Die kans acht ik nog best groot. Ligt een beetje aan het verloop van deze zaak en zijn instelling of hij dat zal doen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, maar hoe groot acht jij de kans dat K. dat niet doet?
Als je een juridische opleiding volgt, dien je beter te weten dan je in dit soort situaties te begeven. In Groningen krijgt men zelfs regelmatig te horen absoluut geen fietsen te moeten kopen op straat, ivm een eventueel helingsdelict. Het is gewoon dom om je toekomst zo op het spel te zetten en iemand willekeurig een trap verkopen vind ik al helemaal achterlijk. Om nog maar niet te spreken over het feit dat ze overweegt delen van het verhaal (eigen aandeel) te verzwijgen.
Ik zou in jouw situatie gewoon niet getuigen. Pech voor hem dat hij dan geen zaak heeft. Door het wel te doen haal je jezelf alleen maar meer problemen op de hals, omdat dan inderdaad eerder aan het licht zal komen dat je zelf ook geweld hebt gebruikt. Sowieso vraag ik me af hoe bevorderlijk dat is voor die zaak. Kan die andere vriendin niet getuigen? Diegene die niet al eerder in het conflict verwikkeld was?quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:27 schreef Elisabeth92 het volgende:
Ik ben betrokken geraakt in dat gevecht omdat ik naar huis wilde en geen taxi kon bellen omdat die vriend mijn telefoon nog had. Toen ik die wilde halen begonnen mensen aan me te trekken en te slaan en heb ik van me af getrapt. Natuurlijk uit frustratie over de hele situatie maar toch in de eerste plaats uit zelfverdediging. De vraag is word dat ook zo opgevat?
Dat ik overweeg dit niet te melden is puur omdat ik hier per ongeluk in betrokken ben geraakt en niet voor een stommiteit waar ik zelf weinig aan kon doen op een dusdanige manier bestraft wil worden dat mijn toekomst op het spel staat.
Nee dat lijkt me duidelijk, maar ik neem aan dat je gezien je huidige opleiding er alles aan gedaan hebt om je te onttrekken aan de betreffende conflicten?quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:29 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Klopt,, wat wil je daarmee zeggen dan? Aanwezig betekent niet betrokken he
Je ontwijkt mijn vraag betweterig mannetjequote:
Je probeert het zo te verdraaien dat jij er het beste uitkomt bedoel je? Die indruk had ik al, ja.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:36 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Doe er lekker mee wat je wilt ik probeer er gewoon het beste van te maken. Wat mij betreft deed die vriend geen aangifte heb ik ook niet gedaan en hun okk niet maarja het is zo.
Wat het ertoe doet? Normaal gesproken sla/schop je als man geen vrouwen. (Al zou dat in jouw milieu natuurlijk maar zo anders kunnen liggen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:37 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag betweterig mannetje
Advocaat in opleiding. Dit gaat een hele grote wordenquote:Op woensdag 18 maart 2015 01:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je probeert het zo te verdraaien dat jij er het beste uitkomt bedoel je? Die indruk had ik al, ja.
Dankjewel voor je serieuze reactie. Hij heeft alleen mij als getuige opgegeven maar inderdaad wellicht voorkom ik meer problemen door niet te getuigenquote:Op woensdag 18 maart 2015 01:36 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Die kans acht ik nog best groot. Ligt een beetje aan het verloop van deze zaak en zijn instelling of hij dat zal doen.
[..]
Ik zou in jouw situatie gewoon niet getuigen. Pech voor hem dat hij dan geen zaak heeft. Door het wel te doen haal je jezelf alleen maar meer problemen op de hals, omdat dan inderdaad eerder aan het licht zal komen dat je zelf ook geweld hebt gebruikt. Sowieso vraag ik me af hoe bevorderlijk dat is voor die zaak. Kan die andere vriendin niet getuigen? Diegene die niet al eerder in het conflict verwikkeld was?
Waarom getuigen voor kneusjes die zichzelf keer op keer in een kansloos conflict weten te werken?quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:42 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Dankjewel voor je serieuze reactie. Hij heeft alleen mij als getuige opgegeven maar inderdaad wellicht voorkom ik meer problemen door niet te getuigen
Als je het even goed leest werd er aan mij getrokken en geslagen DOOR MANNEN mag ik dan omdat ik toevallig vrouw ben mezelf niet verdedigen? Dat vind ik bijzonder bekrompen en kortzichtig.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat het ertoe doet? Normaal gesproken sla/schop je als man geen vrouwen. (Al zou dat in jouw milieu natuurlijk maar zo anders kunnen liggen.) Dat jij als vrouw even leuk mee gaat schoppen terwijl je vriend een andere man aan het aftuigen is, vind ik bijzonder laf en kansloos.
Soort zoekt soort, gok ik zo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:43 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Waarom getuigen voor kneusjes die zichzelf keer op keer in een kansloos conflict weten te werken?
Tja de overweging is puur de vriendschap, hij word vast boos als ik niet getuig maar doe ik het wel kom ik zelf in de problemen. Als het een kansloos kneusje was in mijn ogen was de overweging niet zo moeilijkquote:Op woensdag 18 maart 2015 01:43 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Waarom getuigen voor kneusjes die zichzelf keer op keer in een kansloos conflict weten te werken?
Andere mannen trokken en sloegen je dus schopte jij K, die op dat moment al door je vriend afgtuigd werd in een handgemeen dat die vriend zelf begonnen was? Dat is inderdaad volstrekt logisch, denk dat iedereen in jouw plaats zo gehandeld zou hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:44 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Als je het even goed leest werd er aan mij getrokken en geslagen DOOR MANNEN mag ik dan omdat ik toevallig vrouw ben mezelf niet verdedigen? Dat vind ik bijzonder bekrompen en kortzichtig.
Wanneer moet ik voor jou getuigen danquote:
Een dusdanig welgesteld persoon als jijzelf komt natuurlijk niet met deze situaties in aanraking maar op een dergelijk moment zie je niet helemaal waar alle vuisten heengaan kan ik je vertellen. K had me geslagen en trok aan me dus ik heb hem van me af gewerkt door hem weg te schoppen/trappen. Al zie ik nu in dat dat niet mijn recht was als vrouw zijndequote:Op woensdag 18 maart 2015 01:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Andere mannen trokken en sloegen je dus schopte jij K, die op dat moment al door je vriend afgtuigd werd in een handgemeen dat die vriend zelf begonnen was? Dat is inderdaad volstrekt logisch, denk dat iedereen in jouw plaats zo gehandeld zou hebben.![]()
Als hij echt zo'n goede vriend is begrijpt hij dat je in deze situatie beter niet kan getuigen en jezelf neutraal beter neutraal op kan stellen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:45 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Tja de overweging is puur de vriendschap, hij word vast boos als ik niet getuig maar doe ik het wel kom ik zelf in de problemen. Als het een kansloos kneusje was in mijn ogen was de overweging niet zo moeilijk
quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:44 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Als je het even goed leest werd er aan mij getrokken en geslagen DOOR MANNEN mag ik dan omdat ik toevallig vrouw ben mezelf niet verdedigen? Dat vind ik bijzonder bekrompen en kortzichtig.
Waarbij natuurlijk nog komt:quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Andere mannen trokken en sloegen je dus schopte jij K, die op dat moment al door je vriend afgtuigd werd in een handgemeen dat die vriend zelf begonnen was? Dat is inderdaad volstrekt logisch, denk dat iedereen in jouw plaats zo gehandeld zou hebben.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:36 schreef Elisabeth92 het volgende:
Een goede vriend heeft een aantal weken terug ruzie gehad met een persoon ik noem hem K.
Het begon voor de vakantie, ik had gezeur gekregen met die vriend tijdens het stappen in een diskotheek. Ik wilde niet mee daarna nog iets eten en die vriend heeft in die eetgelegenheid ruzie gekregen (hij was de aanstichter) met K. Die vriend had mijn telefoon nog en ik wilde hem halen en zo ben ik in het gevecht betrokken geraakt. Ik heb K daarbij geschopt. Geen van ons wist wie K was. Hiervan is door geen partij aangifte gedaan.
Dat heeft niks met geld te maken, meer met je vriendenkring.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:50 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Een dusdanig welgesteld persoon als jijzelf komt natuurlijk niet met deze situaties in aanraking maar op een dergelijk moment zie je niet helemaal waar alle vuisten heengaan kan ik je vertellen. K had me geslagen en trok aan me dus ik heb hem van me af gewerkt door hem weg te schoppen/trappen. Al zie ik nu in dat dat niet mijn recht was als vrouw zijndein het vervolg laat ik me wel in elkaar slaan.
Pfff, het niet normaal vinden dat je vrienden een willekeurig iemand aftuigen.....quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat heeft niks met geld te maken, meer met je vriendenkring.
Hey, hey, kap nou met vechtuh! Ik moet me foon hebbe, taxi bellen, jeweets. Godverdomme klootzak, laat me los! Tyf een end op, geef me foon! /deelt een trap uitquote:Op woensdag 18 maart 2015 01:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Waarbij natuurlijk nog komt:
[..]![]()
Haar vriendinnen doen het ook, gelijke rechten enzulks.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Pfff, het niet normaal vinden dat je vrienden een willekeurig iemand aftuigen.....
Vrouwen die zichzelf geroepen voelen om tussen een paar knokkende mannen moeten komenquote:Op woensdag 18 maart 2015 01:52 schreef hottentot het volgende:
Ik zie het helemaal voor me.
Jongen slaat willekeurig iemand, een dronken vriendin van die jongen stapt er al krijsend tussen, word door omstanders weggehouden en begint te schoppen.
En dan beweren dat je alleen even je telefoon wilde lenen van je vriend die op dat moment in een gevecht zat..
Ja de schijn heb je in elk geval tegen.
Ik was nuchter. En weghouden doe je in mijn optiek niet door te slaan, toch?quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:52 schreef hottentot het volgende:
Ik zie het helemaal voor me.
Jongen slaat willekeurig iemand, een dronken vriendin van die jongen stapt er al krijsend tussen, word door omstanders weggehouden en begint te schoppen.
En dan beweren dat je alleen even je telefoon wilde lenen van je vriend die op dat moment in een gevecht zat..
Ja de schijn heb je in elk geval tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |