abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:18:42 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151013400
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:35 schreef budvar het volgende:

[..]

Er zit een flinke hoeveelheid bisfenol a in(http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bisfenol_A) en dat is een carcinogeen.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bisfenol_A#Blootstelling

quote:
De mogelijke effecten van blootstelling aan lage doses van bisfenol A op de vruchtbaarheid en voortplanting is het onderwerp van een groot aantal wetenschappelijke studies en discussies.[5] Uit sommige studies op knaagdieren blijkt dat ook blootstelling aan lage doses bisfenol A nog nadelige effecten veroorzaakt, zelfs bij niveaus in bloed en weefsel die lager zijn dan die welke bij mensen zijn aangetroffen. Zelfs zwakke concentraties bisfenol A, die ruim onder het niveau van 50 mcg/kg/dag liggen dat de Europese Voedselveiligheidsorganisatie EFSA geruime tijd als veilig beschouwde, hebben al een negatief effect op de productie van testosteron in de menselijke testes.[8]

Onderzoek, gepubliceerd in de The Journal of the American Medical Association, geeft aan dat een verhoogd risico is waargenomen voor hartziektes en diabetes.[9] Ook is het waarschijnlijk dat het risico op zwaarlijvigheid en oestrogeenafhankelijke kanker bij de mens toeneemt.[10] Daarnaast kan BPA ook te maken hebben met astma bij kinderen.[11]
Children of Men (2006) - IMDb

Dus de vaccinaties zijn gewoon veilig, de injectienaalden maken ons alleen onvruchtbaar, slimme manier van populatiecontrole met een mooi vleugje van 'deniability' in de vorm van 'oeps, sorry!'
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:31:01 #52
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151013795
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:18 schreef jogy het volgende:
Dus de vaccinaties zijn gewoon veilig, de injectienaalden maken ons alleen onvruchtbaar
Dat staat er niet.
Er staat wat over langdurige blootstelling. Dat is wat anders dan incidentele blootstelling.

quote:
slimme manier van populatiecontrole met een mooi vleugje van 'deniability' in de vorm van 'oeps, sorry!'
Kunnen we het bij de feiten houden? Heb je moeite mee zeker?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:36:01 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151013966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:31 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
Er staat wat over langdurige blootstelling. Dat is wat anders dan incidentele blootstelling.
Het zit in plastic en wikipedia zelf zegt dat het bij het reinigen van een babyfles al vrij kan komen. Of gooi een maaltijd in een magnetron en dan komt het ook vrij, ga maar even zo door blijkbaar. In dat licht is een lijmnaald een druppel op de hete plaat, dat is dan wel weer waar maar het plastic zelf kan gewoon gevaarlijk zijn blijkbaar. "Bisfenol A (BPA) is een organische verbinding, afgeleid van fenol en wordt voornamelijk gebruikt in kunststoffen."

"Het is bekend dat residueel bisfenol A in verpakkingen van polycarbonaat of epoxycoatings kan migreren naar de voedingsmiddelen en zo door de mens opgenomen worden.[4] Bisfenol A kan ook vrijkomen wanneer de esterverbindingen in de polymeren gehydrolyseerd worden; dit kan gebeuren onder invloed van warmte (bijvoorbeeld bij steriliseren van babyflesjes of het opwarmen van kant-en-klaarmaaltijden in een magnetron) of door contact met basische voedingsmiddelen of reinigingsmiddelen. Het resultaat is dat in de westerse wereld bisfenol A bij nagenoeg iedereen aangetroffen kan worden in het lichaam.[5] Zo heeft meer dan 90 procent van de Amerikanen BPA in zijn of haar lichaam."

quote:
Kunnen we het bij de feiten houden? Heb je moeite mee zeker?
Kijk eens om je heen, we zitten in BNW, niet in NWS of F&L. Wees blij dat ik niet over reptillians begin.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 11:39:25 #54
231686 budvar
budvar
pi_151014086
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:18 schreef jogy het volgende:

[..]

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bisfenol_A#Blootstelling

[..]

Children of Men (2006) - IMDb

Dus de vaccinaties zijn gewoon veilig, de injectienaalden maken ons alleen onvruchtbaar, slimme manier van populatiecontrole met een mooi vleugje van 'deniability' in de vorm van 'oeps, sorry!'
En het zit niet alleen in naalden maar de binnenkant van blikjes, deksels van potjes en flessen worden met epoxy waar bisfenol a in zit behandeld, ongemerkt zullen we dus veel meer binnenkrijgen dan de 4µg/kg/dag(was tot 21 jan j.l nog 50 µg/kg/dag en in de VS nog steeds).
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:43:59 #55
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151014204
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef jogy het volgende:
"Bisfenol A (BPA) is een organische verbinding, afgeleid van fenol en wordt voornamelijk gebruikt in kunststoffen."
Sucrose is ook een organische verbinding.
Gaan we nu weer het niveau aan van "OOOEEE CHEMISCH VIEZZZ"?

quote:
"Het is bekend dat residueel bisfenol A in verpakkingen van polycarbonaat of epoxycoatings kan migreren naar de voedingsmiddelen en zo door de mens opgenomen worden.[4] Bisfenol A kan ook vrijkomen wanneer de esterverbindingen in de polymeren gehydrolyseerd worden; dit kan gebeuren onder invloed van warmte (bijvoorbeeld bij steriliseren van babyflesjes of het opwarmen van kant-en-klaarmaaltijden in een magnetron) of door contact met basische voedingsmiddelen of reinigingsmiddelen. Het resultaat is dat in de westerse wereld bisfenol A bij nagenoeg iedereen aangetroffen kan worden in het lichaam.[5] Zo heeft meer dan 90 procent van de Amerikanen BPA in zijn of haar lichaam."
In welk licht is dit relevant? Nogmaals, het gaat in dit artikel over langdurige blootstelling.
Dat is wat anders.

quote:
Kijk eens om je heen, we zitten in BNW, niet in NWS of F&L. Wees blij dat ik niet over reptillians begin.
En dat is dan een mod. Tenenkrommend.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151014301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

En dat is dan een mod. Tenenkrommend.
:')
-edit-
wees eens kritisch

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 25-03-2015 11:51:11 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 11:48:57 #57
231686 budvar
budvar
pi_151014352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Sucrose is ook een organische verbinding.
Gaan we nu weer het niveau aan van "OOOEEE CHEMISCH VIEZZZ"?

[..]

In welk licht is dit relevant? Nogmaals, het gaat in dit artikel over langdurige blootstelling.
Dat is wat anders.

[..]

En dat is dan een mod. Tenenkrommend.
Toevallig is fenol(waar bisfenol a is vanaf geleid) 1 van de meest giftige stoffen die we kennen als mensheid en suiker natuurlijk niet, beetje manke vergelijking als je mij vraagt.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 11:52:58 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151014487
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Sucrose is ook een organische verbinding.
Gaan we nu weer het niveau aan van "OOOEEE CHEMISCH VIEZZZ"?

[..]

In welk licht is dit relevant? Nogmaals, het gaat in dit artikel over langdurige blootstelling.
Dat is wat anders.

[..]

En dat is dan een mod. Tenenkrommend.
Dan nog zou het niet in injectienaalden moeten zitten toch, trouwens is het al helemaal kwalijk dat er dus ook naalden zijn van andere merken waar het niet achterblijft dan is dat wat mij betreft gewoon een falen van het bedrijf, als het ook nog eens willens en wetens gebeurd is is het erg kwalijk. Even los van of eenmalige blootstelling schadelijk is of niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:58:30 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151014671
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:48 schreef budvar het volgende:

[..]

Toevallig is fenol(waar bisfenol a is vanaf geleid) 1 van de meest giftige stoffen die we kennen als mensheid en suiker natuurlijk niet, beetje manke vergelijking als je mij vraagt.
Ja, en keukenzout is afgeleid van chloorgas.
Ik zeg niet dat BPA niet giftig is. Ik probeer nuance te brengen in de crying wolf-houding en -argumentatie zonder inhoudelijke consistentie.

quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan nog zou het niet in injectienaalden moeten zitten toch
Dat is de vraag. Als het er in zit en het kan niet vrijkomen, lijkt me dat geen probleem.

quote:
trouwens is het al helemaal kwalijk dat er dus ook naalden zijn van andere merken waar het niet achterblijft dan is dat wat mij betreft gewoon een falen van het bedrijf, als het ook nog eens willens en wetens gebeurd is is het erg kwalijk.
Beweer ik wat anders?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 12:02:49 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151014823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Als het er in zit en het kan niet vrijkomen, lijkt me dat geen probleem.

Klopt maar in dit geval kunnen ze die lijmresten gewoon uit de naalden blazen, dat gebeurt dus ook als je er iets mee injecteerd... Dit is een goed voorbeeld waar een bedrijf duidelijk geld boven kwaliteit heeft gekozen, een kwalijke keuze in de medische sector imo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:08:25 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151015046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

In welk licht is dit relevant? Nogmaals, het gaat in dit artikel over langdurige blootstelling.
Dat is wat anders.
Dat zeg ik toch ook, de injectienaalden zijn wat dat betreft een druppel op de hete plaat als het blijkbaar gewoon in kunststof zit en met hitte vrij komt.

Dus de injectienaalden zorgen over het algemeen voor een kortstondige blootstelling wat relatief veilig wordt geacht maar de rest van de spullen waar dat spul in vrij komt zorgt voor de langdurige blootstelling, begrijp je het nu? Moet ik een tekeningetje maken?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:09:07 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151015068
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt maar in dit geval kunnen ze die lijmresten gewoon uit de naalden blazen, dat gebeurt dus ook als je er iets mee injecteerd... Dit is een goed voorbeeld waar een bedrijf duidelijk geld boven kwaliteit heeft gekozen, een kwalijke keuze in de medische sector imo.
En om maar weer even ontopic te gaan, dat ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151015107
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan nog zou het niet in injectienaalden moeten zitten toch, trouwens is het al helemaal kwalijk dat er dus ook naalden zijn van andere merken waar het niet achterblijft dan is dat wat mij betreft gewoon een falen van het bedrijf, als het ook nog eens willens en wetens gebeurd is is het erg kwalijk. Even los van of eenmalige blootstelling schadelijk is of niet.
Andere bedrijven moeten ook brakke naalden gaan maken ? 11.gif
pi_151015647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:13 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik kijk naar feiten.
dan ben je altijd te laat, joh

quote:
Zou je ook eens moeten doen.
nee, ik doe het anders

quote:
Hoewel kamelen uiteraard niet voldoende hersencellen hebben om feiten en nuances te herkennen.
hoe weet je dat?
zei je meester dat? of heb je het daadwerkelijk zelf onderzocht?
hoe onderzoek je zoiets? misschien wordt je wel op het verkeerde been gezet, en hebt het niet door

je leraar weet ook niet beter, hij praat anderen na, net zoals jij en je eenheidsworsten collega's anderen napraten
en zo is het cirkeltje weer rond
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 12:29:16 #65
231686 budvar
budvar
pi_151015783
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook, de injectienaalden zijn wat dat betreft een druppel op de hete plaat als het blijkbaar gewoon in kunststof zit en met hitte vrij komt.

Dus de injectienaalden zorgen over het algemeen voor een kortstondige blootstelling wat relatief veilig wordt geacht maar de rest van de spullen waar dat spul in vrij komt zorgt voor de langdurige blootstelling, begrijp je het nu? Moet ik een tekeningetje maken?
Die langdurige blootstelling gebeurt dan wel via voedsel en ik kan me voorstellen dat als je het injecteert het effect wel eens heel anders kan zijn.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:30:32 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151015840
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:29 schreef budvar het volgende:

[..]

Die langdurige blootstelling gebeurt dan wel via voedsel en ik kan me voorstellen dat als je het injecteert het effect wel eens heel anders kan zijn.
Op welke manier bedoel je dat? Een heftiger effect?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:42:40 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151016230
niemand door dat het gen fuck uitmaakt wat er in dat stukje lijm zit? Dat is marginaal 10 cijfers achter de komma geneuzel. Gevaarlijker lijkt me dat er een stukje lijm in je bloedvatenstelsel komt en ergens een ongewenste afsluiting van een capillair veroorzaakt...

echt,,...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 12:50:34 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_151016479
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
niemand door dat het gen fuck uitmaakt wat er in dat stukje lijm zit? Dat is marginaal 10 cijfers achter de komma geneuzel. Gevaarlijker lijkt me dat er een stukje lijm in je bloedvatenstelsel komt en ergens een ongewenste afsluiting van een capillair veroorzaakt...

echt,,...
Zo'n beetje hetzelfde effect als siliconen die door het lichaam gaan zwerven bedoel je?
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:51:23 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151016510
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo'n beetje hetzelfde effect als siliconen die door het lichaam gaan zwerven bedoel je?
bijvoorbeeld :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 12:53:33 #70
231686 budvar
budvar
pi_151016598
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Op welke manier bedoel je dat? Een heftiger effect?
Ja, ik denk dat het vergiftigingseffect veel hoger zal zijn als je het geïnjecteerd krijgt dan als er wat door het mondslijmvlies wordt opgenomen(komt nog bij dat de daadwerkelijke dosis die je via die injectienaalden krijgt ook nog veel hoger is).
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 12:55:43 #71
231686 budvar
budvar
pi_151016674
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
niemand door dat het gen fuck uitmaakt wat er in dat stukje lijm zit? Dat is marginaal 10 cijfers achter de komma geneuzel. Gevaarlijker lijkt me dat er een stukje lijm in je bloedvatenstelsel komt en ergens een ongewenste afsluiting van een capillair veroorzaakt...

echt,,...
Natuurlijk maakt het wel uit wat er in die lijm zit, zou liever wat prittstift geïnjecteerd krijgen dan een epoxyhars. Is allebei niet gewenst maar die epoxy is echt wel schadelijker.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:56:19 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151016700
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
niemand door dat het gen fuck uitmaakt wat er in dat stukje lijm zit? Dat is marginaal 10 cijfers achter de komma geneuzel. Gevaarlijker lijkt me dat er een stukje lijm in je bloedvatenstelsel komt en ergens een ongewenste afsluiting van een capillair veroorzaakt...

echt,,...
Daar heb je ook weer een punt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151017082
Dit is de reactie van Terumo zelf:
quote:
Het AVROTROS televisieprogramma EenVandaag besteedt vandaag aandacht aan mogelijke restdeeltjes van lijm in injectienaalden. Dit zou het gevolg zijn van de toepassing van epoxylijm om de metalen naald aan het kunststoffen aanzetstuk te bevestigen. Epoxylijm wordt veelvuldig gebruikt in de sector van medische hulpmiddelen.
Terumo heeft in alle transparantie de redactie van EenVandaag te woord gestaan en relevante informatie omtrent het productieproces verstrekt. EenVandaag brengt vandaag in haar berichtgeving echter een tendentieuze voorstelling van de feiten, waardoor ten onrechte ongerustheid wordt gecreëerd bij patiënten.
Epoxylijm is een lijm die vaak gebruikt wordt in de sector van medische hulpmiddelen om een metalen injectienaald aan het kunststof aanzetstuk te bevestigen. Het is een beproefde én wijdverspreide techniek die haar nut bewezen heeft. Net zoals het merendeel van de producenten van injectienaalden, past ook Terumo deze techniek toe.
Terumo Europe heeft in 2012 op basis van eigen onderzoek, vastgesteld dat in een aantal gevallen minuscule vloeibare lijmdeeltjes niet uitharden waardoor er een kans bestaat dat sporen van vloeibare lijmdeeltjes via de injectienaald in het lichaam kunnen komen.
Het gaat hierbij om BADGE (Bisphenol A dyglicidyl ether), dat door Europese regelgeving niet als een CMR (carcinogeen, mutageen of toxisch voor reproductie) wordt beschouwd. Nadat Terumo dit in 2012 heeft vastgesteld, heeft het bedrijf intern en extern onderzoek laten verrichten. Die onderzoeken wijzen uit dat de injectienaalden geen gezondheidsrisico vormen.
Injectienaalden die geproduceerd worden met gebruik van epoxylijm, voldoen ruimschoots aan alle normen en wettelijke voorschriften. Ze brengen, in tegenstelling tot wat EenVandaag suggereert, dus geen gezondheidsrisico met zich mee.
Terumo stelt patiëntveiligheid steeds centraal, en streeft daarbij de hoogste kwaliteitsnormen na. De onderneming heeft onmiddellijk de nodige stappen ondernomen om de Nederlandse en Belgische overheden verder in te lichten.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:12:30 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151017199
even wat anders:

quote:
(Reuters) - The U.S. Food and Drug Administration said it would hold a public hearing seeking information and comment on the use of products labeled 'homeopathic', as well as the agency's regulatory framework for such products.

The hearing, scheduled for April 20-21, will discuss prescription drugs, biological products, and over-the-counter drugs labeled homeopathic, a market that has expanded to become a multimillion dollar industry in the United States.

The agency is set to evaluate its regulatory framework for homeopathic products after a quarter century. (1.usa.gov/1Hxwup3)

An Australian government study released this month concluded that homeopathy does not work. (bit.ly/1BheAmR)

The FDA issued a warning earlier this month asking consumers not to rely on asthma products labeled homeopathic that are sold over the counter. (1.usa.gov/1EEuKrC).

Homeopathic medicines include pellets placed under the tongue, tablets, liquids, ointments, sprays and creams.

The basic principles of homeopathy, formulated by German physician Samuel Hahnemann in the late 18th century, are based on a theory that a disease can be treated using small doses of natural substances that in a healthy person would produce symptoms of the disease.

The agenda for the hearing will be posted soon, the FDA said on Tuesday.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:16:17 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151017304
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:12 schreef Re het volgende:
even wat anders:

[..]

Interessant, wat vind jij er van overigens? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:16:38 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151017312
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:55 schreef budvar het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt het wel uit wat er in die lijm zit, zou liever wat prittstift geïnjecteerd krijgen dan een epoxyhars. Is allebei niet gewenst maar die epoxy is echt wel schadelijker.
nou nee hoor... de kans dat er al iets in je komt is klein en dan zijn het geen kilo's die per ongeluk loslaten of zo...de kans dat dat stukje ergens vast komt te zitten op een plek die je niet wilt is veel groter dan de schadelijke effecten van een stof (die dan eerst nog moet worden afgebroken etc.) die zo'n klein zijn/verwaarloosbaar zijn

zit weer wat aardig bangmakerij tussen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:18:38 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151017379
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Interessant, wat vind jij er van overigens? :P.
ik vind dat homeopatie best een plek zou kunnen hebben als er wetenschappelijk kan worden aangetoond dat het beter werkt dan bijv placebo, en daar heb je studies voor nodig om dat te bewijzen. Studies die ook verplicht zijn voor gewone medicijnen om geodgekeurd te worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:25:05 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151017560
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind dat homeopathie best een plek zou kunnen hebben als er wetenschappelijk kan worden aangetoond dat het beter werkt dan bijv placebo, en daar heb je studies voor nodig om dat te bewijzen. Studies die ook verplicht zijn voor gewone medicijnen om goedgekeurd te worden.
Ik vind het jammer dat huisartsen niet gewoon suikerpillen meer mee naar huis kunnen geven aan mensen met klachten en zeggen dat het geneesmiddel is. Placebo is een geweldig mechanisme :).

En is het niet zo dat homeopathie vaak in één hoek gedrukt wordt als gewoon 'grootmoeders medicijn' zoals kruiden en weet ik het allemaal. Homeopathie vind ik op zich ook best schimmig, product zodanig verwateren dat er van het originele bestandsdeel geen reet meer overblijft en dat zou zich dan vestigen in je lichaam of weet ik het allemaal. Geen idee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 13:26:12 #79
231686 budvar
budvar
pi_151017594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:08 schreef Fixers het volgende:
Dit is de reactie van Terumo zelf:

[..]

Nou als naalden met niet uitgeharde lijm voldoen aan de eisen moeten die eisen misschien maar even iets bijgesteld worden lijkt me.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2015 @ 13:29:52 #80
231686 budvar
budvar
pi_151017724
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:16 schreef Re het volgende:

[..]

nou nee hoor... de kans dat er al iets in je komt is klein en dan zijn het geen kilo's die per ongeluk loslaten of zo...de kans dat dat stukje ergens vast komt te zitten op een plek die je niet wilt is veel groter dan de schadelijke effecten van een stof (die dan eerst nog moet worden afgebroken etc.) die zo'n klein zijn/verwaarloosbaar zijn

zit weer wat aardig bangmakerij tussen
Nou goed al is BADGE niet carcinogeen dan nog lijkt met zeer ongewenst dat er nog vloeibare lijmresten in naalden zit.

Wordt wel lekker gedownplayed door Temuro....
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:30:33 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151017747
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat huisartsen niet gewoon suikerpillen meer mee naar huis kunnen geven aan mensen met klachten en zeggen dat het geneesmiddel is. Placebo is een geweldig mechanisme :).

En is het niet zo dat homeopathie vaak in één hoek gedrukt wordt als gewoon 'grootmoeders medicijn' zoals kruiden en weet ik het allemaal. Homeopathie vind ik op zich ook best schimmig, product zodanig verwateren dat er van het originele bestandsdeel geen reet meer overblijft en dat zou zich dan vestigen in je lichaam of weet ik het allemaal. Geen idee.
maar dat een medicijn een werkingsmechanisme heeft die niet verklaarbaar is maakt het niet zo dat het niet effectief kan zijn, daar zijn genoeg voorbeelden van. Maar het belangrijkste is dat wordt aangetoond dat iets werkt en dat het beter werkt als iets anders (bijvoorbeeld de standaard), zolang daar niet aan wordt voldaan heft het geen plek in de reguliere geneesmiddelenmarkt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:31:04 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151017757
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:29 schreef budvar het volgende:

[..]

Nou goed al is BADGE niet carcinogeen dan nog lijkt met zeer ongewenst dat er nog vloeibare lijmresten in naalden zit.

dat sowieso natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 13:37:13 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_151017952
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

maar dat een medicijn een werkingsmechanisme heeft die niet verklaarbaar is maakt het niet zo dat het niet effectief kan zijn, daar zijn genoeg voorbeelden van. Maar het belangrijkste is dat wordt aangetoond dat iets werkt en dat het beter werkt als iets anders (bijvoorbeeld de standaard), zolang daar niet aan wordt voldaan heft het geen plek in de reguliere geneesmiddelenmarkt
Dit.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:42:28 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151018112
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

maar dat een medicijn een werkingsmechanisme heeft die niet verklaarbaar is maakt het niet zo dat het niet effectief kan zijn, daar zijn genoeg voorbeelden van. Maar het belangrijkste is dat wordt aangetoond dat iets werkt en dat het beter werkt als iets anders (bijvoorbeeld de standaard), zolang daar niet aan wordt voldaan heft het geen plek in de reguliere geneesmiddelenmarkt
Oh helemaal mee eens hoor.

Dan vind ik berichten zoals Placebos Are Getting More Effective. Drugmakers Are Desperate to Know Why.(Wired) Ook zo verschrikkelijk tof/vreemd. Placebo die 'sterker' lijkt te worden. Oud bericht maar die is me altijd bijgebleven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:46:47 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151018265
laat pietverdriet het maar niet horen ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 13:48:02 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_151018306
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:46 schreef Re het volgende:
laat pietverdriet het maar niet horen ;(
Die zit vast al op het vinkentouw :D
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:51:44 #87
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151018459
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:42 schreef jogy het volgende:
Dan vind ik berichten zoals Placebos Are Getting More Effective. Drugmakers Are Desperate to Know Why.(Wired) Ook zo verschrikkelijk tof/vreemd. Placebo die 'sterker' lijkt te worden. Oud bericht maar die is me altijd bijgebleven.
Toch valt er nog wel wat op die tekst aan te merken:

quote:
The fact that taking a faux drug can powerfully improve some people's health—the so-called placebo effect—has long been considered an embarrassment to the serious practice of pharmacology.
Integendeel. Het placebo-effect is allesbehalve een beschamend iets, het is een sleutel tot het werkend maken van een potentieel nieuw medicijn.

De titel is zo misleidend als maar kan. Het zijn niet placebo's die krachtiger worden; het aantal medicijnen dat getest wordt tegen een placebo én significant beter blijken te werken, neemt af.
Dat kan komen omdat er door high-throughput-screening méér potentieel nuttige stoffen worden geïdentificeerd en dat er dus domweg meer getest worden dan vroeger.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:04 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151018737
Hebben het hier al eerder besproken, hoe bv een placebo/medicament er uit ziet heeft invloed op de werking ervan. Een saaie ronde witte pil zal waarschijnlijk minder werkzaam zijn dan een achtkantige rode met een merkje er in gestampt, die bovendien bitter smaakt.
Waar het om gaat is dat je het medicament en de placebo er precies hetzelfde uit laat zien als je ze test.
Dan test je de werkzaamheid van het vermeende medicament.
Je kan natuurlijk ook placebos testen, dan vergelijk je saaie witte pillen met roodblauwe capsules, zeskantige pillen, etc etc, en of deze gegeven worden door een jonge man in een spijkerbroek of een grijze oude man in een lange Doktersjas met een dikke bril.
De uitkomsten van deze placebo testen zijn erg interessant, en volgens mij veranderen ze ook door de jaren heen.
Zo zal precies dezelfde werkstof in een dure verpakking van Novartis als beter worden ervaren als een generica van Hexal in een goedkope verpakking.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151019258
www.kevinmd.com/blog/2015/02/power-expensive-placebos.html

Deze is ook leuk. In de detailhandel wordt dit principe ook veel gebruikt.
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:36:21 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151019921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
www.kevinmd.com/blog/2015/02/power-expensive-placebos.html

Deze is ook leuk. In de detailhandel wordt dit principe ook veel gebruikt.
Ilja Gort presenteerde zijn wijn, dezelfde wijn, in een zware glazen fles, in een lichte glazen fles en in een plastic jerrycan. Liet mensen proeven en zelf inschenken. Die uit de zware glazen fles smaakte veel beter dan die uit de lichte en die uit de jerrycan was niet te hachelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 14:43:28 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151020132
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Andere bedrijven moeten ook brakke naalden gaan maken ? [ afbeelding ]
:P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:01:28 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151020677
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:51 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Toch valt er nog wel wat op die tekst aan te merken:

[..]

Integendeel. Het placebo-effect is allesbehalve een beschamend iets, het is een sleutel tot het werkend maken van een potentieel nieuw medicijn.

De titel is zo misleidend als maar kan. Het zijn niet placebo's die krachtiger worden; het aantal medicijnen dat getest wordt tegen een placebo én significant beter blijken te werken, neemt af.
Dat kan komen omdat er door high-throughput-screening méér potentieel nuttige stoffen worden geïdentificeerd en dat er dus domweg meer getest worden dan vroeger.
dat laatste zal relatief geen invloed hebben, in absolute zin misschien.wel.

En met placebo wordt natuurlijk niet altijd puur placebo bedoelt... soms komt het bovenop de standard (stel asthma, dan krijgt de ene gorep steroiden en controllers + eventueel wel of niet een nieuw medicijn)... dan meet je niet echt de placebo naar de standard of care zoals dat heet en die kan in verloop van tijd wel veranderen (desensitisatie van steroiden etc.)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:16:17 #93
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_151040610
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh helemaal mee eens hoor.

Dan vind ik berichten zoals Placebos Are Getting More Effective. Drugmakers Are Desperate to Know Why.(Wired) Ook zo verschrikkelijk tof/vreemd. Placebo die 'sterker' lijkt te worden. Oud bericht maar die is me altijd bijgebleven.
Why. Omdat alles wat badpharma produceert op bedrog berust. Het is niet gemaakt om mensen beter te maken. Duh!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:18:59 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_151040703
quote:
hoe durf je die stelling te maken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:29:40 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151041082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hoe durf je die stelling te maken.
Gewoon. Om alle farmaceutische ontwikkelingen op èèn hoop te gooien gaat mij wat ver. Om de farmaceutische industrie heilig te verklaren gaat mij ook wat ver.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:26:13 #96
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151045771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hoe durf je die stelling te maken.
Geef antwoord op mijn vraag, Lambiekje.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:31:11 #97
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_151046413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:26 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Geef antwoord op mijn vraag, Lambiekje.
of worteltjestaart lekker is?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:43:17 #98
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151046604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

of worteltjestaart lekker is?
Je wil toch niet zeggen dat je het al niet meer weet?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:10:36 #99
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151082071
Geef antwoord, Lambiekje!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  zondag 29 maart 2015 @ 12:23:19 #100
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_151152339


Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')