SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Devv op 24-03-2015 11:39:59 ]![]()
Het is best mogelijk om meerdere wedstrijdjes achter elkaar te plannen. Of het heel verstandig is, is een tweede.
En dan schaar ik mezelf maar onder de onverstandigen, want in de aanloop naar Rotterdam heb ik in de 5 weekenden ervoor 4 wedstrijden en een duurloop van 35 km gepland.
Kan het zijn dat daarom de duurlopen zo zwaar zijn?Ik vond het vandaag ook weer erg zwaar. De laatste helft heb ik op bijna wandeltempo gelopen.
![]()
Deze week helemaal niet gelopen, maar sinds gisteren geen last meer van mn rugdus volgende week weer rustig aan beginnen.
Ik ben voor mn verjaardag aan het kijken voor een nieuw horloge, nu eentje met hartslagmeter. Twijfel tussen tomtom multisport cardio (via ING rentepuntenshop) en de polar m400. Heb hier over beide positieve verhalen gehoord, iemand nog een tip?![]()
Wel een grappig idee, zo'n catchrun. Al zou het voor mij mentaal niet zo goed zijn, ik zou dan misschien wel een paar grenzen teveel overgaan
Mossel, fijn dat het goed ging!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
TomTom: Multisportquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:26 schreef RunnerAdd het volgende:
Deze week helemaal niet gelopen, maar sinds gisteren geen last meer van mn rugdus volgende week weer rustig aan beginnen.
Ik ben voor mn verjaardag aan het kijken voor een nieuw horloge, nu eentje met hartslagmeter. Twijfel tussen tomtom multisport cardio (via ING rentepuntenshop) en de polar m400. Heb hier over beide positieve verhalen gehoord, iemand nog een tip?
Polar: M400
Garmin: Forerunner 220
Dit zijn zowat de 3 klassieke producten in dit marktsegment. Puur prijs/kwaliteit-functionaliteit kom je het best uit bij de M400. Wil je verschillende sporten gaan combineren en optische HR (zonder hartslagmeter) kom je uit bij TomTom. Ikzelf heb onlangs voor de Forerunner 220 gekozen omdat ik van een vorige Garmin kwam. Die continuïteit en de data die ik daar reeds vergaard heb, heeft dus in mijn keuze ook meegespeeld (en ik plan ook nog een fietscomputer van Garmin, dus 1 platform had mijn voorkeur). Voor vergelijking en een grondige inspectie verwijs ik u graag door naar DCrainmaker zijn blog.![]()
![]()
Gewoon een keertje kan dat echt geen kwaad natuurlijk. Niks mis met een keer fiks stuk gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel een grappig idee, zo'n catchrun. Al zou het voor mij mentaal niet zo goed zijn, ik zou dan misschien wel een paar grenzen teveel overgaanZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mossel, lekker dat je iig 33km in the pocket hebt!
En RD,!
Ik heb vandaag 4x3 min gelopen. Het is wel een heul rustig schema.
![]()
Ik ben een beetje stil geweest hier de laatste tijd, maar moet nu toch even reageren.
Vandaag de vuurtorentrail gelopen. Wat was dat tof! Keihard laatste geworden. Maar vind het echt wel een prestatie van mezelf.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
ik heb de m400, ben super tevreden over. De review van dcrainmaker heeft mij onder andere overgehaald om te kopen, met name door de veelzijdigheid van het apparaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:26 schreef RunnerAdd het volgende:
Ik ben voor mn verjaardag aan het kijken voor een nieuw horloge, nu eentje met hartslagmeter. Twijfel tussen tomtom multisport cardio (via ING rentepuntenshop) en de polar m400. Heb hier over beide positieve verhalen gehoord, iemand nog een tip?
Ik wilde eigenlijk een horloge met ingebouwde hartslag meter, maar de polar had zoveel meer mogelijkheden (in deze prijs klasse) dan een horloge met ingebouwde hartslag meter dat ik toch voor de polar ben gegaan.
+enorm veel mogelijkheden
+prijs/kwaliteit
+makkelijk in gebruik
+activiteiten meter
- hrm borst band![]()
Bedankt minimaLL en zouzomaarkunnen.
Heb net eea zitten lezen en neig nu ook naar de m400, alleen de borstband vs ingebouwd hr in het horloge brengt me nog aan het twijfelen.![]()
Oh dan hebben we jou over de finish geschreeuwdquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:42 schreef Maariindaa het volgende:
Ik ben een beetje stil geweest hier de laatste tijd, maar moet nu toch even reageren.
Vandaag de vuurtorentrail gelopen. Wat was dat tof! Keihard laatste geworden. Maar vind het echt wel een prestatie van mezelf.ik vind het ook een prestatie!
Mooi parcours he? De 10 was al mooi en volgens mij zijn de langere afstanden nog mooier
Ik heb maar een man/vrouw of 10 achter me gelaten. Valt me nog mee met 2 van de 10 km wandelen
Volgend jaar hopelijk echt de 18.
En herstel ze maaaarinda
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Goed gelopen Vuurtorentrailerts![]()
Ik ga morgen de plaatselijke wedstrijd weer misbruiken voor een uptempo 5 km![]()
![]()
Veel wedstrijden kan wel denk ik maar dan moet je een deel als een vlotte duurloop lopen en niet echt voor een tijd denk ik?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:40 schreef wyccie het volgende:
Het is best mogelijk om meerdere wedstrijdjes achter elkaar te plannen. Of het heel verstandig is, is een tweede.
En dan schaar ik mezelf maar onder de onverstandigen, want in de aanloop naar Rotterdam heb ik in de 5 weekenden ervoor 4 wedstrijden en een duurloop van 35 km gepland.
Kan het zijn dat daarom de duurlopen zo zwaar zijn?Ik vond het vandaag ook weer erg zwaar. De laatste helft heb ik op bijna wandeltempo gelopen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ik bedoel niet fiks stuk gaan maar niet meer naar je lichaam luisteren. De keren dat ik dat niet gedaan heb tijdens een wedstrijd voelde ik me nog een week beroerd..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon een keertje kan dat echt geen kwaad natuurlijk. Niks mis met een keer fiks stuk gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het voordeel van 10 km run-walk-run is dat je de volgende dag zo fris als een hoentje bent!
Meteen een testloopje (200m) gedaan op mijn gisteren aangeschafte speedcrossjeszitten heerlijk! Ultralopers zijn net gestart voor de 60 km. Dappere dames en heren
Wie is het?quote:Op zondag 22 maart 2015 00:04 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik vind hem altijd leuk schrijven, misschien zelfs de prettigst leesbare hardloopcolumnist.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Parcours was schitterend. Alleen in het ongeveer 1,5-2km lange mul zandpad (frettenpad heb ik gister geleerd) ben ik zo kapot in gegaan dat ik me daarna serieus afvroeg of ik de finish nog kon halen. De heuvel op stukken gingen daarnanog wel, maar naar beneden was meer schuivelwerk om niet veel harder en ondersteboven beneden te komen. Maar dat de bezemfiets me erdoorheen bleef praten en ik de hele tijd degene voor me kon blijven zien heeft wel geholpen. En ik kon ook niet afhaken, dat had mn vriend bij de finish niet overleefd :-pquote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:04 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh dan hebben we jou over de finish geschreeuwdik vind het ook een prestatie!
Mooi parcours he? De 10 was al mooi en volgens mij zijn de langere afstanden nog mooier
Ik heb maar een man/vrouw of 10 achter me gelaten. Valt me nog mee met 2 van de 10 km wandelen
Volgend jaar hopelijk echt de 18.
En herstel ze maaaarinda
Herstellen maakte ik me gister wel zorgen over,de auto bij de sporthal was me al bijna te ver weg :p. Maar heb nu vooral nog last van enorme gestapelde blaren. Die heb ik overigens nooit, trailen is echt een totaal andere tak van sport :-p
Al met al, ik vond het wauw gister. Respect voor de mensen die de 35&60 lopen vandaag.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Alle lopers van vandaag veel plezier![]()
Het is prima loopweer. Hier zit de 20km er weer op, nu is het tijd voor een herstelontbijt.![]()
![]()
Ik doe net mijn ogen open, Stip!![]()
Meneer is aan zijn laatste dertiger begonnen vanmorgen. Ik heb nog weinig zin in mijn tempoloopje. Komt vast wel zo.![]()
I'm back. Een soort van. Vier weken Nieuw Zeeland hebben de conditie niet echt goed gedaan. (RD woont echt te ver weg, het was nog steeds minimaal een uur of 8 rijden tov waar wij zijn geweest)
Ik heb e.a. proberen te lezen, en ben hopelijk nog redelijk op de hoogte. Enfin, de hele van Leiden voelt heel ver weg, ik denk dat het de halve gaat worden.
Dit was wat ik er vanmorgen op mijn tandvlees uitperste (met dank aan een jetlag): http://smashrun.com/corniel/run/2068817/Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Yep! Yur en ik hebben beiden een aantal horloges daar gekocht: Goeie service, snel, goeie prijsquote:Op zondag 22 maart 2015 10:29 schreef RunnerAdd het volgende:
Iemand ervaring met hartslagmetershop.nl?
Wij hebben overigens allebei een Forerunner 220![]()
![]()
Dankje! Dan ga ik daar een polar m400 met HR bestellenquote:Op zondag 22 maart 2015 10:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Yep! Yur en ik hebben beiden een aantal horloges daar gekocht: Goeie service, snel, goeie prijs
Wij hebben overigens allebei een Forerunner 220![]()
![]()
Ik heb mijn Garmin ook daar gekocht. Zelfde ervaring als GotC.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:29 schreef RunnerAdd het volgende:
Iemand ervaring met hartslagmetershop.nl?![]()
Ik heb m ook daar gekocht. Dito ervaringenquote:Op zondag 22 maart 2015 10:29 schreef RunnerAdd het volgende:
Iemand ervaring met hartslagmetershop.nl?
Net terug van iets wat op hardlopen moest lijken. Het ging weer eens kwalitatief uitermate teleurstellend.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
hartslagmetershop.nl is prima!
Heeft er iemand hier ervaring met (de mensen van) AV '40? Er staan woningen precies tussen hun atletiekbaan en mijn werk te koopGrootste nadeel is dat dat zou betekenen dat ik in Ypenburg zou gaan wonen. Maar volgens mij is dat een beetje Wateringse Veld met meer openbaar vervoer, een atletiekbaan vlakbij en op kruipafstand van m'n werk..
![]()
Corniel heeft volgens mij contact met ze omdat ze samen de chessrun organiseren. AV'40 organiseert tevens de leuke Delftse Houtloop. Gemiddelde leeftijd is kenmerkend voor dit soort verenigingen: ruim boven de 40. Maar dat zal niet anders zijn bij jouw huidige club.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:59 schreef hatsaflats het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met (de mensen van) AV '40? Er staan woningen precies tussen hun atletiekbaan en mijn werk te koopGrootste nadeel is dat dat zou betekenen dat ik in Ypenburg zou gaan wonen. Maar volgens mij is dat een beetje Wateringse Veld met meer openbaar vervoer, een atletiekbaan vlakbij en op kruipafstand van m'n werk..
Ik kom er in ieder geval altijd graag om mee te doen aan hun trimloop. Ik zou dit zeker overwegen.![]()
WTF... 11 of meer HM's gelopen... en ik ben zenuwachtig. Alles voorbereid en ingepakt, gecheckt en de kortste reisafstand tot nu toe, zonder overstappen.. Ik snap mezelf soms niet.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Misschien het voorgevoel dat er een PR gaat sneuvelen? Succes iig!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
WTF... 11 of meer HM's gelopen... en ik ben zenuwachtig. Alles voorbereid en ingepakt, gecheckt en de kortste reisafstand tot nu toe, zonder overstappen.. Ik snap mezelf soms niet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Rare vrouw.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
WTF... 11 of meer HM's gelopen... en ik ben zenuwachtig. Alles voorbereid en ingepakt, gecheckt en de kortste reisafstand tot nu toe, zonder overstappen.. Ik snap mezelf soms niet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gezonde wedstrijdspanning. Die hele Venloop is een eitje vergeleken met vorige week: veel minder wind, geen Voerweg, en honderdduizend keer meer sfeer en publiek. Dat komt vast helemaal goedquote:Op zondag 22 maart 2015 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
WTF... 11 of meer HM's gelopen... en ik ben zenuwachtig. Alles voorbereid en ingepakt, gecheckt en de kortste reisafstand tot nu toe, zonder overstappen.. Ik snap mezelf soms niet.![]()
![]()
Veel plezier! Komt allemaal wel goedquote:Op zondag 22 maart 2015 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
WTF... 11 of meer HM's gelopen... en ik ben zenuwachtig. Alles voorbereid en ingepakt, gecheckt en de kortste reisafstand tot nu toe, zonder overstappen.. Ik snap mezelf soms niet.![]()
![]()
Leuke verenigingquote:Op zondag 22 maart 2015 10:59 schreef hatsaflats het volgende:
Ik zou ervoor tekenen om er in de buurt te wonen
![]()
Ik ga eens even mijn loopje uitlezen, want die ging wel heul lekker![]()
SEM: beat it!![]()
Het is misschien echt niet zo gek. Het is vanaf daar ook maar 4km naar Doerakquote:Op zondag 22 maart 2015 12:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuke verenigingIk zou ervoor tekenen om er in de buurt te wonen
![]()
Ik ga eens even mijn loopje uitlezen, want die ging wel heul lekker![]()
SEM: beat it!En duurloopjes kunnen door de Delftse Hout.
![]()
Vandaag iets meer de rem erop gehouden. Vorige week heb ik best wel moeten afzien. Het moet tenslotte een tempoloop zijn. Meer uptempo (6:00 min/km), maar geen wedstrijdtempo.
Tempo werd ongeveer 5:50 min/km gemiddeld. Blij meeEerste km achter twee kakelende dames die eigenlijk echt te langzaam gingen. Toen tijdens km twee, drie en vier aangehaakt bij een fossiele medeloper (70+) die steady 5:50 liep, maar ook alsmaar versnelde (5:50-5:45-5:42). Ik had nog steeds iets over.
Stiekem had ik vanaf km twee al een stip op de horizon gezet. We noemen hem even H.M. Hij start altijd steevast te snel en ik zag aan zijn rug dat het moeilijk werd vanaf km drie. In de vierde km dus versneld. Voor wie de laatste lus van de Bertusloop kent: daar ging ik even vliegen. Vijf mensen ingehaald en 10 meter voor de finish H.M.
Ik dacht vanwege het temporiseren dat de uitslag wel weer rond de 29 min zou liggen. Maar de tijd bleek 28:19![]()
Ik zie nu dat de afstand 4,83 km isMaarja, wederom weer heen en terug gaan lopen, dus ca. 7 km tempoloop op de teller!
![]()
Da's eveneens sub55, namelijk 54:65.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:28 schreef Quoi het volgende:
Dat zou echt een droomtijd zijn. Al is het 55:05 min.![]()
Hey, slim.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:30 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Da's eveneens sub55, namelijk 54:65.
Wanneer ga jij weer lopen?![]()
Ypenburg? Ik dacht dat je in Den Haag wilde gaan wonen...quote:Op zondag 22 maart 2015 10:59 schreef hatsaflats het volgende:
Hm. Die initialen doen mij denken aan een vriend uit mijn studietijd. Maar dat zou een godswonder zijn als die zou gaan hardlopen.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Mooie initialen heeft die H.M.
En mooi gelopen Quoi. Dat wordt 54:xx bij de GT!
Ik mag zometeen eindelijk weer een lange duurloop doen, na 3 weekenden met andere dingen (HM's) bezig geweest te zijn. Ik heb er zin in![]()
![]()
Zo, dat was dan de laatste vduurdloop voor Parijs. Ik heb er maar een kort rondje van 25 kilometer van gemaakt, want die 32 kilometer van vorige week viel toch nog een beetje zwaar. Het is erg lastig om te zeggen of ik er klaar voor ben maar we gaan het meemaken. Het leek mij vandaag in ieder geval verstandiger om het maar even te laten voor wat het is, want de opbouw van de afgelopen 3 maanden was eigenlijk al een beetje onverantwoord.![]()
En gejat van iemand anders, moet ik toegeven.quote:Ik bekijk het van dag tot dag. Morgen is het 6 weken sinds de misstap. Er staat 8-12 weken voor, misschien ben ik pas op de helft. De eerste helft van dit jaar heb ik al afgeschreven, wat betekent dat ik waarschijnlijk de Zuiderparkloop in Rotterdam, de Lenteloop Albrandswaard en mogelijk zelfs de Golden Tenloop kan schrappen. Maar goed, het is zoals het is.quote:Wanneer ga jij weer lopen?![]()
Ik moet zeggen dat lange benen nu eens echt een keertje van pas komen. Ik merk het tijdens de eindsprint. Eerlijk gezegd vind ik het zo lekker voelen om mijn benen eens goed op te tillen, lange passen te zetten, knieën hoog op te tillen. Eindsprint ging best hard en lekkerJeetje, wat een domper. Heb je er nog last van?quote:Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
En gejat van iemand anders, moet ik toegeven.
[..]
Ik bekijk het van dag tot dag. Morgen is het 6 weken sinds de misstap. Er staat 8-12 weken voor, misschien ben ik pas op de helft. De eerste helft van dit jaar heb ik al afgeschreven, wat betekent dat ik waarschijnlijk de Zuiderparkloop in Rotterdam, de Lenteloop Albrandswaard en mogelijk zelfs de Golden Tenloop kan schrappen. Maar goed, het is zoals het is.![]()
Weinig. Het laatste beetje pijn gaat zeer moeizaam weg. Ik kan er op hardlopen, heb ik zelfs al 2x gedaan in de afgelopen 2 weken, maar het vertraagt het herstel. Ik moet geduld hebben. Het is vervelend, maar ik kijk er enorm naar uit om straks weer op te bouwen naar wedstrijdniveau.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:46 schreef Quoi het volgende:
Jeetje, wat een domper. Heb je er nog last van?![]()
Hey! De Koplopers Delft hebben een "steunpunt" tijdens de marathon Rotterdam. Een vrachtwagen met eten/drinken/tassenstalplaats/masseurs/wc op 300 m van de finish. En Lekker Gelopen lopers zijn ook welkom, ook als je een kortere afstand loopt. MoooooooooiIk meld me aan.
![]()
PapaYuki is weer veilig over de finish gekomen. Marathon Rome in 3.50
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Dafuqquote:Op zondag 22 maart 2015 13:31 schreef mosselmossel het volgende:
Mo Farah loopt een nieuw Europees record op de HM in Lissabon: 59.32
Geen ervaring met AV40 maar WV is idd wel vergelijkbaar met Ypenburg.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:59 schreef hatsaflats het volgende:
Sinds vandaag wel ervaring met AV Sparta. Voor de lokale competitie tussen de 4 Haagse atletiek verenigingen was dit de laatste wedstrijd van het circuit.
4 rondjes van ongeveer 2,4km en een extra rondje rond de baan bij de finish. Rondjes zijnmaar het geeft wel een goed beeld van je tempo. Veel te hard van start gegaan met al die pro lopers om me heen. Even zwaaien naar Yur en bij de eerste doorkomst stond er 12:24 op de teller, ruim een minuut sneller dan de bedoeling was. Meteen schiet door de gedachten of we dit wel vol gaan houden, maar ja dat hoeft niet want met verval komen we ook al ruim onder de PR.
Even zwaaien naar Yur en dat was rondje 2 in 12:30 (5km in 25:46) whut loop ik op 5km pr tempo? Mijn PR op de 10km (54:34) gaat eraan, dat is wel zeker nu. Gewoon tempo houden, dag Yur. Rondje 3 in 12:36. Laatste ronde (incl de extra baanronde) in 13:55 wat neerkomt op 51:31.
Ik loop even 3 minuten van mijn pr afblij ei hier
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik moet vaker 5 uur slapen en aan de drank gaan! (oke, één wijn en één speciaalbier, maar ik was daar echt behoorlijk tipsy van); duurloop ging echt top!
Op het programma stond eigenlijk een piramideduurloop maar dat wilde ik vanwege pijntje van donderdag niet aan. En stiekem zijn vlakke duurlopen zoveel fijnerMaar dat pijntje was helemaal weg toen ik ging lopen! Na een stukje 'heuvelop' een brug over, begon ik het wel een klein beetje te voelen maar dat voelde meer als een vermoeide spier dan als de stekende pijn die het donderdag was.
En wat een heerlijk lenteweertje! Al waaide het wel hard, en ik had natuurlijk weer precies wind terug op de terugweg..
https://www.endomondo.com/workouts/490358495/11367364
Calex, mooi gedaan, prachttijd!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Knap! Benieuwd hoe hij het heeft gehad, als ik ooit een marathon ga lopen dan moet het die in Rome zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:15 schreef Yuki het volgende:
PapaYuki is weer veilig over de finish gekomen. Marathon Rome in 3.50![]()
![]()
![]()
Nu ik de uitslag van de 5km op de Marathon Utrecht zie bij de vrouwen heb ik spijt dat ik daar niet gelopen hebtop3 was zeker mogelijk geweest..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan wel vooraan startenquote:Op zondag 22 maart 2015 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Nu ik de uitslag van de 5km op de Marathon Utrecht zie bij de vrouwen heb ik spijt dat ik daar niet gelopen hebtop3 was zeker mogelijk geweest..
De snelste lopers ranken namelijk op bruto tijd. De een-na-snelste loopster is hierdoor net buiten het podium geeindigd.
![]()
Ik ga hardlopen in een rokjehet zwarte rokje en de polo is een setje maar de polo is van katoen (
) dus die is voor 'gewoon'. Het felroze rokje was maar een tientje
![]()
Pics or it didn't happen:![]()
![]()
Wat leuk Serinde
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mja, dat is bij alle wedstrijden. Wel jammer als je dat niet weet inderdaad..quote:Op zondag 22 maart 2015 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan wel vooraan startenDe snelste lopers ranken namelijk op bruto tijd. De een-na-snelste loopster is hierdoor net buiten het podium geeindigd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Veel regen daar en dat combineert niet geweldig met keitjesquote:Op zondag 22 maart 2015 14:13 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Knap! Benieuwd hoe hij het heeft gehad, als ik ooit een marathon ga lopen dan moet het die in Rome zijn.![]()
Paar heuvels, die hakten er ook wel in. Maar mooie route, binnen de vier uur gefinisht, dus hij is blij
CaleX, wat een vooruitgang!![]()
Dat klopt. Het is een leuke vereniging.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Corniel heeft volgens mij contact met ze omdat ze samen de chessrun organiseren (..)Dat denk ik niet. Ze hebben ook een bloeiende jeugdafdeling.quote:Gemiddelde leeftijd is kenmerkend voor dit soort verenigingen: ruim boven de 40 (..)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Verslagje van de halve vandaag. TLDR; top, veel vertrouwen in Rotterdam!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Van dat soort tijden kan ik voorlopig alleen nog maar dromen geloof ik, maar maakt niet uit. Vandaag de 2e week ingegaan van mijn 5-10km, met 30´ rustig joggen. En hartslag bleef vandaag ruim beneden de 165, dat vond ik wel erg mooi. Was erg vroeg, erg koud en voor mijn gevoel "veel zuurstof" in de lucht. Liep dus erg lekker en erg rustigjes vooral. En ach, ik heb nog een kleine 7 maanden voor ik die HM mag gaan doen. Op zeeniveau ipv 900m daarboven en geheel vlak parcours ipv al die heuvels/bergen hier, moet goedkomen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Die tijden komen vanzelf, zeker met al die hoogte stages die je doetquote:Op zondag 22 maart 2015 16:55 schreef flipsen het volgende:
Van dat soort tijden kan ik voorlopig alleen nog maar dromen geloof ik, maar maakt niet uit. Vandaag de 2e week ingegaan van mijn 5-10km, met 30´ rustig joggen. En hartslag bleef vandaag ruim beneden de 165, dat vond ik wel erg mooi. Was erg vroeg, erg koud en voor mijn gevoel "veel zuurstof" in de lucht. Liep dus erg lekker en erg rustigjes vooral. En ach, ik heb nog een kleine 7 maanden voor ik die HM mag gaan doen. Op zeeniveau ipv 900m daarboven en geheel vlak parcours ipv al die heuvels/bergen hier, moet goedkomen
Au! Alles doet pijn hier na het loopje van net.
Ik liep over een kade hier in Den Haag, en daar zat een ring in de grond vast (om schepen aan vast te leggen). Dus ik was aan het genieten, en dacht erover na of ik nog een extra rondje eraan vast zou maken omdat 25 km wel een beetje weinig is... Struikel ik over die ring. Snel weer opgestaan, maar veel plezier had ik er niet meer in, de laatste 2 km
Gelukkig blijft het bij een schaafwond hier en daar, en een paar pijnlijke plekken.![]()
Ze hebben zelfs een instroomstop voor pupillen!quote:Op zondag 22 maart 2015 15:45 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is een leuke vereniging.
[..]
Dat denk ik niet. Ze hebben ook een bloeiende jeugdafdeling.
Maargoed, Ypenburg is dus officieel opgenomen in mijn openhuizendagroute van volgende week.![]()
Zeg slotloper, let je wel een beetje op?quote:Op zondag 22 maart 2015 17:04 schreef pijll het volgende:
Ik liep over een kade hier in Den Haag, en daar zat een ring in de grond vast (om schepen aan vast te leggen). Dus ik was aan het genieten, en dacht erover na of ik nog een extra rondje eraan vast zou maken omdat 25 km wel een beetje weinig is... Struikel ik over die ring. Snel weer opgestaan, maar veel plezier had ik er niet meer in, de laatste 2 km
Gelukkig blijft het bij een schaafwond hier en daar, en een paar pijnlijke plekken.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
PR weer aan gortVolgens de organisatie 1:42:21, Garmin logde 1:41:06.. Sick
Terwijl mijn 10km PR niet verbeterd is, overige volgens mij ook niet. Laatste deel gewoon sneller gelopen...Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op zondag 22 maart 2015 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Terwijl mijn 10km PR niet verbeterd is, overige volgens mij ook niet. Laatste deel gewoon sneller gelopen...
Druifiequote:Op zondag 22 maart 2015 17:04 schreef pijll het volgende:
Gelukkig blijft het bij een schaafwond hier en daar, en een paar pijnlijke plekken.
wow, hard, gefeliciteerd!quote:Op zondag 22 maart 2015 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Terwijl mijn 10km PR niet verbeterd is, overige volgens mij ook niet. Laatste deel gewoon sneller gelopen...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wauw! Erg netjes!quote:Op zondag 22 maart 2015 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Terwijl mijn 10km PR niet verbeterd is, overige volgens mij ook niet. Laatste deel gewoon sneller gelopen...![]()
Ik overweeg tr. de Den Haag HM in september, ligt die ver van het Station?
Oh en thanksWat duurt het lang voordat Endo je PR erkent zeg
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
@SEMTEX: Ze hebben trams.
Maar van harte! Je kwam van 1:44 toch?Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
De start is op het Lange Voorhout, 5 minuten van het CS (2 minuten in jouw tempo). Wel om 9:00 's ochtends, lees ik.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik overweeg tr. de Den Haag HM in september, ligt die ver van het Station?
Oh en thanksWat duurt het lang voordat Endo je PR erkent zeg
Daar was vroeger de finish van de CPC, trws.![]()
Hier past maar een ding:quote:Op zondag 22 maart 2015 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Terwijl mijn 10km PR niet verbeterd is, overige volgens mij ook niet. Laatste deel gewoon sneller gelopen...![]()
![]()
Dat valt dan wel mee idd. Strand op en strand af zijn duidelijk de zwaarste stukken parcoursquote:F means you're fucked![]()
Yup en die stond sinds vorig weekendquote:Op zondag 22 maart 2015 18:16 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: Ze hebben trams.
Maar van harte! Je kwam van 1:44 toch?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Leuk! en thanksquote:Op zondag 22 maart 2015 18:18 schreef pijll het volgende:
[..]
De start is op het Lange Voorhout, 5 minuten van het CS (2 minuten in jouw tempo). Wel om 9:00 's ochtends, lees ik.
Daar was vroeger de finish van de CPC, trws.
Supersnel herstel!quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Niet echt, heb mijn kuit wel gevoeld, maar niet tot een punt dat het ging hinderen. Voelde wel dat de demping van mijn huidige schoenen door is (rechts vooral). Maar zijn opvolgers staan al klaar, moet er alleen nog meer kilometers mee maken (7 tot nu toe pas..)quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik loop inmiddels 4 loopjes achter op mijn hardloopblog.
Oei pijll, niet fijn!!Hopelijk is de schade beperkt
SEMHoly shit, wat snel! Gefeliciteerd!
Wat betreft de HM in Den Haag, mijn ervaringen (als supporter) van de editie 2014:
- loopafstand naar de start vanaf het station (als je wandelt) is wel iets meer dan 5 minuten, maar goed te doen.
- verwacht niet te veel publiek. Als in, bijna niks.
- startnummer moet je ophalen, wordt niet opgestuurd. Houd er dus rekening mee dat je écht vroeg in Den Haag moet zijn.
- route is niet overal even duidelijk aangegeven. Vorig jaar ging het gros bijv. verkeerd bij de strandopgang.
- de route is niet echt afgezet en er zijn niet overal voldoende verkeersregelaars, waardoor er best veel fietsers en voetgangers op het parcours zijn. Is geen ramp, maar wel fijn om vooraf te weten
Lekker!quote:Op zondag 22 maart 2015 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er van m'n 6e tot 18e baanatletiek gedaan, dat was geniaal.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:59 schreef hatsaflats het volgende:
Ze hebben (heel) veel actieve baanjeugd en wat senioren. Daarnaast hardloopgroepjes op allerlei niveaus, waar de leeftijd eerder rond de 40 ligt ja zoals Zwabber zei.Hoe hun snellere trimgroepen momenteel zijn weet ik niet zeker, evt. alternatief zou nog studenten / trimgroep van de Koplopers zijn die meestal op dinsdag iig op de baan van AV'40 trainen geloof ik!
Jack does it in real time...![]()
quote:Op zondag 22 maart 2015 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een prestatie, na vorige week!
Gefeliciteerd![]()
![]()
Thanks, klinkt goed! Ik train nu ook in een groep waar de gemiddelde leeftijd wel een stukje boven de 40 ligt, en dat bevalt prima.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik heb er van m'n 6e tot 18e baanatletiek gedaan, dat was geniaal.
Ze hebben (heel) veel actieve baanjeugd en wat senioren. Daarnaast hardloopgroepjes op allerlei niveaus, waar de leeftijd eerder rond de 40 ligt ja zoals Zwabber zei.Hoe hun snellere trimgroepen momenteel zijn weet ik niet zeker, evt. alternatief zou nog studenten / trimgroep van de Koplopers zijn die meestal op dinsdag iig op de baan van AV'40 trainen geloof ik!
![]()
Eindelijk een update
Het stelt voor velen weinig voor, maar ik ben tevreden.
Vandaag de 10 onder het uur gedaan.
Anderhalve maand niet kunnen lopen vanwege rugpijn, afgelopen weekend even gekeken of 10km nog in de benen zat, en vandaag onder het uur gebleven.
Er liepen 'Peezers' die op tijd liepen, en heb gezorgd dat ik voor de 60 minuten peezers over de streep kwam![]()
![]()
Goed bezig!quote:Op zondag 22 maart 2015 19:53 schreef D. het volgende:
Eindelijk een update
Het stelt voor velen weinig voor, maar ik ben tevreden.
Vandaag de 10 onder het uur gedaan.
Anderhalve maand niet kunnen lopen vanwege rugpijn, afgelopen weekend even gekeken of 10km nog in de benen zat, en vandaag onder het uur gebleven.
Er liepen 'Peezers' die op tijd liepen, en heb gezorgd dat ik voor de 60 minuten peezers over de streep kwam![]()
Ik doe nog meer dan alleen hardlopen
ik weet niet of het voor jullie toegankelijk is, en wel even inloggenSPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
quote:Op zondag 22 maart 2015 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik doe nog meer dan alleen hardlopen
ik weet niet of het voor jullie toegankelijk is, en wel even inloggenTV-star you!!SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nu nog even uitvogelen of ik het ook kan zien!
Oh en holy shit SEM
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Pff... wat een eind. Maar in de top 10 van mooiste routes rondom Hoogland staat deze wel met kop en schouders op nummer 1![]()
Wat heb ik ik genoten van het schitterende polderlandschap in een lekker zonnetje, de rust, de stilte en de enorme hoeveelheid vogels.![]()
http://app.endomondo.com/workouts/490600197/2436456
Goed. nu 3 weken afbouwen en taperen. Blij mee, want eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met halve zondagen kwijt zijn aan een duurloop en het gedoe met genoeg eten en drinken mee zeulen. Ik leek wel een pakezel vandaag. Als ik vaker voor marathons ga trainen moet ik misschien toch maar eens een Camelbak overwegen. Maar stiekem denk ik dat ik na deze marathon me gewoon weer ga richten op HM's. Die liggen me gewoon het best denk ik.
En Semtex:![]()
![]()
![]()
Je doet je explosieve nickname eer aan!![]()
Thx Yuki, klinkt alleen niet positiefquote:Op zondag 22 maart 2015 18:50 schreef Yuki het volgende:
Oei pijll, niet fijn!!Hopelijk is de schade beperkt
SEMHoly shit, wat snel! Gefeliciteerd!
Wat betreft de HM in Den Haag, mijn ervaringen (als supporter) van de editie 2014:
- loopafstand naar de start vanaf het station (als je wandelt) is wel iets meer dan 5 minuten, maar goed te doen.
- verwacht niet te veel publiek. Als in, bijna niks.
- startnummer moet je ophalen, wordt niet opgestuurd. Houd er dus rekening mee dat je écht vroeg in Den Haag moet zijn.
- route is niet overal even duidelijk aangegeven. Vorig jaar ging het gros bijv. verkeerd bij de strandopgang.
- de route is niet echt afgezet en er zijn niet overal voldoende verkeersregelaars, waardoor er best veel fietsers en voetgangers op het parcours zijn. Is geen ramp, maar wel fijn om vooraf te weten
Die route is idd alleen mooi als je echt van heel lege landschappen houdt... Goed gelopen!quote:Op zondag 22 maart 2015 20:54 schreef GlenHighland het volgende:
Pff... wat een eind. Maar in de top 10 van mooiste routes rondom Hoogland staat deze wel met kop en schouders op nummer 1![]()
Wat heb ik ik genoten van het schitterende polderlandschap in een lekker zonnetje, de rust, de stilte en de enorme hoeveelheid vogels.![]()
http://app.endomondo.com/workouts/490600197/2436456
@semtex: de marathon van Den Haag wordt georganiseerd door een groepje liefhebbers, niet door een professionele organisatie. En dat schijnt te merken te zijn.![]()
Tussen de weilanden opgegroeid (vlakbij Woerden), dus ik hou er vanquote:Op zondag 22 maart 2015 20:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Die route is idd alleen mooi als je echt van heel lege landschappen houdt... Goed gelopen!![]()
Over een fietspad langs de Eem lopen en kilometers lang echt helemaal niemand tegenkomen: Priceless!![]()
En toen was het "Northburn weekend", het weekend waarin ik eigenlijk mijn loopmaatje Will zou moeten pacen tijdens zijn 100 miler, het weekend waarvoor ik eigenlijk veel te weinig getrained had (paniek, ik had sinds de kerst niets verder meer gelopen dan 25km...)
Maar omdat ik toch het weekend vrij gehouden had en mijn laatste "testrun" afgelopen weekend goed ging, mijzelf toch maar op het laatste moment ingeschreven om de 50km te doen.
Ik was gewaarschuwd dat het geen makkelijke 50km'er was, "the 60km of the Kepler Challenge is a lot easier than these 50km"
Vrijdagmiddag rond 3 uur kwam ik aan in Cromwell en nadat ik mijzelf ingechecked had op de camping ground meteen doorgereden naar Northburn Station "to hang with my friends", handen schudden, omhelzingen, sterke verhalen, opkomende raceplannen, its all part of the game.
Vroeg naar bed en redelijk vroeg geslapen maar wel veel te vroeg wakker... dus maar een de tijd proberen te doden en op tijd terug naar Northburn.
Kwart voor 6, ik stap uit de auto en zoek mijn hoofdlamp.... nergens te vinden, terwijl ik er bijna zeker van ben dat ik hem mee heb, in paniek terug gereden naar de camping en alles spookte door mijn hoofd... "waar is dat ding? moet ik wachten tot de dageraad om met de HM'ers te starten?"
Tik, tak, tik, tak... .met nog 10 minuten tot aan de start kom ik aan bij de camping en o'shit, hij ligt niet in mijn cabine...
En op het moment dat ik mijn auto weer instap zie ik wat schitteren onder de passagiersstoel.... opgelucht maar met nog maar 8 minuten tot aan de start weer terug naar Northburn, ook al is het maar 4-5km vanaf te camping, die paar kilometers kunnen heel lang duren.
Net op tijd, met nog 2 minuten te gaan kom ik bij de start aan en "we are underway"
De eerste 5km ging over het terrein van de wijngaard die bij Northburn hoort en was, doordat we in het donker startten, al direkt een "opgave" en een goed leermoment voor mij.
Ik heb eigenlijk nooit echt technische trails gelopen in het donker en op de rotsige paden werd de "oog-voetcoordinatie" meteen op de proef gesteld.
De LED-stand van mijn hoofdlamp gaf me te weinig licht dus ik moest hem op full beam zetten om te zien waar ik liep.
Dit zorgt er voor dat je lichtbundel een paar meter voor je is en dat de plek waarnaar je kijk en je op focus een seconde verder is dan je voeten...
Maar de eerste 10km in het donker goed doorgekomen en toen.... was er licht!
Northburn is "a game of two three halves"... de eerste 20km gaat alleen maar omhoog, omhoog en nog meer omhoog...
up, up and away...
Zijn we al boven? Nee, nog lang niet!!
Net als denk dat je aardig opschiet naar boven komt een van de gevreesde gedeeltes van de race...
"The Fenceline" dit gedeelte is onderdeel van de "slowest 10km in your life" en hier gaan we in een langgerekt lint naar boven, voetje voor voetje je een weg banend over schapenpaadjes....
The Fenceline
en als je denk dat je bij de top bent volgt er weer een diepe gully en weer een klim langs "The Fenceline"
Ik kijk op mijn GPS en als het goed is kan "checkpoint Shrek" niet ver weg meer zijn en is het einde van "The Fenceline" in zichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangekomen bij Shrek zijn we echter nog niet op de top en klimmen we verder naar een hoogte van bijna 1700m en komen aan bij een gedeelte van de race wat bekent staat als "Highland Desert".. er zit 22km op en ik voel me nog "fris als een hoentje", de benen zijn nog sterk.
"Highland Desert" is een vlakte op de top van de ridge waar niets anders groeit dan korstmos en hier moesten we over heen, van bump naar bump, oppassen voor je enkels en proberen op te boksen tegen de Norwester wind die op die hoogte aangewakkert was tot een sterkte van 100km/uur.... tegen!
Highland Desert
Na 3km "bolder hopping" en een paar keer bijna een valpartij kom ik aan bij "Middleton" en dit is "halfway house" vanaf hier gaat het naar beneden tot aan de "derde helft".
Vanaf Middleton loop ik een een klein groepje samen met 2 dames en in een gestaagt tempo gaat de tocht naar beneden, omstebeurt de kop over nemend en "de ideale route" kiezen over de rotspaden.
We halen en jongeman in die voor ons vertrok vanaf Middleton, en ondaks dat ik 100m van te voren nog riep "get ready to hop on the bus" miste hij de bus en "denderden we door naar beneden" (if only...) de lange afdaling naar "The Mirror".
Omdat de bus geen rekening houdt met sanitaire stops moest ik 5km voor "The Mirror" ook uitstappen terwijl de dames door gingen.... only the lonely op weg naar het 40km-punt.
En vanaf het 40km worden de mannen van de jongens gescheiden en begint de derde helft.
Ik voel me op dat moment nog prima en ondanks dat de afdaling en het continue opletten op je footing ende vermoeidheid die zich wat begint aan te dienen ben ik zeer tevreden over het verloop van mijn race tot nu toe.
"The Loop of Deception" begint vanaf kilometer 40 en tijdens als je net denk dat al het klimmen er op zit word je weer omhoog gestuurd...
Net na het 40km punt komt race director Lisa Tamiti me tegenmoet op de four wheeler en vraagt hoe het met me gaat, ik kan niets ander roepen dan "great!!"
haar antwoord is simpel "have fun on the Loop of Deception" en met een grijns op haar gezicht rijdt ze verder.
De "Loop of Deception" was voor mij een bijzondere ervaring... dit waren de zwaarste 10km die ik ooit gelopen heb, met benen die zeer begonnen te doen en toch voelde het lichaam goed en was ik "over the moon" over hoe mijn lichaam zich hield.
Tijdens een van de laatste afdalingen tijdens de laatste 10km (die volgens ieder GPS 12 waren) gleed ik onderuit en belandde op mijn kont...
de afdaling tijdesn de Loop of Deception waar in languit onderuit ging
de jongedame die voor mij liep keek om, vroeg in een onvervalst Yankee accent "are you oke buddy?" en na mijn "Good as Gold" besloot ze even op me te wachten om samen het laatste gedeelte van de race te voltooien.
Al keuvelend gaan we op weg naar het laatste checkpoint en daar aangekomen zegt de dame die hier staat "only 4km to the finish" even snel omrekenen voor mij "new found Yankee friend", 2.5 miles, we can do that... en met niets anders in de tank dan de ultra shuffle hobbelen we op weg naar de finish... en nog steeds ben ik meer dan tevreden over hoe mijn lichaam stand houdt... het lijkt er op dat de intensieve core training van de laatste 3 maanden resultaat op levert.
Ik kijk mijn maatje aan en zeg "4km, it must have been 4 miles" en we kijken allebei op ons horloge en we zouden er moeten zijn.... totdat we langs de weg waar we nu langs schuivelen een bord zien staan "Northburn Winery 1.5km" we kijken elkaar aan met een gezicht van "what the fuck??"
Oke, it is what it is dus nog even op de tanden bijten en de laatste kilometers rustig doorhobbelen tot aan de finish.
Moe maar uiterst tevreden ga ik over de finish en op weg naar mijn welverdiende hamburger!
52km en 2000D+ done and dusted!!
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-03-2015 02:21:19 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wow RD, ik ga je verslag later nog beter lezen, ik heb nu alleen maar apegapend naar die foto's gekekenWat bizar mooi!
samequote:Op zondag 22 maart 2015 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow RD, ik ga je verslag later nog beter lezen, ik heb nu alleen maar apegapend naar die foto's gekekenWat bizar mooi!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooi RD 😃 klinkt als een flinke beproeving. Die wind
Oh en nice pics idd
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2015 21:59:43 ]![]()
Was de afgelopen week niet helemaal 100% (buikgriep) en had vrijdagavond voor het eerst in een week weer wat gelopen en wilde Utrecht vandaag laten schieten maar gisteren was ik weer redelijk ok dus ik dacht : Toch al betaald, kan altijd nog uitstappen als het echt niet gaat.
Helaas voor Jero zijn er geen epische pics gekomen![]()
Zoals verwacht geen supertijd maar met 1:34:22 kon ik onder deze omstandigheden leven. Vond de wedstrijd wel aardig maar is zeker geen wedstrijd die per se jaarlijks op de planning moet.
Volgende HM is Leiden over 2 maanden en tot die tijd een paar lokale 10k's voor het wedstrijdritme![]()
![]()
Shrekdie was zo cool!
En je verslag ook!![]()
Wat een hoop vooruitgang weer. En aan iedereen met een mindere periode. Het komt vast wel weer terug
.
![]()
Wat een geweldige locatiequote:Op zondag 22 maart 2015 21:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
En toen was het "Northburn weekend", ..
-tekst-![]()
![]()
de foto's zijn niet van mijzelf...
"gestolen" van een medeloper'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
jij post ze dus ik zeg 't tegen jouquote:Op zondag 22 maart 2015 22:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
de foto's zijn niet van mijzelf...
"gestolen" van een medeloper![]()
![]()
Kloptquote:Al die dingen zijn op zich geen ramp, maar je moet je er een beetje op instellen denk ik. Zoals pijll terecht opmerkte, het wordt georganiseerd door een kleine groep enthousiastelingen. Ze hebben waarschijnlijk de middelen niet om de logistiek te optimaliseren, dus het is een beetje schipperen.
Overigens verwacht ik dat ze wel geleerd hebben van 2014 (tweede editie; eerste editie met noemenswaardig aantal deelnemers). Ik denk dat de route wel beter aangegeven wordt en op cruciale punten ook meer verkeersregelaars staan. Maar dat is slechts een vermoeden...
De finish is wel heel tof (écht!): vanuit een relatief smalle straat (niet te smal, want klein deelnemersveld) stuif je tussen terrassen door Het Plein op. En daar staat wél veel publiek. Bijna alle lopers kunnen erop rekenen dat ze persoonlijk omgeroepen worden. Als ware held krijg je na de finish je medaille omgehangen door een van de vrijwilligers.
En de route is ook tof. Weinig centrum, wel park, strand, duinen en bos.
Wat een racequote:en wát een omgeving
Je zou bijna overwegen trails te gaan lopen. Bijna
Na 22km nog zo fris als een hoentje, op dit parcours... Je bent in topvorm, RD!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Videoverslag van de Venloop ziet er echt chill uit.. die ga ik onthouden voor volgend jaar!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wow wat een beelden RD, nu snap ik wel dat je daar ultra's loopt en ik zou mn fotocamera standaard meenemen daar
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik blijf het toch wel een vreemde gedachte vinden om tijdens het lopen een spiegelreflex mee te nemen. Maar misschien is dat wel de gedachte van een asfaltlopen.
![]()
Ja, want je kan alleen foto's maken met een spiegelreflexcamera.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:24 schreef Devv het volgende:
Ik blijf het toch wel een vreemde gedachte vinden om tijdens het lopen een spiegelreflex mee te nemen. Maar misschien is dat wel de gedachte van een asfaltlopen.
CaLex![]()
Semtex![]()
RD![]()
Zelf niet kunnen lopen afgelopen weekend, dus hopelijk vanavond tijd voor een rondje. En sowieso zondag de Circuit Run, ik ben benieuwd naar de combinatie circuit en strand.![]()
Ik zou mezelf juist voor de kop slaan als je zulke mooie vergezichten tegenkomt en je hebt geen enkele manier om het vast te leggen. Tijdens een asfaltwedstrijd die om snelheid gaat is dat uiteraard anders..quote:Op maandag 23 maart 2015 09:24 schreef Devv het volgende:
Wow RD, wat ben jij toch bevoorrecht om daar te kunnen lopen!
Semtex: erg knap om nu weer een PR te lopen
Die rondjes in het Zuiderpark zijn vreselijk, daarom moet je ze ook zo snel mogelijk afraffelen. Een mooie PR-verbeteringquote:Op zondag 22 maart 2015 13:52 schreef CaLeX het volgende:
Ik loop even 3 minuten van mijn pr afblij ei hier
![]()
![]()
Vet mooie tijd Semtex![]()
en RDzo een 50km: van mijn leven niet; maar wel erg leuk om het te lezen
quote:Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef Mr.B. het volgende:
Die rondjes in het Zuiderpark zijn vreselijk, daarom moet je ze ook zo snel mogelijk afraffelen.Al met al is het me meegevallen, ook die rondjes. Heeft ook te maken dat er zo goed als geen enkele hoogtemeter in zit.
Iets sneller dan gedacht, maar misschien moet ik maar eens over een volgende groep gaan nadenken.Trek eens aan mijn vinger?
Zo ik ben ook weer bijgelezen. Weer wat mooie tijden (Semtex) langs zien komen en ook mooie plaatjes van RDAfgelopen weekend was echt een topweekend. Met 10 vrienden in een villa gezeten. Tussen het bbq'en, bier drinken en in de jacuzzi zitten op zaterdag flink stuk gelopen en op zondag ook nog even een klein rondje met vriend gemaakt.
Op zaterdag op terras bij het strand gezeten, waar de anderen met de auto naartoe gingen en ik naartoe gelopen ben. Vanaf daar ben ik weer verder gelopen. Had eigenlijk iets verder willen lopen, maar kon merken dat ik niet echt gewend ben op het strand te lopen en de heuvels in de duinen. Dat laatste kon ik toch wel goed merken in m'n kuiten. Echt een heel mooi stuk om te lopen, helemaal waar ik tussen de herten en schapen doorliep. Op zondag klein ommetje gemaakt en we waren niet de enige die op pad waren om een stukje te lopen.
Topictitel was dit weekend ook zeker voor mij van toepassing![]()
![]()
Iemand interesse in de Caubert Trail Run in Valkenburg aan de Geul op 11 april??
Ik sta ingeschreven voor de 28km maar je kunt dit nog veranderen naar 18 of 9 km.
Ik kan in ieder geval uit de OP, was weer aan het opbouwen maar blijft last houden.
Volgende week krijg ik zooltjes maar het lijkt me niet verstandig om mee te doen dit jaar.![]()
Het is aangepastquote:. Ik ben gelijk maar zo vrij geweest om alles van mij na de marathon in april tot augustus uit de OP te verwijderen. Parijs zal dus voorlopig mijn laatste wapenfeit worden
. Ik weet nog niet hoe ik de tijd tot augustus in ga vullen, maar ik vind vast wel een andere duursport die iets minder belastend voor mijn knie is. Ik sta open voor suggesties.
![]()
ik denk dat hardlopen op zich niet te belastend is voor jouw lichaam, maar het tempo waarin je de belasting uitgebreid hebt. Dus mijn suggestie is hardlopen.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:31 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is aangepast. Ik ben gelijk maar zo vrij geweest om alles van mij na de marathon in april tot augustus uit de OP te verwijderen. Parijs zal dus voorlopig mijn laatste wapenfeit worden
. Ik weet nog niet hoe ik de tijd tot augustus in ga vullen, maar ik vind vast wel een andere duursport die iets minder belastend voor mijn knie is. Ik sta open voor suggesties.
![]()
Zere knie gaat volgens mij wel weer op tijd over zijn voor de 32 van Kampen komende zaterdag!
Durf er denk ik nog niet al te hard op te lopen, maar dat was sowieso niet de bedoeling.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Ik zit een beetje met mijn schema deze week.
Ik ga dit weekend op kamp met de AV, daar gaan we wel een training doen maar geen idee wat voor training, binnen of buiten, afstandjes of meer krachttraining of zo. Ik heb dan ook maar al mijn trainingen in 4 dagen gepropt
Schema zegt dit:
Ma: lopen naar zaal & terug (totaal 7,5 km), zaaltraining 80 min
Di: in/uitlopen + tempoloop 3km
Wo: rustig uitlopen 30 min (maar woensdag loop ik altijd met collega's, dus niet altijd volledig controle over het tempo)
Do: baantraining 6x1000m
Ik ben al tot de voorlopige conclusie gekomen dat dit teveel is
4x trainen wordt sowieso lastig want ik moet ook nog mijn tas inpakken. En die tempoloop in combinatie met 6x1000.. het kan wel maar als er dan ook nog een kamp met weinig slapen overheen komt.
Misschien dan de hele dinsdagtraining maar schrappen? Of die tempoloop donderdag op de baan doen ipv 3x1000?
Of vandaag op de fiets naar zaaltraining en dan de rest van de geplande trainingen wel doen.. lastig lastig.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die had me heel leuk geleken, maar een week voor de HM die ik volle bak wil lopen lijkt me dit geen goede qua planning. En voor de korte(re) afstanden is het ook wel een eind rijden...quote:Op maandag 23 maart 2015 11:54 schreef runninglinda het volgende:
Iemand interesse in de Caubert Trail Run in Valkenburg aan de Geul op 11 april??
Ik sta ingeschreven voor de 28km maar je kunt dit nog veranderen naar 18 of 9 km.
Ik kan in ieder geval uit de OP, was weer aan het opbouwen maar blijft last houden.
Volgende week krijg ik zooltjes maar het lijkt me niet verstandig om mee te doen dit jaar.![]()
Nog twee maanden voor de M van Leiden. gezien mijn maand NZ vrees ik dat ik toch gaan downgraden naar een halve. Betekend wel dat ik nog een jaar ouder ben als ik weer een poging ga doen vrees ik.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Dinsdag rust houden, de dinsdag naar donderdag verplaatsen en de 6x1000 schrappen/verplaatsen naar volgende week.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Misschien dan de hele dinsdagtraining maar schrappen? Of die tempoloop donderdag op de baan doen ipv 3x1000?
Of vandaag op de fiets naar zaaltraining en dan de rest van de geplande trainingen wel doen.. lastig lastig.
Zou ik doen.Wat zwabber zegt. Je genot halen uit het langzaam sterker worden en je loop carriere als een marathon zien ipv de 100 meter sprintquote:Op maandag 23 maart 2015 12:31 schreef Devv het volgende:
Ik weet nog niet hoe ik de tijd tot augustus in ga vullen, maar ik vind vast wel een andere duursport die iets minder belastend voor mijn knie is. Ik sta open voor suggesties.
Anders wielrennen?Trek eens aan mijn vinger?
Ja dat is misschien ook het beste, volgende week staat 8x800 op de baan gepland dus dat is wel inwisselbaar. En dan is de maandag daarna alweer de Halve van de Haarquote:Op maandag 23 maart 2015 13:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dinsdag rust houden, de dinsdag naar donderdag verplaatsen en de 6x1000 schrappen/verplaatsen naar volgende week.
Zou ik doen.
[..]
Anders wielrennen?Al ga ik die niet voluit lopen waarschijnlijk.
Overigens enige vorm van agressie eruit lopen vanavond.
Al die auto verkopers die moeilijk doen met onderhandelenDenk dat we er te lief uitzien.
Gewoon zeggen: 'En nu niet meer ouwehoeren, anders koop ik die hele tent hier.'quote:Op maandag 23 maart 2015 13:36 schreef CaLeX het volgende:
Overigens enige vorm van agressie eruit lopen vanavond.
Al die auto verkopers die moeilijk doen met onderhandelenDenk dat we er te lief uitzien.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
http://losseveter.nl/2015(...)h-wedstrijd-van-5km/
Dit is natuurlijk respect waard en hij doet het sowieso veel beter dan alle gelijksoortige obese Amerikanen die uberhaupt niet verder lopen dan naar de voordeur, maar holy shit wat moet je je toch beseffen dat je er een potje van hebt gemaakt als je niet sneller dan 5km in 1,5 uur kunt lopen
Net even rond zitten kijken voor wedstrijdjes die ik eventueel kan gaan lopen...
Eerste leuke optie is de 'Bevrijdingsloop' van 4 km hier in de buurtWel toepasselijk en niet te ver
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Fijn dat hij er mee bezig is, en hij moet ook vooral door blijven gaan. Maar om het nou een "run" te noemen. Maarja, "man met overgewicht wandelt 5 kilometer" trekt natuurlijk niet zoveel publiek.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:37 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2015(...)h-wedstrijd-van-5km/
Dit is natuurlijk respect waard en hij doet het sowieso veel beter dan alle gelijksoortige obese Amerikanen die uberhaupt niet verder lopen dan naar de voordeur, maar holy shit wat moet je je toch beseffen dat je er een potje van hebt gemaakt als je niet sneller dan 5km in 1,5 uur kunt lopenNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Wow, een hele prestatie van die meneer. Lekker laten lopen enzo, maar misschien wel wat meer verantwoord (en ook wat meer realistisch en daardoor voor hemzelf meer motiverend) als hij eerst wat meer gewicht was verloren. Moarja![]()
![]()
Mja, kleine stukken wandelen kan toch niet zoveel kwaad met dit gewicht? Is waarschijnlijk één van de weinige sporten die hij momenteel kan doen..quote:Op maandag 23 maart 2015 15:08 schreef Quoi het volgende:
Wow, een hele prestatie van die meneer. Lekker laten lopen enzo, maar misschien wel wat meer verantwoord (en ook wat meer realistisch en daardoor voor hemzelf meer motiverend) als hij eerst wat meer gewicht was verloren. MoarjaIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zeker niet. Wandelen = perfect. Maar dat is nog geen hardlopen. Als je bedenkt dat een veelvoud van je gewicht op je gewrichten/spieren/pezen inwerktquote:Op maandag 23 maart 2015 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja, kleine stukken wandelen kan toch niet zoveel kwaad met dit gewicht? Is waarschijnlijk één van de weinige sporten die hij momenteel kan doen..
edit: Ik zie nu dat 'ie het wandelend deed! Nothing saidOf je dan aan een hardloopwedstrijd mee moet doen is een tweede.
edit2: Oh nu zie ik 'm toch rennen! Confusing.
[ Bericht 7% gewijzigd door Quoi op 23-03-2015 15:29:48 ]![]()
Wie zegt dat dit wandelen was? Misschien dat hij per kilogram gewicht wel sneller was dan de meesten hier.![]()
Mijn 5km-pr is 3,75 seconde/km/kg. Die van hem is 4,15 seconde/km/kg.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Wie zegt dat dit wandelen was? Misschien dat hij per kilogram gewicht wel sneller was dan de meesten hier.![]()
En hij is nog maar net begonnen. Klein verschil.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Mijn 5km-pr is 3,75 seconde/km/kg. Die van hem is 4,15 seconde/km/kg.![]()
Klopt. Daarvoor gecorrigeerd:quote:Op maandag 23 maart 2015 15:43 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
En hij is nog maar net begonnen. Klein verschil.
Mijn pr is 0,5 seconde/km/kg/jaar. Die van hem is 17 seconde/km/kg/jaar.
Anyway. Ik vind het best een prestatie. Bij de 5km-wedstrijd van een plaatselijk cafe eerder dit jaar wandelde ook iemand mee met redelijk wat overgewicht. Hij deed er net iets meer dan een uur over, maar moest daar wel behoorlijk voor doorlopen. Is toch fantastisch?
Of het hardlopen is, tja. Is dat belangrijk?![]()
Het mijne is 3,25 sec/km/kg. Ik denk een puike prestatie!Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
De cijferitis is uitgebroken![]()
Iedereen doet maar wat 'ie wilIk vind alleen een hardloopwedstrijden draaien om ...... verrassend: hardlopen. Of iemand nu obees is of niet.
Trouwens, ik wilde even de nieuwe versie van mijn Asics halen, want die zitten inmiddels ook alweer over de 1200 kms... Waarom kosten die dingen tegenwoordig 175 euro!? Wat een prijs! Misschien eens mijn best doen om de vorige versie ergens voor een koopje te scoren.![]()
Als je het woord ontleedt: hard - lopen, dan was het voor hem waarschijnlijk gewoon hardlopen. Voor zijn gevoel liep hij ontzettend hard natuurlijk (en véél!).quote:Op maandag 23 maart 2015 16:09 schreef Quoi het volgende:
Iedereen doet maar wat 'ie wilIk vind alleen een hardloopwedstrijden draaien om ...... verrassend: hardlopen. Of iemand nu obees is of niet.
Trouwens, ik wilde even de nieuwe versie van mijn Asics halen, want die zitten inmiddels ook alweer over de 1200 kms... Waarom kosten die dingen tegenwoordig 175 euro!? Wat een prijs! Misschien eens mijn best doen om de vorige versie ergens voor een koopje te scoren.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Wat voor Asics schoenen zijn dat dan? Bij mij kosten de schoenen die ik gekocht heb namelijk ook 175.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:09 schreef Quoi het volgende:
Trouwens, ik wilde even de nieuwe versie van mijn Asics halen, want die zitten inmiddels ook alweer over de 1200 kms... Waarom kosten die dingen tegenwoordig 175 euro!? Wat een prijs! Misschien eens mijn best doen om de vorige versie ergens voor een koopje te scoren.![]()
Dan ben je ook per kg sneller dan ikquote:Op maandag 23 maart 2015 15:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Mijn 5km-pr is 3,75 seconde/km/kg. Die van hem is 4,15 seconde/km/kg.20 plat moet ik halen om 3,75 te halen!
Asics Gel Nimbus. Je hebt dus de 17 gekocht?quote:Op maandag 23 maart 2015 16:12 schreef Voccar het volgende:
[..]
Wat voor Asics schoenen zijn dat dan? Bij mij kosten de schoenen die ik gekocht heb namelijk ook 175.![]()
Aha, ik heb de Asics Gel Kayano 21 gekocht. Was na korting ¤157, veel geld dus. Hardloopschoenen lijken ook wel steeds duurder te worden.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Asics Gel Nimbus. Je hebt dus de 17 gekocht?![]()
Ah die. Het zijn denk ik de modellen die goed lopenquote:Op maandag 23 maart 2015 16:17 schreef Voccar het volgende:
[..]
Aha, ik heb de Asics Gel Kayano 21 gekocht. Was na korting ¤157, veel geld dus. Hardloopschoenen lijken ook wel steeds duurder te worden.![]()
![]()
Op zich wel een mooie vergelijkingsmethode, al moet je dan wel onthouden hoe dik je was toen je je PR liep.
Mijn PR op de 5 is 3,85 s/km/kg
Mijn PR op de 10 is 4,09 s/km/kg
Mijn PR op de 15 is 4,21 s/km/kg
Mijn PR op de HM is 4,44 s/km/kg![]()
Alles wordt duurder, behalve de melk.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:17 schreef Voccar het volgende:
Hardloopschoenen lijken ook wel steeds duurder te worden.![]()
Sorry, ik kon het niet laten.... en het was ook alweer even geleden.![]()
05 km: 3,25 sec/km/kg
10 km 3,36 sec/km/kg
15 km: 3,52 sec/km/kg
HM: 3,61 sec/km/kg
Feitelijk gewoon een variant op Watt/kg. ;Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Tommy Cooperquote:Op maandag 23 maart 2015 16:44 schreef McTwente het volgende:
[..]
Alles wordt duurder, behalve de melk.![]()
Sorry, ik kon het niet laten.... en het was ook alweer even geleden.
Hoef je je niet voor te verontschuldigen, die kan altijd![]()
![]()
En dan nu meteen even de verhouding Zwabberhark/Corniel uitrekenen:quote:Op maandag 23 maart 2015 16:49 schreef Corniel het volgende:
05 km: 3,25 sec/km/kg
10 km 3,36 sec/km/kg
15 km: 3,52 sec/km/kg
HM: 3,61 sec/km/kg
Feitelijk gewoon een variant op Watt/kg. ;
5 km: 1,18
10 km: 1,21
15 km: 1,20
HM: 1,23
Aardig constant!![]()
Jeeeej ik heb een voorlopige versie van mijn trainingsschema en paces ontvangen van mijn trainerIk snap nog niet alles
Hij heeft wel al de tempoloop van morgen geschraptDus donderdag gewoon 6x1000m in 4.41.
[ Bericht 11% gewijzigd door La_Tramposa op 23-03-2015 17:30:01 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik moet mijn wedstrijdresultaten bijwerken in dat schema en ik heb ineens een blackout wat ik allemaal heb gelopen
Fonsiequote:Op maandag 23 maart 2015 15:47 schreef pijll het volgende:
[..]
Klopt. Daarvoor gecorrigeerd:
Mijn pr is 0,5 seconde/km/kg/jaar. Die van hem is 17 seconde/km/kg/jaar.
Anyway. Ik vind het best een prestatie. Bij de 5km-wedstrijd van een plaatselijk cafe eerder dit jaar wandelde ook iemand mee met redelijk wat overgewicht. Hij deed er net iets meer dan een uur over, maar moest daar wel behoorlijk voor doorlopen. Is toch fantastisch?
Of het hardlopen is, tja. Is dat belangrijk?
Ik vond het ook best een prestatie!
Al vond ik de 60 km lopers die gisteren laatste werden wel toffer. De laatste 3 kregen een staande ovatie en een hoop gejuich van ons, de bierdrinkende meute op het terras![]()
Volgend jaar wil ik weer de vuurtorentrail lopen trouwens, nu echt de 18Hij is echt goed! Was zwaarder dan verwacht, hoorde ik van velen. Ik heb dan ook 1.23 nog wat over 10 km gedaan maar dat was ivm minstens 2 km wandelen.
Zonder dat had ik hem zeker nog steeds niet in een uur kunnen lopen, misschien 1.10![]()
Maargoed, nu effe trailpauze. Boze knie dit dat alles.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Gewoon even in Endomondo/Strava spieken?quote:Op maandag 23 maart 2015 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet mijn wedstrijdresultaten bijwerken in dat schema en ik heb ineens een blackout wat ik allemaal heb gelopenNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Op uitslagen.nl is ook veel te vinden.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:52 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Gewoon even in Endomondo/Strava spieken?![]()
Die verneuken je data.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:52 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Gewoon even in Endomondo/Strava spieken?
Bovendien verdenk ik L_T ervan dat ze alles uit het hoofd weet.![]()
Wist je dat als je op Strava het type loopje op "Race" zet hij de gemeten tijd neemt en er geen automatische pauzes en afwijkingen in gooit?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Die verneuken je data.
Bovendien verdenk ik L_T ervan dat ze alles uit het hoofd weet.
Bovendien verdenk ik Zwabber er van dat hij alle resultaten van iedereen hier uit zijn hoofd weet.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
This changes everything!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:09 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Wist je dat als je op Strava het type loopje op "Race" zet hij de gemeten tijd neemt en er geen automatische pauzes en afwijkingen in gooit?
Nu nog even 500 loopjes op "Race" zetten.![]()
Nee, dat wist ik niet. Maar dat neemt nog niet weg dat het GPS-fetisjisme de resultaten soms wat te rooskleurig maakt.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:09 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Wist je dat als je op Strava het type loopje op "Race" zet hij de gemeten tijd neemt en er geen automatische pauzes en afwijkingen in gooit?Klopt, inclusief het feit of ze pijllproof zijn, op eigen kracht behaald of behaasd en of er verdenkingen van verboden middelen omheen hangen.quote:Bovendien verdenk ik Zwabber er van dat hij alle resultaten van iedereen hier uit zijn hoofd weet.
BTW, gek dat er niet in het nieuws was dat een Nederlander het WR op de marathon verbroken heeft in Utrecht: http://www.prorun.nl/uitslagen/utrecht-marathon/
Zelfs een sub2![]()
![]()
ja maar die dingen heeft de trainer al ingevoerd. En op endomondo, ik heb dingen niet aangemerkt als race of zo dus dan moet ik elke maand van de afgelopen 2 jaar langsgaanquote:Op maandag 23 maart 2015 17:57 schreef pijll het volgende:
[..]
Op uitslagen.nl is ook veel te vinden.
Ik heb de meeste belangrijke er nu wel in staan denk ik. Ik dacht ook dat ik alles uit mijn hoofd wist, daarom was ik een beetje geschokt. Maar het was denk ik gewoon even blur in mijn hoofd vanwege teveel onderzoekswerk of zo
In Utrecht kan alles! Bij een vorige editie van de Singelloop was de 10km ook ineens 8,8kmquote:Op maandag 23 maart 2015 18:15 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Maar dat neemt nog niet weg dat het GPS-fetisjisme de resultaten soms wat te rooskleurig maakt.
[..]
Klopt, inclusief het feit of ze pijllproof zijn, op eigen kracht behaald of behaasd en of er verdenkingen van verboden middelen omheen hangen.
BTW, gek dat er niet in het nieuws was dat een Nederlander het WR op de marathon verbroken heeft in Utrecht: http://www.prorun.nl/uitslagen/utrecht-marathon/
Zelfs een sub2
Helaas vorig jaar nietquote:Op maandag 23 maart 2015 18:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
In Utrecht kan alles! Bij een vorige editie van de Singelloop was de 10km ook ineens 8,8km![]()
Q. ik overweeg ook de nieuwe versie van mijn schoenen online te kopen maar bent bang dat ze toch stiekem iets veranderd hebben..... Ik twijfel nog even verder, is toch niet heel urgent.![]()
Serinde, ook de Nimbus?Whoeaaaaaaieeeee!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:50 schreef GotC het volgende:
Lekker gelopen net8x2 min, heerlijk. Laatste 2 min waren ook de snelste, zoals het hoort.
![]()
![]()
En de Daily Dozen zijn hier ook gezellig samen afgewerkt
#krachttrainingvoorbeginnersF means you're fucked![]()
quote:Op maandag 23 maart 2015 19:36 schreef YUR het volgende:
En de Daily Dozen zijn hier ook gezellig samen afgewerkt
#krachttrainingvoorbeginners![]()
een must voor Eiger
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 23 maart 2015 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet mijn wedstrijdresultaten bijwerken in dat schema en ik heb ineens een blackout wat ik allemaal heb gelopen![]()
troosteloos einde van je hardloopcarriere...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Snelle training afgewerkt![]()
Maar net boven HM tempo, ging heerlijkMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Haaj![]()
Wat een goede resultaten van van het weekend!![]()
Ik heb mijn training er weer opzitten ! Vanavond 7'23'7 gedaan. Het ging echt goed. Wat ik minder vond dat we een soort onverhard parkje in gingen en daar steeds rondjes gingen lopen. Kreeg ik meer last van mn knie van(die ik ongeveer de hele tijd heb gevoeld). Dat was wel weer minder. Het andere positieve is dat mn kuiten vandaag meevielen en ik pas na de 23e heb gerektEn ik heb volgens mij de snelste km gerend vanavond van de 11 weken, 7 min 39
.
Volgende week D-Day![]()
Ik ben blij![]()
Linkje met WUP:
http://app.endomondo.com/workouts/491012841/19432788
[ Bericht 0% gewijzigd door xMissi op 23-03-2015 20:45:27 ]![]()
Eindelijk nieuwe schoenen. Nu kan ik een serieus gaan lopen en hopelijk ook met minder van die pijntjes.![]()
gaat goed zo!!quote:Op maandag 23 maart 2015 20:28 schreef xMissi het volgende:
Haaj![]()
Wat een goede resultaten van van het weekend!![]()
Ik heb mijn training er weer opzitten ! Vanavond 7'23'7 gedaan. Het ging echt goed. Wat ik minder vond dat we een soort onverhard parkje in gingen en daar steeds rondjes gingen lopen. Kreeg ik meer last van mn knie van(die ik ongeveer de hele tijd heb gevoeld). Dat was wel weer minder. Het andere positieve is dat mn kuiten vandaag meevielen en ik pas na de 23e heb gerektEn ik heb volgens mij de snelste km gerend vanavond 7 min 39
.
Volgende week D-Day![]()
Ik ben blij![]()
Linkje met WUP:
http://app.endomondo.com/workouts/491012841/19432788
Wat voor D day? 30 min aan 1 stuk?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Jaaaaquote:Op maandag 23 maart 2015 20:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
gaat goed zo!!
Wat voor D day? 30 min aan 1 stuk?![]()
![]()
Pfff de zaaltraining was even extra bits vandaag en toen moest ik met lege benen terugrennen, dacht ik; kom ik neem de andere route die net zo lang is, was er een brug afgeslotenMoest ik alsnog weer teruglopen. Nouja, zwaar leven.
quote:
Gaat je zeker lukken!! Vanaf 23 min + 2x7 min is het niet veel meerSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
* Murmeli zet brigitte kaandorp opquote:Op maandag 23 maart 2015 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Pfff de zaaltraining was even extra bits vandaag en toen moest ik met lege benen terugrennen, dacht ik; kom ik neem de andere route die net zo lang is, was er een brug afgeslotenMoest ik alsnog weer teruglopen. Nouja, zwaar leven.
Ga hard trainen de komende maanden, denk dat ik voor Leiden alleen 1 x een 10k ga doen i.p.v. meerdere wedstrijden. En dan zien of het wat heeft opgeleverd![]()
![]()
oke, nog eentje om het af te leren... en die atletische jonge god in het blauw die even in beeld komt rond 2.40.....
Is toevallig al bekend wanneer de Venloop in 2016 is ? Zelfde weekend samen met Stevensloop en Science Park of een week later ?![]()
Volgens mij is het volgend jaar zowel in Nijmegen als Venlo op 20 maart, op dezelfde dag dus.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:23 schreef thelaudprince het volgende:
Is toevallig al bekend wanneer de Venloop in 2016 is ? Zelfde weekend samen met Stevensloop en Science Park of een week later ?![]()
Mmmmm......thanks ! Nijmegen, Venlo en Utrecht op dezelfde dag ....Op dit moment denk ik dan Venloquote:Op maandag 23 maart 2015 22:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgens mij is het volgend jaar zowel in Nijmegen als Venlo op 20 maart, op dezelfde dag dus.![]()
Venlo is denk ik wel de leukste, Nijmegen is perfect georganiseerd maar een zwaarder parcours, Utrecht heb ik nooit gelopen.![]()
Ik zie vooral veel wandelaars, ik dacht dat het een hardloopevent wasquote:Op maandag 23 maart 2015 22:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
oke, nog eentje om het af te leren... en die atletische jonge god in het blauw die even in beeld komt rond 2.40.....
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
ik zou zeggen, ik zie je volgend jaar aan de startquote:Op maandag 23 maart 2015 23:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel wandelaars, ik dacht dat het een hardloopevent was
Je zou gek staan te kijkenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik zou zeggen, ik zie je volgend jaar aan de start
dat hardloopreisje ziet er leuk uit, sowieso leuk om een weekendje door te brengen met gelijkgestemden en mooie hardloopverhalen uitwisselen.quote:Op maandag 23 maart 2015 23:34 schreef Quoi het volgende:
Prachtige beelden RD
Ze triggeren me om toch weer eventjes te kijken naar een bepaald soort hardloopvakantie. Misschien dat we toch dit gaan doen dit jaar, als er nog plek is.
Blog trouwens een flinke oppoetsbeurt gegeven. Onder de tag 'hardlopen' zijn de hardloopverhaaltjes te lezen
Daar word ik hier op mijn werk wel eens moe van, mensen die niet willen begrijpen wat je bezielt.... "is dat wel gezond zo ver lopen??"
Mijn antwoord is dan "als jij het doe niet, als ik het doe wel"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Reisjequote:Op maandag 23 maart 2015 23:34 schreef Quoi het volgende:
Prachtige beelden RD
Ze triggeren me om toch weer eventjes te kijken naar een bepaald soort hardloopvakantie. Misschien dat we toch dit gaan doen dit jaar, als er nog plek is.
Blog trouwens een flinke oppoetsbeurt gegeven. Onder de tag 'hardlopen' zijn de hardloopverhaaltjes te lezen
F means you're fucked![]()
Leuke reis Quoi!
Is het trail of verhard? In geval van trail zou ik daar even op trainen nog. Als je pech hebt raak je daarmee sneller geblesseerd.
Ik ga ook een andere hardloopvakantie zoeken, trailvakantie ga ik cancellen want als ik nu al na 8 km pijn krijg, dan wordt dat in juli niks
Ja het zal vast af en toe van het padje af gaan. Dat hoop ik wel tenminste. Dat zal dan wel lukken met de ene been voor de ander.
Maar vast geen hardcore trail en anders is het daar mijn primeur. Het is geen wedstrijd![]()
![]()
Kom je vanzelf achterquote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:53 schreef Quoi het volgende:
Ja het zal vast af en toe van het padje af gaan. Dat hoop ik wel tenminste. Dat zal dan wel lukken met de ene been voor de ander.
Maar vast geen hardcore trail en anders is het daar mijn primeur. Het is geen wedstrijd![]()
Ik hoop mee dat ze nog plek hebben!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
![]()
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11TRAININGSGEGEVENS
DUURTRAININGEN INTERVALTRAININGEN
% HFVIAD hartslag tempo Intensief Extensief
(+/- 14 sec.) 200 m. 00:46 00:51
Herstel 75-80% 142-151 06:01 400 m. 01:33 01:44
Duurloop 1 80-85% 151-161 05:39 600 m. 02:26 02:36
Duurloop 2 85-90% 161-170 05:20 800 m. 03:17 03:38
Duurloop 3 90-95% 170-180 05:03 1000 m. 04:06 04:33
Tempodl 95-100% 180-189 04:47 1200 m. 05:31
1600 m. 07:26
2000 m. 09:20
Jeej, dit is fijn voor een cijferautistje
Ben voor sommige tempi wel een beetje bang, maarja, blijkbaar kan ik dit
Nix om bang voor te zijn hoor, dit ga jij met een beetje overschot lekker doenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[ code verwijderd ]
Ben voor sommige tempi wel een beetje bang, maarja, blijkbaar kan ik ditF means you're fucked![]()
De duurtempo's ben ik niet zo bang voor, maar extensieve 800s al op 3.38.. de vorige keer dat ik (7) Yasso 800s deed, deed ik ze op 3.45 of zoquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Nix om bang voor te zijn hoor, dit ga jij met een beetje overschot lekker doen![]()
Maarja dat is ook al wel weer een tijdje geleden.
Het idee is ook om misschien naar 2 baantrainingen per week te gaan
Zo, de voorbereidingen voor Zandvoort zijn begonnen.
Het startnummer is binnen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En aangezien ik in Hengelo een drukknoop van mijn startnummerband verloren ben, heb ik ook maar Bibbits besteld naar aanleiding van alle positieve geluiden hier. Ik hoop dat ze op tijd binnen zijn.![]()
10,5 week tot Maastricht, en ik loop wat kilometers achter op schema
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2015 09:50:02 ]![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
10,5 week tot Maastricht, en ik loop wat kilometers achter op schema
10,5 week is bijna een volledige marathon-voorbereidingsperiode tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus je loopt heus nog niet achter!
Ik begon 5,5 week geleden met een 16-weken schema. Nu zijn de eerste weken daarvan basis, en die is er wel dus het valt allemaal wel mee, maar qua kilometers kom ik er wekelijks toch bijna 20 tekort (gemiddeld). Omdat de LDLs er wel netjes in zitten maak ik me niet echt zorgen, maar ik wil in de resterende periode dan nog wel heuvels gaan inbouwen.![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:42 schreef McTwente het volgende:
Zo, de voorbereidingen voor Zandvoort zijn begonnen.
Het startnummer is binnen:die zijn doorgaans snel met levering, dag of 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En aangezien ik in Hengelo een drukknoop van mijn startnummerband verloren ben, heb ik ook maar Bibbits besteld naar aanleiding van alle positieve geluiden hier. Ik hoop dat ze op tijd binnen zijn.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat zou mooi zijn. En anders moet ik voor zondag nog even een noodoplossing verzinnen. Of de startnummerband en dan met speldjes vastmaken, of alleen speldjes. Maar hopelijk zijn ze dan gewoon binnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:09 schreef Guard het volgende:
[..]
die zijn doorgaans snel met levering, dag of 2.![]()
Nice. Heel fijn inderdaad. Hoe hebben ze jouw HFVIAD bepaald? Dat is een schatting geweest op basis van je wedstrijdresultaten denk ik? En o ja, gevoelsmatig zijn je 200'tjes relatief makkelijk, dat baseer ik op wat ik zelf relatief makkelijk liep toen ik nog hardloper was. Sub 50 lukt me wel en als dat mij al lukte...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[ code verwijderd ]
Ben voor sommige tempi wel een beetje bang, maarja, blijkbaar kan ik dit![]()
Toen je nog hardloper was![]()
Meneer van de hardloopvakantie wil wel even onze running abilities weten. Maar even een mail gestuurd met uitgebreide portfolio![]()
![]()
Wat me opvalt is dat de intervallen van 200m intensief in zelfde tempo gaan als de 400m, is het altijd zo dat er tussen deze twee intervallen weinig verschil in tempo zit?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[ code verwijderd ]
Ben voor sommige tempi wel een beetje bang, maarja, blijkbaar kan ik dit![]()
"De realiteit is dat 80 procent van de sporters hooguit 1 à 2 uurtjes achter elkaar beweegt. En dan heb je genoeg aan water, eventueel met een beetje siroop voor de smaak. Recreanten nemen volgens hem te snel een drankje op de verkeerde momenten."quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.bd.nl/algemeen(...)en-groente-1.4821278
Halleluja
Ik heb ooit 2 gelletjes genomen tijdens een 10 km. Was echt grote onzin.![]()
quote:Dat wordt nog puzzelen voor hem. Alhoewel, hij moet het gewoon afstemmen op jouw tempo.quote:Meneer van de hardloopvakantie wil wel even onze running abilities weten. Maar even een mail gestuurd met uitgebreide portfolio![]()
Hahaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:25 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
"De realiteit is dat 80 procent van de sporters hooguit 1 à 2 uurtjes achter elkaar beweegt. En dan heb je genoeg aan water, eventueel met een beetje siroop voor de smaak. Recreanten nemen volgens hem te snel een drankje op de verkeerde momenten."
Ik heb ooit 2 gelletjes genomen tijdens een 10 km. Was echt grote onzin.Ja ik ben ook afgestapt van isotoon drinken tenzij ik echt 3 uur ga fietsen of zo. Water is prima. En mijn voorraad gelletjes heb ik ook al eeuwen niet aangeraakt. Misschien zal ik er 1 of 2x één nemen tijdens de zware trainingen voor de HMs, de rest mag wachten tot ik weer 25/30km ga lopen.
Ik weet eigenlijk niet waar HFVIAD voor staat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nice. Heel fijn inderdaad. Hoe hebben ze jouw HFVIAD bepaald? Dat is een schatting geweest op basis van je wedstrijdresultaten denk ik? En o ja, gevoelsmatig zijn je 200'tjes relatief makkelijk, dat baseer ik op wat ik zelf relatief makkelijk liep toen ik nog hardloper was. Sub 50 lukt me wel en als dat mij al lukte...
Maar het is op basis van mijn snelste wedstrijd ja, 10EM in apeldoorn afgelopen februari. En de bedoeling is volgens mij dat de snelheid van de 1000jes elke zoveel weken 4 seconden omhoog gaat.
En @Voccar er zit inderdaad niet zoveel verschil tussen 200 en 400, weet ook niet waarom. Misschien omdat het opstarten altijd relatief langzaam gaat?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is je omslagpunt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet waar HFVIAD voor staat?
Ik vind je 200'tjes dus relatief traag.quote:En @Voccar er zit inderdaad niet zoveel verschil tussen 200 en 400, weet ook niet waarom. Misschien omdat het opstarten altijd relatief langzaam gaat?![]()
Och ja, ik ben ook geen sprinter dus er zullen ook zelden 200jes in mijn schema voorkomenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:33 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is je omslagpunt.
[..]
Ik vind je 200'tjes dus relatief traag.
Vorige week had ik 4x200 6x400 gedaan, 200jes in 44/45 seconden, 400jes in 1.38 ongeveer (behalve de laatste, die had ik hard gedaan). Dat ging op zich wel prima.
Het is ook niet de bedoeling dat je echt keihard gaat sprinten he, die korte afstandjes zijn meer bedoeld om goed loopritme van te krijgen en dat mee te nemen naar andere afstanden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je weet me wel jaloers te krijgen zoquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef Quoi het volgende:
Toen je nog hardloper was![]()
Meneer van de hardloopvakantie wil wel even onze running abilities weten. Maar even een mail gestuurd met uitgebreide portfolio
F means you're fucked![]()
Dat lijkt mij ook ja, al heb ik nooit met een schema ofzo getraind, dus weet niet hoeveel 200'tjes je meer doet dan 400'tjes. Misschien is het daardoor dat tempo's vrijwel niet verschillen.![]()
pfft iedereen moet toch gewoon lekker zijn eigen ding doen, als je 3 gelletjes in een 10 km naar binnen wil werken moet je dat vooral doen.
Is het nodig? Waarschijnlijk niet
Kan het kwaad? Waarschijnlijk ook niet
Wel leuke passage uit het artikel:quote:"Ik vergelijk het met de aankoop van een full carbon racefiets van duizenden euro's. Je kunt beter 5 kilo afvallen, denk ik dan. Maar hobbysporters kopen graag wat de bekende atleet gebruikt. Dat staat stoer."
Ja, maar die gequote gedachte heb ik dus ook altijdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:38 schreef Guard het volgende:
pfft iedereen moet toch gewoon lekker zijn eigen ding doen, als je 3 gelletjes in een 10 km naar binnen wil werken moet je dat vooral doen.
Is het nodig? Waarschijnlijk niet
Kan het kwaad? Waarschijnlijk ook niet
Wel leuke passage uit het artikel:
[..]Net als superlichte hardloopschoenen kopen als je nog niet superafgetraind hebt, eerder vragen om blessures dan dat je er tijd mee gaat winnen.
Ik vind het altijd extra grappig als die zakenlui met een buikje op zo'n carbonfiets dan ook nog zo'n 20-spaaks wielen eronder hebben en dan om de haverklap een lekke band hebben.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
We gaan gewoon het concept even voor je testenquote:
Tempoverschil is voor een trainer/guide wel een ding ja. Maar in Barcelona ging dat ook wel. En gelukkig kan mijn meneer ook heel rustig lopen. En ik hoef er niet telkens naast, er doen ook andere mensen mee![]()
Je moet minimaal (EN DAN BEDOEL IK DUS OP ZIJN LANGZAAMST!) een uur over een 10k, 2u15 over een HM kunnen doen, wil je mee kunnen met de running tour. Nou, daar durf ik wel aan te beginnen
edit: meteen een mail terug dat we van harte welkom zijn (natuurlijk zijn we dat, want we betalen)
[ Bericht 4% gewijzigd door Quoi op 24-03-2015 12:15:36 ]![]()
Ik zou wel eens voor de grap een Big Mac mee willen nemen. En dan de reacties laten filmen als je tijdens het lopen een vette burger naar binnen zit te werken.![]()
Ik wil best op film, maar dan moet je ook mijn reactie filmen als ik je uitlach als je 10 min later kotsend langs de kant staatquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:44 schreef Devv het volgende:
Ik zou wel eens voor de grap een Big Mac mee willen nemen. En dan de reacties laten filmen als je tijdens het lopen een vette burger naar binnen zit te werken.
Dat doe ik dan natuurlijk wel op een korte afstand en vlak voor de finish waar veel mensen langs de kant staan.
![]()
Wel een eckte hamburger, gewoon van rundvlees en niet flinterdun processed meat.
En alcoholvrij bier...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het zou wel heeeel chill zijn als iemand je dat de laatste 100m aangeeft of zo
Alhoewel.. ik weet het eigenlijk niet of je dat chill vindt op dat moment
Het biertje een paar uur later viel iig wel goed. Wat ik 's avonds gegeten heb weet ik niet meer..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb al moeite om een hamburger zittend aan tafel op te eten. Laat staan tijdens het hardlopenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:53 schreef YUR het volgende:
Gewoon met een biertje en een hamburger over de finish van de marathon lopen
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
ik heb 's avonds na de marathon een paar goeie halve liters naar binnen zitten werken, en een flinke schnitzel met friet. Tja als je dan toch een Duitse marathon loopt....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Het zou wel heeeel chill zijn als iemand je dat de laatste 100m aangeeft of zo
Alhoewel.. ik weet het eigenlijk niet of je dat chill vindt op dat moment
Het biertje een paar uur later viel iig wel goed. Wat ik 's avonds gegeten heb weet ik niet meer..
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
HallelujaHet kan niet vaak genoeg gezegd worden
Handig, zo'n overzichtje met je tempi/tempo's.
Dat vind ik altijd ook zo handig aan schema's, met voorgeschreven snelheden: je hoeft er zelf geen seconde meer over na te denken. Gewoon doen wat er op het schema staat, dan gaat het goed.![]()
Devv, ik moet ooit nog gaan beginnen met ervoor te trainen, maar ik heb me toch alvast ingeschreven voor de wedstrijd waar ik in 2013 en 2014 al aan mee wilde doen:
1
2[b]5 juni 2015 - [url=http://www.omloopterheijde.nl/]Omloop Ter Heijde aan zee (Ter Heijde aan zee)[/url][/b]
[*] Zwabberhark - 5 km
Nog 73 dagen.![]()
Hele goede keus! Prachtige loop. Als Schotland doorgaat loop ik 'm voor het eerst eens niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Devv, ik moet ooit nog gaan beginnen met ervoor te trainen, maar ik heb me toch alvast ingeschreven voor de wedstrijd waar ik in 2013 en 2014 al aan mee wilde doen:
[ code verwijderd ]
Nog 73 dagen.![]()
Het eten tijdens het lopen zou voor mij geen probleem zijn. Het is meer zo dat ik eigenlijk nooit echt trek heb tijdens- of kort na het sporten. De enige keer dat ik echt heel veel trek had, was vorig jaar na de obstakel marathon. Maar toen had ik ook ruim 7 uur op een tosti en een paar bananen gelopenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik heb al moeite om een hamburger zittend aan tafel op te eten. Laat staan tijdens het hardlopen.
![]()
Waarom gebruiken ze op de website van deze loop een lettertype waarbij de t er uitziet als een Christelijk kruis?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hele goede keus! Prachtige loop. Als Schotland doorgaat loop ik 'm voor het eerst eens niet.![]()
Ik moet helaas verstek laten gaan op het parcours van mijn huidige 10km PRquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:14 schreef Zwabberhark het volgende:
[ code verwijderd ]
Nog 73 dagen.F means you're fucked![]()
Dan mag die meneer van gisteren met zijn 260 kg ook meedoen, die kan zeker minimaal een uur doen over een 10k. Zelfs over een 5k redt hij dat nog makkelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:43 schreef Quoi het volgende:
Je moet minimaal een uur over een 10k, 2u15 over een HM kunnen doen, wil je mee kunnen met de running tour. Nou, daar durf ik wel aan te beginnen![]()
![]()
Wat je er ook verder van vindt, de hamburgers van de Mac bestaan (ook) uit 100% rundvlees.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:56 schreef Guard het volgende:
Wel een eckte hamburger, gewoon van rundvlees en niet flinterdun processed meat.
En alcoholvrij bier...![]()
Komen ze met allemaal voorbeelden uit wielrennen. Als ze nu ergens weleens iets extra's gebruiken...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
HallelujaZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jij neukt mieren?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:26 schreef McTwente het volgende:
[..]
Dan mag die meneer van gisteren met zijn 260 kg ook meedoen, die kan zeker minimaal een uur doen over een 10k. Zelfs over een 5k redt hij dat nog makkelijk.
Minimaal het niveau van 10 km in een uur. Zo goed?Wow ja! De website krijgt er een morbide tintje van.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:20 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze op de website van deze loop een lettertype waarbij de t er uitziet als een Christelijk kruis?![]()
jaja jij hebt er gewerktquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:28 schreef McTwente het volgende:
[..]
Wat je er ook verder van vindt, de hamburgers van de Mac bestaan (ook) uit 100% rundvlees.
Fixedquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Komen ze met allemaal voorbeelden uit wielrennen. Als ze nu ergens weleens betrapt worden op iets extra's gebruiken...
Dan hebben ze toch precies de juiste voorbeelden gepakt? Dit artikel stelt juist het gebruik van supplementen (al dan niet legaal) aan de kaak..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Komen ze met allemaal voorbeelden uit wielrennen. Als ze nu ergens weleens iets extra's gebruiken...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jij neukt mieren?
Minimaal het niveau van 10 km in een uur. Zo goed?![]()
Dat is inderdaad een heel stuk beter. Maximaal in plaats van minimaal had ook gekund.![]()
Zo kwam ik afgelopen weekend op Facebook een post tegen van een meisje dat haar vriend ging verassen.![]()
![]()
Eén letter verschil geeft deze zin een heel andere betekenis. Tot zover mijn ergernis van de dag...
Klopt. Ik ben helemaal met je eens dat er veel lekkerder hamburgers te krijgen zijn hoor. Maar ze bestaan echt uit 100% rundvlees, er wordt alleen peper en zout aan toegevoegd.quote:![]()
Hoe kan het dan dat ze er na x aantal maanden of jaren nog hetzelfde uitzien? Of zijn die verhalen niet waar?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:49 schreef McTwente het volgende:
[..]![]()
Dat is inderdaad een heel stuk beter. Maximaal in plaats van minimaal had ook gekund.![]()
Zo kwam ik afgelopen weekend op Facebook een post tegen van een meisje dat haar vriend ging verassen.![]()
![]()
Eén letter verschil geeft deze zin een heel andere betekenis. Tot zover mijn ergernis van de dag...
[..]
Klopt. Ik ben helemaal met je eens dat er veel lekkerder hamburgers te krijgen zijn hoor. Maar ze bestaan echt uit 100% rundvlees, er wordt alleen peper en zout aan toegevoegd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:thanks vlaggenmans!
Wat liep je toen ook alweer? 42?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik moet helaas verstek laten gaan op het parcours van mijn huidige 10km PR
Ik hoop echt dat ik die wedstrijd ga redden en dat het weer heerlijk zwoel zomeravondweer is.![]()
Omdat er heel veel conserveringsmiddelen en bleekmiddelen inzitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ze er na x aantal maanden of jaren nog hetzelfde uitzien? Of zijn die verhalen niet waar?![]()
Nee. Omdat hamburgers uitdrogen, en daarom geen goede voedingsbodem zijn voor schimmels, zo blijkt uit onderzoek. En dat geldt voor alle hamburgers; niet alleen die van de Mac.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Omdat er heel veel conserveringsmiddelen en bleekmiddelen inzitten.
Tenminste, dat zegt internet.![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ze er na x aantal maanden of jaren nog hetzelfde uitzien? Of zijn die verhalen niet waar?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Omdat er heel veel conserveringsmiddelen en bleekmiddelen inzitten.Dat laatste is correct, voor de liefhebbers een link: https://www.weet-magazine.nl/mcdonalds-hamburgermythe-ontmaskerd/quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:56 schreef pijll het volgende:
[..]
Nee. Omdat hamburgers uitdrogen, en daarom geen goede voedingsbodem zijn voor schimmels, zo blijkt uit onderzoek. En dat geldt voor alle hamburgers; niet alleen die van de Mac.
Tenminste, dat zegt internet.
De rest is (grotendeels) een broodje aap verhaal. En helaas worden deze over het algemeen klakkeloos overgenomen en verspreid.![]()
Wat niet in dat artikel staat, maar ook uit datzelfde onderzoek kwam. Het gebeurt inderdaad dat sommige hamburgers van McDonalds helemaal niet schimmelen. Maar dat komt vooral ook doordat ze zo dun zijn. Daardoor zijn ze eerder uitgedroogd, zelfs al voor de eerste schimmels ontstaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:59 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat laatste is correct, voor de liefhebbers een link: https://www.weet-magazine.nl/mcdonalds-hamburgermythe-ontmaskerd/
De rest is (grotendeels) een broodje aap verhaal. En helaas worden deze over het algemeen klakkeloos overgenomen en verspreid.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
nou de Mac heeft over omzet niet te klagen toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:59 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat laatste is correct, voor de liefhebbers een link: https://www.weet-magazine.nl/mcdonalds-hamburgermythe-ontmaskerd/
De rest is (grotendeels) een broodje aap verhaal. En helaas worden deze over het algemeen klakkeloos overgenomen en verspreid.
Alle verhalen over 0 voedingswaarde en wat dies meer zij ten spijtMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
oh nee ze mogen wel klagen, de omzet keldert wel
http://news.mcdonalds.com(...)?xmlreleaseid=123057Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Welke schema's zouden jullie aanraden om te trainen voor een marathon? Ik heb een uitstekende conditie omdat ik veel al fietste (wielrennen/atb). Drie maand geleden gewoon gestart met fanatiek hardlopen loop nu ongeveer 10k in 46-48 minuten. Maar nu sta ik redelijk stil qua ontwikkeling![]()
![]()
ik zou niet na 3 maanden hardlopen beginnen met een marathon trainingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Welke schema's zouden jullie aanraden om te trainen voor een marathon? Ik heb een uitstekende conditie omdat ik veel al fietste (wielrennen/atb). Drie maand geleden gewoon gestart met fanatiek hardlopen loop nu ongeveer 10k in 46-48 minuten. Maar nu sta ik redelijk stil qua ontwikkelingMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Minimaal een uur en 2.15....? Dat kan iedereenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:43 schreef Quoi het volgende:
[..]
We gaan gewoon het concept even voor je testen
Tempoverschil is voor een trainer/guide wel een ding ja. Maar in Barcelona ging dat ook wel. En gelukkig kan mijn meneer ook heel rustig lopen. En ik hoef er niet telkens naast, er doen ook andere mensen mee![]()
Je moet minimaal een uur over een 10k, 2u15 over een HM kunnen doen, wil je mee kunnen met de running tour. Nou, daar durf ik wel aan te beginnen
edit: meteen een mail terug dat we van harte welkom zijn (natuurlijk zijn we dat, want we betalen)
maar ze bedoelden vast maximaal
Gaaf hoor quoi! Ik ga ook eens op zoek naar wat leuks!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik zou niet weten waarom een bedrijf met winst niet zou mogen klagen als er nonsens over ze wordt verspreid.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:09 schreef Guard het volgende:
http://news.mcdonalds.com(...)?xmlreleaseid=123057Geen marathon lopen zou mijn advies zijn. Ga eerst eens een tijd je spieren aan hardlopen laten wennen, minstens anderhalf tot twee jaar. Ofzo.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Welke schema's zouden jullie aanraden om te trainen voor een marathon? Ik heb een uitstekende conditie omdat ik veel al fietste (wielrennen/atb). Drie maand geleden gewoon gestart met fanatiek hardlopen loop nu ongeveer 10k in 46-48 minuten. Maar nu sta ik redelijk stil qua ontwikkelingZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik was ook niet van plan morgen 42k te gaan lopenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:12 schreef Guard het volgende:
[..]
ik zou niet na 3 maanden hardlopen beginnen met een marathon trainingzelfs niet over 3 maand
. Maar ik loop nu redelijk eenvoudig 10k in redelijk tempo zonder blessure's.
Ik zoek gewoon een schema om mijn afstand te vergroten tijdje terug een keer 15,8 gepakt maar toen merkte ik de volgende dag wel dat ik tegen de limiet aan zat. Dus ik zoek een trainingsschema die mij uiteindelijk bij een marathonafstand zal brengen.
Nu zijn er genoeg te vinden maar daar zit juist het probleem. Beetje door de bomen het bos niet meer te zien. Voor de rest doe ik al een jaar of 15 aan duursport dus ik loop mezelf niet zomaar de tering in. Ik luister wel naar mijn lichaam.
![]()
Wat mossel en guard zeggen.
Voordat je spieren/pezen/gewrichten straks toedeledokie zeggen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Anderhalf jaar? Ook als je al een redelijk fanatieke sporter bent?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:15 schreef mosselmossel het volgende:
Geen marathon lopen zou mijn advies zijn. Ga eerst eens een tijd je spieren aan hardlopen laten wennen, minstens anderhalf tot twee jaar. Ofzo.![]()
omdat de winst daalt, en dat is natuurlijk altijd reden tot klagen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een bedrijf met winst niet zou mogen klagen als er nonsens over ze wordt verspreid.
Snel minimumloon naar beneden, anders zou straks de top nog moeten inleverenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Je weet dat seks met dieren strafbaar is?![]()
Ik ga me straks maar aangeven dan
Als je fanatiek wielrenner bent, onderga je een compleet andere belasting op spieren, pezen en botten dan wanneer je een fanatiek hardloper bent. Daar moet je lichaam aan wennen. Je hart zal het zonder meer wel kunnen bijhouden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Anderhalf jaar? Ook als je al een redelijk fanatieke sporter bent?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Anderhalf jaar? Ook als je al een redelijk fanatieke sporter bent?
Het is vooral: hoe meer haast, hoe meer kans op blessures.
Je mag dus best over 3 mnd een marathon lopen en misschien gaat dat zelfs goed. Maar waarschijnlijk niet.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:05 schreef Guard het volgende:
[..]
nou de Mac heeft over omzet niet te klagen toch?
Alle verhalen over 0 voedingswaarde en wat dies meer zij ten spijtWereldwijd loopt de omzet inderdaad terug. Van Nederland weet ik het niet, in de jaren dat ik er zat steeg deze elk jaar (ik ben er al sinds 2011 weg). Ze openen nog steeds meer vestigingen dan ze sluiten bij mijn weten, dus blijkbaar is de rek er nog niet uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:09 schreef Guard het volgende:
http://news.mcdonalds.com(...)?xmlreleaseid=123057
Ik ga nu erg offtopic, maar ik vind de berichtgeving vaak erg tendentieus. Niet alleen over McDonald's overigens, maar ik gebruik dit nu even als voorbeeld.
Beste voorbeeld wat mij betreft is "Supersize me". Het is inderdaad niet gek dat een maand lang 5.000 kcal per dag naar binnen werken met eenzijdig voedsel niet gezond is. Maar ligt dat aan McDonald's? Ik denk dat je hetzelfde resultaat krijgt na een maand chinees eten of een maand boerenkool met worst, als je dan ook dezelfde hoeveelheid calorieën consumeert.![]()
Het gaat er niet om wat je aan andere sporten doet of gedaan hebt, het gaat om de specifieke impact die hardlopen heeft op je spieren en gewrichten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lekker rustig opbouwen, eerst naar de 15, dan naar een HM.
Progressie boek je door je trainingen te varieren. Niet iedere training op hetzelfde tempo te lopen (waarschijnlijk op je max of dicht ertegenaan), Duurlopen (=langzaam lopen) afwisselen met intervaltraining.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Tuurlijk moet je dan klagen. Imagoschade kost dit soort grote bedrijven miljoenen. En dan gaat het dus niet eens om de topsalarissen maar om volledige banen. Van burgerflippers ja, minder snel in de top. En ik zie niet in waarom de top van een commercieel bedrijf een salarisplafond zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:17 schreef Guard het volgende:
[..]
omdat de winst daalt, en dat is natuurlijk altijd reden tot klagen.
Snel minimumloon naar beneden, anders zou straks de top nog moeten inleverenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Niet overdrijven...43quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:52 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]thanks vlaggenmans!
[..]
Wat liep je toen ook alweer? 42?
Ik hoop echt dat ik die wedstrijd ga redden en dat het weer heerlijk zwoel zomeravondweer is.F means you're fucked![]()
Gelijk naar een marathonschema is vragen om blessuresquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zou eerst rustig de tijd nemen om aan kortere afstanden te wennen. Pas als een halve marathon je makkelijk afgaat, en niet onbelangrijk: je vindt het ook leuk, dan pas die grote stap van 21.1 naar 42.2. En van 10 km naar makkelijk een HM lopen kan inderdaad zomaar anderhalf jaar duren![]()
Mierenneuker.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Minimaal een uur en 2.15....? Dat kan iedereenmaar ze bedoelden vast maximaal
Gaaf hoor quoi! Ik ga ook eens op zoek naar wat leuks!![]()
![]()
Je bent al net zo erg als ik![]()
![]()
natuurlijk is het niet de schuld van de Mac. Het is de schuld van de consumenten die zelf geen verantwoordelijkheid willen nemen voor wat ze allemaal naar binnen schuiven ( dus is het fout van de bedrijven die het aanbieden, in hun ogen)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:19 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Wereldwijd loopt de omzet inderdaad terug. Van Nederland weet ik het niet, in de jaren dat ik er zat steeg deze elk jaar (ik ben er al sinds 2011 weg). Ze openen nog steeds meer vestigingen dan ze sluiten bij mijn weten, dus blijkbaar is de rek er nog niet uit.
Ik ga nu erg offtopic, maar ik vind de berichtgeving vaak erg tendentieus. Niet alleen over McDonald's overigens, maar ik gebruik dit nu even als voorbeeld.
Beste voorbeeld wat mij betreft is "Supersize me". Het is inderdaad niet gek dat een maand lang 5.000 kcal per dag naar binnen werken met eenzijdig voedsel niet gezond is. Maar ligt dat aan McDonald's? Ik denk dat je hetzelfde resultaat krijgt na een maand chinees eten of een maand boerenkool met worst, als je dan ook dezelfde hoeveelheid calorieën consumeert.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dank voor het advies mensen (iederen qouten is een beetje over the top) ik moet dus wat meer geduld hebben.
Zoals ik het nu begrijp moeten mijn spieren aan de nieuwe soort belasting wennen. Ik doe/deed altijd wielrennen, skeeleren,schaatsen, atb, zwemmen. Ik had wel door dat het een andere belasting was die grotere klappen te verwerken krijgt. Maar ik had niet verwacht dat je een gewenningsperiode van zolang nodig zou hebben.![]()
Het heeft wel deels effect gehad. De allergrootste formaten frisdrank (0,8 l of zelfs 1 l of zo) in de VS zijn in de ban gedaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:22 schreef Guard het volgende:
[..]
natuurlijk is het niet de schuld van de Mac. Het is de schuld van de consumenten die zelf geen verantwoordelijkheid willen nemen voor wat ze allemaal naar binnen schuiven ( dus is het fout van de bedrijven die het aanbieden, in hun ogen)
Maar het blijft een keuze van de consument inderdaad. Laten we eerlijk zijn, wie van de Mac-gangers bestelt een side salad bij zijn menu in plaats van de frietjes? Dat is (bijna) niemand, de keuze is er echter wel. En hetzelfde geldt voor de vervangers van de frisdrank.
Ik ga maar eens informeren of ze niet iemand nodig hebben op de marketing- of communicatieafdeling![]()
![]()
Ik zou zeggen van wel. Ik heb ook een aantal jaar lang gewedstrijdroeid (6-9x per week trainen). 10kms hoefde ik niet speciaal voor te trainen nadat ik stopte met roeien, een halve marathon was het eerste waar ik serieus voor trainde. Maar daarna heb ik nog wel een jaar met 3 halve marathons gedaan voordat ik de marathon deed. Eerder was het misschien ook wel gelukt, maar nu kon ik ook echt weten wat ik kon en voor een goede tijd gaan. Juist dat is als fanatieke sporter fijn. Als je met weinig hardloopervaring op enigszins langere afstanden aan een marathon begint, wordt uitlopen waarschijnlijk het enige doel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Anderhalf jaar? Ook als je al een redelijk fanatieke sporter bent?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waar niks mis mee is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
................., wordt uitlopen waarschijnlijk het enige doel.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee, maar iemand die zichzelf 'fanatieke sporter' noemt kan vaak niet alleen met dat doel op pad gaanquote:Ik spreek uit ervaring.
Andere vraag dan maar wat voor een schema's raden jullie aan voor iemand die de 10k redelijk makkelijk afgaat maar tegen de 15k een soort muur vind? (jniet als niet meer door kunnen maar de volgende dag een wrak zijn).![]()
zoiets?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Andere vraag dan maar wat voor een schema's raden jullie aan voor iemand die de 10k redelijk makkelijk afgaat maar tegen de 15k een soort muur vind? (jniet als niet meer door kunnen maar de volgende dag een wrak zijn).
http://www.runinfo.nl/schema15kmbeginner.pdfMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb toen ik van 10 tot 15 opbouwde een schema in elkaar laten draaien bij runnersweb.nl. Dat vond ik een prettige houvast.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Andere vraag dan maar wat voor een schema's raden jullie aan voor iemand die de 10k redelijk makkelijk afgaat maar tegen de 15k een soort muur vind? (jniet als niet meer door kunnen maar de volgende dag een wrak zijn).Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoeveel keer per week wil je trainen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Andere vraag dan maar wat voor een schema's raden jullie aan voor iemand die de 10k redelijk makkelijk afgaat maar tegen de 15k een soort muur vind? (jniet als niet meer door kunnen maar de volgende dag een wrak zijn).
Ik zou een schema pakken wat bijvoorbeeld in 16 weken naar een halve toewerkt, ik denk dat je dat wel aankunt.
De lange duurloop in het weekend kun je dan om te beginnen 10km maken, en dan de week erna, 12, 13, dan weer een weekje terug naar 10, dan weer 14, 16 etc.
Daarnaast nog één training fartlek of soepel dribbelen, van ongeveer 30-45 minuten. En één training met intervallen. Veel schema's die je op internet vindt zullen ook zo'n opzet hebben.
Post anders eens een schema wat je gevonden hebt, dan kunnen wij erop schieten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ook weer zo...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, maar iemand die zichzelf 'fanatieke sporter' noemt kan vaak niet alleen met dat doel op pad gaanIk spreek uit ervaring.
Ik vond het wel fijn om even het water te testen op mijn eerste marathon, en er nu vol overtuiging in te springen
Het probleem met internet: je kunt 100% tegenstrijdige op het oog betrouwbare verhalen vinden voor een verscheidenheid aan onderwerpen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:56 schreef pijll het volgende:
[..]
Nee. Omdat hamburgers uitdrogen, en daarom geen goede voedingsbodem zijn voor schimmels, zo blijkt uit onderzoek. En dat geldt voor alle hamburgers; niet alleen die van de Mac.
Tenminste, dat zegt internet.
Discussies gaan dan als volgt:
A: Kijk, het zit zo, lees hier maar: url1
B: Nee, het is heel anders dan jij denkt: url2
C: Haha, jullie hebben het beiden fout: url3
Het internet, ook wikipedia, kent heel wat haken en ogen als het gaat om fact checking.
Dat het niet beschimmelen komt door uitdroging wil ik wel geloven, maar ik blijf wel vraagtekens zetten bij het puur uit vlees bestaan van een big mac. De enige manier om daar achter te komen is een big mac laten onderzoeken door een laboratorium, die er een DNA-test o.i.d. op los kan laten.
Ongetwijfeld zullen die onderzoeksresultaten al ergens op internet staan, maar zelfs dan weet je niet of er gemanipuleerd is.
Als ik bij de AH plakjes kipfilet voor op brood koop dan zie ik in de ingrediëntenlijst allemaal toevoegingen staan. Het lijkt me sterk dat juist een big mac puur natuur is, d.w.z. het rund is vermalen, geperst tot een hamburger en vervolgens opgewarmd in een magnetron.![]()
Na al het gedoe niet zo lang geleden, zal de hoeveelheid paardenvlees wel meevallen in elk geval.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Forum Opties Forumhop: Hop naar: