Iig 4 hele classic singles.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:26 schreef ranja het volgende:
Ik bedoel maar The Turtles? Is dat nou echt zo briljant?
Ik bedoelde niet per se om over de briljantie van The Turtles te gaan discussiëren, maar dat het beter is danquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:26 schreef ranja het volgende:
Ik zou zeggen een combinatie van
[..]
Ik bedoel maar The Turtles? Is dat nou echt zo briljant?
[..]
Ik zou deze juist andersom zeggen:
de muziek van toen zijn we zo aan gewend dat het als standaard wordt beschouwd terwijl we nog niet aan die van nu gewend zijn.
Plus dat je natuurlijk elke periode bepaalde genres hebt die populair zijn, dus een willekeurige nummer 1 vergelijken is lastig, dan zou je dat met de hele top 40 moeten doen. Maar dan kom je weer op het vorige punt terug
Overigens heb ik geloof ik van jou nog geen 60s lijst gezien?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:39 schreef Tchock het volgende:
Ik bedoelde niet per se om over de briljantie van The Turtles te gaan discussiëren, maar dat het beter is dan
Hoef ik toch niet verder uit te leggen?
Het is trouwens nog maar de vraag wat de classics van nu zullen zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:39 schreef Tchock het volgende:
Maar, vervolgvraag: denk jij dat we over 30 jaar terugkijken op deze tijd en alle classics als muziekhoogtepunten beschouwen?
Wel meer hoor, Elenore vind ik minstens net zo leuk, She'd rather be with me is ook niks mis mee en You showed me (hier bekender van Salt n Pepa en Lightning Seeds) ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:50 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk snap ik dat ook wel. De Turtles waren een omhooggevallen coverbandje dat toevallig één leuk eigen liedje maakte.
Dat klopt. Ik vind van mezelf dat mijn muziekkennis niet toereikend is om een interessant lijstje te maken. En wat de sixties betreft kom ik niet veel verder dan de standaardmeuk (Beatles, Troggs, Kinks, Beach Boys, Dylan, The Who, Doors, Hendrix, Stones). Daar kan ik geen lijst uithalen waarvan ik denk dat andere mensen het met interesse zouden willen lezen, dus doe ik het liever niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Overigens heb ik geloof ik van jou nog geen 60s lijst gezien?
MUZ / [toernooi] Top 100 van de jaren zestig
Nee, daar heb je gelijk in, maar als ik de popklassiekers van de zeroes hoor... Moeten we het over weet ik veel hoe veel jaar met Hey There Delilah en You're Beautiful doen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Het is trouwens nog maar de vraag wat de classics van nu zullen zijn.
In de 60s had waarschijnlijk ook niemand verwacht dat daar Jimi Hendrix en Velvet Underground bij zouden horen
Sorry! Ik praat ook alleen maar na wat ik hoor, mijn welgemeende excuses aan zowel jou als The Turtles als het een puike band was.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wel meer hoor, Elenore vind ik minstens net zo leuk, She'd rather be with me is ook niks mis mee en You showed me (hier bekender van Salt n Pepa en Lightning Seeds) ook.
En Zappa vond de 2 frontmannen goed genoeg om ze daarna in te lijven bij zijn Mothers.
Het equivalent van de 60s Green Green Grass of Home en Release Mequote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
Nee, daar heb je gelijk in, maar als ik de popklassiekers van de zeroes hoor... Moeten we het over weet ik veel hoe veel jaar met Hey There Delilah en You're Beautiful doen?
Doet me wat denken aan David Sylvian.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is dit pareltje ook nog niet genoemd in de 60s lijsten.
ga er zelf niet aan beginnen trouwens (nu ook beetje te laat voor), niet te doen.
Zie deze lijst. Welke nummer 1-hits zijn er geweest sinds 2010 waar jij hier wel een lans voor zou breken?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:10 schreef Kerftminister het volgende:
Destijds was er ook een hoop meukmuziek in de top 40, en de laatste 10-15 jaar ook nog zat goede popmuziek hoor. Alleen de tijden zijn trendgevoelig en als een trend je niet ligt dan vind je het al gauw allemaal niks. Heb ik bijvoorbeeld met al die House meuk tegenwoordig. Maar bijvoorbeeld Kylie Minogue een dikke 10 jaar geleden bracht gewoon een van de beste platen ooit uit.
en kijk eens naar 1971quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zie deze lijst. Welke nummer 1-hits zijn er geweest sinds 2010 waar jij hier wel een lans voor zou breken?
http://www.top40.nl/bijzo(...)mmer-1-hits-per-jaar
Dat was ook de enige die ik oprecht leuk vind.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En ik wil wel een lans breken voor Gotye hoor. no prob.
Hier ben ik het allemaal mee eensquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:09 schreef The_Substitute het volgende:
Waarom de pop toen beter was?
• Toen (jaren '60 e.d.) was het denk ik meer zo dat het overgrote deel van de mensen die de muziekindustrie in gingen er voor opgeleid waren, of omdat het in ieder geval hun passie was.
• Denk dat het ook komt, omdat door de huidige technologie muziek nu voor meer mensen toegankelijk is.
• En natuurlijk omdat velen de muziekindustrie in gaan om de roem, het grote geld, enz. Dus dat, plus het vorige punt omtrent de technologie, zorgt ervoor dat elke poep en scheet een hit kan worden.
• En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat natuurlijk met elk verstrijkend jaar/decennium, het steeds moeilijker wordt om wat betreft melodie en lyrics origineel te blijven. Al heeft de technologie dat ook weer wat makkelijker gemaakt.
Er zijn zat goede feesten waar het alleen maar om de muziek draait.quote:De mentaliteit van de huidige jeugd lijkt me ook veel losbandiger dan toen. Het is er een van feesten, feesten, feesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |