichtsoverschot direct voor vergroting van de stijfheid benutten.
+1000quote:Op maandag 23 maart 2015 21:36 schreef Tommeke het volgende:
Schijfremmen
Echt mien jong. Het is zwaarder, is iets minder aero en het ziet er vooral niet uit
En wiel wisselen gaat minder goed. Het is echt iets wat ons door de strot wordt gedrukt door fabrikanten om vooral nieuwe fietsen te kopen.
Want wees eerlijk, velgremmen remmen goed genoeg. Meer dan dat, want als je ze vol inknijpt ga je slippen.
Ik zal het alleen maar toejuichen. Meer dan electronisch schakelen. Maar dan zal er wel wat aan die afstellingsproblemen gedaan moeten worden. Want wanneer er op een professionele crosser een schroefdraad dol gedraaid is, geen probleem, flikker in de container en pak een nieuwe vork. Voor toerders versies zal dat dan toch met verloopstukjes moeten gaan werken, net zoals derrie padjes zeg maar.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij de intro van di2 zelfde reacties. Was al kut nog voor t eerste persbericht . Inmiddels hebben campa en sram t ook, rijdt t halve peloton liever met di2/eps en trappen ladingen amateurs er tevreden mee rond.
Zelfde denk ik voor schijven. Het is niet voor iedereen, maar vooraf al afbranden is ook zo onzinnig. Haast iedereen die t mag proberen is enthousiast.
Inderdaad, daarom hier nog steeds Ksyrium SL wielen van iets van 1450 gram per set. Omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat acceleratie tot 40 km per uur (inb4, 35 max voor mij) belangrijker is dan aerodynamica.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aero wielenveel zwaarden dan lage velgen dat doe je toch niet
Het is porno ja? En je hebt ook 50mm wielen van 1450 gramquote:Op maandag 23 maart 2015 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom hier nog steeds Ksyrium SL wielen van iets van 1450 gram per set. Omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat acceleratie tot 40 km per uur (inb4, 35 max voor mij) belangrijker is dan aerodynamica.
Ik koers er alleen op en icm vittoria bandjes en latex biba's bolt het zeer fijn...quote:
Eens. Ik koers eigenlijk ook liever op m'n Circuits omdat ze lichter zijn. Trekt iets feller op. In omlopen maakt dat niet zoveel uit. Toch smoelen die hoge velgen veel beter en dat is een niet te onderschatten factorquote:Op maandag 23 maart 2015 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom hier nog steeds Ksyrium SL wielen van iets van 1450 gram per set. Omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat acceleratie tot 40 km per uur (inb4, 35 max voor mij) belangrijker is dan aerodynamica.
Het is alleen porno als het hele plaatje klopt. Dus 50mm tube velgen, Vittoria Servizio Corsa tubes en bijbehorende kwaliteit naven en spaken. Geen op aluvelgen geplakt carbon of naven van een paar tientjes. Anders moet je al dat gemis met hard rijden compenseren zodat niemand het verschil ziet.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het is porno ja? En je hebt ook 50mm wielen van 1450 gram
http://www.asiancyclexpre(...)bike-clincher-wheelsquote:Op maandag 23 maart 2015 23:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is alleen porno als het hele plaatje klopt. Dus 50mm tube velgen, Vittoria Servizio Corsa tubes en bijbehorende kwaliteit naven en spaken. Geen op aluvelgen geplakt carbon of naven van een paar tientjes. Anders moet je al dat gemis met hard rijden compenseren zodat niemand het verschil ziet.
Want op full carbon clinchers zou ik me met 8 bar toch niet echt lekker voelen. Nog afgezien van de warmte ontwikkeling als je een beetje gaat dalen. Maar full carbon clinchers met 1450 gram? Zeker met 5% gewichts tolerantie en 16 - 20 spasks zeker? Pics van die wielen voor < 1000 euro wil ik wel eens zien.
Overigens Mantel heeft Zipp wielen clinchers voor 449 euro staan.
#zwarebottenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.asiancyclexpre(...)bike-clincher-wheels
En 8 bar? Dan ben je wel een dikzak als je op zo'n hoge druk moet rijden
Idd me goedkope pauper 50mm bollen een stuk beter met 25mm vittorias op 7 bar. Echt een verschil met 23mm op 7,5bar. Dan stuiteren ik zowat over de weg.quote:Op maandag 23 maart 2015 23:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is alleen porno als het hele plaatje klopt. Dus 50mm tube velgen, Vittoria Servizio Corsa tubes en bijbehorende kwaliteit naven en spaken. Geen op aluvelgen geplakt carbon of naven van een paar tientjes. Anders moet je al dat gemis met hard rijden compenseren zodat niemand het verschil ziet.
Want op full carbon clinchers zou ik me met 8 bar toch niet echt lekker voelen. Nog afgezien van de warmte ontwikkeling als je een beetje gaat dalen. Maar full carbon clinchers met 1450 gram? Zeker met 5% gewichts tolerantie en 16 - 20 spasks zeker? Pics van die wielen voor < 1000 euro wil ik wel eens zien.
Overigens Mantel heeft Zipp wielen clinchers voor 449 euro staan.
Schijfremmen heb ik weinig ervaring mee dus in die discussie durf ik me niet te mengen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:23 schreef kaasplankje het volgende:
kutschijfremmen
kabeltje vervangen is 5min werk maar remleiding vervangen uur lang kutten
In Friesland niet nee maar daar noemen ze een pad door het aardappelveld al een fietspad.(Fytspaad)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Idd me goedkope pauper 50mm bollen een stuk beter met 25mm vittorias op 7 bar. Echt een verschil met 23mm op 7,5bar. Dan stuiteren ik zowat over de weg.
Ik fiets regelmatig met beide combi's en ik wil niet geloven dat dat alleen tussen de oren zit.
Ja, gelukkig wel. Ik zit in 5min buiten de stad en kom dan geen stoplicht meer tegen..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:56 schreef dop het volgende:
[..]
In Friesland niet nee maar daar noemen ze een pad door het aardappelveld al een fietspad.(Fytspaad)
hier in de randstad hebben we overal van die fietspaden als een biljartlaken
moet ook wel met al die E-bike bejaarden.
https://www.strava.com/activities/271252009/quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Ik zit in 5min buiten de stad en kom dan geen stoplicht meer tegen..
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, gelokkich wel. Ik sit yn 5min bûten de stêd en kom dan gjin ferkears meer tsjin..
Valt wel mee, helemaal als er gewoon een liner is gebruikt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef dop het volgende:
[..]
Schijfremmen heb ik weinig ervaring mee dus in die discussie durf ik me niet te mengen.
maar wat kabels vervangen betreft, dat is tegenwoordig allemaal binnen door.
Veel mooier natuurlijk, maar niet helemaal 5 minuten werk meer, kun je ook behoorlijk mee staan kutten
ik rij op een oude kut fietsquote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:54 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Valt wel mee, helemaal als er gewoon een liner is gebruikt.
Flosdraadje aan je kabel en een stofzuiger schijnt goed te werken!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:56 schreef dop het volgende:
[..]
ik rij op een oude kut fiets, waarschijnlijk een van de eerste met kabels binnen door.
en op een gegeven moment is die liner ook aan zijn end, dan ist wel ff vloeken om het weer in orde te krijgen
In mijn fiets geen liners, in mtb wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:56 schreef dop het volgende:
[..]
ik rij op een oude kut fiets, waarschijnlijk een van de eerste met kabels binnen door.
en op een gegeven moment is die liner ook aan zijn end, dan ist wel ff vloeken om het weer in orde te krijgen
geen idee of het digitale epo was maarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.strava.com/activities/271252009/
Dit is toch ook achter een brommert nauwelijks te doen? Aan de andere kant, hij rijd wel elite dus ik geloof niet echt dat hij digital epo oid gebruikt.
Ik denk achter een brommer. Anders kan zijn hartslag nooit zo hoog zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
geen idee of het digitale epo was maar
maar van kilometer 0 tot 50 rijd hij boven de 53 gemiddeld dat lukt een prof niet eens
toni martin en cancalara gaan huilen
Ik fiets nu een weekje op lage velgen, bij iedere etalageruit huil ik van binnenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik koers er alleen op en icm vittoria bandjes en latex biba's bolt het zeer fijn...
kan alle bij , maar meestal is het de rem , die vangt veel modder en regen en dan loopt het scharnier op een gegeven moment niet meer mooi soepel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef Fretwork het volgende:
Achterrem blijft af en toe een beetje hangen. Moet ik dan wat aan de rem of aan de kabels doen?
En mocht ie droog lopen, kan je hem dan nog verbeteren zonder vervangen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:29 schreef dop het volgende:
[..]
kan alle bij , maar meestal is het de rem , die vangt veel modder en regen en dan loopt het scharnier op een gegeven moment niet meer mooi soepel.
los gooien uit elkaar halen en smeren is wel een kut klusje.
dus ik zoek meestal toch eerst of het niet stiekum de kabel is die ergens droog loopt.
vaak wel zeker als je op de kabel wat oxide of witte aanslag ziet op de punten waar hij de binnenkabel in gaat,dan kun je hem schoonmaken en beetje inwrijven met wat olie, dan kan hij gewoon weer een poosje mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En mocht ie droog lopen, kan je hem dan nog verbeteren zonder vervangen?
Ok, dan kijk ik even bij herhaaldelijk knijpen of de remkabel strak blijft staan. Zo niet dan zit de fout in de rem.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:34 schreef dop het volgende:
[..]
vaak wel zeker als je op de kabel wat oxide of witte aanslag ziet op de punten waar hij de binnenkabel in gaat,dan kun je hem schoonmaken en beetje inwrijven met wat olie, dan kan hij gewoon weer een poosje mee
Over een slag in het wiel gesproken, ik reed gister effe achter een rare kwibus aan die eerst dacht me binnendoor in te halen in een bocht, daarna reed hij als een bouwvakker voor mij uit, slingerend en snokkend. Zat een slag van een centimeter of meer in z'n achterwiel. Zeg ikd at tegen 'm toen we bij het stoplicht staan, kijkt hij me verbaasd aan. Hij merkte er niets vanquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ok, dan kijk ik even bij herhaaldelijk knijpen of de remkabel strak blijft staan. Zo niet dan zit de fout in de rem.
En een slagje van 2mm zijwaards eruit halen. Zelf proberen of fietsenmaker?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over een slag in het wiel gesproken, ik reed gister effe achter een rare kwibus aan die eerst dacht me binnendoor in te halen in een bocht, daarna reed hij als een bouwvakker voor mij uit, slingerend en snokkend. Zat een slag van een centimeter of meer in z'n achterwiel. Zeg ikd at tegen 'm toen we bij het stoplicht staan, kijkt hij me verbaasd aan. Hij merkte er niets van
Dan stonden zijn remmen ook niet strak afgesteld zeker, zo'n slag merk je anders toch wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over een slag in het wiel gesproken, ik reed gister effe achter een rare kwibus aan die eerst dacht me binnendoor in te halen in een bocht, daarna reed hij als een bouwvakker voor mij uit, slingerend en snokkend. Zat een slag van een centimeter of meer in z'n achterwiel. Zeg ikd at tegen 'm toen we bij het stoplicht staan, kijkt hij me verbaasd aan. Hij merkte er niets van
lastig lastig , ik kan heel makkelijk zeggen zelf proberen , maar kan moeilijk inschatten hoe handig / technisch jij bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ok, dan kijk ik even bij herhaaldelijk knijpen of de remkabel strak blijft staan. Zo niet dan zit de fout in de rem.
En een slagje van 2mm zijwaards eruit halen. Zelf proberen of fietsenmaker?
2 mm is ook niet zo heel veel. Bij hem was het echt veel, veel meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Al moet ik zeggen dat ik die van mij ook alleen maar merk bij het afstellen van de remmen. Gisteren nieuwe blokjes erop gezet. Was eerst wel even klooien met afstellen van de rem, doordat de blokjes tegen mn velg zaten.
Als hij uberhaupt nog remblokjes hadquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan stonden zijn remmen ook niet strak afgesteld zeker, zo'n slag merk je anders toch wel.
Ja ik snap dat het een lang klusje is. Is er een manier om de spanning over de spaken goed te checken? Moet je dan gewoon tokkelen en drukken om te vergelijken?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:42 schreef dop het volgende:
[..]
lastig lastig , ik kan heel makkelijk zeggen zelf proberen , maar kan moeilijk inschatten hoe handig / technisch jij bent.
wat voor wielen ?
snap je dat je heel makkelijk 1 spaak kan spannen , maar dat je uiteindelijk de spanning mooi moet verdelen over alle spaken , dus dat het niet een kwestie is van bij de slag 1 spaak strakker zetten is ?
daar is een stuk gereedschap voor maar dat is prijzig (rond de 100 euro voor een simpele spaak spanning meter).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het een lang klusje is. Is er een manier om de spanning over de spaken goed te checken? Moet je dan gewoon tokkelen en drukken om te vergelijken?
als je weet wat je doet, dan zelf doen... ander lekker FM laten doen (en dan lekker meekijken en observeren)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ok, dan kijk ik even bij herhaaldelijk knijpen of de remkabel strak blijft staan. Zo niet dan zit de fout in de rem.
En een slagje van 2mm zijwaards eruit halen. Zelf proberen of fietsenmaker?
Ok, hoeveel vragen ze hier normaal voor ongeveer? Dan rijd ik gelijk even langs.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:54 schreef the_critic het volgende:
[..]
als je weet wat je doet, dan zelf doen... ander lekker FM laten doen (en dan lekker meekijken en observeren)
Kans is groot dat je anders teveel verkeerde spaakspanning veroorzaakt en later dus groter slag of spaakbreuk. (en bij oude velgen zelfs kans dat je je velg uitscheurt door verkeerde spanning)
2 tientjesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ok, hoeveel vragen ze hier normaal voor ongeveer? Dan rijd ik gelijk even langs.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:01 schreef Fretwork het volgende:
Oow, voor die prijs laat ik het liever doen.
Even een babbeltje maken bij de FM zo.
Wel een beetje schaamtevol als ingenieur, maar a la.
Yes yes yes Girlquote:
viesdikquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:11 schreef Patroon het volgende:
Hoe krijgen jullie steeds slagen in de wielen? Die van mij zijn na 3 jaar nog kaarsrecht en maken toch zo'n 11k km per jaar..
veel fabriekswieltjes hebben een gewicht limiet van 90kilo, daar zit jij met 65 kilo ruim onder en ik met 95 kilo altijd boven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:11 schreef Patroon het volgende:
Hoe krijgen jullie steeds slagen in de wielen? Die van mij zijn na 3 jaar nog kaarsrecht en maken toch zo'n 11k km per jaar..
van gaal engels... vet hip enzo..quote:
en patroon heeft zijn spullen goed voor mekaar natuurlijk.... daarom rijd hij ook nooit lek en anderen wel...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:20 schreef dop het volgende:
[..]
veel fabriekswieltjes hebben een gewicht limiet van 90kilo, daar zit jij met 65 kilo ruim onder en ik met 95 kilo altijd boven.
klein en licht zijn heeft ook voordelen
Steeds? Wie was voor fret dan de laatste met een slag?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:11 schreef Patroon het volgende:
Hoe krijgen jullie steeds slagen in de wielen? Die van mij zijn na 3 jaar nog kaarsrecht en maken toch zo'n 11k km per jaar..
houten banden denk ik. zie je nog veel in het noordenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
en patroon heeft zijn spullen goed voor mekaar natuurlijk.... daarom rijd hij ook nooit lek en anderen wel...
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
en patroon heeft zijn spullen goed voor mekaar natuurlijk.... daarom rijd hij ook nooit lek en anderen wel...
Dit, en wellicht zit ie er al meer dan 2 jaar in. Geen flauw idee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steeds? Wie was voor fret dan de laatste met een slag?
Voel me niet aangesprokenquote:
inderdaad... op die manier doet mijn vriendin al 4,5jaar met 1 ketting, 1cassette, 1paar remblokjes... in 4,5jaar 0x lekke band of slag in wiel... Spullen gewoon super voor elkaar denk ikquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Het is dat yankee mij een lieverd noemt, anders zou ik nu een nare opmerking maken over dat je niet lek kan rijden als je nooit fietst.
fabrieks wieltjes hebben heel vaak wat na stel werk nodig zeker de wat goedkopere spulletjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit, en wellicht zit ie er al meer dan 2 jaar in. Geen flauw idee.
Meld, maar heb na 3 jaar gebruik van Mavic Cosmic Carbone's geen slagen. Wel wat losse stukjes carbon in de velg die je kan horen ratelen maar ondanks dat ik toch over vrij ruwe wegen rijd met behoorlijke snelheden moet ik de eerste slag nog in die Cosmic's rijden. Bombproof spul gelukkig, wat zwaarder maar voor mij meer dan zijn geld waard. Setje van 1.500 gram of minder rijd ik waarschijnlijk binnen enkele maanden plat.quote:
Beetje te kort door de bocht als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:27 schreef Ericr het volgende:
Setje van 1.500 gram of minder rijd ik waarschijnlijk binnen enkele maanden plat.
Very met zn traimrails?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steeds? Wie was voor fret dan de laatste met een slag?
Dat is wel prettig. Ik heb zelf ook eens cc's gehad, wat een drama wielen waren datquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Meld, maar heb na 3 jaar gebruik van Mavic Cosmic Carbone's geen slagen. Wel wat losse stukjes carbon in de velg die je kan horen ratelen maar ondanks dat ik toch over vrij ruwe wegen rijd met behoorlijke snelheden moet ik de eerste slag nog in die Cosmic's rijden. Bombproof spul gelukkig, wat zwaarder maar voor mij meer dan zijn geld waard. Setje van 1.500 gram of minder rijd ik waarschijnlijk binnen enkele maanden plat.
Heb meerdere setjes gehad met een lager gewicht, de meeste van die setjes gaan tot 85 of 90kg. De lichtere setjes hielden het niet zo lang uit als mijn Ksyriums en de Cosmic's die ik nu heb.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beetje te kort door de bocht als je het mij vraagt.
Ja, dat was wel een echte slag ja.quote:
Hier ook geen problemen met die dingen. Hetzelfde geldt voor m'n Easton Circuits.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:37 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is wel prettig. Ik heb zelf ook eens cc's gehad, wat een drama wielen waren dat
ikquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steeds? Wie was voor fret dan de laatste met een slag?
-ze zijn te dikquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:11 schreef Patroon het volgende:
Hoe krijgen jullie steeds slagen in de wielen? Die van mij zijn na 3 jaar nog kaarsrecht en maken toch zo'n 11k km per jaar..
Waar is datquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
a.s. zaterdag kampioenschap van rotterdam knut kom je ook?
Juistttquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
en patroon heeft zijn spullen goed voor mekaar natuurlijk.... daarom rijd hij ook nooit lek en anderen wel...
Misschien wel leuk om te kijken. 19 april doe ik zo'n soort intro cursus. Als het goed is krijg ik binnenkort mn pakje.quote:
Idd bij kuilen en zo ff de #viesdikke reet op liften en armen ligt buigen. (Armen ligt buigen is trouwens altijd goed)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
-ze zijn te dik
-ze kenne nie rije
ben zelf ook prima tevree met me cosmic cartons
denk wel, kan zondag iig niet naar steenbergen want ik had de camionette aan miss kaas beloofdquote:
Goeie indekker weerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
denk wel, kan zondag iig niet naar steenbergen want ik had de camionette aan miss kaas beloofd
*licht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Idd bij kuilen en zo ff de #viesdikke reet op liften en armen ligt buigen. (Armen ligt buigen is trouwens altijd goed)
Die kerel met dat adidasshirtje moet een maatje of 6 kleiner hebben denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:31 schreef ddx het volgende:
Gisteren lekker klimritje gemaakt met erg mooie uitzichten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
153km met 2860hm:
https://www.strava.com/activities/272967160
Vandaag herstelritje gedaan.
En strava android/iphone update is ook top, gewoon direct zonder croppen foto's uploaden
En verlijkingsoverzichten bij segmenten.
handig met dalen is dat, scheelt weer remblokjesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Die kerel met dat adidasshirtje moet een maatje of 6 kleiner hebben denk ik.
Komen wel toffe ritten van je voorbij ddx.
Ja, als ze me op de inhoud niet kunnen pakken, beginnen ze grammarnazi te spelen...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik had je anders gewoon gesnopen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Patroon op 24-03-2015 13:56:06 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Hij doet het er juist om, eruit zien alsof je net begonnen bent met wielrennen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Die kerel met dat adidasshirtje moet een maatje of 6 kleiner hebben denk ik.
Sorry, maar dat vind ik simpelweg sneu.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:49 schreef ddx het volgende:
[..]
Hij doet het er juist om, eruit zien alsof je net begonnen bent met wielrennen.
Gisteren ook, kereltje van 65kg in z'n wiel die dacht wel even aan te haken bergop.
Was ook mijn tactiek hahaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik simpelweg sneu.
Je deed het meer voorkomen of hij nu zijn ouwe kleding aangetrokken heeft om mensen eens even lekker te misleiden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef ddx het volgende:
Naja tis volgens mij meer dat hij ooit shirtje gekocht heeft en die voldoet prima.
Tot vorig jaar reed hij ook gewoon op simpel instapfietstje rond.
Ventieldopjesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef very het volgende:
[..]
Was ook mijn tactiek haha
Doen alsof ik echt helemaal niks kan en dan valt het allemaal hartstikke mee
Allemaal mindfucksquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ventieldopjes
Rare zakken in je shirt
1 bidon mee willen nemen
niet weten wat je moet eten
Snelspanners die naar beneden wijzen
Niet weten hoe je je moest kleden.
MAar je bent wel lief.
Naja harige benen zag je neit door de lange broeken en soignee stond niet op z'n shirt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
je vergeet de harige benen
en dan soigne op ze shirt
echt voor schut
Mij had je. Vanaf nu ben jij mijn idool.quote:
haha...dat shirt heeft wel een indruk achter gelaten he?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
je vergeet de harige benen
en dan soigne op ze shirt
echt voor schut
Denken dat je er bij wasquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
je vergeet de harige benen
en dan soigne op ze shirt
echt voor schut
Niet wetende waarom wij er niet waren...HAHAHAHAquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
heb al genoeg gezien van jullie
toerders
Bang niet aan de verwachtingen te kunnen voldoen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet wetende waarom wij er niet waren...HAHAHAHA
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:12 schreef Tommeke het volgende:
Alleen bij de start, waar ik naar de pens van m'n tegenstander kijkNederlands kampioen 100kg+?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*demarreert alleen waar fotograaf staatquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:08 schreef Tommeke het volgende:
Mooie foto's! Ik ben helaas niet zoveel gekiekt, teveel in het peloton gezeten
Das wel slim.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
*demarreert alleen waar fotograaf staat
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:22 schreef Patroon het volgende:
Andere sokken in de was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
En achterstevoren op je fiets zitten slingeren op het moment dat er godnondeju een paar motorrijders op een smal dijkje tegemoet komen was ook een mindfuck?quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
En achterstevoren op je fiets zitten slingeren op het moment dat er godnondeju een paar motorrijders op een smal dijkje tegemoet komen was ook een mindfuck?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iets kunnen vinden om te zeiken? Voelt goed he
Dat is de volkssport hier. Of je nou toerder bent of criteriumtijger, het is nooit goed genoeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iets kunnen vinden om te zeiken? Voelt goed he
Dat is ook een goede instelling. HET KAN ALTIJD BETERquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is de volkssport hier. Of je nou toerder bent of criteriumtijger, het is nooit goed genoeg.
Wanneer ga jij je 1e criterium rijden marco?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]Verder ziet het er wel gesoigneerd uit ja
Zo uit mijn hoofd was dat voor wielrenners hoofdzakelijk koolydraat, voor sprinters en baanwielrenners koolydraat met eiwit. Zal het even opzoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Questular het volgende:
En wat is een herstelshake dan precies?
Hij zei ook dat de eerste 30 minuten na een training cruciaal zijn, dus eigenlijk dan moet je zo'n shake pakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Questular het volgende:
En wat is een herstelshake dan precies? Ik zou gewoon 500gr kwark pakken voor het slapen gaan.
Als de clubkleding binnen is, denk ergens aprilquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wanneer ga jij je 1e criterium rijden marco?
Wij van wc-eend...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
Over het kan altijd beter gesproken,
gebruiken jullie carboloaders en herstelshakes? Volgens de man van voedingsshopwhuppeldepupwinkel.nl is dat toch wel aan te raden. Een carboloader bij tochten langer dan 3 uur en na alle tochten van ~4 uur een herstelshake.
ik pak de kre-generatorquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Questular het volgende:
Ik lees het net jaIkzelf pak eiwitten shakes met aminozuren etc als aanvulling op mn voeding voor het sporten (fitness) en als je zo iets niet uit je voeding kunt halen zijn shakes altijd een goede aanvulling.
Zou ik ook zeggen als ik zon winkel hadquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
Over het kan altijd beter gesproken,
gebruiken jullie carboloaders en herstelshakes? Volgens de man van voedingsshopwhuppeldepupwinkel.nl is dat toch wel aan te raden. Een carboloader bij tochten langer dan 3 uur en na alle tochten van ~4 uur een herstelshake.
Voorbeeld, zondag heb ik 200 km gefietst. In 3 etappe's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Questular het volgende:
Ik lees het net jaIkzelf pak eiwitten shakes met aminozuren etc als aanvulling op mn voeding voor het sporten (fitness) en als je zo iets niet uit je voeding kunt halen zijn shakes altijd een goede aanvulling.
Voeding is belangrijk kano als een dokter dat zegt moet je het gewoon aannemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voorbeeld, zondag heb ik 200 km gefietst. In 3 etappe's.
Had ik aan het eind nog beter kunnen rijden als ik de dag ervoor en 's ochtends een bidon carboloader had genomen?
Zou ik beter hersteld zijn (heb nu nog een beetje spierpijn) als ik een shake had genomen?
Ik heb geen idee. En die jongen van sportvoedingswebshop zal er ongetwijfeld veel vanaf weten, maar hij wilt natuurlijk verkopen dus zal een enigzins gekleurd antwoord geven.
Hij is een Xpert, geen dokterquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voeding is belangrijk kano als een dokter dat zegt moet je het gewoon aannemen.
Kan je uit gewone maaltijden genoeg halen om 200 km te fietsen? 6.5 uur sporten op een dag is natuurlijk niet iets wat je op een bidon water en een appelpunt doet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij van wc-eend...
Een herstelshake (of reep) is vooral lekker makkelijk, je tikt m zo weg. Ook handig om mee te nemen naar een race bijvoorbeeld.
Qua nuttige ingrediënten zou een broodje herstelfrikandel of een broodje kipfilet je waarschijnlijk ook al de proteïnen geven die je nodig hebt voor opbouw en herstel. Misschien niet in die uitgebalanceerde verhoudingen die er in een shake zitten.
Op Mallorca namen we elke dag een shakie zodra we terug waren, ook omdat het eten pas vanaf 7 uur was s avonds. Kwestie van je spullen goed voor elkaar hebben![]()
Carboloader? Gewoon goed eten van te voren toch. Ik kan er niet zo goed tegen om vlak voor de rit nog een hele bidon zoete meuk weg te atten. Vind 3 uur daarvoor ook wel wat kort, voor een lange cyclo is het misschien wel handig. De maaltijd van de avond ervoor is eigenlijk veel belangrijker
als je bij gripper na de rit meteen een bakje kwark met een banaantje had gegeten samen met voldoende water en geen 'herstel' biertjes misschien wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voorbeeld, zondag heb ik 200 km gefietst. In 3 etappe's.
Had ik aan het eind nog beter kunnen rijden als ik de dag ervoor en 's ochtends een bidon carboloader had genomen?
Zou ik beter hersteld zijn (heb nu nog een beetje spierpijn) als ik een shake had genomen?
Ik heb geen idee. En die jongen van sportvoedingswebshop zal er ongetwijfeld veel vanaf weten, maar hij wilt natuurlijk verkopen dus zal een enigzins gekleurd antwoord geven.
Dat is ook nog zoiets waar ik net aan denk. Stel dat je wel een herstelshake doet, wanneer doe je dat dan? Bij Gripper thuis, of pas als ik thuis ben. (en naar huis gefietst was)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
als je bij gripper na de rit meteen een bakje kwark met een banaantje had gegeten samen met voldoende water en geen 'herstel' biertjes misschien wel.
Alcohol is best om te wachten tot een aantal uur na de training.
Hoe bedoel je dit precies? gewoon eten en tussendoor geen ontbijtkoek en bananen happen ofzo?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je uit gewone maaltijden genoeg halen om 200 km te fietsen? 6.5 uur sporten op een dag is natuurlijk niet iets wat je op een bidon water en een appelpunt doet.
En 2 broodjes kaas hequote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Al is leon er nu wel achter dat je voor 110 km iets meer nodig hebt dan 1 bidon en een krentenbol.
Ik bedoel dat je voor 200 km fietsen toch goed moet eten, dat je dat niet zomaar eventjes doet. En of je daarvoor het red met normale voeding, of dat je je prestatie's kan verbeteren door zo'n carboloader te nemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:00 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies? gewoon eten en tussendoor geen ontbijtkoek en bananen happen ofzo?
Zo snel mogelijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is ook nog zoiets waar ik net aan denk. Stel dat je wel een herstelshake doet, wanneer doe je dat dan? Bij Gripper thuis, of pas als ik thuis ben. (en naar huis gefietst was)
En weet je dan ook hoeveel nut zoiets heeft?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:02 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk
En als je daarna op de fiets naar huis gaat: thuis nog eentje
Als ontbijt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
En 2 broodjes kaas heNiet overdrijven!
Je kan het best zorgen om tijdens het fietsen genoeg te drinken en te eten, en niet zoals zondag op 2 bidonnetjes water. Daarmee verleng je je prestaties het best, vochttekort zorgt voor snelle achteruitgang van prestaties.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je voor 200 km fietsen toch goed moet eten, dat je dat niet zomaar eventjes doet. En of je daarvoor het red met normale voeding, of dat je je prestatie's kan verbeteren door zo'n carboloader te nemen.
En het herstel verkorten met een shake. En hoeveel scheelt zo'n shake tov een bak kwark en een banaan oid? Geen idee. Jullie waarschijnlijk ook niet.
Ja, 120 km op 2 bidonnen is wel wat weinig. Al had ik wel een bidon sportdrank mee. Dat zal nog iets schelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Je kan het best zorgen om tijdens het fietsen genoeg te drinken en te eten, en niet zoals zondag op 2 bidonnetjes water. Daarmee verleng je je prestaties het best, vochttekort zorgt voor snelle achteruitgang van prestaties.
Denken dat water en brood tegenwoordig voldoende isquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
als je bij gripper na de rit meteen een bakje kwark met een banaantje had gegeten samen met voldoende water en geen 'herstel' biertjes misschien wel.
Alcohol is best om te wachten tot een aantal uur na de training.
Leesvoerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
En weet je dan ook hoeveel nut zoiets heeft?
Ben ook benieuwd naar Patroon, die weet hier ook vast wat vanaf.
Als je toert of traint hoef je niet continu zoete meuk te eten, das wel beste laatste stuk ivm met de snelle opname. Ik heb met de marmot ook een broodje camembert & een met mortadello gegeten in Valloire, heerlijk was dat.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:06 schreef muzas het volgende:
Ik heb meer problemen met voeding tíjdens het fietsen... Ontbijtkoek/muslirepen krijg ik amper weg... Heb serieus een halve bidon nodig om 1 plak/reep weg te spoelen.
En bij een aantal toertochtjes vorig jaar (vooral de langere) begon na een uur of 4 al die zoete zooi me zó onwijs tegen te staan waardoor ik amper meer at/dronk... Wat de laatste 1,5 uur onnodig zwaar maakte. (en dus tiefuskoppijn die avond)
Voor het fietsen altijd brinta en erna een broodje met kipfilet en een glas melk
samen met <135 toeren wel jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denken dat water en brood tegenwoordig voldoende is
Als onderweg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En weet je dan ook hoeveel nut zoiets heeft?
Ben ook benieuwd naar Patroon, die weet hier ook vast wat vanaf.
[..]
Als ontbijt?
Dat is mij iets te droogquote:
Ik heb ook geleerd dat je het beste kan beginnen met bananen/ontbijtkoek enzo, dan sportrepen, dan gels en als laatste middel een finalekoker. En dat was volgens mij omdat je vaste voeding op het eind niet (goed) meer opneemt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je toert of traint hoef je niet continu zoete meuk te eten, das wel beste laatste stuk ivm met de snelle opname. Ik heb met de marmot ook een broodje camembert & een met mortadello gegeten in Valloire, heerlijk was dat.
Had me ook bedacht dit jaar met de chouffe wat puntjes met kaas of worst mee te nemen. Als is het maar ff voor de smaak.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je toert of traint hoef je niet continu zoete meuk te eten, das wel beste laatste stuk ivm met de snelle opname. Ik heb met de marmot ook een broodje camembert & een met mortadello gegeten in Valloire, heerlijk was dat.
Dat krijg ik dus niet weg. Ik maak geen speeksel meer aan ofzo als ik ga fietsen. Moet echt stilstaan en bij iedere hap een slok uit mn fles nemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:19 schreef kanovinnie het volgende:
beste kan beginnen met bananen/ontbijtkoek enzo, dan sportrepen
Lijkt me serieus klote. Ik kan alles wel wegkrijgen eigenlijk. Er komen bij mij een hoop woorden uit, maar er gaat ook een hoop eten in terug.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Had me ook bedacht dit jaar met de chouffe wat puntjes met kaas of worst mee te nemen. Als is het maar ff voor de smaak.
Bij die tussenposten ligt ook altijd zoete bende, Bij de JJC vorig jaar had ik het heel erg (daar komt ook dat voorbeeld vandaag met de laatste 2uur amper eten&drinken).
Je moet ook eten goed timen, op een stuk voor de wind in het wiel. Vind zelf zoete troep slikken ook nix op ritten van 4uur of langer. Neem dan liefst hartig mee voor de eerste uren. Verder is eten op de fiets ook een kwestie van wennen. Je eet ook niet omdat het lekker is, het is meer proppen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Had me ook bedacht dit jaar met de chouffe wat puntjes met kaas of worst mee te nemen. Als is het maar ff voor de smaak.
Bij die tussenposten ligt ook altijd zoete bende, Bij de JJC vorig jaar had ik het heel erg (daar komt ook dat voorbeeld vandaag met de laatste 2uur amper eten&drinken).
[..]
Dat krijg ik dus niet weg. Ik maak geen speeksel meer aan ofzo als ik ga fietsen. Moet echt stilstaan en bij iedere hap een slok uit mn fles nemen.
Campy/fulcrum wieltje toch? Die veer en pallen kan je los bestellen, krijg je er ook een nieuwe O ring bij.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef ratatat het volgende:
Heb m'n body uit elkaar gehaald om de palletjes te poetsen alleen zit daar een stukje ijzerdraad (veer?) die afgebroken is. Zijn die dingen universeel of moet ik op zoek gaan naar een bijpassend exemplaar.
Je moet ook niet alléén een shake nemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef janatwork het volgende:
Als ik na een training nog moet werken heb ik meer aan een flinke bak kwark met muesli en fruit dan aan een shake.
Ik denk dat die bodyafhankelijk is. Wat voor wiel heb je?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef ratatat het volgende:
Heb m'n body uit elkaar gehaald om de palletjes te poetsen alleen zit daar een stukje ijzerdraad (veer?) die afgebroken is. Zijn die dingen universeel of moet ik op zoek gaan naar een bijpassend exemplaar.
Grappig, ik heb zaterdag ontbeten met een banaan+125 gram havermout met water.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef janatwork het volgende:
Herstelshakes, carbo loaders en sportvoeding zijn niet perse nodig maar een gebalanceerde dieet verbeterd je prestaties wel aanzienlijk.
Tijdens een tocht heb je behoefte aan vocht en aan koolhydraten, die kan je op veel manieren binnen krijgen, het is belangrijker dat je ze binnen krijgt dan hoe je ze binnenkrijgt. Zoete meuk gaat tegen staan terwijl water vaak makkelijker weg drinkt. Een goed ontbijt kan alle koolhydraten leveren maar als je een slechte ontbijter bent kan een carboloader een prima alternatief zijn.
Voor spieropbouw en herstel heb je eiwitten nodig, die kan je op heel veel manieren binnen krijgen. Het grote voordeel van shakes is dat je binnen krijgt wat je nodig hebt en verder niets. Het nadeel is dat ze niet lekker zijn en je verder niets anders binnen krijgt dan de shake. Als ik na een training nog moet werken heb ik meer aan een flinke bak kwark met muesli en fruit dan aan een shake.
Zondag reed ik op 500 ml biogarde als ontbijt en 1 banaan en 1 gel onderweg. Ik voelde tijdens de lekke band dat dat net te weinig zou zijn en bietste nog een reep bij grip, terwijl ik normaal nooit eet op tochten van 100 km.
Tijdens en na afloop genoeg drinken is voor mij een belangrijkste, ik zweet veel en moet dat echt weer aanvullen anders herstel ik zeer slecht.
Al met al is het denk ik vooral persoonlijk wat je graag eet en wanneer. Als je maar zorgt dat je alles binnen krijgt.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:24 schreef kaasplankje het volgende:
Rijsttaartjes/vlaai zijn in Belgium ook aan te raden als voedsel op de fiets.
volgens mij heb hij deesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat die bodyafhankelijk is. Wat voor wiel heb je?
GC = Grand Café?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:44 schreef Yankee het volgende:
Oh oh morgen met de grote jongensgroep mee de hoogste berg van GC bedwingen, als ik dat maar overleef mensen
Ik heb vertrouwen in je.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:44 schreef Yankee het volgende:
Oh oh morgen met de grote jongensgroep mee de hoogste berg van GC bedwingen, als ik dat maar overleef mensen
Denk dat ik een ander heb, ben iig niet van die kleine veertjes tegengekomen. Volgens mij heb ik zoiets nodig:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
volgens mij heb hij dees
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die ring om die pallen is wel een doorgezaagde toch ratatata of ligt ie in 2 stukken?
Dank je, dat had ik even nodig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen in je.
Denk als je het zwaar hebt aan mijn glimlach en een kus van Oksel. Dat moet wel werken als motivatie.
Artikel categorie FH-RE114quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:52 schreef ratatat het volgende:
[..]
Denk dat ik een ander heb, ben iig niet van die kleine veertjes tegengekomen. Volgens mij heb ik zoiets nodig:
http://www.fietsonderdele(...)veer-fh-re114-ds-a-5
Foto van body en veer:
[ afbeelding ]
Neem aan dat ik ook een Fulcrum veer kan nemen, klopt dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Artikel categorie FH-RE114
Kleur ZWART
Artikel verpakking DOOS A 5 STUKS
Specificatie PALVEER VOOR BODY UNIVERSEEL
Aanvullende artikelinfo 1 BIJBEHORENDE PAL FH-BO013
[ afbeelding ]
denk dat die dezelfde isquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:59 schreef ratatat het volgende:
[..]
Neem aan dat ik ook een Fulcrum veer kan nemen, klopt dat?
Beter checkt hij het hier effequote:
Welk wiel hebbie?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:52 schreef ratatat het volgende:
[..]
Denk dat ik een ander heb, ben iig niet van die kleine veertjes tegengekomen. Volgens mij heb ik zoiets nodig:
http://www.fietsonderdele(...)veer-fh-re114-ds-a-5
Foto van body en veer:
[ afbeelding ]
Post workout maakt het niet zoveel uit qua timing, ook al bestaan er wel vele mythes over 'anabolic windows' en aanvullen glycogeen. Meer dan mythes zijn het niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je voor 200 km fietsen toch goed moet eten, dat je dat niet zomaar eventjes doet. En of je daarvoor het red met normale voeding, of dat je je prestatie's kan verbeteren door zo'n carboloader te nemen.
En het herstel verkorten met een shake. En hoeveel scheelt zo'n shake tov een bak kwark en een banaan oid? Geen idee. Jullie waarschijnlijk ook niet.
Zonda en geen idee welk jaar. Heb nu die veertjes gehaald en volgens mij heb ik wel de juiste te pakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beter checkt hij het hier effe
http://www.fulcrumwheels.com/en/documents/8?collection_id=road
[..]
Welk wiel hebbie?
Hmm, had very ook toch. Teveel gewicht op je pedalenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:49 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook weer iets;
Bij het trappen, zeker heuvel op waar ik toch wat meer trek aan mn pedalen, merk ik dat mn rechter plaatje wat los zit/los komt. Niet zijwaarts zoals de 'float', die hoort er in dat weet ik, maar meer op en neer zeg maar.
Gloednieuwe schoenplaatjes, shimano origineel (inb4 "daar heb je het al"), goed vastgedraaid, Pedaal 'tension' ook een paar tikjes strakker, pedaalas gecheckt op speling, niets...
Wat kan het zijn?
Ja prima.... maar is het een domme vraag dan ofzo?quote:
Zou kunnen, 2,5jaar oud, basismodelletje shimano, Kan ik dat nog ergens aan afzien?quote:
28kg terug deden ze het niet. En het is alleen als ik er aan trek...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hmm, had very ook toch. Teveel gewicht op je pedalen
Dat is dus precies de reden waarom je veel laag in d1 moet trainen. Dan leert je lichaam vet verbranden, en hoef je minder te eten tijdens zo'n rit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Grappig, ik heb zaterdag ontbeten met een banaan+125 gram havermout met water.
Tijdens de tocht 4 snelle jelle's en een gel. En dan wat koekjes bij grip. Natuurlijk heb ik 70 km meer maar evengoed heb ik fors meer gegeten dan jou. Leuk dat dat zo verschilt per persoon.
De avond ervoor heb ik voor anderhalf persoon bami gegeten
SPD-SL? Die heeft idd iets verticale spelingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:49 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook weer iets;
Bij het trappen, zeker heuvel op waar ik toch wat meer trek aan mn pedalen, merk ik dat mn rechter plaatje wat los zit/los komt.
Aan één kant?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:13 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
SPD-SL? Die heeft idd iets verticale speling
Zaterdag dan maar schuilen in het wielquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:03 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat is dus precies de reden waarom je veel laag in d1 moet trainen. Dan leert je lichaam vet verbranden, en hoef je minder te eten tijdens zo'n rit.
Neehoor mss zijn ze op. Nieuwe zijn niet zo duur toch? 40.- oidquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja prima.... maar is het een domme vraag dan ofzo?
Nee dat klopt, en zou goed kunnen... Wist niet dat pedalen zelf ook slijten. Heb er nog niet zoveel ervaring mee. Zijn er meer kenmerken waaraan ik zou kunnen afleiden dat ze 'op' zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor mss zijn ze op. Nieuwe zijn niet zo duur toch? 40.- oid
meestal is de aslagering het eerste kaduuk. Er komt dan speling op pedaal/asquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee dat klopt, en zou goed kunnen... Wist niet dat pedalen zelf ook slijten. Heb er nog niet zoveel ervaring mee. Zijn er meer kenmerken waaraan ik zou kunnen afleiden dat ze 'op' zijn?
Die voetgangers mochten anders ook wel kijken voordat ze besloten over te steken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:43 schreef very het volgende:
Jezus, wat een idioot dit:
wielrenner kijkt niet uit zijn doppen
True, maar er dan recht op fietsen...?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:54 schreef ratatat het volgende:
[..]
Die voetgangers mochten anders ook wel kijken voordat ze besloten over te steken.
Daarom:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:54 schreef ratatat het volgende:
Vrijdag zelf net niet m'n tanden kwijt geraakt. Haalde een andere fietser in en op het moment dat ik ongeveer parallel aan die andere fietser was besloot zij dat het een goed idee was om links af te slaan. Geen arm uitsteken, niet over de schouder kijken en niet eerst even wat naar rechts sturen alvorens naar links in te sturen. Heb toen wel wat krachttermen gebruikt.
Ja, maar was echt geen enkele indicatie dat dat nodig was. Mevrouw fietste ook gewoon keurig langs de kant.quote:
Ik doe het standaard tegenwoordig. Teveel close-calls gehad op weg naar werk. Tenzij ik er zo ruim omheen kan dat het niet nodig is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, maar was echt geen enkele indicatie dat dat nodig was. Mevrouw fietste ook gewoon keurig langs de kant.
Neem ook eens Time RXS mee in je afweging. Ik rij er nu 2 jaar mee en heb begin maart 2015 voor het eerst mijn plaatjes vervangen, terwijl ik er bij koersen enzo best veel op loop. Erg duurzaam dus. Daarbij komt dat de pedaal een veermechanisme heeft die er voor zorgt dat, wanneer je ingeklikt bent, er nooit hoogte speling ontstaat bij slijtage van het plaatje. De veer drukt dan gewoon meer in. Dit is anders dan bij bijv. Look en Shimano pedalen, waarbij de veer alleen functie heeft bij in en uit klikken, maar tijdens het fietsen niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee dat klopt, en zou goed kunnen... Wist niet dat pedalen zelf ook slijten. Heb er nog niet zoveel ervaring mee. Zijn er meer kenmerken waaraan ik zou kunnen afleiden dat ze 'op' zijn?
Of niet zo veel bier drinkenquote:
Ja, de lagers slijten bv ook. Je kan beter de R550 kopen. Die hebben een bredere bodyplaat (fietst iets beter) waar een metalen plaatje op zit ipv een kunststof plaatje. Dat kunststof plaatje slijt weg, waardoor je dus speling krijgt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee dat klopt, en zou goed kunnen... Wist niet dat pedalen zelf ook slijten. Heb er nog niet zoveel ervaring mee. Zijn er meer kenmerken waaraan ik zou kunnen afleiden dat ze 'op' zijn?
In de Zonda´s?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:49 schreef ratatat het volgende:
Wiel doet het weer. Bedankt voor de hulp iedereen![]()
Bel kan ik er ook wel weer afhalen want die ratel is
Maar als de lagers versleten zijn, zou ik toch speling in het pedaal moeten voelen? Als ik het pedaal vastpak en flink aan sjor zit ie muurvast, niks geen speling.... Alleen als ik ingeklikt mn rechter voet optil voel ik telkens 'tik' 'tik' en voel beweging.quote:
Bingo! Bedoel je dat plastic stuk wat precies onder je plaatje zit? Daar staat nu idd "SH NO"quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:53 schreef Tommeke het volgende:
Dat kunststof plaatje slijt weg, waardoor je dus speling krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |