SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat kan leeftijd ? max hr ? omslagpunt ?quote:Op maandag 16 maart 2015 07:59 schreef Fretwork het volgende:
Die TT... Het is in ieder geval beter dan professioneel fappen zullen we maar zeggen.
Volgens zo'n online tool loopt mijn D1 tot 155, kan dat? Of moet ik herberekenen?
Ah zo, leeftijd 24, max hr benaderd aan de hand daarvan. Omslagpunt moet ik nog een keer goed gaan vinden ergens.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:06 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan leeftijd ? max hr ? omslagpunt ?
maar let wel jongens dat D1 gezeik gaat echt niet op als je maar 5 tot10 uurtjes in de week fietst.
train en fiets eerst zoals je prettig vind, en als je teveel tijd overhoud , dat in D1 gaan fietsen
max bekijken aan de hand van wat je in de praktijk maximaal hebt gehaald.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah zo, leeftijd 24, max hr benaderd aan de hand daarvan. Omslagpunt moet ik nog een keer goed gaan vinden ergens.
Ik fiets meestal rond de 6tot 8 uur in de week maar ik zweer bij trainingen in D1. Snelheid zie ik als een trainbare component die je alleen kan trainen als je een basis hebt. Dat principe veranderd niet als je 5 tot 10 uur of 20 tot 30 uur traint.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:06 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan leeftijd ? max hr ? omslagpunt ?
maar let wel jongens dat D1 gezeik gaat echt niet op als je maar 5 tot10 uurtjes in de week fietst.
train en fiets eerst zoals je prettig vind, en als je teveel tijd overhoud , dat in D1 gaan fietsen
Tsja. Ik vind dat je als nieuwe fietser het beste eerst eens 1000 km kan fietsen voordat je je druk gaat maken over D1, interval en weet ik wat allemaal. Gelukkig mag ieder dat voor zich bepalenquote:Op maandag 16 maart 2015 08:21 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik fiets meestal rond de 6tot 8 uur in de week maar ik zweer bij trainingen in D1. Snelheid zie ik als een trainbare component die je alleen kan trainen als je een basis hebt. Dat principe veranderd niet als je 5 tot 10 uur of 20 tot 30 uur traint.
En die basis bouw je het beste op in d1.
Cool!quote:Op maandag 16 maart 2015 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag dwars Door vlaanderen
1e tt dit jaar
Dat is zeker zo. Al is het ook belangrijk (vind ik, dit is kanoiaanse trainingsleer) om wat hardheid op te doen. Zo'n rondje haarlemmermeer met een sterke groep wat jij doet is daar prima geschikt voor.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:37 schreef janatwork het volgende:
Maar als je de beste renner uit je zelf wil halen zal je toch aan wat basis elementen uit de trainingsleer moeten voldoen.
Time trail? Zo hard mogelijk?quote:Op maandag 16 maart 2015 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag dwars Door vlaanderen
1e tt dit jaar
Ben jij dat in het groene pakje?quote:
Wel kut als je daar moet afstappenquote:Op maandag 16 maart 2015 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben jij dat in het groene pakje?
[ afbeelding ]
Hardheid opdoen en trainen in hoge zone's is zeker ook een onderdeel van de trainingsleer.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Al is het ook belangrijk (vind ik, dit is kanoiaanse trainingsleer) om wat hardheid op te doen. Zo'n rondje haarlemmermeer met een sterke groep wat jij doet is daar prima geschikt voor.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat er dit weekend een paar mensen helemaal stuk zullen zijn als we terug zijn bij de paren van Vreeswijk. Niets ergs aan, het is dan geen D1 rit geweest voor ze (zal het voor niemand zijn gok ik), maar je word er wel beter van.
Moet wel goed gaan toch? Je zult een stukje sneller zijn verwacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel kut als je daar moet afstappen![]()
Enige klim die ik vorige keer redelijk vol heb gedaan. Ben wel benieuwd hoe mn vorm nu is vergeleken met einde vorig seizoen
Zo zie je maar weer, eigenlijk ben ik gewoon goed bezig.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:57 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hardheid opdoen en trainen in hoge zone's is zeker ook een onderdeel van de trainingsleer.
Geen D1 ritquote:Op maandag 16 maart 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Al is het ook belangrijk (vind ik, dit is kanoiaanse trainingsleer) om wat hardheid op te doen. Zo'n rondje haarlemmermeer met een sterke groep wat jij doet is daar prima geschikt voor.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat er dit weekend een paar mensen helemaal stuk zullen zijn als we terug zijn bij de paren van Vreeswijk. Niets ergs aan, het is dan geen D1 rit geweest voor ze (zal het voor niemand zijn gok ik), maar je word er wel beter van.
Voor mij he? #viesdik #verkeerdgetraind #inhetwielvanmarcolijdiedereenquote:
Heb van het weekend mijn MTB ook gewassen en wat onderhoud aan gepleegd,quote:Op maandag 16 maart 2015 09:03 schreef Levitas het volgende:
Ma Levitas peert m zo naar de Lidl voor die fiets standaard, gelukkig. Gisteren op m'n knieën en gebukt m'n fiets afspoelen/ poetsen na zo'n (voor mij althans) lange rit is best niet fijn.
Herstel bedoel je.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:22 schreef janatwork het volgende:
[..]
Gewoon bij kano in zijn wiel gaan zitten, dan rij je altijd d1
#tomuchcreditsquote:Op maandag 16 maart 2015 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor mij he? #viesdik #verkeerdgetraind #inhetwielvanmarcolijdiedereen
Het ging over jou hoor. Altijd in D3 zodat niemand lekker kan bijkomen in je wielquote:
Moet zeggen de strandtrainingen afgelopen winter hebben wel iets gedaan, misschien kwam het ook omdat er werd opgebouwd en er een structuur inzatquote:Op maandag 16 maart 2015 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het ging over jou hoor. Altijd in D3 zodat niemand lekker kan bijkomen in je wiel
quote:Op maandag 16 maart 2015 09:32 schreef gerwinner het volgende:
Voor mij wordt deze week een rustweekje. Afgelopen week wilde het niet zo lekker, ik kreeg mijn hf niet boven de 190, terwijl ik hem normaal makkelijk naar de 200 trek. Gisteren trainingskoersje gereden waar een club het ff vol op de kant trok, hartslag bleef op mijn omslagpunt steken en ik moest lossen.
Misschien zaterdag weer een trainingskoersje rijden, maar als het niet lekker gaat laat ik die ook gewoon schieten. Heb wel goesting om te trainen
Met wie deed je die strandtrainingen? Start to beach?quote:Op maandag 16 maart 2015 09:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Moet zeggen de strandtrainingen afgelopen winter hebben wel iets gedaan, misschien kwam het ook omdat er werd opgebouwd en er een structuur inzat
Ga dan lekker een uurtje een herstel training doen! Zit je tenminste op de fiets.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:32 schreef gerwinner het volgende:
Voor mij wordt deze week een rustweekje. Afgelopen week wilde het niet zo lekker, ik kreeg mijn hf niet boven de 190, terwijl ik hem normaal makkelijk naar de 200 trek. Gisteren trainingskoersje gereden waar een club het ff vol op de kant trok, hartslag bleef op mijn omslagpunt steken en ik moest lossen.
Misschien zaterdag weer een trainingskoersje rijden, maar als het niet lekker gaat laat ik die ook gewoon schieten. Heb wel goesting om te trainen
Daar komt het wel op neer, afgelopen weken iets te weinig rust genomen.quote:
Vanmiddag toertraining met de club, is meestal anderhalf uur herstel.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:39 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ga dan lekker een uurtje een herstel training doen! Zit je tenminste op de fiets.
Zijn 3 'trainers' die dat de afgelopen jaren organiseerden, 2 KNWU trainers, 2 oud winnaars EPE (waarvan 1 tijd bij de elite wedstrijden gereden en nu sportklasse, en de andere langere tijd op hoog niveau XC-MTB).quote:Op maandag 16 maart 2015 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Met wie deed je die strandtrainingen? Start to beach?
Wie is de oud winnaar? Toevallig dezelfde die bij een bekende fietsenmaker in scharwoude werkt?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zijn 3 'trainers' die dat de afgelopen jaren organiseerden, 1 KNWU trainer, 2 oud winnaars EPE (waarvan 1 tijd bij de elite wedstrijden gereden en nu sportklasse, en de andere langere tijd op hoog niveau XC-MTB).
Niveau van de groep is erg breed, van mensen die een beetje fietsen tot fanatiekere fietsers, start is begin oktober ongeveer.
Ga vanmiddag uit m'n werk even langs, hoop dat ze er dan nog zijn. Hoop ook dat de bovenbuis van m'n fiets er goed in past, die is vrij fors en niet echt rond (Canyon Endurace AL).quote:Op maandag 16 maart 2015 08:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
ff een reminder, vandaag de fietsspullen in de aanbieding bij de Lidl
Waaronder de montagestandaard, vorige week al gepost maar vandaag dan echt in de winkel.
inb4, heb geen aandelen in de lidl, ik gun jullie gewoon een fijne montagestandaard voor weinig
[ afbeelding ]
Anders kun je toch aan je zadelpen bevestigen?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ga vanmiddag uit m'n werk even langs, hoop dat ze er dan nog zijn. Hoop ook dat de bovenbuis van m'n fiets er goed in past, die is vrij fors en niet echt rond (Canyon Endurace AL).
Mijn dracat ook niet. Die is ovaal. Wel recht. Die past er gewoon in.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ga vanmiddag uit m'n werk even langs, hoop dat ze er dan nog zijn. Hoop ook dat de bovenbuis van m'n fiets er goed in past, die is vrij fors en niet echt rond (Canyon Endurace AL).
Hij heeft een alu frame he? Geen carbon.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:37 schreef kaasplankje het volgende:
ik zou zwz erg voorzichtig zijn met bovenbuis klemmen, beter aan de zadelpen.
Dit is dus ook precies waarom die onderzoeken altijd zeggen dat je hard gaat rijden van intensieve trainingen. Die onderzoeken duren maar 8 weken. Iedereen kan progressie gaan boeken in 8 weken knallen, maar er is geen followup. Dus wat gebeurd er na 16 en 32 weken met de renners die te intensief trainen tov een groep die rustiger rijdt. Daar hoor je nooit iets over.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:40 schreef janatwork het volgende:
Mooi voorbeeld: vriend van mij heeft nu sinds januari 3k op de teller staan, maar 85% ritjes van 2uur met ongeveer 30gemiddeld, een maand geleden reed hij iedereen zoek. Nu maakt hij geen progressie meer en de rest wel. Rete frustrerend en makkelijk te voorkomen door een beter schema.
quote:Op maandag 16 maart 2015 10:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is dus ook precies waarom die onderzoeken altijd zeggen dat je hard gaat rijden van intensieve trainingen. Die onderzoeken duren maar 8 weken. Iedereen kan progressie gaan boeken in 8 weken knallen, maar er is geen followup. Dus wat gebeurd er na 16 en 32 weken met de renners die te intensief trainen tov een groep die rustiger rijdt. Daar hoor je nooit iets over.
Als je een dikwandig frame hebt is dat geen probleem. Als je geen risico wilt lopen klem dan gewoon op de seatpost. Mocht die barsten is dat niet zo erg als een deuk of barst in je kader.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:46 schreef Tourniquet het volgende:
Thanks allemaal, moet dus geen probleem zijn. Als aan de zadelpen ook kan met deze standaard zou ook mooi zijn!
Nee hoor, deze OP is de verantwoording van Knut geloof ik, maar die fietst normaal alleen maar langs de Rotte, ergo: hij heeft de foto's gegoogledquote:Op maandag 16 maart 2015 10:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
Die laatste 2 foto's in de OPgenomen op Mallorca?
heeft Henk Jan allemaal uitgelegd op sloten!.... niet opgelet?quote:
Ja, daarom! Nu weet gerwinner het ookquote:Op maandag 16 maart 2015 11:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
heeft Henk Jan allemaal uitgelegd op sloten!.... niet opgelet?
Uitzonderingen heb je altijd, maar jij weet tenminste wel waar ongeveer je maximale hartslag zit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor mij niet. Ik mocht al bijna bij de veteranen rijden toen ik bij schaatswedstrijden regelmatig boven de 200 zat.
maar goed, ik heb nooit beweerd dat ik normaal ben
Waarmee je ook gewoon beter kan worden maar je moet wel de regel in acht nemen dat je niet en volume en intensiteit kan blijven opvoeren. 300km of meer per week op hoge intensiteit week in, week uit en je kan er donder op zeggen dat je binnen enkele maanden of constant verkouden bent of een negatieve prestatiespiraal komt. 300km als arbitraire afstand, maar volume en intensiteit bijten elkaar als je beide blijft opvoeren.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:48 schreef Patroon het volgende:
Maar bovenal, lekker fietsen. Wil je beter worden, probeer dan efficiënt te trainen. Maakt het je niet zoveel uit, doe dan lekker wat je wil.
Bij mij is fietsen niet mijn enige invulling in het leven naast werken hoorquote:Op maandag 16 maart 2015 11:13 schreef Ericr het volgende:
Een volledig wetenschappelijke aanpak werkt natuurlijk een stuk beter maar je moet er ten eerste wel de tijd voor hebben en ten tweede de zin in hebben. Als ik die kilometrages hier zie dan is fietsen een soort van tweede job geworden. Prima als je daar voldoening uit haalt natuurlijk maar er is nog meer dan fietsen alleen.
kano fietst om zijn gezuip te compenserenquote:Op maandag 16 maart 2015 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij mij is fietsen niet mijn enige invulling in het leven naast werken hoor
Ik drink minder dan 2/3 jaar terug hoorquote:Op maandag 16 maart 2015 11:15 schreef the_critic het volgende:
[..]
kano fietst om zijn gezuip te compenseren
Niks mis mee.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:15 schreef the_critic het volgende:
[..]
kano fietst om zijn gezuip te compenseren
Volgend jaar ga ik ook een grippertje doen. Lekker het hele voorjaar warm binnen zitten, daarna een week trainen in de zon zodat ik toch nog scherp genoeg ben om iedereen tot snot te rijden op een meet.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:19 schreef Gripper het volgende:
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en had verwacht dat ik geen kilo zou zijn afgevallen op Mallorca, eerder aangekomen. Bij zo'n buffet vreet je tenslotte altijd meer dan thuis, en dus ook meer dan je strikt nodig hebt.
Maar ik ben gewoon nog een kilootje gezakt van 76 naar 75. Zal van pas komen op de col du Lek zondag!
Welke fiets heb je nu?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:21 schreef luc.sken het volgende:
Zaterdag bij de FM geweest, 's ochtends er naar toe met een vraagje, eind van de middag de keuze gemaakt voor een nieuwe fiets. Ga mijn andere inwisselen en krijg ik de Sensa Lombardia voor terug.
Alleen iets andere afstellingen zoals een Ultegra dubbel en Supra RC38 wielen die ik nog heb liggen.
[ afbeelding ]
Australiequote:Op maandag 16 maart 2015 10:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
Die laatste 2 foto's in de OPgenomen op Mallorca?
Heb toch wat exotischere locaties dan jij in mn strava-feedquote:Op maandag 16 maart 2015 11:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee hoor, deze OP is de verantwoording van Knut geloof ik, maar die fietst normaal alleen maar langs de Rotte, ergo: hij heeft de foto's gegoogled
Meet bij knutquote:Op maandag 16 maart 2015 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Al ben ik idd wel een echte Rotte-expert aan het worden. Misschien een keer rondleidingen gaan organiseren.
Pin me d'r niet op vast, maar volgens patroon 80% dacht ik. Waarbij interval niet als D1 telt (dus de hele training niet).quote:Op maandag 16 maart 2015 11:43 schreef ratatat het volgende:
Allemaal leuk dat d1, maar hoeveel % van de trainingen moet je dan d1 doen? En als je bij een intervaltraining in- en uitfietst, telt dat dan bij de d1 of tellen alleen de echte lange d1 ritten?
Is in de basis. Maar iedereen is anders, dat het zo niet exact te zeggen is. Hangt af van basisniveau, periode, wat er gaat komen, wat er is geweest, wat doel is etc. Allemaal maatwerk wat constant moeten worden bijgestuurd. Ook logisch, anders kon iedereen op zelfde schema trainen en zijn trainers niet meer nodig.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pin me d'r niet op vast, maar volgens patroon 80% dacht ik. Waarbij interval niet als D1 telt (dus de hele training niet).
Ik vond hem juist lekker gaan. Beetje afwisseling tussen 7 en 11% is wel fijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:19 schreef Gripper het volgende:
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en had verwacht dat ik geen kilo zou zijn afgevallen op Mallorca, eerder aangekomen. Bij zo'n buffet vreet je tenslotte altijd meer dan thuis, en dus ook meer dan je strikt nodig hebt.
Maar ik ben gewoon nog een kilootje gezakt van 76 naar 75. Zal van pas komen op de col du Lek zondag!
Dus eigenlijk maakt de trainer je dit wijsquote:Op maandag 16 maart 2015 11:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is in de basis. Maar iedereen is anders, dat het zo niet exact te zeggen is. Hangt af van basisniveau, periode, wat er gaat komen, wat er is geweest, wat doel is etc. Allemaal maatwerk wat constant moeten worden bijgestuurd. Ook logisch, anders kon iedereen op zelfde schema trainen en zijn trainers niet meer nodig.
Lijkt mij persoonlijk wel handig. Als er dan een goed filmpje gevonden is kan je hem opslaan in de OP. Nu is het vaak zo dat degene die dat ooit postte hem weer gevonden heeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
nav de problemen die Leonos had met z'n ketting... Is het iets om naast deze reeks en de reeks van fietsen kopen een sleutelreeks te maken? Dan kunnen we in de op wat info/linkjes zetten over alle kleine dingetjes als kettinglengte, derrie afstellen enzovoort.
Liever gewoon alles hier wat mij betreft. Past er tot nu toe prima tussen. Wil je echt dieper er op in gaan kan je ook terecht op fora zoals die van fiets, weightweenies of bikeradar ofzo.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
nav de problemen die Leonos had met z'n ketting... Is het iets om naast deze reeks en de reeks van fietsen kopen een sleutelreeks te maken? Dan kunnen we in de op wat info/linkjes zetten over alle kleine dingetjes als kettinglengte, derrie afstellen enzovoort.
wat een onzin, maar als jij graag een topic wil openen voor mensen die te lui zijn om te goegelen moet je dat zelf maar wetenquote:Op maandag 16 maart 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien is het dan toch handiger om het hier in de OP in een spoiler te plaatsenquote:Op maandag 16 maart 2015 12:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lijkt mij persoonlijk wel handig. Als er dan een goed filmpje gevonden is kan je hem opslaan in de OP. Nu is het vaak zo dat degene die dat ooit postte hem weer gevonden heeft.
Ook wel waar.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Liever gewoon alles hier wat mij betreft. Past er tot nu toe prima tussen. Wil je echt dieper er op in gaan kan je ook terecht op fora zoals die van fiets, weightweenies of bikeradar ofzo.
quote:Op maandag 16 maart 2015 12:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat een onzin, maar als jij graag een topic wil openen voor mensen die te lui zijn om te goegelen moet je dat zelf maar weten
Ik ben voorquote:Op maandag 16 maart 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
Zet in de OP:quote:Op maandag 16 maart 2015 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is het dan toch handiger om het hier in de OP in een spoiler te plaatsen
[..]
Ook wel waar.
[..]
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk maakt de trainer je dit wijsSlimme vent dus.
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk! Dat wil ik dit jaar ook nog doen, maar dan heen en terug.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:19 schreef Coppi het volgende:
Afgelopen zaterdag van Utrecht naar Neeltje Jans gefietst over (min of meer) het Touretappe parcours. Ook voor het eerst dat ik 180 km wind in de rug had. In tegenovergestelde richting had ik het denk ik niet gered.
Alsof je dat magquote:Op maandag 16 maart 2015 13:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Leuk! Dat wil ik dit jaar ook nog doen, maar dan heen en terug.
Dat is wel pittig zeg, meer dan 300km!quote:Op maandag 16 maart 2015 13:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Leuk! Dat wil ik dit jaar ook nog doen, maar dan heen en terug.
Mooi hoor. Groen en zwart gaan mooi samen.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:21 schreef luc.sken het volgende:
Zaterdag bij de FM geweest, 's ochtends er naar toe met een vraagje, eind van de middag de keuze gemaakt voor een nieuwe fiets. Ga mijn andere inwisselen en krijg ik de Sensa Lombardia voor terug.
Alleen iets andere afstellingen zoals een Ultegra dubbel en Supra RC38 wielen die ik nog heb liggen.
[ afbeelding ]
Wind tegen op deze route is echt drama, en dat is het vrijwel altijd. Denk dat ik m een keer of 5 heb gefietst waarvan 4x wind tegen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:44 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat is wel pittig zeg, meer dan 300km!![]()
Ik ben lekker in een busje teruggereden. Er zijn dit jaar wel verschillende georganiseerde toertochten die deze route fietsen.
Zo vaak gereden? Waarom zou je die route fietsen wanneer er geen Tour over rijdt? Probleem voor jou is natuurlijk dat Zuid-West wind overheersend is in Nederland. Wat dat betreft had ik erg veel geluk zaterdag.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wind tegen op deze route is echt drama, en dat is het vrijwel altijd. Denk dat ik m een keer of 5 heb gefietst waarvan 4x wind tegen.
Al mn familie woont in Zeeland en ikzelf in de randstad. Verjaardagen probeer ik dus zoveel mogelijk per fiets te bezoeken, dit is gelijk een mooi excuus om laat aan te komen of op tijd te vertrekkenquote:Op maandag 16 maart 2015 13:49 schreef Coppi het volgende:
[..]
Zo vaak gereden? Waarom zou je die route fietsen wanneer er geen Tour over rijdt? Probleem voor jou is natuurlijk dat Zuid-West wind overheersend is in Nederland. Wat dat betreft had ik erg veel geluk zaterdag.
Hij is er alleen in blauw en groen. Zelf fiets ik in zwart-geel, had hem dus liever in het geel.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:47 schreef Coppi het volgende:
[..]
Mooi hoor. Groen en zwart gaan mooi samen.
Ja dat magquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ga je ook mee?Is te doen, ik heb vorig jaar solo een rondje IJsselmeer gedaan, 320 km.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:44 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat is wel pittig zeg, meer dan 300km!![]()
Ik ben lekker in een busje teruggereden. Er zijn dit jaar wel verschillende georganiseerde toertochten die deze route fietsen.
Gewoon gaan zitten en rijden.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
quote:Op maandag 16 maart 2015 14:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ja dat magWaarschijnlijk niet. Te ver om nog leuk te zijn en de route lijkt me niet zo boeiend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ga je ook mee?Na 200 km is de lol er bij mij toch echt wel afquote:[..]
Is te doen, ik heb vorig jaar solo een rondje IJsselmeer gedaan, 320 km.
Gewoon gaan zitten en rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
[..]
Ja dat magipv letterlijk heen en terug zou ik wel tot noord beveland rijden en dan linksaf slaan, kan je zeelandbrug ook meepakken, delta dam en dan via dordrecht naar de lekdijk terug naar utrecht. Zal qua km weinig uitmaken maar hoef je iig niet 2x zelfde route te fietsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ga je ook mee?
[..]
Maar waarschijnlijk had je dat al bedacht![]()
Zo dusquote:Op maandag 16 maart 2015 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
ipv letterlijk heen en terug zou ik wel tot noord beveland rijden en dan linksaf slaan, kan je zeelandbrug ook meepakken, delta dam en dan via dordrecht naar de lekdijk terug naar utrecht. Zal qua km weinig uitmaken maar hoef je iig niet 2x zelfde route te fietsen.
Maar waarschijnlijk had je dat al bedacht
Het is wel behoorlijk heftig ja. Moet niet teveel wind staan.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo dus
275 km vind ik vooralsnog te veel op een dag. Zeker als ik ook nog van utje naar huis moet.
Stel dat je het met 28 gemiddeld fietst. Dan zit je 10 uur op de fietsquote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk heftig ja. Moet niet teveel wind staan.
Dat wil ik ook gaan doen dit jaar. Is de route een beetje makkelijk te volgen/vinden? Ik heb geen navigatie.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Die rit van vorig jaar was 317.6 km 11 uur en 7 min op de fiets waarvan de laatste 2 uur door de regen en het grootste gedeelte van de dag wind tegen (incl Afsluitdijk), mijn gemiddelde kwam uiteindelijk op 28.6.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stel dat je het met 28 gemiddeld fietst. Dan zit je 10 uur op de fiets![]()
Langste tijd in het zadel tot nu toe is 8.5 uur en dat was met 3 lange pauzes tussendoor.
Al lijkt me die 400 van de fietskoeriers wel geinig. Is het parcour daarvan al bekend?
Water rechts en land links houden. Of andersom. Afhankelijk van hoe je fietst.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:42 schreef Z het volgende:
[..]
Dat wil ik ook gaan doen dit jaar. Is de route een beetje makkelijk te volgen/vinden? Ik heb geen navigatie.
Als je geen navigatie gebruikt dan zou ik gewoon plaatsnamen op een papiertje zetten en van plaats naar plaats rijden.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:42 schreef Z het volgende:
[..]
Dat wil ik ook gaan doen dit jaar. Is de route een beetje makkelijk te volgen/vinden? Ik heb geen navigatie.
Twee keer bedoel jequote:Op maandag 16 maart 2015 14:59 schreef forty-two het volgende:
[..]
Als je geen navigatie gebruikt dan zou ik gewoon plaatsnamen op een papiertje zetten en van plaats naar plaats rijden.
Het lastigste gedeelte van die ronde is Friesland, daar zijn heel veel wegen die doodlopen. Je kunt daar dus heel goed verdwalen.
Door de NO polder en Flevoland is relatief makkelijk, daar gaat het bijna alleen maar rechtdoor en heb je keuze uit een paar wegen die allemaal ongeveer op het zelfde punt uitkomen.
Vooral de NO polder is dodelijk saai.
Ik was wel erg blij dat ik m'n Garmin 810 had, navigatie maakt het wel een stuk makkelijker.
Ddx heeft vorig jaar met een groepje de Zuiderzee route gedaan, dan sla je de NO polder en Flevoland gewoon over.
Dit was mijn route (als je goed kijkt kun je zien dat ik in Friesland ook een keer mis zat).
https://www.strava.com/activities/177377650
Geen idee. Misschien een keer na mijn werk als het mooi weer is.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:00 schreef MarcoD het volgende:
Kano wanneer ga jij weer een rondje markermeer doen?
Ja zoiets had ik wel in m'n hoofdquote:Op maandag 16 maart 2015 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
ipv letterlijk heen en terug zou ik wel tot noord beveland rijden en dan linksaf slaan, kan je zeelandbrug ook meepakken, delta dam en dan via dordrecht naar de lekdijk terug naar utrecht. Zal qua km weinig uitmaken maar hoef je iig niet 2x zelfde route te fietsen.
Maar waarschijnlijk had je dat al bedacht
Zou ook kunnen, ik weet het niet meer, Friesland was een waas...quote:
Ja ja, en dan lekker de hele tijd in het wiel van Marco hangen zekerquote:[..]
Geen idee. Misschien een keer na mijn werk als het mooi weer is.
Wil je mee?
Net als Rotterdam-gouda tijdens een niet nader te noemen tocht vorig jaar.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, ik weet het niet meer, Friesland was een waas...
quote:[..]
Ja ja, en dan lekker de hele tijd in het wiel van Marco hangen zeker
Dat was toch het planquote:Op maandag 16 maart 2015 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Al lijkt me die 400 van de fietskoeriers wel geinig. Is het parcour daarvan al bekend?
Allez maar dat was wel een mooie tocht zekerquote:Op maandag 16 maart 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Net als Rotterdam-gouda tijdens een niet nader te noemen tocht vorig jaar.
Wat was ik blij dat ik op de bank neerplofte bij jou zeg
[..]
Ja want in m'n eentje moet ik uitkijken dat ik op de dijk niet het water instuur...quote:Op maandag 16 maart 2015 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Twee keer bedoel je
[..]
Geen idee. Misschien een keer na mijn werk als het mooi weer is.
Wil je mee?
Amsterdam.quote:
quote:Op maandag 16 maart 2015 14:59 schreef forty-two het volgende:
[..]
Dit was mijn route (als je goed kijkt kun je zien dat ik in Friesland ook een keer mis zat).
https://www.strava.com/activities/177377650
Vooral daar bij Lelystad moet je scherp zijn. Voor je het weet moet je ineens door die chicane op het eind!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja want in m'n eentje moet ik uitkijken dat ik op de dijk niet het water instuur...
Niet voor zover ik weet. Er is ook niet echt een vaste route volgens mij.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:11 schreef Z het volgende:
[..]
Amsterdam.
[..]
[ afbeelding ]
Zijn er geen bordjes "Zuiderzeeroute" oid?
Bedoelde meer vanwege de dodelijk saaie weg vanaf lelystad tot de brugquote:Op maandag 16 maart 2015 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vooral daar bij Lelystad moet je scherp zijn. Voor je het weet moet je ineens door die chicane op het eind!
[..]
Niet voor zover ik weet. Er is ook niet echt een vaste route volgens mij.
Vanaf Enkhuizen tot de brug bij Almere is inderdaad vrij saai.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Bedoelde meer vanwege de dodelijk saaie weg vanaf lelystad tot de brug
Mijn familie ook, maar ik vind het net iets te ver om te fietsen. Ik denk dat je een stuk fanatieker bent dan ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al mn familie woont in Zeeland en ikzelf in de randstad. Verjaardagen probeer ik dus zoveel mogelijk per fiets te bezoeken, dit is gelijk een mooi excuus om laat aan te komen of op tijd te vertrekken
Het is bovendien gewoon een toffe route om te fietsen.
[..]
Ja dat magNetje hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ga je ook mee?
[..]
Gewoon gaan zitten en rijden.. Misschien moet ik eind van de zomer maar eens een poging wagen voor een rondje IJsselmeer.
ik had op de houtribdijk tegenwind, en stuk tot muiderzand vervolgens wel met 33,7 gemiddeld afgelegd zie ik, dat verzachte het leiden een beetje. Dat ging overigens niet in D1quote:Op maandag 16 maart 2015 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf Enkhuizen tot de brug bij Almere is inderdaad vrij saai.
Ik spreek nog graag over de keer dat ik dat met gemiddeld 20.5 gefietst heb![]()
https://www.google.nl/map(...)gHbeX_KZwdfcAWrA!2e0
Prachtig uitzicht.![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)val-houtribdijk.html
Dat kan geen toeval zijn
Het is haast onmogelijk om dat niet te doen als je fietst in Flevoland toch?quote:Op maandag 16 maart 2015 15:43 schreef MarcoD het volgende:
[..]
ik had op de houtribdijk tegenwind, en stuk tot muiderzand vervolgens wel met 33,7 gemiddeld afgelegd zie ik, dat verzachte het leiden een beetje. Dat ging overigens niet in D1, onderweg zelfs nog wegen gekruist met Sander G.
Denk het niet nee, maar blijkbaar is het dus een fysiek persoon!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is haast onmogelijk om dat niet te doen als je fietst in Flevoland toch?
Ik las "degen"quote:Op maandag 16 maart 2015 15:43 schreef MarcoD het volgende:
onderweg zelfs nog wegen gekruist met Sander G.
Wanneer heb jij 'm gereden?quote:Op maandag 16 maart 2015 15:43 schreef MarcoD het volgende:
[..]
ik had op de houtribdijk tegenwind, en stuk tot muiderzand vervolgens wel met 33,7 gemiddeld afgelegd zie ik, dat verzachte het leiden een beetje. Dat ging overigens niet in D1, onderweg zelfs nog wegen gekruist met Sander G.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.beforethetour.com/Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
Zondag aanquote:Op maandag 16 maart 2015 15:38 schreef very het volgende:
Mijn batman shirt zou onderweg zijn![]()
Nou maar hopen dat ie past...
Als die dan binnen is en het weer is ernaar sowieso! En als ik dan iemand inhaal doe ik "na na na na na na na na na na na na na na na na"quote:
Voor een amerikaan nog best soigne.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:42 schreef ratatat het volgende:
[ afbeelding ]
Dikke toerder die John Kerry.
Hij is schijnbaar best wel een baas op de fiets, zelfs de benen geschoren:quote:Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor een amerikaan nog best soigne.
Die had ik, bagger dingquote:Op maandag 16 maart 2015 17:20 schreef very het volgende:
Ik heb al een (achterlijk dure) pomp, maar zou die pomp bij de lidl nog wat zijn of is dat 5 x tot 8 bar pompen en dan blaas je de onderkant uit de pomp?
[ afbeelding ]
goeie rennerquote:
Ah joh, jij kan nieteens een kettinkje er goed op krijgen...quote:
Ja dat verbaast mij niks... Dat jij aan dat soort smeerlapperij denkt,quote:
half juliquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
De hartslag die je alleen maar in de koers haaltquote:Op maandag 16 maart 2015 11:12 schreef Coppi het volgende:
[..]
Uitzonderingen heb je altijd, maar jij weet tenminste wel waar ongeveer je maximale hartslag zit.
Ik zou toch liever een rondje Zuiderzee doen dan een rondje IJsselmeer. Over de Veluwe terug is tegen de wind een stuk prettiger dan over de dijk terug naar Almere.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Water rechts en land links houden. Of andersom. Afhankelijk van hoe je fietst.
Maargoed. Van amsterdam rij je langs de dijk tot Hoorn. Dan steek je door tot Medemblik. Dan weer langs de dijk tot je in Friesland bent. Daar zou ik persoonlijk binnendoor naar Lemmer rijden. Dan naar Lelystad en over die dijk naar Amsterdam via muiden enzo.
Ik zou het wel zonder navigatie redden en hooguit een paar keer op m'n telefoon kijken in Friesland. OF jij dat red? Geen idee.
Waar ga je beginnen?
Plastic onder aan de pomp is er bij al afquote:Op maandag 16 maart 2015 17:20 schreef very het volgende:
Ik heb al een (achterlijk dure) pomp, maar zou die pomp bij de lidl nog wat zijn of is dat 5 x tot 8 bar pompen en dan blaas je de onderkant uit de pomp?
[ afbeelding ]
Ik heb hem ook. Wel een oké ding voor dat geld, maar tegen de 7 tot 8 bar moet je toch wel achterlijk veel kracht zetten om nog lucht in de band te krijgen. Hij haalt het, maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:20 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
RIP Fretwork!quote:Op maandag 16 maart 2015 22:12 schreef Fretwork het volgende:
Net de fout gemaakt om in het donker zonder bril te fietsen.
Fiets lekker op een onverlichte weg met mijn schijnwerpertje, krijg ik vol een vleermuis in mijn rechter oogkas. Gelijk daarna even uitspoelen met de bidon en koelen met de koude lucht gedurende rest van de rit. Hopelijk loop ik niet de rest van de week met een van de rabiës etterende oogwond rond...
De vooruitzichten zijn goed, zie er onveranderd lekker uit.quote:
Begint het indekken voor de Primavera nu al? Dan is dit wel de beste die ik ooit heb gehoord!quote:Op maandag 16 maart 2015 22:12 schreef Fretwork het volgende:
Fiets lekker op een onverlichte weg met mijn schijnwerpertje, krijg ik vol een vleermuis in mijn rechter oogkas. Gelijk daarna even uitspoelen met de bidon en koelen met de koude lucht gedurende rest van de rit. Hopelijk loop ik niet de rest van de week met een van de rabiës etterende oogwond rond...
Niet doen, en je hier niet gek laten maken. Gewoon kilometers maken, ga je vanzelf harder van fietsen. Al dat moderne gedoe hebbie niks aan. Pantani deed dat ook niet en die heeft op de Alp nog steeds de snelste tijd staan.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:12 schreef tweemeter het volgende:
Hoe kan ik het beste een trainingsschema maken? Of waar?
Inderdaad! Als het dezelfde zijn die in Hongarije verkocht worden, heb er vorige week twee meegenomen voor heel weinig. Strak en comfortabel.quote:
Fijn om te horen dat het verhaal in ieder geval ergens waardering heeft gevonden. Hopelijk kan ik gewoon prima fietsen zondag.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Begint het indekken voor de Primavera nu al? Dan is dit wel de beste die ik ooit heb gehoord!
Vleermuizen in NL dragen uiterst zelden ziektes, dus je overleeft het vast welquote:Op maandag 16 maart 2015 22:12 schreef Fretwork het volgende:
Mijn favoriete Very-postquote:Op maandag 16 maart 2015 23:21 schreef very het volgende:
[..]
Vleermuizen in NL dragen uiterst zelden ziektes, dus je overleeft het vast wel
Mokkelquote:Op maandag 16 maart 2015 23:49 schreef Tommeke het volgende:
http://www.taylerwiles.com/gallery-1/
Nice
Ik wil ook zo'n kek bloemetjespakquote:Op maandag 16 maart 2015 23:49 schreef Tommeke het volgende:
http://www.taylerwiles.com/gallery-1/
Nice
25. Precies mijn leeftijd.quote:
Gedeelde hobby's zijn ook belangrijkquote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
25. Precies mijn leeftijd.
Jammer dat ze net als mij van punani houd.
Hoe weet je dat nou weer?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
25. Precies mijn leeftijd.
Jammer dat ze net als mij van punani houd.
Effe zoeken he? http://velociosports.com/team/tayler-wiles/quote:
Onder d'r naam staat 't.quote:
Past dit wel in je trainingsschema?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:49 schreef tweemeter het volgende:
Vandaag eerste keer naar werk gefietst
Beter dan in die van jou dikke.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Past dit wel in je trainingsschema?
Nee, bij lange na niet, overigens als ik 100 was, dan zat ik nog maar net op het randje van overgewicht. Als ik BMI mag geloven.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb ik niet.
Was jij niet over de 100 kilo trouwens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:08 schreef tweemeter het volgende:
Knut geef me eens je Strava zodat ik je uit kan lachen.Dit jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afstand
2.100,7 km
Tijd
83u 12m
Hoogtetoename
2.184 m
Ritten
49
Ik zit op 111 rittenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit jaar
Afstand
2.100,7 km
Tijd
83u 12m
Hoogtetoename
2.184 m
Ritten
49
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt altijd baas boven baas
Tsja met 2 keer per dagquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt altijd baas boven baas
Wat doe je in je vrije tijd?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit jaar
Afstand
2.100,7 km
Tijd
83u 12m
Hoogtetoename
2.184 m
Ritten
49
Klopt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Oksel het volgende:
Ritgemiddelde van 67. Die mietjesritjes van jullie hebben geen zin.
3 rittenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit jaar
Afstand
2.100,7 km
Tijd
83u 12m
Hoogtetoename
2.184 m
Ritten
49
Thuis op de bank zitten nog minderquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Oksel het volgende:
quote:Dit jaar
Afstand
3.053,5 km
Tijd
113u 6m
Hoogtetoename
11.063 m
Ritten
111
Die is wel goed he, met drinken?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we Saind er nu even bijhalen.
Hij gebruikt hem iig. Dat kan lang niet elke racefietseigenaar in Nederland zeggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij heeft ook een racefiets. Die gebruikt hij om in Belgie bier te halen
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij gebruikt hem iig. Dat kan lang niet elke racefietseigenaar in Nederland zeggen.
Je had er nog 1 toch? Amstel en chouffe?quote:
Wat is daar grappig aan?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef tweemeter het volgende:
Jullie zouden voor de grap een keer naar Arnhem moeten komen om te kijken hoeveel mensen op fixie's de Apeldoornse weg omhoog moeten fietsenIn Arnhem een fixie hebben
Ja maar die had ik gewoon in de supermarkt gehaald, deze bij de molen zelf... Moest ik aan denken n.a.v. de opmerking over Saind.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je had er nog 1 toch? Amstel en chouffe?
[..]
Wat is daar grappig aan?
Alles?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je had er nog 1 toch? Amstel en chouffe?
[..]
Wat is daar grappig aan?
Starttoracequote:
wat nouquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vandaag 37 km met als doel tempoblokjes. Denk dat jou dat ook pijn zal doenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Oksel het volgende:
De Tommeke-super-voigt-spring training?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vandaag 37 km met als doel tempoblokjes. Denk dat jou dat ook pijn zal doen
Ben benieuwd hoe vaak we te horen krijgen dat er te weinig hoogtemeters in Grippers route zittenquote:
Zuiderzee route is idd stuk mooier. maar kost je wel meteen 100km extra.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zou toch liever een rondje Zuiderzee doen dan een rondje IJsselmeer. Over de Veluwe terug is tegen de wind een stuk prettiger dan over de dijk terug naar Almere.
Nee. Op m'n tijdritfiets een paar blokjes op tempo.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De Tommeke-super-voigt-spring training?
Als ik dat een probleem zou vinden, dan zou ik niet mee rijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe vaak we te horen krijgen dat er te weinig hoogtemeters in Grippers route zitten
Zet ik mn tacx wel klaar na afloop, met het Sella Rondje erop. Voor degenen die er nog niet genoeg van hebben na de 2x10 de hoogtemeters van de Lekbrug.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik dat een probleem zou vinden, dan zou ik niet mee rijden.
Maar waarschijnlijk zal ik het wel een keer reopen, gewoon omdat de autist in mij dat wil.
Alleen jammer dat de tacx die grindweggetjes niet goed simuleert.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zet ik mn tacx wel klaar na afloop, met het Sella Rondje erop. Voor degenen die er nog niet genoeg van hebben na de 2x10 de hoogtemeters van de Lekbrug.
Of je kan de AGR ook fietsen op mijn tacx bizkit
Ik wil vanaf de bank wel wat kiezels naar je toe gooien. Echter dan dat kan het niet worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de tacx die grindweggetjes niet goed simuleert.
Kanjer spottedquote:Hoi Leon,
Wauw, je bent een kanjer! NAAM volgt je nu via Strava. Klik om EDIT ook te volgen. Laat hem maar eens zien wat je in huis hebt.
Zet 'm op.
Heb ik altijd zo'n last van. Zweren bij mijn nieren en blaas. Zo kut.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:30 schreef Carb het volgende:
"Nierenwarmer: De interne organen zoals nieren en blaas zijn zweer gevoelig. Daarom beschermt een twee-componentenstof tegen kou."Beetje apart shirt, maar denk wel lekker voor na de koers.
Winterhandschoenen, ja. Niet echt heel fijne stof IMO. Ook niet echt heel erg warm.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:45 schreef ratatat het volgende:
Iemand ervaring met handschoentjes van de lidl?
Ik doe 1 laagje minder, geen muts en geen handschoenen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hmm. Ik heb alleen mijn winterkleding bij me. Wordt lekker bakken zometeen.
17,5 geeft de thermometer aan. En die hangt niet in de zon. Muts en handschoenen laat ik sowieso uit inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik doe 1 laagje minder, geen muts en geen handschoenen.
Koelt ook wel snel af en wind uit het oosten, zal niet heel warm zijn rond 6-en.
quote:Voor bolle behaarde toerders inderdaad wel ja Di Diga. Iedereen die echter van zijn knieën houd of niet in D3 scheurt is het verstandig om toch de lange broek nog even aan te houden.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:41 schreef Levitas het volgende:
Ik denk dat ik donderdag mooi op de fiets naar m'n werk ga en vrijdagavond met de fiets terug. Het weer is er deze week prima voor. Logistiek verhaal zo, omdat m'n normale kleding niet in m'n tas past
Morgen normale kleding op kantoor leggen. Donderdag ochtend in fietskleding hierheen + omkleden. 's avonds in normale kleding met de trein naar huis. Vrijdag met de trein naar 't werk en dan fietsend naar huis.
Die vent reageert echt op ELKE bekende fietser op facebook, insta en stravaquote:
Nice. Heb ook al drie keer op het punt gestaan om wat te typen. Onder elke prof reageert ie. Vaak ook met van die vieze slijm reacties.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die vent reageert echt op ELKE bekende fietser op facebook, insta en strava
Ik kon het niet laten
Ik snap best dat mensen vaak reageren, zeker als je wat jonger bent kan je zo in contact komen met je idool. Maar als je 40+ bent is het gewoon sneu.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:53 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nice. Heb ook al drie keer op het punt gestaan om wat te typen. Onder elke prof reageert ie. Vaak ook met van die vieze slijm reacties.
Voor toerders is het nooit te fris.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:12 schreef ratatat het volgende:
Veel kort/kort gezien. Lijkt me toch een beetje frisjes nu.
Valt mee 's middags.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:12 schreef ratatat het volgende:
Veel kort/kort gezien. Lijkt me toch een beetje frisjes nu.
Kom je van ver dan is de Zuiderzeeroute weer handiger. Anders heb je altijd gedonderjaag met de eerste en de laatste trein. Bij de Zuiderzeeroute kun je op een normale tijd de trein pakken, rond de middag gaan fietsen en de volgende dag de trein naar huis nemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:55 schreef ddx het volgende:
[..]
Zuiderzee route is idd stuk mooier. maar kost je wel meteen 100km extra.
Wij hebben toen nog beetje vals gespeeld door noordoostpolder wel te doorkruisen. (Lemmer->Kampen)
Volgens mij zie je hier je antwoord.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:21 schreef Leonos het volgende:
Oke, jullie weten nog wel mijn problemen met de fiets. Heb nu enkele foto's gemaakt.
Staat voor op het grote blad, achter op het kleine. Ratelt als ik schakel en slaat vaak over.
Hopelijk kunnen jullie zien, of in de richting helpen met wat het is.
Zit een nieuwe cassette en ketting op!
Hoe krijg je het voor elkaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:21 schreef Leonos het volgende:
Oke, jullie weten nog wel mijn problemen met de fiets. Heb nu enkele foto's gemaakt.
Staat voor op het grote blad, achter op het kleine. Ratelt als ik schakel en slaat vaak over.
Hopelijk kunnen jullie zien, of in de richting helpen met wat het is.
Zit een nieuwe cassette en ketting op!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je niet nodig. Je kunt de kooi uitelkaar halen door de twee boutjes door de derriwieltjes los te draaien.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:37 schreef Leonos het volgende:
Kettingpons ding ligt bij een maat van me.
Haat fietsen
Gaat dat weer makkelijk in elkaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:40 schreef gerwinner het volgende:
Heb je niet nodig. Je kunt de kooi uitelkaar halen door de twee bo
Doe maar niet dan, want voor je het weet zijn die Viagra kwaliteit boutjes dan ook naar z'n vaantjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gaat dat weer makkelijk in elkaar?
kan totaal niet sleutelen
breng je fiets dan weg manquote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gaat dat weer makkelijk in elkaar?
kan totaal niet sleutelen
Wil het wel leren ;Pquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
breng je fiets dan weg man
/verkeerde zuinigheid
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:44 schreef Fretwork het volgende:
Tie wrapje om de schakel links en rechts van de quicklink, die strak aantrekken, vervolgens met de tang op de tiewrap en hard knijpen zodat de link bij elkaar komt.
[ afbeelding ]
3t ergonova ?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, iemand nog een tip voor een nieuw stuur op de focus? Heb nu een te brede. Ik wil een 42. Met niet te veel drop.
Uhm... Ja?quote:
Is die verjongt? Ik zie het niet zo goed op die foto. Die op de dracat heeft zo'n verjonging en ik merk bij dat andere stuur van de focus dat ik die dikkere sturen toch prettiger vind.quote:
verjongt? sorry alleen basis werktuigbouwkunde gehad (vijlen en lagers erin slaan)quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is die verjongt? Ik zie het niet zo goed op die foto. Die op de dracat heeft zo'n verjonging en ik merk bij dat andere stuur van de focus dat ik die dikkere sturen toch prettiger vind.
Zegmaar, dunner gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
verjongt? sorry alleen basis werktuigbouwkunde gehad (vijlen en lagers erin slaan)
stuur heeft een beetje een afgeplatte bovenkant, dus niet rond.
smaller bij de stuurpen, breder naar de dropsquote:
Als je echt een dik rond stuur wilt, zou je naar Deda moeten kijken, als een platte bovenkant wilt (Wing type) zou je kunnen kijken naar FSAquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is die verjongt? Ik zie het niet zo goed op die foto. Die op de dracat heeft zo'n verjonging en ik merk bij dat andere stuur van de focus dat ik die dikkere sturen toch prettiger vind.
Echt dik hoeft opzich niet. Ik heb nu een fizik erop en die vind ik wel lekker. Gewoon wat meer body om vast te houden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je echt een dik rond stuur wilt, zou je naar Deda moeten kijken, als een platte bovenkant wilt (Wing type) zou je kunnen kijken naar FSA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |