SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat kan leeftijd ? max hr ? omslagpunt ?quote:Op maandag 16 maart 2015 07:59 schreef Fretwork het volgende:
Die TT... Het is in ieder geval beter dan professioneel fappen zullen we maar zeggen.
Volgens zo'n online tool loopt mijn D1 tot 155, kan dat? Of moet ik herberekenen?
Ah zo, leeftijd 24, max hr benaderd aan de hand daarvan. Omslagpunt moet ik nog een keer goed gaan vinden ergens.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:06 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan leeftijd ? max hr ? omslagpunt ?
maar let wel jongens dat D1 gezeik gaat echt niet op als je maar 5 tot10 uurtjes in de week fietst.
train en fiets eerst zoals je prettig vind, en als je teveel tijd overhoud , dat in D1 gaan fietsen
max bekijken aan de hand van wat je in de praktijk maximaal hebt gehaald.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah zo, leeftijd 24, max hr benaderd aan de hand daarvan. Omslagpunt moet ik nog een keer goed gaan vinden ergens.
Ik fiets meestal rond de 6tot 8 uur in de week maar ik zweer bij trainingen in D1. Snelheid zie ik als een trainbare component die je alleen kan trainen als je een basis hebt. Dat principe veranderd niet als je 5 tot 10 uur of 20 tot 30 uur traint.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:06 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan leeftijd ? max hr ? omslagpunt ?
maar let wel jongens dat D1 gezeik gaat echt niet op als je maar 5 tot10 uurtjes in de week fietst.
train en fiets eerst zoals je prettig vind, en als je teveel tijd overhoud , dat in D1 gaan fietsen
Tsja. Ik vind dat je als nieuwe fietser het beste eerst eens 1000 km kan fietsen voordat je je druk gaat maken over D1, interval en weet ik wat allemaal. Gelukkig mag ieder dat voor zich bepalenquote:Op maandag 16 maart 2015 08:21 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik fiets meestal rond de 6tot 8 uur in de week maar ik zweer bij trainingen in D1. Snelheid zie ik als een trainbare component die je alleen kan trainen als je een basis hebt. Dat principe veranderd niet als je 5 tot 10 uur of 20 tot 30 uur traint.
En die basis bouw je het beste op in d1.
Cool!quote:Op maandag 16 maart 2015 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag dwars Door vlaanderen
1e tt dit jaar
Dat is zeker zo. Al is het ook belangrijk (vind ik, dit is kanoiaanse trainingsleer) om wat hardheid op te doen. Zo'n rondje haarlemmermeer met een sterke groep wat jij doet is daar prima geschikt voor.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:37 schreef janatwork het volgende:
Maar als je de beste renner uit je zelf wil halen zal je toch aan wat basis elementen uit de trainingsleer moeten voldoen.
Time trail? Zo hard mogelijk?quote:Op maandag 16 maart 2015 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag dwars Door vlaanderen
1e tt dit jaar
Ben jij dat in het groene pakje?quote:
Wel kut als je daar moet afstappenquote:Op maandag 16 maart 2015 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben jij dat in het groene pakje?
[ afbeelding ]
Hardheid opdoen en trainen in hoge zone's is zeker ook een onderdeel van de trainingsleer.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Al is het ook belangrijk (vind ik, dit is kanoiaanse trainingsleer) om wat hardheid op te doen. Zo'n rondje haarlemmermeer met een sterke groep wat jij doet is daar prima geschikt voor.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat er dit weekend een paar mensen helemaal stuk zullen zijn als we terug zijn bij de paren van Vreeswijk. Niets ergs aan, het is dan geen D1 rit geweest voor ze (zal het voor niemand zijn gok ik), maar je word er wel beter van.
Moet wel goed gaan toch? Je zult een stukje sneller zijn verwacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel kut als je daar moet afstappen![]()
Enige klim die ik vorige keer redelijk vol heb gedaan. Ben wel benieuwd hoe mn vorm nu is vergeleken met einde vorig seizoen
Zo zie je maar weer, eigenlijk ben ik gewoon goed bezig.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:57 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hardheid opdoen en trainen in hoge zone's is zeker ook een onderdeel van de trainingsleer.
Geen D1 ritquote:Op maandag 16 maart 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Al is het ook belangrijk (vind ik, dit is kanoiaanse trainingsleer) om wat hardheid op te doen. Zo'n rondje haarlemmermeer met een sterke groep wat jij doet is daar prima geschikt voor.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat er dit weekend een paar mensen helemaal stuk zullen zijn als we terug zijn bij de paren van Vreeswijk. Niets ergs aan, het is dan geen D1 rit geweest voor ze (zal het voor niemand zijn gok ik), maar je word er wel beter van.
Voor mij he? #viesdik #verkeerdgetraind #inhetwielvanmarcolijdiedereenquote:
Heb van het weekend mijn MTB ook gewassen en wat onderhoud aan gepleegd,quote:Op maandag 16 maart 2015 09:03 schreef Levitas het volgende:
Ma Levitas peert m zo naar de Lidl voor die fiets standaard, gelukkig. Gisteren op m'n knieën en gebukt m'n fiets afspoelen/ poetsen na zo'n (voor mij althans) lange rit is best niet fijn.
Herstel bedoel je.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:22 schreef janatwork het volgende:
[..]
Gewoon bij kano in zijn wiel gaan zitten, dan rij je altijd d1
#tomuchcreditsquote:Op maandag 16 maart 2015 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor mij he? #viesdik #verkeerdgetraind #inhetwielvanmarcolijdiedereen
Het ging over jou hoor. Altijd in D3 zodat niemand lekker kan bijkomen in je wielquote:
Moet zeggen de strandtrainingen afgelopen winter hebben wel iets gedaan, misschien kwam het ook omdat er werd opgebouwd en er een structuur inzatquote:Op maandag 16 maart 2015 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het ging over jou hoor. Altijd in D3 zodat niemand lekker kan bijkomen in je wiel
quote:Op maandag 16 maart 2015 09:32 schreef gerwinner het volgende:
Voor mij wordt deze week een rustweekje. Afgelopen week wilde het niet zo lekker, ik kreeg mijn hf niet boven de 190, terwijl ik hem normaal makkelijk naar de 200 trek. Gisteren trainingskoersje gereden waar een club het ff vol op de kant trok, hartslag bleef op mijn omslagpunt steken en ik moest lossen.
Misschien zaterdag weer een trainingskoersje rijden, maar als het niet lekker gaat laat ik die ook gewoon schieten. Heb wel goesting om te trainen
Met wie deed je die strandtrainingen? Start to beach?quote:Op maandag 16 maart 2015 09:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Moet zeggen de strandtrainingen afgelopen winter hebben wel iets gedaan, misschien kwam het ook omdat er werd opgebouwd en er een structuur inzat
Ga dan lekker een uurtje een herstel training doen! Zit je tenminste op de fiets.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:32 schreef gerwinner het volgende:
Voor mij wordt deze week een rustweekje. Afgelopen week wilde het niet zo lekker, ik kreeg mijn hf niet boven de 190, terwijl ik hem normaal makkelijk naar de 200 trek. Gisteren trainingskoersje gereden waar een club het ff vol op de kant trok, hartslag bleef op mijn omslagpunt steken en ik moest lossen.
Misschien zaterdag weer een trainingskoersje rijden, maar als het niet lekker gaat laat ik die ook gewoon schieten. Heb wel goesting om te trainen
Daar komt het wel op neer, afgelopen weken iets te weinig rust genomen.quote:
Vanmiddag toertraining met de club, is meestal anderhalf uur herstel.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:39 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ga dan lekker een uurtje een herstel training doen! Zit je tenminste op de fiets.
Zijn 3 'trainers' die dat de afgelopen jaren organiseerden, 2 KNWU trainers, 2 oud winnaars EPE (waarvan 1 tijd bij de elite wedstrijden gereden en nu sportklasse, en de andere langere tijd op hoog niveau XC-MTB).quote:Op maandag 16 maart 2015 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Met wie deed je die strandtrainingen? Start to beach?
Wie is de oud winnaar? Toevallig dezelfde die bij een bekende fietsenmaker in scharwoude werkt?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zijn 3 'trainers' die dat de afgelopen jaren organiseerden, 1 KNWU trainer, 2 oud winnaars EPE (waarvan 1 tijd bij de elite wedstrijden gereden en nu sportklasse, en de andere langere tijd op hoog niveau XC-MTB).
Niveau van de groep is erg breed, van mensen die een beetje fietsen tot fanatiekere fietsers, start is begin oktober ongeveer.
Ga vanmiddag uit m'n werk even langs, hoop dat ze er dan nog zijn. Hoop ook dat de bovenbuis van m'n fiets er goed in past, die is vrij fors en niet echt rond (Canyon Endurace AL).quote:Op maandag 16 maart 2015 08:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
ff een reminder, vandaag de fietsspullen in de aanbieding bij de Lidl
Waaronder de montagestandaard, vorige week al gepost maar vandaag dan echt in de winkel.
inb4, heb geen aandelen in de lidl, ik gun jullie gewoon een fijne montagestandaard voor weinig
[ afbeelding ]
Anders kun je toch aan je zadelpen bevestigen?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ga vanmiddag uit m'n werk even langs, hoop dat ze er dan nog zijn. Hoop ook dat de bovenbuis van m'n fiets er goed in past, die is vrij fors en niet echt rond (Canyon Endurace AL).
Mijn dracat ook niet. Die is ovaal. Wel recht. Die past er gewoon in.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ga vanmiddag uit m'n werk even langs, hoop dat ze er dan nog zijn. Hoop ook dat de bovenbuis van m'n fiets er goed in past, die is vrij fors en niet echt rond (Canyon Endurace AL).
Hij heeft een alu frame he? Geen carbon.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:37 schreef kaasplankje het volgende:
ik zou zwz erg voorzichtig zijn met bovenbuis klemmen, beter aan de zadelpen.
Dit is dus ook precies waarom die onderzoeken altijd zeggen dat je hard gaat rijden van intensieve trainingen. Die onderzoeken duren maar 8 weken. Iedereen kan progressie gaan boeken in 8 weken knallen, maar er is geen followup. Dus wat gebeurd er na 16 en 32 weken met de renners die te intensief trainen tov een groep die rustiger rijdt. Daar hoor je nooit iets over.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:40 schreef janatwork het volgende:
Mooi voorbeeld: vriend van mij heeft nu sinds januari 3k op de teller staan, maar 85% ritjes van 2uur met ongeveer 30gemiddeld, een maand geleden reed hij iedereen zoek. Nu maakt hij geen progressie meer en de rest wel. Rete frustrerend en makkelijk te voorkomen door een beter schema.
quote:Op maandag 16 maart 2015 10:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is dus ook precies waarom die onderzoeken altijd zeggen dat je hard gaat rijden van intensieve trainingen. Die onderzoeken duren maar 8 weken. Iedereen kan progressie gaan boeken in 8 weken knallen, maar er is geen followup. Dus wat gebeurd er na 16 en 32 weken met de renners die te intensief trainen tov een groep die rustiger rijdt. Daar hoor je nooit iets over.
Als je een dikwandig frame hebt is dat geen probleem. Als je geen risico wilt lopen klem dan gewoon op de seatpost. Mocht die barsten is dat niet zo erg als een deuk of barst in je kader.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:46 schreef Tourniquet het volgende:
Thanks allemaal, moet dus geen probleem zijn. Als aan de zadelpen ook kan met deze standaard zou ook mooi zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |