ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Denk jij dat maar, niet iedereen hoeft precies te weten waar ik woon
Prorail gaat gewoon in heel Deventer verspreid sporen aanleggen, specifiek ontworpen voor kopmaken (extra veel lawaai enzo). Ongeacht waar je woont, ze pakken je toch wel.
Op zaterdag 21 maart 2015 18:20 schreef greavy het volgende: Deventer Goederen wordt uit veiligheidsaspecten gesloten, en er wordt dan op spoor 2 of 5 kop gemaakt.
You gotta be kidding me, ik ging er wel van uit dat ze daar gingen kopmaken. Wat gebeurt er mer de stellen die overstaan tussen de spitsen op Deventer dan?
Klik toevallig dit topic aan, maar is dat niet overal zo? In Alkmaar zijn recentelijk sporen weggehaald, in Beverwijk is dat hele rangeerterrein tussen de tunnel en de bios zo'n beetje gesaneerd, in Haarlem is het aantal sporen vorig jaar of anderhalf jaar terug verminderd bij die werkzaamheden daar. En nu zijn ze in die hoek aan het leuren met een opslagterrein voor sprintertreinstellen 's nachts omdat er geen ruimte is op het bestaande spoor bij 6 sprinters en 6 intercity's per uur tussen Alkmaar en Amsterdam.
Trouwens, was laatst langs IJmuiden gereden, langs het kanaal is het spoor gevuld met zand als wandelpad, waarschijnlijk vanaf het viaduct bij de pont tot Santpoort zijn de rails compleet weggehaald. Ook bij Santpoort is het weg.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
You gotta be kidding me, ik ging er wel van uit dat ze daar gingen kopmaken. Wat gebeurt er mer de stellen die overstaan tussen de spitsen op Deventer dan?
Zoiets dacht ik al gelezen te hebben, men gaat de 1700 (Den Haag - Enschede) dan ook in Amersfoort splitsen/combineren. Vraag me alleen af waar ze dat willen gaan doen, lijkt me dan spoor 4 of 5 te worden... Via Somda:
quote:
Wijzigingsblad is verwerkt in de statische reisgegevens, reisplanners zullen na de volgende interne update dus de nieuwe tijden en sporen tonen. Opvallend iets is dat men ook op Amf lijkt te gaan splitsen en combineren in de 1700, niet alle stellen gaan dus door tot Dv.
Neejoh. Goederentreinen slokken alle capaciteit op, waardoor NS straks helemaal niet meer met ijzer hoeft te schuiven in Deventer. Dan moeten er treinvervangende bussen rijden, omdat men anders uren op een beschikbaar pad moet wachten om reizigers te kunnen vervoeren.
Ligt tussen Bentheim en Nordhorn in, en wordt een halte voor het reizigersverkeer Bentheim-Neuenhaus. Met name voor overstappers van/naar de bus, want het ligt nogal in the middle of nowhere...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 21 maart 2015 17:26 schreef Dr_Flash het volgende: Lijkt me een typisch gevalletje basiskennis trouwens, om de spoorkaart uit je hoofd te kennen.
Daar hebben we het vaker over gehad, zinloos en nutteloos voor mijn huidige werkzaamheden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Prorail gaat gewoon in heel Deventer verspreid sporen aanleggen, specifiek ontworpen voor kopmaken (extra veel lawaai enzo). Ongeacht waar je woont, ze pakken je toch wel.
De allerlaatste rit op eigen kracht van een rood Plan X motorrijtuig was een rit die met veel mysteries was omhuld. Het was een voor die tijd uiterst illegale rit met motorrijtuig 41 naar Breda inclusief straatspoor (Speelhuislaan). De rit vond plaats op 26 oktober 1985 en staat bekend als “Vermeerrit” genoemd naar de toenmalige chef van de werkplaats Roosendaal waar het motorrijtuig door STIBANS medewerkers onder handen werd genomen. De rit was op (zeer) lokaal niveau geregeld, het stel stond officieel al buitendienst en reed de rit ook nog eens op slechts één motor. Het was de mensen van de STIBANS ook verboden om ook maar iets met deze rit te doen, dus niet mee en er ook niet achteraan om problemen te krijgen met de "officiële" organisaties. Toch slaagde Hans Buijs er op een gehuurde fiets in het motorrijtuig tijdens deze rit vast te leggen. Indien er mensen in deze groep zijn die meer weten over deze rit dan hoor ik het graag, het “vergrijp” vond bijna 30 jaar geleden plaats en is inmiddels dus al verjaard
Ik heb de tekst niet bedacht. Tegenwoordig lukt dit niet meer. Zelfs met die Hippel rangeren tussen Apeldoorn en Apeldoorn VAM mocht niet meer, omdat er ergens een certificaat verlopen was. Nu staan beide Hippels van Locon bij de VAM in Wijster, en omdat dat eigen terrein is, mag dat wel.
Geen enkel ander vervoermiddel waarvoor je je rijbewijs kan halen en vervolgens niet vrij mag rijden. Welkom bij het spoor
Er wordt veel te veel belang gehecht aan regeltjes en papiertjes. Vandaag is een papiertje geldig DUS is de trein okee, morgen is het papiertje verlopen en DUS moet er ineens gedaan worden alsof het een tijdbom op wielen is. Volstrekt krankzinnig.
jawel, maar dat met die dieseltrein man man man zeg. Er wordt gedaan alsof het iets Heel Belangrijks is en oh jee wat vreselijk spannend en Als We Maar Niet DE INSTANTIES achter ons aan krijgen
Tief toch op. Waarom moest die kuttrein daar sowieso rijden? Moest de mensheid gered worden aan de Speelhuislaan of zo? Sjongejonge zeg.
Volgens bovenstaande foto kan je met een verlopen revisietermijn dus schijnbaar ook prima de rails op. Het is ook absoluut niet het punt wat ik probeerde te maken. Met een verlopen APK ben je trouwens niet verzekerd dus als er iets gebeurt...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Vanwege de heractivatie van het traject Bad Bentheim-Nordhorn-Neuenhaus reed de verkeersminister van Niedersachsen met een Sonderzug bestaan uit de NordWestBahn 643 326 en 643 314 van Bad Bentheim naar Neuenhaus.
Hier komt de trein aan op voormalig en toekomstig station Quendorf. De Sonderzug heeft een vertraging van bijna een kwartier en is veel te lang voor het mini-perronnetje van dit station.
Op station Quendorf onthulde de minister een bouwbord dat aankondigt dat er hier gebouwd gaat worden aan het nieuwe station. Veel bebouwing is er overigens niet in de omgeving: het station zal vooral gebruikt worden als knooppunt met buslijnen.
Hestrup is net als Quendorf een voormalig station, maar in tegenstelling tot dat laatste station wordt Hestrup niet heropend. De trein zal het station dus ook in de toekomst zonder te stoppen voorbijrijden.
Geen feest ter ere van een politieke beslissing zonder toespraken. In dit geval van Olaf Lies, de verkeersminister van Niedersachsen. De andere prominenten (waaronder burgemeesters en de directeur van de Bentheimer Eisenbahn) zijn zo te zien erg blij met zijn woorden.
Hoewel de Sonderzug al aan het perron staat zal de reiziger rechts in beeld nog zeker 3 tot 4 jaar geduld moeten hebben tot hij mag instappen in een reguliere trein.
Na alle plichtplegingen in Nordhorn vertrok de trein na meer dan een uur weer in de richting van Neuenhaus, het laatste station dat heropend zal worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Leuk verslag Dennis en lekker wat plaatjes, die minister mag wel achter een spoilertag De hamvraag: komen er poortjes op Nordhorn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 maart 2015 00:58 schreef dennistd het volgende: Ik verwacht van niet, het is immers een Duitse trein op een Duits traject betaald door Duitsers
Nou voor dat je het weet staattie in Coevorden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er werd al wel over gesproken dat men de ambitie heeft om de trein door te gaan trekken tot Emlichheim, dat ligt 18km voorbij Neuenhaus vanuit Bentheim gezien. Coevorden is dan nog slechts 12 kilometer verder
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondanks dat ik een fervent IC/ICE-reiziger/liefhebber ben, juich ik alle nieuwe, hergeopende en als het maar rails zijn erbij toe helaas wordt er ook nog elk jaar nog meer gestopt/afgebroken in Duitsland, heb ik het gevoel. Dat kan een inhaalslag in de voormalige DDR zijn, in de voormalige BRD wordt er meer gereactiveerd en/of overgenomen/gecombineerd met lightrail. Dat laatste doen ze trouwens ook allang in Saksen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er werd al wel over gesproken dat men de ambitie heeft om de trein door te gaan trekken tot Emlichheim, dat ligt 18km voorbij Neuenhaus vanuit Bentheim gezien. Coevorden is dan nog slechts 12 kilometer verder
Nou dat bedoel ik, je wilt toch niet dat er een Duitse onverlaat bij ons de boel komt terroriseren?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 maart 2015 01:07 schreef bork het volgende: Ondanks dat ik een fervent IC/ICE-reiziger/liefhebber ben, juich ik alle nieuwe, hergeopende en als het maar rails zijn erbij toe helaas wordt er ook nog elk jaar nog meer gestopt/afgebroken in Duitsland, heb ik het gevoel. Dat kan een inhaalslag in de voormalige DDR zijn, in de voormalige BRD wordt er meer gereactiveerd en/of overgenomen/gecombineerd met lightrail. Dat laatste doen ze trouwens ook allang in Saksen.
Ik krijg juist het idee dat er meer gereactiveerd wordt dan gesloten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik krijg juist het idee dat er meer gereactiveerd wordt dan gesloten.
Ik heb best wel wat bezocht/gelezen wat de afgelopen maanden is gesloten en dat is allemaal in Saksen/Saksen Anhalt, ik kan biased zijn door mijn focus vandaar dat ik ook gevoel gebruikte in mijn betoog. Zou fijn zijn als iemand dat ergens mooi voor ons opschrijft/bijhoudt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb best wel wat bezocht/gelezen wat de afgelopen maanden is gesloten en dat is allemaal in Saksen/Saksen Anhalt, ik kan biased zijn door mijn focus vandaar dat ik ook gevoel gebruikte in mijn betoog. Zou fijn zijn als iemand dat ergens mooi voor ons opschrijft/bijhoudt .
Ben nu de Duitse Wikipedia aan het bekijken over stillgelegten Eisenbahnstrecken
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
In Nordrhein-Westfalen is er in ieder geval meer gereaktiveerd dan gesloten maar of de lijsten compleet zijn weet ik niet.
Vooral in de jaren '80 en begin jaren '90 zijn er heel erg veel lijnen gesloten door DB middels de bekende sterfhuisconstructie van één trein per richting per dag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Tijdens ons nieuwjaarsrondje hadden we het er nog over waar de 628'ers van de CFL waren gebleven. Die zijn inmiddels bij de NEG in Niebüll (Noord Duitsland) beland: http://www.neg-niebuell.de/unternehmen_interaktiv.htm
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Nordrhein-Westfalen is er in ieder geval meer gereaktiveerd dan gesloten maar of de lijsten compleet zijn weet ik niet.
Vooral in de jaren '80 en begin jaren '90 zijn er heel erg veel lijnen gesloten door DB middels de bekende sterfhuisconstructie van één trein per richting per dag.
Die gesloten lijntjeslink is 1 deelstaat. Affijn uit het tweede linkje kun je goed het effect van de hereniging zien op het spoor in Berlijn. Ziet er wel redelijk compleet uit voor zover ik het kan zien.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar dat zijn dan trajecten die eerst niet meer rendabel genoeg waren en nu opeens wel?
Deels.
Het heeft ook te maken met de "privatisering" van het spoor. Vroeger was het hoofdkantoor van de spoorwegen verantwoordelijk, en van daaruit zijn de grote verbindingen natuurlijk veel interessanter dan onrendabele boemellijntjes op het platteland. Tegenwoordig zijn de regionale overheden (provincies in Nederland, deelstaten in Duitsland) voor die boemellijntjes verantwoordelijk. Met een beetje geluk zit daar dan iemand die er echt iets van wil maken.
De tering is goed losgebroken tussen Amersfoort en Deventer. Rest van de dag geen treinen tussen Amersfoort en Deventer, zelfs niet een deeltraject. Van- en naar Apeldoorn rijdt alleen Arriva nog.
En ik schat zo in dat dit wel iets langer gaat duren dan tot morgenochtend. Hoe lang duurde het de vorige keer dat die bovenleiding naar beneden was gekomen dat ze ook een bovenleidingmast moesten vervangen? Dag of 2 - 3?
Als ik alleen dit al zie kan ik morgen nog wel eens een thuiswerkdagje hebben
quote:
TEUGE - Op een spoorwegovergang aan de Stationsweg in Teuge is zondagmorgen een auto onder een trein gekomen. De automobilist is daarbij om het leven gekomen. De treinpassagiers, de conducteur en de machinist kwamen met de schrik vrij.
Er is sprake van een grote ravage en de trein is ontspoord.
Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer ligt stil vanwege het ongeluk. Naar verwachting duurt dat tot maandag 2.00 uur. De extra reistijd is meer dan een uur.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Begrijp ik het goed, dat de aanrijding is tussen Apeldoorn en Deventer? Dan ga ik mijn vrienden van NS/ProRail effe vragen, waarom dan ook geen treinen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Treindienstleider met verstand. De IC Vlissingen-Lelystad had te Roosendaal +8, Benelux mocht voorlangs. In Rotterdam stonden uiteindelijk beide treinen naastelkaar, maar wederom de Benelux voorlangs. Rijden we ook eens een keer beetje door nu.
Machinist, conducteur en 1 reiziger. Schrappen die verbinding!
Het rijdt al maar 1x/uur op zondagochtend toch? [/quote] Geen idee, ik ben blij dat ik weet hoe laat de IC's vertrekken in die hoek en de printer naar Zwolle
Op zondag 22 maart 2015 10:05 schreef DriekOplopers het volgende: Begrijp ik het goed, dat de aanrijding is tussen Apeldoorn en Deventer? Dan ga ik mijn vrienden van NS/ProRail effe vragen, waarom dan ook geen treinen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
klopt. Van/naar Apeldoorn rijdt Arriva alleen met de boemel Zutphen-Apeldoorn vv
Op zondag 22 maart 2015 10:05 schreef DriekOplopers het volgende: Begrijp ik het goed, dat de aanrijding is tussen Apeldoorn en Deventer? Dan ga ik mijn vrienden van NS/ProRail effe vragen, waarom dan ook geen treinen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Die gesloten lijntjeslink is 1 deelstaat. Affijn uit het tweede linkje kun je goed het effect van de hereniging zien op het spoor in Berlijn. Ziet er wel redelijk compleet uit voor zover ik het kan zien.
Tsja, die betonnen portalen breken wel gauw, natuurlijk.
Mwoah, valt wel mee opzich. Het is gewapend beton natuurlijk en de structuur van het beton is niet voor niets raatvormig. In de tijd dat deze dingen neergezet zijn was de staalprijs nogal hoog geloof ik maar ik weet het niet helemaal zeker.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 22 maart 2015 10:19 schreef DriekOplopers het volgende: Klopt. Staal was erg duur, dit gewapend grof beton was betaalbaarder. Punt is wel, dat dat spul in dik een halve eeuw wel wat broos zal zijn geworden.
Euh, ik ben geen betonexpert maar ik geloof niet dat dat zo werkt
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 22 maart 2015 10:19 schreef DriekOplopers het volgende: Klopt. Staal was erg duur, dit gewapend grof beton was betaalbaarder. Punt is wel, dat dat spul in dik een halve eeuw wel wat broos zal zijn geworden.
Het is ook vrijwel einde levensduur en zal binnen nu en vijf jaar volledig vernieuwd worden voor de stalen exemplaren.
Op zondag 22 maart 2015 10:19 schreef DriekOplopers het volgende: Klopt. Staal was erg duur, dit gewapend grof beton was betaalbaarder. Punt is wel, dat dat spul in dik een halve eeuw wel wat broos zal zijn geworden.
Daar is op zich geen enkele reden voor, behalve (ironisch) als er wel wapeningsstaal in gezeten heeft. Dan maak je kans op betonrot. Zonder staal erin is het gewoon een oersterke kristalwaterstructuur. Alleen bij brand verdampt dat water eruit en wordt het bros.
Daar is op zich geen enkele reden voor, behalve (ironisch) als er wel wapeningsstaal in gezeten heeft. Dan maak je kans op betonrot. Zonder staal erin is het gewoon een oersterke kristalwaterstructuur. Alleen bij brand verdampt dat water eruit en wordt het bros.
Dus die portalen zijn gewoon (in delen, uiteraard) in een mal gegoten en verder niet gewapend, begrijp ik?
Ik weet wat betonrot is maar ik weet dat er ook voorwaarden zijn voordat het ontstaat. Ik weet er veel te weinig van. Bij staal is het net zoiets, hoe makkelijk zoiets knapt of buigt is volledig afhankelijk van het soort staal. Daar moet je zelf geen uitspraken over doen maar overlaten aan de experts eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Kan het zo even niet vinden maar dat was volgens mij bij Stroe, niet bij Teuge.
Je hebt gelijk. Ik heb het even nagezocht en het was in 2013 een de giek van een kraan die daar de bovenleiding naar beneden haalde en hierdoor ook een bovenleidingsportaal meenam.
Op zondag 22 maart 2015 10:19 schreef DriekOplopers het volgende: Klopt. Staal was erg duur, dit gewapend grof beton was betaalbaarder. Punt is wel, dat dat spul in dik een halve eeuw wel wat broos zal zijn geworden.
Dat hoeft niet per se. Veel betonnen bruggen die na WO2 zijn gebouwd zouden volgens berekeningen de huidige verkeersbelastingen niet meer aan moeten kunnen, maar blijven gelukkig toch staan. Toe men een monster uit deze bruggen nam en onderzocht was het beton soms tot wel 1,5 keer sterker dan verwacht. Het zou dus ook zomaar kunnen dat deze portalen ook een stuk sterker zijn. Feit blijft wel natuurlijk dat beton snel kapot gaat als er een trekkracht op wordt uitgeoefend.
Dat hoeft niet per se. Veel betonnen bruggen die na WO2 zijn gebouwd zouden volgens berekeningen de huidige verkeersbelastingen niet meer aan moeten kunnen, maar blijven gelukkig toch staan. Toe men een monster uit deze bruggen nam en onderzocht was het beton soms tot wel 1,5 keer sterker dan verwacht. Het zou dus ook zomaar kunnen dat deze portalen ook een stuk sterker zijn. Feit blijft wel natuurlijk dat beton snel kapot gaat als er een trekkracht op wordt uitgeoefend.
Ik denk stiekem dat er helemaal geen staal in die portalen zit..
Om op tijd te zijn heb ik morgen 2 keuzes die allebei betekenen dat ik drie kwartier eerder de deur uit moet: Via Arnhem - Utrecht - Rotterdam, 25 km extra, 2 keer extra overstappen, reisduur 2:28 of via Zwolle - Utrecht - Rotterdam, 40 km extra, 1 keer extra overstappen, reisduur 2:25.
Maar dan moet er verder niet nog meer mis gaan natuurlijk.
Op zondag 22 maart 2015 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij staal is het net zoiets, hoe makkelijk zoiets knapt of buigt is volledig afhankelijk van het soort staal.
Het hangt bij staal ook heel sterk af van de constructie.
Godvert, ik moet over 27 minuten de IC naar Lelystad hebben in Amsterdam en in Almere overstappen naar Groningen. Dat gaat natuurlijk finaal de mist in.
Godvert, ik moet over 27 minuten de IC naar Lelystad hebben in Amsterdam en in Almere overstappen naar Groningen. Dat gaat natuurlijk finaal de mist in.
Pak maar een bus naar Zwolle, dan kun je er nog iets van maken
Is het niet goedkoper om een aantal uitkeringtrekkers daar neer te zetten om de boel in de gaten te houden ipv de boel om de haverklap te moeten evacueren omdat een of ander kut systeem denkt dat er stront aan de knikker is.
Op zondag 22 maart 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende: Zorg wel dat je heel zeker weet DAT de Pimpel gaat stoppen in Zwolle, dat is niet altijd het geval namelijk.
Staat 'ie opeens bij jou voor de deur, dat dit kan in Nederland!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 22 maart 2015 12:44 schreef b2py het volgende: De pimpel, knalt die in een snel pad naar Zwolle toe? Anders pak ik die wel
Vervangende trein naar Amersfoort is er natuurlijk ook niet
ik had de pimpel van 11u01. 12:17 in Zwolle. Vertrek in Amsterdam wordt 8 minuten later, dus :09. In Almere komt de trein uit Den Haag-Schiphol naar Groningen ernaast en vertrekt eerder (ICB staat er :31-:36).
Op zondag 22 maart 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende: Zorg wel dat je heel zeker weet DAT de Pimpel gaat stoppen in Zwolle, dat is niet altijd het geval namelijk.
Op zondag 22 maart 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende: Zorg wel dat je heel zeker weet DAT de Pimpel gaat stoppen in Zwolle, dat is niet altijd het geval namelijk.
Nee. Prorail hoeft daar helemaal geen mening over te hebben. De politie kan dat vinden. Prorail moet gewoon "aanrijding met voertuig" constateren en de schade (laten) repareren.
Nee. Prorail hoeft daar helemaal geen mening over te hebben. De politie kan dat vinden. Prorail moet gewoon "aanrijding met voertuig" constateren en de schade (laten) repareren.
ProRail kan wel overnemen wat de politie ze vertelt denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
ik ga zo ook even naar de Plus. Even puzzelen hoe ik drie lege kratten in 1 keer daar krijg. In elke hand eentje en de flessen van de derde in de rugzak denk ik maar.
Op zondag 22 maart 2015 12:57 schreef Dr_Flash het volgende: ik ga zo ook even naar de Plus. Even puzzelen hoe ik drie lege kratten in 1 keer daar krijg. In elke hand eentje en de flessen van de derde in de rugzak denk ik maar.
Wil opzicht wel. Als je twee kisten met de korte kant tegen elkaar zet kun je twee tegelijk oppakken Hoe ver moet je lopen?
Op zondag 22 maart 2015 13:06 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg, dat "beperkt spoorgebruik" tussen Utrecht en Gouda, is dat iets anders dan "werkzaamheden"?
Bijvoorbeeld "wachten op het begin van werkzaamheden omdat kluspoppetjes elders nodig zijn"?
komt volgens mij door die verbouwing van Utrecht waardoor niet alle treinseries daar terecht kunnen
Op zondag 22 maart 2015 13:13 schreef derLudolf het volgende: Godsamme wat een miepers zijn jullie zeg met supers open op zondag. Je kunt toch wel zo plannen dat je voor zondag genoeg in huis hebt
Je kan toch wel plannen dat je op zondag niet getransporteerd hoeft te worden? Treinen rijden is nergens goed voor op die dag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 22 maart 2015 13:13 schreef derLudolf het volgende: Godsamme wat een miepers zijn jullie zeg met supers open op zondag. Je kunt toch wel zo plannen dat je voor zondag genoeg in huis hebt
Zondag is toch de ideale dag om bodschappen te doen?
Zondag is toch de ideale dag om bodschappen te doen?
Buiten dat zijn het opgelegde restricties door kleingristelijk minderwaardig tuig die met hun kutkoppen uit mijn leven moeten blijven. Als zij naar de kerk mogen op zondag, dan mag ik naar de supermarkt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Buiten dat zijn het opgelegde restricties door kleingristelijk minderwaardig tuig die met hun kutkoppen uit mijn leven moeten blijven. Als zij naar de kerk mogen op zondag, dan mag ik naar de supermarkt.
kan prima samen idd. In Gouda gaan de supermarkt en de kerk vrijwel tegelijk open op zondag.
Personeel was ook kut op de hoogte werd omgeroepen voor een snelbus naar Apeldoorn vanaf Amersfoort. We gaan nu voor de IC naar Akkrum uit naar Zwolle iig.
Is het niet zo dat Amsterdam -> Berlijn wordt omgeleid via de Veluwe zodat reizigers die in Hilversum en Amersfoort staan geen twee uur vertraging krijgen? Berlijn -> Amsterdam is geen probleem via de Hanzelijn, je kunt de reizigers voor Amersfoort en Hilversum er dan in Zwolle uit zetten en met binnenlandse IC's verder laten reizen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 22 maart 2015 13:48 schreef dennistd het volgende: Is het niet zo dat Amsterdam -> Berlijn wordt omgeleid via de Veluwe zodat reizigers die in Hilversum en Amersfoort staan geen twee uur vertraging krijgen? Berlijn -> Amsterdam is geen probleem via de Hanzelijn, je kunt de reizigers voor Amersfoort en Hilversum er dan in Zwolle uit zetten en met binnenlandse IC's verder laten reizen.
Vreemde is dat bij geplande werkzaamheden de Pimpel alleen richting Duitsland te Zwolle stopt..
Alhoewel ik vermoed dat dat meer te maken heeft met baanvakcapaciteit dan met het wel of niet willen stoppen te Zwolle.
Dat heeft te maken met het kruisen van de sprinter Amsterdam -> Zwolle. Die komt anders voor de inrijder te staan, en dat is heel gevaarlijk zo'n rood sein...
Door niet te stoppen is de trein op tijd Zwolle uit.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 22 maart 2015 13:54 schreef dennistd het volgende: Dat heeft te maken met het kruisen van de sprinter Amsterdam -> Zwolle. Die komt anders voor de inrijder te staan, en dat is heel gevaarlijk zo'n rood sein...
Door niet te stoppen is de trein op tijd Zwolle uit.
Vreemde is dat bij geplande werkzaamheden de Pimpel alleen richting Duitsland te Zwolle stopt..
Alhoewel ik vermoed dat dat meer te maken heeft met baanvakcapaciteit dan met het wel of niet willen stoppen te Zwolle.
Ik vind het eigenlijk finale onzin om in Zwolle te stoppen met de Pimpel bij zo'n calamiteit als deze. Voor wie doe je dat? Iedereen houdt zijn eigen stops, behalve Apeldoorn, en die kunnen veel makkelijker even naar Deventer. Er is niemand die in Zwolle instapt omdat het in Apeldoorn niet kon. Ja alle mensen op de Grote Hoofd-as Vaassen - Berlin 3 man in de maand.
Ik vind het eigenlijk finale onzin om in Zwolle te stoppen met de Pimpel bij zo'n calamiteit als deze. Voor wie doe je dat? Iedereen houdt zijn eigen stops, behalve Apeldoorn, en die kunnen veel makkelijker even naar Deventer. Er is niemand die in Zwolle instapt omdat het in Apeldoorn niet kon. Ja alle mensen op de Grote Hoofd-as Vaassen - Berlin 3 man in de maand.
Er zaten ook drie man in die verongelukte Plan-V vanochtend! Complot!
ICB van 9:01 en 11:01 amsterdam>Berlijn hebben beide via de Hanzelijn gereden. Volgens de omroep gaat de 148 (Deventer 13:43 naar Amsterdam) via Almere. Rijden nu Zwolle binnen.
Op zondag 22 maart 2015 13:59 schreef greavy het volgende: ICB van 9:01 en 11:01 hebben beide via de Hanzelijn gereden. Volgens de omroep gaat de 148 (Deventer 13:43) via Almere. Rijden nu Zwolle binnen.
Ze hebben de stop te Almere inmiddels uit de reisplanner gehaald voor b2 zijn pimpel. Voor de volgende Pimpel naar Berlijn, de 149, geldt hetzelfde. Halte te Almere eruit, maar Hilversum en Amersfoort behouden met extra stop te Zwolle.
Richting Amsterdam staat nog wel alles via Almere in de reisplanner.
Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef DrNick het volgende: Waarom weten ze bij Schiphol eigenlijk pas op het laatste moment op welk spoor de trein binnenkomt? Het is altijd 5-6 of 3-4.
Voor zover ik weet worden de treinen om de beurt links-rechts-links-rechts gestuurd. Het systeem kijkt niet welk perron daadwerkelijk vrij is.
Als de treinen in de goede volgorde komen dan ligt dus in principe vast welke trein op welk perron stopt. In de capaciteitsverdeling van ProRail heeft ook elke trein in principe z'n eigen vaste perron.
Ja leuk die dynamische verkeersmanagement, maar ze weten heus wel van te voren welke spoor de trein heeft in de tunnel, dan kunnen ze dat ook weer mooi weergeven in plaats van 10 seconden voor aankomst te melden waar het arriveert
Op zondag 22 maart 2015 14:34 schreef Frozen-assassin het volgende: Ja leuk die dynamische verkeersmanagement, maar ze weten heus wel van te voren welke spoor de trein heeft in de tunnel, dan kunnen ze dat ook weer mooi weergeven in plaats van 10 seconden voor aankomst te melden waar het arriveert
Tsja, het eilandperron zal nooit wijzigen, dus je kan blijven kijken naar de juiste kant of je moet je omdraaien. Het leven van een reiziger is zwaar.
In heel Zwolle is alleen de AH to Go open zia ik.. Pak de trein naar Wijhe en je hebt 2 supermarkten open van 13-18 uur op zondag .
Nou ik ben net terug van de Plus hier in Deventer. Conditierondje is achter de rug, alle drie de kratten afgevoerd en weer wat schandvoeder in huis gehaald
Op zondag 22 maart 2015 14:34 schreef Frozen-assassin het volgende: Ja leuk die dynamische verkeersmanagement, maar ze weten heus wel van te voren welke spoor de trein heeft in de tunnel, dan kunnen ze dat ook weer mooi weergeven in plaats van 10 seconden voor aankomst te melden waar het arriveert
Behalve als er één trein niet rijdt, want dan worden ze allemaal omgedraaid.
Locomotievenpolonaise op de Watergraafsmeer. In één rij staan 6 locomotieven tegenelkaar geparkeerd: grijs - geel/blauw - rood - grijs - Geel/blauw - rood Dijksgracht is wel een erg lege ruimte nu het Vogelbekdier er niet meer staat
Waarom lopen ze bij NS altijd zo te kutten met locomotieven geschikt maken?
In Duitsland worden (op het oog) gelijke rijtuigen met 101, 103 (reserve) of 120 voortgetrokken. Wordt hier niet onnodig moeilijk gedaan of is het bij DB ook niet zo simpel en zijn de rijtuigen in verschillende series ingedeeld?
Hebben die 1700's van de ICB ook nog weer een andere configuratie als de locs die met ICR reden?
In Duitsland worden (op het oog) gelijke rijtuigen met 101, 103 (reserve) of 120 voortgetrokken. Wordt hier niet onnodig moeilijk gedaan of is het bij DB ook niet zo simpel en zijn de rijtuigen in verschillende series ingedeeld?
Hebben die 1700's van de ICB ook nog weer een andere configuratie als de locs die met ICR reden?
De DDM1 rijtuigen hebben een ander remsysteem dan de DDM2/3 (DDAR) rijtuigen. Ns gebruikte eerst daarvoor speciale locs uit (ik geloof) de 16/1800 serie, maar die zijn nu niet meer in dienst. Daarom zijn bij de laatste indiensttreding van de DDM1 rijtuigen een aantal 1700 locs aangepast. Echter zijn deze weer aan de kant gezet na de laatste buitendienststelling van DDM1 en het kost waarschijnlijk meer geld om deze weer te heractiveren dan om een aantal nu nog rijdende locs (of pas recenter uit dienst genomen locs) opnieuw aan te passen. DDAR locs kunnen voor zover ik weet gewoon met de trek-duw stammen ICR overweg, alleen is daarvan de elektro-pneumatische rem buiten werking gezet omdat de ICR rijtuigen niet over een EP rem beschikken.
Aha, Nederland loopt weer eens achter de feiten aan dus
In Nederland is er veel minder behoefte aan universeel aanstuurbare locs omdat er veel minder getrokken materieel is, en de hoeveelheid getrokken materieel met stuurstandrijtuig is al helemaal klein.
Er is een Jumbo open op zondag. Net voorbij de Indische buurt. Kweenie waar je woont in Zwolle.
Nee, die is sinds eind januari niet meer open. WAS het maar zo'n feest want dat is mijn normale supermarkt, Kerssies bedoel je aan de Hogekampsweg. De Aldi achter de oude begraafplaats is nu open. Wtf heb ik aan een Aldi. Dus het wordt dan maar De Spar in de Wipstrik of naar Holtenbroek of naar Cityhagen. Er is namelijk ooit een loting geweest welke supermarkten in welk jaar op zondag open mogen. Zum kotzen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ouderwetse klap-in-je-smoel-informatie vandeweek op Utrecht Centraal. Hoe je van Alphen naar Leiden komt zoek je de tering zelf maar uit. Vijf minuten is een TE groot probleem voor onze ijzerschuifbelangen
Op zondag 22 maart 2015 16:54 schreef Dr_Flash het volgende: Ouderwetse klap-in-je-smoel-informatie vandeweek op Utrecht Centraal. Hoe je van Alphen naar Leiden komt zoek je de tering zelf maar uit. Vijf minuten is een TE groot probleem voor onze ijzerschuifbelangen
Op zondag 22 maart 2015 17:32 schreef boriq het volgende: is eigenlijk al bekend wat voor een soort auto het was? kan geen kleine Koreaan zijn lijkt me zo.
Als je met zo'n kleine koreaan een betonnen mast in de rondte caramboleert wordt het wel een zootje hoor. Dit hoeft echt geen Hummer te zijn geweest.
Als ik die schade bij Teuge zo eens zie mogen we denk ik blij zijn dat alleen de bestuurder van de auto is overleden (die dat sowieso al wilde), het had veel slechter kunnen aflopen.
Begrip ervoor, dat herstel tijd kost, maar dit gaat te ver. temeer daar ProRail vragen van Voor Beter OV hierover niet kan beantwoorden.
Ik denk dat het wel verklaarbaar is. Uiteraard is er niks mis mee om ProRail er op aan te spreken dat het niet direkt vertrouwen wekt als ze elk uur de prognose weer aanpassen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De vraag is wat er allemaal nog meer is gesneuveld. Als er kabels kapot zijn gegaan moeten deze worden vervangen, als de ontsporende trein een relaiskast heeft omgeduwd moet die ook opnieuw worden opgebouwd.
Wel leuk dat de Stentor het wel wee en NS nog niet trouwens, dat ze woensdag ook niet gaan rijden. Maar goed, van de reisinformatie van NS had ik toch al niet zo'n hoge pet op.
Op zondag 22 maart 2015 18:26 schreef James1988 het volgende: De vraag is wat er allemaal nog meer is gesneuveld. Als er kabels kapot zijn gegaan moeten deze worden vervangen, als de ontsporende trein een relaiskast heeft omgeduwd moet die ook opnieuw worden opgebouwd.
Ja, je vraagt je af of je geen zelfmoord kan plegen in je blote kont. Of mag je dat niet zeggen?
Als diegene z'n auto thuis had laten staan hadden de treinen nu allang weer gereden, zoveel is zeker.
Nou ja, of aan de kant van de weg. Die laatste 20 meter kan je heus wel zelf lopen, al ben ik het er wel mee eens dat de plaats van de voorstelling niet zo eenvoudig anderszins bereikbaar is.
Ik heb wel bedenkingen bij dat "zelfmoord". Afscheidsbrief gevonden? Of gewoon toch een mafkees die tussen de overwegbomen door is geslalomd?
Voor Beter OV heeft na lang aarzelen en contacten met ProRail toch besloten om iets te publiceren. Echt vraagtekens bij de lange hersteltijd. En ook over het vervangend vervoer.
Op zondag 22 maart 2015 18:47 schreef DriekOplopers het volgende: Ik heb wel bedenkingen bij dat "zelfmoord". Afscheidsbrief gevonden? Of gewoon toch een mafkees die tussen de overwegbomen door is geslalomd?
Lijkt me eerlijk gezegd volstrekt irrelevant.
quote:
Voor Beter OV heeft na lang aarzelen en contacten met ProRail toch besloten om iets te publiceren. Echt vraagtekens bij de lange hersteltijd. En ook over het vervangend vervoer. http://voorbeterov.nl/trein
Op zondag 22 maart 2015 18:47 schreef DriekOplopers het volgende: Ik heb wel bedenkingen bij dat "zelfmoord". Afscheidsbrief gevonden? Of gewoon toch een mafkees die tussen de overwegbomen door is geslalomd?
Dat was de conclusie van de politie.
quote:
Voor Beter OV heeft na lang aarzelen en contacten met ProRail toch besloten om iets te publiceren. Echt vraagtekens bij de lange hersteltijd. En ook over het vervangend vervoer.
Het hoofd ongevallenbestrijding van ProRail zou inmiddels bekend hebben gemaakt, dat het herstel pas donderdagochtend gereed zou zijn, maar andere bronnen binnen ProRail konden die nieuwe prognose tegenover Voor Beter OV niet bevestigen.
Nee, die is sinds eind januari niet meer open. WAS het maar zo'n feest want dat is mijn normale supermarkt, Kerssies bedoel je aan de Hogekampsweg. De Aldi achter de oude begraafplaats is nu open. Wtf heb ik aan een Aldi. Dus het wordt dan maar De Spar in de Wipstrik of naar Holtenbroek of naar Cityhagen. Er is namelijk ooit een loting geweest welke supermarkten in welk jaar op zondag open mogen. Zum kotzen.
De Jumbo in Holtenbroek is sinds de jaarwisseling ook niet meer open, is nu de Lidl of de turkse supermarkt. Ik ben vandaag na de modelspoorbeurs even naar de AH in Stadshagen gereden, die was wel open.
de berichtgeving over de aanrijding is uitstekend. er is zelfs een complete blog over bij ProRail: http://www.prorail.nl/nie(...)t-deventer-apeldoorn er rijden stopbussen tussen Apeldoorn en Deventer.
En hier een foto van de Zaanstraat, geschoten vanaf Amsterdam Westerpark. in de verte Plan V gereed voor sloop.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
uit onderzoek gebleken: Plan V ontspoord sneller bij een aanrijding dan al het andere materieel geen airco, geen magneet-remmen, geen internet, geen obis, ontspoord snel. maar verder top materieel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
uit onderzoek gebleken: Plan V ontspoord sneller bij een aanrijding dan al het andere materieel geen airco, geen magneet-remmen, geen internet, geen obis, ontspoord snel. maar verder top materieel.
Onzin sinds dat de neus is vol gelegd met stoeptegels is het ontsporingsgevaar geweken
Ik ben blij dat rikus niet bij prorail werkt, 20 uur om deze ravage op te ruimen en te herstellen dat kan alleen met een buslading slaven en geen regels van de overheid
hier ook een fan van de Plan V. geen idee waarom. het geluid van die motoren, gekrijs van de remmen.. sporadisch kwamen ze vorig jaar in de Intercity Den Helder-Nijmegen (3000) of Alkmaar-Maastricht (800) terecht.
even geleend van Koplopermau: 10 bakken Plan V als Intercity Alkmaar-Maastricht
Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef icloud het volgende: Ik ben blij dat rikus niet bij prorail werkt, 20 uur om deze ravage op te ruimen en te herstellen dat kan alleen met een buslading slaven en geen regels van de overheid
Nee. Dat staat er niet. Lezen!
Punt is, dat ProRail niet concreet kan onderbouwen waarom alles maar liefst op vier (!!!) dagen is geprognotiseerd.