abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150659864
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet. Het belangrijkste in F1 is aero, dat is totaal irrelevant voor straatauto's.
Precies. Het WEC lijkt me veel geschikter voor dat soort doelen.
  zondag 15 maart 2015 @ 13:14:18 #152
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_150659879
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Iedere fabrikant die auto's met cilindermotoren maakt.

[..]

Maar dat soort motoren zijn extreem veel goedkoper te ontwikkelen dan die hightechdingen van nu. Daarnaast zijn ze in de aanschaf heel veel goedkoper. Die motoren van nu kosten klantenteams dik 25 miljoen euro per stuk! Althans, dat heb ik me laten vertellen.

Bovendien vraag ik me serieus af hoe relevant de F1 nou echt is voor straatauto's.
Waarom iedere fabrikant? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Toyota, Nissan, Citroen, Renault etc etc etc. enige baat hebben bij het ontwikkelen van een V12.

Denk juist dat de motor en de ontwikkeling daarvan best een invloed heeft op straatautos. De bazen bij Renault en Mercedes zijn niet gek natuurlijk, die ontwikkelen liever deze V6 turbo dan iets anders, aangezien ze er anders uit waren gestapt.

Edit: Maar daar heb ik totaal geen verstand van verder, maar als je de mening van de hoge piefen daar serieus mag nemen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_150659897
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:06 schreef franklop het volgende:

[..]

Tom was echt verschrikkelijk na de race met zijn 'emotionally involved'. Echt zielig figuur zeg
Niet mee eens. Ik volg Tom al jaren en het is echt een sportman in hart en nieren. Hij baalt er echt van dat autosport in Nederland onderhand op zelfde niveau staat als darten. Niet alleen hij, maar al zijn collega coureurs uit Nederland hebben het stigma om zich heen hangen dat ze alleen wat autorijden voor de lol, terwijl voetballers, hockeyers of zelfs dartspelers in de ogen van vele landgenoten meer lichaamsbeweging doen dan coureurs.

Hij komt hier op voor de autosport in Nederland in het algemeen en zegt dus ook oprecht dat met het uitvallen van Verstappen en Giedo die niet reed dit weekeinde, een enorme 'kans' voor de autosport in Nederland vandaag door het putje is gegaan. Met Giedo en Max beide in de punten, wat dus bij beide partijen goed mogelijk was geweest, was het aanzien van de Nederlandse autosport in 1 dag grandioos gestegen. En ja dat helpt hem en al zijn collega's in de autosport.

Ik had juist een 'wow' gevoel toen hij dat zei + het verhaal daar achter waarom hij er zo pissed om was.
  zondag 15 maart 2015 @ 13:16:40 #154
194695 franklop
Fran knock
pi_150659958
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:14 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik volg Tom al jaren en het is echt een sportman in hart en nieren. Hij baalt er echt van dat autosport in Nederland onderhand op zelfde niveau staat als darten. Niet alleen hij, maar al zijn collega coureurs uit Nederland hebben het stigma om zich heen hangen dat ze alleen wat autorijden voor de lol, terwijl voetballers, hockeyers of zelfs dartspelers in de ogen van vele landgenoten meer lichaamsbeweging doen dan coureurs.

Hij komt hier op voor de autosport in Nederland in het algemeen en zegt dus ook oprecht dat met het uitvallen van Verstappen en Giedo die niet reed dit weekeinde, een enorme 'kans' voor de autosport in Nederland vandaag door het putje is gegaan. Met Giedo en Max beide in de punten, wat dus bij beide partijen goed mogelijk was geweest, was het aanzien van de Nederlandse autosport in 1 dag grandioos gestegen. En ja dat helpt hem en al zijn collega's in de autosport.

Ik had juist een 'wow' gevoel toen hij dat zei + het verhaal daar achter waarom hij er zo pissed om was.
Hij mag er best pissed om zijn, maar dan moet hij daar niet gaan zitten als hij niks gaat zeggen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_150660003
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:14 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Waarom iedere fabrikant? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Toyota, Nissan, Citroen, Renault etc etc etc. enige baat hebben bij het ontwikkelen van een V12.
Omdat ook zij gewoon cilindermotoren maken.
quote:
Denk juist dat de motor en de ontwikkeling daarvan best een invloed heeft op straatautos. De bazen bij Renault en Mercedes zijn niet gek natuurlijk, die ontwikkelen liever deze V6 turbo dan iets anders, aangezien ze er anders uit waren gestapt.

Edit: Maar daar heb ik totaal geen verstand van verder, maar als je de mening van de hoge piefen daar serieus mag nemen.
Over hoge piefen gesproken: Ecclestone.
pi_150660102
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Hij mag er best pissed om zijn, maar dan moet hij daar niet gaan zitten als hij niks gaat zeggen
Maar hij zei juist wel wat ? Veel meer juist dan alleen Ja Max deed het goed, of jammer dat Giedo niet reed vandaag want hij had in de punten gezeten. Hij zat met zijn hoofd in het scenario dat er plotseling, F1 anno 2015 even 2 Nederlandse coureurs in de punten waren gereden, in de openingsrace. Dan was er echt wel waanzin uitgebroken en daarom vind ik het juist zo mooi dat hij die verwachtingen en emoties heeft uitgesproken. Net zoals dat hij ook vaak openlijk toegeeft als hij zelf een race heeft verpest in het WTCC (helaas vorige week zondag zo'n race).

Ik ken maar weinig coureurs die zo openhartig zijn ^O^
pi_150660325
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:34 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, als Bottas z'n rugproblemen nou langer gaan duren, gaat Susie Wolff dan rijden?
#JeSuisSusie
pi_150660396
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:27 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

#JeSuisSusie
#JeSuisie.
  zondag 15 maart 2015 @ 13:33:53 #159
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150660515
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig coureurs die zo openhartig zijn ^O^
fragment niet gezien, maar Coronel komt soms acterend over ondanks dat ie oprecht iets zegt.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 15 maart 2015 @ 13:37:39 #160
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150660601
Ow, en ik heb even bijgelezen op de FP en wat gesloten topics van nadat ik nog even ben gaan slapen. Maar een pluim hoor naar alle zuurpruimen en azijnpissers om een technisch falen te gebruiken om nog maar wat meer gal te spuwen naar Max ^O^ applausje }:|

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 15-03-2015 13:43:19 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 15 maart 2015 @ 13:39:18 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150660652
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow, en ik heb even bijgelezen op de FP en wat gesloten topics van nadat ik nog even ben gaan slapen. Maar een pluim hoor naar alle zuurpruimen en azijnpissers om een technisch falen te gebruiken om nog maar wat meer gal te spuwennaar Max ^O^ applausje }:|
ach als de nieuwigheid eraf is houdt dat ook wel weer op, totdat hij races gaar winnen dan zal het wel weer druk worden
  zondag 15 maart 2015 @ 13:59:18 #162
369251 Geralt
of Rivia
pi_150661216
quote:
Ow, en ik heb even bijgelezen op de FP en wat gesloten topics van nadat ik nog even ben gaan slapen. Maar een pluim hoor naar alle zuurpruimen en azijnpissers om een technisch falen te gebruiken om nog maar wat meer gal te spuwen naar Max ^O^ applausje }:|
Ja compleet debiel. Max had serieus een P6 of P7 gehaald en zonder de problemen bij de pitstop van Sainz had dat nog een leuk gevecht kunnen worden.

Max _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 15 maart 2015 @ 14:00:02 #163
369251 Geralt
of Rivia
pi_150661236
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

ach als de nieuwigheid eraf is houdt dat ook wel weer op, totdat hij races gaar winnen dan zal het wel weer druk worden
Godzijdank wel. Lange tijd geleden dat ik in de diverse F1 topics en nieuwtjes zulke domme reacties gelezen heb. Max zal al die losers de mond wel snoeren :)
pi_150661486
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Godzijdank wel. Lange tijd geleden dat ik in de diverse F1 topics en nieuwtjes zulke domme reacties gelezen heb. Max zal al die losers de mond wel snoeren :)
Maakt geen moer uit hoe hij presteert. Valt het tegen, dan is hij een loser. Wordt hij derde, dan is hij niet eens eerste. Wordt hij eerste, dan had hij gewoon mazzel. Wordt hij kampioen, dan heeft hij niet eens alles gewonnen. Wint hij alles, dan had iedereen dat gered in zo'n auto. Het is nooit goed. Zo gaat dat nu eenmaal.

Gewoon lekker kijken en al dat gezeik laten voor wat het is.
pi_150661700
Wat ik trouwens maf vind is dat zo ontzettend veel mensen er (stiekem) van dromen om zelf F1-coureur te zijn. Ik snap dat niet. Het lijkt me echt helemaal niks. De stress, de eindeloze verplichtingen, de media-aandacht, de altijd aanwezige drang om extreem gezond te moeten leven, nooit thuis zijn, enzovoort.
  zondag 15 maart 2015 @ 14:22:16 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150661832
quote:
Heb dat zover nog niet terug gelezen maar gelukkig weten de echte fans wel beter :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150662082
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:16 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ik trouwens maf vind is dat zo ontzettend veel mensen er (stiekem) van dromen om zelf F1-coureur te zijn. Ik snap dat niet. Het lijkt me echt helemaal niks. De stress, de eindeloze verplichtingen, de media-aandacht, de altijd aanwezige drang om extreem gezond te moeten leven, nooit thuis zijn, enzovoort.
Dik salaris...
pi_150662136
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dik salaris...
Dat went in een paar weken.
pi_150662172
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat went in een paar weken.
En er eenmaal aan gewend kun/wil je het niet meer missen. ;)
  zondag 15 maart 2015 @ 14:37:50 #170
369251 Geralt
of Rivia
pi_150662346
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:08 schreef Jigzoz het volgende:
Gewoon lekker kijken en al dat gezeik laten voor wat het is.
Ik word een beetje debiel van Zuresok op de FP. Met zn een kampioen houdt tenminste zijn auto heel. Goddomme zelden zo een dom figuur gezien.

Als ik ergens geen verstand van heb dan hou ik mn bek dicht. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Goed debuut van Max en jammer van zn kapotte auto; er had meer ingezeten, maar dat kwam er helaas deze keer niet uit. Op naar de volgende race :) *O*
pi_150662348
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dik salaris...
Net als dat elke jonge tenniser er van droomt ooit op Wimbledon te staan, wielrenners de Tour de France etc etc. Als coureur zou ik ook veel liever toerwagen of gt willen rijden, dan single seater races. Endurance races van 4 uur of langer, stintjes van een half uur tot 2 uur en met je team zo efficiënt mogelijk racen. Heerlijk lijkt me dat. Ene kant wel *** als je teamgenoot je wagen tot een poffertje rijdt, maar het hoort er bij.
  zondag 15 maart 2015 @ 14:38:52 #172
369251 Geralt
of Rivia
pi_150662384
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Heb dat zover nog niet terug gelezen maar gelukkig weten de echte fans wel beter :)
Gelukkig wel ja :)
Was gezellig in de kroeg, was om 11 uur thuis. Nog even naar bed gegaan samen met Brennie O+ en nu net weer wakker.

Volgende race is de kroeg ook weer open hier *O*
  zondag 15 maart 2015 @ 14:40:46 #173
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150662452
BBC samenvatting bezig atm 14.gif
  zondag 15 maart 2015 @ 14:43:39 #174
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150662564
Ik had vanochtend zowaar weer wat kriebels die ik jaren geleden ook had toen Jos in de F1 reed. Toen ging ik echter om 6 uur voor de TV zitten, vanochtend deed ik het via de video. Vrouwlief wist echter het enthousiasme danig te onderdrukken met haar genuanceerde kijk op autosport (lees: ze heeft er niks mee en ik ben daarom bang dat haar mening stukken objectiever is dan die van mij).

- Formule 1 is toch die sport waar je een auto krijgt als je veel geld meeneemt? Die wist ik nog aardig te weerleggen met het voorbeeld Max

- Dus je bent zo goed als je auto is en het maakt onder de streep nagenoeg niets uit of je een goede of gemiddelde coureur bent? True

- Max is dus goed? Waarom wordt hij dan maar 12e van de 18 in de kwalificatie? Want: auto. En een klein foutje wat wellicht 2-3 plaatsen scheelt. 'O, dan is hij dus niet heel erg goed?'...

- Bijna punten gereden is toch niet zo moeilijk als er maar 16 auto's starten en er na de eerste bocht nog maar 13 in competitie zijn? Tja, ook daar heb je een punt

- Dus Max valt uit omdat zijn auto het begeeft? Weinig topsport aan als je zelf dan zo goed bent maar je toch afhankelijk bent van techniek. Ja maar een wielrenner kan ook lek rijden in de finale? 'Ja maar die gaat niet harder als hij een betere fiets heeft en het is niet dat het ene merk vaker een kapotte fiets heeft dan de ander'

Ik denk dat het een lang en zwaar seizoen gaat worden. Gelukkig hoef ik de buitenspelregel niet uit te leggen :')
pi_150662635
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja compleet debiel. Max had serieus een P6 of P7 gehaald en zonder de problemen bij de pitstop van Sainz had dat nog een leuk gevecht kunnen worden.

Max _O_
Tja, Nederlandse boven het maaiveld mentaliteit he.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')