Het gaat mij niet eens om de periode of zo maar meer het argument dat mensen met kinderen altijd voorrang hebben. Als ik perse in die periode weg wil om wat voor reden dan ook, dan heb ik daar recht op. Kinderen of niet...quote:Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het zelf ook flauwekul, maar ik vind het ook wel prima. Ga ik lekker 2x een keer voor de schoolvakantie en 1x erna en dan kunnen die mensen die gezegend zijn met van die teringkinderen lekker in het hoogseizoen en in alle drukte samen met alle andere mensen met klotekinderen bij elkaar gaan zitten lekker vakantie te vieren.
Mij niet gezien. Ik stel het zelf altijd al voor om buiten de schoolvakantie te pakken, zodat mensen met kutkinderen dan gewoon hun kutvakantie kunnen nemen.
Prima geregeld imo.
Zeker.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:58 schreef karr-1 het volgende:
Als ik perse in die periode weg wil om wat voor reden dan ook, dan heb ik daar recht op. Kinderen of niet...
Het ging om een aanvraag voor eind julibegin augustus in dit geval.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Als TS het gewoon ruim van tevoren aanvraagt vraag ik mij dat af, de werkgever heeft dan tijd genoeg om wat te regelen.
Ja die moet bij ons voor 1 november.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het ging om een aanvraag voor eind julibegin augustus in dit geval.
Bij ons voor het einde van deze maandquote:Op maandag 16 maart 2015 19:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ja die moet bij ons voor 1 november.
Och, ik heb niet eens wat te kiezenquote:Op maandag 16 maart 2015 19:04 schreef Evertjan het volgende:
is ook te debiel voor woorden dat je vorig jaar november al je zomervakantie moet invullen voor het jaar daarop
Bij ons begin januari. Ik heb nog niks vastgezet. Ik zie wel. Pak toch ervoor en erna, dus kan ik een paar weken van te voren nog uitkiezen mocht het nodig zijnquote:Op maandag 16 maart 2015 19:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij ons voor het einde van deze maand
ik heb vroeger nog bij een bedrijf gewerkt wat gewoon 4 weken dicht ging in de zomervakantiequote:Op maandag 16 maart 2015 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Och, ik heb niet eens wat te kiezen
Hoezo zo moeilijk is dat niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:04 schreef Evertjan het volgende:
is ook te debiel voor woorden dat je vorig jaar november al je zomervakantie moet invullen voor het jaar daarop
probleem van de baas dan moet hij daarop inspelen door evt vakantiekrachten in te huren.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ga eens in de schoenen staan van je baas. Zijn bedrijf moet tijdens de vakantie gewoon doordraaien en als er teveel mensen tegelijk vrijnemen heeft hij een groot probleem. Het is dan behoorlijk frustrerend als mensen die niet aan de bouwvak vastzitten tóch per se dan vakantie willen. Wettelijk gezien heb je die vrijheid wel maar t.o.v. je baas en je collega's is het asociaal. Je zadelt anderen met problemen op om egoïstische redenen. Neem vooral vrij tijdens de bouwvak maar kijk dan niet raar op dat anderen dat niet zullen waarderen.
Precies dit dus.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ga eens in de schoenen staan van je baas. Zijn bedrijf moet tijdens de vakantie gewoon doordraaien en als er teveel mensen tegelijk vrijnemen heeft hij een groot probleem. Het is dan behoorlijk frustrerend als mensen die niet aan de bouwvak vastzitten tóch per se dan vakantie willen. Wettelijk gezien heb je die vrijheid wel maar t.o.v. je baas en je collega's is het asociaal. Je zadelt anderen met problemen op om egoïstische redenen. Neem vooral vrij tijdens de bouwvak maar kijk dan niet raar op dat anderen dat niet zullen waarderen.
Dat spreekt voor zich, maar dat is nog geen reden om mensen met kinderen per decreet voorrang te geven op alleenstaanden of kinderlozen.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Egoistische redenen van de werkgever zijn legitiem en die van werknemer niet?quote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
hou dan gewoon een eerlijke loting onder het personeel als niet iedereen in de bouwvak op vakantie kan gaanquote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat brengt sowieso extra kosten met zich mee, en is niet altijd mogelijk (afhankelijk van de functie).quote:Op maandag 16 maart 2015 19:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
probleem van de baas dan moet hij daarop inspelen door evt vakantiekrachten in te huren.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen met kinderen meer recht zouden hebben op, en dat is pertinent fout.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
als je morgen dood er bij neer valt gaat het werk ook wel door hoorquote:Op maandag 16 maart 2015 19:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat brengt sowieso extra kosten met zich mee, en is niet altijd mogelijk (afhankelijk van de functie).
Sociaal gezien wel.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen met kinderen meer recht zouden hebben op, en dat is pertinent fout.
Dan wordt een nieuw iemand aangenomen en komt mijn salaris te vervallen i.t.t. bij een vakantie waarbij ik gewoon wordt doorbetaald en er verhoudingsgewijs dure tijdelijke arbeidskrachten aangetrokken moeten worden.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als je morgen dood er bij neer valt gaat het werk ook wel door hoor
eensch.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het zelf ook flauwekul, maar ik vind het ook wel prima. Ga ik lekker 2x een keer voor de schoolvakantie en 1x erna en dan kunnen die mensen die gezegend zijn met van die teringkinderen lekker in het hoogseizoen en in alle drukte samen met alle andere mensen met klotekinderen bij elkaar gaan zitten lekker vakantie te vieren.
Mij niet gezien. Ik stel het zelf altijd al voor om buiten de schoolvakantie te pakken, zodat mensen met kutkinderen dan gewoon hun kutvakantie kunnen nemen.
Prima geregeld imo.
Je hebt met kinderen inderdaad niet meer moreel of wettelijk recht. Maar vanuit een pragmatisch en sociaal oogpunt zijn kinderen wel een betere reden dan halsstarrigheid.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen met kinderen meer recht zouden hebben op, en dat is pertinent fout.
fixedquote:Op maandag 16 maart 2015 19:21 schreef etuiedelapiel het volgende:
kinderen zijn leuk, zolang ze van een ander zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |