Toen ik nog in Nederland woonde heb ik vaak van Voipbuster gebruik gemaakt. Maarja dat was toen. Nu je met Whatsapp ook kan bellen, ga ik dat mischien vaker gebruiken. Bijna iedereen die ik ken heeft dat toch op zijn telefoon zitten.quote:Op maandag 6 april 2015 04:02 schreef rogier21 het volgende:
Skype zou opzich wel goed moeten gaan tegenwoordig, is een stuk beter gewoorden. Paar jaar geleden toen ik nog op cruise schepen voer gebruikte ik nog MSN en ook Skype, ging verrassend goed.
Probeer anders eens wat VOIP diensten zoals Voipbuster.
Ik heb ICQ heeeel veel gebruikt vroeger. Weet mijn nummer nog uit mijn hoofd.quote:Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef flipsen het volgende:
Vroeger (ja, zo oud ben ik) gebruikte ik trouwens ICQ om te bellen met een vriendin die ook ICQ had. Ging stukken beter dan met Skype, echt geweldig goeie verbinding altijd. Maar nu werkt het niet meer wegens versie-verschil en skypen we maar gewoon.
Hetzelfde hier. Foto's zoals hieronder (gisteren gepost) doen het goed bij de familie.quote:Op maandag 6 april 2015 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
Bellen doe ik nooit, we Skypen/Facetimen eens in de zoveel weken met 'thuis', en zo af en toe gooi ik wat op Facebook om te laten zien dat we nog leven/het naar ons zin hebbenBen sowieso niet zo'n familie-mens... Ik houd van ze hoor, maar heb niet de behoefte om lief en leed te delen
We hebben een 'gezinsapp' ding op whatsapp, maar die gebruik ik ook amper.
Liefmans!quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:51 schreef breaky het volgende:
[..]
Hetzelfde hier. Foto's zoals hieronder (gisteren gepost) doen het goed bij de familie.![]()
[ afbeelding ]
En naar de huistelefoon bellen als seintje, en dan Skypen? Dat deden wij vroeger nog wel eens. Skype is hier helaas officieel verboden en werkt wel, maar soms niet best en het is moeilijk contact te krijgen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:49 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb zo'n hekel aan van die whatsapp groepen, want daar word zo onbenullig geluld meestal....Doe mij maar bellen.
Wat ik het lastige aan skype vind, zeker met vrienden is dat dat zo gepland moet worden. Zullen we donderdagavond om 8 uur skypen? Omdat je zo'n impliciete afspraak maakt moet je ook misntens een uur bellen. Dan moet het ook een lang en goed gesprek worden, en daar heb ik lang niet altijd zin in...Liever iemand die naar de huistelefoon belt als hij/zij zin heeft om te bellen en wil kijken hoe het gaat. Dan kun je na 20 minuten zeggen dat je geen tijd mer hebt of iets anders moet doen..
naar mijn ouders is het geen probleem. Voor zusjes en vrienden wel, die willen gewoon altijd afspreken. Ik ken ook weinig mensen meer met huistelefoon. Wij hebben zelf ook geen huistelefoon!quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En naar de huistelefoon bellen als seintje, en dan Skypen? Dat deden wij vroeger nog wel eens. Skype is hier helaas officieel verboden en werkt wel, maar soms niet best en het is moeilijk contact te krijgen.
Skype verboden?quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En naar de huistelefoon bellen als seintje, en dan Skypen? Dat deden wij vroeger nog wel eens. Skype is hier helaas officieel verboden en werkt wel, maar soms niet best en het is moeilijk contact te krijgen.
VPN? Kost je 10tje in de maand en je hebt gelijk nergens last meer van.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef Gaoxing het volgende:
Nou ja, niet verboden, maar alle VoIP services zijn 'nog niet licenced'. Waarom niet en wanneer ze dat dan wel zijn, is niet bekend. Als je hier een iPhone koopt, is dat ook zonder FaceTime. Gewoon Skypen gaat de laatste tijd vrij redelijk, maar Skype-to-phone is nog altijd hopeloos.
Voor mij wel. Koningsdag klinkt niet. Bovendien is latina Maxima populairder dan haar holle bolle Gijs.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
Behalve dan dat er geen koninginnedag meer is.
Precies!quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor mij wel. Koningsdag klinkt niet. Bovendien is latina Maxima populairder dan haar holle bolle Gijs.
Dit is dus een soort "imago" probleem van Skype. Tegenwoordig kun je met je mobiel gewoon 24 uur per dag online zijn met Skype....net zoals met Whatsapp. Maarja, Skype gaat alweer meer dan 10 jaar mee en in de begintijd had je nog geen 3G of goede mobiele client.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:49 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb zo'n hekel aan van die whatsapp groepen, want daar word zo onbenullig geluld meestal....Doe mij maar bellen.
Wat ik het lastige aan skype vind, zeker met vrienden is dat dat zo gepland moet worden. Zullen we donderdagavond om 8 uur skypen? Omdat je zo'n impliciete afspraak maakt moet je ook misntens een uur bellen. Dan moet het ook een lang en goed gesprek worden, en daar heb ik lang niet altijd zin in...Liever iemand die naar de huistelefoon belt als hij/zij zin heeft om te bellen en wil kijken hoe het gaat. Dan kun je na 20 minuten zeggen dat je geen tijd mer hebt of iets anders moet doen..
Minder zelfs! $4 per maand en je hebt al een prima werkende VPN.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:37 schreef rogier21 het volgende:
[..]
VPN? Kost je 10tje in de maand en je hebt gelijk nergens last meer van.
En dat terwijl holle bolle gijs meer "Deutschen bloed" heeft dan Nederlands.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor mij wel. Koningsdag klinkt niet. Bovendien is latina Maxima populairder dan haar holle bolle Gijs.
Toen ik nog in Europa woonde heb ik Koninginnedag steevast gevierd. Jaloers was ik op mijn Duitse maat die heftig ging feesten in AMS toen ik net in Bogota woonde...quote:Op woensdag 8 april 2015 01:50 schreef breaky het volgende:
[..]
En dat terwijl holle bolle gijs meer "Deutschen bloed" heeft dan Nederlands.![]()
Ik was het trouwens glad vergeten. Er zijn gewoon te weinig Dutchies in Luang Prabang! (Ook wel een voordeel ergens)
Ah! Dat zal de reden zijn dat hij het naar zijn eigen verjaardag verplaatst heeft. Dus iedereen ervan doordringen dat het geen vrouwendag meer is. Niet meer voor de vroegere echte koningin en ook niet nu voor de huidige titulair koningin.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik zo lame. 30 april is ideaal, ook omdat de hele wereld (buiten Nederlandquote:Op woensdag 8 april 2015 02:12 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ah! Dat zal de reden zijn dat hij het naar zijn eigen verjaardag verplaatst heeft. Dus iedereen ervan doordringen dat het geen vrouwendag meer is. Niet meer voor de vroegere echte koningin en ook niet nu voor de huidige titulair koningin.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dit riekt naar gelegenheids-monarchisme.....quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:21 schreef El_Matador het volgende:
al mis ik dan de geweldige receptie hier in het huis van de ambassadeur...
Na, zelfs dat lage bedrag is het niet waard. En ik moet nog maar 2,5 maand....quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:37 schreef rogier21 het volgende:
VPN? Kost je 10tje in de maand en je hebt gelijk nergens last meer van.
quote:Op woensdag 8 april 2015 05:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
dit riekt naar gelegenheids-monarchisme.....
Sowieso is z'n dochter (de volgende Koningin) op 7 december geboren. Moet het weer verplaatst worden? Of in naam veranderd worden?quote:Op woensdag 8 april 2015 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik zo lame. 30 april is ideaal, ook omdat de hele wereld (buiten Nederland) vrij is op 1 mei en enorm veel Duitsers en Belgen naar Nederland komen. Commercieel is het superdom om het ineens op 27 april te gaan vieren. Bea deed het ook niet op 31 januari...
Klopt, ik ben opportunist wat dat betreft. Als anarchist is een koningshuis natuurlijk niet te verkroppen, maar als pragmaticus zie je dat het ons ongelooflijk veel handelscontacten etc. heeft opgeleverd. En de feestjes natuurlijkquote:Op woensdag 8 april 2015 05:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[..]
dit riekt naar gelegenheids-monarchisme.....
Het zuiden!?! Amai...dat zal zeker wennen worden. Ben je wel van de zandstormen af...quote:Op woensdag 8 april 2015 08:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Na, zelfs dat lage bedrag is het niet waard. En ik moet nog maar 2,5 maand....
[..]Best wel.
Koningsdag zal bijzonder worden voor onze kinderen. Net als - het ziet er enigszins naar uit dat we in het zuiden gaan wonen - carnaval! Ondanks dat ik m'n best heb gedaan voor het tegengestelde hebben we heel erg vreselijk nette kindjes gekregen, die nog wel eens een beetje geschokt raken van de vrije kant van de Nederlandse samenleving
Na nog niet zo zuidelijke dat ze amai zeggen hoorquote:Op woensdag 8 april 2015 16:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het zuiden!?! Amai...dat zal zeker wennen worden. Ben je wel van de zandstormen af...
Het is sowieso iets dat je hele leven door elkaar gooit. Je kinderen passen zich vast weer makkelijker aan. Gaan ze naar een Nederlandse school straks?quote:Op woensdag 8 april 2015 23:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Na nog niet zo zuidelijke dat ze amai zeggen hoorEn mijn grootouders komen uit het zuiden (hoewel ze daar ook import waren); het is niet helemaal onbekend. Ik denk dat ik me in bijvoorbeeld Rotterdam veel meer verloren zou voelen...
En nee, geen zandstormen meer. Tijdens die van jullie van vorige week hadden wij in NL een leuke voorjaarsstorm. We hadden die dag twee afspraken maar hebben er een moeten afzeggen, want we wisten twee omgeblazen vrachtwagens door een andere route te vermijden, kwamen er nog twee tegen, en zaten uiteindelijk door de volgende gewoon anderhalf uur hartstikke vast vlak voor de brug bij Huizen, tot de politie ons om liet draaien en de snelweg af liet rijden. We hebben de kinderen maar op 't hart gedrukt dat we zoiets nog nooit hadden meegemaakt...
We hadden ook wel erg veel zandstormen dit jaar. Zo af en toe is het best spectaculairquote:Op donderdag 9 april 2015 06:59 schreef nixxx het volgende:
Het is sowieso iets dat je hele leven door elkaar gooit. Je kinderen passen zich vast weer makkelijker aan. Gaan ze naar een Nederlandse school straks?
Een gewone storm vind ik fijner dan zo'n zandstorm, man wat een bende geeft dat.
Spannende tijden voor je kinderen dus. Ik hoop dat je makkelijk aan Archie Comics kunt komen.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
We hadden ook wel erg veel zandstormen dit jaar. Zo af en toe is het best spectaculair![]()
![]()
Weet je, de kinderen zijn gewoon hartstikke stoer. Die doen positief, en zien overal wel een voordeel in. En soms ook de schattigste nadelen ("He mam, hoe ga ik nou aan m'n Archie Comics komen? Die hebben ze niet in Nederland. Ik denk dat we om te compenseren maar iedere issue die de komende maanden nog uitkomt moeten kopen"). Maar ondertussen heeft de puber wel heel regelmatig hoofdpijn, en is de astma van de elfjarige opeens toegenomen. Ik geloof niet zo in het 'kinderen passen zich zo gemakkelijk aan" als ze eenmaal een jaar of 8 geweest zijn. Kinderen hebben het geluk (als het goed is; ik heb de afgelopen jaren ook de meest losgeslagen families om me heen gezien) dat ze volwassenen om zich heen hebben die redelijk stabiel zijn en ze er wel doorheen helpen. En dat ze op de plaats van bestemming een fulltime dagbesteding (lees: school) hebben. Maar vooral als ze ouder worden is het gewoon niet makkelijk. De ervaring van die van mij is deels een voordeel: ze weten dat het uiteindelijk wel weer goed komt. Maar het betekent ook dat ze dondersgoed weten dat het eerste halfjaar best moeilijk is.
En nee, ze gaan naar een internationale school. Er zijn in Nederland lokaal gesubsidieerde internationale scholen, en die zijn redelijk betaalbaar (itt bijvoorbeeld Amstelveen, die je ruim 20.000 euro per kind per jaar zou kosten). De oudste moet nog vijf jaar en heeft nu twee jaar middelbaar internationaal onderwijs gehad. Die moet gewoon lekker door, hoewel ik denk dat ze het op een vwo ook nog wel zou redden. De jongste is een extreem IB kind en ik denk dat de gemiddelde Nederlandse school een marteling voor hem zou zijn (nog afgezien van het feit dat zijn 'academische taal' Engels is, en dat hij hier klaar is voor het middelbaar onderwijs, maar in NL nog een jaar basisonderwijs zou moeten volgen). Hij heeft inmiddels drie keer de tafels geleerd, en is ze ook drie keer volledig vergeten (ja, we gaan er deze zomer voor de vierde keer aan beginnen), maar ondertussen begrijpt hij wiskunde op 3VWO niveau en was zijn grootste probleem dit jaar op school dat hij zijn vinger niet meer mocht opsteken, omdat de andere kinderen ook wat mochten zeggen
. Kortom, die moet ook gewoon door met waar hij mee bezig is. Het verschil tussen buitenland en Nederland bestaat niet alleen uit de taal, maar ook uit schoolsysteem en cultuur.
Een beetje benauwend: het is zo klein, zo krap.... En het is niet mijn keuze. Maar ik begin er ook wel zin in te krijgen. Het lijkt me te gek om al die dingen die we 18 jaar geleden in een container hebben gestopt weer te zienquote:Op vrijdag 10 april 2015 03:25 schreef breaky het volgende:
Hoe vind je hetzelf om na al die jaren weer terug in Nederland te gaan wonen?
Is dat opgebouwde rusteloosheid of is Nederland niet meer het land om in te wonen?quote:Op vrijdag 10 april 2015 03:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Spannende tijden voor je kinderen dus. Ik hoop dat je makkelijk aan Archie Comics kunt komen.Hoe vind je hetzelf om na al die jaren weer terug in Nederland te gaan wonen? Ik heb gemerkt bij familie die veel in het buitenland gewoond hebben en/of opgegroeid zijn, dat er vaak een sterke drang blijft om veel te reizen of weer naar het buitenland te gaan om te wonen.
Nederland blijft (voor mij) altijd een optie om weer te gaan wonen. Maar de rusteloosheid zal gewoon wel blijven denk...net zoals de aversie tegen koud weer.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is dat opgebouwde rusteloosheid of is Nederland niet meer het land om in te wonen?
Waarom? Nee hoor. In veel landen waar het lokale onderwijs niet helemaal waanzinnig is zit de lokale (en gegoede) jeugd haar hele schoolcarrière op een internationale school. Expat kinderen wisselen van de ene naar de andere internationale school. En er zijn in NL heel wat gezinnen die er net als wij, met name als de kinderen de hele lagere school al hebben doorlopen, voor kiezen om in het internationaal onderwijs te blijven. BuZa vergoedt dat in bepaalde gevallen zelfs.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kinderen die op een internationale school zitten, zitten daar over het algemeen toch maar 2,3 jaar?
Had het over Nederland maar goed ik kan me niet voorstellen dat je kinderen in Nederland liever op een internationale school hebt dan op een school waar ze heel de dag samen kunnen zijn met vriendjes, buurtgenoten, kinderen van kennissen en als het eventueel zou kunnen neefjes en nichtjes.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waarom? Nee hoor. In veel landen waar het lokale onderwijs niet helemaal waanzinnig is zit de lokale (en gegoede) jeugd haar hele schoolcarrière op een internationale school. Expat kinderen wisselen van de ene naar de andere internationale school. En er zijn in NL heel wat gezinnen die er net als wij, met name als de kinderen de hele lagere school al hebben doorlopen, voor kiezen om in het internationaal onderwijs te blijven. BuZa vergoedt dat in bepaalde gevallen zelfs.
Ze hebben evengoed vrienden op een internationale school. En daarnaast kunnen ze door sport of andere activiteiten genoeg lokale kinderen leren kennen. Het punt is dat de kinderen van Gaoxing nu op een internationale school zitten en daardoor gewoon door kunnen gaan met hun lessen, in plaats van helemaal opnieuw te beginnen. En zoals ook vermeldt is hun academische taal Engels.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Had het over Nederland maar goed ik kan me niet voorstellen dat je kinderen in Nederland liever op een internationale school hebt dan op een school waar ze heel de dag samen kunnen zijn met vriendjes, buurtgenoten, kinderen van kennissen en als het eventueel zou kunnen neefjes en nichtjes.
En opgroeien is wat meer dan lesgeld.
Alleen is dat waarschijnlijk niet bij je in de buurt, dan kan je ze net zo goed naar een internaat sturen, dan doen ze daar hun sociale contacten op.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:28 schreef breaky het volgende:
[..]
Ze hebben evengoed vrienden op een internationale school. En daarnaast kunnen ze door sport of andere activiteiten genoeg lokale kinderen leren kennen. Het punt is dat de kinderen van Gaoxing nu op een internationale school zitten en daardoor gewoon door kunnen gaan met hun lessen, in plaats van helemaal opnieuw te beginnen. En zoals ook vermeldt is hun academische taal Engels.
Gezien de eerdere schoolcarrière logisch. Ook ivm pesten e.d. zou je je kind beter op een internationale school hebben dan op het Lokale Pestschooltje in Wijk Z.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat je kinderen in Nederland liever op een internationale school hebt
Ligt er maar net aan waar je woont, in de gemiddelde tokkiewijk zal dat vast zo zijn en verder is er in Nederland onderwijskeuze vrijheid voor ouders, de meeste dorpen hebben zelfs meerdere scholenquote:Op vrijdag 10 april 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gezien de eerdere schoolcarrière logisch. Ook ivm pesten e.d. zou je je kind beter op een internationale school hebben dan op het Lokale Pestschooltje in Wijk Z.
Gao, waarom ga je eigenlijk terug naar Nederland, dat heb ik gemist? Werk van manlief?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |