Zal helpen dat ik nooit met Max en Maya gewerkt heb waardoor ik geen dingen gewend ben. Eerlijk gezegd vind ik 't makkelijker dan ik had gedacht. Week geleden volgens mij m'n eerste keer Blender geopend.quote:Op zondag 22 maart 2015 04:32 schreef RaXz het volgende:
Ziet er goed uit.![]()
Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend.
Fapje gemachtquote:Op zondag 22 maart 2015 04:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb.
Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines.
O, en het Maasgebouw...erbij of niet?
Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers.)
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.quote:Op zondag 22 maart 2015 04:49 schreef Divje het volgende:
[..]
Fapje gemacht
Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zittenEn daar werden volgens mij dus ook stadions mee bedoeld
Netjes hoor!
Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 trismaar totaal geen effect op performance.
quote:Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.
[ afbeelding ]
Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.
Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces.Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden.
Ik ga zo zelf voetballen.quote:Op zondag 22 maart 2015 05:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen
Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op
Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg![]()
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet?quote:Op zondag 22 maart 2015 05:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik ga zo zelf voetballen.Nu even een blender-break want m'n duim trilt.
7 uurtjes later, dus net na twaalven hier.quote:Op zondag 22 maart 2015 05:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet?
Have fun!
Eindbaas!quote:Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.
[ afbeelding ]
Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.
Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces.Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden.
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo.quote:Op zondag 22 maart 2015 08:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eindbaas!
Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word
Is dat zonder gebiedsontwikkeling? Met parkeergarage? Ik bel Hans Vervat zo evenquote:Op zondag 22 maart 2015 09:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo.Kosten? 100 miljoen?
Hoe houd je de import laag? Door zelf die industrie aan te leggen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:35 schreef RaXz het volgende:
Dit is trouwens een handige info view om te zien wat voor goederen je stad nodig heeft.
[ afbeelding ]
Ik ga eens proberen om de import zo laag mogelijk te houden.
eeuwige expansie mod?quote:Op zondag 22 maart 2015 09:56 schreef AgLarrr het volgende:
Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach ja, je weet, al die zones beschikbaar.quote:
Maak je die busstations zelf?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:47 schreef Sejt het volgende:
Eén van m'n business centers, loopt erg goed.
[ afbeelding ]
Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic.
Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |