nils7 | donderdag 19 maart 2015 @ 17:50 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Heule handige Traffic Management Guide: http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/ Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg Zonebare wandelpaden Commercial demand fix Elevated train tracks Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen Traffic Query tool Geen verdwijnende auto's Proper hardness (Niet te combineren met despawn) First person camera Dynamic resolution Automatic bulldoze 25 tile unlock mod Mods en toch achievements Tree Brush Mod Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) Plaatjes van users op FOK! Binamin over_hedge timp0e Sylv3se Surveillance-Fiets Divje DutchTrain Kriebelhoest Marcus_Zaagius Drizzt_DoUrden Trebo Fredvz Wat doe je hier nog? Ga spelen. [ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 21:17:45 ] | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 17:52 |
Super vet die screens van jullie | |
Marcus_Zaagius | donderdag 19 maart 2015 @ 17:52 |
nice OP | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 17:53 |
Allemaal dikke steden in de OP sta ik ertussen met een dorpje met op dat moment 1190 inwoners | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 17:54 |
Ik vind hem leuk Zal straks ff kijken of ik die van mij hier kan uploaden. Ook nog klein. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 17:55 |
De Aldi maakt veel goed voor me Nog steeds geen Pollos Hermanos gvd | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 17:59 |
Oeh vet:D http://steamcommunity.com(...)10354407&searchtext= | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 18:02 |
Het is veel te leuk met die slow aging mod. Lekker rustig aan doen 2618 inwoners nu. Tijd voor het volgende dorpje. | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 18:12 |
Ik sta niet eens in de OP | |
Marcus_Zaagius | donderdag 19 maart 2015 @ 18:15 |
Heb je 1/2 langzaam of 1/4? | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 18:17 |
1/4, 1/2 ging me nog te snel en 1/16 was echt zooooo traag | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 18:21 |
Ik zet je er zo wel ff in. . | |
Kriebelhoest | donderdag 19 maart 2015 @ 18:24 |
Als ik zo naar de OP kijk is die realistic color correction niet echt van toegevoegde waarde | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 18:28 |
| |
n8n | donderdag 19 maart 2015 @ 18:33 |
je maakt je lage inwonersaantal ruimschoots goed met het aantal bomen | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 18:43 |
Tree brush sowieso bomen | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:44 |
Ik kan soms die konvooien aan vuilniswagens wel schieten. | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 18:46 |
Wilde een screenshot maken van mijn stad, maar doe ik maar niet want het is echt Almere 2.0 qua lelijkheid. | |
Drankster | donderdag 19 maart 2015 @ 18:47 |
Tering Ik ben echt tering slecht in het ontwerpen van steden. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 18:49 |
Kan het dan toch? De magic roundabout? http://steamcommunity.com(...)10364469&searchtext= | |
Jorwol | donderdag 19 maart 2015 @ 18:49 |
herkenbaar | |
ElmarO | donderdag 19 maart 2015 @ 18:51 |
Scorpie | donderdag 19 maart 2015 @ 18:53 |
Wat | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 18:53 |
| |
SuperHarregarre | donderdag 19 maart 2015 @ 19:01 |
Hij is wat mij betreft af. Zo'n eerste ding is altijd een heel karwei. Snap 't nu allemaal wat beter met blender en uv unwrappen dus de volgende zal wat sneller en beter gaan. Edit: Al wel 8 subs inmiddels. [ Bericht 11% gewijzigd door SuperHarregarre op 19-03-2015 19:07:57 ] | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 19:04 |
ElmarO | donderdag 19 maart 2015 @ 19:04 |
Dank. Er zitten best wel wat mooie torens bij de hoogste niveaus van residental. Alleen mis ik af en toe nog dat je vijvers kan aanleggen. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 19 maart 2015 @ 19:07 |
Volgende patch mss. | |
Fred | donderdag 19 maart 2015 @ 19:09 |
Jij ook al niet | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 19:12 |
Ga je de bijlmer nabouwen? | |
SuperHarregarre | donderdag 19 maart 2015 @ 19:19 |
Nee, zeg maar van die Chinese nieuwbouw die erg matig is. Dit idee: Alleen is deze eerste nog niet echt helemaal gelukt. Maar het is de L1 van high density. Heb nu wel wat ideeën om de verdeling van de UV map beter in te delen voor volgende level. En dan is een 20+ floors de laatste stap. Vijf/zes verdiepingen is hier in China zeg maar een instapmodel. Voornamelijk nog van voor 1980/90 toen ze gebouwd werden voor beroepsgroepen. Edit: Wat wel jammer is, is dat de echte gigantische complexen niet passen in Skylines omdat je maar 4x4 kan groeien. | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 19:25 |
Ok, weer een probleem, ben aan een nieuw stadje begonnen, inmiddels 18k inwoners, alleen mn industrie vervalt steeds, (abandoned) omdat er te veel slimme mensen zijn, en te weinig uneducated. Alleen ik wil geen achterstandswijken Hoe los ik dit op? | |
Euribob | donderdag 19 maart 2015 @ 19:28 |
Het educatieniveau van je inwoners heeft geen invloed op hun bereidheid om in fabrieken ongeschoold werk te gaan doen (het is slechts een verspilling van je kostbare budget). Bouw er anders eerst nog een woonwijk bij, en kijk dan of je nog steeds een probleem hebt. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 19 maart 2015 @ 19:28 |
Gewoon industrie bouwen en als je genoeg inwoners hebt dan industrie slopen en kantoren bouwen. | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 19:29 |
Heb ik net gedaan, maar er is geen vraag naar woningen. Ondanks dat mijn tax maar 4 procent op woningen is, (rest rond de 12 procent, alleen woningen laag) | |
SuperHarregarre | donderdag 19 maart 2015 @ 19:31 |
Probeer anders gewoon paar zones aan te leggen. Soms heeft het net even dat zetje nodig. Kun je ze later alsnog afbreken en verplaatsen mocht dat nodig zijn. | |
Euribob | donderdag 19 maart 2015 @ 19:33 |
Saai wel. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 19 maart 2015 @ 19:34 |
http://steamcommunity.com(...)10150158&searchtext= Verzonken plaza. Prachtig voor mijn decadente kantoorparken. | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 19:35 |
Ja en daarom is het spel nog niet af. Het zou zo moeten zijn dat de industrie materiaal maakt voor de offices of zo, dan moet je dat allemaal ook weer op elkaar afstemmen. | |
Euribob | donderdag 19 maart 2015 @ 19:36 |
Kijk het dan anders even een jaartje aan. Vaak genoeg gehad dat mijn Industrial Zone sneller opkwam dan mijn Residential (waardoor er niet genoeg mankracht was), en daarom failliet ging. Duurt even voordat de abandoned buildings vervangen worden (je kan ze ook gewoon handmatig slopen, met pauzes). | |
Euribob | donderdag 19 maart 2015 @ 19:37 |
Je kan ook gewoon tot die tijd het aantal offices beperken. | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 19:45 |
Het punt is dat ik heel weinig offices heb, en dat als ik een office zone bouw dat er niet gebouwt word | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 19:46 |
Kutstad | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 19:47 |
Heb je wel een uni? En heb je wel genoeg capaciteit in alle scholen zodat de doorstroom goed is? | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 19:48 |
Ja, heb 2 unis! | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 20:29 |
Tering wat heb ik gedaan met mijn Almere 2? Heb alle low residence ineen klap gemold, en vervangen door high density. Niet nadenkend over het feit dat de halve stad ineens moet verhuizen. Waardoor er geen workers meer zijn. Maargoed zolang de tax income nog positief is denk ik dat de stad even een nieuwe status quo aan het zoeken is. Gelukkig sta ik nu alweer op +130 inwoners want het begon enorm leeg te lopen Reanimatie geslaagd. (en bewijs dat het toch mogelijk is niet te slagen in dit spel!) | |
Kreator | donderdag 19 maart 2015 @ 20:31 |
Goddamn patch. Hele performance in elkaar geflikkerd. Kan de game niet eens meer fatsoenlijk spelen... . | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 20:35 |
En ook genoeg capaciteit in de low en middle education zodat er genoeg hoger opgeleide afgestudeerden de uni in kunnen stromen? | |
Scorpie | donderdag 19 maart 2015 @ 20:37 |
Nergens last van, heb je een barrel? | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2015 @ 20:55 |
Wisselende meldingen hierover. Ene klaagt erover, en bij anderen is het juist iets beter. Hier ook. | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 20:58 |
Doe plaatje posten dan. . | |
Scorpie | donderdag 19 maart 2015 @ 20:58 |
Pssst Krea, videokaart kopen? | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:00 |
Gelukkig dat de reanimiatie geslaagd was. Volgens de devs verhuizen vooral jongeren naar high res, terwijl low res meer gericht is aan gezinnen en ouderen. | |
Fred | donderdag 19 maart 2015 @ 21:15 |
Uit een eerder topic uit deze reeks geplukt: | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 21:46 |
volgens mij kan je niet 100% van je industrie af doordat commercie goods nodig heeft om te verkopen? | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2015 @ 21:49 |
Goods kunnen ook geïmporteerd worden met de trein en de boot. | |
timp0e | donderdag 19 maart 2015 @ 22:16 |
Inderdaad! Hier 0 industrie, en alleen offices en commercial. En mijn stadje maakt desondanks genoeg winst en nagenoeg geen werkeloosheid | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 22:21 |
Erg knus | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 22:24 |
honden gaan ook naar school: | |
Binamin | donderdag 19 maart 2015 @ 22:30 |
Wil nieuwe game starten. Aanraders voor een map? Wil een redelijke platte map met een aantal rivieren waar ook nog een dam, die functioneel is qua stroom, in kan. Ook iets van een zee is fijn. | |
ElmarO | donderdag 19 maart 2015 @ 22:30 |
De containerschepen zijn intiem met elkaar: | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 22:49 |
Green plains of Islands. Of wil je een user-made? | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 22:52 |
Ik vind offices niet zo leuk, ik wil er ook nog industrie naast hebben, office buurten lijken wel spooksteden bij mij. | |
DeeCruise | donderdag 19 maart 2015 @ 22:53 |
Vandaag begonnen, bevalt goed! Kan alleen iemand mij uitleggen hoe dat nu functioneert met die districten? Kom er zojuist achter dat mijn power stations zonder olie zitten (nogal een probleem, stad zonder power) en zie dat ik een oil district kan toewijzen. Ik zie echter nergens of er ergens olie zit, mogelijk werkt het niet zo? | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 22:56 |
Links boven zit de optie dat je elke onderdeel apart kan bekijken in je stad. Zit ook grondstoffen tussen. | |
DeeCruise | donderdag 19 maart 2015 @ 22:59 |
Duidelijk. Olie reserve off map, dus stuk grond kopen. Moet ik dat gebied vervolgens toewijzen als oil district en dan daar een industrie kavel overheen gooien? En if so: komt dit dan vanzelf terecht bij mijn powerplants als er maar een verbindingsweg aanwezig is? | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 23:00 |
Hmm dat weet ik niet. Ben ook nog niet bekend met districts Iemand anders hier weet dat vast wel. Toevoeging: :Als het instelt voor een speciaal doel komen daar speciale gebouwen voor. Had het net geprobeerd met farming en dan komen er boerderijen. En met hout komen er weer houtkappers geloof ik. Dus zal met olie wel net zo gaan denk ik. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:02 |
Als het goed is wel Zelf nog niet geprobeerd daar ik voor groene energie ga maar zo werkt het spel wel | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 23:03 |
Jep, district maken en de olie specialisatie eraan toewijzen. | |
DeeCruise | donderdag 19 maart 2015 @ 23:05 |
Thanks all, ik hoef er dus geen industriegebied aan toe te wijzen, een district is voldoende met wat wegen eromheen en dan komen de gebouwen vanzelf? (mits power en water uiteraard) En groene energie is zeker prettig, maar zit nog vrij laag in de game (10.000 inwoners) en bang for buck is erg onrendabel, zelfs met hydroplants (die verdomme een deel onder water zetten ) | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:05 |
Forestry: Het raakt wel op op een gegeven moment. Maar daar heb je bij forestry de tree brush voor | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 23:06 |
Mooi | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 23:06 |
Enig probleem is dat de olie al snel op is, dat kan je merken wanneer de olie pompen verdwijnen. Gelukkig is daar een mod voor, onbeperkt olie en erts, het gaat mij iets te snel op. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409644467 | |
DeeCruise | donderdag 19 maart 2015 @ 23:07 |
Nice! Wat hebben de andere specialisations nog voor nut? Olie is duidelijk gezien oil power plants, maar wat levert hout industrie bijvoorbeeld op? Krijg je daar nog speciale gebouwen voor die dat gebruiken o.i.d.? | |
Jump | donderdag 19 maart 2015 @ 23:07 |
Die forestry is niet oneindig? | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 23:08 |
Commericiële zones kopen het in, net als producten van het boerenland. Olie en erts wordt door de industriële zones opgekocht, en het wordt geimporteerd wanneer het niet aanwezig is, wat voor extra verkeer zorgt als ik mij niet vergis. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:09 |
Je kan er leukere dingen mee doen dan met de gewone industrie Tot nu toe puur export volgens mij. Bomen bijplanten met die tree brush. | |
Jump | donderdag 19 maart 2015 @ 23:11 |
Maar ik speel zonder mods Wil eerst alle achievements halen. (Ja, er is een mod zodat mods wel met achievements werken, maarja ) | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:12 |
Mjah, die mod heb ik dus ook maar erbij genomen, teveel mods die de gameplay stukken leuker en beter maken | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 23:13 |
Is er al een mod voor meer dan 5 mods tegelijk? | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:13 |
? Heb 11 van de 14 in gebruik? | |
Euribob | donderdag 19 maart 2015 @ 23:14 |
Jawel. Net als farm land. | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 23:14 |
Hoe dan? Bij mij staat er volgens mij dat ik 5 mag gebruiken en gebruik er nu 4. | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 23:16 |
tis kennelijk wat onduidelijk: er wordt bedoeld: van de, op dit moment beschikbare mods, 5 heb je er X in gebruik | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 23:16 |
Erh, gewoon aanklikken en alles doet het gewoon hoor. (Geen idee waarom die teller er staat of wat het doet eerlijk gezegd ) | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 23:17 |
Ohhh zo:p Ik zat al een beetje te balen dat ik er nog maar 1 kon activeren. | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 23:29 |
In het main menu kan je naar Content manager en vervolgens naar de mod tab gaan, daar kan je zien welke mods actief zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2015 @ 23:40 |
Jasses. Ik had al mijn mods eruit geknikkerd, waaronder heelveel parken. Maar.. die verdwijnen dan dus ook in je savegame, logisch. Ineens overal land value tekentjes, dat het heel laag was ineens, hele stad. Snel allemaal parken geplaatst, nu alles bulldozen want abandoned. . | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 23:41 |
Maar.. waarom had je ze er uit geknikkerd dan? | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:44 |
http://forum.paradoxplaza(...)4474117f9969106e325f Interessant wel. Ja. | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2015 @ 23:49 |
Omdat de buildings niet werkten, en alles verwijderd om het op te lossen, maar geen oplossing. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 23:56 |
Leuk interviewke: http://www.pcgamer.com/ci(...)_linkname=0&ns_fee=0
| |
vudu9 | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:02 |
Zo verslavend dit. Nu 82k inwoners. | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:02 |
Ik word dan gewoon de dictator van mijn eigen stad. Overal posters en billboards neerhangen van mij en dat de cims daar dan huilend voor staan. Ja tog | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:04 |
Budget voor scholen op het laagst, je moet de bevolking dom houden. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:11 |
Kim Jong-Trebo | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:16 |
Allemaal Trebo's kapsel | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:23 |
Volgens mij moet iemand Tropico gaan spelen. | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:32 |
Wie weet komt er ooit wel een C:S dictator mod voor de dictators onder ons. | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:35 |
Even opgezocht, had er nog nooit van gehoord. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:37 |
Er is wel iemand mee bezig Ik regeer liever over bomen. | |
mschol | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:37 |
wait, what!?! en ik heb weer een geweldig wegen netwerk (indien iemand het zich afvraagt: cargo komt vanaf de al bestaande lijn, daar tegenover is een passagiers lijn naar een ander deel van de map gemaakt, volledig los van het cargo netwerk | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:42 |
En dat bij de ingang van je industrie? | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:42 |
En zo te zien helemaal verslaafd aan de tree brush. Weet wel dat je uiteindelijk tegen een 250.000 bomen limiet aan gaat lopen. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:44 |
Ach, als ik straks een uitbreidingsdrift hebt sneuvelen de meeste bomen weer En anders koop ik een andere tile om daar alle bomen te verwijderen | |
Drebbelman | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:45 |
dat daar nog geen mod voor is... | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:45 |
Overal alle bomen gekapt behalve in en rondom je stad, errug verdacht. | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:45 |
Het schijnt een object limiet te zijn van de engine, zou erg knap zijn als daar ook een mod voor komt. Je weet maar nooit. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:45 |
Idd die stukken zie je ook niet terug op screenshots Op bovenstaande wel een 'beetje' rechtsonder dan. | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:46 |
Dat vond ik er inderdaad al erg verdacht eruit zien hmmm.. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:48 |
Erger me ook rot aan die rechte lijn boven bij het bos de rechte lijn onder het dorp heb ik vakkundig weggepoetst. Er is natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om parken met alleen maar bomen te maken, en daar een hele zooi van neer te plempen. | |
mschol | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:49 |
mja, 6 banen, maar ze gebruiken er effectief maar 2 (en das niet enige stukje industrie die ik heb hoor | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 00:51 |
Mss een idee om die stations 'los te koppelen' van je industrie? Dat de vracht vanaf het station via de snelweg naar je industrie gaat? Of je moet zo'n file wel leuk vinden natuurlijk | |
mschol | vrijdag 20 maart 2015 @ 01:00 |
stations plein moet toch lekker druk zijn? | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 01:01 |
Ja oke true true | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 01:20 |
Mijn verkeer is zo naar de tyfus, dat ik eigenlijk wel opnieuw moet beginnen | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 01:43 |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 02:13 |
| |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 02:48 |
| |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 03:00 |
Ik keek zoeens naar mijn verkeer en zag een paar rode vlakken en dacht: "fuck it, zoek het zelf maar uit!" Da's volgens mij de beste manier om te spelen: gewoon geen fuck geven, | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 03:09 |
Ik zal hier en daar nog proberen om een beetje damage-control toe te passen. Verder ga ik je advies maar opvolgen denk ik. Ik heb nog geen metro in mijn stad, misschien even een netwerkje aanleggen. Dat zal ook vast helpen. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 03:51 |
Beetje apart die stats in de workshop wel. 140 Unique Visitors (Public number) 164 Current Subscribers (Public number) 2 Current Favorites (Public number) Maar toch 164 subs voor m'n eerste gebouwtje. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 03:56 |
Dan hebben 24 mensen 'm toegevoegd zonder die pagina te bezoeken waaronder ik | |
G3F | vrijdag 20 maart 2015 @ 04:12 |
Deze game bezorgt meerdere mensen slapeloze nachten zo te zien | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 04:27 |
Mwoh, doordeweeks lig ik uiterlijk rond 1u in bed, maar er zijn uitzonderingen | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 04:37 |
Vet. Iemand vroeg daar om kleurvariaties dus die voeg ik zo even toe aangezien de in-game kleurenoptie niet goed werkt. | |
G3F | vrijdag 20 maart 2015 @ 04:40 |
Ach t is onderhand alweer vrijdag dus t mag Net afgesloten, maar nog zoveel ideeën atm... Lastig... | |
Drebbelman | vrijdag 20 maart 2015 @ 04:54 |
De Al Qaeda mod werpt al zijn vruchten af. Die toren is nog geen uur oud | |
Basp1 | vrijdag 20 maart 2015 @ 07:19 |
niet altijd, als hierdoor de lijken en het afval zich ophopen gaat het goed mis op den duur. | |
Sfeermaker | vrijdag 20 maart 2015 @ 08:55 |
Tvp, hier heb ik jaren op gewacht | |
Adolecens | vrijdag 20 maart 2015 @ 09:06 |
Ik wilde gisteravond iets verzinnen voor druk verkeer in de industrie m.b.v. eenrichtingsverkeer en flinke aan- en afvoerswegen.. Industrie terrein compleet verplaatst en opnieuw aangelegd, maar ook mislukt Voor niks tot 02:00u vannacht bezig geweest Ik begin maar met een nieuwe stad. Niet tevreden over deze; En Central Park | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 09:46 |
Netjes | |
Danny | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:21 |
Was deze mod al bekend? Hiermee voorkom je dat bepaalde gebouwen boven een bepaald level komen. Zo kun je sommige wijken lekker kleinschalig houden: http://steamcommunity.com(...)10535198&searchtext= | |
MacorgaZ | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:40 |
Dit dus. Ik heb op zich 5,2 miljoen op de bank staan dus....alles slopen en opnieuw beginnen is goed te doen. | |
JaniesBrownie | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:44 |
Is dat serieus? Mijn stad is aan t wachten tot ik weer tijd heb om er wat mee te doen Gaat op zich redelijk, vind hem alleen niet zo mooi. En ik zit te klooien met de wegen en aansluitingen enzo. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:46 |
Ben jij toevallig blond? | |
JaniesBrownie | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:49 |
Nee. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:49 |
Beetje zoals met Sim City bepaalde gebouwen "historisch" maken. | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:50 |
Hoe werkt dat nou met die districts? Als ik bijvoorbeeld farming industry wil maken, hoe wijs je dat aan een gebied toe? Hij doet bij mijn niets, dus ik doe schijnbaar iets fout. | |
Drebbelman | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:52 |
de techniek achter die boten is in elk geval een beetje buggy.. die boot heeft zeker een kwartier lang rondjes zitten draaien rondom de terminal, tot hij ineens verdween
| |
JaniesBrownie | vrijdag 20 maart 2015 @ 10:54 |
Whehe, kun je er niet langs met je auto omdat er een boot op de weg ligt | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:11 |
M'n volgende projectje. Nu nog verder texturen, dit is de base layer. Losjes gebaseerd op: | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:15 |
Vraagje, mijn industriegebieden komen steeds zonder raw materials te zitten.. Iemand een idee hoe dit kan? | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:29 |
Zou je niet iets meer detail er in doen? | |
Binamin | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:37 |
Hij zegt toch dat dat de base layer is en dat de texturen nog komen. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:39 |
Joh. En daarom vraag ik of hij niet eerst meer details zou maken voordat hij de textures er op gaat doen. Als je dan bijdehand wilt doen, doe het dan wel goed. | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:40 |
Geen goede connectie van en naar de snelweg is veelal de meest voornaamste reden. | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:40 |
Zal eens wat extra wegen aanleggen, thanks. | |
Danny | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:41 |
Wat ik erg mis zijn gewoon scenarios. Dat zou een mooie toevoeging zijn imo. | |
Binamin | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:51 |
Ik was in de veronderstelling dat detail = texture | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:55 |
Textures zijn de plaatjes die je er overheen plakt. Detail in je model is bijvoorbeeld een balkon maken, of ramen waardoor je wat diepte krijgt. Of ventilatie dingen op het dak. Dat soort dingen. Als je alles alleen met textures doet krijgt je geen diepte. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 11:58 |
Het probleem is alleen dat je in Skylines erg moet oppassen met de polycount. Als je kijkt naar de gebouwen die in het spel zitten, zul je zien dat er ook geen ramen opzitten behalve dan als textures. Voor de airco heb ik nog een gat opengelaten op m'n UV map. Ik wil m'n mesh alleen onder de 1000 tris houden, en zit nu rond de 800. Er zijn wel gedetailleerde models op de workshop (die van Gula bijvoorbeeld) maar die zijn ook meteen 2000-3000 tris. Als er daar teveel van op de map verschijnen merk je dat wel. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:00 |
Ik merk nog niks Maar heb dan ook net een nieuwe pc Maar 1000 is vrij weinig ja. Succes! | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:04 |
Een Feyenoord Fanshop zit er niet in zeker | |
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:05 |
Ik kan niet eens die havens neerleggen omdat hun 'route' (geen idee wat dat is) midden op het land ligt. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:07 |
Ik heb wel zin om iets met Feyenoord te doen nadat deze af is. Nu nog de airco's. En misschien nog iets de textures desaturaten. In PS zijn ze echt al bijna weggevaagd qua kleur maar in game is 't vreemd genoeg nog gekleurd. O, paar UV's moet ik nog mirroren op die foto boven. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:08 |
Baas | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:11 |
Goede foto van Lex Immers zoeken als poster op het raam. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:13 |
Dan is er iig 1 persoon hier die 'm héél graag in z'n stad wil hebben | |
Donnie-Brasco | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:17 |
Wat gebruik voor 3d model? Blender? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:25 |
#wegmetLex | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:25 |
Daar is ie | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:40 |
Blender ja. Maak net een kapitale fout met het UV mappen. Gaat toch zeker weer een uur kosten om te repareren. Ook omdat Blender niet zo heel lekker zit met de undo... | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:42 |
Waarom moet een park aan een autoweg liggen, kan hij niet aan een voetgangerspad liggen? | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:43 |
Dat is kut inderdaad. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:47 |
Speciaal voor jullie! Al bijna af !
| |
SuperHarregarre | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:48 |
Ga ik melden voor misbruik. | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:52 |
Wat is de fire hazard factor voor dit clubhuis? | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:54 |
Lol ik krijg nu de hele tijd meldingen dat er iets in de vik staat. Terwijl er om de hoek een brandweer zit. | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:13 |
Ik wil zo'n intersection zoals ze bij het starten van een spel al erin zitten, zijn die er? Van die kleine rondjes? | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:13 |
Ja een tabje of 2 naar rechts zitten die. Mits je stad al groot genoeg is natuurlijk. | |
tweemeter | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:14 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410329674 Ambient Occlusion mod. | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:16 |
Ik heb nu 35k inwoners, dat zou toch genoeg moeten zijn lijkt me? Maar ik zie hem niet? Bij de wegen, dan intersections? | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:17 |
| |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:17 |
Hoe heet ie? Want of ik ben blind of ik doe iets verkeerd | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:18 |
Ah, gevonden geloof ik! | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:19 |
Tunnels http://www.skylinescity.c(...)-cities-skylines-dlc | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:20 |
http://www.reddit.com/r/C(...)/terraform_tool_wip/ Terraform tool | |
Danny | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:24 |
klik om te spelen | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:25 |
Eindelijk Nederlandse viaducten maken enzulks. met zo'n bultje jeweet Verzonken highway's door je stad gekte | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:29 |
Zat er al naar te zoeken eigenlijk | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:37 |
Ik wil dit ook spelen | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:37 |
Feyenoorders only, sorry. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:38 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:38 |
Als dit er bij komt, ga je zulke gave steden krijgen. Worden echt plaatjes Bob Ross | |
OmniRocket | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:38 |
RIP fonteinen in je stad | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:39 |
No mistakes, only happy accidents | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:39 |
Hij heeft de code online gezet, dus verwacht dit weekend toch wel de mod Deze community | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:40 |
feyenoord | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:40 |
Leuke wedstrijd gisteren? | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:41 |
Ja. Gewonnen Hoe deed feyenoord het gisteren in Europa? | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:45 |
Oh verdomme heb ik dat doelpunt van ajax gemist achja Dacht nog 1-1 | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:45 |
Mijn eerste stad. Het begon allemaal soepeltjes en zag het nut van rotondes of gekke intersections niet zo in. Nu ga ik richting de 40.000 inwoners en wordt het wat lastiger en ben ik eigenlijk ook niet meer tevreden. Mijn probleem is dat ik te klein gebouwd heb in het begin, en alles dus redelijk dicht op elkaar staat. Terwijl je zo'n grote map met mogelijkheden hebt. Vooral pollution en (in mindere mate) verkeer is nu lastig recht te trekken. Ik krijg wel 30k per week aan inkomsten, dus ik kan nu groter gaan denken. Alleen ben inspiratieloos wat ik verder wil met mijn stad in deze situatie. Het is nu meer het bouwen om het bouwen dan dat er nog een idee achter zit. De stad: Het kunstwijkje: Verkeer: Pollution: | |
G3F | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:46 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01 |
Na de patch van gister, is de status van mijn (en die van anderen) bug (dat assets als buildings niet laden, rest van mods wel) eindelijk erkent door CO. "Working on it". Zal wel niet voor 't weekend gefixt gaan worden, maar toch | |
Scorpie | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:30 |
Wees blij. Bij Simshitty 2013 had je nu misschien een erkenning gehad. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:37 |
Misschien maak ik dit weekend wel echt een supportershome. Eens ff uitzoeken hoe je dingen kan importeren naar het spel. Maar dat moet wel lukken. | |
Donnie-Brasco | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:51 |
Ja bij simtown was het behoorlijk huilen | |
Rezania | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:58 |
Kijk dit dan! | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 15:01 |
Aan files geen gebrek in dit spel | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 15:02 |
Paar haventjes erbij | |
OmniRocket | vrijdag 20 maart 2015 @ 15:09 |
ik zou een paar extra havens aanleggen | |
Rezania | vrijdag 20 maart 2015 @ 15:14 |
Is niet van mijn jongens, ik doe niet aan havens. | |
Rezania | vrijdag 20 maart 2015 @ 15:15 |
En havens generen juist schepen, die vooraf vastgestelde routes volgen. Dus ik denk dat te veel havens hier juist het probleem is. | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:00 |
Vraagje: kolen is geen resource die je kunt minen (zoals olie), hoe the hell kunnen mijn powerplants dan aan nieuwe voorraad komen? | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:07 |
http://forum.paradoxplaza(...)-3-Natural-resources Ore dus. Blijkbaar. En anders importeren. Maar dat kan je jammer genoeg niet zelf regelen. Zoals ik het daar lees kan je ook een kleine industrie opzetten met de Ore specialization, die als je geen ore beschikbaar hebt de Ore importeert en verwerkt voor je Coal Power Plant. Vraag me nog steeds af waar de Forestry goed voor is behalve export. | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:11 |
Awesome, thanks! Ga eens proberen om een specialisation gebied toe te wijzen op een neutraal gebied. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:34 |
Eens zien wat de baas der stedenbouwers er van vindt | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:38 |
Blijkbaar doe ik het toch verkeerd. Behoorlijk stuk aan Ore industry die loopt, en mijn power plants lopen leeg. Importeren kan ik nergens vinden om dat handmatig te regelen dus geen idee hoe ik mijn stad van stroom blijf voorzien, behalve dan om de 8 weken een nieuwe powerplant neer te zetten.. Frustrerend dit. | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:39 |
Waar staat en hoe heet deze? Ik kan hem echt nergens vinden | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:41 |
Bij knooppunten helemaal rechts. Niet helemaal hetzelfde volgens mij. | |
Basp1 | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:41 |
Kan dat ook extra brandgevoelig gemaakt worden? | |
Basp1 | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:42 |
Ore is wel wat anders als oil. Gewoon alles op zonnestroom zetten. | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:45 |
Zie eerdere comments over coal. Solar heb ik nog lang niet, heb pas 10k inwoners | |
Kreator | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:46 |
5 minuten gekeken. Snap niet waarom dit zo populair is. 300x 'ehhhhhh' en zelfgeilerij en verder helemaal niets. Zoiets voegt toch niks toe. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:50 |
Zijn Let's Design Simcity 4 was echt prachtig. Hoop wel dat ie zoiets begint, deze video stelt een beetje teleur | |
jogy | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:53 |
http://steamcommunity.com(...)ort=trend&p=1&days=1 | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:54 |
Das cheaten Maar heb het al gevonden. Directe afslag aan de snelweg gemaakt, daar powerplants naast gezet en nu voldoende aanvoer. Allemaal bedankt voor comments! | |
jogy | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:57 |
Nee hoor, die populaire variant is zo levensecht mogelijk gemaakt. groot oppervlakte, relatief weinig stroom maar ook weinig onderhoudskosten. Dus kan je echt een solarfarm maken zoals je in het echt ook ziet . Ik moet overigens nog steeds mijn 1*1 cheatpark eruit gooien, die verneukt het hele spel. Zorgt ervoor dat 1000 vierkante kilometer in de omtrek iedereen lyrisch is over de voorzieningen . | |
G3F | vrijdag 20 maart 2015 @ 17:46 |
Nice! Arena ofzo zou ook nice zijn, of grachtenpanden Helaas laden de custom assets niet bij mij.. Intersections e.d. wel maar gebouwen niet | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:19 |
| |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:29 |
Arena gaat niet lukken denk ik. Grachtenpanden moet wel te doen zijn | |
The6thgate | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:39 |
Vanmiddag voor de tweede keer aan een stad begonnen Ik vind het best heftig weinig ervaring met dit soort games dus ben nog een beetje "maar wat aan het doen". Valt me wel tegen hoeveel je tegelijk in de gaten moet houden. Gelukkig begint het qua financiën nu eindelijk positief te lopen, maar dat heeft ook wel even geduurd. Merk vooral dat ik moeite heb met het ordenen van gebieden. Zal nog wel een paar pogingen kosten voor het een beetje gestructureerd gaat denk ik. Heb eigenlijk alleen maar standaard wegen ook. Zodra ik ergens grotere wegen maak en er komen stoplichten, gaat het fout Misschien dat ik om deze stad heen nog eens een ringweg ga proberen. [ Bericht 7% gewijzigd door The6thgate op 20-03-2015 18:52:14 ] | |
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:52 |
Bijna een miljoen uitgegeven en inwonersaantal bijna boven 100k. Ik begin het een beetje saai te vinden, weinig variatie en weinig uitdaging. Ik wacht op meer mods en/of DLC. | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:53 |
Wat Danny ook zei: scenario's zijn een groot gemis. | |
aleco99 | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:54 |
Wat een topspel is dit. Volg dit forum al een tijdje en heb het spel nu eindelijk ook geinstalleerd. Paar mods erin gezet na de eerste speelbeurt en werkt allemaal erg goed. Helaas is mn laptop wat minder dus begint ie soms wel wat lastig te doen. Nu weer verder frummelen aan mn stadje. Heb de hele tijd ideeën hoe ik problemen moet oplossen als ik iets anders doe, heel afleidend | |
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:56 |
Absoluut niet, dat die er niet zijn is juist een enorm pluspunt wat mij betreft. | |
aleco99 | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:58 |
Megalopolis edit: Hoe maak ik een rotonde zonder stoplichten met 4 baans wegen? wil me maar niet lukken [ Bericht 47% gewijzigd door aleco99 op 20-03-2015 19:04:12 ] | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 18:58 |
Mwah ik zou de keuze wel enorm waarderen. Dan heb ik iig het gevoel dat ik ergens naar toe werk i.p.v. een zo groot mogelijke stad. Beetje rollercoaster achtige scenario's zou ik wel tof vinden. Zo van krijg binnen 3 jaar x aantal bezoekers en betaal je leningen af. Of maak je stad zo mileuvriendelijk mogelijk. | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:01 |
Het is een uitdaging om de steden steeds mooier te maken. Leuk, 300k inwoners met grid-city's, maar dat vind ik helemaal niet de bedoeling van dit spel. | |
Rickocum | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:05 |
Al in den beginne wist ik al dat dit een makkelijke game zou zijn. Omnipotent ben ik. | |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:06 |
Trebo | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:08 |
Maar, dat is toch helemaal niet belangrijk? Ik speel alleen maar sandbox, het spelelement met geld verdienen en letten op je uitgaves/inkomsten vind ik totaal niet boeiend. Ik wil gewoon mooie steden bouwen. | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:09 |
Dat vind ik lastig zonder die terraform tool. Misschien ligt het aan mij dat ik OCD'erig alles symmetrisch wil hebben. | |
Zocalo | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:10 |
Bah, ik wil nu na mijn eerste stad nu een gave bouwen. Maar ik krijg het voor elkaar alles op een kluitje te zetten, terwijl ik juist leuke regio's wil. Maar dat is het nadeel als je met niks begint. | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:12 |
Oh nog een ding en dan houd ik op te zeuren Zijn er ook elektriciteit kabels voor onder de grond? Ik irriteer me mateloos aan al die kabeltorens. | |
jogy | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:13 |
Snelweg gebruiken en anders gewoon niet. | |
jogy | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:15 |
Daar heb je een mod voor. | |
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:17 |
Dat kan ook buiten de sandbox hoor. Geld verdienen is heel makkelijk en die hard mode maakt eigenlijk alleen het verkeer dommer en alles duurder zonder goede reden . | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:21 |
Je bent zelf een mod. | |
Rickocum | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:23 |
Gvd je was me voor | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:24 |
| |
aleco99 | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:25 |
mijn map begint ondertussen aardig groot te worden (7 vlakken), en was in een hoek bezig met een nieuw gedeelte. Ik laat het spel gewoon rustig doorlopen terwijl ik dat doe. Kijk ik net even of er nog verkeersproblemen zijn, staat er een file van 3 schermlengtes Blijkt dat een afrit op een snelweg niet lekker draait waardoor iedereen die op de snelweg zit en van de afrit komt op 1 baan willen zitten :S Na wat gekloot verholpen gelukkig. Hopelijk wordt het snel gepatched of gemod | |
jogy | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:26 |
Huehuehue. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:35 |
update | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:37 |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:58 |
Div, kan ik jouw PC niet kopen? | |
tweemeter | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:59 |
Vindt het eigenlijk wel meevallen. Beter dan dat extreem drukke gedoe zoals pewdiepie etc. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:04 |
Dan kan ik geen dorpjes meer bouwen Nee. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:06 |
Heeft iemand weleens allemaal kleine klotedorpjes gebouwd en alleen maar provinciale wegen aangelegd om ze met elkaar te verbinden? | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:09 |
Dat is wel m'n bedoeling ja als m'n pc het trekt wil ik op den duur toch wel alle 25 tiles in gebruik hebben. I'm in it for the long term | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:12 |
Ook mooi: een paar echte gehuchtjes hier en daar met 10 huizen en een farm, meer niet | |
PowerLoungen | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:13 |
Zolang alle huizen etc verbonden staan heb je ze amper nodig | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:14 |
Probeer ook wel wat industrie in dorpjes te betrekken, en uiteindelijk een spoornetwerk tussen de grotere dorpen, met busverbindingen naar de kleinere dorpen. Hmmmmm, | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:25 |
Klopt, en toch he die 3 a 4 torentjes irriteren me | |
PowerLoungen | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:25 |
Ik zet ze neer aan de zijkant van een gebied , dan zie je ze zo min mogelijk | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:32 |
Ben zomaar van plan om m'n grote stad even te laten voor wat het is en zoiets te gaan maken Eén grote stad die aan de snelweg verbonden is en waarvan je via provinciale wegen naar de dorpjes kunt rijden, inderdaad ook met bussen. Ergens in een hoekje een boerendorp neerzetten met een paar huizen erbij, etc. Leuk | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:34 |
Kan niet wachten tot die terraform mod er is kanaaldorpjes maken enzo, grachten in de stad. Een klein havenstadje aan de voet van een berg enzo | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:37 |
Steden met verschillende niveaus, aquaducten. | |
ElmarO | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:39 |
Oftewel pure city building porno. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:47 |
Die road upgrade tool zat ook al vrij snel in de originele game, als die terraform goed werkt zie ik dat ook wel gebeuren | |
Vijf_voor | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:50 |
Is er nog een makkelijke manier om symmetrie te krijgen. Bijvoorbeeld een afslag spiegelen? | |
mschol | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:53 |
Terraform mod? Waar? | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:04 |
Shift inhouden? | |
Danny | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:12 |
http://steamcommunity.com(...)archtext=underground | |
JaqenHghar | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:13 |
Praise GabeN | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:15 |
Hmm, bij mij laat hij de milestones niet meer zien. Heb nu 20k inwoners en 5 tiles unlocked. Kan iemand toevallig zien bij hoeveel inwoners ik tile 6 vrij krijg? -edit- Nevermind, al gevonden: http://segmentnext.com/20(...)rvices-zoning-roads/ [ Bericht 43% gewijzigd door DeeCruise op 20-03-2015 21:36:16 ] | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:38 |
Nice | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:43 |
Zit ik verdorie al 3 kwartier een ouwe savegame te spelen. Was vergeten dat ik vannacht een nieuwe save had gemaakt, waarom weet ik niet eens meer. | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:55 |
Game crasht. Al anderhalf uur niet opgeslagen paardenlul! | |
Qunix | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:57 |
Deze game wil ik ook! Ik heb Simcity laten varen, maar deze pak ik! | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:06 |
Is die Japanese Garden bij de patch meegekomen ? | |
PowerLoungen | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:08 |
ja | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:10 |
oke | |
Jump | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:36 |
Godverdomme, zojuist mij zelf een fameuze kloot afgedraaid Na een uur spelen, nieuwe uitbreiding te maken aan mijn stad met buslijnen, metro, parken, nutsvoorzieningen, omleggen van autosnelwegen. Druk ik toch wel op F4 in plaats van F1 zeker!! | |
GlennQuagmire | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:38 |
Bij mij vandaag windows update die m'n computer ineens afsloot terwijl ik net lekker bezig was met mn stad | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:40 |
Ik zie een patroon. Op naar BNW. | |
prefix1 | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:44 |
Ik ben hellemaa blij met me 47k inwoners morge weer door richting de 80-100k:) | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:54 |
130k nu | |
Sejt | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:54 |
Daar is een mod voor. De autosave mod. | |
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:59 |
Nice! Mooie aparte districten. | |
over_hedge | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:00 |
Bedoeling is wel langzaam ze naar elkaar te laten groeien. Heb een stuk er achter ook nog een groot stuk stad. | |
mschol | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:01 |
windows zelf zijn updates laten regelen | |
DeeCruise | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:02 |
Zou ook nog eens Windows 10 kunnen zijn, rete irritant.. | |
mschol | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:06 |
draait hij/iemand hier windows 10 op een productiebak? [ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 20-03-2015 23:21:11 ] | |
bitterbal | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:18 |
Ben echt verbaasd hoe jullie dat allemaal bouwen. Ben nog steeds aan het aankloten en elke keer krijg ik weer spijt van mijn ontwerp Hebben jullie kleine tips om zoveel inwoners te krijgen? | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:29 |
Staat helemaal vast door drie voertuigen die op elkaar aan het wachten zijn. *zucht* | |
Divje | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:30 |
Gebruik je de auto despawn mod? Las dat het een veelvoorkomend ding was door die mod. | |
Jump | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:31 |
Normaal verdwijnen die na enige tijd vanzelf. Tenzij je ergens een mod hebt die dat tegen gaat. | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:31 |
Ik ken het, maar je moet gewoon bouwen, een beetje zoals een kind met lego, gewoon spelenderwijs leren en niet teveel leren en vooral niet te perfectionistisch zijn. En dat zeg ik ook tegen mezelf. | |
RaXz | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:32 |
Soort van, Proper hardness mod. Ik denk dat ik nog maar even wacht met dergelijke mods. edit: Oh wacht, de drie verdwenen wanneer ik hem van pauze haalde, deze mod stelt het despawnen wat langer uit. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:33 |
Gewoon een beetje aan blijven kutten, leningen nemen zodra dat kan en lekker bouwen | |
einschtein | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:35 |
Nieuwe save-game begonnen, beetje rustig aan doen in plaats van alles er door heen te jassen. Ik word wel jaloers van al die mooie screenshots hiero, bij mij zien de graphics er niet uit. #ultrabookissues | |
bitterbal | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:41 |
Ja ben ook te ongeduldig, wil te snel groeien:P Ik speel de sandbox mode met unlimited money | |
Waterdrinker | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:46 |
http://www.reddit.com/r/C(...)t_resource_view_mod/ Kun je tenminste fatsoenlijk bosweggetjes aanleggen voor je bosbouw-industrie zonder telkens te moeten onthouden waar ook alweer precies je bos-resources lagen. | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:09 |
| |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:16 |
Waar ik wel een beetje gek van word is dat er wat idioten op de steamworkshop zitten die mods voor hun eigen modssite zitten te ronselen (geldt ook voor de mensen die mods niet op de workshop zetten overigens) Is er eindelijk een game met uitgebreide modsupport via een GOED platform, gaan andere het willen versplinteren | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:17 |
Nou, zo geweldig is is de workshop nou ook weer niet hoor. Het is niet voor niks dat alternatieve sites voor onder andere Skyrim en Kerbal Space Program veel populairder zijn dan de workshop. | |
mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:21 |
voor verspreiding en support is er werkelijk geen 1 reden om niet voor de workshop te gaan, elke andere site is omslachtiger en minder gebruikersvriendelijk Maar de devver moet steam wel goed geïntrigeerd hebben | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:23 |
godray ("sun shafts") mod Van het Paradox forum | |
Rezania | zaterdag 21 maart 2015 @ 00:30 |
Voor dit product wel ja, maar dat komt enkel doordat de Workshop echt geweldig is geïntegreerd in deze game. Vooral de mogelijkheid om mods te installeren terwijl het spel al draait vind ik geweldig (zal op den duur wel limitaties op gaan leveren denk ik). Maar dat betekent niet automatisch dat de Workshop perfect is, als je het vergelijkt met onder andere de Nexus laat het zelfs veel te wensen over. Vooral de manier waarop nu met collecties wordt omgegaan, gewoon de hele collectie reduceren tot individuele assets, levert gewoon een regelrechte teringbende op momenteel. Daardoor zie je ook zo vaak dezelfde namen langs komen, zijn gewoon assets die onderdeel zijn van een collectie. Trouwens laat de Workshop ook geen adult material toe (geloof ik) en daar is, geloof het of niet, altijd vraag naar. Dus tja, dan krijg je alternatieve hè. |