Je kan in Amsterdam niet eens meer je eigen school kiezen vanwege een "postcodebeleid"quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je woont, in de gemiddelde tokkiewijk zal dat vast zo zijn en verder is er in Nederland onderwijskeuze vrijheid voor ouders, de meeste dorpen hebben zelfs meerdere scholen
Ik geef mijn mening, als jij of zij dat als afzeiken vindt is dat jou probleem.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kan in Amsterdam niet eens meer je eigen school kiezen vanwege een "postcodebeleid"begreep ik. Juist in Nederland zijn er veel teveel regeltjes.
Ik snap Gaoxing prima, jij gaat haar een beetje zitten afzeiken om de keuze die ze voor haar eigen kinderen maakt. Vind je dat zinvol?
Ja, nogal zinloos om je mening te geven over de keuze van iemand anders voor haar eigen kinderen, terwijl jij noch met haar noch met haar kinderen ook maar iets te maken hebt.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening, als jij of zij dat als afzeiken vindt is dat jou probleem.
Volgens mij gaat de grondwet vooral om het recht tot het oprichten van scholen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PS. Je bent slecht geïnformeerd, vrije schoolkeuze staat gewoon in de grondwet
Dan blijft er weinig zinvols over, maar goed jij mag van mij er best een probleem mee hebben,quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, nogal zinloos om je mening te geven over de keuze van iemand anders voor haar eigen kinderen, terwijl jij noch met haar noch met haar kinderen ook maar iets te maken hebt.
Die garantie is er nooit, anders zou het hele systeem onwerkbaar zijnquote:Op vrijdag 10 april 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, nogal zinloos om je mening te geven over de keuze van iemand anders voor haar eigen kinderen, terwijl jij noch met haar noch met haar kinderen ook maar iets te maken hebt.
[..]
Volgens mij gaat de grondwet vooral om het recht tot het oprichten van scholen.
Kijk maar in het Maagdenhuistopic, ergens deel 11. Daar is het aangehaald, daar heb ik het ook van. Een link van de gemeente zelf over dat postcodebeleid. Dus GEEN vrije schoolkeuze in Amsterdam; je kan intekenen op een aantal "voorkeursscholen" maar "er is geen garantie" dat je kind daar geplaatst wordt.
quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen is dat waarschijnlijk niet bij je in de buurt, dan kan je ze net zo goed naar een internaat sturen, dan doen ze daar hun sociale contacten op.
Een gedeelte van die vrienden hebben ouders die voor een paar knaken meer hun kinderen daar een andere plek van de wereld slepen, dus het lijkt me sws niet hetzelfde als je kinderen naar een lokale school te sturen waar pak hem beet 90% van de families daar heel de basisschool en/of middelbaar onderwijs daar blijven wonen
Verder zijn er ook tweetalig onderwijs scholen
Yep.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Je wordt niet door al te veel kennis gehinderd, of wel?
Sterk argument
a) sommige expats gaan naar het buitenland ivm hun carrière, maar de meesten doen het gewoon omdat ze het leuk vinden. Alleen degenen in extreme rotlanden doen het (soms) voor het geld, maar als je alles in aanmerking neemt (en dat is heel veel, t/m het feit dat onze kinderen waarschijnlijk niet in NL naar het tertiair onderwijs zullen gaan en dat daar een spaarpot voor moet zijn aan toe) was het voor ons financieel aantrekkelijker geweest om gewoon in NL te blijven. Als je echter onze kinderen de keus geeft, blijven ze liever expat, inclusief de verhuizingen (en het verloop van vriendjes en vriendinnetjes). Omdat het leuk en verrijkend (in de figuurlijke zin, ja) is;
De keuze om voor je kinderen en zelfs om voor kinderen te kiezen is er altijd
b) onze kinderen zijn al hun hele leven geen 'part of the crew' van die mensen waarvan, zoals je het zelf uitdrukt, "pak hem beet 90% van de families daar heel de basisschool en/of middelbaar onderwijs daar blijven wonen". Ze horen bij het team dat ook minimaal een paar keer verhuisd is, weet hoe het is om ergens nieuw te zijn en ervoor openstaat dat anderen verschillende ervaringen hebben.
Overal buitenbeentje zijn, is maar net wat je voor je kinderen wil
c) je snapt toch wel dat kinderen op een internaat hun gezin niet in de buurt hebben?
Jammer dat je het punt niet begrijpt
d) Nederlandse kinderen van het type 'de 90% van DAM' hebben vanaf de middelbare school ook hun vriendjes door de hele stad wonen. Mijn vriendinnen woonden tot zo'n 20 km afstand in alle windrichtingen.
Minder dan de gemiddelde internationale school in elk geval
e) ik heb eerder uitgelegd waarom de schoolsoort waar mijn kinderen op (blijven) zitten waarschijnlijk beter voor hun is, vergeleken met het Nederlandse systeem. Het (meeste) tweetalig onderwijs is gegoten in een Nederlandse mal en dus voor ons niet interessant.
Wat is er mis met die mal?
Je mag best je eigen mening hebben DAM. Ik denk alleen dat ik het als serial expat, derdejaars onderwijskunde én moeder van een paar intelligente, sociale en goed aangepaste kinderen beter weet
Jammer voor je kinderen dat je dat denkt
Vriendje of vriendintje om de hoek lijkt me wat makkelijker dan op een half uur rijden met de auto. Wat denk jij?quote:Op zaterdag 11 april 2015 03:17 schreef rogier21 het volgende:
Ik had genoeg expats in Nederland die hun kinderen op internationale scholen had zitten, waarom zou je denken dat dat anders is? Ze hebben ook gewoon vriendjes :S Ik ken ook mensen die hun kind elke morgen naar een school half uur rijden hadden, die kinderen hadden ook geen vriendjes in de straat..
Mijn vrienden uit de straat gingen niet naar mijn school om de hoek, en na schooltijd konden we prima spelen. Op school had je weer andere vrienden.quote:Op zaterdag 11 april 2015 03:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vriendje of vriendintje om de hoek lijkt me wat makkelijker dan op een half uur rijden met de auto. Wat denk jij?
Wie weet had je geluk en zat je samen met je vriendjes op voetbal, hockey of dammenquote:Op zaterdag 11 april 2015 03:32 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Mijn vrienden uit de straat gingen niet naar mijn school om de hoek, en na schooltijd konden we prima spelen. Op school had je weer andere vrienden.
Sporten? We speelde gewoon buiten, niks geen buitenschoolse opvang gezeik van tegenwoordig. Spelen tot het donker was.quote:Op zaterdag 11 april 2015 03:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie weet had je geluk en zat je samen met je vriendjes op voetbal, hockey of dammen
Ingevuld! Jammer wel dat alleen van een klein aantal landen data beschikbaar is.quote:Op zondag 12 april 2015 18:28 schreef Igen het volgende:
Hee, je kan nu weer meedoen met de jaarlijkse expat-enquete van hsbc: http://www.expat.hsbc.com(...)xpat-explorer-survey
Stelt tuurlijk geen zak voor.quote:Op zondag 12 april 2015 18:28 schreef Igen het volgende:
Hee, je kan nu weer meedoen met de jaarlijkse expat-enquete van hsbc: http://www.expat.hsbc.com(...)xpat-explorer-survey
Die buitenschoolse opvang is anders hard nodig voor de ouders die met zijn tweeen tot laat werken om rond te komen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 03:36 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Sporten? We speelde gewoon buiten, niks geen buitenschoolse opvang gezeik van tegenwoordig. Spelen tot het donker was.
Ik zie jou anders niet vaak op Fok! enthousiast schrijven over Canada.quote:Op maandag 13 april 2015 14:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Stelt tuurlijk geen zak voor.
Een enquete in je eigen land geven tbv. expat informatie is natuurlijk zo roze gekleurd als het maar kan.
Je kan ook geen kinderen nemen of zorgen dat diegene die de broodwinner is voldoende verdient om 3,4,5 mensen te onderhouden zodat de andere ouder part-time kan werken voor de leuke uitgavenquote:Op maandag 13 april 2015 14:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Die buitenschoolse opvang is anders hard nodig voor de ouders die met zijn tweeen tot laat werken om rond te komen.
Klopt. Vind Canada driewerf niks...quote:Op maandag 13 april 2015 16:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie jou anders niet vaak op Fok! enthousiast schrijven over Canada.
Ach ja.... (zucht)quote:Op maandag 13 april 2015 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan ook geen kinderen nemen of zorgen dat diegene die de broodwinner is voldoende verdient om 3,4,5 mensen te onderhouden zodat de andere ouder part-time kan werken voor de leuke uitgaven
De dag dat ik het een keer met DAM eens ben, hij is hier.quote:Op maandag 13 april 2015 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan ook geen kinderen nemen of zorgen dat diegene die de broodwinner is voldoende verdient om 3,4,5 mensen te onderhouden zodat de andere ouder part-time kan werken voor de leuke uitgaven
Inderdaad. Vervelend als je al kinderen hebt uiteraard. Afschieten dan maar?quote:Op maandag 13 april 2015 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De dag dat ik het een keer met DAM eens ben, hij is hier.
Kinderen krijgen is een keuzequote:Op maandag 13 april 2015 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Inderdaad. Vervelend als je al kinderen hebt uiteraard. Afschieten dan maar?
Tja misschien is het moeilijk voor je te begrijpen maar mensen kunnen hun baan kwijt raken en gedwongen zijn om een andere, minder betaalde baan, te accepteren wat weer als gevolg heeft dat zij kinderopvang nodig hebben omdat ze beiden lange uren moeten maken om hun kosten te betalen.quote:Op maandag 13 april 2015 16:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is een keuze
Jawel, maar dat doet verder niks af aan het punt. Als redenatie, veel succes ermee. Vooral geschikt voor mensen met een minderwaardigheidscomplex.quote:Op maandag 13 april 2015 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja misschien is het moeilijk voor je te begrijpen maar mensen kunnen hun baan kwijt raken en gedwongen zijn om een andere, minder betaalde baan, te accepteren wat weer als gevolg heeft dat zij kinderopvang nodig hebben omdat ze beiden lange uren moeten maken om hun kosten te betalen.
Had je daar even niet aan gedacht?
(proest) Wat een zwak gelul....vast geen kinderen?quote:Op maandag 13 april 2015 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jawel, maar dat doet verder niks af aan het punt. Als redenatie, veel succes ermee. Vooral geschikt voor mensen met een minderwaardigheidscomplex.
Misschien kan DAM zich vrijwillig aanmelden?quote:Op maandag 13 april 2015 16:48 schreef El_Matador het volgende:
DAM, de reden om postnatale abortus toe te juichen.
Lijkt me het beste voor KAA en de Wereldvrede.quote:Op maandag 13 april 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien kan DAM zich vrijwillig aanmelden?
quote:Op maandag 13 april 2015 16:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me het beste voor KAA en de Wereldvrede.
Absoluut. Ik vond het heerlijk weer terug te zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
En Dutchko, heb je een baan in Nederland gevonden, en was Nederland alles wat je ervan verwachtte?
De dag dat ik het een keer met El_Matador eens ben, hij is hier.quote:Op maandag 13 april 2015 16:48 schreef El_Matador het volgende:
DAM, de reden om postnatale abortus toe te juichen.
Net zo Afrikaans als Mozambique of Angolaquote:Op maandag 13 april 2015 18:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe typisch Afrikaans is Cabo Verde eigenlijk?
Hebben ze daar dan ook burgeroorlogen?quote:Op maandag 13 april 2015 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net zo Afrikaans als Mozambique of Angola
Goed om dit te horen. Welke regio heb je op het oog in NL?quote:Op maandag 13 april 2015 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Absoluut. Ik vond het heerlijk weer terug te zijn.
Moest in het begin een beetje wennen aan de drukte maar na 1 week was het ok.
Ben heel Nederland door gereden, veel gepraat met allerlei mensen en vond het fanatastisch.
Baal als een stekker dat ik weer terug ben in Canada.
Ga aan de gang om binnen 6 maanden terug te gaan en te beginnen als ZZP'er.
Het leven is zoo goedkoop daar, niet te vergelijken met hier.
Nee, besluit is genomen.
Wij gaan terug.
Portugal? Dat moet in Nederland ook wel lukken toch?quote:Op maandag 13 april 2015 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Regelen dat ze zo snel mogelijk in Portugal komt, zich daar laten inschrijven en zorgen dat ze daar voor een maand of 4 een baantje krijgt als receptioniste of zo
Dat is een soort van tegen de stroom in zwemmen, met al die zwermen portugezen die deze kant op komen.quote:Op maandag 13 april 2015 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Regelen dat ze zo snel mogelijk in Portugal komt, zich daar laten inschrijven en zorgen dat ze daar voor een maand of 4 een baantje krijgt als receptioniste of zo
Wie weet als jij denkt dat ze in een hotel veel hebben aan iemand Portugees spreekt en geen Nederlands dan welquote:Op maandag 13 april 2015 23:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Portugal? Dat moet in Nederland ook wel lukken toch?
Is andersom toch veel meerquote:Op maandag 13 april 2015 23:37 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dat is een soort van tegen de stroom in zwemmen, met al die zwermen portugezen die deze kant op komen.
Ze kan gewoon goed engels dus dan zou het in NL beter kunnen lijkt mij. Ik heb geen idee hoe dat qua banen zit hier maar met engels, portugees en italiaans moet best wat mogelijk zijn lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is andersom toch veel meer
Ook een verschil tussen een 2 uur vlucht van 150 euro en een van 12 uur en 800 euro
Dan gewoon naar Nederland laten komen, baat het niet dan ben je een paar duizend euro kwijtquote:Op dinsdag 14 april 2015 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ze kan gewoon goed engels dus dan zou het in NL beter kunnen lijkt mij. Ik heb geen idee hoe dat qua banen zit hier maar met engels, portugees en italiaans moet best wat mogelijk zijn lijkt mij.
Ik zou het liefst rondom Nijmegen gaan wonen. Dat is mij best bevallen.quote:Op maandag 13 april 2015 21:15 schreef Essebes het volgende:
[..]
Goed om dit te horen. Welke regio heb je op het oog in NL?
En is het je gelukt om voor een baan contacten te leggen? lijkt me best lastig omdat je nu niet direct beschikbaar bent maar pas over een paar maanden.
Ze kan altijd vanuit huis werken natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ze kan gewoon goed engels dus dan zou het in NL beter kunnen lijkt mij. Ik heb geen idee hoe dat qua banen zit hier maar met engels, portugees en italiaans moet best wat mogelijk zijn lijkt mij.
Gij zijt van de linkse kerk?quote:Op dinsdag 14 april 2015 02:14 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik zou het liefst rondom Nijmegen gaan wonen. Dat is mij best bevallen.
Wat kan ze dan doen?quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze kan altijd vanuit huis werken natuurlijk.
Minder spannende baantjes als callcenterwerk en dergelijke. Maar gaat prima.quote:
Insgelijks. In welk jaar leven jullie nu?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:31 schreef breaky het volgende:
Allemaal een gelukkig Lao nieuw jaar gewenst!
Callcenter werk vanuit je huis?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Minder spannende baantjes als callcenterwerk en dergelijke. Maar gaat prima.
Ja natuurlijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Callcenter werk vanuit je huis?
Als dat allemaal zo makkelijk was zo half Nederland dat doen. Baantje in de receptie kan misschien maar daar is de kans in Portugal gewoon groter opquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja natuurlijk
Beetje meetings inboeken voor verkopers, outbound verkoop, inbound verkoop of klantendienst.. Kan allemaal.
Hou je het zelfde probleem. Portugal is in elk geval Europaquote:
Schijnt dat het tegenwoordig beter gaat in Angola dan in Portugal.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hou je het zelfde probleem. Portugal is in elk geval Europa
Zijn wel meer landen zo maar lost het probleem voor die gozer niet opquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef vaduz het volgende:
[..]
Schijnt dat het tegenwoordig beter gaat in Angola dan in Portugal.
Er is vast wel een ngo die die gozer een baan kan geven.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zijn wel meer landen zo maar lost het probleem voor die gozer niet op
Niet bepaald, er zijn immers niet veel mensen die de hele dag telefonisch afgeblaft willen worden. Al is klantendienst of inbound verkoop nog wel redelijk te doen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als dat allemaal zo makkelijk was zo half Nederland dat doen. Baantje in de receptie kan misschien maar daar is de kans in Portugal gewoon groter op
Het barst van de commerciele mogelijkheden in Angola ja.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:45 schreef vaduz het volgende:
[..]
Er is vast wel een ngo die die gozer een baan kan geven.
Die banen worden niet geoutsourced?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet bepaald, er zijn immers niet veel mensen die de hele dag telefonisch afgeblaft willen worden. Al is klantendienst of inbound verkoop nog wel redelijk te doen.
Anyway, daar zijn zat mogelijkheden voor. Zowel op provisiebasis of met een vast salaris. Als je wil bel je morgen nog.
Dat gebeurt ook inderdaad. Maar er zitten nog genoeg centers in NL hoor. En er wordt genoeg van huis uit gebeld. Zijn hele detacheringsbureau's voor die callcenterpersoneel vanuit huis regelen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die banen worden niet geoutsourced?
En die hebben wel wat aan mensen die Portuguees en Engels praten?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook inderdaad. Maar er zitten nog genoeg centers in NL hoor. En er wordt genoeg van huis uit gebeld. Zijn hele detacheringsbureau's voor die callcenterpersoneel vanuit huis regelen.
Ook Engelstalig is natuurlijk mogelijk. Portugese markt ben ik niet zo in thuisquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En die hebben wel wat aan mensen die Portuguees en Engels praten?
Ja want Nederlandse callcenters bellen alleen naar nummers in Almere. En in Almere woont de achterneef van boomknuffelaar, die portugees spreekt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En die hebben wel wat aan mensen die Portuguees en Engels praten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |