Klopt, maar ik denk dat de hierboven genoemde dingen ook met 1 jaar al leuk zijnquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar jouw uk is een jaar ouder dan de hare dan he.
Slaapt ze nooit in de kinderwagen dan?quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe doe je dat met slaapje(s) dan?Wij nemen Noor echt nog niet mee naar iets waar ze niet kan slapen. Dat gaat echt niet goed.
Auto wel, maar andersquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Slaapt ze nooit in de kinderwagen dan?
In de Efteling komen wij niet, maar ik plan mijn dag niet om zijn slaapje heen. Hij valt als hij het nodig heeft gewoon onderweg in slaap (in de auto, kinderwagen, draagzak, zelfs achterop de fiets).
Nee?quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Auto wel, maar anders. En je gaat de Efteling ook niet onderbreken om rondjes over het parkeerterrein te rijden
. Dus wij plannen wel om haar middagslaap heen. We gaan of in de ochtend, of in de middag weg, als er geen gelegenheid is tot slapen.
En je draagdoek mee! Dan kan ie tussendoor lekker bij je slapen terwijl je in zo'n zwanenbootje schommelt of een extra rondje wandelt door het sprookjesbos of zoquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.eenaanmeldleeftijd.nl/
dit is hoe t nu werkt in den haag.
Bedankt voor de feedback allemaal! ik ga gewoon kaartjes kopen, en dan gaan we ergens in oktober buiten de vakantie lekker een dagje eftelingen. Holle bolle gijs voeren
Als ik zie hoe hij nu al geniet van dingen bekijken enzo, denk ik dat het wel leuk wordt voor hem.
Sticker kan dat! Maar Sticker kan ook zijn dag om 4 uur smorgens beginnenquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:26 schreef elamanilo het volgende:
Ja, zo kan Sticker nu soms al een hele nacht doorslapen, terwijl er hier nog steevast 2-3x gedronken wordt 's nachts. En 's avonds slapen is ook al voor baby's...
Hier kun je goud geld mee verdienen johquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:42 schreef Burdie het volgende:
Mijn schoonouders wonen om de hoek bij de Efteling, dus daar slaapt kuiken dan 's middags.
jaaaquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:09 schreef elamanilo het volgende:
[..]
En je draagdoek mee! Dan kan ie tussendoor lekker bij je slapen terwijl je in zo'n zwanenbootje schommelt of een extra rondje wandelt door het sprookjesbos of zo
M is heel makkelijkquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe doe je dat met slaapje(s) dan?Wij nemen Noor echt nog niet mee naar iets waar ze niet kan slapen. Dat gaat echt niet goed.
Ik moest lachen, sorryquote:Op woensdag 18 maart 2015 17:23 schreef Spirit82 het volgende:
De uitslag die ik zie over haar lichaam lijkt ook meer op mazelen dan op waterpokken, maar er zitten ook duidelijk beginnende waterpokken tussen. Haar halsklieren zijn ook erg dik. We horen haar sinds gistermiddag ook af en toe over pijn aan haar hals/keel. Ik vind het heel apart. Maar verder is ze wel haar drukke zelf. En gek misschien, maar ze heeft ook dikke rode oorlellen. Kortom, ze ziet er niet uit.
Tussen de voedingen in slaapt ze wel goed en ik kan haar met mijn ogen dicht aanschuiven en aanleggen dus ik hoef er zelf bijna niet wakker van te worden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Sticker kan dat! Maar Sticker kan ook zijn dag om 4 uur smorgens beginnenOf zoals vannacht elke twee uur aan de borst willen (waar niets meer uit komt, dat doet zeer mensen
) Gewoon om even aan te geven dat het niet alleen maar glitter en glamour is hier
Vind je het vervelend/zwaar dat ze snachts nog drinkt?
Dit ook een beetje, als we iets leuks doen, dan lukt het ook om minder/geen slaapje te doen 's middags. Maar zodra ze dan aan de borst gaat/in de doek gaat/ in de auto gaat, vallen d'r oogjes onmiddellijk dichtquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:37 schreef Kyara het volgende:
Zo vanaf de 20 maanden konden ze hier best wel eens een slaapje overslaan als er genoeg entertainment was (bijvoorbeeld een dagje uit).
Awww, hoop dat de tandjes snel doorkomen! Hier was dat ook een paar dagen en nachtenlang ongeveer alleen maar aan de borst.. En ik dan met schrale tepelsquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:45 schreef Cwen het volgende:
Kwak, Ellie zou het fantastisch hebben gevonden maar zoals je vast al hebt begrepen is het per kind verschillend.
Slaapjes doet ze hier ook in auto/wagen/doek/ bij mij op schoot. Niet zo lang als thuis maar ze redt het er wel op.
Spark, heftig, naar de go! Zou dat zelf ook een enorme stap vinden, nog steeds. Maar wel heel fijn dat ze het naar haar zin heeft.
Ela, nachtvoedingen-boks! En ze krijgt hoektanden dus het is weer echt drama 's nachts.
Burd, ja dus, het kan door elkaar. Ellie mist nog 2 snijtanden maar heeft alv4 kiezen en 4 doorkomende hoektanden.
Pfoe, LE, ik ben dan toch nog blij met ons ritme. Om 4 uur ben ik niet bepaald aanspreekbaar, zeg maar...
Ja, lijkt me lymfeklieren en het klinkt me meer als de bof of een allergische reactie, eigenlijk. Iets geks/ nieuws gegeten?quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:28 schreef Spirit82 het volgende:
Ja als ze er morgen nog zo uit ziet idd misschien maar even langs de huisarts. Ik vind het zo gek dat ze vanmiddag ineens knalrood en opgezwollen wakker werd. Waterpokken heerst al maanden op het kdv dus daar zou ik niet raar van opkijken, maar ik vind die andere uitslag en die gezwollen lymfeklieren (?) zo gek.
Ik dacht ook aan de bof, maar dat geeft geen vlekjes toch? Misschien rode hond? Volgens mij zie je daar ook vaak gezwollen klieren bij en ze voelen zich bij rode hond vaak ook niet zo ziek, toch?quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:56 schreef Spirit82 het volgende:
Wat leuk Shandaly! Klinkt super
Ja Cwen, ze heeft als lunch nasi gegeten met kroepoek en gado gado. Maar er zit volgens mij niets in wat zij niet eerder gegeten heeft. Kroepoek, pinda's etc dat heeft ze al veel vaker op. Maar misschien dat daar toch iets in zat?Op het kdv hebben ze op woensdag zo weinig kindjes dat ze altijd samen koken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*duim* *duim*quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:53 schreef danic het volgende:
Dat dacht ik ook al. Mijn vader heeft het ook ooit moeten halen omdat hij wel eens een zaterdag in het kwartaal bardienst had![]()
Ik ga morgen er heen met mijn beste humeur en dan knipper ik gewoon nog een paar keer heel leuk met mijn ogen......eens kijken wat ze zeggen.
En ik wil weten wat zij onder fulltime verstaan? Sommigen gaan dan al akkoord met 32 uur, dus ben benieuwd
Tof he? Ik kan me dat van Lars nog zo goed herinneren... hij heeft een boekje van Nijntje, In de speeltuin... en daarin staat een plaatje van Nijntje ondersteboven aan een rekstok. Als Lars door dat boekje bladerde, en hij kwam bij die bladzijde, dan draaide hij het boekje om, want "Nijn op de kop!", dan sloeg hij weer een bladzijde om, glijbaan op de kop, dus weer omdraaien, bladzijde omslaan, hey, de rekstok weer! Nijn opsekop! Omdraaien! x100quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:03 schreef Franny_G het volgende:
{..} En wat ik ook zo gaaf vind: boekjes die omgedraaid en ondersteboven liggen, draait ze eerst helemaal goed om voordat ze het boekje gaat inkijken. Ik vind het gewoon zo stoer allemaal..
Ik vind het alleen leuk 's morgens en dan doordeweeks. Dan is er geen hond. Maar één per ongeluk wat later gegaan en toen was er gegil en gekrijs. Dat kan ik van mijn eigen kind al niet hebben laat staan van een ander kindquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn nog nooit in de kinderhel geweest.....is het echt zo erg?
En meteen een vraag: wat is leuk om te kopen voor een meisje die 1 wordt? Ons nichtje wordt volgende week 1 en 2 weken later ons andere nichtje. Ze hebben allebei een ouder broertje (3 en 4 jaar) dus ladingen vol speelgoed (neutraal en jongens). Prijsrange: ongeveer ¤20. Voor jongens weet ik altijd zoveel te verzinnen
Geen porseleinen serviesje danquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:11 schreef danic het volgende:
Een leuk prentenboek is ook altijd een hit. Serviesje?
Weet je wat ook leuk is. Althans dat vind mijn dochtertje van 1 (bijna 2) geweldig.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Weet je wat ook leuk is. Althans dat vind mijn dochtertje van 1 (bijna 2) geweldig.
Van Fisher Price heb je een thee setje. Een theepotje dat kan zingen met 2 kopjes er bij en een setje gebakjes. Die vind ze echt helemaal geweldig. Probeert mee te zingen. Komt dan aanrennen (als je onder de douche staat meestal) met het theepotje: Mama teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej?
[ afbeelding ]
Van Peppa Pig/Big heb je plastic serviesjes. Een tijdje geleden zag ik die zelfs bij de Action.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Maar waarom weer zo rozeMijn zoon zou dit echt helemaal geweldig vinden (sprint op KDV en in de bieb meteen naar het servies). Dus als er iemand een tip heeft voor zoiets in neutrale kleuren, graag! (wel plastic idd, echt, waarom Ikea dit alleen in aardewerk heeft snap ik niet
)
Het tasje er van (inclusief pasje, telefoon, sleutels) is hier ook een hitquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:34 schreef aapieannie het volgende:
Dat roze theesetje is hier ook een hit. Vooral het open en dicht doen
Je zoon kan ook best met roze spelen, toch?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Maar waarom weer zo rozeMijn zoon zou dit echt helemaal geweldig vinden (sprint op KDV en in de bieb meteen naar het servies). Dus als er iemand een tip heeft voor zoiets in neutrale kleuren, graag! (wel plastic idd, echt, waarom Ikea dit alleen in aardewerk heeft snap ik niet
)
Ik vind van wel, vriend vind van niet...quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je zoon kan ook best met roze spelen, toch?
en mijn meisje heeft een afkeer van roze (zou ze dat van mij hebben?)! Dus inderdaad andere kleurtjes graag!quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:31 schreef mousemicky het volgende:
Action, zal ik me misschien toch maar eens over mijn afkeer heenzetten en er binnenlopen. En ik ga eens even googlen. In alle speelgoedboeken en winkels tot nu toe alleen maar knalroze gezien. Speelgoedmakers, jongens vinden dit ook heel tof hoor!
Zou best kunnen, ze huilt om veel dingen. Normaal is ze zo niet. Ze heeft jeuk en donkere wallen onder haar ogen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme S. heeft ze er buikpijn van?
Ja het zijn echt de waterpokken en we denken nog steeds dat ze ook een voedselallergie had. We houden haar in de gaten. Wel sneu, als je haar hoofdje aait, voelt je allemaal bulten en korsten en ook tussen haar billen en in haar liezen zit ze helemaal onder. Voordrest valt het me nog mee. Ze heeft 1 pokje in haar gezicht en een aantal op haar romp, maar ze zit (nog) niet helemaal onder.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:36 schreef Shandaly het volgende:
Spirit, hoe is het nu? Zetten de waterpokken door of was het toch iets anders?
Femke heeft een heel simpel theeserviesje van de AH, maar ze speelt er wel leuk mee. Niet als theeservies, maar wel met kleurtjes sorteren en dingetjes erin stoppen enzo... (Niet handig, de ballen van de ballenboom passen er précies (niet) in, en zitten dan die klem in de kopjes... heel irritant)
Ik heb een keer een Nijntje serviesje langs zien komen. Wit met Nijntje afbeelding. Is dat wat?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
)
Deze heeft mijn nichtje. Iig ojanje en oenquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vind van wel, vriend vind van niet...
Hij vraagt zelf trouwens om ojanje, oen en aars
Ik daarentegen ben 24/7 het zonnetje in huisquote:Op maandag 23 maart 2015 09:35 schreef Burdie het volgende:
Alsof zo'n kind altijd maar vrolijk en gezellig moet zijn. Dat ben ik ook niet altijd.
Jij bent dan ook mijn grote voorbeeldquote:Op maandag 23 maart 2015 09:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik daarentegen ben 24/7 het zonnetje in huis![]()
Die is wel tof! Maar J. is helemaal niet jarig... En toch zou ik m hier heeeeel blij mee maken... Eens even nadenkenquote:Op maandag 23 maart 2015 08:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Deze heeft mijn nichtje. Iig ojanje en oen![]()
https://m.bol.com/nl/p/ni(...)0000027679880#images
Ik ben me vast aan het inlezen hierTot over een paar dagen
Soms kan ik daar ook wel kriebelig van worden hoor.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:12 schreef Franny_G het volgende:
Leuk van de meet! Ik had het ook gezellig gevonden, maar ons weekend zat heel vol met afspraken en verjaardagsfeestjes. Dat was ook allemaal heel gezellig.
We hadden ook verjaardag bij schoonfamilie en toen we daar kwamen moest I even erg wennen, en alleen bij mij zitten want anders was het huilen. Dat duurde een kwartiertje en daarna was ze weer als vanouds aan het rondkruipen en spelen. Maar die opmerkingen dan daarover: Ze is wel uit haar hum he! Nou, wat is er met haar aan de hand? Kom op meisje, tuuttuut, wel een beetje vrolijk zijn hoor!
Ik kan daar zo slecht tegen..
