abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2015 @ 11:25:25 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151256363
Ze zijn ¤1,30 per flesje, dat is goedkoper dan de Avent bakjes, toch?

Edit: ik bedoel deze http://www.moedermelknetw(...)edermelk-bewaarfles/
KuikenGuppy
  woensdag 1 april 2015 @ 11:27:59 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_151256450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:25 schreef Burdie het volgende:
Ze zijn ¤1,30 per flesje, dat is goedkoper dan de Avent bakjes, toch?

Edit: ik bedoel deze http://www.moedermelknetw(...)edermelk-bewaarfles/
oh die!
disclaimer
pi_151256929
Passen de goedkoopste flesjes van Kruidvat niet op je kolf? Bij mijn medela swing wel namelijk.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:44:56 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_151257020
oh, ik heb op mijn kolf gewone flesjes van Ardo hoor!
Ik gebruik die bakjes om voedingen mee te geven aan het kdv. Ik heb maar drie flesjes en ik heb wel 40 van die bakjes namelijk. :')
disclaimer
pi_151257584
Die bakjes zijn ruk, inderdaad. Bij vallen springen ze ook open. Ik goot de gekolfde melk over in halve liter spa-flesjes. Thuis wel verdelen in bakjes, op de creche werd dat weer in een stevige fles overgegoten voor mijn zoon het kreeg.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 1 april 2015 @ 12:14:47 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_151257807
Sq, die bakjes zijn ook/wel heel handig als je met bijvoeding begint en dubbele porties maakt. Dan kan je deel 2 invriezen in zo'n bakje.
En voor naar het kdv zou ik idd een andere oplossing zoeken.

Faptist, wat fijn dat de LK je al hebt kunnen helpen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 1 april 2015 @ 12:16:41 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_151257860
Ja inderdaad, voor groenten en fruit kunnen ze prima!
Ik ga voor mijn melk iets anders proberen :)
disclaimer
pi_151258326
Ik heb van een vriendin beldico flesjes overgenomen. Die sluiten goed en zijn voordelig. Ze gaan niet eeuwig mee, maargoed, dat geldt voor alles :P
pi_151262839
Kan de melk niet in een willekeurige schone fles of gewoon plastic bewaardoos die je thuis weer afwast? Of denk ik nu te simpel?

Wij gieten de gekolfde melk thuis over in 2 grote dokter Brown flessen waarin het zo wordt opgewarmd. Portie is dan afgemeten door ons, zij warmen op en geven het aan de baby. Man heeft laatst weer 2 flessen gekocht :') had hem al gezegd dat alleen de speen minder wordt, niet de fles maar deze fles was zo mooi }:|
  woensdag 1 april 2015 @ 14:45:17 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151263106
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:37 schreef Hilmo het volgende:
deze fles was zo mooi
:?
KuikenGuppy
pi_151263725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

:?
Je hebt ook gekleurde flessen van Dr. Brown. Als je ze in de vaatwasser zet worden ze overigens lichtoranje, dus dan heb je ook mooie :+
pi_151263779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

Je hebt ook gekleurde flessen van Dr. Brown. Als je ze in de vaatwasser zet worden ze overigens lichtoranje, dus dan heb je ook mooie :+
Daarom spoel ik borden en pannen met pastasaus eerst af voordat ze in de afwasmachine gaan. :@
  woensdag 1 april 2015 @ 15:10:30 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_151263947
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:37 schreef Hilmo het volgende:
Kan de melk niet in een willekeurige schone fles of gewoon plastic bewaardoos die je thuis weer afwast? Of denk ik nu te simpel?

Wij gieten de gekolfde melk thuis over in 2 grote dokter Brown flessen waarin het zo wordt opgewarmd. Portie is dan afgemeten door ons, zij warmen op en geven het aan de baby. Man heeft laatst weer 2 flessen gekocht :') had hem al gezegd dat alleen de speen minder wordt, niet de fles maar deze fles was zo mooi }:|
kan ook wel, maar ik heb nu niet genoeg flessen daarvoor, dus moet dan sowieso nieuw kopen.
disclaimer
pi_151267999
Hahahaha ja zo keek ik ook burdie :Dspecial edition blauw Hahaha. Echt zo zonde van het geld aangezien we al drie flessen hadden. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 april 2015 @ 19:31:06 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151272326
ik met mijn adhd wil nog wel eens vergeten welke borst ik als laatste gegeven heb, dus vanmiddag in de trein (had toch niets beters te doen :') )) naar een app gezocht die me kon helpen:

https://play.google.com/s(...).application.nursing

misschien hebben anderen er ook iets aan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 1 april 2015 @ 19:53:25 #291
344469 Amsel
zonder t
pi_151273230
Ik heb gewoon een armbandje dat ik telkens van pols switch :) De app die ik had was telkens net aan het updaten als ik iets in wilde voeren :')

Faptist, hoe is het vandaag gegaan? :*
pi_151274390
Ik had een lijst, waarop ik het opschreef. Armbadjes, lintjes aan mijn bh werkte niet, maar dom pen en papier ging hier prima. :Y
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 april 2015 @ 20:26:35 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151274535
njah, ik sta op, ga naar bed en zelfs naar de plee met m'n telefoon :') en deze is echt heul simpel, widget op het startscherm en 't enige wat ik hoef te doen is een knopje indrukken. voor mij echt dé oplossing :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_151275101
Die aventbakjes gaan toch wel als je goed checkt of ze goed dichtzitten, of heb ik geluk gehad?

Ik vond zo'n app met timer onhandig toen, dat zit er wel vaak bij. Ik onthoud het overigens niet altijd maar doe soms ook maar wat dan, kan dat in het begin zoveel kwaad dan? Als je het niet voelt kan de ene nooit heel vol zijn en de andere heel leeg toch? (Toen deed het pijn aan een kant dus daar onthield ik het wel van)
pi_151275275
De adviezen die faptist van de kraam kreeg, lijken erg op wat ik hier in het ziekenhuis hoor. Ook maximaal 15 minuten per borst, dan boertje laten en dan wisselen. Weinig tot geen begeleiding in wanneer ik het beste kan kolven (J. slaapt soms door voedingsmomenten heen en krijgt dan via de sonde), iedereen die (goedbedoeld) met verschillende adviezen komt... Ik vind het allemaal verwarrend! Tepelhoedje gekregen van de ene verpleegkundige, de volgende zegt dat dat niet goed is. Eerst kolven en dan met de fles geven, omdat de borst nog teveel moeite kost en de volgende wil weer dat ik hem steeds aanleg. Argh!
Ik mag ook niet op verzoek voeden en ik heb het idee dat J. teveel gevoerd krijgt via de sonde, dat hij de hongerprikkel steeds mist, omdat hij nog te vol zit van de vorige keer.
In 1 borst heb ik last van harde plekken en rode plekken, maar de lk was er vandaag niet en niemand die me verder kon helpen. Ik moet wachten tot er morgen iemand is. Ik ben al aan het masseren geslagen en dat helpt wat gelukkig.

Mja, ook een verwarrend verhaal maar ik heb ook echt het idee dat ik zelf niet mag uitzoeken en uitvinden wat ik wil met J. en wat J. wil met mij. Iedereen zit er steeds zo bovenop met lijstjes (hoeveel heeft hij gedronken uit je borst, fles en via de sonde?) en komt steeds binnen lopen om te kijken of het al goed gaat etc. Ik mis echt mijn eigen plekje om ermee bezig te gaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 april 2015 @ 20:48:50 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151275395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 20:41 schreef Heliotrope het volgende:
Die aventbakjes gaan toch wel als je goed checkt of ze goed dichtzitten, of heb ik geluk gehad?

Ik vond zo'n app met timer onhandig toen, dat zit er wel vaak bij. Ik onthoud het overigens niet altijd maar doe soms ook maar wat dan, kan dat in het begin zoveel kwaad dan? Als je het niet voelt kan de ene nooit heel vol zijn en de andere heel leeg toch? (Toen deed het pijn aan een kant dus daar onthield ik het wel van)
ik heb last van overproductie, dus ik moet juist drie uur lang dezelfde borst geven voor ik de andere kant ga geven. daarom was ik op zoek naar een app die me daarbij helpt.

MwC: je hoeft niet op de LK van het ziekenhuis te wachten he, je mag ook zelf een eigen lactatiekundige inschakelen! Het lijkt me verdomd lastig , die situatie waar jullie in zitten! ook een :* voor jou/jullie

pi_151275446
Dat snap ik mevrouwcactus, klinkt ook alsof je best weet wat je wil (en dat klinkt ook goed) en dat vervolgens niet kan. Wat naar dat je daar tegenstrijdige adviezen krijgt. Hopelijk kan de lk je morgen wat helpen! Niet echt advies maar wel sterkte :*
  woensdag 1 april 2015 @ 21:15:52 #298
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_151276594
Jeetje wat een ondeskundig verplegend volkje hebben we hier in NL!
Faptist en MevrouwCactus, ik hoop dat jullie snel een goed en eenduidig plan van aanpak krijgen :*.

Hier 11 weken bv *O*. En dat word gevierd met een clusteravondje :').
pi_151277237
Djmo als je nou de klok gewoon in 4 delen van 3uur verdeelt en aan elk blok een L of een R verbindt, heb je toch heel geen app nodig? Lijkt me onnodig moeilijk doen eigenlijk :@
  woensdag 1 april 2015 @ 21:49:22 #300
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151277884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 20:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
De adviezen die faptist van de kraam kreeg, lijken erg op wat ik hier in het ziekenhuis hoor. Ook maximaal 15 minuten per borst, dan boertje laten en dan wisselen. Weinig tot geen begeleiding in wanneer ik het beste kan kolven (J. slaapt soms door voedingsmomenten heen en krijgt dan via de sonde), iedereen die (goedbedoeld) met verschillende adviezen komt... Ik vind het allemaal verwarrend! Tepelhoedje gekregen van de ene verpleegkundige, de volgende zegt dat dat niet goed is. Eerst kolven en dan met de fles geven, omdat de borst nog teveel moeite kost en de volgende wil weer dat ik hem steeds aanleg. Argh!
Ik mag ook niet op verzoek voeden en ik heb het idee dat J. teveel gevoerd krijgt via de sonde, dat hij de hongerprikkel steeds mist, omdat hij nog te vol zit van de vorige keer.
In 1 borst heb ik last van harde plekken en rode plekken, maar de lk was er vandaag niet en niemand die me verder kon helpen. Ik moet wachten tot er morgen iemand is. Ik ben al aan het masseren geslagen en dat helpt wat gelukkig.

Mja, ook een verwarrend verhaal maar ik heb ook echt het idee dat ik zelf niet mag uitzoeken en uitvinden wat ik wil met J. en wat J. wil met mij. Iedereen zit er steeds zo bovenop met lijstjes (hoeveel heeft hij gedronken uit je borst, fles en via de sonde?) en komt steeds binnen lopen om te kijken of het al goed gaat etc. Ik mis echt mijn eigen plekje om ermee bezig te gaan.
-O-

harde plekken en rode plekken zijn geen goed teken.
Tip: Laat een luier vullen met warm water en leg deze over je borst wanneer je kolft.

:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')