Dat klopt, bijna niemand haalt de kiesdeler.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Want een zetel behoort dan ook aan de partij toe
Ik bedoelde vanwege de spelling van Y, niet omdat ik vind dat jij je in een situatie bevindt waarin het begrijpelijk zou zijn als je depressief zou worden.quote:
Dat laatste vond ik ook wel dubieus, omdat je zo een domino-effect in gang kan zetten waarbij de rechtszaken elkaar opvolgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:26 schreef Boterbartje het volgende:
Opmerkelijke uitspraken toch weer deze week nietwaar? Parkeerkaartje doorgeven mag niet, in de VS heeft een federale rechtbank geoordeeld dat 'Blurred Lines' de 'sound and feel' van 'got to give it up' van Marvin Gaye heeft gekopieerd. Vind beide wel dubieuze uitspraken.
Ik zou het inspiratie willen noemen, dat heb je in vrij wel elke vorm van uitdrukken. Ben benieuwd wat hier de gevolgen zijn en wat nou wel of niet een kopie is van 'sound en feel'.. dat is namelijk vrij subjectief.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:27 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat laatste vond ik ook wel dubieus, omdat je zo een domino-effect in gang kan zetten waarbij de rechtszaken elkaar opvolgen.
Zo ontiegelijk veel nummers die direct of indirecte kopieën van andere nummers zijn.
Nee joh, tuurlijk mag je de parkeerkaart niet doorgeven. Heb je uberhaupt enig idee van het wettelijk kader?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:26 schreef Boterbartje het volgende:
Opmerkelijke uitspraken toch weer deze week nietwaar? Parkeerkaartje doorgeven mag niet, in de VS heeft een federale rechtbank geoordeeld dat 'Blurred Lines' de 'sound and feel' van 'got to give it up' van Marvin Gaye heeft gekopieerd. Vind beide wel dubieuze uitspraken.
Ik heb geen idee. Vertel.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee joh, tuurlijk mag je de parkeerkaart niet doorgeven. Heb je uberhaupt enig idee van het wettelijk kader?
Ah, dus als ik per ongeluk teveel belasting heb betaald, mag ik dat doorgeven als tax credit aan een ander?quote:
Ik hoopte eigenlijk dat je het wettelijk kader ging uitleggen. Want zoals gezegd, ik heb geen idee. Ik kan deze vraag dus ook niet echt beantwoorden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah, dus als ik per ongeluk teveel belasting heb betaald, mag ik dat doorgeven als tax credit aan een ander?
Oh, sorry.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat je het wettelijk kader ging uitleggen. Want zoals gezegd, ik heb geen idee. Ik kan deze vraag dus ook niet echt beantwoorden.
parkeert*quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
Anyway, parkeerkaartjes zijn parkeerbelasting. Als jij ergens parkeer, ben je dus verplicht om belastingaangifte te doen. Dat doe je in de vorm van het kopen van een kaartje.
Ja, je betaalt toch voor de parkeerplaats per tijdseenheid... als je hem niet door zou mogen geven omdat je per voertuig betaalt, dan zou je dat geld terug moeten vorderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
Anyway, parkeerkaartjes zijn parkeerbelasting. Als jij ergens parkeert, ben je dus verplicht om belastingaangifte te doen. Dat doe je in de vorm van het kopen van een kaartje.
Dan doet diegene aan wie je hem doorgeeft geen belastingaangifte...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, je betaalt toch voor de parkeerplaats per tijdseenheid... als je hem niet door zou mogen geven omdat je per voertuig betaalt, dan zou je dat geld terug moeten vorderen.
Die maakt dan toch gebruik van een kaartje waar geldig belasting is betaald voor die tijd en plaats?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan doet diegene aan wie je hem doorgeeft geen belastingaangifte...
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
Anyway, parkeerkaartjes zijn parkeerbelasting. Als jij ergens parkeert, ben je dus verplicht om belastingaangifte te doen. Dat doe je in de vorm van het kopen van een kaartje.
Je zegt dit wel steeds, maar volgens mij is de parkeerbelasting een aanslagbelasting. Hoeft dus helemaal geen aangifte gedaan te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan doet diegene aan wie je hem doorgeeft geen belastingaangifte...
Nee, het is geen huur voor die parkeerplaats. Het is een belasting die geheven wordt van de persoon die de auto parkeert voor het parkeren van zijn auto.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die maakt dan toch gebruik van een kaartje waar geldig belasting is betaald voor die tijd en plaats?
Natuurlijk niet. Jij moet het parkeerkaartje kopen. Het is niet zo dat de overheid langs komt om af te stempelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dit wel steeds, maar volgens mij is de parkeerbelasting een aanslagbelasting. Hoeft dus helemaal geen aangifte gedaan te worden.
Hmm, fair enough.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Jij moet het parkeerkaartje kopen. Het is niet zo dat de overheid langs komt om af te stempelen.
Officieel wel, maar daar gaat geen parkeerwacht moeilijk over doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmm, fair enough.
Mag je dan parkeren, weer wegrijden, binnen je parkeertijd terugkomen en je auto weer neerzetten? Of moet je dan nog een keer aangifte doen volgens jou?
Want?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:03 schreef Yreal het volgende:
Er is jurisprudentie van mensen die een nieuw parkeerkaartje kochten toen de oude was verlopen en nog voor de bijl gingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |