SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Die hypetrain hebben we al gehad.
persoonlijk zou ik niet het risico gaan lopen met VPN activated keycodes/giftsquote:Op zondag 15 maart 2015 19:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dus het is verstandiger om gewoon een EU-code te kopen schol? Heb het vroeger best vaak gedaan zo via VPN overigens.
http://www.kinguin.net/category/15089/cities-skylines-steam-key/quote:Op zondag 15 maart 2015 19:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja ikzelf heb ook wel 200 games ofzo
Zoek ik wel een EU-code ergens
Zelf deze gevonden idd: http://www.instant-gaming(...)eam-cities-skylines/quote:Op zondag 15 maart 2015 19:57 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.kinguin.net/category/15089/cities-skylines-steam-key/
19/22 euro voor een world wide key..
http://www.kinguin.net/ca(...)e-edition-steam-key/
deluxe vanaf 25 euro
met die gtx 850 moet het enigsinds te draaien zijn, maar ik betwijfel hoe goed om eerlijk te zijnquote:Op zondag 15 maart 2015 19:59 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laptop moet dit spel toch kunnen draaien?
Het hapert als een gek..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:00 schreef mschol het volgende:
[..]
met die gtx 850 moet het enigsinds te draaien zijn, maar ik betwijfel hoe goed om eerlijk te zijn
die site ken ik nietquote:Op zondag 15 maart 2015 19:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zelf
[..]
Zelf deze gevonden idd: http://www.instant-gaming(...)eam-cities-skylines/
mja, dan zou ik voor normale versie gaan.. zelf wil ik altijd de meest uitgebreide versie hebbenquote:Is Deluxe aan te raden btw? Ik hoef dit extra gebouwtjes niet perse eigenlijk.
wat zegt: www.canyourunit.comquote:Op zondag 15 maart 2015 20:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Het hapert als een gek..
Zelf's met alles op low draait het niet geweldig
nope, de gebouwen die geven niet een extra boost ergens aan..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar voor de rest heeft het geen voordelen toch ?
Heb zelf instang-gaming wel eens gebruikt
Nvidia openen en het spel op krachtige nvidia laten draaienquote:Op zondag 15 maart 2015 19:59 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laptop moet dit spel toch kunnen draaien?
voor die savegames zijn achievements permanent gelockt..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef G3F het volgende:
Als ik nu een mod aanzet zijn de achievements dan voor altijd geblokt of enkel tot ik de mod weer uit zet?
hmm.. zelfs op alles low doet hij het dan niet? dan werkt het dus nietquote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dat het op minimum moet draaien
hij staat bovenin de lijsten, dus als je cities opstart of de workshop bekijkt vind je em vrij snel..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:15 schreef prefix1 het volgende:
Kan iemand mij dat linkje drope van automatische demolish voor brand en dat ze leave?? En ik moet me toch alleen abboneren en dan krijg ik het ingame?
oh my gawd thank you so much powerloungegodquote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nvidia openen en het spel op krachtige nvidia laten draaien
geen dank hoorquote:Op zondag 15 maart 2015 20:27 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
oh my gawd thank you so much powerloungegod
Heb je een Mac? Dan moet je die steam overlay uitzetten of zo.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zo, we gaan eens kijken of het wat is
*Peter start Cities Skylines op
Edit: Hmm, dit lijkt me niet helemaal zoals het hoort :p
[ afbeelding ]
Bij mij is het binnen no-time opgestart iig. Misschien ff in steam een consistancy check doen oid?quote:Op zondag 15 maart 2015 20:48 schreef prefix1 het volgende:
Ik probeer het spel optestarte laden duurt fucking lang hoedan?? Ligt dit aan mij of? Heb van de week gespeeld en alles liep goed
Toevallig twee aparte stroomnetwerken Die infotoonttotale productie.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:28 schreef Le_Professeur het volgende:
Is het normaal dat huizen en andere gebouwen zo nu en dan geen stroom hebben?
[ afbeelding ]
Eerste stad btw, net begonnen.
Meer windmills bouwenquote:Op zondag 15 maart 2015 21:28 schreef Le_Professeur het volgende:
Is het normaal dat huizen en andere gebouwen zo nu en dan geen stroom hebben?
[ afbeelding ]
Eerste stad btw, net begonnen.
Hoe kan je dat dan checken per netwerk? Alles met elkaar verbinden is dus geen optie zo te zien?quote:Op zondag 15 maart 2015 21:33 schreef Jump het volgende:
[..]
Toevallig twee aparte stroomnetwerken Die infotoonttotale productie.
Ik produceer 62MW nu en heb 16MW nodig.. en toch werkt het niet? Alles is verbonden.quote:
Alles in je eerste screen lijkt goed te zijn... Spoel de tijd ff door en kijk wat ie doet?quote:
Ze blijven zeiken om stroom totdat op een punt de afvoer uitviel, die ik aan het uiteinde van de map heb geplaatst. Werd gewoon een stuk van de masten zwart, het laatste stukje.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Alles in je eerste screen lijkt goed te zijn... Spoel de tijd ff door en kijk wat ie doet?
Nee maar als je twee netwerken hebt kunnen ze wel genoeg op wekken, maar als er eentje niet verbonden is levert ie toch geen stroom.. Goed ff alles nalopen, ik heb op 4 posities kolencentrales staan en alles is doorgelust (en heeft een backup-lijn)quote:Op zondag 15 maart 2015 21:47 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ze blijven zeiken om stroom totdat op een punt de afvoer uitviel, die ik aan het uiteinde van de map heb geplaatst. Werd gewoon een stuk van de masten zwart, het laatste stukje.
Zit er een max reach aan het begeleiden van stroom?
heel handig.. ik was gegeven moment lekker rails of wegen aan het bouwen ergens aan de buitenkant van mijn stad.. had ik perongelijk de hoofdstroom lijn weggehaaldquote:
Kan je eens een screenshot maken met een groter overwicht, voor mocht het nog niet opgelost zijnquote:Op zondag 15 maart 2015 21:38 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ik produceer 62MW nu en heb 16MW nodig.. en toch werkt het niet? Alles is verbonden.
Ik heb een los industriegebied aan de overkant van het water, misschien komt het daardoor. Raar dat wanneer je op een individuele molen klikt hij niet aangeeft wat zijn bereik en verbruikt is maar je enkel het totaalbeeld ziet?quote:Op zondag 15 maart 2015 21:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nee maar als je twee netwerken hebt kunnen ze wel genoeg op wekken, maar als er eentje niet verbonden is levert ie toch geen stroom.. Goed ff alles nalopen, ik heb op 4 posities kolencentrales staan en alles is doorgelust (en heeft een backup-lijn)
Het bereik is oneindig zolang het maar aan elkaar hangt. Het zou inderdaad handig zijn als je bijvoorbeeld op een windmolen klikt, alles wat stroom krijgt van dat een andere kleur krijgt. Dan zie je direct als je meerdere netwerken hebt.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:13 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ik heb een los industriegebied aan de overkant van het water, misschien komt het daardoor. Raar dat wanneer je op een individuele molen klikt hij niet aangeeft wat zijn bereik en verbruikt is maar je enkel het totaalbeeld ziet?
Kon geen andere manier bedenken om de snelweg te beëindigen zonder dat al het verkeer vast komt te zittenquote:Op zondag 15 maart 2015 23:02 schreef mschol het volgende:
waarom wil iedereen hier toch rotondes hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
ja, die RCI meter is een beetje kapot ofzo bij grotere inwoners aantallen..quote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zit op zo'n 50k inwoners maar 0 demand. Het wordt een beetje saai nu, heb veel te veel geld en het inwoneraantal kruipt heel langzaam omhoog.
Demand voor commercie is al dagen lang 0, ik vraag me af of dat ooit weer terugkomt. Ik ben alleen maar offices aan het bouwen .
Mooi!quote:Op zondag 15 maart 2015 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook weer even een updateje van Genesis City. Zo'n 45k inwoners inmiddels en de groei vindt nu voornamelijk plaats aan de westelijke kant van de stad.
Graag ook nog wat aandacht voor een knooppunt en de afslagen de nieuwe wijken in. Best goed gelukt al zeg ik het zelf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herkenbaar, ik negeer het gewoon nu, als ik een wijk erbij wil bouwen doe ik dat gewoon en het gaat ot nu toe altijd goed. Heb nu 100.000 inwoners .quote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zit op zo'n 50k inwoners maar 0 demand. Het wordt een beetje saai nu, heb veel te veel geld en het inwoneraantal kruipt heel langzaam omhoog.
Demand voor commercie is al dagen lang 0, ik vraag me af of dat ooit weer terugkomt. Ik ben alleen maar offices aan het bouwen .
Heb al best veel high density. Maar ik wil eigenlijk meer commercial maar de demand daarvoor is volgens mij negatief . Ze willen alleen maar offices en industrie.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, die RCI meter is een beetje kapot ofzo bij grotere inwoners aantallen..
kan je bij 50k niet al hi-density bouwen?
dan zou ik langzaam low density naar hi omvormen..
Vanaf 65k gaat die nooit meer omlaag kan ik je vertellen uit ervaring, da's ook niet echt je van het.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zit op zo'n 50k inwoners maar 0 demand. Het wordt een beetje saai nu, heb veel te veel geld en het inwoneraantal kruipt heel langzaam omhoog.
Demand voor commercie is al dagen lang 0, ik vraag me af of dat ooit weer terugkomt. Ik ben alleen maar offices aan het bouwen .
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken. Een bug dus. Hopen dat het gefixt wordt.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vanaf 65k gaat die nooit meer omlaag kan ik je vertellen uit ervaring, da's ook niet echt je van het.
en nu in nederlands?quote:Op maandag 16 maart 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken
.quote:
Dat zou het wel verklaren. Heb altijd veel parken, nu ook weer, en de demand is zo hoog dat alle winkels aangeven dat ze niks hebben om te verkopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken. Een bug dus. Hopen dat het gefixt wordt.
Ik heb precies hetzelfde ja. En de industry/offices demand (die zou gescheiden moeten worden btw) zit tot de nok toe vol .quote:Op maandag 16 maart 2015 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zou het wel verklaren. Heb altijd veel parken, nu ook weer, en de demand is zo hoog dat alle winkels aangeven dat ze niks hebben om te verkopen.
Oh ja, moet zeker gescheiden worden. Want nu pleur ik het ene neer terwijl ik de werkers voor de andere heb, zeer onhandig.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde ja. En de industry/offices demand (die zou gescheiden moeten worden btw) zit tot de nok toe vol .
is het toevallig halloween?quote:Op maandag 16 maart 2015 00:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh ja, moet zeker gescheiden worden. Want nu pleur ik het ene neer terwijl ik de werkers voor de andere heb, zeer onhandig.
Heb nu trouwens ook weer overal lijken, gewoon onverklaarbaar veel lijken. Gezellig!
Sketchup pro is makkelijker (nog steeds moeilijk maar wel minder absurd moeilijk en wat overzichtelijker )quote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ga zelf beginnen met Blender vanavond. Eerst maar eens een flatgebouw in Nederlandse stijl, denk ik.
[ afbeelding ]
Zoiets zeg maar. Met oranje zonneschermen.
Heb ik alleen nog geen tutorial voor gezien. Maar ik ben nog aan het rondkijken. Vind alleen zelf dingen maken en erin stoppen bijna leuker dan 't spel zelf.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Sketchup pro is makkelijker (nog steeds moeilijk maar wel minder absurd moeilijk en wat overzichtelijker )
een markt als commercial building. Vijvers in tuinen. Rond gesnoeide hagen. Vogelhuisjes. Hondenuitlaatgebieden. Winkelpanden met daar boven huizen (die ook als magazijn dienen voor de winkels). Een huge mediamarkt en Hema en Bijenkorf en V&D voor in de centra.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ga zelf beginnen met Blender vanavond. Eerst maar eens een flatgebouw in Nederlandse stijl, denk ik.
[ afbeelding ]
Zoiets zeg maar. Met oranje zonneschermen.
En daarna ook misschien Nederlandse kleine assets die hergebruikt kunnen worden. Wat is allemaal typisch Nederlands bij huizen? Ik zat te denken aan die typische brievenbussen die mensen voorin de tuin hebben.
[ afbeelding ]
En misschien vuilnisbakken? Zwart, groen, en blauw.
Iemand nog ideeën?
Jup!quote:Op maandag 16 maart 2015 10:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zitten die extra dingen uit die Steam Workshop automatisch in de game zodra je je erop geabonneerd hebt? Extra huizen enzo?
Om mee te beginnen natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:36 schreef n8n het volgende:
[..]
een markt als commercial building. Vijvers in tuinen. Rond gesnoeide hagen. Vogelhuisjes. Hondenuitlaatgebieden. Winkelpanden met daar boven huizen (die ook als magazijn dienen voor de winkels). Een huge mediamarkt en Hema en Bijenkorf en V&D voor in de centra.
Is een bug wat ze volgens mij nog moeten herstellen.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:47 schreef Black-Hole het volgende:
Heb gisteren wat zitten klooien in de asset builder om wat eigen (kleine) parkjes te maken. Dat ging allemaal goed alleen lijkt die screenshot tool niet helemaal goed te werken. In het overzicht van assets zie ik die screens wel voorbijkomen maar als ik de asset ingame laad dan zie je dat default blanco plaatje in plaats van mijn zelfgemaakte screenshot.
Weet iemand hoe je dat goed kan instellen zodat je ingame ziet wat je plaatst?
Een wijk neerzetten een beetje buiten het gebied zonder goede toegang tot scholing. Special buildings geven Leisure en toerisme.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hoe krijg je uneducated workers voor je farms?
En brengen die special buildings nog iets op?
Er moeten gewoon meer type vuilniswagens komen; 't zelfde bij brandweerwagens en bussen.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef Binamin het volgende:
Ze zouden de capaciteit die een vuilniswagen heeft moeten vertienvoudigen imo. Beetje onrealistisch. De helft van mijn verkeer bestaat uit vuilniswagens ofzo. OK, dat is overdreven, maar wel teveel in verhouding vind ik. Zelfde eigenlijk met lijkwagens. Hoe vaak zie je nou in het echte leven een lijkwagen rijden? In dit spel rijdt er eentje in elke straat.
Commercie-bug?quote:Ik verwacht trouwens als ze de commercie-bug verwijderen, dat mijn hele stad raar gaat lopen doen. Zo weinig commercie op het moment.
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hoe krijg je uneducated workers voor je farms?
En brengen die special buildings nog iets op?
Dat parken ervoor zorgen dat er minder behoefte is aan commerciequote:Op maandag 16 maart 2015 11:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een wijk neerzetten een beetje buiten het gebied zonder goede toegang tot scholing. Special buildings geven Leisure en toerisme.
[..]
Er moeten gewoon meer type vuilniswagens komen; 't zelfde bij brandweerwagens en bussen.
[..]
Commercie-bug?
Nee, juist extra veel toch?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Binamin het volgende:
[..]
Dat parken ervoor zorgen dat er minder behoefte is aan commercie
http://www.reddit.com/r/C(...)mand_bug_workaround/
Als je een dam op de juiste locatie bouwt zit je ook wel even goed qua stroom. Had een keer een dam die 2000 MW genereerde.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie.
De speciale gebouwen an sich niet maar de monumenten zijn wel erg tof, zeker die fusion generator .
16000 megawat, nooit meer gezeur met stroom . En die monumenten kan je unlocken door die speciale gebouwen .
http://www.reddit.com/r/C(...)r_commercial_demand/quote:
Nee meer offices, minder commercie (schijnbaar). Wat natuurlijk belachelijk is, iedereen werkt zich een ongeluk in die offices maar kan nergens wat kopen met hun salarisquote:
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb? Of is het gewoon het spel dat de halve stad commercieel moet zijn op een gegeven moment?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:06 schreef Binamin het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/C(...)r_commercial_demand/
Lees maar. Maar ze hebben het al ontdekt, dus gewoon even op een patch wachten.
Ik heb het ook; denk niet dat het alleen aan de parken ligt.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb? Of is het gewoon het spel dat de halve stad commercieel moet zijn op een gegeven moment?
Wat is je population?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb? Of is het gewoon het spel dat de halve stad commercieel moet zijn op een gegeven moment?
45k atm, maar grootste problemen kreeg ik in een andere stad bij een populatie van 75k.quote:
Overal parken, echt overal. Scholen enkel in residential areas.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:09 schreef Binamin het volgende:
Ben benieuwd naar de hoeveelheid parken die je hebt dan en de scholing
Vond het ook even vervelend. Maar je krijgt het redelijk snel. Gewoon zorgen dat je een klein beginnetje hebt met een positief inkomen. Dan kan e daarna het raamwerk aan gaan leggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt
Ja, zit er standaard bij. Ik heb hem ook aanstaanquote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zou je zoiets via een mod op kunnen lossen?
ik heb precies hetzelfde. Wil gewoon kunnen beginnen met highwaysquote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ben inmiddels ook een beetje aan het prutsen geslagen met het spel, maar waar ik tegenaan loop is dat niet gelijk alle (snel)wegen beschikbaar zijn.
Begon in oude city sims altijd met het grove wegennet, voordat ik de rest ging plannen.
Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt een optie.
Zou je zoiets via een mod op kunnen lossen?
Dat is nog wel een goed idee eigenlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:33 schreef Binamin het volgende:
Je kunt ook je eigen map maken en daar de highways in zetten die je wil....
Telefooncellen,fietsen, fietspaden.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ga zelf beginnen met Blender vanavond. Eerst maar eens een flatgebouw in Nederlandse stijl, denk ik.
Iemand nog ideeën?
En dan ook het aantal crematoria, ik heb nu een stad van rond de 150.000 inwoners, met wel 10 crematoria en net zoveel begraafplaatsen.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef Binamin het volgende:
. Zelfde eigenlijk met lijkwagens. Hoe vaak zie je nou in het echte leven een lijkwagen rijden? In dit spel rijdt er eentje in elke straat.
Die zie je ook bijna niet meer in het straatbeeld.quote:
Misschien de letterlijke vertaling van cell phone.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:58 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Die zie je ook bijna niet meer in het straatbeeld.
Ik heb dat totaal niet. Zit nu boven de 100k en verdomd weinig commercial.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb? Of is het gewoon het spel dat de halve stad commercieel moet zijn op een gegeven moment?
Ruimte reserveren voor je snelweg en daar in eerste instantie kleine 1 richtingswegen neerleggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ben inmiddels ook een beetje aan het prutsen geslagen met het spel, maar waar ik tegenaan loop is dat niet gelijk alle (snel)wegen beschikbaar zijn.
Begon in oude city sims altijd met het grove wegennet, voordat ik de rest ging plannen.
Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt een optie.
Zou je zoiets via een mod op kunnen lossen?
quote:Op maandag 16 maart 2015 13:13 schreef Jump het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)cial-Progress-Update
[..]
quote:We're also keeping a close eye on discussions on gameplay related issues. Specifically...
Commercial demand possibly being "killed" by parks and rec.
Potential traffic AI issues/improvements
Cause/effect for workers getting to their jobs
Zo bekend dit.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen.
quote:
Beginnen met rechte vlakken, je hebt toch geen geld. Of anders voor rondjes gaan, kan je later nog uitbreiden. Maar ik koop meestal gewoon zo snel mogelijk land met een kust en ga dan langs de kust bouwen. Het liefste koop ik een eiland en vul ik het helemaal.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen.
Wel een topspel verder. Ben 3x opnieuw begonnen maar heb nu wel een winstgevend dorpje waarmee ik langzaam kan uitbreiden.
Zo ben ik ook begonnen, zorgen dat je cashflow stabiel is, en als je een paar ton hebt gespaard pas beginnen met beautification. En er de tijd voor nemen, zit nu al een paar dagen rond de 38.000-41.000 inwoners door beautification hier een boompje, daar een boompje, 'hmm, die bocht loopt niet helemaal soepel', halve wijk weg gooien om die bocht goed te leggen enzovoortquote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen.
Wel een topspel verder. Ben 3x opnieuw begonnen maar heb nu wel een winstgevend dorpje waarmee ik langzaam kan uitbreiden.
Ik ben ook zo creatief als een ui hoor. maar om dit te verbloemen kan je gewoon als een 8 jarige met de wegen gaan slepen in de 'free draw' optie en vanuit daar de bende intekenen met meerdere wegen naar binnen en die vullen met residential, commercial en offices en natuurlijk de parken, politie, brandweer, educatie, health/deathcare en openbaar vervoer. Dan lijkt het allemaal heel artistiek maar is het gewoon puur toeval en heb je geen vierkantjes .quote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen.
Wel een topspel verder. Ben 3x opnieuw begonnen maar heb nu wel een winstgevend dorpje waarmee ik langzaam kan uitbreiden.
Dat is wel een goeie ja. Ik zal als ik straks wat meer geld heb (draai wel in de plus, maar niet heel veel) eens gaan knoeien met de free draw.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben ook zo creatief als een ui hoor. maar om dit te verbloemen kan je gewoon als een 8 jarige met de wegen gaan slepen in de 'free draw' optie en vanuit daar de bende intekenen met meerdere wegen naar binnen en die vullen met residential, commercial en offices en natuurlijk de parken, politie, brandweer, educatie, health/deathcare en openbaar vervoer. Dan lijkt het allemaal heel artistiek maar is het gewoon puur toeval en heb je geen vierkantjes .
zo'n rondweg werkt goed?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef Silverdigger2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog dichterbij?
Zo, ziet er mooi uit zeg.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef Silverdigger2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog dichterbij?
constant moeten aanpassenquote:Op maandag 16 maart 2015 14:35 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
zo'n rondweg werkt goed?
ofterwel... hoe is je traffic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, dat is al 10 stappen verder dan ik ooit voor elkaar heb gekregen .quote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk gelukt. Alleen m'n uvwrap beetje vernachelt maar dat is om van te leren.
Nu echt aan de slag. Allereerst een flat. Zit zelf te denken aan 2x4 blocks, zodat er precies twee naast elkaar passen met de optimale afstand.
Maak de Kuip!quote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk gelukt. Alleen m'n uvwrap beetje vernachelt maar dat is om van te leren.
Nu echt aan de slag. Allereerst een flat. Zit zelf te denken aan 2x4 blocks, zodat er precies twee naast elkaar passen met de optimale afstand.
DIT. Lukt mij op geen enkele manier fatsoenlijk een .fbx te laden in de editor ook geen kubus.quote:
Dat is mijn project de komende dagen; optimalisatie! Mijn centrum is echt een chaos, ook qua verkeer. Ga denk ik veel slepen en het opnieuw inrichten, maar ben zo bang dat ik alles vernachel dan . En ben niet zo'n held in die verkeers dingen, maar mijn hele highway wat om de stad heen ligt is bijna rood op het moment (nouja, gister dan, nu werk), waardoor het centrum soms te weinig goederen krijgt, waardoor ze inkakken en abandoned worden. Dus dat is wel een heel karwei, om het goed te krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen, zorgen dat je cashflow stabiel is, en als je een paar ton hebt gespaard pas beginnen met beautification. En er de tijd voor nemen, zit nu al een paar dagen rond de 38.000-41.000 inwoners door beautification hier een boompje, daar een boompje, 'hmm, die bocht loopt niet helemaal soepel', halve wijk weg gooien om die bocht goed te leggen enzovoort
Van het grid wat ik in het begin had is alleen nog een rotonde over, de rest is herontwikkeld
En ja het is een tic
Vannacht de livestream van strictoaster bekeken, en heb weer ideetjes opgedaan !
Moet ik eerst wat beter leren modellen. Ik ga beginnen met een flat, da's redelijk rechthoekig. Daarna langzaam wat betere dingen leren. Maar zodra ik 't kan komt de Kuip. En een ingestorte arena.quote:
Ha, eindbaasquote:Op maandag 16 maart 2015 14:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat beter leren modellen. Ik ga beginnen met een flat, da's redelijk rechthoekig. Daarna langzaam wat betere dingen leren. Maar zodra ik 't kan komt de Kuip. En een ingestorte arena.
In Blender. Heb die korte tutorial op youtube gevolgd en daarna met alles in de juiste setup dat gesaved als "beginbestand", zodat ik 't niet elke keer weer moet instellen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ha, eindbaas
Hoe doe je 't eigenlijk? Rechtstreeks in Blender of Sketchup naar Blender naar Cities?
Spel gaat op pauze als ik een gebied opnieuw in ga delen, of aanpassingen doequote:Op maandag 16 maart 2015 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is mijn project de komende dagen; optimalisatie! Mijn centrum is echt een chaos, ook qua verkeer. Ga denk ik veel slepen en het opnieuw inrichten, maar ben zo bang dat ik alles vernachel dan . En ben niet zo'n held in die verkeers dingen, maar mijn hele highway wat om de stad heen ligt is bijna rood op het moment (nouja, gister dan, nu werk), waardoor het centrum soms te weinig goederen krijgt, waardoor ze inkakken en abandoned worden. Dus dat is wel een heel karwei, om het goed te krijgen.
Zet jij het spel trouwens op pauze als je grote ingrepen gaat doen? Of laat je het gewoon gaan?
Hehe, oke, dan moet ik dat ook even doen. Zal vanavond als ik tijd heb even screenie plaatsen van mijn chaos snelwegen .quote:Op maandag 16 maart 2015 14:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Spel gaat op pauze als ik een gebied opnieuw in ga delen, of aanpassingen doe
Op een leeg stuk veld laat ik 'm gewoon draaien, dan blijft het geld iig binnen komen. Heb dan wel alles in de stad gecheckt of er niks is wat fout kan gaan zodat er geen afleiding is
Heb in het begin de stad ook redelijk ruim opgezet, met open ruimtes tussen wijken voor eventuele knooppunten, en als verkeer goed doorstroomt wordt er pas omheen gebouwd. Net zoals er pas een nieuwe wijk komt als de rest van de wijken probleemvrij zijn
Heb nu alleen teveel hooi op m'n vork genomen door met 3 wijken tegelijk bezig te zijn
Heb je een screentje van je snelwegen?
Is er nog niet volgens mijquote:Op maandag 16 maart 2015 15:10 schreef Trebo het volgende:
Heeft er iemand een directe link naar de update/patch?
Haha, ben benieuwdquote:Op maandag 16 maart 2015 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hehe, oke, dan moet ik dat ook even doen. Zal vanavond als ik tijd heb even screenie plaatsen van mijn chaos snelwegen .
Die gebruik ik al een dag, kan je vertellen dat hij geweldig is. Heel simpel, en geen problemen. Had eigenlijk gewoon in het basisspel gemoeten. Vind het trouwens wel vreemds dat de devs zeiden dat de roads niet konden worden gemod, en dat dus blijkbaar toch wel kan.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Kwam net de Extended Road upgrade mod tegen, die je een weg tussen one way en two way laat converteren, en je kan ermee de richting van een one-way straat wijzigen
Mooi man. Zo heb ikhet dus ook altijd in m'n hoofd..quote:
Gelukkig hebben de devs wel gezegd dat je offline kan spelenquote:Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die gebruik ik al een dag, kan je vertellen dat hij geweldig is. Heel simpel, en geen problemen. Had eigenlijk gewoon in het basisspel gemoeten. Vind het trouwens wel vreemds dat de devs zeiden dat de roads niet konden worden gemod, en dat dus blijkbaar toch wel kan.
Ze zullen vast gezegd hebben dat het er niet standaard in zit in de toolbox en dat ze er geen API voor uitgeven ofzo, dat is een nuanceverschil.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die gebruik ik al een dag, kan je vertellen dat hij geweldig is. Heel simpel, en geen problemen. Had eigenlijk gewoon in het basisspel gemoeten. Vind het trouwens wel vreemds dat de devs zeiden dat de roads niet konden worden gemod, en dat dus blijkbaar toch wel kan.
Thxquote:Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Mooi man. Zo heb ikhet dus ook altijd in m'n hoofd..
Maar ik eindig altijd met een gedrocht
Mod community bij dit spel is echt goddelijkquote:Op maandag 16 maart 2015 15:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Kwam net de Extended Road upgrade mod tegen, die je een weg tussen one way en two way laat converteren, en je kan ermee de richting van een one-way straat wijzigen
Baasquote:Op maandag 16 maart 2015 15:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Kwam net de Extended Road upgrade mod tegen, die je een weg tussen one way en two way laat converteren, en je kan ermee de richting van een one-way straat wijzigen
al geprobeerd opnieuw aan te leggen?quote:Op maandag 16 maart 2015 15:56 schreef Le_Professeur het volgende:
Waarom wordt dat uiterste deel zwart?
Die windmolen midden bovenaan hangt niet aan de rest van je netwerk.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:56 schreef Le_Professeur het volgende:
Waarom wordt dat uiterste deel zwart?
de windmolen helemaal bovenaan is niet gekoppeld met je netwerk en laat dus ook je readings in war gaan. Die dus verbinden met de rest.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:54 schreef Le_Professeur het volgende:
Hier een volledige screen:
[ afbeelding ]
Wat is er mis?
Alsnog moet je elke windmolen op je netwerk aansluiten, anders blijf je deze vraag houdenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:00 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, dat is niet wat ik zocht. Ik wist niet dat je kon zien op welke plaatsen de wind het sterkste is. Heb dus even wat molens verplaatst. Beginnersstruggles.
Snelweg die je neerlegt gaat maar een richting op, en dat is de richting waar je hem naartoe bouwt. Vandaar het T-symbool halverwege je snelweg.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:00 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, dat is niet wat ik zocht. Ik wist niet dat je kon zien op welke plaatsen de wind het sterkste is. Heb dus even wat molens verplaatst. Beginnersstruggles.
Dat had ik gedaan maar dat bood weinig soelaas. Moet ik het wegen net dan ook afkoppelen zodat ze zeker niet bij het onderwijs kunnen komen?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie.
De speciale gebouwen an sich niet maar de monumenten zijn wel erg tof, zeker die fusion generator .
16000 megawat, nooit meer gezeur met stroom . En die monumenten kan je unlocken door die speciale gebouwen .
Zorgen dat de wegen niet groen zijn inderdaad, volgens mij is het niet hebben van een basisschool voldoende. Die moeten ze doorlopen voordat ze naar high school/uni gaan. Maar dat is een aanname.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan maar dat bood weinig soelaas. Moet ik het wegen net dan ook afkoppelen zodat ze zeker niet bij het onderwijs kunnen komen?
Het is ook wel handig om eerst een wijk te maken en die dus aan te zetten. En als je er een district van maakt (hickory village of zo) kan je zien hoeveel volwassenen er in zitten en op basis daarvan zet je steeds meer industrie neer. Dan gaat het wel goed en hoef je niet 100 keer alles te bulldozeren.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan maar dat bood weinig soelaas. Moet ik het wegen net dan ook afkoppelen zodat ze zeker niet bij het onderwijs kunnen komen?
quote:Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Mooi man. Zo heb ikhet dus ook altijd in m'n hoofd..
Maar ik eindig altijd met een gedrocht
Waar komen al die zeecontainers vandaan?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie.
De speciale gebouwen an sich niet maar de monumenten zijn wel erg tof, zeker die fusion generator .
16000 megawat, nooit meer gezeur met stroom . En die monumenten kan je unlocken door die speciale gebouwen .
beetje makkelijk om zelf dingen in game te krijgen? Ik kan vrij aardig 3ds max. Dus misschien ook maar eens proberen.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wel lastig op zich dat met Blender. Voelt nu nog alsof ik weinig echte controle heb. Misschien later die omweg via Sketchup proberen...
[ afbeelding ]
Je moet ff googlen naar wat de maximale omvang/polygonen en weet ik het allemaal mag worden en als je daar binnen zit moet het heel makkelijk zijn om een creatie te importeren.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
beetje makkelijk om zelf dingen in game te krijgen? Ik kan vrij aardig 3ds max. Dus misschien ook maar eens proberen.
Even in de workshop zoeken op 'containers', vind je genoegquote:Op maandag 16 maart 2015 16:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Waar komen al die zeecontainers vandaan?
Binnenkort ook maar een proberen dan. Lowpoly gebouwen maken is wel goed te doen als je niet te veel details wilt.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Je moet ff googlen naar wat de maximale omvang/polygonen en weet ik het allemaal mag worden en als je daar binnen zit moet het heel makkelijk zijn om een creatie te importeren.
Gewoon iedereen hoogopgeleid laten worden, de vervuilende industrie verminderd, met een beetje geluk ook de drukte op de industrieterreinen, en vervolgens alleen maar diensten aan elkaar leveren.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan maar dat bood weinig soelaas. Moet ik het wegen net dan ook afkoppelen zodat ze zeker niet bij het onderwijs kunnen komen?
Je maakt dan een havengebied? Wat ook functioneel is? Want nu werken die cargo terminals voor geen meter omdat iedereen op elkaar aan het wachten is.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:09 schreef Divje het volgende:
[..]
Even in de workshop zoeken op 'containers', vind je genoeg
IK wilde juist boerderijenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon iedereen hoogopgeleid laten worden, de vervuilende industrie verminderd, met een beetje geluk ook de drukte op de industrieterreinen, en vervolgens alleen maar diensten aan elkaar leveren.
Ja, gedaan.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Alsnog moet je elke windmolen op je netwerk aansluiten, anders blijf je deze vraag houden
Het enige wat functioneert zijn de havens en treinstation. De rest is allemaal cosmetisch en fungeert als parkquote:Op maandag 16 maart 2015 16:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je maakt dan een havengebied? Wat ook functioneel is? Want nu werken die cargo terminals voor geen meter omdat iedereen op elkaar aan het wachten is.
Is dat een probleem dan? Vanuit daar kan ik toch de stad uitbreiden?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Snelweg die je neerlegt gaat maar een richting op, en dat is de richting waar je hem naartoe bouwt. Vandaar het T-symbool halverwege je snelweg.
Nou ja, het is meer het geval dat het hier om al bestaande functionaliteit gaat van het spel, het is een stuk lastiger om ondersteuning voor nieuwe wegsoorten toe te voegenquote:Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die gebruik ik al een dag, kan je vertellen dat hij geweldig is. Heel simpel, en geen problemen. Had eigenlijk gewoon in het basisspel gemoeten. Vind het trouwens wel vreemds dat de devs zeiden dat de roads niet konden worden gemod, en dat dus blijkbaar toch wel kan.
Heavy traffic bansquote:Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Leuk dat ALLES door de woonwijken heel wil rijden
[ afbeelding ]
Ik zou de wegen vervangen door snelwegen, dan heb je geen voetpaden e.d. meer.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Wil 'm verbeteren maar weet niet hoe
Jongen, ooit van het OV gehoord?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Leuk dat ALLES door de woonwijken heel wil rijden
[ afbeelding ]
Als de devvers van het spel bij een komende patch de collectieve TOMTOM aan passen naar de snelste route in plaats van de kortste en ook filemeldingen implementeren ben ik de gelukkigste man op aarde .quote:Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Leuk dat ALLES door de woonwijken heel wil rijden
[ afbeelding ]
Viel me best mee. Ben een noob, en het lukte mij zelfs.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
beetje makkelijk om zelf dingen in game te krijgen? Ik kan vrij aardig 3ds max. Dus misschien ook maar eens proberen.
Jazeker, maar inde vorige stad deed niemand daar wat mee Ik had een keurig rondje aangelegd van pauperbuurt naar pauperindustrie zodat die tjappies niet met de auto gingen, bushaltes neergezet, alles en gewoon niks hequote:
Je kan ook de toevoerwegen aan de binnenkant van de cirkel aan laten sluiten, dan gebruiken ze alle 6 banen . Dus eronderdoor en aan de binnenkant.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Wil 'm verbeteren maar weet niet hoe
Zijn die stoplichten ook weg, thanks.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik zou de wegen vervangen door snelwegen, dan heb je geen voetpaden e.d. meer.
Kan me ook voorstellen dat mensen van de snelweg afgaan, en dan via de rotonde er weer op gaan, moet je ff in de gaten houden
Puur die weg als district aanwijzenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Als de devvers van het spel bij een komende patch de collectieve TOMTOM aan passen naar de snelste route in plaats van de kortste en ook filemeldingen implementeren ben ik de gelukkigste man op aarde .
En inderdaad is heavy traffic ban een goede optie. Gewoon een heel klein districtje maken om je drukste weg heen en die policy daar op instellen, werkt perfect. Zorg er alleen wel voor dat er nog wel een mogelijkheid is voor trucks om de goederen af te leveren bij hun commercial buildings.
Hoe bedoel je, totdat je weer een blokje woonspace aan mag leggen? Gewoon wegen bouwen en volstampen die hap Of is er geen vraag naar woonruimte?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Gisteren ook gekocht maar schrok wel wat van de lack aan opties. Kan zijn dat het komt omdat ik pas net de bus unlocked heb. Maar ben nu al 30 min aan het wachten totdat ik eindelijk weer een blockje woonspace mag neerleggen.
Is het hele spel echt alleen maar die 10 dingen onder in de balk?
District Tool gebruiken, gebied selecteren en daarna een profession aan geven.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef valek het volgende:
Ik zag bij het begin van de map dat er raw materials en olie in de map zitten. Kan ik daar ook iets mee? Raffinaderijen bouwen, mijnen bouwen ect? Ik zie het nergens staan namelijk.
met je district tool kan je heavy industry een specifieke taak gevenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef valek het volgende:
Ik zag bij het begin van de map dat er raw materials en olie in de map zitten. Kan ik daar ook iets mee? Raffinaderijen bouwen, mijnen bouwen ect? Ik zie het nergens staan namelijk.
Waar vind ik die?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
District Tool gebruiken, gebied selecteren en daarna een profession aan geven.
50% levert maar 25% op.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef Le_Professeur het volgende:
Tot hoe ver kan je de belasting opschroeven zonder gezeik? Staat standaard op 9% Heb hem nu op 15% gezet.
Ook vet dat je budget kan verhogen en ik dus geen nieuwe windmolen hoef te bouwen. Even op 150% gezet.
ik zetten alles op 12. en ze er nog nooit over horen zeuren. Daardoor haalde ik ook de 30k per week.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef Le_Professeur het volgende:
Tot hoe ver kan je de belasting opschroeven zonder gezeik? Staat standaard op 9% Heb hem nu op 15% gezet.
Ook vet dat je budget kan verhogen en ik dus geen nieuwe windmolen hoef te bouwen. Even op 150% gezet.
Dat klinkt heul handigquote:Op maandag 16 maart 2015 15:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Kwam net de Extended Road upgrade mod tegen, die je een weg tussen one way en two way laat converteren, en je kan ermee de richting van een one-way straat wijzigen
Oh, oke. Schroef het dan later wel weer omlaag.quote:
Bij 14 gingen de burgers klagen, dus die op 13 en industry en winkelgebied kan op 14.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik zetten alles op 12. en ze er nog nooit over horen zeuren. Daardoor haalde ik ook de 30k per week.
Gevonden. Moeten ze nog op het gebied staan waar de olie of de andere grondstoffen in de grond zitten?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
met je district tool kan je heavy industry een specifieke taak geven
Er is geen vraag. Langzaam druppelt er volk binnen en kan ik gaan uitbreiden.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, totdat je weer een blokje woonspace aan mag leggen? Gewoon wegen bouwen en volstampen die hap Of is er geen vraag naar woonruimte?
Je kunt ook linksboven op dat bolletje klikken, krijg je een overzicht van hoe de boel reilt en zeilt.
Ja... en de grondstoffen raken op. Als dat gebeurt moet je weer een nieuwe taak geven.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:03 schreef valek het volgende:
[..]
Gevonden. Moeten ze nog op het gebied staan waar de olie of de andere grondstoffen in de grond zitten?
Staan op 12-13 bij mij, al vanaf het begin. Geen geld problemen at all.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef Le_Professeur het volgende:
Tot hoe ver kan je de belasting opschroeven zonder gezeik? Staat standaard op 9% Heb hem nu op 15% gezet.
Ook vet dat je budget kan verhogen en ik dus geen nieuwe windmolen hoef te bouwen. Even op 150% gezet.
Bussen zijn ook kut, die dingen komen in de file te staan. Je moet metro's en vrachttreinlijnen aanleggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Jazeker, maar inde vorige stad deed niemand daar wat mee Ik had een keurig rondje aangelegd van pauperbuurt naar pauperindustrie zodat die tjappies niet met de auto gingen, bushaltes neergezet, alles en gewoon niks he
Gooi die andere dan wat down bij 14% begint iedereen te bitchen, weet niet of dat een constante is of dat dat berekend is.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef Divje het volgende:
Mijn industrie liep leeg toen de belastingen op 16% kwamen voor een achievement. (5% meer dan de andere belastingen voor een jaar lang)
Ga zelf vraag creëren, maak een industriegebied, creëer banen waardoor je residential vraag omhoog gaat. Blijf bouwen en dan breidt het vanzelf uit.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er is geen vraag. Langzaam druppelt er volk binnen en kan ik gaan uitbreiden.
Maar in de tijd dat ik daarop zit te wachten ga ik me bedenken wat ik daarna ga doen. En dat is waarom ik deze vraag stel: er is zowat niets te doen.
Als ik dan denk: what's next. Nou even een brandweer, even politie een school en een ziekenhuis. En dat was het spel wel.
Vervolgens een nieuw stuk land kopen en herhalen.
Ik hoop dat ik hier fout zit, en dat dit komt omdat er nog wat zooi unlocked gaat worden. Want dat vind ik gewoon te karig, ook voor 36 euro.
Dat bedacht ik me achteraf iddquote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Gooi die andere dan wat down bij 14% begint iedereen te bitchen, weet niet of dat een constante is of dat dat berekend is.
Nou ik heb het gisterenavond gekocht, en heb 2 uurtjes wat geklooid en toen naar bed gegaan want werken.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef Divje het volgende:
[..]
Ga zelf vraag creëren, maak een industriegebied, creëer banen waardoor je residential vraag omhoog gaat. Blijf bouwen en dan breidt het vanzelf uit.
Verder heb ik het idee dat je nog helemaal niet ver bent want je kan zóveel meer unlocken.
[..]
Dat bedacht ik me achteraf idd
Hoe meer je groeit hoe meer er beschikbaar komt en even een protip, klik de workshop aan en ga wild. Het is een redelijk bare bones spel an sich maar ze hebben nu al meer dan 2000 door de community gemaakte gebouwen.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik heb het gisterenavond gekocht, en heb 2 uurtjes wat geklooid en toen naar bed gegaan want werken.
Maar er komt dus nog meer als je meer speelt? Want het voelt nu al een soort van early access alpha zonder content.
Er is genoeg te unlocken en de workshop idd.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik heb het gisterenavond gekocht, en heb 2 uurtjes wat geklooid en toen naar bed gegaan want werken.
Maar er komt dus nog meer als je meer speelt? Want het voelt nu al een soort van early access alpha zonder content.
oeh nicequote:Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe meer je groeit hoe meer er beschikbaar komt en even een protip, klik de workshop aan en ga wild. Het is een redelijk bare bones spel an sich maar ze hebben nu al meer dan 2000 door de community gemaakte gebouwen.
Geef het nog een paar weken en je kan Marioland nabouwen denk ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
oeh nice
Kun je ook gameplay toevoegen dmv modden? Wil nog wel een bordeel maken maar dat moet dan wel invloed hebben op dronken paupers enzo.
Er is iemand met Aliens bezig kan het alleen niet zo snel terug vinden op dit moment.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
oeh nice
Kun je ook gameplay toevoegen dmv modden? Wil nog wel een bordeel maken maar dat moet dan wel invloed hebben op dronken paupers enzo.
36? Ik heb 21 betaaldquote:Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er is geen vraag. Langzaam druppelt er volk binnen en kan ik gaan uitbreiden.
Maar in de tijd dat ik daarop zit te wachten ga ik me bedenken wat ik daarna ga doen. En dat is waarom ik deze vraag stel: er is zowat niets te doen.
Als ik dan denk: what's next. Nou even een brandweer, even politie een school en een ziekenhuis. En dat was het spel wel.
Vervolgens een nieuw stuk land kopen en herhalen.
Ik hoop dat ik hier fout zit, en dat dit komt omdat er nog wat zooi unlocked gaat worden. Want dat vind ik gewoon te karig, ook voor 36 euro.
Kinkt goed allemaal!quote:Op maandag 16 maart 2015 17:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Er is iemand met Aliens bezig kan het alleen niet zo snel terug vinden op dit moment.
Maar ik heb de eiffeltoren!quote:
Het is inderdaad de instelling geweest van de developers om een mooie redelijk uitgebreide core game te maken en de community wild te laten gaan. Niet alleen 3D models overigens maar de eerste game mods met extra tools zijn ook al tevoorschijn gekomen en ik vermoed dat het a la Sim City 4 nog veel wilder gaat de komende tijd met pathfinder mods en weet ik het allemaal.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kinkt goed allemaal!
Ben zelf software developer en was van plan om ooit een game te gaan maken met een klein team.
De enige manier om dat je content te vullen is door de community zowat alles te laten bepalen, en jij alleen de core aanlevert. (Ingame wegen aanleggen voor gold etc)
Kan het zijn dat deze dev's ook deze instelling hebben? Want dan kan dit nog wel eens groots worden. Als het alleen maar 3d models zijn die je kunt aanpassen is dat wat minder.
Nope, totaal niet. Heb eerder problemen met de brandweer en gebouwen die af blijven fikken ondanks de 'Smoke detector' policy ingeschakeld. Heb meer dan voldoende brandweer volgens het kaartje (alles groen) maar denk dat mijn verkeer het af en toe laat afweten.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Heeft iemand hier al eens erge criminaliteit gehad? Heb ook het gevoel dat er geen verpauperde wijken kunnen ontstaan. Met high density pauperflats zoals in SC4 met die bakstenen giganten. In SC4 had je $,$$,$$$ met verschillende varianten maar hier is het iets te gamey qua levelen. Heb liever dat verschil met inkomens en verpauperde wijken, denk ik.
Ook gewoon nergens een rotonde of zo.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:52 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Check mij een esthetisch wonder hebben gemaakt.
Erg creatiefquote:Op maandag 16 maart 2015 17:52 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Check mij een esthetisch wonder hebben gemaakt.
GIEF MOAR ROTONDES! NAO!quote:Op maandag 16 maart 2015 17:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ook gewoon nergens een rotonde of zo.
Wordt het daar niet enorm druk?quote:
ik heb moeten werken, is er al een patch uit die het een en ander verbeterd?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jullie kunnen lekker de hele dag gamen :p Ik zit fijn op stage :p
Ik speel nu op dezelfde map en heb bijna dezelfde layout alleen dan in spiegelbeeld dus industrie rechts en huizen links.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:52 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Check mij een esthetisch wonder hebben gemaakt.
Zijn allemaal rotondes, en samen met bussen werkt het prima.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wordt het daar niet enorm druk?
Dat je niet meer hoeft te werken?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb moeten werken, is er al een patch uit die het een en ander verbeterd?
Als je het te makkelijk vindt kun je de hardmode eens proberen.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:19 schreef DutchTrain het volgende:
Sinds gisteren heb ik deze ook maar eens geprobeerd, maar ben nog niet heel erg overtuigd of het nu beter is dan SimCity4/5 en Cities In Motion. Het is in ieder geval een stuk makkelijker om snel een winstgevende stad te bouwen. Op dit moment zit ik aan de 75.000 inwoners en heb eigenlijk alleen problemen met lege gebouwen en het ophalen van de lijken.
Die lege gebouwen veroorzaak ik overigens grotendeels zelf, omdat ik af en toe wat meer bijbouw dan noodzakelijk en alles dan naar de nieuwere, beter bereikbare buurten verhuist.
Ontwikkelingen kunnen dan wel snel gaan; hier eenzelfde stukje stad dat van leegstaande ghetto snel verandert naar nette woonwijk en vervolgens helemaal volstaat met hoogbouw.
Die had ik nog niet gevonden. Dankquote:Op maandag 16 maart 2015 19:20 schreef Typisch het volgende:
Als je het te makkelijk vindt kun je de hardmode eens proberen.
Heb het net even getest en zowel bussen als vuilniswagens gaan nog de wijk in waar een heavy traffic ban geldt.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ga trouwens weer opnieuw beginnen Heb een stad met 33k inwoners en eentje met 18k, maar het ligt allemaal zover bij mekaar vandaan dat ik het eigenlijk niet meer leuk vind Industrie gaat dichter bij de snelweg en de woonwijken zoveel mogelijk one way road en heavy traffic ban, dan moet het wel goedkomen.
Klopt het trouwens dat het vuilnis niet opgehaald wordt als er een heavy traffic ban in die buurt geldt?
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:30 schreef Scrummie het volgende:
@Divje:
De screens zoals beloofd (ook aantal waar je niet om vroeg, maar hm );
Mijn havens, eerst had ik maar 1 en veel klachten over goods van commerce, maar nu met tweede haven word dat minder, al ligt het gewoon grotendeels aan mijn verkeer:
[ afbeelding ]
Het centrum als normale screenie, her en der wat proberen te verbeteren, maar resultaat is dat er hier 'nauwelijks' nog verkeer staat, maar ergens anders zit het helemaal vast .
[ afbeelding ]
De mattenklopper, ingezet als low residential, bovenin de klopper wat low commerce, en eromheen industrial. Maar de vraag naar inwoners groeide explosief, dus toen maar de 'flubber' erboven gemaakt . Zoals de naam al vermoed; dit is puur gericht op de forestry industrie .
[ afbeelding ]
Het knooppunt waar de meeste problemen vandaan komen:
[ afbeelding ]
Knooppunt andere zijde:
[ afbeelding ]
Overzicht bijna complete stad (mijn energieopwek'wijk' staat hier niet op, en de mattenklopper is door de helft gehakt:
[ afbeelding ]
Het centrum als traffic view;
[ afbeelding ]
Het knooppunt als traffic view:
[ afbeelding ]
En de chaos van de andere kant;
[ afbeelding ]
Echt, dat deel is echt het hele pijnpunt geloof ik, moet al die wegen denk ik opnieuw indelen enzo. Misschien ander knooppunt en vandaar uit goed gaan verdelen wat waarheen moet en kan. Pfff, dat worden nog hele kopzorgen geloof ik . Chaos chaos chaos op dit moment
Haha, omdat ik daar per ongeluk een district klikte . Het district ligt iets naar boven hoor, slaat niet op het knooppuntquote:Op maandag 16 maart 2015 20:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Waarom heet dat knooppunt 'The Accident'?
[ afbeelding ]
Als ze vanaf dat knooppunt naar links willen, dan moeten ze 2x linksaf en dan rechtsaf slaan, denk dat dat al een groot knelpunt is
Zie verder weinig verkeer eigenlijk Bij mij is het ook veel rood, maar als je er dan 5 minuten naar kijkt stroomt het verkeer wel redelijk door. Staat het bij jou echt muurvast nu?
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:47 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben eens wat op auto's aan het klikken, die staan soms heel ver weg geparkeerd van waar de mensen wonen en werken, terwijl die persoon dan wel op thuis staat in dat menu. Zijn er al parkeergarages dat we de mensen wel dichter bij huis kunnen laten parkeren? Of zijn het deel auto's die zonder dat wij het weten ook nog door andere familie leden gebruikt kunnen worden?
Ohh Dacht dat je het zo genoemd had omdat het verkeer zo vast staatquote:Op maandag 16 maart 2015 20:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Haha, omdat ik daar per ongeluk een district klikte . Het district ligt iets naar boven hoor, slaat niet op het knooppunt
Niet muurvast hoor, maar het staat veel te vaak stil. Dan duurt het even, en gaan ze weer. En die highway, voor het knooppunt zeg maar is echt constante file/langzaam rijdend verkeer.
Ik heb wel zin om het te gaan optimaliseren, nu de tijd nog even vinden . Ook even inlezen over verkeer etc, want ik doe nu maar wat. Vind het verbazingwekkend dat ik 60k inwoners ongeveer heb
Volgens mij is het belangrijkste probleem dat er veel verkeer probeert "om te keren" maar omdat die mogelijkheid er op het knooppunt niet is, doen ze dat via de kortste route door de wijk. Ben daar zelf ook al een aantal keer tegenaan gelopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:30 schreef Scrummie het volgende:
@Divje:
De screens zoals beloofd (ook aantal waar je niet om vroeg, maar hm );
Mijn havens, eerst had ik maar 1 en veel klachten over goods van commerce, maar nu met tweede haven word dat minder, al ligt het gewoon grotendeels aan mijn verkeer:
[ afbeelding ]
Het centrum als normale screenie, her en der wat proberen te verbeteren, maar resultaat is dat er hier 'nauwelijks' nog verkeer staat, maar ergens anders zit het helemaal vast .
[ afbeelding ]
De mattenklopper, ingezet als low residential, bovenin de klopper wat low commerce, en eromheen industrial. Maar de vraag naar inwoners groeide explosief, dus toen maar de 'flubber' erboven gemaakt . Zoals de naam al vermoed; dit is puur gericht op de forestry industrie .
[ afbeelding ]
Het knooppunt waar de meeste problemen vandaan komen:
[ afbeelding ]
Knooppunt andere zijde:
[ afbeelding ]
Overzicht bijna complete stad (mijn energieopwek'wijk' staat hier niet op, en de mattenklopper is door de helft gehakt:
[ afbeelding ]
Het centrum als traffic view;
[ afbeelding ]
Het knooppunt als traffic view:
[ afbeelding ]
En de chaos van de andere kant;
[ afbeelding ]
Echt, dat deel is echt het hele pijnpunt geloof ik, moet al die wegen denk ik opnieuw indelen enzo. Misschien ander knooppunt en vandaar uit goed gaan verdelen wat waarheen moet en kan. Pfff, dat worden nog hele kopzorgen geloof ik . Chaos chaos chaos op dit moment
!quote:Op maandag 16 maart 2015 20:28 schreef Rezania het volgende:
Mijn dam doet het niet meer, het is nu enkel een scheidingswand tussen schoon water en een poeltje van vloeibare shit.
[ afbeelding ]
Je moet je schamen, je bent een Nederlander, hoe kun je falen met een damquote:Op maandag 16 maart 2015 20:28 schreef Rezania het volgende:
Mijn dam doet het niet meer, het is nu enkel een scheidingswand tussen schoon water en een poeltje van vloeibare shit.
[ afbeelding ]
Had wel een waternoodsramp toen ik hem neerzette.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:32 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Je moet je schamen, je bent een Nederlander, hoe kun je falen met een dam
bij mij is vervuiling toch echt grijs?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:35 schreef RaXz het volgende:
[ afbeelding ]
Veel betere kleur voor vervuiling dan Lavendel paars.
echt nietquote:Op maandag 16 maart 2015 20:37 schreef mschol het volgende:
[..]
bij mij is vervuiling toch echt grijs?
Op het moment ja. Ze hadden het erover dat ze er wel naar gingen kijkenquote:Op maandag 16 maart 2015 21:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
vervelend dat een 6 baansweg eigenlijk gewoon een brede 1 baansweg is in dit spel
Gaat een flinke file worden met die lange weg in het midden die alles verbindt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zeu, gaat lekker op deze manier:
[ afbeelding ]
En ik kwam net dit tegen:
[ afbeelding ]
Mag toch hopen dat ze de wc's schoonmaakt
Thanks . Zal daar ook even naar kijken als ik nog tijd krijg vanavond .quote:Op maandag 16 maart 2015 20:19 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Volgens mij is het belangrijkste probleem dat er veel verkeer probeert "om te keren" maar omdat die mogelijkheid er op het knooppunt niet is, doen ze dat via de kortste route door de wijk. Ben daar zelf ook al een aantal keer tegenaan gelopen.
Voor minder dan 1200MW pleur ik geen dam neerquote:Op maandag 16 maart 2015 21:16 schreef Rezania het volgende:
Die voorspellingen van hoeveel vermogen een dam gaat genereren kloppen helemaal niet. Heb nu een dam staan die 250 MW genereert, terwijl maar 80 MW was voorspelt.
Thanks . Ik wil jouw computer man.. ziet ere zoveel beter uit, en dat tilt shift effect vind ik hemels. Hou ik van. Heb er al over zitten twijfelen m'n PS4 weg te doen en een game PC neer te zetten, enige wat ik speel is Diablo 3 (is er voor PC), Dying Light (idem), en deze dus nu op mijn Macbook Pro. Heb er totaal geen verstand van alleen, laatste PC die ik in elkaar heb gezet was toen ik 14 was en losse onderdelen kocht op de HCC beurs toen die nog cool was.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef Divje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409008728
Alleen, is ook weer puur cosmetisch/een park, maar onderin parkeren wel auto's volgens mij
[..]
Ohh Dacht dat je het zo genoemd had omdat het verkeer zo vast staat
Het is idd even inlezen, maar als het allemaal fatsoenlijk werkt, jummie
Leuk stadje verder
Ik had er tijdenlang 1 voor 38MW . Toen ik erachter kwam dat ie niet zo efficient was, maar weg gedaanquote:Op maandag 16 maart 2015 21:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Voor minder dan 1200MW pleur ik geen dam neer
Dat gaat echt nergens lukken op deze map helaas. Maar ik verbruik momenteel ook maar 300 MW, dus dan is die 250 MW nog wel significant.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Voor minder dan 1200MW pleur ik geen dam neer
Even goed neerleggen een aansluitenquote:Op maandag 16 maart 2015 21:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
vervelend dat een 6 baansweg eigenlijk gewoon een brede 1 baansweg is in dit spel
Het ziet er mooi uit door die tiltshift , m'n specs zijn helemaal niet zo denderendquote:Op maandag 16 maart 2015 21:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Thanks . Ik wil jouw computer man.. ziet ere zoveel beter uit, en dat tilt shift effect vind ik hemels. Hou ik van. Heb er al over zitten twijfelen m'n PS4 weg te doen en een game PC neer te zetten, enige wat ik speel is Diablo 3 (is er voor PC), Dying Light (idem), en deze dus nu op mijn Macbook Pro. Heb er totaal geen verstand van alleen, laatste PC die ik in elkaar heb gezet was toen ik 14 was en losse onderdelen kocht op de HCC beurs toen die nog cool was.
1 dam of ~5 windmolens voor hetzelfde aantal MW nogal een verschil in prijsquote:Op maandag 16 maart 2015 21:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik had er tijdenlang 1 voor 38MW . Toen ik erachter kwam dat ie niet zo efficient was, maar weg gedaan
Ook zoiets, had 1 goods haven, zette ik er 1 naast, deed dat iets met de grond, kwam de ander onder water te staan
Nee, nog geen enkele crash gehad.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:31 schreef waspoedertje het volgende:
Hebben mensen hier ook nog last van redelijk veel crashes ?
Van exe niet meer werkend tot beeld op zijn kop en dan vastlopen ?
Verder is het spel wel echt leuk
Ik vraag mij af hoe dat samen gaat met educatie, op een gegeven moment heb ik een gebrek aan uneducated workers, laat staan als iedereen nog langer leeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:45 schreef Rezania het volgende:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070218
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070739
Slow down aging mods.
Haha.. dus je bent geen beest nodig om jou resultaten te halen.. toch maar 's kijken of ik niet ergens wat goedkoops kan oppikken. Moet lukken ergens tweedehands ofzo. HCC was in jaren 90 de beurs to be als je nerd was. Meh, geloof dat ik echt een nerd benquote:Op maandag 16 maart 2015 21:29 schreef Divje het volgende:
[..]
Het ziet er mooi uit door die tiltshift , m'n specs zijn helemaal niet zo denderend
Het lijkt ook wat mooier door de Color Correction! Anders zijn de kleuren veel te fel, doet pijn aan de ogen
Zou graag zo'n dikke videokaart willen, en een doekje voor het ondergekwijlde toetsenbord.
Heb verder ook weinig verstand van PC's, ben naar zo'n zelfbouwshop gegaan en gezegd wat ik ermee wou kunnen doen. Was op dat moment niet gamen . Heb nooit van de HCC beurs gehoord trouwens
[..]
1 dam of ~5 windmolens voor hetzelfde aantal MW nogal een verschil in prijs
Dat is een minpunt aan dit spel ja! Het terrein is onberekenbaar als de pest tijdens bouwen. Zo werd een rotonde een paasei toen ik er een weg aanknoopte
Was iets van 400-450 euro kwijt Weet het niet meer precies. Wel alles nieuw. Is nu ook weer oud maar goed computers he.. Zo'n systeem zal tweedehands nu iets van 150 kosten ofzo? Geen idee..quote:Op maandag 16 maart 2015 21:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Haha.. dus je bent geen beest nodig om jou resultaten te halen.. toch maar 's kijken of ik niet ergens wat goedkoops kan oppikken. Moet lukken ergens tweedehands ofzo. HCC was in jaren 90 de beurs to be als je nerd was. Meh, geloof dat ik echt een nerd ben
En ja, nogal verschil in prijs. Kan niet wachten op de eerste patch eigenlijk, odnanks dat het nu ook een geweldig spel is maar die kleine quirks kunnen ze dan mooi oplossen
Yeah, en PC Format, CU Amiga etc.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Was iets van 400-450 euro kwijt Weet het niet meer precies. Wel alles nieuw. Is nu ook weer oud maar goed computers he.. Zo'n systeem zal tweedehands nu iets van 150 kosten ofzo? Geen idee..
Haha, jaren 90 was ik nog niet zo nerdy. Zat wel hele dagen op zolder maar dan met Lego enzulks Kan me nog wel tijdschriften herinneren als Computer Totaal!
Zit ook wel te wachten op die patch, al lijkt het alsof alles op te lossen is met mods
Gewoon niet te veel scholen neerzetten.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:50 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe dat samen gaat met educatie, op een gegeven moment heb ik een gebrek aan uneducated workers, laat staan als iedereen nog langer leeft.
Nu enkel nog een brug die open kan erbij en dan is de frustratie compleet.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:04 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan het je haast niet voorstellen, maar zoiets hadden we in Nederland ook.
Ook zin in maar wil m'n huidige stad niet verlaten nog zoveel te doenquote:Op maandag 16 maart 2015 22:48 schreef jogy het volgende:
Fuckit. Ik ga gewoon een 25 tile game starten waar alle gebouwen meteen unlocked zijn. Lekker rondklooien.
Correct, het zit muur en muurvast en ik zie er geen heil meer in 625k in de knip, weekly income van 9k en +/- 18k inwoners. Ze bekijken het maar, ik ga morgen (of zometeen ) opnieuw beginnen en die brede wegen gewoon apart laten. Dan maar lekker veel op en afritten neertiefenquote:Op maandag 16 maart 2015 21:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Gaat een flinke file worden met die lange weg in het midden die alles verbindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |