SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Die hypetrain hebben we al gehad.
persoonlijk zou ik niet het risico gaan lopen met VPN activated keycodes/giftsquote:Op zondag 15 maart 2015 19:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dus het is verstandiger om gewoon een EU-code te kopen schol? Heb het vroeger best vaak gedaan zo via VPN overigens.
http://www.kinguin.net/category/15089/cities-skylines-steam-key/quote:Op zondag 15 maart 2015 19:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja ikzelf heb ook wel 200 games ofzo
Zoek ik wel een EU-code ergens
Zelf deze gevonden idd: http://www.instant-gaming(...)eam-cities-skylines/quote:Op zondag 15 maart 2015 19:57 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.kinguin.net/category/15089/cities-skylines-steam-key/
19/22 euro voor een world wide key..
http://www.kinguin.net/ca(...)e-edition-steam-key/
deluxe vanaf 25 euro
met die gtx 850 moet het enigsinds te draaien zijn, maar ik betwijfel hoe goed om eerlijk te zijnquote:Op zondag 15 maart 2015 19:59 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laptop moet dit spel toch kunnen draaien?
Het hapert als een gek..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:00 schreef mschol het volgende:
[..]
met die gtx 850 moet het enigsinds te draaien zijn, maar ik betwijfel hoe goed om eerlijk te zijn
die site ken ik nietquote:Op zondag 15 maart 2015 19:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zelf
[..]
Zelf deze gevonden idd: http://www.instant-gaming(...)eam-cities-skylines/
mja, dan zou ik voor normale versie gaan.. zelf wil ik altijd de meest uitgebreide versie hebbenquote:Is Deluxe aan te raden btw? Ik hoef dit extra gebouwtjes niet perse eigenlijk.
wat zegt: www.canyourunit.comquote:Op zondag 15 maart 2015 20:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Het hapert als een gek..
Zelf's met alles op low draait het niet geweldig
nope, de gebouwen die geven niet een extra boost ergens aan..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar voor de rest heeft het geen voordelen toch?
Heb zelf instang-gaming wel eens gebruikt
Nvidia openen en het spel op krachtige nvidia laten draaienquote:Op zondag 15 maart 2015 19:59 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laptop moet dit spel toch kunnen draaien?
voor die savegames zijn achievements permanent gelockt..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef G3F het volgende:
Als ik nu een mod aanzet zijn de achievements dan voor altijd geblokt of enkel tot ik de mod weer uit zet?
hmm.. zelfs op alles low doet hij het dan niet? dan werkt het dus nietquote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dat het op minimum moet draaien
hij staat bovenin de lijsten, dus als je cities opstart of de workshop bekijkt vind je em vrij snel..quote:Op zondag 15 maart 2015 20:15 schreef prefix1 het volgende:
Kan iemand mij dat linkje drope van automatische demolish voor brand en dat ze leave?? En ik moet me toch alleen abboneren en dan krijg ik het ingame?
oh my gawd thank you so much powerloungegodquote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nvidia openen en het spel op krachtige nvidia laten draaien
geen dank hoorquote:Op zondag 15 maart 2015 20:27 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
oh my gawd thank you so much powerloungegod
Heb je een Mac? Dan moet je die steam overlay uitzetten of zo.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zo, we gaan eens kijken of het wat is
*Peter start Cities Skylines op
Edit: Hmm, dit lijkt me niet helemaal zoals het hoort :p
[ afbeelding ]
Bij mij is het binnen no-time opgestart iig. Misschien ff in steam een consistancy check doen oid?quote:Op zondag 15 maart 2015 20:48 schreef prefix1 het volgende:
Ik probeer het spel optestarte laden duurt fucking lang hoedan?? Ligt dit aan mij of? Heb van de week gespeeld en alles liep goed
Toevallig twee aparte stroomnetwerken Die infotoonttotale productie.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:28 schreef Le_Professeur het volgende:
Is het normaal dat huizen en andere gebouwen zo nu en dan geen stroom hebben?
[ afbeelding ]
Eerste stad btw, net begonnen.
Meer windmills bouwenquote:Op zondag 15 maart 2015 21:28 schreef Le_Professeur het volgende:
Is het normaal dat huizen en andere gebouwen zo nu en dan geen stroom hebben?
[ afbeelding ]
Eerste stad btw, net begonnen.
Hoe kan je dat dan checken per netwerk? Alles met elkaar verbinden is dus geen optie zo te zien?quote:Op zondag 15 maart 2015 21:33 schreef Jump het volgende:
[..]
Toevallig twee aparte stroomnetwerken Die infotoonttotale productie.
Ze blijven zeiken om stroom totdat op een punt de afvoer uitviel, die ik aan het uiteinde van de map heb geplaatst. Werd gewoon een stuk van de masten zwart, het laatste stukje.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Alles in je eerste screen lijkt goed te zijn... Spoel de tijd ff door en kijk wat ie doet?
Nee maar als je twee netwerken hebt kunnen ze wel genoeg op wekken, maar als er eentje niet verbonden is levert ie toch geen stroom.. Goed ff alles nalopen, ik heb op 4 posities kolencentrales staan en alles is doorgelust (en heeft een backup-lijn)quote:Op zondag 15 maart 2015 21:47 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ze blijven zeiken om stroom totdat op een punt de afvoer uitviel, die ik aan het uiteinde van de map heb geplaatst. Werd gewoon een stuk van de masten zwart, het laatste stukje.
Zit er een max reach aan het begeleiden van stroom?
heel handig.. ik was gegeven moment lekker rails of wegen aan het bouwen ergens aan de buitenkant van mijn stad.. had ik perongelijk de hoofdstroom lijn weggehaaldquote:
Kan je eens een screenshot maken met een groter overwicht, voor mocht het nog niet opgelost zijnquote:Op zondag 15 maart 2015 21:38 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ik produceer 62MW nu en heb 16MW nodig.. en toch werkt het niet? Alles is verbonden.
Ik heb een los industriegebied aan de overkant van het water, misschien komt het daardoor. Raar dat wanneer je op een individuele molen klikt hij niet aangeeft wat zijn bereik en verbruikt is maar je enkel het totaalbeeld ziet?quote:Op zondag 15 maart 2015 21:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nee maar als je twee netwerken hebt kunnen ze wel genoeg op wekken, maar als er eentje niet verbonden is levert ie toch geen stroom.. Goed ff alles nalopen, ik heb op 4 posities kolencentrales staan en alles is doorgelust (en heeft een backup-lijn)
Het bereik is oneindig zolang het maar aan elkaar hangt. Het zou inderdaad handig zijn als je bijvoorbeeld op een windmolen klikt, alles wat stroom krijgt van dat een andere kleur krijgt. Dan zie je direct als je meerdere netwerken hebt.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:13 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ik heb een los industriegebied aan de overkant van het water, misschien komt het daardoor. Raar dat wanneer je op een individuele molen klikt hij niet aangeeft wat zijn bereik en verbruikt is maar je enkel het totaalbeeld ziet?
Kon geen andere manier bedenken om de snelweg te beëindigen zonder dat al het verkeer vast komt te zittenquote:Op zondag 15 maart 2015 23:02 schreef mschol het volgende:
waarom wil iedereen hier toch rotondes hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
ja, die RCI meter is een beetje kapot ofzo bij grotere inwoners aantallen..quote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zit op zo'n 50k inwoners maar 0 demand. Het wordt een beetje saai nu, heb veel te veel geld en het inwoneraantal kruipt heel langzaam omhoog.
Demand voor commercie is al dagen lang 0, ik vraag me af of dat ooit weer terugkomt. Ik ben alleen maar offices aan het bouwen.
Mooi!quote:Op zondag 15 maart 2015 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook weer even een updateje van Genesis City. Zo'n 45k inwoners inmiddels en de groei vindt nu voornamelijk plaats aan de westelijke kant van de stad.
Graag ook nog wat aandacht voor een knooppunt en de afslagen de nieuwe wijken in. Best goed gelukt al zeg ik het zelf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herkenbaar, ik negeer het gewoon nu, als ik een wijk erbij wil bouwen doe ik dat gewoon en het gaat ot nu toe altijd goed. Heb nu 100.000 inwonersquote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zit op zo'n 50k inwoners maar 0 demand. Het wordt een beetje saai nu, heb veel te veel geld en het inwoneraantal kruipt heel langzaam omhoog.
Demand voor commercie is al dagen lang 0, ik vraag me af of dat ooit weer terugkomt. Ik ben alleen maar offices aan het bouwen.
Heb al best veel high density. Maar ik wil eigenlijk meer commercial maar de demand daarvoor is volgens mij negatiefquote:Op zondag 15 maart 2015 23:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, die RCI meter is een beetje kapot ofzo bij grotere inwoners aantallen..
kan je bij 50k niet al hi-density bouwen?
dan zou ik langzaam low density naar hi omvormen..
Vanaf 65k gaat die nooit meer omlaag kan ik je vertellen uit ervaring, da's ook niet echt je van het.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken. Een bug dus. Hopen dat het gefixt wordt.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vanaf 65k gaat die nooit meer omlaag kan ik je vertellen uit ervaring, da's ook niet echt je van het.
en nu in nederlands?quote:Op maandag 16 maart 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken
quote:
Dat zou het wel verklaren. Heb altijd veel parken, nu ook weer, en de demand is zo hoog dat alle winkels aangeven dat ze niks hebben om te verkopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken. Een bug dus. Hopen dat het gefixt wordt.
Ik heb precies hetzelfde ja. En de industry/offices demand (die zou gescheiden moeten worden btw) zit tot de nok toe volquote:Op maandag 16 maart 2015 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zou het wel verklaren. Heb altijd veel parken, nu ook weer, en de demand is zo hoog dat alle winkels aangeven dat ze niks hebben om te verkopen.
Oh ja, moet zeker gescheiden worden. Want nu pleur ik het ene neer terwijl ik de werkers voor de andere heb, zeer onhandig.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde ja. En de industry/offices demand (die zou gescheiden moeten worden btw) zit tot de nok toe vol.
is het toevallig halloween?quote:Op maandag 16 maart 2015 00:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh ja, moet zeker gescheiden worden. Want nu pleur ik het ene neer terwijl ik de werkers voor de andere heb, zeer onhandig.
Heb nu trouwens ook weer overal lijken, gewoon onverklaarbaar veel lijken. Gezellig!
Sketchup pro is makkelijker (nog steeds moeilijk maar wel minder absurd moeilijk en wat overzichtelijkerquote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ga zelf beginnen met Blender vanavond.Eerst maar eens een flatgebouw in Nederlandse stijl, denk ik.
[ afbeelding ]
Zoiets zeg maar. Met oranje zonneschermen.
Heb ik alleen nog geen tutorial voor gezien. Maar ik ben nog aan het rondkijken. Vind alleen zelf dingen maken en erin stoppen bijna leuker dan 't spel zelf.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Sketchup pro is makkelijker (nog steeds moeilijk maar wel minder absurd moeilijk en wat overzichtelijker)
een markt als commercial building. Vijvers in tuinen. Rond gesnoeide hagen. Vogelhuisjes. Hondenuitlaatgebieden. Winkelpanden met daar boven huizen (die ook als magazijn dienen voor de winkels). Een huge mediamarkt en Hema en Bijenkorf en V&D voor in de centra.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ga zelf beginnen met Blender vanavond.Eerst maar eens een flatgebouw in Nederlandse stijl, denk ik.
[ afbeelding ]
Zoiets zeg maar. Met oranje zonneschermen.
En daarna ook misschien Nederlandse kleine assets die hergebruikt kunnen worden. Wat is allemaal typisch Nederlands bij huizen? Ik zat te denken aan die typische brievenbussen die mensen voorin de tuin hebben.
[ afbeelding ]
En misschien vuilnisbakken? Zwart, groen, en blauw.
Iemand nog ideeën?
Jup!quote:Op maandag 16 maart 2015 10:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zitten die extra dingen uit die Steam Workshop automatisch in de game zodra je je erop geabonneerd hebt? Extra huizen enzo?
Om mee te beginnen natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:36 schreef n8n het volgende:
[..]
een markt als commercial building. Vijvers in tuinen. Rond gesnoeide hagen. Vogelhuisjes. Hondenuitlaatgebieden. Winkelpanden met daar boven huizen (die ook als magazijn dienen voor de winkels). Een huge mediamarkt en Hema en Bijenkorf en V&D voor in de centra.
Is een bug wat ze volgens mij nog moeten herstellen.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:47 schreef Black-Hole het volgende:
Heb gisteren wat zitten klooien in de asset builder om wat eigen (kleine) parkjes te maken. Dat ging allemaal goed alleen lijkt die screenshot tool niet helemaal goed te werken. In het overzicht van assets zie ik die screens wel voorbijkomen maar als ik de asset ingame laad dan zie je dat default blanco plaatje in plaats van mijn zelfgemaakte screenshot.
Weet iemand hoe je dat goed kan instellen zodat je ingame ziet wat je plaatst?
Een wijk neerzetten een beetje buiten het gebied zonder goede toegang tot scholing. Special buildings geven Leisure en toerisme.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hoe krijg je uneducated workers voor je farms?
En brengen die special buildings nog iets op?
Er moeten gewoon meer type vuilniswagens komen; 't zelfde bij brandweerwagens en bussen.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef Binamin het volgende:
Ze zouden de capaciteit die een vuilniswagen heeft moeten vertienvoudigen imo. Beetje onrealistisch. De helft van mijn verkeer bestaat uit vuilniswagens ofzo. OK, dat is overdreven, maar wel teveel in verhouding vind ik. Zelfde eigenlijk met lijkwagens. Hoe vaak zie je nou in het echte leven een lijkwagen rijden? In dit spel rijdt er eentje in elke straat.
Commercie-bug?quote:Ik verwacht trouwens als ze de commercie-bug verwijderen, dat mijn hele stad raar gaat lopen doen. Zo weinig commercie op het moment.
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hoe krijg je uneducated workers voor je farms?
En brengen die special buildings nog iets op?
Dat parken ervoor zorgen dat er minder behoefte is aan commerciequote:Op maandag 16 maart 2015 11:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een wijk neerzetten een beetje buiten het gebied zonder goede toegang tot scholing. Special buildings geven Leisure en toerisme.
[..]
Er moeten gewoon meer type vuilniswagens komen; 't zelfde bij brandweerwagens en bussen.
[..]
Commercie-bug?
Nee, juist extra veel toch?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Binamin het volgende:
[..]
Dat parken ervoor zorgen dat er minder behoefte is aan commercie
http://www.reddit.com/r/C(...)mand_bug_workaround/
Als je een dam op de juiste locatie bouwt zit je ook wel even goed qua stroom. Had een keer een dam die 2000 MW genereerde.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie.
De speciale gebouwen an sich niet maar de monumenten zijn wel erg tof, zeker die fusion generator.
16000 megawat, nooit meer gezeur met stroom. En die monumenten kan je unlocken door die speciale gebouwen
.
http://www.reddit.com/r/C(...)r_commercial_demand/quote:
Nee meer offices, minder commercie (schijnbaar). Wat natuurlijk belachelijk is, iedereen werkt zich een ongeluk in die offices maar kan nergens wat kopen met hun salarisquote:
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:06 schreef Binamin het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/C(...)r_commercial_demand/
Lees maar. Maar ze hebben het al ontdekt, dus gewoon even op een patch wachten.
Ik heb het ook; denk niet dat het alleen aan de parken ligt.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb?Of is het gewoon het spel dat de halve stad commercieel moet zijn op een gegeven moment?
Wat is je population?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb?Of is het gewoon het spel dat de halve stad commercieel moet zijn op een gegeven moment?
45k atm, maar grootste problemen kreeg ik in een andere stad bij een populatie van 75k.quote:
Overal parken, echt overal. Scholen enkel in residential areas.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:09 schreef Binamin het volgende:
Ben benieuwd naar de hoeveelheid parken die je hebt dan en de scholing
Vond het ook even vervelend. Maar je krijgt het redelijk snel. Gewoon zorgen dat je een klein beginnetje hebt met een positief inkomen. Dan kan e daarna het raamwerk aan gaan leggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt
Ja, zit er standaard bij. Ik heb hem ook aanstaanquote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zou je zoiets via een mod op kunnen lossen?
ik heb precies hetzelfde. Wil gewoon kunnen beginnen met highwaysquote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ben inmiddels ook een beetje aan het prutsen geslagen met het spel, maar waar ik tegenaan loop is dat niet gelijk alle (snel)wegen beschikbaar zijn.
Begon in oude city sims altijd met het grove wegennet, voordat ik de rest ging plannen.
Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt een optie.
Dat is nog wel een goed idee eigenlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:33 schreef Binamin het volgende:
Je kunt ook je eigen map maken en daar de highways in zetten die je wil....
Telefooncellen,fietsen, fietspaden.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Iemand nog ideeën?
En dan ook het aantal crematoria, ik heb nu een stad van rond de 150.000 inwoners, met wel 10 crematoria en net zoveel begraafplaatsen.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef Binamin het volgende:
. Zelfde eigenlijk met lijkwagens. Hoe vaak zie je nou in het echte leven een lijkwagen rijden? In dit spel rijdt er eentje in elke straat.
Misschien de letterlijke vertaling van cell phone.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:58 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Die zie je ook bijna niet meer in het straatbeeld.
Ik heb dat totaal niet. Zit nu boven de 100k en verdomd weinig commercial.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ruimte reserveren voor je snelweg en daar in eerste instantie kleine 1 richtingswegen neerleggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ben inmiddels ook een beetje aan het prutsen geslagen met het spel, maar waar ik tegenaan loop is dat niet gelijk alle (snel)wegen beschikbaar zijn.
Begon in oude city sims altijd met het grove wegennet, voordat ik de rest ging plannen.
Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt een optie.
quote:Op maandag 16 maart 2015 13:13 schreef Jump het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)cial-Progress-Update
[..]
quote:We're also keeping a close eye on discussions on gameplay related issues. Specifically...
Commercial demand possibly being "killed" by parks and rec.
Potential traffic AI issues/improvements
Cause/effect for workers getting to their jobs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |