abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2015 @ 03:44:21 #51
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903112


Tijd om te slapen denk ik zo maar ff :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903306


Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb. :P

Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines. :P

O, en het Maasgebouw...erbij of niet?

Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers. :P )

[ Bericht 15% gewijzigd door SuperHarregarre op 22-03-2015 04:25:22 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150903377
Ziet er goed uit. :)

Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend.
pi_150903408
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:32 schreef RaXz het volgende:
Ziet er goed uit. :)

Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend.
Zal helpen dat ik nooit met Max en Maya gewerkt heb waardoor ik geen dingen gewend ben. Eerlijk gezegd vind ik 't makkelijker dan ik had gedacht. Week geleden volgens mij m'n eerste keer Blender geopend. :P Gewoon veel aanklooien en niet zuinig met ctrl-Z zijn, dan lukt het wel. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150903420
Had ik niet gedacht, dat ze wel de juiste instelling. :Y
  zondag 22 maart 2015 @ 04:49:00 #57
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903458
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]

Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb. :P

Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines. :P

O, en het Maasgebouw...erbij of niet?

Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers. :P )
Fapje gemacht _O_
Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zitten :) En daar werden volgens mij dus ook stadions mee bedoeld ;)

Netjes hoor! ^O^

Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 tris _O- maar totaal geen effect op performance.

En als je dit ziet: http://forum.paradoxplaza(...)wfull=1#post19073106

12976 tris :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903483
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:49 schreef Divje het volgende:

[..]

Fapje gemacht _O_
Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zitten :) En daar werden volgens mij dus ook stadions mee bedoeld ;)

Netjes hoor! ^O^

Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 tris _O- maar totaal geen effect op performance.
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.



Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.

Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. ;) Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 22 maart 2015 @ 05:01:03 #59
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903507
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.

[ afbeelding ]

Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.

Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. ;) Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden. :P
^O^
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen _O_

Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op _O-
Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg ;) :O
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903517
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 05:01 schreef Divje het volgende:

[..]

^O^
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen _O_

Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op _O-
Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg ;) :O
Ik ga zo zelf voetballen. :P Nu even een blender-break want m'n duim trilt. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 22 maart 2015 @ 05:04:15 #61
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903522
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 05:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik ga zo zelf voetballen. :P Nu even een blender-break want m'n duim trilt. :P
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet? :P
Have fun!
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903535
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 05:04 schreef Divje het volgende:

[..]

Ohja, het is daar ochtend/middag of niet? :P
Have fun!
7 uurtjes later, dus net na twaalven hier. :P Thanks. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150904172
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.

[ afbeelding ]

Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.

Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. ;) Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden. :P
Eindbaas!

Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word :)
  zondag 22 maart 2015 @ 09:16:14 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_150904373
Gisteren eindelijk even de tijd gehad om dit spel te spelen. Direct tot 5 keer toe binnen enkele minuten opnieuw moeten starten omdat ik de fout in ging qua aanleg en/of het budget al op was. :')
Daarna eindelijk een 'goede' poging in die zin dat ik gewoon uren door kon gaan en het beetje bij beetje op een stad ging lijken, maar die indeling die ik gekozen had ... de tering. _O-

Net direct maar aangeschaft en vandaag eens verder puzzelen.
pi_150904751
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eindbaas!

Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word :)
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. :P Kosten? 100 miljoen? :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150904794
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. :P Kosten? 100 miljoen? :P
Is dat zonder gebiedsontwikkeling? Met parkeergarage? Ik bel Hans Vervat zo even :P.

Ik zou kijken naar wat het normale stadion in game doet, beetje vergelijkbaar maken voor de balans :). En als jij het voor 100 miljoen kan, bel ik Red de Kuip, prijsvergelijker ditdat. ;)
  zondag 22 maart 2015 @ 09:56:49 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150904799
Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks:





"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_150904918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:35 schreef RaXz het volgende:
Dit is trouwens een handige info view om te zien wat voor goederen je stad nodig heeft.

[ afbeelding ]

Ik ga eens proberen om de import zo laag mogelijk te houden.
Hoe houd je de import laag? Door zelf die industrie aan te leggen?
History became legend, legend became myth.
pi_150904948
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:56 schreef AgLarrr het volgende:
Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
eeuwige expansie mod?
pi_150905245
Dit lijkt wel een handige mod: http://steamcommunity.com(...)ransportLineColorMod

Voor als je geen zin hebt in verkeerslichten: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858

[ Bericht 34% gewijzigd door ElmarO op 22-03-2015 10:58:43 (extra link) ]
  zondag 22 maart 2015 @ 10:47:10 #71
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150905412
Eén van m'n business centers, loopt erg goed.



Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic.
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:48:05 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150905427
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef mschol het volgende:

[..]

eeuwige expansie mod?
Ach ja, je weet, al die zones beschikbaar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 22 maart 2015 @ 10:54:44 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150905513
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:47 schreef Sejt het volgende:
Eén van m'n business centers, loopt erg goed.

[ afbeelding ]

Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic.
Maak je die busstations zelf?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 22 maart 2015 @ 11:00:37 #74
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150905584
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Maak je die busstations zelf?
Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever. ;)

Deze heb ik zelf gemaakt, is iets kleiner maar net zo effectief. Inclusief derp metrostation.



Edit: Wat is hier aan de hand? _O-



[ Bericht 8% gewijzigd door Sejt op 22-03-2015 11:06:36 ]
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:10:44 #75
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150905731
Zo goedemorgen!

De RSS reader zit erin, vandaag maar eens het configuratiescherm maken.

Nog een tip voor mede-modders:

Zorg ervoor dat je een boolean reserveert voor debug modus en alleen logt als dat echt nodig is en dus die boolean op true staat.

Een grote debugconsole output zorgt er namelijk voor dat Cities crashed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')