Leuk hoor, die contacten met andere kindjes. Dat vind ik bij ons neefje van 3,5 ook zo leuk. Ze zitten toch nog in dezelfde belevingswereld. Dan is 1,5 jaar verschil niet zo groot meer.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:47 schreef exode het volgende:
Vervelend is dat he Franny....Je kan ook antwoorden: dat komt door het gezelschap.
Wij horen steeds 'Hij is wel vaak ziek he?'. Ik heb nooit door gehad dat je zo vaak in de verdediging wordt gedrukt als je een kind hebt....pffff.
Die hoektanden he, hebben ze daar meer last van dan van kiezen? Hij heeft 4 kiezen en 8 tanden en sinds 2 dagen elke middag koorts, enorm veel kwijl en rode wangen. En wat hangeriger dan normaal maar wel gewoon lachen, spelen, slapen etc. Dus dat kan toch niet anders dan kiezen of dus snijtanden zijn, lijkt mij.
Gisteren was hij bijna de hele dag bij mijn schoonzus en zwager. Grote lol had hij met zijn nichtje (wordt zondag 1 jaar) en neefje (is 4 jaar). Mijn schoonzus zei dat er best een groot verschil zit tussen mijn nichtje en ons zoontje. Hij is echt al een dreumes (ze schelen 5 weken) en zij echt nog een baby. Hij kruipt, stapt, zit, trekt zich overal aan op en zij tijgert wat. Bizar hoe groot dat verschil kan zijn. Maar zo leuk om de foto's te zien, dat ze zo genieten van elkaars aanwezigheid, dat moeten we veel vaker doen!
Wel fijn even met zijn tweetjes. Hebben op ons gemak naar vouwwagens kunnen kijken en daarna high tea in Utrecht. Het blijven eten bij mijn schoonzus en zwager was net iets te veel voor hem. Hij had thuis echt moeite om in slaap te vallen.
Ja hoor. Ik heb het ook nogquote:Op maandag 23 maart 2015 11:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier moet ze ook los komen als ze ergens vreemd komt. Lijkt me heel normaal gedrag?
Klopt. Maar soms doe je dat toch vanzelf.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:25 schreef L-E het volgende:
Tsja, dat uitleggen ja.. kun je ook gewoon niet doen he. Er zijn al meerdere mensen om ons heen geweest die hebben gezegd ' Oh, jullie gaan METEEN naar boven als hij huilt??!' De eerste paar keer ging ik dat uitleggen cq verantwoorden en zei ik: 'Ja, want anders wordt hij des te verdrietiger en bladiebladieblabla' maar inmiddels volsta ik met een 'Ja, dat doen wij idd'. Is er ook geen ruimte voor een discussie, want daar heb ik geen behoefte aan.
exode, hier nog geen hoektanden, dus geen idee. De combinatie van klachten klinken wel als tandjesleed idd
Jouw dreumes zwemt onder water?quote:Op maandag 23 maart 2015 12:25 schreef Shandaly het volgende:
Volgens mij valt het hier best mee wat betreft 'ongewenste opmerkingen'. Of ik ben er oost-indisch doof voor geworden, dat kan ook. Ik kan me ook voorstellen dat sommige opmerkingen echt niet zo lullig bedoeld zijn zoals ze bij anderen binnenkomen.
Oh... ik heb Femke net pijn gedaan...![]()
Ik schoof haar kinderstoel aan aan tafel omdat zij zich altijd afzet, en ze inmiddels weer niet bij haar glas melk op de tafel kon... maar toen zaten er nog een paar vingertjes tussen de stoel en de tafel...
![]()
Gelukkig had ik voor vandaag al wat credits opgebouwdZwemles was zo leuk vandaag! Ze wordt al net zo'n waterrat als haar grote broer. Onder water door zo'n gat 'zwemmen', met een glimlach van oor tot oor weer boven water komen en meteen omdraaien en wurmen voor nog een keer!
Heerlijk!
Zwemles? Daar leren ze datquote:Op maandag 23 maart 2015 12:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jouw dreumes zwemt onder water?
Hoe, wat, hoezo?
Daar ben ik ook elke keer bang voor geweest, maar het gaat me niet meer gebeuren want ik heb vandaag eindelijk de beugel uit de tripptrapp gehaald! Nu mijn kind nog leren hoe ze van dr stoel klimtquote:Op maandag 23 maart 2015 12:25 schreef Shandaly het volgende:
Oh... ik heb Femke net pijn gedaan...![]()
Ik schoof haar kinderstoel aan aan tafel omdat zij zich altijd afzet, en ze inmiddels weer niet bij haar glas melk op de tafel kon... maar toen zaten er nog een paar vingertjes tussen de stoel en de tafel...
![]()
Ze willen gewoon iets zeggen en dus zeggen ze iets over iets wat ze opvalt. Waarschijnlijk niet bedoeld als commentaar ofzo. En tonen interesse en stellen dus een vraag..quote:Op maandag 23 maart 2015 12:03 schreef exode het volgende:
Ik weet nooit zo goed wat mensen willen met die vragen. Ik heb dat zelf nooit gedaan bij anderen en ik doe het nog steeds niet. Willen ze echt antwoord of is het een verkapte manier van je mening geven?
Ik heb haar gelijk op de grond gezet (als een soort test, maar ook omdat ik die fiets eerst tegen de heg moest kwakken, ook zoiets...quote:
Wij zijn nu 4 mnd over, denk ik en het is de beste beslissing everquote:Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
Oohh wat een superschattige foto! Ik vind het ook zo heerlijk als Isa helemaal vertrokken is, dan voelt ze weer heel even als een kleine baby![]()
Hebben jullie al een peuterbedje Danic? Ik besprak laatst met man om haar over te leggen, maar hij is bang dat ze dan nog slechter gaat slapen dan ze nu al doet, of dat ze eruit gaat en ons wakker maakt ofzo. Hebben mensen hier al ervaring met een groter bed? Ik zou het zo fijn vinden dat ik haar dan niet meer zo diep hoef te tillen.
Wij hebben haar ledikantje van haar kinderkamer verruild voor het ledikantje van de Ikea. Dat hebben we gekocht toen ik zwanger was van Rosalie en Eva nog niet naar een groot bed wilde.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
Oohh wat een superschattige foto! Ik vind het ook zo heerlijk als Isa helemaal vertrokken is, dan voelt ze weer heel even als een kleine baby![]()
Hebben jullie al een peuterbedje Danic? Ik besprak laatst met man om haar over te leggen, maar hij is bang dat ze dan nog slechter gaat slapen dan ze nu al doet, of dat ze eruit gaat en ons wakker maakt ofzo. Hebben mensen hier al ervaring met een groter bed? Ik zou het zo fijn vinden dat ik haar dan niet meer zo diep hoef te tillen.
Dat laatste is ook een mooie ja. Ik verwacht dan zoiets dat als er ooit iets opvallends is met je kind (bijvoorbeeld: hij gaat om met oudere vrienden) dan krijg je vast opmerkingen als: "Hij mist natuurlijk een vader".quote:Op maandag 23 maart 2015 15:28 schreef exode het volgende:
Ik verdedig me meestal niet, het is ook afhankelijk wie het vraagt en hoe het wordt gevraagd. Iemand die ook een baby heeft en vraagt 'jullie zoontje is ook vaak ziek he?' Vind ik wat anders als iemand die hem nooit ziet, geen interesse toont maar wel zegt 'hij is vaak ziek he?' Maar dat is een ander issue.en dat ziek zijn, is ook zo'n vreemde, hij is 3x ziek geweest.
Commentaar krijgen we verder eigenlijk nooit, zou ik ook echt vreemd vinden. Hihi. Wij zijn geweldig namelijk
Ik ben wel benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Wij moeten ons ongetwijfeld gaan 'verantwoorden' over het ontbreken van een papa.
Mijn moeder heeft voor later al zoiets van: "Aiden moet wel in de achtbaan durven hoor, het moet geen mietje zijn."quote:Op maandag 23 maart 2015 14:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja dat snap ik ook wel weer. Die waardeoordelen vind ik ook wel eens vervelend.
Vooral dat dochter steevast lief wordt genoemd en zoontje (5 mnd) ook wel, maar ook vaak stoer enzo. Maar dochter is anders ook heul stoer hoor denk ik dan...
Vind ik ook. En in het nieuwe huis komt er een groter bedquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:13 schreef vencodark het volgende:
Wauw, met z'n vieren in bed! Gezellig.
Als je allemaal maar goed/ genoeg slaapt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:22 schreef Tally het volgende:
[..]
Vind ik ook. En in het nieuwe huis komt er een groter bed
Maar kan me ook voorstellen dat mensen het vreselijk vinden.
De kinderen slapen prima. En de oudste door, de jongste wil 's nachts nog wel eens wakker worden maar slaapt dan binnen de minuut weer want mama! Papa slaapt over het algemeen ook goed, behalve als de oudste een drukke/spannende dag heeft gehadquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als je allemaal maar goed/ genoeg slaapt.![]()
Ik draai altijd veel, strek mijn been helemaal overdwars.
Ik werd altijd al wakker toen de katten nog bij ons lagen etc. Hier zou het niet werken.
Dat! Vooral dat!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:40 schreef L-E het volgende:
Mijn man heeft het heel zwaar als we met ons vieren in bed liggen. Er is ruimte zat, maar hij is zo bang de jongetjes wakker te maken dat hij heel krampachtig gaat liggen en zich niet durft te bewegen
Ik slaap juist heerlijk met de kindjes om me heen. Die gelukzalige gezichtjes in alle rust, het slaperige gefriemel aan mijn haar, die handjes in mijn gezicht
Hier hetzelfde. Alleen roept Aiden "Ajaaaa"? En dat echt tig keer achter elkaar. En als wij in een zware stem terugroepen, doet hij dat ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:51 schreef exode het volgende:
Oh ik kan echt niet slapen met ons zoontje in bed....mijn vrouw wel. Ik ben steeds als de dood dat ik over hem heen rol of zo. We hebben ook een smal bed (140cm) en ik draai veel in bed....
Hij slaapt eigenlijk nooit bij ons, maar als het gebeurt, ga ik het logeerbed in.
We zijn echt gezegend met zijn slaapritme. Maar goed....dat kan maar zo veranderen, hij is tenslotte pas 13 maanden. Hij wordt alleen 's nachts wakker als hij ziek is of als hij zijn knuffel uit bed heeft gegooid.
Elke ochtend wordt hij kletsend wakker, dan zit hij in zijn bed met alledrie zijn knuffels. Hele gesprekken te houden. Zodra hij ons hoort in de gang/badkamer/slaapkamer roept ie enthousiast 'Mama!'. Hoe kan je nou beter wakker worden?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:40 schreef L-E het volgende:
Ik slaap juist heerlijk met de kindjes om me heen. Die gelukzalige gezichtjes in alle rust, het slaperige gefriemel aan mijn haar, die handjes in mijn gezicht
Aiden lag tot 8 maanden ook bij ons op de kamer. Komt omdat we nog in een appartement zaten met 1 slaapkamer. Zijn bed stond dan naast het onze en inderdaad: kijken naar je slapende kind is ook zo mooi. Ik vind het altijd heel vertederend en rustgevend. Zo puur en kwetsbaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:16 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik vind het soms jammer dat we hier niet samen slapen, lijkt me zo gezellig. Ik kan ook uren naar mijn slapende kind kijken, hij is zo mooi en volmaakt.
Sinds dat hij drie maanden is, slaapt hij beter in zijn eigen kamer... mijn man vindt het ook fijn zo, die zou denk ik niet goed kunnen slapen als kuiken er nog bij zou liggen.
Peuterbedje denken we hier voorlopig nog maar niet aan.
Dit dus.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:28 schreef Omentielvo het volgende:
Helaas geen tips. Wel herkenning. (Dus sowieso,alvast sorry. Deze fases komen ook nog voor als ze twee zijn)
Ik loop dan ook weg en wacht een paar minuten. Bij echt overstuur huilen pak ik haar weer en troost haar en probeer het dan een minuut of tien later weer.
Bij mopperen laat ik haar liggen.
Ik zou het niet kunnen denk ik. Noem me maar een slechte moeder, maar ik zou me dan groen en geel ergeren en continu kijken of ik niet al weg zou kunnen. En dat gevoel bij mij zouden ze ongetwijfeld ook oppikken, waardoor er van rustig worden al helemaal geen sprake is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:35 schreef L-E het volgende:
Wij blijven bij hem. Ik wil hem niet alleen laten terwijl hij zo duidelijk aangeeft mijn nabijheid nodig te hebben. Wij gaan naast het bed zitten en aaien over zijn hoofd en kletsen heel zacht tegen hem. Ook dan vecht hij, want hij wil idd niet slapen, maar hij geeft zich uiteindelijk wel over aan de slaap. En dat heb ik liever dan dat hij dat doet terwijl hij alleen is
Overigens is de kinderwagen hier ineens de slaaphit, dus als het heel moeilijk is gaan we wandelen, is hij zo vertrokken.
Ga ik zeker doen jaquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:24 schreef Shandaly het volgende:
Misschien kan je z'n bedje (nog) fijner maken? Beetje schemerig in de kamer, knuffeltje erbij, muziekdoosje aan, bedritueeltje maar dan voor overdag?
Net geprobeerd... Kuiken wordt dan naast het 'gewone' gillen ook nog eens Heel Erg boos dat ik hem er niet uit haal.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:35 schreef L-E het volgende:
Wij blijven bij hem. Ik wil hem niet alleen laten terwijl hij zo duidelijk aangeeft mijn nabijheid nodig te hebben. Wij gaan naast het bed zitten en aaien over zijn hoofd en kletsen heel zacht tegen hem. Ook dan vecht hij, want hij wil idd niet slapen, maar hij geeft zich uiteindelijk wel over aan de slaap. En dat heb ik liever dan dat hij dat doet terwijl hij alleen is
Helaas, kuiken slaapt alleen in zijn bedje of in de auto. Wagen, doek, noppes. Oja, bij papa op de borst wil hij nog wel eens slapen, maar die heeft dan ook zo'n warme, brede borstkasquote:Overigens is de kinderwagen hier ineens de slaaphit, dus als het heel moeilijk is gaan we wandelen, is hij zo vertrokken.
Dat gebeurt hier helaas alleen maar 's avonds voor het slapen gaan, overdag niet. Dan ligt hij al drinkend vanalles aan te wijzen (ook als er niks te zien is). Ik zal eens proberen hoe dat gaat als ik hem overdag in het pikkedonker de borst geef.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:08 schreef WupWup het volgende:
Ik blijf er ook bij. Meestal valt dreumes aan de borst in slaap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Euh... Waarschijnlijk zijn jullie langs beide gereden, de oude en de nieuwe. De oude is die achter het politiebureau, en de nieuwe kon je zien liggen vanaf de afrit. Groot nieuw gebouw met veel frisgroen, het nieuwe spilcentrum.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:38 schreef Burdie het volgende:
Shandaly g fijn dat ze het goed doet op het kdv. Is dit die waar we zaterdag langs reden?.
Ook niet als je ze met chocolademelk of zo maakt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat klinkt goed Shandaly!
Hier geen pannenkoekendag. Noor lust ze niet.
Bij mij is het op het moment ook pet hoor. Patat eet ze graag dan. Maar voor de rest gaat er weinig in. Bij de oudste ook niet. Groenten krijgen ze niet binnen wat ik ook probeer. Gister toevallig wat cherry tomaatjes. En soms hier en daar een stukje komkommer. Pannenkoeken eten ze dan wel graag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Denk het niet. Ei trekt ze ook niet. Bepaalde textuur. Maar patat lust ze ook niet. Ze lust qua avondeten bijna niets. We hebben ons er inmiddels redelijk bij neergelegd dat er in de avond hooguit 2-3 happen ingaan. Om de 2 dagen ongeveer krijgt ze Olvarit, zodat ze nog iets van groente binnenkrijgt.
Nooit van gehoord dit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Ook niet als je ze met chocolademelk of zo maakt?
Smaken erg lekker hoor.quote:
Ik ga het eens voorstellen. Man bakt ze altijd op zondag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef Tally het volgende:
[..]
Smaken erg lekker hoor.
Wel stukje zoeter dan de normale pannenkoek.
Goed dat jullie je erbij neerleggen. En als af en toe een potje Olvarit er wel goed in gaat, is dat toch een goede oplossing zo?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Denk het niet. Ei trekt ze ook niet. Bepaalde textuur. Maar patat lust ze ook niet. Ze lust qua avondeten bijna niets. We hebben ons er inmiddels redelijk bij neergelegd dat er in de avond hooguit 2-3 happen ingaan. Om de 2 dagen ongeveer krijgt ze Olvarit, zodat ze nog iets van groente binnenkrijgt.
Oh en btw: is dat echt met een pak chocomelk of een schepje poeder door je beslag?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef Tally het volgende:
[..]
Smaken erg lekker hoor.
Wel stukje zoeter dan de normale pannenkoek.
Ik denk (of althans, ik hoop het voor je) dat dat wel eens mee zou kunnen vallen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef Cwen het volgende:
Maar ik denk dat 't niet gaat werken, eigenlijk. Ze is heel zelfstandig overdag, maar ik zie haar niet gaan slapen zonder de borst. En dat ze niet doorslaapt weten m'n ouders gelukkig wel.
+1!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef elamanilo het volgende:
Dus het kan zomaar dat ze toch opeens lief gaat slapen als ze bij je ouders is, gewoon omdat daar nu eenmaal geen borst is maar wel een lieve opa en oma <3
Maar zou je dan echt nog kolven?? Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor t laatst stuwing heb gehad. Als je t opzich wel wilt zou ik het daar niet om laten hoor!quote:Ook omdat ze bij het naar bed gaan, 's nachts en 's ochtends nog uit de borst drinkt en ik geen zin heb om te kolven
Gaat goed met Eline! Wel een pittige tante hoor en toch ook verlegenquote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:18 schreef Cwen het volgende:
Tja, ela, hier zoek ik stiekem ook zo'n 'excuus'. Maar we hebben straks dat weekend weg, en ik vind dat ik ook rekening moet houden met die 13 anderen (nou ja, 12, m'n man vindt het allemaal prima). Dus ik wil het toch geprobeerd hebben - maar man, ik vind het zo'n mega stap.
Dat kolven vind ik niet zo erg, maar dat gaat ook hier nodig zijn - ik heb nog meerdere keren per week last van stuwing en net als bij ela is 7 uur niet drinken garant voor ploffers.
Danic doe normaaaaaaaal je bent toch niet al met slingers voor Rosalie dr verjaardag bezig?? Dat duurt nog heeeeeel lang tochquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:31 schreef danic het volgende:
Twee jaar geleden was ik de slingers kwijt en heb ik ze op zaterdagavond nog snel van de buren kunnen lenen.
Het jaar erop op tijd nieuwe gekocht, inclusief van die toffe ronde papieren bollen.
Nu wil ik de slingers op gaan hangen en wat heb ik in mijn handen?
De slingers van twee jaar terug![]()
Maar waar die toffe slingers nou zijn die ik vorig jaar heb gekocht![]()
![]()
Roomboter is heel gezond juistquote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben vanavond voor het eerst poffertjes gegeten met T en S. Ze kregen gewoon droge poffertjes, want roomboter en suiker vond ik nog iets te veel van het goede voor ze.
Agos!quote:Op zondag 29 maart 2015 11:13 schreef Cwen het volgende:
Danic, gefeliciteerd!
Om 05.00 uur vannacht hebben we Ellie weer opgehaald. Ze was zonder problemen gaan slapen, prima, maar toen ze wakker werd en mama er niet was... Opa en oma hebben gepraat, gelezen, gespeeld en gezongen maar telkens als ze het bedje weer in ging, ging ze huilen. Dus toen heeft ML haar opgehaald, stortte ze zich op m'n borst en sliep 10 minuten later
. Goed, nog even niet aan toe dus.
Hebben zelf wel een enorm leuke avond gehad, heerlijk gegeten en zelfs nog even de kroeg in geweest. Heerlijk!
+1!quote:Op zondag 29 maart 2015 09:26 schreef LadyBlack het volgende:
Hier trouwens een lastige fase; E hangt erg aan mij, vertoont allerlei sprong-achtig gedrag, maar ik kan het dan af en toe zo slecht hebben omdat we zo slecht slapen
En dan moet ik mezelf weer tot de orde roepen dat ten eerste E het ook niet kan helpen, en ten tweede dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik eens boos word... zucht
Ja dag! Jij hebt een dreumes? Gefeliciteerd nog!! En beterschap voor Stipquote:Op zondag 29 maart 2015 12:38 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een dreumes!
Die nu ziek in de doek bij me slaapt, dus nog heerlijk klein
![]()
Gefeliciteerd Danic!
En verder doe ik even een +1 op Burdie. Gemak dient de mens
Vandaag was I in slaap gevallen tijdens een uitstapje in de doek, maar tjonge, het begint echt een heel gevaarte te worden dat in de doek zo tegen je aan ligt te snurken. En dan is I niet eens zo groot.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:38 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een dreumes!
Die nu ziek in de doek bij me slaapt, dus nog heerlijk klein
![]()
Geen idee hoe ik erbij kwam dat dat niet oké was om dat te geven. Ik denk dat ik in mijn hoofd alleen de combi "boter+poedersuiker" maakte ofzo.quote:
Ik ben op zolder wezen strijken. Win-win. En de boel lekker aan kant, en een vrolijk dreumes spelend met papa en d'r grote broer. Maar ik voel me er eigenlijk ook wel schuldig om. Met een baan van 32-uur zie ik haar toch eigenlijk al niet zo heel veel, en de momenten dat we wel samen zijn, erger ik me wild aan haar... Zucht... 't is een fase he?quote:Op zondag 29 maart 2015 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Shandaly, rugpijn sucksEn ik heb ook wel eens een paar avonden achter elkaar afspraken gemaakt om E maar niet naar bed te hoeven brengen ja, en stond vanmiddag ook op dat punt
![]()
Maarrrrr ik heb mogelijk een oorzaak voor de ellende: ze zat op haar eigen vinger te knagen, dus ik vroeg of ik eens in haar mond mocht voelen, en volgens mij voelde ik een klein randje achterin haar kaak! Maakt t toch allemaal wat minder erg ofzo, dat ze zo moeilijk slaapt, suf he?
Klinkt lief he?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:41 schreef vencodark het volgende:
Jaaa!! Aiden zegt eindelijk "mama".![]()
Dat had hij vd zomer ook weleens gedaan maar sindsdien niet meer.
Maar nu weer wel. Ben zo blij.
SPOILER: fotospam!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ga ik even bij lezen hier en op jullie reageren!
Rugpijn bij baby/peuterzwemmen helemaalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |