Als we geen Verstappen hadden gehad, dan was er echt geen fluit aan geweest.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:53 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijke farce deze race. Het enige interessante is dat Ferrari geen mooi weer speelde en gewoon een enorme stap heeft gemaakt met de auto en vooral de motor.
Het enige leuke was eigenlijk Vettel en Ferrari die Williams te snel af waren met een goede strategie.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als we geen Verstappen hadden gehad, dan was er echt geen fluit aan geweest.
Gaat in Maleisie niet gebeuren met die lange rechte stukken en Bottas terug.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige leuke was eigenlijk Vettel en Ferrari die Williams te snel af waren met een goede strategie.
Nee, Williams had weer eens een slechte strategie. Niet veel beter gewordenquote:Op zondag 15 maart 2015 07:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige leuke was eigenlijk Vettel en Ferrari die Williams te snel af waren met een goede strategie.
9, op rtlgp, kalender,staat alles nl tijdquote:Op zondag 15 maart 2015 07:56 schreef Geralt het volgende:
8 uur of 9 uur? Kan het niet vinden op de nieuwe f1 site. Volgende week of over 2 week?
29 maart, 9 uur.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:56 schreef Geralt het volgende:
8 uur of 9 uur? Kan het niet vinden op de nieuwe f1 site. Volgende week of over 2 week?
De Ferrari heeft meer topsnelheid dan de Williams. Ik denk juist dat Vettel dan makkelijker derde kan worden.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:57 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gaat in Maleisie niet gebeuren met die lange rechte stukken en Bottas terug.
En dat Sauber een goede race pace heeft. Nasr vormde een treintje, maar Sainz kon toen niet volgen, en op het einde hield hij Ricciardo van zich af.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:53 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijke farce deze race. Het enige interessante is dat Ferrari geen mooi weer speelde en gewoon een enorme stap heeft gemaakt met de auto en vooral de motor.
Nee hoor, gewoon minder snelheid. En iets hogere slijtage. Vettel wachtte gewoon tot Massa's banden er aan waren en viel toen aan. Heeft niets met Williams te maken verder.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Williams had weer eens een slechte strategie. Niet veel beter geworden
Dat waren betere tijden. Toen kon je gelijk uit de kroeg gelijk kijken. Nu is de start gewoon te laat.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:54 schreef Beach het volgende:
8 uur is te laat om weer verder te slapen
vroeger toen het nog om 4 uur begon had je dat probleem niet
Hij heeft dat niet op de baan gedaan...quote:Op zondag 15 maart 2015 07:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon minder snelheid. En iets hogere slijtage. Vettel wachtte gewoon tot Massa's banden er aan waren en viel toen aan. Heeft niets met Williams te maken verder.
SFW.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:00 schreef franklop het volgende:
Jongens, Coronel is emotionally involved
Wat bazel je nu weer? Vettel zette snellere tijden neer toen Massa de pits in ging.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft dat niet op de baan gedaan...
Massa zat te lang vast achter Ricciardo.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat bazel je nu weer? Vettel zette snellere tijden neer toen Massa de pits in ging.
doorhalen vroeger. Bier schoarma dronken dit dat alles mooie tijdenquote:Op zondag 15 maart 2015 07:54 schreef Beach het volgende:
8 uur is te laat om weer verder te slapen
vroeger toen het nog om 4 uur begon had je dat probleem niet
En vaak na rondje 38 in coma omdat je toch te bezopen wasquote:Op zondag 15 maart 2015 08:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
doorhalen vroeger. Bier schoarma dronken dit dat alles mooie tijden
Nauwelijks een rondje. En Vettel reed gewoon veel harder toen hij los was van Massa. Na de pitstops is Massa ook niet meer in de buurt geweest.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Massa zat te lang vast achter Ricciardo.
Maar heeft hem niet op de baan ingehaald...quote:Op zondag 15 maart 2015 08:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat bazel je nu weer? Vettel zette snellere tijden neer toen Massa de pits in ging.
Dus? Hij krijgt er niet minder punten voor ofzo.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft hem niet op de baan ingehaald...
Dus heeft Williams niet een goede strategie gebruikt.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus? Hij krijgt er niet minder punten voor ofzo.
Williams viel me eigenlijk een beetje tegenquote:Op zondag 15 maart 2015 08:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus heeft Williams niet een goede strategie gebruikt.
quote:Op zondag 15 maart 2015 08:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus heeft Williams niet een goede strategie gebruikt.
Ze hadden hem een grotere kans gegeven als ze niet naar binnen waren gegaan. Of eerder.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Nattekat het volgende:
*zucht*
Ze hebben Vettel die kans gegeven. Ik ontken niet dat hij sneller was of hem sowieso gepakt had.
pryce?quote:Op zondag 15 maart 2015 08:23 schreef Geralt het volgende:
Zandvoort, fik in de auto, dood en alles. Miljaar wie waren dat alweer? Kom er niet op. Iemand?
nee pryce was afrika, van vuuren doormiddenquote:
Hij heeft interesse dat scheelt al 1000% die Schelvis zat er echt van waarom ikquote:Op zondag 15 maart 2015 08:23 schreef Meike26 het volgende:
Ook even een pluim voor Rob Kamphuus, zo veel prettiger dan die schele vis !
Iets met *son.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:24 schreef Geralt het volgende:
Brandblusser afpakken van marschal, duwen tegen de auto dit dat
Echt dramatisch idd, enige wat ze moesten doen waa vettel coveren, maar ze gingen weer te vroeg naar binnen waardoor massa tijd verloor achter ricciardo. Vorig jaar was de strategie ook een drama, niks geleerd daar.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Williams had weer eens een slechte strategie. Niet veel beter geworden
Nog iemand die het niet snaptquote:Op zondag 15 maart 2015 08:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Echt dramatisch idd, enige wat ze moesten doen waa vettel coveren, maar ze gingen weer te vroeg naar binnen waardoor massa tijd verloor achter ricciardo. Vorig jaar was de strategie ook een drama, niks geleerd daar.
ja die. Ik kwam er niet op. Thanks.quote:
Ook de auto lijkt niet beter, beetje hetzelfde als vorig jaarquote:Op zondag 15 maart 2015 08:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Echt dramatisch idd, enige wat ze moesten doen waa vettel coveren, maar ze gingen weer te vroeg naar binnen waardoor massa tijd verloor achter ricciardo. Vorig jaar was de strategie ook een drama, niks geleerd daar.
tenzij ze beiden kapot gaan, kan dat aardig gaan kloppenquote:Op zondag 15 maart 2015 08:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Mercedes gaat dit jaar alle 18 races winnen helaas.
Hij was sneller dan Ricciardo, 2 ronden later naar de pit en hij zou voor Ricciardo uit de pit gekomen zijn. Je denkt toch niet dat vettel op dik 20 ronden oude banden sneller was dan massa op nieuwe bandenquote:
Jawel. En 2 ronden later naar binnen kon niet, Massa's banden waren op. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij was sneller dan Ricciardo, 2 ronden later naar de pit en hij zou voor Ricciardo uit de pit gekomen zijn. Je denkt toch niet dat vettel op dik 20 ronden oude banden sneller was dan massa op nieuwe banden
Hij liep zelfs in de ronde dat hij naar binnen ging nog uit op ricciardo. Symonds geeft na de race zelf ook aan dat ze bang waren voor de undercut en daardoor te vroeg naar binnen zijn gegaan.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. En 2 ronden later naar binnen kon niet, Massa's banden waren op. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Precies. Waren ze niet gegaan dan was Vettel wel gegaan en er ook voorbij gekomen. Of anders gewoon op de baan. Na de stops is Vettel verder uitgelopen, vooral toen de banden weer minder werden.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij liep zelfs in de ronde dat hij naar binnen ging nog uit op ricciardo. Symonds geeft na de race zelf ook aan dat ze bang waren voor de undercut en daardoor te vroeg naar binnen zijn gegaan.
Leuke discussie en ik denk dat jij gelijk hebtquote:Op zondag 15 maart 2015 08:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Waren ze niet gegaan dan was Vettel wel gegaan en er ook voorbij gekomen. Of anders gewoon op de baan. Na de stops is Vettel verder uitgelopen, vooral toen de banden weer minder werden.
Feit is dat je als Williams zijnde hier niets tegen kon doen. Ferrari kon altijd reageren. Dankzij meer snelheid en minder slijtage.
Dat is niet nieuw hoor. Denk aan de overmacht van Ferrari in het tijdperk Schumacher. Williams begin jaren negentig. McLaren eind jaren tachtig.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:08 schreef Mani89 het volgende:
Wow ik wist niet dat het tegenwoordig zo gruwelijk saai is aan de top, dit lijkt me best dodelijk voor de sport.
Tegenwoordig...? Ik volg F1 nu 24 jaar, en heb achtereenvolgens de dominantie van Renault ('92-96), McLaren (98-99), Schumacher (2000-2004), Alonso (2005-2006) en Vettel/Red Bull (2011-2013) gezien. De huidige financiele situatie van veel teams is veel gevaarlijker dan een dominant team. Rosberg en Hamilton mogen gelukkig nog met elkaar racen.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:08 schreef Mani89 het volgende:
Wow ik wist niet dat het tegenwoordig zo gruwelijk saai is aan de top, dit lijkt me best dodelijk voor de sport.
Enige wat Williams kon doen was eerder gaan en zorgen dat Massa op nieuwe banden vrij baan had. Maar de timing was compleet verkeerd waardoor hij heel veel verloren heeft achter ricciardoquote:Op zondag 15 maart 2015 08:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Waren ze niet gegaan dan was Vettel wel gegaan en er ook voorbij gekomen. Of anders gewoon op de baan. Na de stops is Vettel verder uitgelopen, vooral toen de banden weer minder werden.
Feit is dat je als Williams zijnde hier niets tegen kon doen. Ferrari kon altijd reageren. Dankzij meer snelheid en minder slijtage.
Tsja, als je dan bedenkt dat Mercedes alle 12 dagen van de wintertests met slechts één motorblok heeft gereden, en veruit de meeste afstand heeft afgelegd...quote:Op zondag 15 maart 2015 08:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
tenzij ze beiden kapot gaan, kan dat aardig gaan kloppen
Sauber heeft een Ferrari, en beide teams hebben vorig jaar dramatisch slechte auto's gebouwd.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:15 schreef Jigzoz het volgende:
- Een veel te groot verschil tussen de motoren. De keuze voor een Mercedes-blok kan het verschil betekenen tussen P15 en P5. Zie Sauber en Lotus.
Ik hoor het gerucht juist opduiken dat Renault STR zou willen overnemen en er een fabrieksteam van zou willen maken.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:15 schreef Jigzoz het volgende:En wat nou als RBR en STR kiezen voor de overstap naar Ferrari- of Mercedes-blokken?
Kortom hij heeft zich snel aangepastquote:Op zondag 15 maart 2015 10:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het was een mega kleurloze race van ons max
De Ferrari-motor is dit jaar dan ook heel veel beter.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sauber heeft een Ferrari, en beide teams hebben vorig jaar dramatisch slechte auto's gebouwd.
[..]
Die geruchten hoor ik ook. Ik hoor alleen ook dat RBR een beetje genoeg heeft van Renault.quote:Ik hoor het gerucht juist opduiken dat Renault STR zou willen overnemen en er een fabrieksteam van zou willen maken.
Hij heeft de kans nooit gekregen...quote:Op zondag 15 maart 2015 10:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het was een mega kleurloze race van ons max
Wat dat betreft is hij veel te snel in carreer mode gezetquote:
Welnee, hij had een fantastische start en reed meteen 9e.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De strijd om de voorlaatste plek was anders best wel een hoogtepunt
Hij bedoelt de strijd tussen die gekke Mexicaan en Button.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, hij had een fantastische start en reed meteen 9e.
9e van de 13 is volgens mij niet voorlaatste.
Verder reed hij best goed maar heeft hij nauwelijks de kans gekregen om zich te onderscheiden door die motorproblemen.
Kut Renault.
Ik bedoel de gehele GP van Australie. Button-Perez.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, hij had een fantastische start en reed meteen 9e.
9e van de 13 is volgens mij niet voorlaatste.
Verder reed hij best goed maar heeft hij nauwelijks de kans gekregen om zich te onderscheiden
door die motorproblemen.
Kut Renault.
De optocht die de formule 1 heetquote:
Er is eigenlijk altijd wel wat en dat maakt de FIA weer wat regeltjes om het vorige seizoen beter te maken en wordt het een rommeltje, maar dan gebeurt er wel weer wat waardoor het toch weer aardig uitpakt.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:15 schreef Jigzoz het volgende:
De F1 heeft echt een heel serieus probleem.
- Een veel te groot verschil tussen de motoren. De keuze voor een Mercedes-blok kan het verschil betekenen tussen P15 en P5. Zie Sauber en Lotus. Om over de Honda-blokken nog maar te zwijgen. En wat nou als RBR en STR kiezen voor de overstap naar Ferrari- of Mercedes-blokken? Wat als McLaren de stekker uit het Honda-project trekt? Twee motorleveranciers overhouden?
- De veel te hoge kosten voor de teams. De motoren alleen al zijn ongekend prijzig.
- Het enorme verschil tussen team Mercedes en de rest van het veld;
- De veel te grote invloed van de financiële positie van de coureurs, waardoor echt talent vrijwel nooit een kans krijgt;
- De complexiteit van de motoren die ervoor zorgt dat de realiteit niet aansluit bij de regels. Maximaal vier motoren gebruiken is voor de meeste teams waarschijnlijk niet te doen. Heel veel teams gaan dus straffen opgelegd krijgen.
- Het veel te kleine startveld. Wat als Manor, Sauber en FI het financieel echt niet meer trekken? Er is geen buffer.
- De financiële posities van een aantal circuits zijn op zijn best matig. Er is al geen GP van Duitsland dit jaar en ook Spa is al jaren een onzekere GP. Allerlei dubieuze regimes weten hun races daarentegen wél veilig te stellen.
Ik zie dit eerlijk gezegd niet snel goedkomen. Wel zie ik het vrij snel bergafwaarts gaan.
Die kans is aanwezig.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:34 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, als Bottas z'n rugproblemen nou langer gaan duren, gaat Susie Wolff dan rijden?
Ze onderzoeken hun opties. Ze hebben officieel geen reseverijder, Susie is testrijder. Maar het zou kunnen. Ik ben voor #TeamSusiequote:Op zondag 15 maart 2015 10:34 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, als Bottas z'n rugproblemen nou langer gaan duren, gaat Susie Wolff dan rijden?
Precies. Ik zie niet in hoe dit op middellange termijn goed kan komen.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is eigenlijk altijd wel wat en dat maakt de FIA weer wat regeltjes om het vorige seizoen beter te maken en wordt het een rommeltje, maar dan gebeurt er wel weer wat waardoor het toch weer aardig uitpakt.
Wel nieuw is dat er een rem op de technische ontwikkeling is gezet. Het is eerder vaak voorgekomen dat een team een hele grote technische voorsprong had, maar F1 was de sport van de wet van de remmende voorsprong bij uitstek. Grofweg zou je kunnen zeggen dat het tijdsverschil in een half seizoen gehalveerd werd doordat de langzamere teams de auto sneller ontwikkelden. Nu zitten Renault en Ferrari jaren vast aan hun verkeerde keuzes.
Volgens RTL Duitsland had ze al gereden hebben als ze zaterdag al in de auto zou zijn gezetquote:Op zondag 15 maart 2015 10:34 schreef Jigzoz het volgende:
Een nieuwe regel toevoegen dat je bij elke overwinning een kilo meer en een token minder krijg.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies. Ik zie niet in hoe dit op middellange termijn goed kan komen.
Ik heb F1 gekeken van midden '90 tot het einde van Schumacher en misschien heb ik mijn nostalgiebril op maar ik kan mij toch niet herinneren dat elke race weer 2 wagens van dezelfde fabriek iedereen moeiteloos op een straatlengte achterstand zetten. Er is nu 0 concurrentie en je kan het hele kampioenschap al schriftelijk afdoen.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Tegenwoordig...? Ik volg F1 nu 24 jaar, en heb achtereenvolgens de dominantie van Renault ('92-96), McLaren (98-99), Schumacher (2000-2004), Alonso (2005-2006) en Vettel/Red Bull (2011-2013) gezien. De huidige financiele situatie van veel teams is veel gevaarlijker dan een dominant team. Rosberg en Hamilton mogen gelukkig nog met elkaar racen.
Ik zie eigenlijk meer in simpelere techniek. Weg met die turbo's en die elektrozooi. Doe maar 3 liter V12's die vijf races mee moeten gaan. Ze wilden toch sowieso meer pk's, een beter geluid en lagere kosten?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een nieuwe regel toevoegen dat je bij elke overwinning een kilo meer en een token minder krijg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |